• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking, NY DATO: onsdag 3.august kl.19 (TV2)

Started by mbersve, July 19, 2011, 12:24:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mbersve

July 19, 2011, 12:24:00 PM Last Edit: July 28, 2011, 10:40:05 AM by mbersve
Ny viktig kamp på søndag.

Tidligere oppgjør:
2000 - Brann - Viking 4-1
2001 - Brann - Viking 0-1
2002 - Brann - Viking 2-3
2003 - Brann - Viking 0-3
2004 - Brann - Viking 1-0
2005 - Brann - Viking 2-1
2006 - Brann - Viking 2-0
2007 - Brann - Viking 5-2
2008 - Brann - Viking 1-1
2009 - Brann - Viking 1-1
2010 - Brann - Viking 3-3

Dommer: Brage Sandmoen, Kjelsås IL

Kjør diskusjon

Torvanger

Vi møter nok et ultradefensivt Vikinglag, så her er det bare å kjøre på med offensivt skyts. Er noen av de nye, Larsen, Labukas eller uruguyaneren, klar?

Onside !!!

Quote from: Torvanger on July 20, 2011, 12:26:26 PM
Vi møter nok et ultradefensivt Vikinglag, så her er det bare å kjøre på med offensivt skyts. Er noen av de nye, Larsen, Labukas eller uruguyaneren, klar?


Ingen av de, begge er klar 1. august!

dudo

Eller alle tre, som vi andre ville sagt. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Gjelder de samme reglene for spillere som blir tatt opp fra egen juniorstall som for spillere som kommer utenfra?
Ballen skal fremover!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

Etter det jeg fikk høre skulle larsen være klar alt til FFK kampen, når han ble tatt opp i A-stallen. Men uansett ville jeg trodd 1 aug.

dudo

Det var det som foerst ble meldt fra Brann, ja. Saa kom kontrabeskjeden om at han "som kjent" maa vente til august.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ewen

Skjønner meg ikke helt på denne "som kjent" kritikken. Her har vell brann.no gjort en skrivefeil og de ser vi ellers fult av rundt om nettet, så ser ingen grunn til hysteri..

Går også utifra at som er aktive på bataljonen sitt forum kan såpass mye om fotball at de vet at overgangsvinduet åpner 1. August og at Larsen og denne Labetuss ikke kan spille kamper før det..
Diskuter heller kampen!

Tror på seier mot Viking så lenge vi slipper å se Bentley på laget. Vill heller se Holmvik på kanten, eventuelt Haugen inn sentralt og Gustav ut på kanten.
Ser at BA blåser det opp som en glad sak at ikke Nevland skal spille. Ser på det som utelukkende negativt ettersom vi da må slite med 2 blad Berisha eller en gammel kjenning i Bengt..

Uansett e eg sikker på tre poeng, tipper 4-2 seier.

krakra

Nei, det har ikke vært snakk om en skrivefeil. Brann trodde, som flere av oss, at forfremmelser av egne spillere ikke var avhengige av overgangsvinduet. Flere ganger har det vært skrevet av Labetuss ikke var klar før august, MEN at Larsen skulle være klar allerede til FFK-kampen. Da er det morsomt at de prøver seg med "som kjent". Det har ikke vært noe hysteri rundt det, men det er morsomt at de prøver seg.

kabelmann

Quote from: Ewen on July 21, 2011, 21:38:04 PM
Ser at BA blåser det opp som en glad sak at ikke Nevland skal spille. Ser på det som utelukkende negativt ettersom vi da må slite med 2 blad Berisha eller en gammel kjenning i Bengt..


Enig, dette er ikke en gladnyhet i det hele tatt, snarere tvert imot.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Har vært mye fjaseskriverier fra Bergensavisene vedrørende Brann nå i sommer. Det var visstnok en gladnyhet for Brannfansen at Diouf ble solgt til FCK og nå er det bare å slippe jubelen løs over fraværet til Nevland. Jesus!

Nixon

Eneste positive med Nevland ute må være at Brann i år ser ut til å ha litt problemer med tilårskomne spisser. Et ørlite oppmuntrende hat-trick på tampen av karrieren hadde vært en typisk Brann-gave til Nevland.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Torvanger on July 21, 2011, 22:58:06 PM
Har vært mye fjaseskriverier fra Bergensavisene vedrørende Brann nå i sommer. Det var visstnok en gladnyhet for Brannfansen at Diouf ble solgt til FCK og nå er det bare å slippe jubelen løs over fraværet til Nevland. Jesus!


Nevland ut og Sæternes blir vel gjerne vår bane - igjen.

Falkman

Quote from: Nixon on July 21, 2011, 23:20:17 PM
Eneste positive med Nevland ute må være at Brann i år ser ut til å ha litt problemer med tilårskomne spisser. Et ørlite oppmuntrende hat-trick på tampen av karrieren hadde vært en typisk Brann-gave til Nevland.
Quote from: Torvanger on July 21, 2011, 22:58:06 PM
Har vært mye fjaseskriverier fra Bergensavisene vedrørende Brann nå i sommer. Det var visstnok en gladnyhet for Brannfansen at Diouf ble solgt til FCK og nå er det bare å slippe jubelen løs over fraværet til Nevland. Jesus!


ser man pÃ¥  historien, har vel Nevland scoret et tosifret antall mÃ¥l mot oss.. men det har vel forsÃ¥vidt Sæternes gjort ogsÃ¥. skal naturligvis ikke legge for mye i slike statistikker, de er ofte et utslag av tilfeldigheter mer enn noe annet. personlig er jeg likevel glad for at Nevland ikke kan spille, siden han "alltid" putter mot oss

Hatleking

Quote from: Falkman on July 21, 2011, 23:29:13 PM
Quote from: Nixon on July 21, 2011, 23:20:17 PM
Eneste positive med Nevland ute må være at Brann i år ser ut til å ha litt problemer med tilårskomne spisser. Et ørlite oppmuntrende hat-trick på tampen av karrieren hadde vært en typisk Brann-gave til Nevland.
Quote from: Torvanger on July 21, 2011, 22:58:06 PM
Har vært mye fjaseskriverier fra Bergensavisene vedrørende Brann nå i sommer. Det var visstnok en gladnyhet for Brannfansen at Diouf ble solgt til FCK og nå er det bare å slippe jubelen løs over fraværet til Nevland. Jesus!


ser man pÃ¥  historien, har vel Nevland scoret et tosifret antall mÃ¥l mot oss.. men det har vel forsÃ¥vidt Sæternes gjort ogsÃ¥. skal naturligvis ikke legge for mye i slike statistikker, de er ofte et utslag av tilfeldigheter mer enn noe annet. personlig er jeg likevel glad for at Nevland ikke kan spille, siden han "alltid" putter mot oss


Er iallfall glad for at ikkje begge skal spele :)

dudo

Jeg merker at jeg blir hakket mer hysterisk over at Ewen kaller det en "skrivefeil".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Kunne egentlig tenkt meg å se en offensiv sentrallinje og en mer defensiv kant:

              Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud - Kalven
        Austin - Torp
Mjelde - Haugen/Gustav - Holmvik
                 Ojo

Haugen er en bedre ballfordeler enn Guastavino, men Guastavino er et ett-mannsangrep på sine gode dager. Ausitn får lov å til drive fremover og bidra der. Det er først og fremst på kantene at Viking er skumle offensivt. Riktignok er Sæternes også farlig, men han er avhengig av innlegg fra kantene. Viking har kantspillere som har en tendens til å trekke innover, men det kan også være gjøre.

Offensivt er Holmvik en bedre breddeholder enn Bentley. Bentley går stadig innover og går seg fast. Holmvik kan, i tillegg til å være bra defensivt, bidra offensivt med gode innlegg og strålende dødballer. Mjelde er ikke like god til å holde bredden, men på høyresiden har han Birkir med seg.

Dog tror jeg vi stiller med følgende:

                 Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud - Fakiri
       Austin - Torp
Mjelde - Gustav - Bentley
              Ojo

Nixon

Quote from: dudo on July 22, 2011, 11:41:15 AM
Jeg merker at jeg blir hakket mer hysterisk over at Ewen kaller det en "skrivefeil".


Nei, men det sier vel litt om at klovneveldet har skjerpet seg når dette får så mye fokus.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Sæternes trenger vi vel ikke begymre oss for. Det er svært få kamper han scorer i, og han scorer mange når han først putter. Tror han har brukt opp sin kvote.
Tren på langskudd

Torvanger

Underordnet, men denne TL-runden blir nok avlyst. Fullt forståelig.

Klaus_Brann

Hvorfor skulle den det? Skal vi slutte å leve og la oss undertrykke?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on July 22, 2011, 18:10:10 PM
Hvorfor skulle den det? Skal vi slutte å leve og la oss undertrykke?


Heilt einig med Klaus. Viss samfunnet stoppar opp, får jo terroristane det akkurat som dei vil!

SK

Det har vel mer med respekt for situasjonen å gjøre, enn terrorfrykt i seg selv.
Jeg ser gode argumenter begge veier i denne saken.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: SK on July 22, 2011, 18:27:10 PM
Det har vel mer med respekt for situasjonen å gjøre, enn terrorfrykt i seg selv.
Jeg ser gode argumenter begge veier i denne saken.


Ser ikke helt at det har med respekt å gjøre om runden blir spilt eller ei. Statsministeren er ute og snakker om dette nå, og jeg synes runden bør gå.
Men at det blir en markering før kampstart bør det ikke være tvil om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Snakker statsministeren om fotball? Har ingen norske TV-kanaler her i Danmark.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Verden må gå videre, men en markering er selvsagt på sin plass.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on July 22, 2011, 19:17:21 PM
Snakker statsministeren om fotball? Har ingen norske TV-kanaler her i Danmark.


Nei, men om at vi må klare å gå videre, og ikke stoppe å leve.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on July 22, 2011, 19:27:56 PM
Verden må gå videre, men en markering er selvsagt på sin plass.


Ja helt klart. Her bør vi markere.

Ser Davy skriver på Twitter at avgjørelsen om hvorvidt den 17.serierunden skal spilles eller ikke blir tatt i morgen. NFF vil avvente politiets anbefaling.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


krøvel vellevold

VIF - Odd er vel den eneste kampen det er naturlig å avlyse, hvis noen er mer aktuelle for avlysning enn andre.
Legg ned hele klubben!

Lilleheil

Syntes at om vi skal vise solidaritet må vi gjøre det skikkelig.
Jeg er vil at vi setter tradisjonen til side og avspiller nasjonalsangen istedenfor nystemten på stadion på søndag!
Det ville sendt et sterkt budskap.
Det vil være et lite offer for en viktig markering...

Klaus_Brann

Støtter denne fullt ut, det hadde vært en fin markering.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Og i stort sett samtlige utenlandske medier. Bare norske medier som ikke vil si det.

abe78

Quote from: Lilleheil on July 22, 2011, 23:55:30 PM
Syntes at om vi skal vise solidaritet må vi gjøre det skikkelig.
Jeg er vil at vi setter tradisjonen til side og avspiller nasjonalsangen istedenfor nystemten på stadion på søndag!
Det ville sendt et sterkt budskap.
Det vil være et lite offer for en viktig markering...


Støttes! Om vi spiller på søndag håper jeg inderlig at det blir gjort med nasjonalsangen i denne anledning!
.og husk!

Hatleking

Quote from: Lilleheil on July 22, 2011, 23:55:30 PM
Syntes at om vi skal vise solidaritet må vi gjøre det skikkelig.
Jeg er vil at vi setter tradisjonen til side og avspiller nasjonalsangen istedenfor nystemten på stadion på søndag!
Det ville sendt et sterkt budskap.
Det vil være et lite offer for en viktig markering...


Fantastisk forslag det, ja! Dette burde skje på samtlige arenaer. Det har jo blitt foreslått å ta med flagg og.

Morkel

Støtter forslaget. Bør sendes inn til Brann hvis kampene spilles som vanlig. Noe jeg tviler sterk på nå som dødstallene fra Utøya har blitt sluppet.


Nixon

Da skal det være bekreftet at alle kamper i de øverste divisjonene er avlyst denne helgen.
Rød makt på Hansa




dudo

Skal vi hedre nasjonalisten med nasjonalsangen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lilleheil

Quote from: dudo on July 23, 2011, 11:23:08 AM
Skal vi hedre nasjonalisten med nasjonalsangen?


Viktig å ikke tenke på at nasjonalsangen ikke skal blandes sammen med nasjonalistene.
Nasjonalsangen og det norske flagget vil alltid være viktig uavhengig av idioter som misbruker det.
Om dette skulle føre til at vi sluttet å bruke disse symbolene ville det vært synd.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on July 23, 2011, 11:23:08 AM
Skal vi hedre nasjonalisten med nasjonalsangen?


På den annen side viser man at nasjonalsangen og nasjonen er vår - ikke nazien sitt.
Legg ned hele klubben!

abe78

Quote from: dudo on July 23, 2011, 11:23:08 AM
Skal vi hedre nasjonalisten med nasjonalsangen?


Forstår hva du mener, men jeg er uenig. Symbolene er våre - ikke nazistene sine. Folk ønsker å samles og vise støtte. Da er dette en av måtene å gjøre det på.
.og husk!

Spelaren

Quote from: dudo on July 23, 2011, 11:23:08 AM
Skal vi hedre nasjonalisten med nasjonalsangen?


Nasjonalsangen vår omhandler vår oppvekst som nasjon, samlet og forent gjennom tøffe tider under andre lands makt, gjennom hungersnød og prøvelser, våre forfedres kamp for sjølvstendighet og vår frihet. Svinets handlinger i går pisser på alt denne sangen står for - og er perfekt i ei stund som denne.
GÃ¥ av.

Go Up