• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Maximiliano Bajter

Started by OmOssSjølOgHansaøl, July 18, 2011, 21:24:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Quote from: Huff on November 23, 2011, 19:19:44 PM
Quote from: krakra on November 23, 2011, 12:36:14 PM
Syns ikke Bajter på noe tidspunkt har vært oppmot Torps nivå. Torp var en av våre beste spillere. Bajter har vært helt ok. Jeg syns også han kan bli med videre hvis vi ikke finner noe bedre, men det er da ingen grunn til å overdrive. Han har ikke akkurat vært fantastisk.


Enig og legger igjen til at Torp var en mye riktigere spillertype ved siden av Austin enn Bajter. F

or å oppsummere: Bajter har vært bra, men ikke veldig god (som Torp) og har samtidig vist seg som feil makker for Austin. For min del vil jeg kun ha han med videre om Austin forsvinner.



Hva er dette med at alle hyper opp ferdighetene til Torp?
Mannen var en levende støttepasning og han hadde mer balltap enn Solli på det verste. Torp var ikke veldig god som Huff sier over her, etter min mening. Jeg syns Torp var generelt dårlig, men som gjorde det meget bra i et par involveringer i løpet av kampene han spilte og det er det, de fleste husker når de skal oppsummere fotballspilleren Torp virker det som.

Det virker som om Bajter er en hylle og vel så det over Torp.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: Chrisstah on November 24, 2011, 03:10:51 AM
Quote from: Huff on November 23, 2011, 19:19:44 PM
Quote from: krakra on November 23, 2011, 12:36:14 PM
Syns ikke Bajter på noe tidspunkt har vært oppmot Torps nivå. Torp var en av våre beste spillere. Bajter har vært helt ok. Jeg syns også han kan bli med videre hvis vi ikke finner noe bedre, men det er da ingen grunn til å overdrive. Han har ikke akkurat vært fantastisk.


Enig og legger igjen til at Torp var en mye riktigere spillertype ved siden av Austin enn Bajter. F

or å oppsummere: Bajter har vært bra, men ikke veldig god (som Torp) og har samtidig vist seg som feil makker for Austin. For min del vil jeg kun ha han med videre om Austin forsvinner.



Hva er dette med at alle hyper opp ferdighetene til Torp?
Mannen var en levende støttepasning og han hadde mer balltap enn Solli på det verste. Torp var ikke veldig god som Huff sier over her, etter min mening. Jeg syns Torp var generelt dårlig, men som gjorde det meget bra i et par involveringer i løpet av kampene han spilte og det er det, de fleste husker når de skal oppsummere fotballspilleren Torp virker det som.

Det virker som om Bajter er en hylle og vel så det over Torp.
Vel. Det er din mening. En mening ingen andre ser ut til å være enig i. Så da har du enten veldig god eller veldig dårlig peiling. Han var en av våre beste spillere og på ingen måte en spiller som slo mange feilpasninger, langt færre enn Bajter iallefall.

Det er da fortsatt tydelig at vi fortsatt sliter med savnet at Torp på midtbanen. Selv om vi ikke storspilte i perioden før han fikk hjertestansen, men vi var bedre enn vi har vært etterpå.

Bajter har vært relativt middelmådig hos oss. Aldri vært blant våre beste spillere i en kamp og tjener veldig mye på at forventningene ble skrudd ned av Mjelde og Haugen da Torp var ute. Han har dog en positiv utviklingskurve som gjør at jeg har troen på at han kan bli bra, men foreløbig er han på hyllen mellom Mjelde og Torp som DM.

Chrisstah

Tja, vet om mange som deler noenlunde samme mening som meg når det gjelder Torp. At han var en av våre beste syns jeg faktisk ikke er noe reel målestokk og sier lite om Torp som spiller, da vi kun har hatt 2 spillere i år som har vist seg å være stabilt gode. Austin og Ojo er de 2 eneste som har levert varene gang etter gang.

Torp har svingt fra det geniale til det ubrukelige litt som Gustavino egentlig, bare mye oftere. Det virker som om folk kun husker de 2 første kampene da Torp var meget solid, etter det var han middelmådig. Hadde det vært Mjelde eller Fakiri som hadde spilt som Torp er jeg sikker på at det hadde vært et ramaskrik om at de hadde vært totalbås. Fakta er at de ikke har spilt noe særlig dårligere enn det Torp har gjort.

Det skal ikke så mye til å prestere vedsiden av Austin når han var så god som han var. De kampene ikke Austin var på banen så var Torp en høyst middelmådig DM.
Hadde vært morro å sett en statistikk på antall balltap i farlig sone, jeg er rimelig sikker på at Torp hadde toppet den listen med glans.
På en annen side så jobbet han som en gud når han først mistet ballen, men at han var noen god pasningspiller er mer en myte enn fakta.
Jeg syns faktisk Torp var overaskende mye bedre uten ball enn med, eneste han hadde skikkelig roen på med ball, var når han dro sålefinter.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Tja, Torp har nok i ettertid blitt litt bedre enn det han vitterlig var. Men slik blir det gjerne når man dør og står opp fra de døde det tredje minuttet...

For mange balltap til tross, han var likevel en av våre beste og jevne spillere, og selv om han ble benket den ulykksalige kampen mot Sogndal, hadde han nok spilt stort sett alle kampene resten av sesongen vil jeg tro. Bajter har i alle fall ikke vist at han er noen hylle bedre etter min mening.
Rød makt på Hansa

Lister

Stusser litt på grunnlaget for å vurdere bajter, det er vel bare to kamper han har vært tilnærmet i matchform, da har jeg likt det jeg har sett og ser han mer enn gjerne med videre så lenge de økonomiske rammene tillater det, men er et stykke derfra til å trekke en endelig konklusjon om ferdigheten hans som spiller, hvilken hylle han er på og hvordan han er i forhold til andre. Omstendigheten er for mange og grunnlaget er for lite.
Guinness - Makes you drunk

osoerli

Veldig flink å få frispark denne Bajter.  Alltid nødvendige cm framfør før han faller.  Eigenskapar som er gull verdt når det er 5 minutt igjen av kampen og vi ledar med 1 mål.  Syns han har hatt ein veldig god stigning i Branntrøya.  Med ein god treningsvinter og skadefri kropp, og enno betre tilpasning til norsk fotball, trur eg han kjem til å bli blandt våre mest nyttige i 2012.  Og som eg har nemnt lenger oppe i trådn.  Han dekker større område, og har ferre balltap enn Torp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Det avgjørende er hva han koster. Er han en rimelig squad-player så, flott. Da kan vi ta risikoen for skade og håpe på en positiv utvikling.

Blir han en dyr mann, med lønn SOF og overgangssum så har han ikke vist nok etter min mening.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lister

Pris blir nok ren spekulasjon, men han er på utgående kontrakt i en klubb som har avskrevet han fra en liga hvor snittet på lønn ikke er all verden å skryte av.

Med forebehold om at han har vært på økonomikurs i tromsø* så kan jeg ikke helt se hvor de store kostnadene skulle komme fra.

(*kursets fulle pensum går ut på å legge en ekstra null på alle krav om penger som skal inn)
Guinness - Makes you drunk

Churchill

Maxi skal med videre. Jeg synes vi ser glimt av en spiller som kan bli virkelig stor.
...we shall never surrender.

esp123

Maxi har ihvertfall potensiale til å bli en av Tippeligaens mest usympatiske..... Masse armer og bein i duellene, itillegg  til at han er veldig god til å filme/konstruere frispark. 

nummer9

Quote from: esp123 on November 24, 2011, 15:55:16 PM
Maxi har ihvertfall potensiale til å bli en av Tippeligaens mest usympatiske..... Masse armer og bein i duellene, itillegg  til at han er veldig god til å filme/konstruere frispark. 

Armer og bein? Synes ikke han er utpreget usympatisk i duellene. Uansett er dette egenskaper som en hater hos spillere på andre lag, men er meget viktig å ha på minst en spiller på eget lag. Sålenge han ikke går inn for å skade, eller filmer kan jeg lett ta en litt usympatisk/kynisk spiller på def midtbane.

Lasaron

Apropos armer og bein. Min påstand er at Fakiri er den sleipeste spilleren i hele eliteserien, men ingen legger merke til det (utenom meg såklart  :P) Og det er nettopp det som gjør ham sleip. Han er lett ute med en arm, eller en frekk liten etterslenger, men han har intet stempel på seg som usympatisk.
Tren på langskudd

roaldinho

Bare se når Akabueze løper, DA ser du armer ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

abe78

Quote from: Lasaron on November 25, 2011, 13:30:51 PM
Apropos armer og bein. Min påstand er at Fakiri er den sleipeste spilleren i hele eliteserien, men ingen legger merke til det (utenom meg såklart  :P) Og det er nettopp det som gjør ham sleip. Han er lett ute med en arm, eller en frekk liten etterslenger, men han har intet stempel på seg som usympatisk.


Det kalles rutine! :)

Han er veldig flink på å ta ut motstander ved å gå i kroppen.
.og husk!

Lister

Ingen i TL bodychecker så mye som Hassan og kommer unna med det. Er nesten vakkert å se på.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: abe78 on November 25, 2011, 14:49:24 PM
Quote from: Lasaron on November 25, 2011, 13:30:51 PM
Apropos armer og bein. Min påstand er at Fakiri er den sleipeste spilleren i hele eliteserien, men ingen legger merke til det (utenom meg såklart  :P) Og det er nettopp det som gjør ham sleip. Han er lett ute med en arm, eller en frekk liten etterslenger, men han har intet stempel på seg som usympatisk.


Det kalles rutine! :)

Han er veldig flink på å ta ut motstander ved å gå i kroppen.


Akkurat, pur rutine. Han tjener voldsomt på å spille på den måten, hvis han ikke hadde gjort det hadde han slitt mye mer.
Han slipper faktisk overraskende ofte unna med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han er jo liten. Hadde han hatt fysikken til Austin hadde han nok fått langt flere frispark imot.

Huff

Ville ikke forundret meg om Branns DM neste år består av duoen Soko-Bajter. Er begge skadefrie og i form ser jeg for meg en lightversjon av Austin-Torp, der Bajter er mer utpreget defensiv enn Austin og backene forhåpentligvis med dette får et større offensivt ansvar. En skadefri Soko i form blir da en Torp med savkere teknikk som forhåpentligvis har færre balltap.

Blir Austin solgt synes jeg likevel vi bør hente inn en erstatter, men ser som sagt for meg at vi fort sitter igjen med denne duoen.

Giles

Bajter er sør-amerikaner og er litt ufin og teatralsk i enkelte situasjoner. Arbeidsmoral har han dog ,men er dessverre uten tempo og mangler søramerikansk finesse. Pluss for å gå helhjertet inn i boksen offensivt.
Summa summarum kun en stand in.



















Sindre32

Håper virkelig han signeres, med mindre prisen fra klubben hans er for stiv. Da har man en helt fantastisk sentrallinje å velge mellom, selv om Austin skulle forsvinne. Selv tror jeg det er liten tvil om at Bajter enda ikke har fått vist hva han er god for, og at vi bare kan forvente mer og mer av ham fremover.

Markmus

Har vi ikke opsjon på Bajter? Hva er den?
Ka du ve?

Granhund

Quote from: Markmus on November 26, 2011, 18:34:06 PM
Har vi ikke opsjon på Bajter? Hva er den?


Hmmm, nei så vidt jeg fikk med meg så ble den tilintetgjort faktisk....Men om den ikke ble det så ligger den nok på 23B.

javsnes


Granhund


Go Up