• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Maximiliano Bajter

Started by OmOssSjølOgHansaøl, July 18, 2011, 21:24:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Vi får en ny midtbanespiller: http://www.brann.no/nyheter/bekrefter-at-bajter-er-pa-vei/

Brann følger opp sin nye trend med "prøvetid" og får Bajter på lån ut 2011-sesongen, med opsjon på kjøp. Støre bredde med liten risiko, altså. Og siden Bajter har fått en del spilletid på Urugays 4. beste lag, er han neppe helt udugelig.

Jeg er avventende positiv.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lister

Tror nok ikke han blir så alt for billig, ikke at jeg tror han blir spesiellt dyr heller. Et lav-risiko alternativ er alltid flott i en posisjon som er ganske utsatt. Lukter litt spiller med behov for miljøskifte her, har ingenting i mot å være springbrett hvis han er god og hvis han ikke er god så er ingen skade skjedd.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Jeg har sluttet å håpe på disse sør-amerikanske spillerne. Som oftest kommer de ikke lenger enn til prøvespill, og de som kommer på utlån slår heller ikke til. Selv Guastavino som allerede var etablert i TL har brukt lang tid på å bli stabil. Så her er jeg avventende negativ og regner ikke med noenting.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on July 18, 2011, 21:52:57 PM
Selv Guastavino som allerede var etablert i TL har brukt lang tid på å bli stabil.


Vel, hele laget vårt har en tendens til å være ustabilt, så det er kanskje det Liverød mener med at "spilleren vil passe godt inn i spillergruppen". ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

abe78

Lite imponerende det han leverte i dag. Usynlig, bortsett fra at det var umulig å ikke se at han var dårlig på press og taklinger...
.og husk!

Hansakongen

Quote from: abe78 on August 03, 2011, 21:51:11 PM
Lite imponerende det han leverte i dag. Usynlig, bortsett fra at det var umulig å ikke se at han var dårlig på press og taklinger...


greit han ikke leverte varene i dag, men vi må jo ikke begynne syte og klage etter han kun har spilt kanskje 20 min av en kamp vist ikke det. Bør gi mannen noen kamper/uker før vi kan se om det er dårlig eller bra kjøp

abe78

1) Vi har ikke kjøpt han - han er på lån
2) Han var rævdårlig og bare å sende på første flyet hjem. Nesten som jeg tror han er en practical joke...


* Innlegget inneholder elementer av overdrivelser og forhåpning av at jeg nå driter meg ut i det han storspiller i neste kamp...
.og husk!

Xminator

Med strekkskade og 4-6 uker på sidelinjen tror jeg det er noe av det siste vi ser til ham. Det blir låneoppholdet, noen innhopp om han er heldig og rett hjem når avtalen går ut.

Så Brann har fortsatt ett hull å fylle bak Austin og Torp. Ett hull som kan tettes noe om Hanstveit kommer tilbake og Fakiri kan spille midtbane igjen.

stigh

Eller kjøre melde i den rollen å ta en annen på hans plass

krakra

Fakiri kan gjøre en grei jobb som playmaker, men ikke som ballvinner. Vi har også barmen som kan ta en dm-rolle

OmOssSjølOgHansaøl

Bra å se at Bajter endelig er tilgjengelig igjen. Det er ikke lett å få et klart inntrykk ut fra den halvtimen han spilte, men innsatsen var god, og han ser i det minste ut til å ha en del basisferdigheter på plass.

Vi får håpe han nå får noen kamper for andrelaget (og eventuelt litt spilletid på førstelaget hvis Bajter viser seg god nok og de andre DM-ene må stå over), sånn at Skarsfjord og Brann får tilstrekkelig grunnlag til å vurdere om vi bør beholde ham.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

haak

Bajter viser stor duellstyrke. Vinner masse dueller på hode en periode,
og som Skarsfjord poengterer så skapte han litt bedre balanse.

krakra

Bajter fremstod som det beste alternativet vi har på DM bak Torp og Austin. Han hadde nok startet i dag hvis han hadde blitt frisk en uke tidligere, men det er forståelig at man ikke slenger en spiller ut i kamp fra start bare 3-4 dager etter at han kom tilbake fra en 5-6 ukers lang skade.

ostraume

Absolutt et av dagens lyspunkt dette. Godt innhopp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Frisk, krigersk og eit uromoment. Stadig vekk var han og forstyrret pasninger og chipper som var tiltenkt Haugesundere, og han var viktig i førsteforsvarerfasen - eit punkt me ikkje hadde orden på store deler av kampen.
Gå av.

Lister

Var betryggende å se bajter i dag. Gir litt ro for fremtidige kamper uten torp eller austin.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Henger meg på de andre her. Godt innhopp der han var skikkelig på hugget.
Synd at han havner på benken i neste kamp.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Kunne tenkt meg å se Maxi istedenfor Torp i neste kamp. Synes sistnevnte har vært relativt svak en periode nå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

olebrann3

Quote from: kabelmann on September 16, 2011, 21:44:19 PM
Kunne tenkt meg å se Maxi istedenfor Torp i neste kamp. Synes sistnevnte har vært relativt svak en periode nå.

Føler neste kamp er feil å prøve ut noe nytt i. Dessuten har torp hatt 10 dager siden sist kamp når semien spilles

krakra

Ikke hvis vi snakker om neste TL-kamp. Vi bør selvfølgelig ikke trikse og gamble for mye i semien, men Sogndalkampen kan godt Maxi få starte.

OmOssSjølOgHansaøl

Mot Fredrikstad vil jeg se Austin og Torp fra start, og hvis Torp har en grei dag på jobb, er det neppe bråhast med å gi Bajter mer førstelagsspill. Det ligger en risiko i at Bajter ikke er samspilt med Austin, og jeg er usikker på hvor god målestokk slitne Haugesund-spillere er. Men det vil være interessant å få se hvordan Bajter fungerer med Austin.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Synes ikke han viste en dritt i dag, men leser her at det nærmest er en unison enighet i at han var bra. Jaja, mulig jeg rett og slett sitter feil eller var uoppmerksom i enkelte situasjoner.

dudo

Han var knall i hodespillet. Ellers ikke så mye, men alt i alt et positivt bekjentskap, uten at jeg finner noen grunn til å bli voldsomt entusiastisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Huff on September 16, 2011, 23:51:17 PM
Synes ikke han viste en dritt i dag, men leser her at det nærmest er en unison enighet i at han var bra. Jaja, mulig jeg rett og slett sitter feil eller var uoppmerksom i enkelte situasjoner.


Midtbanen blei med ett vanskeligere å spele seg gjennom når han kom innpå. Det er óg ein kvalitet, evnen til å forstyrre og stykke opp motstanderens forsøk.
Gå av.

Lasaron

Jeg la knapt merke til ham, men det sier kanskje vel så mye om meg. Fint hvis han var god.
Tren på langskudd

Xminator

September 17, 2011, 06:19:02 AM #25 Last Edit: September 17, 2011, 06:20:59 AM by Xminator
Lovende innhopp. Enda ett alternativ som er bedre enn Mjelde i en posisjon på banen.

Om dette var ett prøvespill i vinterhalvåret så hadde det vert ett av de bedre forsøkene de siste sesongene. Ikke like ekstrem som Austin, men helt klart en spiller som holder tippeliganivå.

roaldinho

Håper å få se mer av han når sesongen nærmer seg slutten. Han var bra i går, men det er også kun en kamp. Om han viser samme eller bedre takter om han får sjansen igjen så bør Brann sikre seg en lengre kontrakt. Kan være erstatteren om Austin skulle forsvinne i januar.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yngve

Skal Brann driva på og henta spelarar frå andre sida av jorda, er dette det minste me kan forventa av han. meinar eg.

Han gjorde seg ikkje vekk, og med kamptrening kan han verta god, håpar eg.

Men det verkar som om han har trent klareringar med Gro Rud, for det verka som om dei fleste vart heada rett til motspelar...

Churchill

Dette er mannen vi nå må håpe at kan fylle skoene etter Calle. Jeg tror at han utvilsomt har kapasitet til det og håper at han griper sjansen med begge beina og hodet med.
...we shall never surrender.

Huff

Synes ikke han har prestert bra nok overhodet. Det logiske vil kanskje snarere være å legge om spillestilen neste år, og prøve å finne en plass til både Nordkvelle og Haugen der begge fungerer.

Lasaron

Har forstått det slik at han har vært mye skadeplaget før han kom til Brann. Nå er han ute med sin andre skade under halvtårskontrakten.
Nå ser det ut til at det ikke er lurt å forlenge med mannen.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on October 01, 2011, 12:14:21 PM
Har forstått det slik at han har vært mye skadeplaget før han kom til Brann. Nå er han ute med sin andre skade under halvtårskontrakten.
Nå ser det ut til at det ikke er lurt å forlenge med mannen.


Kan han ikkje spele i morgon??

Lister

Han har en veldig problematisk lårmuskelatur, tvilsomt at han blir klar til kampen. Han gjorde det bra i de kampene han ble byttet innpå, men nå sist var han bås.

Potensialet er der definitivt, spørsmålet eer om han klarer å få det ut i Brann og om han i det hele tatt klarer å få det ut noensinne hvis han fortsetter med skadefrekvensen han har hatt til nå.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: Lister on October 01, 2011, 14:39:10 PM
Han har en veldig problematisk lårmuskelatur, tvilsomt at han blir klar til kampen. Han gjorde det bra i de kampene han ble byttet innpå, men nå sist var han bås.

Potensialet er der definitivt, spørsmålet eer om han klarer å få det ut i Brann og om han i det hele tatt klarer å få det ut noensinne hvis han fortsetter med skadefrekvensen han har hatt til nå.


I så fall blir det Mjelde - Austin på midtbana i morgon.

Huff

http://fotball.bt.no/eliteserien/article212117.ece

Bajter neppe klar mot Start.

Nå er jeg sannsynligvis blant de på forumet som er minst overbevist over det han har prestert sålangt, men jag kan virkelig ikke begripe at vi skal forlenge med en så skadeplaget spiller med mindre han starter og virkelig storspiller i de siste kampene. Vi trenger en ren Torperstatter utenfra, og en backup til Austin når han rolig selges i vinter. Foruten disse kan Barmen trolig funke greit som backup, han er i utvikling og er bedre neste sesong.

olebrann3

Forøvrig hørte eg at Liverød mente at Bajter var den desidert beste i Brann men hadde til nå vært hemmet av skader.

Skal ta alt liverød sier med en pinsett salt

Christian

Ta en teskje.

Ellers er det litt foruroligene med skadefrekvensen til disse spillerne Liverød kommer dragene med. Er det noe av de som ikkje har vært skadeplaget under Brann-oppholdet?

krakra

Quote from: olebrann3 on October 12, 2011, 23:16:21 PM
Forøvrig hørte eg at Liverød mente at Bajter var den desidert beste i Brann men hadde til nå vært hemmet av skader.

Skal ta alt liverød sier med en pinsett salt
Da er et naturlig oppfølgingsspørsmål "Er han bedre enn Guastavino?".

Onside !!!

Quote from: krakra on October 13, 2011, 08:35:05 AM
Quote from: olebrann3 on October 12, 2011, 23:16:21 PM
Forøvrig hørte eg at Liverød mente at Bajter var den desidert beste i Brann men hadde til nå vært hemmet av skader.

Skal ta alt liverød sier med en pinsett salt
Da er et naturlig oppfølgingsspørsmål "Er han bedre enn Guastavino?".


på det defensive :) men er han bedre enn Austin?

krakra

Austin er ikke så nøye. Liveroed har jo skrytt Guastavino opp i skyene og  jeg mener å huske at han mener at han er mer enn god nok for La Liga. Spennende å høre om denne Bajter er bedre.

Lister

Quote from: Christian on October 13, 2011, 07:33:14 AM
Ellers er det litt foruroligene med skadefrekvensen til disse spillerne Liverød kommer dragene med. Er det noe av de som ikkje har vært skadeplaget under Brann-oppholdet?



Bajter kom jo til oss nettopp på grunn av skadefrekvensen, ellers tror jeg nok han ville spillt fast på penareol.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Bajter er ingenting å satse på for Brann.

Gulløl

October 23, 2011, 20:08:37 PM #42 Last Edit: October 23, 2011, 20:11:48 PM by Gulløl
Det største plusset i dag var Bajter, viste god fremgang. Våger å påstå at han har vist mer på de minuttene han har spilt i år en det Austin viste i starten i Brann på samme antall minutter. Hvorfor skal vi da allerede avskrive han etter så kort tid som mange her på forumet vil ?? Han har vært mye skadet i år og vil fremdeles ha en stigende formkurve fremover, er neppe på mer en 70 % av sin kapasitet. Akkurat som Austin trenger han også tid til å tilpasse seg norsk spillestil. Holder han seg skadefri ut året er jeg overbevist om at han presterer så bra at han får ny kontrakt for neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg velger å være totalt uenig i at Bajter har vist mer enn Austin gjorde i starten. Austin var veldig god i starten av sin Brannkarriere. Det er ikke uten grunn at det nærmest var et folkekrav at Brann skulle hoste opp 10 millioner for ham i 2009. Bajter har vært opp og ned. Han har noen gode og noen temmelig dårlige kamper, men han ennå ikke vist noe dominerende nivå.

Nixon

Ja, Austin var mye bedre i de første kampene han spilte enn da han startet sin første ordentlige sesong. Vi husker jo alle de enorme raidene han hadde den høsten. Det tok litt tid før han kom opp igjen på samme nivå.

Når det gjelder Bajter har han god arbeidsradius og vinner mye på midten. Spesielt i luften. Men jeg er litt forundret over at han gjør så enkle feil med ballen. Trodde faktisk at han skulle være bedre teknisk enn det han fremstår nå. Men jeg avskriver ikke han. Tror nesten at han er på vei til å spille seg til videre kontrakt.
Rød makt på Hansa

krakra

Nesten samme med Bajter som med ungguttene. Han er ikke vant til spillestilen og kjenner ikke til laget. Da blir det fort endel feil og rusk. Han viser til tider bra ballkontroll, men så plutselig gjør han feil på småguttenivå.

Han forsvarer en plass i førsteelveren allerede nå. Så ny kontrakt er vel ok. Spørsmålet er om han har et høyt nok nivå inne til at det er vits å hente ham, eller om vi bør hente en enda bedre spiller. Han er uansett bedre DM enn både Haugen og Mjelde.

esp123

Bajter var til tider god i dag, dekker mye rom defensivt. Vi slapp Sarpsborg inn i kampen da han gikk ut og Mjelde ned.

Xminator

Han vil være ett noenlunde sikkert kort for en av de 3 spillerene vi må ha under kontrakt som defensiv midtbane. Austin er selvskreven selv om han ikke signerer ny kontrakt, erstatter for ham får man bekymre seg for om han er solgt - eller i 2013. Jeg tror ikke Brann kan skaffe noen som går inn som klart førstevalg som Austins makker, så å snakke om backup på plassen blir feil. Brann må ha inn to spillere som begge konkurrerer om plassen.

Det Bajter viser i dag er lovende nok til at man bør vurdere å ta sjansen på ham videre. Alderen gjør at han sannsynligvis står ut kontrakten han eventuelt signerer. Den samme alderen vil gjøre en "siste" kontrakt deretter mer sannsynlig også, så det er en spiller man kan regne med i lang tid fremover. Kanskje vil det være det som får Guastavino til å forlenge - noe som også vil øke sjansen for at også G blir i klubben ut karrieren?

Det er en del synergier her, men magefølelsen min sier at han ikke kommer til å bli med videre. Mye fordi vi lønner ham pga gunstige skatteregler på 6-måndersengasjement og at han må kjøpes ut av klubben i hjemlandet.

Han bør uansett ha spilt seg til fast plass de siste kampene - og med det sjansen til å overbevise eller feile.

Lasaron

Jeg tipper Bajter spilte seg nærmere et kontraktstilbud i dag.
Tren på langskudd

Oppreist

Han bør signeres! Han dekker store rom og er forbausende god på hodet - spensten er fantastisk!

Forøvrig er det på tide at Guastavino får litt mer kred fra publikum - han er den eneste kreative vi har fremover. 
Stein på stein blir Steinar.

Go Up