• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tadas Labukas

Started by OmOssSjølOgHansaøl, July 06, 2011, 14:36:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Vi kan kanskje gi vår nye spiss en egen tråd?

http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-nye-spiss2/
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5662977.ece
http://fotball.bt.no/eliteserien/article204707.ece

Høsten får vise om han får spilletid og/eller blir i Brann utover det halvåret han er signert for.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dex1974

July 06, 2011, 14:40:53 PM #1 Last Edit: July 06, 2011, 14:43:35 PM by dex1974
http://www.youtube.com/watch?v=m2LInyw77cE&feature=relmfu

Aggressiv og gode avslutteregenskaper iallefall...minner litt om Sæternes da han spillte for oss.
Velger å være positiv til denne backupen til Ojo jeg :-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Xminator

Vi får se hva han står for. Forhåpentligvis storspiller Ojo uten skader og karantener resten av sesongen. For Brann...

OmOssSjølOgHansaøl

Ojo har allerede fire gule kort, og jeg tror vi skal ta høyde for rundt to nye kampers karantene i løpet av sesongen. Det er bra at vi faktisk får en til "voksen" spiss i stallen. Så får vi bare håpe at Labukas er god nok til å kunne spille et par kamper fra start.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vebo

Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Labbetuss må jo bli hans navn!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Skjønner ikke at vi gidder dette.. En 27-årig litauer med en CV som selv ikke Løv Ham ville ha latt seg imponere av. Trodde dette var signeringer vi var ferdige med, både i Brann og i Tippeligaen som sådan.

Håper ikke Skarsfjord mener det bokstavelig når han sier spilleren er en like god tilrettelegger som målscorer, for ifølge Wikipedia er han en elendig målscorer. 14 mål de siste 4 årene, hvorav flere fra straffemerket.

krøvel vellevold

Ja vi har jo ikke akkurat gode erfaringer med baltere... Terje Hoff og Razza...
Legg ned hele klubben!

Markmus

Ka du ve?

Gulløl

Ja han scorer mange fra straffemerket, her er 2 av målene
http://www.youtube.com/watch?v=b8bTROImjd8
http://www.youtube.com/watch?v=0FUhJV1aSFk

Bra rask er han, mål ved gjennomløping:
http://www.youtube.com/watch?v=ip2RDl3LgnA

En god prestasjon, mål fra skrå vinkel
http://www.youtube.com/watch?v=Ji2zt-ER7Xg

Et par intervju med spilleren, virker å være en hyggelig fyr
http://www.youtube.com/watch?v=pjorjXRjNK8
http://www.youtube.com/watch?v=qugyrhYwUZU

Ellers. Kanskje Piotr får en venn i ham her. Går sikkert bra i tospann de to karene der på fritiden   :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

En helt grei signering, det er rett og slett bedre å hente en slik type enn et stort talent ala Diomande eller feks en Børven. Kim Ojo er så soleklart førstevalg at backup i spissposisjonen ikke kan regne med særlig mange sjanser. En slik posisjon ville vært ødeleggende for feks en Diomande og således hadde det vært bortkastede penger å svi av på en spiss.

Da er det ok med en kontraktløs spiller, med erfaring, som kan gjære en jobb. Håper Labbetuss er klar over sin posisjon (nr 2 etter Ojo) og at han også er klar for å gi alt for selv Brann 2,som virkelig kan trenge hans tjenester i høst i kampen om et uhyre viktig opprykk.

Ikke er det særlig sannsynlig med et Ojo-salg heller, det vil bli ekstremt dyrt for en spiller som fremdeles ikke har spilt en hel sesong i TL.

Nei, har man penger i klubben nå, så må de brukes på riktig posisjon.

Og dessverre er jeg overbevist om at Austin forsvinner nå, han har vært så enormt god at det bare må komme skikkelig bud på han.

Ergo bør fokuset være på kvalitetspiller sentralt på midten.



Xminator

Og ikke glem venstrebacken. Sammen med en høyre kantspiller så vi kan få Bentley over på venstre der han hører hjemme. Greit nok at Mjelde scorer mål, men spillemessig er det mye å gå på enda.

krakra

Quote from: Gepard on July 06, 2011, 16:24:13 PM
En helt grei signering, det er rett og slett bedre å hente en slik type enn et stort talent ala Diomande eller feks en Børven. Kim Ojo er så soleklart førstevalg at backup i spissposisjonen ikke kan regne med særlig mange sjanser. En slik posisjon ville vært ødeleggende for feks en Diomande og således hadde det vært bortkastede penger å svi av på en spiss.

Da er det ok med en kontraktløs spiller, med erfaring, som kan gjære en jobb. Håper Labbetuss er klar over sin posisjon (nr 2 etter Ojo) og at han også er klar for å gi alt for selv Brann 2,som virkelig kan trenge hans tjenester i høst i kampen om et uhyre viktig opprykk.

Ikke er det særlig sannsynlig med et Ojo-salg heller, det vil bli ekstremt dyrt for en spiller som fremdeles ikke har spilt en hel sesong i TL.

Nei, har man penger i klubben nå, så må de brukes på riktig posisjon.

Og dessverre er jeg overbevist om at Austin forsvinner nå, han har vært så enormt god at det bare må komme skikkelig bud på han.

Ergo bør fokuset være på kvalitetspiller sentralt på midten.


Ikke enig i at det ville vært ødeleggende for et talent å være bak Ojo, ei heller at nummer to nødvendigvis hadde fått så få sjanser hvis han hadde holdt bra TL-nivå. Ojo bruker mye krefter i løpet av en kamp og kunne sikkert hatt godt av å hvile litt av og til, han kommer garantert til å få flere karantener og i tillegg vil nummer to bak Ojo trolig få mange innhopp.

Samtidig ville han fått nyte godt av å trene sammen med spillere som holder bra TL-nivå og være i en så ambisiøs og læringsvillig gruppe.

monzilla

Etter det Skarsfjord har hentet i vinter, så tror jeg nødvendigvis ikke det er negativt at han ikke er noe stort navn.

Blir spennende å se om dette blir en ny McAllister eller om det blir noe mer ut av det

Belfort

Til og være en etablert spiss og 27 år har han scoret bemerkelsesverdig lite.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Belfort on July 06, 2011, 17:27:25 PM
Til og være en etablert spiss og 27 år har han scoret bemerkelsesverdig lite.


Vel, vi skal ikke se bort fra at han kan være en udetonert ketsjupflaske. ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

abe78

Veldig skeptisk, men det er kanskje positivt?? :)
.og husk!

Spelaren

Regner med han faller inn under kategorien "lav risiko, lite forpliktelse".
Gå av.

Lister

Tviler på at vi har lagt noe særlig penger i dette. Helt greit stallfyll med mulighet på forlengelse hvis ting skulle fungere bedre enn forventet. Har vi råd til å ha en armann i stallen så hvorfor ikke, kunne jo være han scoret et mål eller to.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Umulig å vurdere spilleren ut fra det jeg vet, men fra det en leser høres ikke akkurat dette ut som noen superspiller. Det trenger han forsåvidt heller ikke være så lenge han er rett type. Er han grei nok, riktig spillertype samt en billig løsning ser jeg lite gale i dette. Hvis vi derimot sprenger lønnsbudsjetter for å hente denne mannen nå -og dette eksempelvis skulle bety at en nå må gi opp en backup på DM er jeg mildt sagt skeptisk.

Yngve

Så lenge han ikkje er nokon superspelar, eller skal vera anna enn back up.

Kvifor brukar me ikkje talenta våre? Verkar heilt meiningslaust for meg å gje ein middels dårleg baltar ei korttidskontrakt..

krakra

Vi har desverre ingen spisstalenter som veier over 75 kg

Leffen

Forutsatt at ikke noen av våre onkler spytter i penger i sommer har vi ikke en smule til overs til spisskjøp. Det er hvertfall mitt inntrykk.

Bak Ojo er det meget skralt på spissplass og det er greit å kunne gi han litt hvile mot slutten av kampene.
Vi har signert labbetuss ut sesongen, ergo en investering med minimal risiko.
Han blir neppe noen storspiller men jeg synes det virker som en helt grei signering.
Tipper han putter 3 mål i høstsesongen. Magefølelsen.

Xminator

Quote from: Yngve on July 06, 2011, 21:25:33 PM
Så lenge han ikkje er nokon superspelar, eller skal vera anna enn back up.

Kvifor brukar me ikkje talenta våre? Verkar heilt meiningslaust for meg å gje ein middels dårleg baltar ei korttidskontrakt..


Fordi vi ikke har noen talenter som kan fylle rollen.

Gulløl

July 06, 2011, 23:05:20 PM #26 Last Edit: July 06, 2011, 23:17:05 PM by Gulløl
Mitt innlegg fra overgangstråden fra snart 3 uker siden vist under. Det er vel grunn til å tro at han har fått innfridd sine krav hos Brann som hans polske klubb ikke ville innfri. Altså en ca.99000 NOK i månedslønn og sikkert en del for å signere kontrakten men nok langt under 396000 NOK på grunn av den korte kontraktstiden. Tipper en "totalpakke" som koster Brann omtrent 550.000 - 650.000 NOK. Sikkert greit nok det, sikkert vanskelig å få en like bra eller bedre spiller  for et slikt beløp. Kan han komme inn i noen kamper og få 3-4 mål/assist er det vel verdt pengene.

Quote from: Gulløl on June 17, 2011, 01:14:58 AM
Tadas Labukas som har trent med Brann siste dagene var ønsket videre i sin polske klubb men krevde
opp til 200.000 polske zloty for å signere på nytt med klubben. Dette tilsvarer 396.000 NOK. I tillegg krevde han en månedslønn på 50.000 polske zloty som tilsvarer 99000 NOK.
Hans polske klubb kunne ikke tilby han en slik lønn. Labukas bestemte seg for å lete etter en arbeidsgiver som kunne tilby ham minst samme eller høyere lønn. Derfor reiste han på prøvespill med Brann.

Infoen om dette er hentet fra denne artikkelen fra i går:
http://www.sport.pl/sport-trojmiasto/1,111906,9794211,200_tys__zl_za_podpis_i_50_tys__miesiecznie_to_za.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Han var virkelig dårlig når Litauen møtte Norge, dårlige valg hele veien, plasserte seg feil, timet løp dårlig, var på alle måter litauens akilleshæl den kampen, men det er jo dog feil å dømme noen på grunnlag av en kamp. Men jeg bevarer en sunn skepsis og håper at jeg tar feil og at dette er en avtale gjort på et godt grunnlag.

krakra

Jeg ser virkelig ikke hvorfor det er "grunn til å tro" at han har fått innfridd sine krav. Utover at han har signert. En spiller på hans hylle forsvarer virkelig ingen månedslønn på rundt 100k og en SOF. Jeg tipper at han har vært nødt til å senke kravene sine en smule. Hvis ikke oser det desperasjon av signeringen.

catometeret

En ny Armann Bjørnsson?  Sikkert vanskelig å få noen ok spillere til å ta opp kampen  med Ojo så derfor finner man en spiller som er villig til å slite benken uten å klage. Så lenge han ikke er for dyr så er det vel ok. Men ikke glem at Demba Nyren også var en spiss som hadde scoret lite da han kom til Brann.  Med en så reindyrket benkesliterrolle som denne tror jeg det er vanskelig å få noen fra hyllen over. Men måtte labbetuss overraske oss alle!

Nixon

Quote from: krakra on July 07, 2011, 08:03:29 AM
Jeg ser virkelig ikke hvorfor det er "grunn til å tro" at han har fått innfridd sine krav. Utover at han har signert. En spiller på hans hylle forsvarer virkelig ingen månedslønn på rundt 100k og en SOF. Jeg tipper at han har vært nødt til å senke kravene sine en smule. Hvis ikke oser det desperasjon av signeringen.


Nei, det er jo ikke barneskolematematikk dette der 2+2 alltid blir fire. Her gjelder det tilbud og etterspørsel, og det er vel ingenting som tilsier at Brann har hatt så stor konkurranse om denne spilleren. Så jeg håper og tror at det er billigere enn det Gulløl skisserer.
Rød makt på Hansa

Lister

Har en liten mistanke om at de opprinnelige kravene var en måte å prise seg vekk fra sin gamle klubb. Er føringene og retningslinjene Brann ser ut til å ha lagt på seg selv økonomisk fulgt i denne kontrakten så er nok rammebetingelsene ganske anderledes.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Dette er jeg fornøyd med: Alderen.

Dette er jeg misfornøyd med:
- Utlending. Jeg syns det er nok med 3-5 utlendinger i stallen.
- Halvtårskontrakt. Jeg ønsker kontinuitet og forutsigbarhet. Jeg ser argumentasjonen for, men veier kontinuitet og forutsigbarhet høyere. Jeg vil ha lange kontrakter.
- Han er sikkert ikke noe god.
Tren på langskudd

Lister

Du mener han burde hatt lengre kontrakt til tross for at du ikke tror han er noe god?

Jeg ser ingenting feil med kortsiktige løsninger som er ment for å muliggjøre langsiktige løsninger. Dette ser ut til å være et typisk eksempel på noe slikt. Der vi jobber inn et spillemønster og trenger backup for en viktig brikke i det spillemønsteret.
Guinness - Makes you drunk

storB

Quote from: Lasaron on July 07, 2011, 17:41:14 PM
Jeg vil ha lange kontrakter.
- Han er sikkert ikke noe god.


Dagens ::)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Yngve

Ein må jo ikkje tolka han i verste meining.

Eg er einig med Lasaron.

Eg trur heller ikkje han her typen er noko god. Og skal me fyrst signera kontrakter med spelarar, bør det vera ei viss lengd på den, slik at det blir stabilitet i klubben.

Det er ikkje det same som at Labukas skal få lang kontrakt..

Jose Arrogantio

Det er helt greit å låne eller signere spillere på korte kontrakter hvis det er for å fylle opp plasser på benken. Vi kan ikke tømme lommeboka på benkeslitere.

Lasaron

Som antydet, generelt vil jeg ha lange kontrakter, så jeg misliker generelt at Brann signerer korte kontrakter.
Viser det seg at han er dårlig er det selvsagt til å leve med at kontrakten er kort, isolert sett.
I spørsmålet om han er god eller ikke har jeg en viss tillit til Skarsfjord, men jeg har også en dårlig magefølelse.
Tren på langskudd

Lister

July 07, 2011, 21:41:13 PM #38 Last Edit: July 07, 2011, 21:43:06 PM by Lister
Er enig i at i en ideell verden ville vi kun tegnet livstidskontrakter og vunnet CL hvert år.
Men vi må se realitetene i dagens sitausjon, økonomisk og på spillermarkedet.
Hvor ønsker vi å være og hvordan kommer vi dit.

Her synes jeg det er feil å binde oss til et ideal om å ikke signere korte kontrakter hvis det kan sørge for at vi unngår eventuelle problemer, enten med bomkjøp eller mangel på en bestemt spillertype grunnet skade.
Dette kjøpet virker i alle høyeste grad å være et kortsiktig ad-hoc kjøp med lav risiko og skulle ting mot formodning fungere over forventing er det alle muligheter til å gi mannen noen år ekstra.

Gir dette kjøpet oss muligheten til å slippe å stå med ryggen mot veggen så tror hvertfall jeg at jo sikrere vår situasjon er jo lavere blir terskelen for å gi spilletid til yngre talenter.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Jeg er en idealist  :)
Jeg ønsker at Brann skal velge å ha tro på alle de signerer.
Sånn ellers virker det du skriver å være fornuftig.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

http://www.brann.no/nyheter/har-kommet-hit-for-a-jobbe-hardt/

Rett innstilling i hvert fall virker det som.

Virker forresten ut i fra artikkelen at det var hans kamp mot Norge som vekket Branns interesse. Så ikke kampen, men har hørt folk si han var rimelig dårlig i den kampen? Har Skarsfjord sett noe andre ikke har sett?

Dunkin

Mener å ha lest at de var oppmerksom på han før landskampen, men at de hadde noen på Ullevaal for å se nærmere på han. Skarsfjord skrøt han ikke opp i skyene etter den kampen heller, men sa at han gjorde en ok figur eller noe sånt.

krakra

Han sa vel at det han husker best fra kampen var at Labbetuss fikk mye juling fra Hangeland og Demidov.

krakra

http://www.ba.no/sport/article5667655.ece

Han bruker forresten Piotr som tolk. Det oppsummerer vel engelskferdighetene hans ganske greit.

Torvanger


Nightfox

Etter et par uker hvor jeg har tenkt gjennom dette er dette helt i orden. Ojo har fire gule og vi trenger en spiller som kanskje kan avlaste Ojo i Ojo-rollen både ved karantener og for å lette litt på belastningen på gutten. Med all respekt for alle våre offansive spillere så er det ingen som kan tre inn i Ojorollen. Vi må jo endre spillestil hver gang..

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on July 11, 2011, 19:48:27 PM
Det Tadas gjør her er simpelthen kun rått:

http://www.youtube.com/watch?v=m2LInyw77cE&feature=player_embedded


Litt Azar over det, men jeg vet ikke helt hvor mye tro jeg har på han ut fra det han viste i landskampen. Men når det er sagt sa mange det samme om det Ojo viste i vinter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han nå ikke møte et stopperpar på nivå med Hangeland og Demidov i TL da:) Der tror jeg selv Ojo ville slitt.

Jeg er mer skeptisk til scoringsraten hans på klubblaget. Han har rett og slett scoret ganske få mål i løpet av karrieren.

Klaus_Brann

True. Ojo på sitt beste kunne taklet dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Nightfox on July 11, 2011, 20:01:28 PM
Etter et par uker hvor jeg har tenkt gjennom dette er dette helt i orden. Ojo har fire gule og vi trenger en spiller som kanskje kan avlaste Ojo i Ojo-rollen både ved karantener og for å lette litt på belastningen på gutten. Med all respekt for alle våre offansive spillere så er det ingen som kan tre inn i Ojorollen. Vi må jo endre spillestil hver gang..


Alternativet til nå har vært å skyve Yaw opp som spiss og forhåpentligvis er Labben litt bedre med ballen i beina. Akkurat det du påpeker er jo positivt, for nå har vi alternativer på topp og ikke minst konkuranse for Ojo. Jeg applauderer ikke dette kjøpet siden jeg gjerne skulle sett en yngre spiss med utviklingspotensiale som på sikt kunne bli en erstatter for Ojo, men det kommer forhåpentligvis det og etterhvert. Der jeg ser Labukas sitt potensial er nok som en spiller vi kan sette inn på slutten hvis vi jager mål eller leder med et mål og ligger lavt. Azar-sammenligningen er legitim, jeg tror og håper at også Labukas vil være på sitt beste som en murbrekker når motstanderne har slitne bein og hoder. Jeg tror ikke vi skal forvente mange mål av ham, men forhåpentligvis vil de være viktige for han vil nok bli brukt når det blir litt stang ut for Ojo.

Go Up