• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann(cupen) 14.august kl 19:45

Started by olebrann3, July 06, 2011, 00:31:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Er det ren bingotrekning i semien eller får vi hjemmekamp?

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:27:31 PM
Hareide mener at Brann sin skåring var "heldig". Mens de skårer med ryggen...


Haha:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

NÃ¥r trekkes semien?

Eller var det jo deilig klasseforskjell når det kom til straffekonk. Gode trygge straffer fra Brann-spillerne og så en nydelig keeper til å ta det hjem.


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth


Klaus_Brann

Får håpe vi møter Aafk i neste og vinner på straffer.
Det hadde vært artig å spilt alle borte og kommet seg til finalen, MEN jeg vil vel egentlig helst ha hjemmekamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 20:37:23 PM
Quote from: krakra on August 14, 2011, 20:16:08 PM
Hvis ikke Haugen starter neste kamp blir det nesten mistenkelig. Scoring i tre kamper på rad.

Hvorfor skal han det? Han gjør det jo perfekt som superinnbytter!
Klart spillere som kommer tilbake fra skade skal ha forsiktig matching så de ikke blir skadet igjen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

 
Quote from: Kjell249 on August 14, 2011, 21:47:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 20:37:23 PM
Quote from: krakra on August 14, 2011, 20:16:08 PM
Hvis ikke Haugen starter neste kamp blir det nesten mistenkelig. Scoring i tre kamper på rad.

Hvorfor skal han det? Han gjør det jo perfekt som superinnbytter!
Klart spillere som kommer tilbake fra skade skal ha forsiktig matching så de ikke blir skadet igjen.
Så da er vi enige i at han bør starte neste kamp?

Lasaron

Om Piotr:
Det der var ikke bare dårlige straffer. Piotr gjorde dem dårlige, og han gikk til riktig side. Han var dritgod!!

Om Haugen:
Det skuddet der. Det er vanskelig når de kommer fra venstre og du skal smelle til med høyre. Han drar til med en herlig ytterskru, limt til stolpen. Ganske hardt også. Klassescoring. Og straffen? 19 år og en slik straffe som førstemann i kvartfinale, etter at Viking puttet sin. Klasse.
Jeg påstod for litt siden at Haugen har Branns beste skudd og kaldeste hode, og det kan meget vel være fakta.
Når er det ikke lenger et godt bytte, men en dårlg førsteellever? Typisk at kommentatorene roser Skarsfjord for et godt bytte når de i stedet skulle kritisert ham for å ikke starte med Haugen.

Om Ojo:
Bedre kan det ikke gjøres på straffe.

Om utvalget av straffeeksekutører:
Meget bra. Riktig å bruke utlendingene. De har normalt bedre psyke i slike situasjoner. Utenom Haugen, da.
Tren på langskudd

Hatleking

Labukas skal òg har ros for sin innsatsvilje og knallharde straffe. Han blir nok ein publikumshelt!

krakra

Labetuss viste høyere tempo også i dag mener jeg. Han har ganske bra toppfart.

Nixon

Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)
Rød makt på Hansa

Henrik8

En av de deiligste seierene på veldig, veldig lenge. Brann har begynt å vinne når vi ikke fortjener det!
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Dette var forøvrig vår andre godkjente kamp i år uten Austin.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 22:01:12 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.


Motstander er nå en ting. Borte- eller hjemmebane er noe helt annet. Får vi borte er det ikke 50-50.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Men hva er det med at Brann blir gruset på cornerstatistikken i hver eneste kamp?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on August 14, 2011, 22:19:26 PM
Men hva er det med at Brann blir gruset på cornerstatistikken i hver eneste kamp?
Lot meg irrirtere over at vi har for lett for å bare mæle ut til corner. Greit at vi er presset og at ballen må vekk, men flere ganger hadde vi muligheten til iallefall å sparke den ut til kast.

Hatleking

Quote from: krakra on August 14, 2011, 22:21:48 PM
Quote from: Lasaron on August 14, 2011, 22:19:26 PM
Men hva er det med at Brann blir gruset på cornerstatistikken i hver eneste kamp?
Lot meg irrirtere over at vi har for lett for å bare mæle ut til corner. Greit at vi er presset og at ballen må vekk, men flere ganger hadde vi muligheten til iallefall å sparke den ut til kast.


Fakiri blokkerte iallfall mange innlegg som kunne ha blitt mykje farlegare, og eliminerte trusselen De Lanley.

Torvanger

Ikveld fikk vi se hvor mye det betyr å ha en matchvinner mellom stengene. Måtte Piotr bli lenge i klubben!

Og, Skarsfjord timet byttene perfekt, og hadde et solid defensivt opplegg. Full kudos!

Erlend

Quote from: Torvanger on August 14, 2011, 22:25:00 PM
Og, Skarsfjord timet byttene perfekt, og hadde et solid defensivt opplegg. Full kudos!

Ja, i dag fikk de ikke til i nærheten av like mange innlegg som de fikk sist. Synes dog det så veldig slapt ut offensivt

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 22:01:12 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.


Uansett hvem vi møter...?
50/50 mot Aafk
50/50 mot FFK
100/0 mot cupfinalevaksinerte Start :)

Super Hasund

Har lagt merke noe i de siste kampene. Hvorfor er vi så dårlig på innkast?
Gruer meg hver gang ballen går ut til kast, fordi vi bare mister den igjen.


Ellers for en X-Files kamp. Satt med hjertet i halsen selv etter at kampen var ferdig.


Piotr stod som en edderkopp i mål, og vår unge talent Haugen er en matchvinner. Straffen hans var så iskald at eg fikk frysninger
La Folket Synge

*Feltz*

Hatleking

Quote from: Ricky on August 14, 2011, 22:56:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 22:01:12 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.


Uansett hvem vi møter...?
50/50 mot Aafk
50/50 mot FFK
100/0 mot cupfinalevaksinerte Start :)


Dei hjelpeslauses hjelpar...

Markmus

Større dommertabber enn det Helgerud gjorde på den onsiden går det vel ikke an å gjøre? Snakker om kortslutning i toppetasjen. Klarer ikke å legge fra meg dømmingen selv om vi vant. Ufattelig mange elendige avgjørelser som nesten konsekvent gikk mot Brann. Det mest komiske var vel når en Viking-spiller fikk frispark når han prøvde å rive pikken av Sævarsson. Sævarsson gjorde ikke en dritt ulovlig og rivingen var lett for dommeren å se. Til og med inne i straffefeltet, så dommeren hadde alle muligheter til å gi oss den billige straffen vi fortjente.
Ka du ve?

Markmus

Ellers herlig å se Haugen nok en gang score mål på en av sine første involveringer.

Og Piotr er STOR. To av straffen var dårlige, men den ene redningen av ordentlig klasse, og så hadde han en del gode redninger i kampen jeg tviler på Opdal ville tatt. Synes bare det var dårlig gjort å rope 'verdens beste keeper' når Opdal kunne høre det (med mindre det var Opdal det ble ropt til, da?).
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Lasaron on August 14, 2011, 22:01:37 PM
Dette var forøvrig vår andre godkjente kamp i år uten Austin.


Og herregud som vi savnet ham. Mjelde var bare latterlig i den rollen. Sentralmidtbanen var et kaos uten like og vi savnet strøpasningene til Austin.
Ka du ve?

Gulløl

Hildrande du for en kamp og for en keeper vi har. Om BA sin opptelling er rett har denne mannen en redningsprosent på straffer på 75 % etter at motstanderne bare har scoret på han 4 av 16 ganger mens han har vært i Sogndal og Brann. Ypperste verdensklasse som strafferedder. Og Chelsea som jaktet han i fjor, nei vi selger han for ikke under 100 millioner 8). Bortsett fra straffene spilte han også en stor kamp. Skryt til Haugen også for et nytt supermål. Og stor honnør til Skarsfjord for perfekt taktisk opplegg. Og honnør til alle spillerne for at de gav 110 prosent.

Og da var hotellet reservert i Oslo cupfinalehelgen. Radisson Blue nesten oppe ved slottet og et steinkast fra Karl Johan. Perfekt plassert for en cupfinalehelg. Og billig og brukbar standard med svømmebasseng og greier, litt over 500 kr døgnet pr. person på et 3 mannsrom. Bodd der flere ganger, kan anbefales. Selv om ikke alt er topp får en mest for pengene her i Oslo i hoteljungelen, hadde blitt kjekt om vi var noen hundre Brann supportere som invaderte dette hotelet denne helgen. De billige hotelrommene i Oslo blir fort oppbooket i løpet av neste uke spesielt om vi får hjemmekamp i semien. Og blir det ikke finale er det bare å avbestille uten kostnad. Husket i 2004 da mange måtte bo langt ute på Gardemoen og Lillestrøm og greier fordi var sent ute med reservering.
http://www.radissonblu.no/scandinaviahotell-oslo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

75% redningsprosent på straffer er spinnvilt. 25% er normalen!
Ka du ve?

Yngve

Pitir er ein psykopat..

Nokon som fekk med seg intervjuet hans med NRK etter kampen..? Eg ville stå framom Vikingfansen, for eg likar å bli pipt på.. Klassisk.

For ein kamp å følgja med på når ein var på jobb.. Fokus på arbeid var ikkje berre berre.

Sånn i retroperspektiv må eg seia at det var på kanten å la Haugen ta fyrste straffen. Greitt nok at han har ein legendarisk skotfot og er ein kald fisk.

Men guten er berre 19 år og reserve på Brann.. Hadde han bomma kunne han fort ha vorte ein syndebukk.

Men herregud for ein spanande kamp.. Viking var vel alt i alt best, men Brann viser mykje styrke for tida. Det imponerar meg.

Håpar dette berre held heilt inn, forsåvidt det same om det er serie eller cup. Gjerne begge deler..

Lister

Lang fra kanten, Haugen er en av de sikreste straffeskytterne i Brann.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 14, 2011, 22:03:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 22:01:12 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.


Motstander er nå en ting. Borte- eller hjemmebane er noe helt annet. Får vi borte er det ikke 50-50.


Ikke i statistikken, men en semifinale lever sitt eget liv og det er så masse nerver på spill, så det kan godt være en fordel å ikke ha enda mer press fra et heltent Bergen. Noen takler det, andre ikke.
Men det er ett fett så lenge vi kommer oss til Ullevaal!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on August 14, 2011, 22:56:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 22:01:12 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.


Uansett hvem vi møter...?
50/50 mot Aafk
50/50 mot FFK
100/0 mot cupfinalevaksinerte Start :)


Får satse på det. Vi hadde vel ikke slått Viking i cupen side 1347, så alt er mulig i år:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 23:48:39 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 22:03:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 22:01:12 PM
Quote from: Nixon on August 14, 2011, 21:58:26 PM
Ser på Facebook at folk allerede har begynt å bestille fly og hotell!:) Jeg tror jeg i det minste skal vente til etter trekningen på onsdag!:)


Jeg tror ikke det har noe å si. 50-50 om vi ryker eller går videre uansett hvem vi møter.


Motstander er nå en ting. Borte- eller hjemmebane er noe helt annet. Får vi borte er det ikke 50-50.


Ikke i statistikken, men en semifinale lever sitt eget liv og det er så masse nerver på spill, så det kan godt være en fordel å ikke ha enda mer press fra et heltent Bergen. Noen takler det, andre ikke.
Men det er ett fett så lenge vi kommer oss til Ullevaal!


Ja, de to siste finalene vi har spilt kom etter bortekamper i semifinalen. Og finalen før det var hjemme/borte.
Uten at jeg gidder å sjekke hvert år, har vi vel også tapt de to siste semifinalene vi har spilt hjemme? Vi tapte i hvert fall for Bodø/Glimt i 1993, pluss 2-3 for Rosenborg i 98 i en merkelig kamp hvor Rosenborg bommet på to straffer.

eivhelle

Fordelen med hjemmekamp i semifinalen er du slipper å ha dommeren mot deg på samme måten som i går. Det er lenge siden jeg har opplevd makan til hjemmedømming.

Belfort

Ja dømmingen i går var helt utrolig dårlig. Litt av kritikken forsvinner når vi vant til slutt. Skal bli interessant og se om han får noen kamper i adecco etter denne katastrofekampen.

ostraume

Noen som merket seg at innbytterne var ført opp til straffeskyting? Regner med Grorud og Mjelde var de to siste som skulle ta. I så fall er det altså 3 innbyttere, med friske bein, i tillegg til Ojo (og sikkert Mjelde) som tar straffer. Bra taktisk det av Skarsfjord.

Viking på sin side bytter ut habile straffeskyttere som Trond Olsen og Nevland, og lar, som Kvisvik sa, Knarvik bli sittende på benken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 09:15:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2011, 12:10:01 PM
Vi har ikke vunnet en cupkamp mot Viking i Stavanger siden 1929...

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/676654_-aar-siden-forrige-cupseier-mot-viking-i-stavanger


Teller kampen i går som seier på statistikken siden det var uavgjort ved full tid?


Avansement teller vel som seier i cup?
Legg ned hele klubben!


roaldinho

Quote from: ostraume on August 15, 2011, 07:54:43 AM
Noen som merket seg at innbytterne var ført opp til straffeskyting? Regner med Grorud og Mjelde var de to siste som skulle ta. I så fall er det altså 3 innbyttere, med friske bein, i tillegg til Ojo (og sikkert Mjelde) som tar straffer. Bra taktisk det av Skarsfjord.

Viking på sin side bytter ut habile straffeskyttere som Trond Olsen og Nevland, og lar, som Kvisvik sa, Knarvik bli sittende på benken.


Mjelde skulle sikkert fÃ¥ sjansen til Ã¥  avgjøre om Piotr hadde sluppet inn den siste Viking-straffen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ricky

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 09:15:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2011, 12:10:01 PM
Vi har ikke vunnet en cupkamp mot Viking i Stavanger siden 1929...

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/676654_-aar-siden-forrige-cupseier-mot-viking-i-stavanger


Teller kampen i går som seier på statistikken siden det var uavgjort ved full tid?


I statistikkene blir det vel som med disse "2-1 eeo"-seirene.
"Seier 1-1, 5-3 e.str." eller noe sånt.

Selvfølgelig, trekker vi Viking borte i NM neste år og Hordene ønsker å lage et mobbebanner om at vi ikke har slått dem siden 1929, så får de nå bare sette i gang :)

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 15, 2011, 11:16:58 AMI statistikkene blir det vel som med disse "2-1 eeo"-seirene.
"Seier 1-1, 5-3 e.str." eller noe sånt.


Resultat: 1-1 eeo (3-1 e str)

Håpløst når man enkelte steder skriver 4-2.
Legg ned hele klubben!

stig

Blir vel regnet som uavgjort når det avgjøres på straffer. F. eks ble det sagt at italia ikke hadde tapt en sluttspillkamp i vm siden 86 før 2002 vm. Litt usikker på om tap i ekstraomgangene spiller inn for ellers har vel Italia fremdeles ikke tapt en sluttspillkamp siden 86.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 15, 2011, 11:16:58 AM
Quote from: Nixon on August 15, 2011, 09:15:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2011, 12:10:01 PM
Vi har ikke vunnet en cupkamp mot Viking i Stavanger siden 1929...

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/676654_-aar-siden-forrige-cupseier-mot-viking-i-stavanger


Teller kampen i går som seier på statistikken siden det var uavgjort ved full tid?


I statistikkene blir det vel som med disse "2-1 eeo"-seirene.
"Seier 1-1, 5-3 e.str." eller noe sånt.

Selvfølgelig, trekker vi Viking borte i NM neste år og Hordene ønsker å lage et mobbebanner om at vi ikke har slått dem siden 1929, så får de nå bare sette i gang :)

Det blir jo som å si at Brann ikke slo Viking i går.
Cupen handler om å gå videre. Om man brukte 90 minutter, 120 minutter eller straffekonk på å klare det, er jo bare av akademisk interesse.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: stig on August 15, 2011, 12:00:56 PM
Blir vel regnet som uavgjort når det avgjøres på straffer.


Men Brann slo likefullt Viking i går.
Legg ned hele klubben!

Northside

Rimelig kjedelig kamp, men ka gjør vel det når vi vinner på denne måten?

God stemning på bortefeltet gjennom alle omgangene. Var ikke mange minuttene vi var stille i går!
Viginghordene var like dårlig som de pleier å være, om ikke litt dårligere enn vanlig faktisk.

Lite reisebrev med bilder her:
http://bgg08.com/index.php?option=com_content&view=article&id=41:helt-villt&catid=2:nyheter]Klikk her![/URL]

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on August 15, 2011, 12:01:02 PM
Quote from: Ricky on August 15, 2011, 11:16:58 AM
Quote from: Nixon on August 15, 2011, 09:15:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2011, 12:10:01 PM
Vi har ikke vunnet en cupkamp mot Viking i Stavanger siden 1929...

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/676654_-aar-siden-forrige-cupseier-mot-viking-i-stavanger


Teller kampen i går som seier på statistikken siden det var uavgjort ved full tid?


I statistikkene blir det vel som med disse "2-1 eeo"-seirene.
"Seier 1-1, 5-3 e.str." eller noe sånt.

Selvfølgelig, trekker vi Viking borte i NM neste år og Hordene ønsker å lage et mobbebanner om at vi ikke har slått dem siden 1929, så får de nå bare sette i gang :)

Det blir jo som å si at Brann ikke slo Viking i går.
Cupen handler om å gå videre. Om man brukte 90 minutter, 120 minutter eller straffekonk på å klare det, er jo bare av akademisk interesse.


Ikke for gamblerne
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up