• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann(cupen) 14.august kl 19:45

Started by olebrann3, July 06, 2011, 00:31:14 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Hansakongen on August 11, 2011, 18:15:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2011, 17:15:25 PM
Tipper det blir 5-6000 tilskuere.


tenker du 5-6000 fra hjemmelages side pluss 1000-1500 her fra byn eller 6000 totalt med alle tilreisende her fra?? For min del spiller vel det ingen rolle 5-6000 totalt gjør jo bare det lettere og synge ut en arena som alltid er stille... Des mindre folk større fordel for brann vil jeg si...

Tror ikke vi kommer 1000-1500 fra Bergen.
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Ganske sikker på at dette blir laget:

Piotr
Sæv,zsolt,kalv,fakiri
mjelde,torp
bentley,gustav,holmvik
ojo

Om noen har karantene er jeg usikker på.. Hadde vært gøy å se Larsen inn for Bentley eller Holmvik, men kjører vel safe siden det er en kvartfinale.

krakra

Haugen inn for Bentley, ellers er nok det laget ja. Kanskje Grorud inn for Kalvenes.

Wingfoot

Bruker båten virkelig 6 timer hver vei?

Siden det regnes med at båten skal være tilbake kl 04.00?
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Quote from: Wingfoot on August 12, 2011, 13:37:22 PMBruker båten virkelig 6 timer hver vei?


Ja, la deg ikke lure av at båten heter "Snarveien". Totalt misvisende navn...
Rød makt på Hansa

1908

Bruker 6 timer når de skal spare drivstoff og luske hjemover...

Hansakongen

Quote from: Wingfoot on August 12, 2011, 13:37:22 PM
Bruker båten virkelig 6 timer hver vei?

Siden det regnes med at båten skal være tilbake kl 04.00?


Etter de fakta jeg hørte er turen en vei ca 120 NM = tilsvarer ca 220 km en vei. Har også hørt at båten kjører max 22 knop= 41 km som topp hastighet. Det var tider det for 10 års tid siden når man leide de største hurtigbåtene som ligger på 36 Knop i snitt(ca 67 km/t). Men forstår at når alt kommer til alt er vel det et regnestykke som også skal gå opp i opp uten at det koster for mye heller. Snarveien med 180 om bord VS store raske båtene med plass til kanskje 350. Hadde man tatt de store kunne vi klart turen til stavanger vært på ca 3,5 timer hver vei med max fart hele veien. Tror vi hadde fått med flere på tur med de raske båtene framfor sitte på en båt nesten hele natten og på rett på jobb dagen etter. Vil nesten tippe og tro de fleste som godtatt f.eks 100/150 kr dyrere for en raskere tur enn disse ca 12 timene denne båten bruker t/r. Selv om jeg aldri har hørt noe konkret tall annet enn at det er noe dyrere med en større båt framfor snarveien, noe kan vel redusere litt på kostnadden om man kan få med 150 ekstra med på tur. Litt of topic tur til sogndal 8-9 timer en vei med snarveien. og man kan busse til sogndal for 4 timer ca.

Tifo-gruppen

Kan informere om at hvis vi skulle leid en større båt av Tide så krever de godt over dobbelt så mye som det vi betaler hos BNR, så det ville nok ikke vært snakk om 150 kroner ekstra.

M
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Yngve

For å hiva ut eit tal, tippar eg max 500 bergensarar på tribunen på sundag.

Cupen (utanom finalen) har vel mista alt det ein gong var.

kabelmann

Quote from: Hansakongen on August 12, 2011, 15:29:22 PMHar også hørt at båten kjører max 22 knop= 41 km som topp hastighet.


Maksfart er 27 knop, servicefart er 18 knop.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

stig

Beregner 5-5 1/2 time. Vi antar avgang ca 22:30. Ting hadde sett bedre ut med tidligere kampstart, men nff sverger til sein kampstart.
Nettsideansvarlig

1908

Tide har båter som er på str med Snarveien men holder 30 knop.. MEN Snarveien er mye mer publikumsvennlig for oss.. Seter med bord. Stort område utendørs osv...

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

erik24

Quote from: 1908 on August 12, 2011, 20:30:14 PM
Tide har båter som er på str med Snarveien men holder 30 knop.. MEN Snarveien er mye mer publikumsvennlig for oss.. Seter med bord. Stort område utendørs osv...


Med Andre Ord den båten Snarveien e den vi har brukt/hatt før, til turer osv for par år siden?

stig

Den har vi brukt ofte. Den ble ikke  brukt til Haugesund og Viking i år, fordi vi ikke trengte så høy kapasitet.
Nettsideansvarlig

Gulløl

August 13, 2011, 09:49:37 AM #65 Last Edit: August 13, 2011, 11:34:34 AM by Gulløl

http://www.viking-fk.no/newsread/aktuelt.aspx?docid=22572

Og det gjør de nok. Om ikke Brann tar frem innstillingen om måten de tok Lillestrøm borte i år. Altså 110 % innsats og høyt press.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Viking turen kan kjøpes i vår nettbutikk frem til midnatt. Ikke nøl, dette vil du være med på.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Quote from: stig on August 13, 2011, 13:04:40 PM
Viking turen kan kjøpes i vår nettbutikk frem til midnatt. Ikke nøl, dette vil du være med på.


Hvor mange plasser er det igjen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

handlevogn

Når går båten? Ser at seinest oppmøte er 12.30, men bussen som passer best for min gjeng gjør at vi er i byn kl 13.00... Vil det gå, eller må vi ordne oss på en annen måte?

skerlend

står 1230 e dt senest oppmøte, og da må du finne en annen måte å komme deg inn t den tid.. ;)

handlevogn

Quote from: skerlend on August 13, 2011, 16:30:39 PM
står 1230 e dt senest oppmøte, og da må du finne en annen måte å komme deg inn t den tid.. ;)


Men på tidligere turer har bare en liten del av alle som skal med båten møtt opp til "senest oppmøte"

krøvel vellevold

Kan se ut til at vi får hjørnefeltet på Viking Stadion i morgen. Altså feltet ved siden av det vanlige bortefeltet.
Legg ned hele klubben!

erik24

Quote from: handlevogn on August 13, 2011, 16:45:53 PM
Quote from: skerlend on August 13, 2011, 16:30:39 PM
står 1230 e dt senest oppmøte, og da må du finne en annen måte å komme deg inn t den tid.. ;)


Men på tidligere turer har bare en liten del av alle som skal med båten møtt opp til "senest oppmøte"


Båten vil ha avgang søndag 14. August kl 13:00, og vil returnere rett etter kampslutt. står på siden  som e skrevet den    06.07.11
Viking-Brann(cup)

Northside

Quote from: handlevogn on August 13, 2011, 16:45:53 PM
Men på tidligere turer har bare en liten del av alle som skal med båten møtt opp til "senest oppmøte"


99% har klart å møtt opp til riktig tid, men alltid en eller annen som av en eller annen grunn kommer "straks". Sist ventet vi faktisk i evigheter på at mannskapet på båten skulle få noe levert. Rimelig latterlig!

Krøvel: Regner med vi får hjørnefeltet pluss bortefeltet, siden vi har krav på 10%?

krøvel vellevold

Quote from: Northside on August 13, 2011, 19:25:25 PM
Quote from: handlevogn on August 13, 2011, 16:45:53 PM
Men på tidligere turer har bare en liten del av alle som skal med båten møtt opp til "senest oppmøte"


99% har klart å møtt opp til riktig tid, men alltid en eller annen som av en eller annen grunn kommer "straks". Sist ventet vi faktisk i evigheter på at mannskapet på båten skulle få noe levert. Rimelig latterlig!

Krøvel: Regner med vi får hjørnefeltet pluss bortefeltet, siden vi har krav på 10%?


Det vanlige bortefeltet er åpent for salg, så vi har nok bare fått hjørnefeltet. Vi stiller uansett ikke 10 % av kapasitet.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Under Nrk-link lenger oppe:

"og nesten 600 supporterar reiser til Stavanger for å få med seg kampen."

En prognose som dere tror stemmer ?? Brann supportere hjemboende i "nærområdet" i Sunnhordland, Rogaland og videre nedover langs kysten bør vel utgjøre minst 300 stk. I tillegg kommer de som tar båten og de som kjører selv. Går ut fra at det er mange som foretrekker å kjøre selv siden båtreisen tar så lang tid. Min prognose: 800 - 900 Brann supportere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 13, 2011, 20:28:35 PM
Under Nrk-link lenger oppe:

"og nesten 600 supporterar reiser til Stavanger for å få med seg kampen."

En prognose som dere tror stemmer ?? Brann supportere hjemboende i "nærområdet" i Sunnhordland, Rogaland og videre nedover langs kysten bør vel utgjøre minst 300 stk. I tillegg kommer de som tar båten og de som kjører selv. Går ut fra at det er mange som foretrekker å kjøre selv siden båtreisen tar så lang tid. Min prognose: 800 - 900 Brann supportere.


Det er jo merkelig å anslå "nesten 600". Hvordan vet de liksom at vi kommer til å bli "nesten 600"? Og hva er "nesten 600"? Er det fra 560 til 599? Er det allerede klart at vi ikke kan bli 600? Er det allerede klart at vi kommer såpass mye over 500 at det blir for dumt å si "over 500"?

I fjor var vi 582 en søndag kl 20. Det var første bortekamp den sesongen. Kan ikke helt se hvorfor vi skulle bli så veldig mange flere enn det. I år var vi 413 en torsdag kl 20. En kvartfinale i cupen er en "mindre kamp" enn en seriekamp. Det er kanskje en del som er på vei hjem fra sørlandsferie - men med kampslutt ca 2135 (og inntil en time senere hvis det blir ekstraomganger og straffer), så vil man jo ikke være hjemme før tidligst kl 0330.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Viss me sigrar over Viking i morgon, får me for all del krysse fingrar og tær for at me ikkje møtar FFK viss dei går vidare. Elles er ikkje Aalesund eller Start urovekkande sterke sånn sett, så cupfinale er ikkje urealistisk sådan. Men - vanskeleg kamp no!

Nixon

Ja, det begynner å bli noen relativt overkommelige hjemmekamper i en eventuell semifinale nå. Ikke det at jeg tror at vi vinner i morgen. Men det er vel enn så lenge lov å drømme om en tur til Oslo i begynnelsen av november...
Rød makt på Hansa

1908


stig

I forhold til i fjor er jo en søndag i august bedre enn en søndag i mars. I forhold til år er selvsagt søndag bedre enn torsdag, selv om begge gir tunge arbeidsdager dagen derpå. Hvis vi kan bruke Bataljonens turlister som en pekepinn var vi ca 120 på tur ifjor, 75 i år, mens vi nå blir omtrent 170. For båtturen er selvsagt tid på året en faktor, mens det ikke trenger å bety så mye for andre som tar turen.  
Nettsideansvarlig

KEO

Tror nok at vi kommer over 1000 tallet,, det er mange som  tar bilen ned over inkludert meg selv og jeg regner også med Bømlo/stord folkene kjenner sin besøkelse tid!
Men er det avtalt noen møte plass i Sentrum?? eller blir det bare litt her og der med folk,,, regner med å være i sentrum rundt 3 tiden.
Nu kør vi!

stig

Vi har ikke avtalt noe sted i sentrum. Det har det, så vidt jeg vet, ikke blitt gjort siden 03, da de spilte på sin gamle stadion.
Nettsideansvarlig

Hansakongen

Har sjekket foreløpig værvarsel i antatt bølgeforhold over sletta nedover til stavanger er det ventet rundt 2,5-3 meter høye bølger og på returen er vel det antatt ca 1 meter høye bølger.

Over boknafjorden til stavanger er det ventet tilsvarende bølgehøyder på 2,5-3 meter på returen er det ventet rundt 1 meters høye bølger så kan bli litt vogging i båten begge veier... Men antar det blir bedre forhold enn turen i 2006 hvor det var 5 meter over sletta eller hvor høye de bølgene var når de ikke ville reise over sletta den gang..

BojeN

Regner med det selges billetter på stadion?
ojeN

Klaus_Brann

Skuffende at Barmen er med i stedet for Larsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

GlennK

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2011, 12:52:33 PM
Skuffende at Barmen er med i stedet for Larsen.



Tror egentlig vi skal være glad til, i fjor hadde det vært Gylfi Einarsson som hadde blitt tatt ut  :D

Klaus_Brann

Sant nok, men har troen på Larsen og ville gjerne sett han mot slutten i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Med Austin ute er det vel mer logisk å fylle opp med Barmen i stedet for Larsen siden Barmen til nød kan spille defansiv midtbane, mens Larsen spiller kant der vi allerde har alternativer i Haugsdal, Mjelde, Bently, Holmvik og evt Haugen.

Ellers er jeg enig at det kunne vært spennende med et innhopp av Larsen hvis kampbildet passet.

Klaus_Brann

Der kan Mjelde eller Hassan spille også, så det bør ikke være problem.

Man kunne utelatt Yaw, Haugsdal eller Barmen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Jeg liker Larsen as much as the next man, men uten Austin vil jeg heller ha Barmen.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Vi kunne tatt ut både Barmen og Larsen. Larsen er ikke noe dårligere enn Bentley eller Haugsdal.

Klaus_Brann

Bra å si det etter at han har spilt 20 min.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: krakra on August 14, 2011, 15:05:42 PM
Vi kunne tatt ut både Barmen og Larsen. Larsen er ikke noe dårligere enn Bentley eller Haugsdal.
Det er sånne kommentarer som gjør det vanskelig å ta deg seriøst. Bentley har et bevist toppnivå som er i en helt annen klasse enn Barmen og Larsen. Selv om han har slitt med å få det ut i Brann så kan han komme inn å endre kampbilde, det har ikke de de to andre potensial til enda. Kan til nøds være enig om Haugsdal.

Vet at du må skrive som du gjør for å holde deg til din Stråmyhrske ånd, men plastduker klarer vi oss uten på staddaen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Hvorvidt du klarer å ta meg seriøst eller ikke er opp til deg. Du blir tydeligvis veldig sinna når noen er uenig med deg.

Bentley har vært elendig i hele år. Han var god i fjor og det er mulig han kan komme tilbake til dette nivået igjen, men når han er på det nivået han har vært på i år så er han ikke bedre enn de to andre. Kanskje den dårligste av de tre. Jo, Larsen har potensiale til å komme inn og forandre et matchbilde.

Lasaron

Jeg er enig i at Larsen er bedre enn Bentley har vært i hele år. Bedre i alt.

Spennende å se hva som skjer på venstrebacken vår. Hassan er en lur rev. Klarer han å ta ut de Lannlay denne gangen? Har han en plan? Eller setter Skarsfjord en kjappere spiller der?

Kalvenes er veldig god til å bryte foran, men ditto dårlig til å ta ut folk i feltet når det kommer innlegg fra siden. Viking kommer vanligvis til mange innlegg, og Nevland og Sæternes er god til å ekspedere dem. Vil Kalvenes dermed bli benket til fordel for Yaw eller Grorud?

Jeg ville likt å sett Haugsdal som Torp sin makker nå i Austin sitt fravær. Han er den eneste med tempo som kan passe der, og vi trenger tempoi den posisjonen. (Hvis ikke Barmen har tempo da, men det blir uansett litt drøyt å hive ham innpå fra start.)

Forøvrig ønsker jeg selvsagt at Haugen starter.
Tren på langskudd

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

digresjon, men ser at NFF ikke skal trekke semifinalen før på onsdag...........

Nixon

Laget i kveld:

Piotr Leciejewski
Birkir Már Sævarsson
Zsolt Korcsmár
Christian Kalvenes
Hassan El Fakiri
Bentley
Carl-Erik Torp
Erik Mjelde
Bjørnar Holmvik
Diego Guastavino
Kim Ojo
Rød makt på Hansa

Lasaron

Da starter altså Holmvik og Bentley. Sistnevnte har spilt 23 kamper sålangt i år. Han har hatt meget god anledning til å spille seg i form. Jeg begriper ikke hvorfor han stadig blir foretrukket framfor noen. Jeg mener han helt seriøst bør få seg noen kamper på Brann 2, og dominere, før han får sjansen igjen. Eventuelt få en liten ferie.
For ordens skyld: han er ung og har lang kontrakt. Han kan absolutt bli god igjen. Men nå for tiden er han dårlig.
Tren på langskudd

Go Up