• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrikstad - Brann 18/07-2011, 19:00

Started by roaldinho, July 04, 2011, 18:43:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: olebrann3 on July 18, 2011, 20:13:14 PM
Hvorfor må man endre spillet på bortebane som mange sier?


-For å ikkje sleppe inn 4 mål.
-For å ha mulighet for ta poeng.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Quote from: Belfort on July 18, 2011, 20:09:31 PM
Brann har alltid vært dårlig når de har lagt seg lave med liten aggresivitet og skal liksom kontrollere som et italiensk lag. Hvorfor i helvete skal dette være så vanskelig for Skarsfjord!!

Kanskje han har lært noe av Steinar Nilsen?
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:24:57 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 18, 2011, 20:07:47 PM
Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:05:28 PM
Vi har sluppe inn 14 mål på dei 4 siste bortekampane.  3,5 i snitt.  Det er pissedårleg.  Det må då for pokker gå an å opptre litt kynisk på bortebane.  Det er jo ope som ei låvedør.


Vi var bedre i førsteomgang da vi spilte mer offensivt.

Var vi meir offensive i første omgang?  Isåfall kun ein nyanseforskjell.  Det er ikkje det vi gjorde i andre omgang eg meiner med kynisk iallefall.

olebrann3

Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:26:43 PM
Quote from: olebrann3 on July 18, 2011, 20:13:14 PM
Hvorfor må man endre spillet på bortebane som mange sier?


-For å ikkje sleppe inn 4 mål.
-For å ha mulighet for ta poeng.


Problemmet er at målene renner inn uansett, vi er ikke et godt nok lag til å spille på den måten. Mulig målene hadde  kommet om man hadde spilt framover også, men da hadde vi gjerne scort flere en motstanderen

osoerli

Skal ein vera kynisk er det ein god idé å starta med å gjera mellomrommet mindre.  Her bidrog Guastavino og Bentley med NULL i andre omgang.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Dårlig av Piotr på det første målet, han plasserer både muren og seg selv feil. Bra at vi henter opp, og ditto dårlig at vi slipper de så lett til igjen. Forøvrig skulle vel Ojo ha frispark rett før FFK putta 3-2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Quote from: olebrann3 on July 18, 2011, 20:30:23 PM
Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:26:43 PM
Quote from: olebrann3 on July 18, 2011, 20:13:14 PM
Hvorfor må man endre spillet på bortebane som mange sier?


-For å ikkje sleppe inn 4 mål.
-For å ha mulighet for ta poeng.


Problemmet er at målene renner inn uansett, vi er ikke et godt nok lag til å spille på den måten. Mulig målene hadde  kommet om man hadde spilt framover også, men da hadde vi gjerne scort flere en motstanderen


Jeg er uenig. Skarsfjord gjør rett i det han prøver på. Han ser da det samme som oss at FFK har mange sjanser i første omgang som kan demmes bedre opp for. At det slår så uehldig ut for oss til slutt er dumt, en det kan være greit å være klar over at ikke alle lag har like gode offensive spillere som Fredrikstad. Brann lykkes med å score mer mål enn motstanderen mot S08 ved å være offensiv hele tiden. Det vil ikke alltid fungere og Skars gjorde en rett bedømming etter første omgang slik jeg ser det.

krakra

Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:33:59 PM
Skal ein vera kynisk er det ein god idé å starta med å gjera mellomrommet mindre.  Her bidrog Guastavino og Bentley med NULL i andre omgang.
Ja, det er mange måter å gjennomføre en kynisk spillestil på. Poenget er at vi ikke er i stand til det. Vi har verken spillestilen eller innstillingen i laget. Vi har for mange spillere som ønsker å angripe og ikke klarer å være disiplinerte til rævafotball.

ostraume

Quote from: krakra on July 18, 2011, 20:30:00 PM
Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:24:57 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 18, 2011, 20:07:47 PM
Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:05:28 PM
Vi har sluppe inn 14 mål på dei 4 siste bortekampane.  3,5 i snitt.  Det er pissedårleg.  Det må då for pokker gå an å opptre litt kynisk på bortebane.  Det er jo ope som ei låvedør.


Vi var bedre i førsteomgang da vi spilte mer offensivt.

Var vi meir offensive i første omgang?  Isåfall kun ein nyanseforskjell.  Det er ikkje det vi gjorde i andre omgang eg meiner med kynisk iallefall.


Enig i at vi trolig prøvde å ligge lavt, men vi gjorde det jo ikke. Absurd strekk i laget hele kampen gjennom (selv om det var verst i første) og luksusspillerne våre lå igjen på topp så godt som hele kampen igjennom.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3

July 18, 2011, 20:43:44 PM #160 Last Edit: July 18, 2011, 20:45:19 PM by olebrann3
Om man da skal endre til å spille mer kynisk må det gjøres noe mer en å gå ut som de gjorde. Kanskje gjort noen bytter, kanskje endret formasjon. I 2. omgang kom vi ut og gjorde ingen god figur. Vi ble rævkjørt bakover og hadde veldig lite framover. Kanskje lagt om til en 4-4-2 med
                piotr
Birkir-zsolt-grorud-kalvenes
Haugsdal-torp-austin-fakiri
        ojo-guastavino

Da hadde man måtte tatt 2 bytter i pausen bentey og mjelde ut mot kalven og haugsdal inn. Eventuelt kunne mjelde spilt venstre kant og så kunne vi beholdt fakiri på backen, men mjelde på venstre kant har ikke fungert før

Dessuten burde skars se at vi måtte gjøre noe annet dødballer imot, zsolt klarte ikke å ha borges alene.

Spelaren

Gå av.

osoerli

I ein kynisk 2. omgang kunne me lagt om til 4-5-1.  Ut med Guastavino og Bentley,  inn med f.eks Haugsdal og Haugen.  Minske mellomrommet, hurtig i press med 2 mann frå midtbanen, men vore tolmodig for å unngå frispark på eigen halvdel.  Vi hadde med denne formasjonen kunnet vunne ballen oftare, og kunne satsa heilhjerta på 3-4 kontringar med f.eks Haugsdal og Sævarsson.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:24:57 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 18, 2011, 20:07:47 PM
Quote from: osoerli on July 18, 2011, 20:05:28 PM
Vi har sluppe inn 14 mål på dei 4 siste bortekampane.  3,5 i snitt.  Det er pissedårleg.  Det må då for pokker gå an å opptre litt kynisk på bortebane.  Det er jo ope som ei låvedør.


Vi var bedre i førsteomgang da vi spilte mer offensivt.

Var vi meir offensive i første omgang?  Isåfall kun ein nyanseforskjell.  Det er ikkje det vi gjorde i andre omgang eg meiner med kynisk iallefall.


Vi sendte flere folk i angrep i første omgang i forhold til andre omgang. Det er ikke snakk om nyanser, vi var klart mer offensive i første. I andre prøvde vi som andre har sagt å spille mer defensivt men klarte det ikke.

dudo

Og hva med det ufattelig uprofesjonelle gule kortet til Mjelde? Viljehands i midtsirkelen paa overtid av en kamp vi ligger under med to maal? Hva faen? Og dette skal vaere kapteinen vaar?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: dudo on July 18, 2011, 21:28:12 PM
Og hva med det ufattelig uprofesjonelle gule kortet til Mjelde? Viljehands i midtsirkelen paa overtid av en kamp vi ligger under med to maal? Hva faen? Og dette skal vaere kapteinen vaar?


Enig, jeg irriterte meg også over den. Totalt unødvendig.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Uenig med mye som blir sagt her. Eneste grunn til at Fredrikstad skapte så mye i 1. omgang var at vi har et venstre beck som egentlig er en utgått på dato midtbane spiller. Det kom enten farlig innlegg eller en innover pasning som skapte farlige skudd muligheter hver eneste gang Fredrikstad fikk ballen ut på høyre kant. Telling min var et innlegg El fakiri klarte å blokkere og den ble til hjørnespark. Jeg trodde at hoved jobben til en beck var å sørge for at det ikke kom noe innlegg.

Send midtbanespillere fra Uruguay hjem igjen. Bruk alt av krefter og penger på en venstre beck

Jose Arrogantio

El Fakiri har gjort en ok til god jobb så langt i år. Han var dårlig i dag men ingen grunn til å skrike etter ny back plutselig pga en kamp.

Onside !!!

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on July 18, 2011, 21:41:41 PM
Quote from: dudo on July 18, 2011, 21:28:12 PM
Og hva med det ufattelig uprofesjonelle gule kortet til Mjelde? Viljehands i midtsirkelen paa overtid av en kamp vi ligger under med to maal? Hva faen? Og dette skal vaere kapteinen vaar?


Enig, jeg irriterte meg også over den. Totalt unødvendig.




se det positive i det, større sjanse for at Haugen starter om han må stå over :p

Ricky

I motsetning til folk flest (?) synes jeg dette var en oppløftende bortekamp. Vi spiller for å vinne og skaper sjanser gjennom variert angrepsspill.
At vi taper skyldes vel primært personlige feil som man aldri kan gardere seg mot. Og som jeg ikke synes det er noen vits i å henge seg alt for mye opp i før det eventuelt gjentar seg. Korcsmar har vært god i år, og så får det heller være at han får kjørt seg i dag mot en luring som Celso Borges. Forhåpentligvis er det vel sånt man blir bedre av. Vi har vel flere sånne dager i vente når Fredrik Haugen & co begynner å spille fra start.

HenningSB

Jeg synes egentlig det var ganske jevntspilt, vi hadde våre sjanser og FFK hadde sine- dog var FFKs sjanser noe større enn våre (Tarik styrer ball-sjanser etc)

Men, det er MANGE grove dommerfeil her idag.. Grorud sin knallert etter 10 sekunder- Var ikke denne inne i mål!? Ville gjerne ha sett en kameravinkel på linja..
Sævarsson blåst for offside? Ikke korrekt..
Ojo (eller var det Austin?) som headet i mål da Korken var offside.. noen dømmer mål, andre ikke.. Selvom han sto der så er det Ojo/Austin som header og er på ball, keeper bør jo følge med på ball og ikke mann..
Guastavino skulle hatt straffe da Horn handset..
Gult/rødt kort til Opphaug for albuen mot Diego..
Også mye knuffing og drittslenging fra FFKs spillere.. Hussain, Tarik etc..

Vi må reise oss til helgen!

Klaus_Brann

Er usikker på Grorud sin, men ja det er veldig merkelig at de ikke har vist en litt bedre vinkel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

July 19, 2011, 09:06:51 AM #172 Last Edit: July 19, 2011, 09:58:45 AM by Torvanger
Det som irriterer voldsomt, i retrospekt, er at FFK er et mer enn overkommelig lag, men av en eller annen grunn får de full uttelling hver gang de møter Brann. Hvert forp.... C-moment de prøver på går inn, i hjemmekampen der en FFK-er klarer å brassesparke inn til Borges på 0-1, Borges frispark rundt muren igår og den lattervekkende gode uttelingen samme spiller hadde på cornere.

Det virker nesten som om det er naturlov at dersom Brann har rasket til seg alt for mange 3-poengere, da skal en eller annen enkeltspiller på motstanderlaget blomstre og bøtte inn med mål. (sist Sæternes for Viking)

Helvete!

PS! På tross av at Grorud puttet igår, er nok det tryggeste stopperparet Kalvenes og Zsolt.

krakra

Grorud fremstår som en bedre stopper enn Kalven. Det mangler endel på samspillet mellom ham og Zsolt, men det er nå engang noe vi må igjennom før eller siden så det er like greit å ta det før.

nero

Sæternes hat trick mot Brann.
Rushfelt hat trick mot Brann.
Borges hat trick mot Brann.

Er det et mønster at spillere/lag overpresterer mot Brann?
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

osoerli

På Fredrikstads første er vi 3 i mur, og 5 i feltet og 1 i returrommet, og altså 1 som heng igjen oppe.
På Fredrikstads andre er vi 7 i boksen og 1 i returrommet, og altså 2 som heng igjen oppe.
På Fredrikstads tredje er vi 7 i boksen og 1 i returrommet, og altså 2 som heng igjen oppe.

Ting tyder på at på dødball i mot kan vi ikkje ha folk som heng igjen framme.  Alle mann i boksen og 1-2 i returrommet, 4 i mur ved frispark.  Hadde vi f.eks på første målet hatt han som hang igjen framme i mur i staden, og han hadde stått ved Mjeldes venstre side, hadde det ikkje blitt mål.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Har vel lite å si hvor mange vi har i boksen når enkeltpersoner driter seg ut på markeringen sin? Ingen av målene i går skyldes at vi ikke hadde nok folk i boksen, men at de(n) som var der ikke gjorde jobben sin. Brann burde øve på markeringer, og det å holde markeringene for det har vi vært ræva på så lenge jeg kan huske.

Belfort

Quote from: nero on July 19, 2011, 09:42:28 AM
Sæternes hat trick mot Brann.
Rushfelt hat trick mot Brann.
Borges hat trick mot Brann.

Er det et mønster at spillere/lag overpresterer mot Brann?


Føler det ofte er slik ja. Borges har jo ikke vært noe spesielt god denne sesongen men selvfølgelig slår han til mot Brann. Forøvrig merkelig at Frode Johnsen ikke fikk sitt 100 eliteseriemål mot oss sist.

Torvanger

Skyldfordeling:

Torp lager et latterlig unødvendig frispark utenfor 16.

Piotr ber om kun 3 mann i mur.

Zsolt er lilleputt på 0-2.

Zsolt er lilleputt på 2-3.

Skarsfjord legger lavet unødvendig lavt, istedenfor å la FFK løpe etter ball, som de gjorde mot slutten av 1 omgang. Skarsfjord må ha mer fintføling på hvordan kampene utvikler seg og ikke drepe det offensive engasjementet som satte FFK fullstendig ut av spill. Dersom Brann hadde kjørt på fra omgangsstart i andre kunne det fort stått 4-2 til Brann.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

JørnAE


osoerli

Quote from: roaldinho on July 19, 2011, 11:54:31 AM
Bentley er fraværende i forsvar og Skars bør ikke bruke både Bentley og Gustav fra start i bortekamper. Det blir for offensivt, da begge er veldig fraværende i det deffensive arbeidet.


Det er det reine sjølmord å ha desse på banen samtidig i bortekampar.  Eg meiner også det bør vurderast å berre bruka ein om gongen i heimekampane, iallefall frå start.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Kommer ann på hvem vi møter. Men når Bentley ikke bidrar noe særlig offensivt engang, så ser jeg ikke hvorfor han må være på banen. Ja, han skaper noen sjanser, men det ville også Haugen, Haugsdal eller Holmvik gjort.

Utmedsnolken

Quote from: nero on July 19, 2011, 09:42:28 AM
Sæternes hat trick mot Brann.
Rushfelt hat trick mot Brann.
Borges hat trick mot Brann.

Er det et mønster at spillere/lag overpresterer mot Brann?


Vil heller si at det er Brann som gjør de gode med sitt hodeløse forsvarsspill.
"og der snubler Sæternes igjen"

BrannSupporter

Ganske bra stemning i går på et overbefolket bortefelt. Ser vi var 751 på et felt som tar 800. Synes det virket som vi var flere med tanke på at begge trappene også var stappfulle. Trappene er jo ikke en del av feltet, og det er vel strengt tatt ikke lov å stå der med tanke på rømningsveier osv? Noen ble også flyttet over på nabofeltet. De kunne med fordel flyttet flere over, siden det var en god del ledige plasser der.

dudo

Quote from: roaldinho on July 19, 2011, 11:54:31 AM
Må Mjelde stå over pga det idiotiske gule kortet for viljehands?


Jeg mener det var hans 2. gule i år, så ikke i første omgang, nei. Men sikkert senere i sesongen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: Utmedsnolken on July 19, 2011, 13:03:07 PM
Quote from: nero on July 19, 2011, 09:42:28 AM
Sæternes hat trick mot Brann.
Rushfelt hat trick mot Brann.
Borges hat trick mot Brann.

Er det et mønster at spillere/lag overpresterer mot Brann?


Vil heller si at det er Brann som gjør de gode med sitt hodeløse forsvarsspill.


Ja hodeløst forsvar kan vi jo saktens være enige om, men det burde si noe at disse tre spillerne over en halv sesong klarer å score over halvparten av målene sine mot et lag. Og vi har ennå ikke møtt Viking og Tromsø hjemme. Det burde være en indikator på hvilke grep vi har å gjøre i defansivt. For alle disse 3 spillerne er sterke i kroppen og gode inne i boksen, vi ligger svært lavt imot dem og er dårlige på markering. Det er dog ikke et rent forsvarsproblem, for meg kan vi nok luke bort halvparten av målene imot med å fikse presshøyden og balansere midtbanen, samt å løfte oss 20 hakk på defansiv dødball.

Sæternes (3 mål/15 kamper: 3 mål mot Brann) 100 % av målene sine mot Brann
Rushfelt (6 mål/11 kamper: 3 mål mot Brann)  50 % av målene sine mot Brann
Borges (5 mål/12 kamper: 4 mål mot Brann) 80 % av målene sine mot Brann

Klaus_Brann

Quote from: BrannSupporter on July 19, 2011, 13:58:33 PM
Ganske bra stemning i går på et overbefolket bortefelt. Ser vi var 751 på et felt som tar 800. Synes det virket som vi var flere med tanke på at begge trappene også var stappfulle. Trappene er jo ikke en del av feltet, og det er vel strengt tatt ikke lov å stå der med tanke på rømningsveier osv? Noen ble også flyttet over på nabofeltet. De kunne med fordel flyttet flere over, siden det var en god del ledige plasser der.


Jeg nekter å tro det, mener feltet var større sist gang. Det var i alle fall veldig trangt på nedre del, og folk sto som du sier både i sidetrappen, og fullt nede i trappen.

Det var ganske bra stemning til tider, selv om det kunne bli litt for mye repetisjon, men vi får håpe vi også kan få tettet igjen veggene på Hansa slik som de har på Fredrikstad stadion, for det øker trykket ganske bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: BrannSupporter on July 19, 2011, 13:58:33 PM
Ganske bra stemning i går på et overbefolket bortefelt. Ser vi var 751 på et felt som tar 800. Synes det virket som vi var flere med tanke på at begge trappene også var stappfulle.

Men hvis folk har kjøpt billetter på andre felt og blitt henvist til bortefeltet, så er disse ikke med i tallet.
Legg ned hele klubben!

Snublefot

....  må si jeg gikk fra optimist, til frustrert og forbanna, til superhappy og optimist, til enda mer frustrert og forbanna i løpet av de 90 minuttene jeg så i går..

1:  Kjære mjelde.. du gjør en god jobb å jage ballen fra Grorud etter kun få sekunder.. men når du først kommer så langt.. hvorfor sparke ballen rett opp? det kan vel ikke være så forbanna vanskelig å vinkle den foten slik at ballen går i nettet?  Er ikke første gang du skyter over fra kort hold, og nå var ballen til og med på streken.. Fin klarering der du..

2: Piotr..  noe av det mest elementære en keeper bør kunne på dette nivået må vel være å sette opp muren riktig?  noen skudd er selvsagt for godt skrudd til å demme opp for, men det var ikke tilfelle ved første målet..  dette er kun sløvt, og ekstremt unødvendig.

3: Korken.. hva i all verden driver du med?  du slipper til Borges gang etter gang på cornerne.. ja, det viktigste er at mannen du markerer ikke scorer, men du kan vel ha litt fokus på å få ballen unna også? Måten du håndterte de cornerne på er ekstremt kritikkverdig..   

4:  Skarsfjord.. jeg har masse respekt deg, men når du ser Bentley sliter gjennom en hel kamp, så kan man vel kanskje ta grep?  Og gjerne litt før det er 4 minutter igjen og vi ligger under 4-2?


I denne kampen var det særdeles få som får ståkarakter.. de som mener Mjelde var god.. hvor var han i andre omgang?  Ojo fikk til særdeles lite, Bentley ingen ting, diego er farlig til tider, austin god til tider, grorud gjør en bra kamp, korken er hårreisende..  backene våre er til dels dårlige, hassan blir rundlurt vær gang... 

dette var ekstremt skuffende, men allikevel er det vel ikke noe annet en hva jeg forventet før sesongstart.. jeg er bare glad vi ikke har spilt slik i hver kamp i år, for det kunne fort vært realiteten..

1903

Takk til alle Brann-supportere som bidro til å skape en herlig stemning på Supporterkafe 1903 både før og etter matchen.Dere er gode supportere både på og utenfor tribunen.
Lykke til resten av sesongen!
TOMMY/Daglig leder på Supporterkafe 1903.

Lasaron

I fotball virker det som en naturlov at komplekser oppstår. De varer gjerne en del år, og så går de over. Nå har rett og slett Brann fått et Fredrikstadkompleks. Fredrikstad vil nok spille godt mot oss i flere kamper framover. Sånn er det bare.
Brann kan utmerket godt vinne neste kamp.
Tren på langskudd

Go Up