• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrikstad - Brann 18/07-2011, 19:00

Started by roaldinho, July 04, 2011, 18:43:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

July 04, 2011, 18:43:13 PM Last Edit: July 04, 2011, 18:45:18 PM by roaldinho
Tidlig tråd.

Etter 2 uker med ferie og restitusjon går turen til plankebyen der ikke alt for hjemmesterke Fredrikstad tar imot vårt kjære Brann.

Tidligere denne sesongen var det kamp på stadion etter at Brann hadde slått både Rosenborg og Lillestrøm i de to foregående kampene. Presset var der og dessverre vant Fredrikstad 1-0. Har fått kampen i glemmeboken så husker ikke hvordan kampen var. Nå har Brann vunnet 3 på rad, og mot ett lag som angriper og skal underholde på hjemmebane må det si å være en veldig god motstander for Brann. I mine øyne er Fredrikstad som Brann, de liker å ligge bakpå og  satse på overganger, og dermed trivdes best på bortebane, eller mot lag som ikke ligger seg bakpå fra start.

Mjelde er skadet, men kan visstnok rekke kampen i tide. Om ikke han skulle rekke kampen så har man Haugen i bakhånd.

Alltid kjipt å ha pause når man er i så god form og sanker inn 3 poengere etter 3 poengere, men samtidig trenger nok spillerne litt hvile også etter ett stramt kampprogram.

Om man klarer å holde Borges og Tarik i sjakk har jeg god tro på 3 poeng. Man skal selvsagt ikke glemme den andre kampen som ble spilt mellom Fredrikstad og Brann i år, der førstnevnte vant hele 3-0. Det var på La Manga og en treningskamp som ikke betyr alt for mye.

Dette er midt i fellesferien, og oppmøte vil nok være en hel del redusert selv om solen skulle skinne. Uansett går kampen på Tv2 Zebra for de som ikke entrer plankebyen. Fredrikstad har også en kjempeflott stadion med herlig gressmatte, så forholdene står til rette om det ikke skulle høljregne dagen eller timene før kampdag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Guinness - Makes you drunk

St3ff3n

Setter Bataljonen opp tur til Fredrikstad for kampen?
Begynner på ferie den dagen, og ingenting hadde vært en bedre start på fire uker fri enn å se Brann ta tre nye poeng i plankebyen :)

Torvanger

Brann skal hevne tapet for FFK hjemme, enkelt og greit. Det bør være motivasjon nok alene den 18 juli.

olebrann3

Quote from: St3ff3n on July 05, 2011, 13:20:50 PM
Setter Bataljonen opp tur til Fredrikstad for kampen?
Begynner på ferie den dagen, og ingenting hadde vært en bedre start på fire uker fri enn å se Brann ta tre nye poeng i plankebyen :)


Det blir ikke satt opp noen buss, kommer mer info på framsiden.

SKBMiller

Quote from: Torvanger on July 05, 2011, 19:55:24 PM
Brann skal hevne tapet for FFK hjemme, enkelt og greit. Det bør være motivasjon nok alene den 18 juli.


Med andre ord, vi taper.

Torvanger

Quote from: SKBMiller on July 06, 2011, 17:14:50 PM
Quote from: Torvanger on July 05, 2011, 19:55:24 PM
Brann skal hevne tapet for FFK hjemme, enkelt og greit. Det bør være motivasjon nok alene den 18 juli.


Med andre ord, vi taper.


JINX!

Spelaren

Fullstendig åpen kamp, Fredrikstad med halvsvake 3-2-3 heime og 8-7 i målforskjell. Kan Odd, S08, Viking, Lsk og Tromsø ta poeng i plankebyen kan Brann det også. Lagene som har tapt der ser alle ut til å ha vore inne i ein negativ stim frå før så det er intet fryktinngytende fort me kjem til. Austin har ikkje karantene etter NFFs merkverdige milde dom (til tøyseforbundet å vere) og me stiller med nesten full tropp som er i god form om dagen. Brann er ørsmå favoritter i denne kampen slik eg ser det.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on July 07, 2011, 12:54:02 PM
Fullstendig åpen kamp, Fredrikstad med halvsvake 3-2-3 heime og 8-7 i målforskjell. Kan Odd, S08, Viking, Lsk og Tromsø ta poeng i plankebyen kan Brann det også. Lagene som har tapt der ser alle ut til å ha vore inne i ein negativ stim frå før så det er intet fryktinngytende fort me kjem til. Austin har ikkje karantene etter NFFs merkverdige milde dom (til tøyseforbundet å vere) og me stiller med nesten full tropp som er i god form om dagen. Brann er ørsmå favoritter i denne kampen slik eg ser det.


Brann vinne fire på rad? Not. Jeg trodde forsåvidt ikke at vi skulle klare tre heller, men fire er fremdeles vanskeligere enn tre.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2011, 13:50:29 PM
Quote from: Spelaren on July 07, 2011, 12:54:02 PM
Fullstendig åpen kamp, Fredrikstad med halvsvake 3-2-3 heime og 8-7 i målforskjell. Kan Odd, S08, Viking, Lsk og Tromsø ta poeng i plankebyen kan Brann det også. Lagene som har tapt der ser alle ut til å ha vore inne i ein negativ stim frå før så det er intet fryktinngytende fort me kjem til. Austin har ikkje karantene etter NFFs merkverdige milde dom (til tøyseforbundet å vere) og me stiller med nesten full tropp som er i god form om dagen. Brann er ørsmå favoritter i denne kampen slik eg ser det.


Brann vinne fire på rad? Not. Jeg trodde forsåvidt ikke at vi skulle klare tre heller, men fire er fremdeles vanskeligere enn tre.


Ser noen er litt skeptisk til 4 strake 3 poengere på rad, men ut for denne sesongen start hvor brann ble dømt nord og ned og vist gode takter bortsett fra 2 kamper viking borte og tromsø borte. Vil heller kalle dette mulighetens sesong. når rbk gikk fra seier til seier i fjor så vil jeg ikke se bort fra at når brann er i samme stimen så kan like så greit brann klare vinne de siste 15 kampene også mulighetene er like stor i hver kamp for seier og tap spørs om laget har stang inn eller stang ut kamper. Jeg har en god følgelse før denne kampen, at dette kan bli oppfølgeren fra 2007 sesongen hvor vi begynte nettopp og nedsable lag på lang akurat borte i plankebyen..... Lenge levet håpet om 2 pokaler i november mnd :D

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2011, 13:50:29 PM
Brann vinne fire på rad? Not. Jeg trodde forsåvidt ikke at vi skulle klare tre heller, men fire er fremdeles vanskeligere enn tre.


Jaja, de tre kampene er no unnagjort, og det på rekordkort tid også. Me så at spelarene var trøtte mot slutten av Stabæk-kampen men det gjekk no greit for det. Fjerdekampen blir med restituerte bein og muligheter for kontringer på bortebane.
Gå av.

Torvanger

Quote from: Hansakongen on July 07, 2011, 14:21:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2011, 13:50:29 PM
Quote from: Spelaren on July 07, 2011, 12:54:02 PM
Fullstendig åpen kamp, Fredrikstad med halvsvake 3-2-3 heime og 8-7 i målforskjell. Kan Odd, S08, Viking, Lsk og Tromsø ta poeng i plankebyen kan Brann det også. Lagene som har tapt der ser alle ut til å ha vore inne i ein negativ stim frå før så det er intet fryktinngytende fort me kjem til. Austin har ikkje karantene etter NFFs merkverdige milde dom (til tøyseforbundet å vere) og me stiller med nesten full tropp som er i god form om dagen. Brann er ørsmå favoritter i denne kampen slik eg ser det.


Brann vinne fire på rad? Not. Jeg trodde forsåvidt ikke at vi skulle klare tre heller, men fire er fremdeles vanskeligere enn tre.


Ser noen er litt skeptisk til 4 strake 3 poengere på rad, men ut for denne sesongen start hvor brann ble dømt nord og ned og vist gode takter bortsett fra 2 kamper viking borte og tromsø borte. Vil heller kalle dette mulighetens sesong. når rbk gikk fra seier til seier i fjor så vil jeg ikke se bort fra at når brann er i samme stimen så kan like så greit brann klare vinne de siste 15 kampene også mulighetene er like stor i hver kamp for seier og tap spørs om laget har stang inn eller stang ut kamper. Jeg har en god følgelse før denne kampen, at dette kan bli oppfølgeren fra 2007 sesongen hvor vi begynte nettopp og nedsable lag på lang akurat borte i plankebyen..... Lenge levet håpet om 2 pokaler i november mnd :D


Dette med 3, 4 eller 5 kamper på rad, eller mer, er en mental sak jeg er overbevist om at spillere og trenere gir blaffen i. Man forbereder seg til det enkeltstående oppgjøret og gir blaffen i statistikk. Noen ganger vinner man en haug med kamper på rad, andre ganger går det lenge mellom 3-poengerne. For statistikere er det nok interessant.

krakra

Det er neppe tilfeldig at det gikk fire år før vi vant tre på rad igjen. Klart det er en mental greie.

Spelaren

Quote from: krakra on July 08, 2011, 10:46:48 AM
Det er neppe tilfeldig at det gikk fire år før vi vant tre på rad igjen. Klart det er en mental greie.


Eller eit visst bilde på kvaliteten vår dei siste åra.
Gå av.

Wingfoot

heisann.

vi tenkte oss på denne kampen, og lurte på om det er avtalt noe møteplass på noen spesiell pub før avspark?
noen som har hørt noe eller vet noe? ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

stig

Komme møtested i løpet av/like over helgen.
Nettsideansvarlig

JørnAE


OC

Quote from: stig on July 08, 2011, 21:18:37 PM
Komme møtested i løpet av/like over helgen.

Ender vel på Katti, som før..?
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Klaus_Brann

Så lenge det ikke blir Dragen er det greit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OC

hehe..Dragen, er det den lille puben med litt slitne fjes utenfor?
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Klaus_Brann

Ja, et av byens mest slitne vannhull:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Vi tenkte å holde oss unna Dragen. Vi sliter litt med responsen, men fortsetter. Samlingsted skal komme innen vi skal samles.
Nettsideansvarlig

stig

Vi samler oss på supporterkafeen 1903, som forsåvidt er FFK sin pub. De har Hansa 0,5 l til 49 kr, enkel matservering (burger, grill etc), stor uteplass og Brann sanger på
anlegget.

Katti har også sagt vi er velkommen,men dette tilbudet var for godt til å si nei til.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OC

Stiller samme spørsmål som Klaus, men aner ikke hvor mange vi blir jeg..? Jaja, samme for meg ;)
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

1903

Vi bruker uteplassen på torget før og etter match.Vi har stor plass som rommer mange hundre.
Har fått høre at dere blir ca.150 personer.Det blir god plass til dere.Vi selger Hansa til 49,- inne og ute.+at det  grilles burgere til 40,- og pølser til 25,-.Vi setter opp stort telt dersom det er fare for regn.
Vi har kun gode erfaringer fra deres supportere,og ser fram til at dere tar vorspielet hos oss.Dere er naturligvis velkommen tilbake etter match uansett om det blir 0,1 eller 3 poeng.
Mvh.Tommy.Daglig leder/Supporterkafe 1903.

Klaus_Brann

Høres bra ut hvis dere bruker den ja, digg med grillmat og Hansa:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gylleren

July 13, 2011, 05:31:50 AM #28 Last Edit: July 13, 2011, 05:52:35 AM by Gylleren
Heisan, vi en nå to personer som kommer. Har fått billett på R feltet. Og vi skal overnatte i byen ;)
Og vi skal synge høyt hele natten ;D Hilsen Gylleren :)

Snublefot

Må si jeg blir ekstra fristet til en tur selv.. hadde egentlig ikke planer om å dra på denne kampen, (nedprioritert), men blir muligens tur allikevel. I så fall blir det sikkert fyrebuss fra Oslo.


Klaus_Brann

Hvis man holder til i Oslo er det klart man må ta turen, det går kjapt, gode minner fra bortekamp i Fredrikstad! Spesielt 07:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

St3ff3n

Jeg tar turen, og må selvsagt sjekke ut livet på 1903 dersom det er der det skjer! :)

Chrisstah

Faens mandagskamper! Ubeskrivelig idioti av NFF/tv2 å sette denne kampen til en mandag! Fotball skal spilles i helgene!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

1903

Dersom dere ikke har billett når dere ankommer Fredrikstad,kan dere kjøpe det på Supporterkafe 1903 før kampstart.Vi selger billetter til alle felt på Fredrikstad Stadion.Hvis dere ønsker,kan dere reservere billetter på billettservice og løse de ut hos oss.
Mvh.Tommy.Daglig leder/Supporterkafe 1903.

dudo

Jeg har ikke anledning til aa ta turen, men vil benytte anledningen til aa si at 1903-fyren saa langt gjoer en prima jobb. Hyggelig tiltak.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

JørnAE

Quote from: Klaus_Brann on July 13, 2011, 19:41:21 PM
Hvis man holder til i Oslo er det klart man må ta turen, det går kjapt, gode minner fra bortekamp i Fredrikstad! Spesielt 07:)


Helt riktig!

Og facebook eventen finner dere her for påmelding til buss fra Oslo:

http://www.facebook.com/event.php?eid=215504471821013

osoerli

Ser at Kristoffer Larsen ikkje er med i troppen og at det står her at "Sommerens nysigneringer Kristoffer Larsen og Tadas Labukas må som kjent vente til etter 1. august når overgangsvinduet åpner."
http://www.brann.no/nyheter/her-er-troppen-mot-fredrikstad/

Rart når det tidlegare er skreve at "Den lovende angriperen vil være spilleberettiget til første høstkamp, borte mot Fredrikstad 18. juli."
http://www.brann.no/nyheter/proffkontrakt-for-kristoffer-larsen/



KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hickok

Ser ikke helt forskjellen på at Tore Andre Flo var spilleberettiget i går, mens Kristoffer Larsen må vente til 01.08. Er dette fordi Flo var innmeldt i forrige vindu, slik at han i praksis kunne spilt alle vårkampene?

Lister

Quote from: osoerli on July 17, 2011, 23:54:38 PM
Ser at Kristoffer Larsen ikkje er med i troppen og at det står her at "Sommerens nysigneringer Kristoffer Larsen og Tadas Labukas må som kjent vente til etter 1. august når overgangsvinduet åpner."
http://www.brann.no/nyheter/her-er-troppen-mot-fredrikstad/

Rart når det tidlegare er skreve at "Den lovende angriperen vil være spilleberettiget til første høstkamp, borte mot Fredrikstad 18. juli."
http://www.brann.no/nyheter/proffkontrakt-for-kristoffer-larsen/






Brann er ikke helt fremmed for å mistolke regler. Så ikke overraskende at de kan ha antatt noe først og så fått en annen beskjed når de prøvde å føre spillerne opp på spillerkortet.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Likevel morsomt at de prøver seg med "som kjent". Som om de hele tiden har visst at Larsen må vente til august.

Onside !!!

Er det ikke kommet noe forventet start 11'er ?

dudo

Joda:

Det gir disse elleve:
24 Piotr Leciejewski
2 Birkir Sævarsson
4 Lars Grorud
21 Zsolt Korcsmár
7 Hassan El Fakiri
5 Rodolph Austin
6 Carl-Erik Torp
11 Bentley
15 Diego Guastavino
10 Erik Mjelde
9 Kim Ojo

Benken:
12 Håkon Opdal
3 Christian Kalvenes
25 Yaw Amankwah
8 Fredrik Haugen
29 Kristoffer Barmen
16 Bjarte Haugsdal
23 Nicolás Mezquida
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Onside !!!


dudo

Er det egentlig noen som bytter så lite på laget som oss i TL? Eller som i det hele tatt er i nærheten?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er iallefall ekstreme forskjeller mellom Bentley som ligger på 11. plass over spilletid for utespillerne og Haugen som ligger på 12. Forskjellen er større der enn mellom Zsolt(som har mest) og Bentley.

Jeg tror ikke det er noen som rullerer så lite nei. Det er jo ingenting annet enn skader eller karantener som kan få Skarsfjord til å bytte ut noen fra sin opprinnelige førsteelver.

Onside !!!

Quote from: krakra on July 18, 2011, 17:20:27 PM
Det er iallefall ekstreme forskjeller mellom Bentley som ligger på 11. plass over spilletid for utespillerne og Haugen som ligger på 12. Forskjellen er større der enn mellom Zsolt(som har mest) og Bentley.

Jeg tror ikke det er noen som rullerer så lite nei. Det er jo ingenting annet enn skader eller karantener som kan få Skarsfjord til å bytte ut noen fra sin opprinnelige førsteelver.


På generelt grunnlag vil jeg si at det er en styrke å ha et lag de samme spillerene spiller tilnærmet alle kampene, der en og annen kommer inn å bidrar å pusher de andre. Men Skarsfjord er litt for ekstrem.


Yngve

Bortefeltet såg fullt ut. Det kan me lika.

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Spelaren

Gå av.

krakra

Og Mjelde får en gratismulighet igjen. Denne gangen bommer han fra en halv meter.

EDIT: Ser reprisen og missen er jo helt vill. Ballen ligger nærmest på målstreken.

Go Up