• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd (Torsdag 30.06. 19:009

Started by abe78, June 27, 2011, 21:31:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Brann hadde griseflaks igår, Odds sjanser var meget store og hadde de puttet på en av dem kunne de fort ha knytt seg for Brann. Brann spilte på ingen måte kalkulert og kynisk, Brann la seg bakpå og lot tunge og trege Odd skyve ballen seg imellom. Det hadde vært langt mer behagelig om Brann hadde holdt Odd på armlengdes avstand og hatt ballen mer i laget. For det er vissvass å innbille seg at Brann fikk mer hvile enn Odd, for tro meg, man blir sliten også av å løpe imellom.

Nixon

Vi hadde da ikke griseflaks. Vi hadde blant annet en skåring som ble annullert, og den ene sjansen til Ojo var like stor som de få Odd hadde.
Rød makt på Hansa

football

Quote from: skuteviken on June 30, 2011, 23:44:21 PM
Flere som liker Kalvenes bedre og bedre? God representant for Brann på TV.

EDIT: Flaut hvor lite folk som var på kampen i dag. Og hvor svake vi fremstår. Før hadde vi kamper opp mot 20k, og vi stemningen var på topp. Vi må faen meg komme oss på igjen på, jeg er lei av å ligge nede.

Torvanger

Quote from: Nixon on July 01, 2011, 09:59:06 AM
Vi hadde da ikke griseflaks. Vi hadde blant annet en skåring som ble annullert, og den ene sjansen til Ojo var like stor som de få Odd hadde.


Mulig jeg tar kraftig i, men ingen skal påstå at Brann hadde full kontroll igår. 2 mot 1-situasjoner i fleng på vår venstrekant, x antall innlegg som ble beinet i blinde ut igjen til ventende Odd-spillere etc.

dudo

Ojo sin sjanse matcher Krogsgård (eller hva han heter) sin. Sleng på tverrliggerskuddet og Johnsen sin, så ser du at det ikke er ren dyktighet at vi holder nullen, om ikke annet.  Vi hadde flest og best sjanser, helt klart, men det viktigste er måten vi opptrådde på - som ikke var mye å skryte av. Jeg vil i stor grad frikjenne spillerne, som var preget av kampprogrammet i det siste, men Skars skal ha tyn. Bentley hadde en grei første, men i andre ante han ikke hva han drev med. Grunnen? At han ble flyttet opp på topp. Og hva som var formålet med OMen vår i andre aner jeg heller ikke. Ei heller forstår jeg bæret av trekket med flat midtbanetreer. Hvem hadde ansvaret for hva? Det var ikke godt å si. Jeg mistenker at kanskje ingen av dem visste.

Ellers er det en jævla skam at det er Odd som styrer på stadion. Men vi får skrive det på sliten-kontoen. Og trass i det jeg har skrevet i tråden er jeg selvsagt strålende fornøyd med 2-0 og tre poeng, og blir stadig mer imponert av Austin. Mannen er i en helt egen klasse! Backene våre er også på er helt annet nivå enn fryktet før sesongen, og faktisk ganske gode. Det er vittig å se forskjellen på Hassan og Birkir. Hassan er gjerne bakerste mann og småspiller med Grorud og Torp, mens Sævarsson ligger og snuser på offsidegrensen. I samme situasjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Eivind

July 01, 2011, 10:34:32 AM #155 Last Edit: July 01, 2011, 10:37:08 AM by Eivind
Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 08:14:36 AM
Odd har hatt et like tett kampprogram og skal også ut i match på søndag, det er ingen grunn til hvorfor Brann skulle stå på mindre enn Odd igår.


Odd hadde en dag mer hvilke enn oss, noe som faktisk kan være ganske utslagsgivende i fotball. Og Brann sto da ikke mindre på enn Odd uansett? Helt greit at Odd trillet mye ball, men det er sjelden jeg har sett et lag skape så få målsjanser i løpet av 90 minutter som det Odd gjorde i går. Vi var solid bakover.

Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 08:14:36 AM
Merker også at Erik Mjeldes hyllest til gårsdagens såkalte fotballklokhet irriterer meg.


Merker at de fleste uttalelsene du kommer med på dette forumet irriterer meg. Jeg er langt fra noen Mjelde fanatiker, han har sine klare mangler. Men i går sto han endelig frem som en kaptein. Scoret mål (burde vært to), vant mange dueller og kjempet iherdig. Hvorfor skal man ikke hylle Mjelde når han gjør en god kamp? Det er greit å kritisere når det går dårlig, men da må man vel være stor nok til å innrømme når spilleren også presterer? Eller har man bare bestemt seg for at Mjelde er drit og ikke fortjener noe positiv omtale uansett?

Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 08:14:36 AM
Brann skal underholde publikum på hjemmebane, igår var det ingenting å glede seg over, bortsett fra målene.


Dette er vel en uttalelse som gjenspeiler hvorfor det er tolv tusen på tribunen. Jeg har på følelsen av at veldig mange som går på stadion, generelt ikke er så interessert i fotball, men er interessert i Brann. Altså ikke noe spesiell fotballinteresse forutenom sportsklubben.  

Og da er det veldig mange som ikke ser at Brann med slitne spillere, utfører en taktisk glimrende kamp. De ligger litt bakpå, prøver å nekte Odd vingspill, og nøytraliserer den eneste trusselen de har på topp. Frode Johnsen på hodet.

Man vinner komfortabelt 2-0 og melder seg på i toppsjiktet. Men dette er ikke nok for folk, neida, vi skal helst ikke la motstander være borti ballen, vi skal score minst fem mål,  Austin skal trikse og "ta jorden rundt" med ballen.

Stikk fingeren i jorden, vi ligger i toppen av tabellen nå, vi har et tett kampprogram, vi har en forholdsvis tynn stall. Det må være lov å spille en taktisk god kamp for å ta alle tre poengene fremfor å satse hodeløst i angrep for å "underholde" å stå igjen med null poeng !

Henrik8

Enig med ovenstående. Vi henter tre poeng på en middels dag, med et lag som er utsatt for slitasje. Meget profesjonelt gjennomført kamp. Hadde vi mer generelt vært et topplag, hadde få klaget over dette som en liten down-kamp hvor vi likevel er bunnsolide og vinner komfortabelt.

Vi er fortsatt der at vi må hente flest mulig poeng fra hver kamp. Når de blir tre og ikke ett, og vi har god kontroll, er det lite å klage over. Særlig ikke når vi spilte fantastisk offensiv fotball bare for en runde siden.

At laget evner å vinne på flere mulige måter er etter min vurdering en styrke, ikke en svakhet.
Kjør over pakket 09`

Lister

Etter at Hassan gikk ut og Bentley ble flyttet på topp var det en rimelig skjev fordeling på banen. Spesiellt skapte mangel på klar venstre kant store problemer, når Torp måtte dekke både sentralt sammen med austin og kanten sammen med Holmvik. Dette førte til at de kom enkelt rundt på kanten og lagt innlegg uten at det ble lagt press på. En del bås i denne kampen, men langt fra så negativt som enkelte svartmaler det.
I enkelte perioder så spilte vi oss jo gjennom et lavtliggende odd med fine trekanter langs bakken og manglet egentlig bare det lille ekstra på siste tredjedelen. I andre hadde også Haugen et skudd som såvidt skrudde seg på utsiden av stolpen. Godt å se at vi kan vinne fortjent på en dårlig dag, med en dårlig dommer. Hadde nesten håpet når speaker leste opp at ene linjedommeren het Holmvik, ingen av de var noe spes bedre. I andre var det til og med en situasjon der linjedommer ventet på at dommeren som stod langt unna skulle avgjøre en innkastsituasjon rett ved siden av linjedommere. Var rimelig absurd å se på.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Pøh. Det er aldri umulig å mistrives!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henrik8

Hehe. Hvis man vil mistrives er det selvfølgelig alltid mulig, ingen tvil om det. Men det beror vel litt på hvilken synsvinkel man anfører, og hva man velger å fokusere på. Personlig er jeg meget godt fornøyd med tre komfortable poeng.
Kjør over pakket 09`

Hatleking

Solid kamp, skulle vore tre mål - me har ingenting å syte over når me først og framst vil unngå botnstriden. Viss me held stimen no mot Stabæk, kan me vera med i Europacup-striden.

Torvanger

Quote from: Eivind on July 01, 2011, 10:34:32 AM
Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 08:14:36 AM
Odd har hatt et like tett kampprogram og skal også ut i match på søndag, det er ingen grunn til hvorfor Brann skulle stå på mindre enn Odd igår.


Odd hadde en dag mer hvilke enn oss, noe som faktisk kan være ganske utslagsgivende i fotball. Og Brann sto da ikke mindre på enn Odd uansett? Helt greit at Odd trillet mye ball, men det er sjelden jeg har sett et lag skape så få målsjanser i løpet av 90 minutter som det Odd gjorde i går. Vi var solid bakover.

Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 08:14:36 AM
Merker også at Erik Mjeldes hyllest til gårsdagens såkalte fotballklokhet irriterer meg.


Merker at de fleste uttalelsene du kommer med på dette forumet irriterer meg. Jeg er langt fra noen Mjelde fanatiker, han har sine klare mangler. Men i går sto han endelig frem som en kaptein. Scoret mål (burde vært to), vant mange dueller og kjempet iherdig. Hvorfor skal man ikke hylle Mjelde når han gjør en god kamp? Det er greit å kritisere når det går dårlig, men da må man vel være stor nok til å innrømme når spilleren også presterer? Eller har man bare bestemt seg for at Mjelde er drit og ikke fortjener noe positiv omtale uansett?

Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 08:14:36 AM
Brann skal underholde publikum på hjemmebane, igår var det ingenting å glede seg over, bortsett fra målene.


Dette er vel en uttalelse som gjenspeiler hvorfor det er tolv tusen på tribunen. Jeg har på følelsen av at veldig mange som går på stadion, generelt ikke er så interessert i fotball, men er interessert i Brann. Altså ikke noe spesiell fotballinteresse forutenom sportsklubben. 

Og da er det veldig mange som ikke ser at Brann med slitne spillere, utfører en taktisk glimrende kamp. De ligger litt bakpå, prøver å nekte Odd vingspill, og nøytraliserer den eneste trusselen de har på topp. Frode Johnsen på hodet.

Man vinner komfortabelt 2-0 og melder seg på i toppsjiktet. Men dette er ikke nok for folk, neida, vi skal helst ikke la motstander være borti ballen, vi skal score minst fem mål,  Austin skal trikse og "ta jorden rundt" med ballen.

Stikk fingeren i jorden, vi ligger i toppen av tabellen nå, vi har et tett kampprogram, vi har en forholdsvis tynn stall. Det må være lov å spille en taktisk god kamp for å ta alle tre poengene fremfor å satse hodeløst i angrep for å "underholde" å stå igjen med null poeng !



Her var det mye å ta tak i. Jeg nøyer meg med å si at du bør følge med i timen, jeg er en sterk tilhenger av Erik Mjelde som spiller, men må få lov til å gi beskjed om at Mjeldes hyllest til det jeg vil kalle rævvafotball irriterer meg.

dudo

Quote from: Henrik8 on July 01, 2011, 10:53:06 AM
Hehe. Hvis man vil mistrives er det selvfølgelig alltid mulig, ingen tvil om det. Men det beror vel litt på hvilken synsvinkel man anfører, og hva man velger å fokusere på. Personlig er jeg meget godt fornøyd med tre komfortable poeng.


Jada, jeg er strålende fornøyd med resultatet selv. Det er dog lov å påpeke hva man mener gjøres feil, og når de gode offensive prestasjonene stort sett kommer ut av "tilfeldigheter" (i den grad det er tilfeldig at vi har gode offensive spillere) så må det være lov å påpeke. Enda mer tilfeldig er det i mine øyne at vi ikke blir straffet defensivt. Det er ren udyktighet fra Odds side i mine øyne. Jeg er om ikke annet glad jeg ikke heier på dem. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Det er så herlig tragisk at stråmyhr slår seg laus med nick etter nick i Osdals blogg... Samme tytet om og om igjen.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on July 01, 2011, 11:09:48 AM
Det er så herlig tragisk at stråmyhr slår seg laus med nick etter nick i Osdals blogg... Samme tytet om og om igjen.


1) Drøssvis med supertalenter i Bergen
2) Talenthateren Skarsfjord
3) Presenningen på Stadion og treningsfeltet.

Til hvert eneste blogginnlegg - uansett hva det handler om. 
Legg ned hele klubben!

dudo

Reprise på tv2 sport nå, kvarteret spilt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henrik8

Quote from: dudo on July 01, 2011, 11:09:06 AM
Quote from: Henrik8 on July 01, 2011, 10:53:06 AM
Hehe. Hvis man vil mistrives er det selvfølgelig alltid mulig, ingen tvil om det. Men det beror vel litt på hvilken synsvinkel man anfører, og hva man velger å fokusere på. Personlig er jeg meget godt fornøyd med tre komfortable poeng.


Jada, jeg er strålende fornøyd med resultatet selv. Det er dog lov å påpeke hva man mener gjøres feil, og når de gode offensive prestasjonene stort sett kommer ut av "tilfeldigheter" (i den grad det er tilfeldig at vi har gode offensive spillere) så må det være lov å påpeke. Enda mer tilfeldig er det i mine øyne at vi ikke blir straffet defensivt. Det er ren udyktighet fra Odds side i mine øyne. Jeg er om ikke annet glad jeg ikke heier på dem. ;)


Jeg er enig i at det er stort forbedringspotensialet i laget, og selvfølgelig er det viktig at en ser bak resultatet. Imidlertid er jeg personlig ikke misfornøyd med hvordan kampen mot Odd ble lagt opp fra Skarsfjords side. Han sier jo selv at han ønsket å gå hardere ut, men når det er tydelig at spillerne ikke hadde kreftene til det mener jeg det er riktig å endre måten man går inn i kampen på slik at man har størst mulighet tre poeng.

Slik kampprogrammet er denne uken, var det etter min mening en god innfallsvinkel å la Odd trille ball en del, samtidig som man lå relativt lavt i banen. Når Odd kom til såpass få muligheter, var dette en grei måte å sikre at vi ikke gikk tom for krefter. Odd kom til enkelte sjanser, men at de var spesielt farlig før tverrliggerskuddet da vi allerede ledet 2-0, er jeg ikke enig i. Hadde Odds ballinnehav medført at de kom til en rekke sjanser, måtte en selvfølgelig økt aggressiviteten.

Vi er tidvis farlige når vi angriper, og i denne kampen var det tilstrekkelig. På sikt er det kanskje ikke ønskelig at vi spiller som vi gjorde i går, men i relasjon til akkurat denne kampen synes jeg taktikken var riktig. Hadde motstanden vært bedre, kunne ting stilt seg annerledes. Mine kommentarer er knyttet til gårsdagens kampforløp, og ikke en del av en generell spillestilsdebatt.

Det er ikke tvilsomt at vi har mye å gå på i angrepsspillet. Det viste blant annet Viking-kampen. Jeg synes likevel det er en litt annen debatt enn spørsmålet om den taktiske planleggingen og utføringen av gårsdagens kamp var riktig eller ikke.
Kjør over pakket 09`

Markmus

Quote from: krakra on July 01, 2011, 07:16:53 AM
Jeg hadde en kompis som røk begge mensiskene i kneet og måtte slutte med fotball og heller begynne med sykling. Det er klart det er tungt, men det sliter ikke like mye på kroppen. Ikke i nærheten egentlig.


Døde han eller ble dere uvenner? ;)
Ka du ve?

Eivind

Quote from: Torvanger on July 01, 2011, 11:03:14 AM

Her var det mye å ta tak i. Jeg nøyer meg med å si at du bør følge med i timen, jeg er en sterk tilhenger av Erik Mjelde som spiller, men må få lov til å gi beskjed om at Mjeldes hyllest til det jeg vil kalle rævvafotball irriterer meg.


Om du er en sterk tilhenger av Mjelde eller ei, har jeg ikke fulgt godt nok med til å vite nei ;)

Mjelde gjør en bedre kamp enn på lenge, rævvafotball eller ei, han er en av de som kjemper oss til tre poeng igår. Da finner jeg det pussig at du irriterer deg over at han blir rost for dette.


krakra

Jeg tror de misforstår. Han irriterer seg over at Mjelde selv sier at Brann spilte klokt. Ikke at noen skryter av Mjelde.

Eivind

Quote from: krakra on July 01, 2011, 14:49:09 PM
Jeg tror de misforstår. Han irriterer seg over at Mjelde selv sier at Brann spilte klokt. Ikke at noen skryter av Mjelde.


Jaha, se det du! Da får du ha min beklagelse på det Torvanger!

Trodde rett og slett du irriterte deg over at Mjelde fikk ros! ;)

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on July 01, 2011, 12:03:35 PM
Quote from: Spelaren on July 01, 2011, 11:09:48 AM
Det er så herlig tragisk at stråmyhr slår seg laus med nick etter nick i Osdals blogg... Samme tytet om og om igjen.


1) Drøssvis med supertalenter i Bergen
2) Talenthateren Skarsfjord
3) Presenningen på Stadion og treningsfeltet.

Til hvert eneste blogginnlegg - uansett hva det handler om.  


Liker denne fra svenn o.:

"Det blir verree o verre forbundeller er fulstendi g korupt diktator ship.start egetbforbund .Eliteserien 1 divisjon 2 divisjon.Jeg onsker a se forskjelsbehandlingenDommer nff.Korupt ??? yes"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Banens beste: Austin.

Det blir veldig vanskelig å erstatte han! Ingen i dagens stall klarer det, ikke i nærheten.

Ikke noe stor underholdende kamp, men seieren var fortjent. Odd prøvde seg, og hadde sitt, men det hadde også Brann. Mjelde viste at han ikke kan skyte fra distansen, så jeg håper han slutter med det. Haugen viste at han kan, og var nære på. Jeg mener Haugen gjorde sitt, han var kjapt tilbake når Brann mistet ballen i forsvar, selv om han var offensiv midtbane. Han var ikke mye delaktig i spillet, men han gjorde  ikke seg bort. Håper han får flere sjanser fremover, sånn at han kan bygge seg opp.

Odd i perioder veldig svak, og i de periodene hadde jeg blitt skuffet om det ble uavgjort eller tap i kampen. Samtidig hadde de perioder der de var ganske god og spilte fin fotball og fort kunne ha scoret. De hadde en kjempesjanse da Johnsen headet ned til en medspiller som fikk til ett skudd som heldigvis for Brann gikk i tverrligger og over. Den pakket mot mål og dermed la det en demper på skuddet. De burde scoret der, men Odd var mye av og på, men som sagt hadde sine perioder.

Positivt at Brann ikke slipper inn, det gir nok selvtillit til både keeper og forsvar. Samtidig gir det nok Bentley selvtillit etter å ha scoret sitt første seriemål.

Austin som sagt banens beste, Mjelde sin beste kamp for Brann i år, Grorud positiv og Holmvik positiv da han kom inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up