• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd (Torsdag 30.06. 19:009

Started by abe78, June 27, 2011, 21:31:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Ka du ve?

krakra

JAA! Vi ligger på tredje! Og Bentley vinner en hodeduell i en stor klynge. Det er spesielt.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Kjell249 on June 30, 2011, 19:30:45 PM
Skjønner godt at Skarsfjord tar ut Diego. Han lunter tilbake uten noen interesse for press som førsteforsvarer. Sikker fått beskjed om å skjerpe seg, og det ikke har hjulpet. Bentley har kanskje vært bitte litt bedre.


Ja nå var vel ikke akkurat Bentley noen åpenbaring på det defansive heller frem til vi fikk justert oss. Men alt i alt var det greit, mellomrommet funket ihvertfall bedre etter Guastavino gikk ut.

Spelaren

Herlig seier, typisk at slike kamper ender med dritt. Mjelde og Austin våre enere i dag, Bentley merkverdig involvert tross ellers svak kamp. Piotr herlig i feltet, midtstopperparet skikkeleg på hugget og dommeren ræv!
Gå av.

Hatleking

De nemnar Austin og Mjelde. Eg er einig og vil òg trekkje fram Grorud. Han hadde stålkontroll på Johnsen og byrjar no å spele seg inn. Trur Kalvenes er utsatt der. Piotr spelar òg ein god kamp og byrjar å vise seg som den kvalitetskeeperen han er. Elles er eg forundra over dommarane - elendig kamp fra deira side. Bentley var òg dårleg i dag, trass målet.

Kjell249

Ikke noen stor Brannkamp. Vinner på en dårlig dag for å bruke en klisje. Forsvaret bra og spesielt Grorud. Leciejewski sikker og trygg i feltet. Austin BB. Mjelde bra.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

En ting skal Bentley ha. Det er en voldsom prestasjon å få ett mål og en målgivende ut av en så dårlig kamp.

Ellers var Austin dominere som alltid. Et nivå over resten. Av de vanlig dødelige var Mjelde beste, med Grorud på en god andreplass. Grorud viser at han holder bra TL-nivå i dag.

Kjell249

Quote from: Hatleking on June 30, 2011, 19:56:54 PM
De nemnar Austin og Mjelde. Eg er einig og vil òg trekkje fram Grorud. Han hadde stålkontroll på Johnsen og byrjar no å spele seg inn. Trur Kalvenes er utsatt der. Piotr spelar òg ein god kamp og byrjar å vise seg som den kvalitetskeeperen han er. Elles er eg forundra over dommarane - elendig kamp fra deira side. Bentley var òg dårleg i dag, trass målet.

Enig at Bentley tar veldig mye feile valg. Har er mye involvert og bruker for mange trekk. Han må gjøre mer som i første omgang, hvor han trekker av en mann og legger inn bak forsvaret. Den er ferdig scoret. Bare Ojo som må gjøre noen fix fakserier.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Så vidt jeg kan se må Birkir, Austin, Ojo, Korcsmar og Holmvik stå over neste kamp pga karantene. Hvis Fakiri er ute med skade blir det et spennende lag neste kamp!
Stemmer dette?
Tren på langskudd

kabelmann

Haugen viser nøyaktig hvorfor han ikke får mer spilletid enn han gjør. Foruten et halvfarlig skudd var han helt usynlig. Sluntrer unna defensivt og får ingenting til offensivt. Mjelde var god. Austin sjef som vanlig. Piotr sikker på det aller mest. Grorud, Sæv og Torp har også en god kamp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


Torvanger

Møkkakamp! 90 minutter med ryggen mot veggen og total Odd-dominans i banespill. Virker som om Skarsfjord er nesten for opptatt av å komme opp i en poengsum som sikrer plassen.

Lasaron

Tren på langskudd

abe78

Quote from: Lasaron on June 30, 2011, 20:20:30 PM
Så vidt jeg kan se må Birkir, Austin, Ojo, Korcsmar og Holmvik stå over neste kamp pga karantene. Hvis Fakiri er ute med skade blir det et spennende lag neste kamp!
Stemmer dette?
.og husk!

Kjell249

Quote from: Torvanger on June 30, 2011, 20:24:28 PM
Møkkakamp! 90 minutter med ryggen mot veggen og total Odd-dominans i banespill. Virker som om Skarsfjord er nesten for opptatt av å komme opp i en poengsum som sikrer plassen.

Ehhh, da har du ikke sett mange Brannkamper i det siste. Var ikke mye som tydet på det i Hawaiikampen mot Sarp. Tror heller det er et innslag av slitne bein som gjør at vi ikke klarer å komme skikkelig opp i press, i tillegg til at Odd har noen midtbane spillere som er god til å holde på ball.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Vi taper mye på at Gustav og Bentley ikke gjør en dritt defensivt. At de er svake defensivt er en ting. men de jobbet ikke hjemover i det hele tatt. Haugen kom inn og gjorde en langt bedre jobb defensivt enn Gustav, og Haugen gjorde ikke en spesielt god defensivt jobb. Det skyldes nok at de er slitne i beina for jeg har ikke sett dem jobbe så lite hjemover tidligere i år.

Ellers har vi jo hatt det samme kampbildet bare motsatt i flere kamper i år. Brann har hatt ballen mest, men ikke skapt en dritt samtidig som motstanderen har kommet til en rekke sjanser og vunnet. I dag var det vi som skapte mest, så jeg syns kampen er bra gjennomført. Spillerne virket veldig slitne. Med unntak av Mjelde og Austin som jobbet knallhardt.

krakra

Og Holmvik viste at han også har blitt en bra v.back. Jeg syns det bør være mulig å finne en plass til ham i førsteelveren. Innleggs- og dødballfoten hans er klasse.

Nixon

I dag kan vi være sjeleglad for at laget vi møtte var dårligere enn Brann! For i dag var vi ikke gode.
Og lett ironisk at det er de to minst populære spillerne som fikser seieren. Uten at jeg blir så mye mer imponert over Bentley av den grunn. Men selvsagt, putter han og har målgivende i hver kamp kan jeg se gjennom fingrene på mye!
Rød makt på Hansa

krakra

June 30, 2011, 20:57:06 PM #119 Last Edit: June 30, 2011, 20:59:07 PM by krakra

TCAC

Det er ihvertfall ingen tvil om at vi begynner å få alvorlig slitne bein. Får håpe det er noen faktorer som kan gi en vitamininnsprøytning frem mot Stabæk-kampen som kommer om allerede tre dager, for det trenger vi om det skal være håp om tre poeng der.

Litt merkelig at Skarsfjord er så sparsommelig med byttene, men det går jo an å forstå at han mener han ikke har så mye kvalitet å slenge innpå. 

Hatleking

Quote from: TCAC on June 30, 2011, 21:08:15 PM
Det er ihvertfall ingen tvil om at vi begynner å få alvorlig slitne bein. Får håpe det er noen faktorer som kan gi en vitamininnsprøytning frem mot Stabæk-kampen som kommer om allerede tre dager, for det trenger vi om det skal være håp om tre poeng der.

Litt merkelig at Skarsfjord er så sparsommelig med byttene, men det går jo an å forstå at han mener han ikke har så mye kvalitet å slenge innpå. 


Skarsfjord skal dog ha skryt for å gjere to tidlege byter i andre omgong!

TCAC

Ja, det var absolutt ikke så verst i denne kampen som det pleier.

Nixon

Fakiri var skadet, så den gjelder ikke.
Når det gjelder Skarsfjord synes jeg at han er for passiv på benken. Jeg skulle ønske at han jaget spillerne litt mer når de er så passive som i dag.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Ja, Odd hadde ballen mye, men det hjelper de jo ikke noenting når vi har stålkontroll defensivt.
Synes det var en bra kamp, med tanke på at vi spiller mange kamper med kort hvile mellom nå for tiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

June 30, 2011, 21:32:51 PM #125 Last Edit: June 30, 2011, 21:38:42 PM by Huff
Først det negative fra dagens kamp:

Etter å -på tross av høyst middelmådig spill- ha hatt initiativet i hele jævla første omgang lar vi Odd styre de første ti av andre fullstendig. At vi startet med samme ellver (foruten karantenen) som mot Sarpsborg virker for meg merkelig mtp kampprogrammet, nå skal vi vel møte et uthvilt og arenaløst Stabæk i neste runde -noch ein mal mit zamme elben/rhinen/donau/spree? (mein Deutsch ist grausam).

Ellers vinner vi på en dårlig dag, to av byttene gjøres i riktig tid ift kampprogram og vi vinner fortjent, vil spesielt trekke frem Grorud som positiv, synes han var svært god og visste ikke hva jeg skulle forvente av gutten. Mjelde er og god i dag, Austin ruver selvsagt og Bentleys formkurve peker svakt, men stabilt oppover. At Odd ikke er i nærheten av noe som likner en målsjans i hele første sier sitt om forsvarsarbeidet, men igjen kommer en ikke unna at kvaliteten på motstander mildt sagt er ræva.

Flere trenger hvile nå så forselår noe ala dette mot Stabæk:

------------Ojo
Holmvik-Haugen-Gustav

--------Torp-Austin

Skage-Kalven-Grorud-Sæv

-----------Piotr

Såmå Torp byttes ut med Mjelde tidlig i andre, Ojo og Austin bør og helst byttes ut tidlig i andre, og samtlige tre burde hvilt, men vanskelig å få alt dette til. Kanskje burde Barmen spille i stedet for Torp?

Churchill

Jeg ble i dag særlig imponert over Mjelde, Austin og ikke minst Sævarsson. Synes han leverer særdeles godt på backen for tiden. Helt i det stille.

Og Torp selvsagt.
...we shall never surrender.

vebo

Quote from: Nixon on June 30, 2011, 21:15:25 PM
Fakiri var skadet, så den gjelder ikke.
Når det gjelder Skarsfjord synes jeg at han er for passiv på benken. Jeg skulle ønske at han jaget spillerne litt mer når de er så passive som i dag.


Vel, fra der jeg sto så såg det ut som om han sto hele andre omgang, og pisket og gav beskjeder hele tiden.
Tiocfaidh ár lá

Chrisstah

Quote from: Nixon on June 30, 2011, 21:15:25 PM
Fakiri var skadet, så den gjelder ikke.
Når det gjelder Skarsfjord synes jeg at han er for passiv på benken. Jeg skulle ønske at han jaget spillerne litt mer når de er så passive som i dag.


Var han det? Jeg er ikke helt sikker på det, kommentatorene nevnte heller ingenting. De pleier å være ganske velinformert på de tingene der.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Morkel

Quote from: vebo on June 30, 2011, 22:03:08 PM
Quote from: Nixon on June 30, 2011, 21:15:25 PM
Fakiri var skadet, så den gjelder ikke.
Når det gjelder Skarsfjord synes jeg at han er for passiv på benken. Jeg skulle ønske at han jaget spillerne litt mer når de er så passive som i dag.


Vel, fra der jeg sto så såg det ut som om han sto hele andre omgang, og pisket og gav beskjeder hele tiden.


Ja han så da vitterlig aktiv ut på TVen også, var ute og ga beskjeder ofte og han tok grep når det ble for store rom på midten. Vi skal være glad for at det var et dårlig lag vi møtte idag, men de gjorde jobben og i enden var de nærmere 3-0 enn det Odd var 2-1 og det er mye takket være en god jobb i egen boks.

Morkel

Jeg lurer på om Bentley er bedre når han får litt rom, merker at han roter seg bort hver gang han skal trekke innover i banen, noe han ofte må på høyresiden for å få ballen på riktig fot. De få innvolveringene han har hvor han leverer er de hvor han kommer ut på kanten og får vendt om.

kabelmann

Sitter like bak benken og vil påstå at Skarsfjord var relativt aktiv.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

olebrann3

Idag så det jo nesten ut som skarsfjord sto å danset på sidelinjen, så han var aktiv idag vil eg si.

Nixon

Quote from: Chrisstah on June 30, 2011, 22:30:32 PMVar han det? Jeg er ikke helt sikker på det, kommentatorene nevnte heller ingenting. De pleier å være ganske velinformert på de tingene der.


Ja, han viste det klassiske jeg-vil-byttes-ut-tegnet noen minutter før pause.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: vebo on June 30, 2011, 22:03:08 PMVel, fra der jeg sto så såg det ut som om han sto hele andre omgang, og pisket og gav beskjeder hele tiden.


Det var selvsagt aktivitet på sidelinjen, men langt fra hele tiden, og langt fra nok i en slik kamp etter min mening. Jeg syntes som sagt at han stod veldig mye i ro når alle andre på Stadion gremmet seg over tingenes tilstand når det var ekstra slapt på banen.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: Huff on June 30, 2011, 21:32:51 PM
Først det negative fra dagens kamp:

Etter å -på tross av høyst middelmådig spill- ha hatt initiativet i hele jævla første omgang lar vi Odd styre de første ti av andre fullstendig. At vi startet med samme ellver (foruten karantenen) som mot Sarpsborg virker for meg merkelig mtp kampprogrammet, nå skal vi vel møte et uthvilt og arenaløst Stabæk i neste runde -noch ein mal mit zamme elben/rhinen/donau/spree? (mein Deutsch ist grausam).

Ellers vinner vi på en dårlig dag, to av byttene gjøres i riktig tid ift kampprogram og vi vinner fortjent, vil spesielt trekke frem Grorud som positiv, synes han var svært god og visste ikke hva jeg skulle forvente av gutten. Mjelde er og god i dag, Austin ruver selvsagt og Bentleys formkurve peker svakt, men stabilt oppover. At Odd ikke er i nærheten av noe som likner en målsjans i hele første sier sitt om forsvarsarbeidet, men igjen kommer en ikke unna at kvaliteten på motstander mildt sagt er ræva.

Flere trenger hvile nå så forselår noe ala dette mot Stabæk:

------------Ojo
Holmvik-Haugen-Gustav

--------Torp-Austin

Skage-Kalven-Grorud-Sæv

-----------Piotr

Såmå Torp byttes ut med Mjelde tidlig i andre, Ojo og Austin bør og helst byttes ut tidlig i andre, og samtlige tre burde hvilt, men vanskelig å få alt dette til. Kanskje burde Barmen spille i stedet for Torp?


Dette er noe av det snodigste innlegget jeg har lest på lang tid. Hvorfor skal du bestemme på forhånd hvem som skal bytte og hvor tidlig de skal bytte? Sånn at de kan få litt ekstra hvile inn mot ferien. Viktig å begynne uthvilt på ferien!!

Klart alle som så ut som de hadde friske bein i kampen i dag skal spille. 3 dager hvile er faktisk endel. Uten å starte noen videre diskusjon så sykler tour de France syklistene nesten hver dag i 3 uker. "Toppidrettsutøvere" tåler såpass. Det de blir sliten av er at alle skal fortelle de hvor sliten de burde være.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Quote from: Kjell249 on June 30, 2011, 23:15:03 PM
Uten å starte noen videre diskusjon så sykler tour de France syklistene nesten hver dag i 3 uker.


Spør du meg så ville jeg byttet ut (pun intended) "Uten å starte noen videre diskusjon" med "Uten sammenligning forøvrig".
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

skuteviken

June 30, 2011, 23:44:21 PM #137 Last Edit: June 30, 2011, 23:51:11 PM by skuteviken
Flere som liker Kalvenes bedre og bedre? God representant for Brann på TV.

EDIT: Flaut hvor lite folk som var på kampen i dag. Og hvor svake vi fremstår. Før hadde vi kamper opp mot 20k, og vi stemningen var på topp. Vi må faen meg komme oss på igjen på, jeg er lei av å ligge nede.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on June 30, 2011, 23:44:21 PM
Flere som liker Kalvenes bedre og bedre? God representant for Brann på TV.

EDIT: Flaut hvor lite folk som var på kampen i dag. Og hvor svake vi fremstår. Før hadde vi kamper opp mot 20k, og vi stemningen var på topp. Vi må faen meg komme oss på igjen på, jeg er lei av å ligge nede.


Var stemningen så gale i dag da? Syns det var bra trøkk på Bataljonen i dag.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det tette kampprogrammet skjønner jeg ikke helt kan være sååå ille hvis man her snakker om at det er relativt skadefrie spillere. Klart man er sliten dagen etter, men da driver de jo uansett gjerne restitusjonstrening uansett, og får allverdens massasje o.l.

Lørdag er jo dagen før kamp, og treninga er veldig lett, så at det skal være noe problem å ha relativt friske bein på søndag igjen skjønner jeg lite av.
Som Kjell sier blir de nok ekstra slitne av å hele tiden bli påminnet om hvor slitne de blir/bør bli...

Uansett bruker jo knapt Skarsfjord byttene, så hvis det hadde vært så prekært kan han jo gjøre noe med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on July 01, 2011, 00:01:13 AM
Var stemningen så gale i dag da? Syns det var bra trøkk på Bataljonen i dag.


Til tider godkjent fra en supportergjeng midt på Hansa, men det er ikke det jeg snakker om. Vi er kun der vi skal være når man kjenner engasjementet på hele stadion.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Fotball har en langt større slitasje på kroppen enn sykling og fotballspillere er langt mer utsatt for slitasjeskader, så jeg syns ikke det blir helt rett å dra inn Tour de France. Jeg hadde en kompis som røk begge mensiskene i kneet og måtte slutte med fotball og heller begynne med sykling. Det er klart det er tungt, men det sliter ikke like mye på kroppen. Ikke i nærheten egentlig.

Jeg tror nok likevel at spillerne klarer å spille så mange kamper på rad, men klarer de å levere gode prestasjoner i alle?  Kampprogrammet påvirker prestasjonene. Det er helt tydelig. Det var mange tunge bein utpå der i dag. Gustav og Bentley virket slitne, Ojo er tyngre i steget enn han var i starten av sesongen og Torp løper ikke like mye som tidligere, selv om han fortsatt løper fortsatt.

Men det er Skarsfjord selv som har valgt å ikke utnytte den lille bredde han har i stallen bedre. Så han har ikke all verdens å klage over. Jeg tror heller ikke det hjelper på spillernes restitusjon at han står og snakker om hvor slitne de er og kommer til å bli nesten hver eneste dag.

vebo

Quote from: Nixon on June 30, 2011, 23:00:23 PM
Det var selvsagt aktivitet på sidelinjen, men langt fra hele tiden, og langt fra nok i en slik kamp etter min mening. Jeg syntes som sagt at han stod veldig mye i ro når alle andre på Stadion gremmet seg over tingenes tilstand når det var ekstra slapt på banen.


Vel, nå er jeg ikke eneste som er uenig med deg, så kanskje du tar feil? :P

Tiocfaidh ár lá

Nixon

He he, ja, det ville ikke være første gang!;) Men det var mitt inntrykk under kampen, og jeg ble litt irritert og fulgte litt ekstra med på han. Kanskje andre bare fikk med seg når han faktisk beveget seg på sidelinjen. Det er uansett ikke noe stort poeng.
Rød makt på Hansa



krakra

Syns du er alt for kritisk til Odd-kampen. Det var ikke akkurat 2007-nivå over det underholdningsmessig, men det er en greit gjennomført kamp i forhold til forutsetningene med mange slitne spillere. Vi kan ikke spille så ambisiøst at vi taper kamper.

Syns angrepsspillet har forbedret seg en god del i det siste. Tidligere har vi vært veldig omstendelige og hatt ballen mye uten å skape sjanser. De to siste kampene har vi skapt godt med muligheter. I går vant vi sjansestatistikken 7-1 og vi hadde endt på tosifret hvis det ikke hadde vært for Bentley. Når han kommer skikkelig i gang kan det bli moro.

Syns vi virker solide for tiden. 2-1-0 på de siste tre kampene er bra. Vinner vi mot Stabæk er vi en medaljekandidat.

dudo

7-1?! Vg? Det er jo helt sinnsvakt. Er det tverrliggerskuddet til Brenne eller monstersjansen til Johnsen de har valgt aa overse? Dette er avisen som hevdet at det var Bentley som overkjoerte Odd, saa det ville forsaavidt ikke overraske meg ...


Ellers var det bare flaks at vi vant  gaar. Trekket med aa legge om til en flat midtbanetreer i 2. omgang var helt sinnsvakt. Her moeter vi et lag som har ETT offensivt trekk, og det er aa legge inn paa FJ, og saa legger vi faen meg om til en smalere formasjon og lar dem prikke inn innlegg etter innlegg upresset mot landets kanskje beste hodespiller. Det var helt absurd aa se paa. Vi er utrolig heldig med at FJ ikke har dagen, for Skars gjorde det som var i hans makt for aa gi han jubileumsmaalet.


Ellers kan publikum ta seg en bolle. Mjelde banens beste? Spar meg. Austin var flere klasser bedre enn nestemann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Vil si at sjansestatistikken var 7-3. Viktige poeng på en dårlig dag. Om publikum ble fristet til og komme tilbake er vel en annen sak.

Tom C

Skjønner ikke helt hvordan man kan ta VG seriøst, når de presterer å oppgi 1 sjanse til Odd, etter at de har hatt ihvertfall 3 soleklare og store sjanser som jeg kommer på i farten.

Enig i at Austin var soleklart vår beste, selv om jeg faktisk synes at Mjelde jobbet bra utover i kampen etter en svak start. Ellers var det mange som droppet å jobbe hjemover, spesielt Bentley og Gustav, men det kan jo hende at dette var en del av Skarsfjords taktikk. Hva vet jeg. Det ser ihvertfall litt dumt ut når de lunter rundt utpå der og lar motstanderen spasere forbi dem på vei fremover, uten å prøve å forstyrre en gang. Enten har Ojo stålkondis i forhold til de sistnevnte, eller så går det på viljen. Tipper det siste.
Aldri mer Obos....

Go Up