• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann

Started by stig, June 06, 2011, 20:56:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on June 16, 2011, 20:27:47 PM
To situasjoner med knotter i leggen på brannspillere er helt greie, men sævarsson sitt kort var de aldri uenig i


Nei for den var sånn "dersom han hadde truffet sånn og sånn kunne det blitt ille"... (!)
GÃ¥ av.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

Syntes Mezquida har vært grei etter han kom inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

FANKEN meg ikkje eit jækla ord om den taklingen der!!
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Mezquida kan bli bra utover, men han sliter litt med Bentley-syndromet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:28:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:18:31 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:15:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:06:53 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:02:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.


Birkirs.
At det telles som en av to sjanser illustrer hvor lite vi har skapt.


Det var da fælt da. Det er da en sjanse.
Det er en halvsjanse. Han skyter fra 16 meter på skrått hold med en forsvarsspiller foran seg, som blokkerer ballen.

Men du er jo ikke så kresen når det gjelder Brann.


Har ikke noe med Brann å gjøre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?

skuteviken

Der mistet jeg alt håp for poeng!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

Beste Sævarsson har gjort deffensivt i hele år!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det er da for pokker frispark
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Larsi Ã?en

Han liker ikke Brann eller Bergen.
Opp med det flagget!

Utmedsnolken

Hvorfor må alle prøve å spille så jævla trangt som mulig. Har to giganter i feltet, så da må vi komme til innlegg!
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har jo funka så bra i hele kampen, så da er det ikke rart de prøver videre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Skal jeg dra ut noe positivt vil jeg si nico sitt innhopp. Gjort det greit.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.

skuteviken

S***n så dårlig!! Får ikke til en drit. Vi må da ha noe mønster vi kan spille på.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

boven

Stakk ut og handlet i kveld, denne kampen med 0% sjanse å vinne gadd jeg rett og slett ikke å kaste bort tid på. Kommer hjem til 2-0 og ser at magefølelsen fremdeles holder. Kun personlig moral som hindret meg å sette en 500-lapp på viking.

Tragisk at det alltid skal være sånn som dette.

krakra

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 20:42:27 PM
Skal jeg dra ut noe positivt vil jeg si nico sitt innhopp. Gjort det greit.
Ja, han ble satt inn i feil posisjon til å begynne med, men har gjort det bra ute på kanten hvor han hører hjemme. Ellers er denne kampen noe av det flaueste vi har levert på lenge. At vi taper er en ting. At vi knapt skaper noen verdens ting er noe annet.

Dommeren heiet på Viking. Den er grei, men tapet er likefult fortjent.

roaldinho

Fantastisk redning av Piotr! Garantert Branns beste i dag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Jævla dritt(linje)dommer
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Og der kom hatricket. Er ikke overrasket.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Ojo er bambi på isen, Torp kampens store syndebukk, futsalentusiasten som forsøker å leke seg ut av forsvar uten sikring, Skarsfjord er mildest talt hoderystende elendig som ikke har klart å stille et piggere lag mot Viking, som kun har 3 dagers pause. Hva faen er det du har gjort med laget denne uken, Skarsfjord?

Er så fly, steikende forbannet, saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!

Ricky

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Enig.

Trøsten får være at Viking gav utrolig odds; regner med det ikke finnes én bergensk oddstipper som hadde noe annet enn H på kupongen i kveld..

olebrann3

lavmål å filme når man er 2 min på overtid. Men vi viste alle at når sæternes først scorer så får han orgasme og scorer minst 3. Forøvrig trodde eg piotr reddet halvparten av straffer mot seg, men har vell sluppet inn tre til nå?

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on June 16, 2011, 20:43:59 PM
Fantastisk redning av Piotr! Garantert Branns beste i dag.


Han får den da nesten rett på seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Og der kom hattricket til Sæternes, ja..
Lions led by donkeys.

Gulløl

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Helsikens spÃ¥dom, er det mulig  ::)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Jeg syns det blir feil å ta Torp, feil skjer. Mye verre måten vi spiller på. De offensive spillerne vi anser å være best, svinger veldig i prestasjonene. Bentley og Ojo er ræv i dag feks. Touchen sitter ikke. Vi får ingenting til.

Austin og Torp hadde gjort en helt annen midtbane. Jeg tror vi hadde fått mer ut av 11`eren etter pause og om Haugen lå litt høyere i banen. Mjelde bare provoserer meg, for han virker som å ha klippekort og han har bommet (ikke bare i denne kampen) på avgjørende ting.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Har ikkje ord. Elendig Brann-dag, ufyselege Viking-spelarar, elendig dommar og filming som toppar det heile. Ojo og Torp dei to dårlegaste i dag. Kalvenes var god. Var ikkje straffe.





aogeppeipgropigjporgpnhjonjsgrjlhs ljshrnnhrsip

olebrann3

sæternes scorer alltid 3/4 eller ingen

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on June 16, 2011, 20:48:40 PM
Jeg syns det blir feil å ta Torp, feil skjer.


Det er lov å gjøre feil, men det er vel barnelærdom at man ikke skal prøve å finte seg ut av eget forsvar, med mindre man spiller på Barca.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:49:20 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.
Enkeltspillere ja. Men klarer du å innrømme at Brann er elendig i dag? Begynner du å innse at Brann er for dårlige mot etablert forsvar? Alt avhenger av enkeltspillere og tilfeldigheter fordi Skarsfjord ikke har noen jævla plan. At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:49:20 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.


NÃ¥ leker jeg forumpoliti her og stiller meg laglig til men;

Syns vi vanligvis har en saklig tone her inne, nå nærmer det seg litt VGD-nivå. Dere har luftet deres betraktninger om sjanser. Er ikke det idiotisk sak å gå på mann og ikke ball på. Nesten litt som "Spaghetti er godt" - "Nei det smaker dritt".

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Quote from: Ricky on June 16, 2011, 20:46:29 PM
Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Enig.

Trøsten får være at Viking gav utrolig odds; regner med det ikke finnes én bergensk oddstipper som hadde noe annet enn H på kupongen i kveld..


Stråmyhr.

Gulløl

Det eneste positive. At Piotr begynner å vise at han er en klasse keeper.

B-laget/juniorlaget til Viking vinner helt klart fortjent.

Brann hadde ikke hodet, konsentrasjon og innsats på plass i dag.

Heldigvis bare 3 dager til ny kamp, lange spillerpauser takler ikke Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Jeg mener at vårt største problem itillegg til det jeg nevnte - er at vi suger mot etablert forsvar, ikke forsvarstabbene, for det er slikt som kan skje.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

oslo øst

vi ligger under 2-0 men på hvert eneste hjørnespark viking får i 2 omgang så skal ojo ned ?????? hadde vi ledet 2-0 skulle jeg ha skjønt det men under , helt jævla utrolig
da har brunnikken gjort nok ett bomkjøp bentley for ett bomkjøp
nei sa det før sesongen begynte rykker vi ikke ned skal vi være fornøyd

Hatleking

Piotr, Kalvenes og til dels Guastavino er best av Brann-spelarane i dag, i den grad nokon av dei var 'gode'.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:51:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:49:20 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.
Enkeltspillere ja. Men klarer du å innrømme at Brann er elendig i dag? Begynner du å innse at Brann er for dårlige mot etablert forsvar? Alt avhenger av enkeltspillere og tilfeldigheter fordi Skarsfjord ikke har noen jævla plan. At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.


Hvorfor skulle jeg ikke kunne innrømme at Brann var dårlige i 2. omgang i dag?
At du har fått for deg at jeg aldri kritiserer laget får du slite med.
1. Omgangen var ok, men mål preger selvfølgelig kamper, og det er forbanna kjipt at vi roter det til så vi kommer under etter kun 5 min.

Det var varslet at Viking skulle gå ut med et voldsomt trykk, men det så vi lite til, og Brann var best i 1. uten å imponere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: skuteviken on June 16, 2011, 20:48:40 PM
Jeg syns det blir feil å ta Torp, feil skjer.


Feilen Torp gjorde ikveld var utilgivelig, hvorfor i helvete forsøkte han å leke seg ut av egen 16-meter uten sikring? Hadde vi hatt alternativer i stallen burde han få smake benken i neste match.

eivhelle

For en drittkamp. Viking får to mål av Brann basert på elendig forsvarsspill og får sjansen til å legge seg bakpå fra starten av. I tillegg får vi to gule kort som er heller tvilsomme. Dvs. at dommeren skulle minst ha gitt viking 5-6 stk hvis han skulle ha vært konsekvent.

Ojo hadde en diger sjanse som han skulle ha scoret på i første omgang, når en bommer på slike sjanser er det umulig å vinne på bortebane. Jeg skjønner heller ikke hvorfor Mjelde fikk spille hele kampen. Han var dårlig sentralt og ikke mye bedre på kant. Hadde vært mye bedre å beholdt Holmvik eller å ha flyttet Bently over på venstrekant.

Det var ingen overraskelse at viking kom til å legge seg lavt, og da er det aller viktigeste at man ikke lar dem score det første målet. Da er det håpløst å holde på med dragninger og småspill i egen 16 meter. Hvis man ikke klarer å rette opp sånne ting fremover kommer det ikke til å ta mange kamper før Brann har begge beina i bunnstriden.

Spelaren

Det er ingenting verdt å huske frå dagens kamp, nok
GÃ¥ av.

olebrann3

Quote from: oslo øst on June 16, 2011, 20:53:33 PM
vi ligger under 2-0 men på hvert eneste hjørnespark viking får i 2 omgang så skal ojo ned ?????? hadde vi ledet 2-0 skulle jeg ha skjønt det men under , helt jævla utrolig
da har brunnikken gjort nok ett bomkjøp bentley for ett bomkjøp
nei sa det før sesongen begynte rykker vi ikke ned skal vi være fornøyd

At Bentley skulle bli et feilkjøp er iallefall ikke rbh sinn feil. Alle trodde bentley skulle slÃ¥ til, han hadde allerede bevist pÃ¥ dette nivÃ¥et. Bentley har det inne, men fÃ¥r det ikke til.  Kanskje skars skal prøve Ã¥ sette han til Ã¥ spille pÃ¥ en annen mÃ¥te

Eivind

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.

Hatleking

Torp har hatt ei kurve som peikar nedover, synst eg. Gjer litt for ofte feil i tillegg til å ikkje kunne skyte i det heile.

Xminator

Han kan begynne med å sette ham ut til venstre der han hører hjemme. Og Brann ble ikke akkurat bedre av at han gikk ut heller.

For dette var en skikkelig svak kamp. At vi flakser oss til 3 poeng mot Sogndal kan vise seg veldig viktig, for det er god kontakt med bunnkampen enda. Om Brann spiller som i dag de siste 2/3-delene av sesongen så er vi nederst i november.

Laget trenger forsterkninger og ingen bør være fredet og tildelt klippekort. Lokal eller stjerne.

krakra

Quote from: Eivind on June 16, 2011, 21:04:59 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.
Jeg tror ikke Skarsfjord har sagt noe særlig nei. Han har neppe bedt dem om å spille smalt. Det virker ikke som han har gitt dem noe særlig beskjeder i det hele tatt. Gang på gang mot etablert forsvar så ser vi at spillerne ikke aner hva de skal gjøre, annet enn å slå langt på Ojo eller forsøke å drible seg igjennom forsvaret. Det skyldes ikke bare spillerne. Det skyldes ikke treneren.


Go Up