• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann

Started by stig, June 06, 2011, 20:56:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stig

Båtturen er lagt ut. Beklager sein informasjon, men vi sleit med å få tak i båt.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=563
Nettsideansvarlig

osoerli

Quote from: stig on June 06, 2011, 20:56:39 PM
Båtturen er lagt ut. Beklager sein informasjon, men vi sleit med å få tak i båt.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=563


Nokon mulighet for å gå innom Leirvik for å plukka opp stordabuar og bømlingar på vegen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hansakongen

hvilken båt er det man har fått fatt i er det snarveien eller hardangerprins som vanlig eller andre båter?

Gulløl

Enig med at et stopp for båten på Leirvik hadde vært supert for å få med Brann interesserte Sunnhordlendinger fra Stord, Bømlo, Fitjar, Kvinnherad og Tysnes. Vi er en bra stor skare Brann supportere her i sør. Båten til Vikingkampen har stoppet på Leirvik før så det burde ikke være det store problemet å få det til denne gangen også. Et slikt stopp ville ikke ta mer en 10 - 15 minutter ekstra. Fikser du det Stig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Sender en mail til båtselskapet umiddelbart og hører om de kan legge det inn. Syns å huske at Rubbestadneset har vært fast stopp, men dette vet selskapet. Forøvig er det Hardangerprinsvi har leid.
Nettsideansvarlig

stig

Det ble vanskelig med stopp på Leirvik, siden det var utenfor leia de kjørte. Måtte regne 25 min. ekstra og en del tusen i ekstra betaling. Det kan vi ikke gjøre, for denne turen er et taps-prosjekt allerede. Vi kan legge turen innom Rubbestadneset hvis dette er av interesse. Da må de som ønsker å komme på her, gi beskjed om det ved kjøp av tur, slik at vi vet hvor mange og hvem som evt. ikke kommer på i Bergen.
Nettsideansvarlig

krakra

Spennende å se hvilket lag vi stiller med her. Ojo er tilbake, men hvem erstatteren han? Ganske åpenbart at han blir ensom spiss, men kan Haugsdal få muligheten på en av kantene? Mjelde skulle visstnok være klar tidligere enn antatt, men er han klar allerede mot Viking? Isåfall går han vel inn som DM. Blir Haugen da benket eller flyttet opp? Og er Piotr spilleklar? Får han spille isåfall?


Håper på dette laget:

             Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
        Haugen - Torp
Haugsdal - Guastavino - Holmvik
                  Ojo

Er Mjelde tilbake går Haugsdal ut, Gustav flyttes ut på kant, Haugen opp som OM og Mjelde som DM.

Minst èn juniorspiller vil bli med ettersom Juninho og Austin definitivt er ute og etterlater en ledig plass. Mjelde og Nico er usikre, så vi kan fort tre juniorer på benken.

Gulløl

June 11, 2011, 23:50:51 PM #7 Last Edit: June 12, 2011, 00:07:56 AM by Gulløl
Nesten enig, bortsett fra at jeg vil ha Bentely på venstre istedenfor Holmvik. Ikke fordi at Holmvik er en dårligere spiller pr. i dag men på litt sikt har Bentely mye større potensiale og må få lov å spille seg i form etter skadeavbrekket og inn i sin rolle i laget.

Håper da på dette laget mot Viking:

               Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
       Haugen - Torp
Haugsdal - Guastavino - Bentely
                 Ojo

Er Mjelde tilbake skadefri mener jeg han bør sitte på benken. Det Guastavino viste i den frie rollen mellom midtbane og spiss mot Sogndal er langt bedre en det Mjelde har vist i noen av de kampene han har spilt i den rollen i år. Går for Kalven som kaptein, en spiller som overgår Mjelde som lederpersonlighet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 12, 2011, 19:45:42 PM #8 Last Edit: June 12, 2011, 19:48:50 PM by Gulløl
Storklubben som forsvant http://www.dagbladet.no/2011/06/12/sport/fotball/viking/tippeligaen/tabellen_2011/16893927/

Ja skal bli spennende å se på torsdag hvordan Brann oppfører seg mot dette skadeskutte dyret  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 12, 2011, 19:45:42 PMStorklubben som forsvant http://www.dagbladet.no/2011/06/12/sport/fotball/viking/tippeligaen/tabellen_2011/16893927/

Ja skal bli spennende å se på torsdag hvordan Brann oppfører seg mot dette skadeskutte dyret  :)


Og i år er det 20 år siden den selvutnevnte "Vestlandets storebror" tok gull eller sølv i serien.
Legg ned hele klubben!

vebo

Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Vi fryktet jo det før Sogndal også. Udjus skulle storspille og Hansen skåre mål. Men forhåpentligvis er dette året da gamle sannheter står for fall!:)
Rød makt på Hansa

vebo

Jepp, så vi fortsetter med negative vibber ;)
Tiocfaidh ár lá

Markmus

120 millioner? Har de brukt 120 millioner på spillerkjøp på 5 år? Hvor mye har Brann brukt til sammenligning? Høres helt ekstremt ut.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 12, 2011, 20:58:09 PM
Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Vi fryktet jo det før Sogndal også. Udjus skulle storspille og Hansen skåre mål. Men forhåpentligvis er dette året da gamle sannheter står for fall!:)


Men vi forventet vel alle braktapet i Tromsø og at Rushfeldt skulle klare rekorden.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2011, 21:55:52 PM
Quote from: Nixon on June 12, 2011, 20:58:09 PM
Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Vi fryktet jo det før Sogndal også. Udjus skulle storspille og Hansen skåre mål. Men forhåpentligvis er dette året da gamle sannheter står for fall!:)


Men vi forventet vel alle braktapet i Tromsø og at Rushfeldt skulle klare rekorden.


Touché! Ja, vi er tross alt Brann. Så det er best å ha lave forventninger.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

FKH leder altså mot Viking, og siddispakket er på vei mot sin 8. strake uten seier. Skjer det, så kan jeg ikke se noe annet alternativ enn at vi får grisebank i Stavanger på torsdag.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Erik Nevland har fått gult kort. Må stå over mot Brann  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 13, 2011, 17:18:12 PM
Erik Nevland har fått gult kort. Må stå over mot Brann  :)


Jo flere som må stå over, jo større er sjansen for at vi taper.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

June 13, 2011, 18:06:48 PM #19 Last Edit: June 13, 2011, 18:11:27 PM by Gulløl
Valon Berisha har også fått gult kort og må også stå over mot Brann. Viking troppen er da omtrent helt tom for rene midtbanespillere  ;D. Utrolig svakt dette Viking laget. Sæthernes som spiss er ikke i nærheten av det han var i Brann. Og på dødballer imot er laget elendig, så litt ekstra fokus på det av Brann på torsdag kan lønne seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Viking er virkelig elendig for tiden, skapte ikke i nærheten av noe som helst mot Fkh i andre omgang i dag.

De har masse skader.

Nevland og Berisha må stå over mot neste kamp.

I tillegg har viking kun 3 dager mellom kampene mens Brann har seks. En stor stor fordel for Brann.

Med andre ord : Dette stinker storseier, til Viking.

Brann hjelper garantert siddisene med en enkel seier.

'Kan ikke fatte og begripe at vi får noe somhelst ut av denne kampen, Viking er gigafavoritter.

bbjorn

Ja alt tyder på vikingseier nå. Hareide må gå om viking taper, brann gir Hareide et foreløbelig pusterom og Viking vinner endelig en kamp og farer forbi Sogndal på tabellen...Håper Hareide får vel litt meir tid, ikkje godt å seie, kanskje han allerede er borte til torsdag og da sliter virkelig Brann...  :)

Nixon

Det var da svært så mange som i god gammeldags Krøvel-ånd vil kunne si "hva sa jeg" etter kampen...;)

Jeg for min del tror vi vinner!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 13, 2011, 20:09:50 PM
Det var da svært så mange som i god gammeldags Krøvel-ånd vil kunne si "hva sa jeg" etter kampen...;)

Jeg for min del tror vi vinner!


Ja da må vi ta med oss en vraket bil til Stavanger.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Brann er de hjelpesløses hjelper og dermed blir det tap, Nixon.
Ka du ve?

Lasaron

Hadde Viking vunnet ville det bli sagt at nå er de i siget og garantert vinner mot Brann. På den ene siden kan vi si at Viking har alt å vinne, på den andre siden er det de som har presset på seg. Brann drar her fordel av bortebane. Scorer vi det første målet blir det seier. Lett. Sånn akkurat nå er jeg fornøyd med uavgjort.
Tren på langskudd

Oppreist

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2011, 17:25:10 PM
Quote from: Gulløl on June 13, 2011, 17:18:12 PM
Erik Nevland har fått gult kort. Må stå over mot Brann  :)


Jo flere som må stå over, jo større er sjansen for at vi taper.

Er enig med Krøvel - når Brann i tillegg har hatt flere dager med oppladning siden sist kamp bærer det mot tap. 
Stein på stein blir Steinar.

abe78

Bilvrak til stavanger! Her har tifogruppen en utfordring!
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 13, 2011, 20:51:48 PM
Hadde Viking vunnet ville det bli sagt at nå er de i siget og garantert vinner mot Brann.


Jeg sa før helgen at hvis Viking ikke vant mot FKH heller, så snur det mot Brann.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on June 13, 2011, 20:53:55 PM
Bilvrak til stavanger! Her har tifogruppen en utfordring!


Bare så synd at bilvrak-ideen allerede er tatt av FKH. Selv om det selvsagt er forskjell på å hente et lokalt vrak, og det å sende det flere hundre kilometer nedover kysten, så er det liksom måkenes idé.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Det er da ikke vanskelig...

http://www.knoks.no/

5 km fra stadion...

dudo

Om skadesituasjonen: Torsdag venter Brann hjemme i Stavanger. Til den kampen må Hareide klare seg uten både Erik Nevland og Valon Berisha. Begge fikk sesongens tredje gule kort, og må derfor stå over neste kamp. I tillegg er definitivt Patrik Ingelsten, Tomasz Sokolowski og Tommy Knarvik ute med skade. André Danielsen sto over mot Haugesund, og det er tvilsomt om han blir frisk etter å ha ødelagt et leddbånd i kneet under lørdagens trening.

- Vi får prøve å komponere et lag, men vi har ikke så mange igjen å ta av. Nå må vi bruke mange juniorspillere som egentlig ikke er klar til å spille i eliteserien, sier Hareide."


Fra http://fotball.bt.no/eliteserien/article203032.ece

Hvordan ligger Mjelde an, noen som vet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Saken er at Viking er så ekstremt dårlige at selv ikke vi burde klare å drite oss ut mot dem.

De har to poeng og 2-11 i målforskjell på sine siste sju kamper. Berisha og Nevland har scoret disse to målene. De spiller ikke. Berisha er den eneste som har vist bittelit prov på kvalitet.

Taper vi mot Viking er det rett og slett så ekstremt pinlig at spillerne bare må si ifra seg månedslønnen. Vi møter ingen dårligere lag i år. Sogndal erflere hakk bedre.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 13, 2011, 21:03:35 PM
Saken er at Viking er så ekstremt dårlige at selv ikke vi burde klare å drite oss ut mot dem.

De har to poeng og 2-11 i målforskjell på sine siste sju kamper. Berisha og Nevland har scoret disse to målene. De spiller ikke. Berisha er den eneste som har vist bittelit prov på kvalitet.

Taper vi mot Viking er det rett og slett så ekstremt pinlig at spillerne bare må si ifra seg månedslønnen. Vi møter ingen dårligere lag i år. Sogndal erflere hakk bedre.


Neineinei! INGEN er for dårlige til å slå Brann! Det er bare noen uker siden vi såvidt klarte å slå ut Fana i cupen. Dette er "årets kamp" i Stavanger. Selvfølgelig kan Viking greit slå oss.
Legg ned hele klubben!

krakra

June 13, 2011, 21:08:41 PM #34 Last Edit: June 13, 2011, 21:10:16 PM by krakra
Nå skal vi ikke bli for høye på oss selv. Viking var nok like motiverte for å slå både Haugesund og Start. Uten at de hadde noe særlig å stille opp med mot noen av dem. To lag som er dårligere enn oss. Fana hadde guts, i tillegg gamblet vi med en helt absurd spillestil og formasjon. Hvis vi bare gjør jobben vår og kjemper som vi har gjort i bortimot samtlige kamper i år så slår vi Viking lett.


Vi skulle jo tapte mot Sogndal også, men det gikk greit.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 13, 2011, 21:08:41 PM
Nå skal vi ikke bli for høye på oss selv. Viking var nok like motiverte for å slå både Haugesund og Start. Uten at de hadde noe særlig å stille opp med mot noen av dem. To lag som er dårligere enn oss.


Forskjellen er at når de møter oss, så er det DE som er lillebror.
Legg ned hele klubben!

abe78

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2011, 20:56:03 PM
Quote from: abe78 on June 13, 2011, 20:53:55 PM
Bilvrak til stavanger! Her har tifogruppen en utfordring!


Bare så synd at bilvrak-ideen allerede er tatt av FKH. Selv om det selvsagt er forskjell på å hente et lokalt vrak, og det å sende det flere hundre kilometer nedover kysten, så er det liksom måkenes idé.


Vraket må selvsagt inn på stadion!
.og husk!

dudo

De to andre kampene var på bortebane, dette er derbyet på hjemmebane. Og jeg tror både Start og FKH er mer motiverte rival-messig når det gjelder å slå Viking enn hva vi er. For oss er det mer VIF og RBK som gjelder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on June 13, 2011, 21:10:30 PM
De to andre kampene var på bortebane, dette er derbyet på hjemmebane. Og jeg tror både Start og FKH er mer motiverte rival-messig når det gjelder å slå Viking enn hva vi er. For oss er det mer VIF og RBK som gjelder.
Joda, men poenget var ikke bare at de tapte, men at de var bortimot sjanseløse. Jeg tror ikke det har noe å si hvor motiverte Viking er. Spiller vi som vi har gjort på bortebane i år så har de ikke kapasiteten til å slå oss.

Churchill

I år har vel ikke Brann hatt for vane å skjemme seg ut i kamper vi har forventet å vinne? Jeg regner med og tror at vi vinner lett i Stavanger, hvis bare spillerne ikke tror dette blir walk-over...
...we shall never surrender.

krøvel vellevold

Quote from: Churchill on June 13, 2011, 21:17:15 PM
I år har vel ikke Brann hatt for vane å skjemme seg ut i kamper vi har forventet å vinne?


Brann - FFK? Brann - MFK?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krakra on June 13, 2011, 21:12:35 PM
Quote from: dudo on June 13, 2011, 21:10:30 PM
De to andre kampene var på bortebane, dette er derbyet på hjemmebane. Og jeg tror både Start og FKH er mer motiverte rival-messig når det gjelder å slå Viking enn hva vi er. For oss er det mer VIF og RBK som gjelder.
Joda, men poenget var ikke bare at de tapte, men at de var bortimot sjanseløse. Jeg tror ikke det har noe å si hvor motiverte Viking er. Spiller vi som vi har gjort på bortebane i år så har de ikke kapasiteten til å slå oss.


Som mangeårig Brannsupporter er jeg fullstendig klar over at det ikke er så enkelt. Som krøvel sier slo vi Fana med et nødskrik, og vi har jo nettopp slitt mot lag som ikke er interessert i å angripe så voldsomt

Men klart, Ojo bør være veldig spillesugen, og vi får 3 dager mer hvile. Disse to tingene kan være tungen på vektskålen, men det er overhodet ikke slik at vi kan gå og hente tre poeng helt uten videre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Viking er håpløse men vi kommer ikke til å få til noe som helst heller. En kjedelig 0-0 kamp.

Belfort

Du kan umulig kjenne din Brann historie Krakra hvis du ser på det dette som en grei seier.

krøvel vellevold

Viking har scoret fem mål på de første ti kampene. Hvorfor skulle de ikke kunne score like mange mot Brann alene?
Legg ned hele klubben!

boven

Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Eneste magefølelsen jeg sitter med, frykter kalassifre for de blå. :(

Torvanger

June 13, 2011, 21:58:48 PM #46 Last Edit: June 13, 2011, 22:13:03 PM by Torvanger
Det blir en tøff kamp, men Brann har en stor fordel med 1 uke pause vs Viking med kun 3 dager i forhold til forrige kamp. Ingen walk in the park, men jeg er overbevist om at Brann tar poeng, 1 poeng er godkjent, men det skal være fullt mulig å øke totalen til 19 poeng.

Fra Stavanger Aftenblad:

Torsdag venter Brann hjemme i Stavanger. Til den kampen må Hareide klare seg uten både Erik Nevland og Valon Berisha. Begge fikk sesongens tredje gule kort, og må derfor stå over neste kamp. I tillegg er definitivt Patrik Ingelsten, Tomasz Sokolowski og Tommy Knarvik ute med skade. André Danielsen sto over mot Haugesund, og det er tvilsomt om han blir frisk etter å ha ødelagt et leddbånd i kneet under lørdagens trening.

- Vi får prøve å komponere et lag, men vi har ikke så mange igjen å ta av. Nå må vi bruke mange juniorspillere som egentlig ikke er klar til å spille i eliteserien, sier Hareide.

Gepard

June 13, 2011, 22:14:57 PM #47 Last Edit: June 13, 2011, 22:40:36 PM by Gepard
Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2011, 21:50:49 PM
Viking har scoret fem mål på de første ti kampene. Hvorfor skulle de ikke kunne score like mange mot Brann alene?


Kom igjen krøvel :) det er jo nettopp slike statistikker som beviser at dette går mot Vikingseier :) jo mer som taler FOR Brann seier, jo mere sannsynlig e det med skandale-tap. Forutsetning nr en for brannseier i år er 110 % innsats. Spørsmålet er om en klarer å mobilisere dette  i en kamp hvor mye taler FOR Brann. Det blir rett og slett en kjempeutfordring for Skarsfjord å få guttene til å ha den rette innstillingen. Imponert om han klarer dette.

EDIT : Eg er for trøtt ;) ser at du er inne på riktig spor for å si det sånn ;)


Hatleking


dudo

Jeg tenker vi stiller med samme lag som mot SIL, med unntak av at Ojo kommer inn for Haugsdal. Skarsfjord er ikke den som er gladest i å endre på laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up