• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-sogndal (cupen) 22.juni kl 18:00

Started by olebrann3, June 06, 2011, 08:31:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on June 23, 2011, 21:23:00 PM
Gud hjelpe meg. Du gidd jo ikkje ein gong prøva å lesa det som står i innlegga. Berre di eiga oppfattning.

Prøv å gjer det, og ikkje spam forumet i hel med vas.

Komisk hvor grinete du blir hver gang du ikke vet hva du skal svare.
Svar heller på spørsmålene i stedet for å gå til angrep på den som spør!
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Men er det noen som har noe konkret på at straffer skal taes mot nøytral tribune?
I rbk kampen tok de myntkast før de startet, vet ikke om dette var om hvem som skulle ta først eller hvilken side de skulle ta de på.

Ble det tatt myntkast på stadion for å se hvilken side staffene skulle bli tatt på? Vist ikke er jo dommeren selv aktiv for å kødde det til. Begynner å bli mye feil av en dommer i en kamp.

Min mening om free seating er at om free seating er lov, er det fult lovlig å forflytte seg over der å se slutten der borte. Noen ville gjerne stått 1.omgang mot målet brann angrep da og 2. omgang på andre siden. Da må det også være lovlig å flytte på seg i en eventuell straffe-konk. Det store spm blir da er det lov med free seating?

Sogndal fansen har ingenting å klage på, man kunne eventuelt kjøpt seg billett ved siden av bortefeltet om det ikke hadde vært free seating, skulle man da blitt kastet ut for å juble? De følte seg også truet og flere ropte stygge ord og gestikulerte. Da må jo vi og ha blitt redd for sogndal fansen gjorde akkurat det samme

SK

Det er dommeren som bestemmer hvilket mål straffekonken skal tas ved. Det er så vidt jeg vet ingen regler for at det må være foran et "nøytralt" mål. Borte mot La Coruna ble vel straffene tatt ved det målet supporterne deres stod.

stig

Trodde egentlig det var "free seating" på en tribune. Altså man kunne sette seg hvor man ville på Frydenbø-tribunen hvis det var der man kjøpte billett.

Syns ikke det var noe god idè å tillatte alle å løpe over. Hva om Sogndal hadde vunnet, og løpt bort for å feire med sin egen gjeng. Tror det kunne blitt kastet en del ting da.

Man kan si hva man vil om at hvis det hadde vært utsolgt så ville det vært mange der uansett, men det var ikke det som var situasjonen. Det at flere hundre løper over skaper en unødvendig sikkerhetsrisiko. Det jobbes mye med holdninger for å få spillere til å forstå at man ikke skal provosere supportere, og da blir det ikke bedre av å ha supportergjenger som står rettt ved siden av hverandre når en cupkamp skal avgjøres på straffer.
Nettsideansvarlig

olebrann3

Fikk beskjed når eg skulle inn at man kunne velge hvilken av de 3 tribunene: Bt, nextgentel og frydenbø(hansa) om kor eg ville stå.
Men klart det er dumt at hele tribunen flykter over på en annen tribune. Kanskje man i neste cup kamp bare skal ha free seating på en og en tribune.

Men som sagt vist dommeren bare tok en avgjørelse at straffene skulle bli tatt mot bt er det helt horibelt

stig

Såvidt jeg har hørt er det noe dommerteamet gjerne bestemmer seg for på forhånd. Og de vil nok unngå å ta det mot en supportergjeng som vil gjøre sitt ytterste for å psyke ut motstanderen.. I mesterskap må de ta et valg da det blir mot det ene eller det andre laget sine supportere. Men det er gjerne bestemt på forhånd hvor de vil ha straffene.

Forøvrig kan det kanskje være like greit for Brannspillerene at det ble tatt mot bt. Mindre press. For oss var det lang avstand, men syns no det er bedre å se det fra rett bak et mål enn fra siden. Vinkel er vel så viktig som avstand. 
Nettsideansvarlig

handlevogn

Quote from: stig on June 23, 2011, 23:16:57 PM
Forøvrig kan det kanskje være like greit for Brannspillerene at det ble tatt mot bt. Mindre press.


Nå var det noen av dem som vinket oss bort til andre siden. Det hele gikk jo også veldig greit, og selv om det er litt provosering og skriking mellom supporterne, så virket faren for bråk liten. Dette er tilstander du kan opplve i England hver kamp.

krøvel vellevold

Quote from: stig on June 23, 2011, 23:00:44 PM
Trodde egentlig det var "free seating" på en tribune. Altså man kunne sette seg hvor man ville på Frydenbø-tribunen hvis det var der man kjøpte billett.

Syns ikke det var noe god idè å tillatte alle å løpe over. Hva om Sogndal hadde vunnet, og løpt bort for å feire med sin egen gjeng. Tror det kunne blitt kastet en del ting da.

Man kan si hva man vil om at hvis det hadde vært utsolgt så ville det vært mange der uansett, men det var ikke det som var situasjonen. Det at flere hundre løper over skaper en unødvendig sikkerhetsrisiko. Det jobbes mye med holdninger for å få spillere til å forstå at man ikke skal provosere supportere, og da blir det ikke bedre av å ha supportergjenger som står rettt ved siden av hverandre når en cupkamp skal avgjøres på straffer.


Men hva om de som eventuelt satt ved siden av Sogndal-fansen fra begynnelsen av, hadde begynt å synge eller feire vilt etter straffe-seieren? Hadde disse da vært en sikkerhetsrisiko? Er det syngingen og supporterutstyret som avgjør om det er en sikkerhetsrisiko å ha folk ved siden av bortesupporterne? I så fall bør det jo snarest innføres forbud mot sang, jubel og supporterutstyr på feltet nærmest gjerdet. Eventuelt at det lages en buffersone på 30 meter mellom hjemme- og bortefans.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7686572



Går det an å bli meir patetisk? Huff, tenk at motstandernes supportere roper til deg, stakkars fortvilte mann.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on June 24, 2011, 07:59:36 AM
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7686572

"– Det kom ein del tilrop og stygge kommentarar mot oss, i tillegg til at enkelte gjorde obskøne bevegelsar."

Går det an å bli meir patetisk? Huff, tenk at motstandernes supportere roper til deg, stakkars fortvilte mann.


Faen for noen patetiske bønder! Snakk om å lage storm i et vannglass! Jeg fatter ikke problemet. Hva om supportergjengen hadde samlet seg på dette feltet allerede fra kampstart av? Hadde dette vært mer problemfylt enn om andre Brann-supportere hadde satt seg der? Man kan gjerne hevde at en syngende supportergjeng er mer provoserende og irriterende å ha i nærheten, enn "vanlige tilskuere". Men hvor går grensen? Det var tross alt en dramatisk kamp, så det kunne fort blitt tilrop, synging, jubel, hovering, osv. fra "vanlige tilskuere" hvis de hadde satt seg der. Er det et krav at tilskuere som sitter ved siden av bortefeltet skal være upartiske? Så lenge Brann-fansen holdt seg på rett side av gjerdet og ikke kastet gjenstander, så ser jeg ikke at Sogndal skal ha noe å fare med.

Dette stinker lang vei av bitterhet for at de røk ut på knappeste vis, og en takk for sist for våre klager på arrangementsskandalene på Fosshaugadn når vi har vært der oppe. F.eks. i 1994 da gjerdet foran Brann-supporterne knakk og flere titalls Brann-supportere falt en meter ned. Eller i 2002 (tror jeg det var) da man presset inn over 800 Brann-supportere på et felt med plass til 5-600.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

...det gjer det igrunn ekstra herlig at me gjekk videre på bekostning av dette drittlaget. Og atpåtil etter utligningen til Bentley som kanskje kunne blitt avblåst for aktiv armbruk.

Nananananaa naa. Sogndals gjenkomst i TL blei ikkje så sjarmerende som eg hadde håpet på, blir flott å sjå dei ned igjen til hausten.
Gå av.

skuteviken

Vi snakker om en liten fillekamp med 3500 - 4000 tilskuere. Et par folk som bestemte seg for å stå på hjemmesupportertribunden nærmerst bortesupporterne. Sett ut fra et sikkerhetsperspektiv så var det vel ikke optimalt, på samme måte som å kjøre uten sikkerhetsbelte ikke er optimalt, man dør ikke av den grunn.

Hva faen er det som skjer der oppe? Move on.

Hadde dette vært en semifinale med fullsatt stadion hadde stemningen vært til å ta og føle på. Her var det sommerstemning, tidlig midtuke-kamp. Det ble spennende på slutten, men det er fortsatt bare en 4. runde-kamp.

Sogndal bygger ned ryktet sitt som en koslig klubb, og over til en sutreklubb som vil at vi skal ta de i hånden etter kampen. Tror ikke de helt forstår supportersjargongen. Det var ikke lenge siden de 40 - 50 stk som var i saftkokaradn hadde en diskusjon om de fikk lov til å stå på feltet.


Man blir oppgitt, tar man med at to av de treigeste og mest daffe kampene vi har spilt i år og var mot SIL, så blir man enda mer oppgitt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

De er en håpløs klubb! Da gjerdet brast på den overfylte tribunen i 94, ga de Brann-fansen skylden. Da Russell ble spyttet på, kjørte de rasisme-kortet for alt det var verdt. Da Brann fikk hjemmekamp i cupen, var det sutring på hjemmesiden til Sogndal. De hadde nemlig forventet hjemmekamp, til tross for at de allerede hadde hatt en hjemmekamp - mens vi hadde spilt alle borte...

Legg til slaget mot Austin, all uthalingen og sabotasjen (faking av hodeskade da Brann fikk en overgang), og du har et fin-fint inntrykk av Sogndal!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg vil ha Sogndal oppe, uansett om de er en drittklubb. Kort reiseavstand og et lag vi faktisk slår. Hva mer kan vi be om?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

noen som hørte "Skarru værra virru værra SAFTKOKAR!?"

Patetisk...

Nixon

Er Sogndal og Sogndal-fansen blitt de nye hakkekyllingene nå? Uansett hva de gjør så er det galt?

Hvis noen skulle sette pris på orginalitet og bruk av lokale referanser så er det da oss. Begrepet "saftkokar" tilfredstiller begge disse kriteriene, og er langt fra patetisk etter min mening.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Quote from: skuteviken on June 25, 2011, 14:07:27 PM
Skaru værra virru værra kjuagutt?


Kan fort bli en utfordrende setning for bergensere ;)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 25, 2011, 13:50:07 PM
Er Sogndal og Sogndal-fansen blitt de nye hakkekyllingene nå? Uansett hva de gjør så er det galt?

Hvis noen skulle sette pris på orginalitet og bruk av lokale referanser så er det da oss. Begrepet "saftkokar" tilfredstiller begge disse kriteriene, og er langt fra patetisk etter min mening.



Enig, jeg for min del reagerer mer på at de faktisk ropte "Skarru værre virru værre" som er noe tull VIF og LSK holder på med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Ja, men jeg gikk ut fra at han reagerte på "saftkokar" siden han uthevet det med versaler.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Saftkokerne var vel strengt tatt et navn Klanen kom opp med i forbindelse med kvaliken i 2000, var det ikke?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 25, 2011, 17:37:19 PM
Ja, men jeg gikk ut fra at han reagerte på "saftkokar" siden han uthevet det med versaler.


Ja, jeg så det, men hvis de virkelig sang det på den måten er det mer merkelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh

Quote from: Nightfox on June 25, 2011, 13:32:20 PM
noen som hørte "Skarru værra virru værra SAFTKOKAR!?"

Patetisk...


det kommer fra filmen amors baller er egentlig Skaru værra virru værra grimsby gutt

dudo

Amors baller? Er ikke dette et Skeid-rop fra 19-hest-og-kjerre?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!



Klaus_Brann

Quote from: stigh on June 25, 2011, 22:31:36 PM
Quote from: Nightfox on June 25, 2011, 13:32:20 PM
noen som hørte "Skarru værra virru værra SAFTKOKAR!?"

Patetisk...


det kommer fra filmen amors baller er egentlig Skaru værra virru værra grimsby gutt


Det er da mye eldre enn den filmen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Finnes det noen brukbare filmer eller bilder av "folkevandringen" fra Hansa til søndre? Har bare sett noen videor der man kan se folkemengden ved siden av bortefeltet i bakgrunnen.
Gå ta banen!

Nightfox

Quote from: Nixon on June 25, 2011, 17:37:19 PM
Ja, men jeg gikk ut fra at han reagerte på "saftkokar" siden han uthevet det med versaler.


Var "Skarru værra virru værra" jeg reagerte på... selv om saftkokar står med store bokstaver.. De sang den bare med trykk på saftkokar, og derfor ble det skrevet med store bokstaver.

olebrann3

Quote from: Brann_ruler86 on June 26, 2011, 00:27:26 AM
Finnes det noen brukbare filmer eller bilder av "folkevandringen" fra Hansa til søndre? Har bare sett noen videor der man kan se folkemengden ved siden av bortefeltet i bakgrunnen.


Hadde vært kjekt å se galskapen

olebrann3

Der fikk vi se løpingen på matchball

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Nei det kom i en matchball som handlet om cupen.

Go Up