• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-sogndal (cupen) 22.juni kl 18:00

Started by olebrann3, June 06, 2011, 08:31:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

http://www.brann.no/nyheter/cupkampen-er-flyttet-igjen/

Først onsdag så torsdag så onsdag!!

Faen så nff roter, de hadde glemt at molde hadde søkt om å spille lørdag!

Christian

Dette forbundet er jo et overflødighetshorn av rot, idioti og forvirring. Både skremmende og litt godt å se at det ikkje bare gjelde administrasjonen i Brann...

krøvel vellevold

Quote from: olebrann3 on June 06, 2011, 08:31:07 AM
http://www.brann.no/nyheter/cupkampen-er-flyttet-igjen/

Først onsdag så torsdag så onsdag!!

Faen så nff roter, de hadde glemt at molde hadde søkt om å spille lørdag!
Legg ned hele klubben!

Christian

Algerøy nevner jo den, uten at han har vært med på å ta avgjørelsen. Det er vel uansett ingen tradisjon for fulle hus i 4. runde, selv med tippeligamotstand.

olebrann3

Billetter til kampen kan kjøpes på http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

Pris for medlemmer av bataljonen er 100 kr!

Gulløl

June 20, 2011, 17:12:46 PM #5 Last Edit: June 20, 2011, 17:16:13 PM by Gulløl
Kamptråden til kampen om to dager har ikke vært i bruk på 5 dager så det er vel på tide å få den til topps.
Og begynne med denne gledelige meldingen:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article203573.ece

Og her er link til saftkokarane sin kamptråd:
http://www.saftkokaradn.com/forum/index.php?showtopic=5405

Kjør diskusjon  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 20, 2011, 17:28:21 PM #6 Last Edit: June 20, 2011, 17:32:55 PM by Gulløl
Tror og håper Brann starter med dette laget på onsdag, et sterkere lag en i forrige Sogndals kamp der Austin og Ojo ikke var med. I tillegg har både Leciejewski og Bentley vist formstigning siden den kampen.

                       Leciejewski
 Sævarsson - Korcsmár - Grorud - Fakiri
                   Haugen - Austin
         Mezquida - Guastavino - Bentley
                             Ojo


Som sentrale midtbanespillere som har løpt mye i det tette kampprogrammet kan Torp og Mjelde få hvile. Kalvenes kan også hvile og la nesen roe seg ned litt, siden Grorud omtrent er en spiller på samme nivå. Grorud har mye Sogndal kunnskap så han har en fordel der. Holmvik kan også få hvile, slik at Mezquida kan få vise det store potensialet sitt fra start og en i hel kamp. Håper på et innhopp fra Kristoffer Larsen også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg liker det laget der, men har også litt lyst å se Amankwah igjen. Og gjerne et nytt innhopp på Skage, om alt går veien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

         Opdal
Haugsdal - Grorud - Amankwah - Skage
                  Barmen - Mjelde
            Kalve - Haugen - Mezquida
                      Ojo

dudo

Hva faen? Vi kan ikke nedprioritere den eneste muligheten vår til å vinne noe i år! Pluss at det vil være mildt sagt flaut å bli gruset av selveste Sogndal på Stadda.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Prøver å finne billett til denne kampen. Gjennom linken på Bataljonen, hvor det reklameres med 100kr per billett, får man ikke opp noen billetter til kampen.
Gjennom Brann.no koster billett på Frydenbø 200kr!!!

Sjekket de andre klubbene sine priser til denne cuprunden (Kun voksenbilletter):

FK Haugesund - Viking: 80kr på supportertribunen, 200kr på sitteplassene på langsiden.

Alta - Tromsø: Kun en pris for voksne, 200kr. (350kr inkludert skjerf).

Aalesund - Sarpsborg:
100kr på Stormen sitt felt og flere andre plasser på Stadion. Dyreste er 200kr.

Odd Grenland - Fredrikstad: 160kr på kortsiden. Alle med sesongkort og VIP-kort kommer gratis inn!

Start - Godset: 150 på kortsidene og bortefeltet + litt på langsidene. 200kr ellers på langsidene.

RBK - LSK: Ene kortsiden stengt for å "samle" publikum. Langsidene er det billetter fra 168kr + gebyr og oppover. Kjernen sitt felt er vel det samme.

Molde - Hønefoss: 200kr på hele stadion, 100kr på supporterfeltet!


En annen viktig forskjell er hjemmesiden til de forskjellige klubbene. På samtlige sider, bortsett fra Brann.no, får jeg info om cuprunden og kjøp av billetter nesten slengt i trynet. På Brann.no må jeg scrolle nedover en masse unødvendig info, før jeg til slutt finner en liten rute med "Brann - Sogndal, Bestill billett".


Trodde Brann og Algerøy fikk med seg salgstallene sist kamp...

Gulløl

June 20, 2011, 23:31:03 PM #11 Last Edit: June 20, 2011, 23:41:16 PM by Gulløl
Hvor mange tilskuere kan vi forvente på onsdag ? Personlig tror jeg at vi skal slite for å klare like mange som vi hadde i 4 runde i 2009 som var mot Lyn. På den kampen var det 6884 tilskuere, som var den kampen med flest tilskuere i den runden det året. I dette tallet var det 17 bortetilskuere. Forresten litt morsomt når speaker annonserte tilskuertallet, svarte Lyn fansen «-18 !».

Mellom bør vi vel klare på onsdag, eller hva tror dere ?

I 2009 gikk kampen i fellesferien så det er en fordel at det er tidligere i år. Men det som trekker ned en god del i år er at den generelle fotballinteressen rundt Brann er en del lavere en den gang(dessverre).

Men med seier i denne kampen og heldig trekning og kanskje kvartfinale på Brann Stadion bør vel cupfeberen komme i gang i Bergen. I en eventuell semifinale blir hjemmebane trukket og med litt flaks kan det bli hjemmekamp i den kampen også.
Det hadde virkelig gjort seg med en cupfinale i år så håper spillerene ofrer alt for å klare det  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Quote from: Northside on June 20, 2011, 20:28:25 PM
Prøver å finne billett til denne kampen. Gjennom linken på Bataljonen, hvor det reklameres med 100kr per billett, får man ikke opp noen billetter til kampen.
Gjennom Brann.no koster billett på Frydenbø 200kr!!!

Sjekket de andre klubbene sine priser til denne cuprunden (Kun voksenbilletter):

FK Haugesund - Viking: 80kr på supportertribunen, 200kr på sitteplassene på langsiden.

Alta - Tromsø: Kun en pris for voksne, 200kr. (350kr inkludert skjerf).

Aalesund - Sarpsborg:
100kr på Stormen sitt felt og flere andre plasser på Stadion. Dyreste er 200kr.

Odd Grenland - Fredrikstad: 160kr på kortsiden. Alle med sesongkort og VIP-kort kommer gratis inn!

Start - Godset: 150 på kortsidene og bortefeltet + litt på langsidene. 200kr ellers på langsidene.

RBK - LSK: Ene kortsiden stengt for å "samle" publikum. Langsidene er det billetter fra 168kr + gebyr og oppover. Kjernen sitt felt er vel det samme.

Molde - Hønefoss: 200kr på hele stadion, 100kr på supporterfeltet!


En annen viktig forskjell er hjemmesiden til de forskjellige klubbene. På samtlige sider, bortsett fra Brann.no, får jeg info om cuprunden og kjøp av billetter nesten slengt i trynet. På Brann.no må jeg scrolle nedover en masse unødvendig info, før jeg til slutt finner en liten rute med "Brann - Sogndal, Bestill billett".


Trodde Brann og Algerøy fikk med seg salgstallene sist kamp...


Grunnen for at du ikke fant noe billetter i Bataljonen`s nettbutikk er at salget stoppet fredag(dette fordi billettene skal komme fram før kampen). De er til salgs på fotballpuben fra imorgen.

Onside !!!


dudo

Jeg vil uansett se Kristoffer Larsen i kamptroppen. Siden han ikke er på femmerlisten bør han være med i cupen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

Han spilte ikke for Brann 2 i dag, hvor han er fast vanligvis, det er kanskje et tegn på at han får en del spilletid onsdag.

Klaus_Brann

Får håpe det, hadde vært spennende å se mer av han fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Wingfoot

Larsen var ikke med i Brann 2 troppen fordi han er med i Cup-troppen

Sakset fra Brann.no:

#Ettersom A-laget er inne i et svært tett kampprogram består Brann 2-troppen utelukkende av "egne spillere". Kristoffer Larsen er ikke med i kveld, fordi angriperen skal være med i cupkampen mot Sogndal onsdag.#

http://www.brann.no/nyheter/oyner-ti-strake-seirer/
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Utmedsnolken

går kampen på tv? (med kommentatorer)
"og der snubler Sæternes igjen"

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

Positivt for tilskuertallet at den ikke går på TV, kanskje vi klarer 6000 tilskuere. Billettprisene er heller ikke avskrekkende til denne kampen. Med barnebilletter til 50 kr klarer de fleste familier å finansiere denne kampen om de vil.

Ellers litt over 1 døgn før kampen. Helt elendig mediaoppmerksomhet.
BT, BA og Brann.no. Ingen gidder å skrive noe. Ikkje braaa.
Lite oppmerksomhet= lite tilskuere. Slik er det med den saken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Går den ikke på nett-tv heller? Hva faen...

Hva skal jeg gjøre på jobb, da? Må jeg virkelig JOBBE?!
Ka du ve?

Utmedsnolken

kan iallefall høre cuprunden på radioen
"og der snubler Sæternes igjen"

Romarius

Vil tro den går på nett-tv. De forrige rundene var stod det heller ikke et ord om hvilke kamper som skulle sendes før samme dag (eller at noe skulle sendes i det hele tatt). Kan jo lure på hvorfor nrk i det hele tatt har giddet å skaffe seg rettighetene til cupen.

dudo

Quote from: Romarius on June 21, 2011, 13:08:35 PM
Vil tro den går på nett-tv. De forrige rundene var stod det heller ikke et ord om hvilke kamper som skulle sendes før samme dag (eller at noe skulle sendes i det hele tatt). Kan jo lure på hvorfor nrk i det hele tatt har giddet å skaffe seg rettighetene til cupen.


Det er litt det samme som at man kan lure på hvorfor Brann i det hele tatt har giddet å påta seg billettsalget på stadion.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Vi får nå se  :)
http://fotball.bt.no/nm/article203641.ece

Og Erik Bakke spiller ikke. Synd for det hadde svekket Sogndal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on June 21, 2011, 12:39:31 PM
Går den ikke på nett-tv heller? Hva faen...

Hva skal jeg gjøre på jobb, da? Må jeg virkelig JOBBE?!


Tja. Streaming eller sumo:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

Gud

NRK viser alle kampene på nett-tv i følge tekst-tv :)

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on June 21, 2011, 17:11:20 PM
Så den går på Sumo? puh.


Ai, det er cupen ja, det tenkte jeg ikke på. Men uansett viser NRK.
Får håpe de gjør det i utlandet og da, de bruker jo å ha restriksjoner på hva som kan vises i utlandet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

June 21, 2011, 22:27:57 PM #30 Last Edit: June 21, 2011, 22:31:04 PM by Gulløl
- Me har ein bra sjanse til å ta dei
http://www.sogndalfotball.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/486/smid/1092/ArticleID/13255/reftab/360/Default.aspx


Troppen til Sogndal: http://www.sogndalfotball.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/486/smid/1092/ArticleID/13266/reftab/360/t/Brann-i-cupen/Default.aspx

Men hvorfor har ikke Brann kommet med sin tropp ? Venter de på avklaring om Austin skal være med ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Syntes ikke Austin bør spille denne kampen. Jeg mener det er for tidlig for han etter å ha spilt flere kamper i det siste. Ikke bare det, men han har hatt en lang reise også, og har spilt på ett høyere nivå enn Tippeligaen. Jeg syntes han bør få en kamppause til neste runde i Tippeligaen.

Riktignok har Brannspillerne også spilt en del kamper i det siste, men jeg mener likevel Austin bør bli spart fremfor dem.

Så kan Mjelde spille og bli vraket til Sarpsborg kampen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tom C

Quote from: Klaus_Brann on June 21, 2011, 17:43:53 PM
Quote from: Markmus on June 21, 2011, 17:11:20 PM
Så den går på Sumo? puh.


Ai, det er cupen ja, det tenkte jeg ikke på. Men uansett viser NRK.
Får håpe de gjør det i utlandet og da, de bruker jo å ha restriksjoner på hva som kan vises i utlandet.


http://www.nrk.no/sport/fotball/nm/1.7682593
Aldri mer Obos....


Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 22, 2011, 10:06:38 AM
http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/662403_alta-vaart-syltynne-haap


Ja, det er kjekt med lokale kamper i de første rundene. Men kjipt når det gir slike utslag. Egentlig ganske utrolig at vi allerede nå garantert får bortekamp i en eventuell kvartfinale.
Rød makt på Hansa

Markmus

Sånn går det når NFF bevisst fordeler de første rundene etter hvilke klubber de liker best.
Ka du ve?

ostraume

Quote from: Nixon on June 22, 2011, 10:11:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 22, 2011, 10:06:38 AM
http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/662403_alta-vaart-syltynne-haap


Ja, det er kjekt med lokale kamper i de første rundene. Men kjipt når det gir slike utslag. Egentlig ganske utrolig at vi allerede nå garantert får bortekamp i en eventuell kvartfinale.


Håpløst opplegg. NFF burde satt opp runde 1 og 2 i nærdistrikene (som i dag) og hatt ren trekning fra runde 3.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Spanande med Larsen.  Tippar han kjem innpå 5 min før slutt og blir einaste bytte.  Personleg ville eg ha satsa på 442 med dette uslåelege laget.  Desse karane hadde trilla ball i hatt med samtlege lag i TL:

                    Piotr
Sævarsson   Zsolt   Austin    Fakiri
Mezquida  Haugen  Torp   Bentley
           Guastavino   Ojo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Larsen ble jo spart sist Brann2-kamp, så forhåpentligvis har Skarsfjord litt større planer for han. Ellers er det ikke mye ungt i troppen i dag nå som Birkir og Austin er tilbake.
http://www.brann.no/nyheter/kalvenes-star-over-cupkampen/
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Cupen bør være slik som nå, men med følgende forandring:

Hvis de to lagene som møter hverandre står likt i antall hjemmekamper, bør det laget som kom først opp av hatten få hjemmekamp. I så fall ville Brann i kvarten hatt 50-50 mulighet for hjemmekamp hvis vi trakk et de lagene som i likhet med Brann har EN hjemmekamp til nå. Nå er sjansen 0.

Man kan selvsagt si at det bør trekkes uansett, men det er jo ikke rettferdig at et lag som har spilt bare bortekamper skal få bortekamp mot et lag som har spilt bare hjemmekamper.

At kilometer skal avgjøre, vil jo alltid gå i favør lag fra steder med få lokale alternativer. Hvis Brann trekker Tromsø, Sogndal, Glimt, Alta, eller et annet lag med store avstander til andre lag de kan møte i tidlige cuprunder, så vil Brann alltid få bortekamp hvis man står likt i antall hjemme/borte. Det er jo håpløst, og en klar fordel for lag fra Nord-Norge.
Legg ned hele klubben!

krakra

June 22, 2011, 16:29:04 PM #40 Last Edit: June 22, 2011, 16:32:33 PM by krakra
Torp og Kalvenes står over cupkampen. Austin sitter på benken. Haugen får tillitt fra start som *trommevirvel* defensivt midtbanespiller. Nok en supersjanse til å vise hva han er god som. Ved sin side har han superspilleren Mjelde. Ellers ser jeg at Skarsfjord gjør minimalt med bytter igjen. Forutenom en skadet Kalvenes  er det bare Torp fra sist kamp som står over fra forrige kamp. I tillegg har vi tydeligvis bare seks mann på benken. Hadde det ikke vært mulig å fylle opp med en junior?

Edit: Grorud er selvfølgelig i førsteelveren.

ostraume

To faste hviles i denne kampen, greit nok. Kanskje Nico burde fått sjansen på høyre og Bentley fått hvile en kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vekkreist

går på web tv. i tilfelle noen vil kikke :)

http://www.nrk.no/sport/fotball/nm/1.7684154


men ingen kommentatorer da..  like greit kanskje hehe

vekkreist

Liker det jeg ser sålangt...  F. Haugen har vært bra. rolig med ballen. Eneste minus at han ikke hiver ballen i bakrommet..slik Ojo vil ha den...

ellers  bra start av laget

vekkreist

inni Hel.... mann.. Hvorfor er vi så slappe idag??? no ligger vi under!!

Romarius

Vi fremstår like kreative som et slitt sandpapir. Målet lå i luften, og er ikke ufortjent

kabelmann

Brann er akkurat like ensformige og forutsigbare i angrepsspillet som de har vært i det siste. Absolutt alt skal skje vha. noen fiksfakserier mellom Gustav og Ojo.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Få ut Bentley eller Holmvik og sett innpå Austin, flytt så Haugen opp og Gustav ut. Vi trenger kreativitet offensivt og vi trenger virkelig råskapen til Austin dypere i banen.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on June 22, 2011, 17:41:12 PM
Brann er akkurat like ensformige og forutsigbare i angrepsspillet som de har vært i det siste. Absolutt alt skal skje vha. noen fiksfakserier mellom Gustav og Ojo.


Eller å slå lange baller opp mot Ojo som enten er uten adresse, eller han taper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vekkreist

Elendig spill etter de 10 første minuttene. Vi lot Sogndal ta fullstendig over! Nå må disse guttene vise baller og trøkke til i 2 omgang. Ellers er dette nok et tap vi har i vente........

Go Up