• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Start 16. mai 2011 kl. 18:00

Started by skuteviken, May 11, 2011, 22:40:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

May 11, 2011, 22:40:21 PM Last Edit: May 11, 2011, 22:43:13 PM by skuteviken
Da er en av sesongens høydepunkt kommet - 16. mai-kampen.

Noen tror denne kampen har glidd inn i å bli en hvilken som helst kamp, men selv om posisjonen til kampen har svekket seg noe betyr det fremdeles mye. Noe som kanskje kom godt til syne fjor, da vi utlignet til 1 - 1 i det 96 minutt.

Rablingen ble total, og den spontane gleden var fantastisk.

Ligger video her

"Bli ferdig for i helvete", "Skyt for faen"  ....... *rable rable*   ....   Jubelen med høflig klapping som man finner andre plasser, kan ikke sammenlignes.

Nei la oss alle gå mental med fulle hus på mandag.

Hva tror folk? Jeg føler at dette laget har vist at de kan slå hvem som helst, men etter to tap på hjemmebane er jeg bekymret for stabiliteten.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Start er i ferd med å rakne, og så lenge de ikke kommer hit for å bygge forsvarsmur skal vi ha en god sjanse. Dog, er de litt smarte så kommer de for å kontre, og da tar de minst ett poeng.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja, det var en magisk utligning! Får håpe vi slipper å utligne i år, og at vi får tre poeng hjemme siden RBK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det hadde vært morsomt om spillerne ble trommet inn slik som på videoen:

http://www.brann.no/nyheter/vi-e-bergen-sine-gutter/

Kanskje det hadde satt en god støkk i Start og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

May 15, 2011, 13:34:14 PM #5 Last Edit: May 15, 2011, 13:36:12 PM by Gepard
Vil kalle Start favoritter i denne kampen. Storfavoritter faktisk.  For skal man være ærlig ligger vel alt til rette for seier til kristiansanderne.. Brann er hjemme, "favoritter" i menig manns øyne, fullt hus osv. og ikke minst, start er siden 2005 ubeseiret her i bergen (må jo nesten være det sterkeste laget i bergen siste 6 sesongene da?)

Helt avgjørende at Skarsfjord klarer å få Brannspillerne i angrepsposisjon. Blir meget imponert om han klarer dette.

Jeg er pessimistisk for å si det sånn...

myggen

Quote from: dudo on May 11, 2011, 22:52:08 PM
Start er i ferd med å rakne, og så lenge de ikke kommer hit for å bygge forsvarsmur skal vi ha en god sjanse. Dog, er de litt smarte så kommer de for å kontre, og da tar de minst ett poeng.


Start klarer ikke å spille kynisk og bygge forsvarsmur, da ender det med fortapelse. Det eneste de kan er å angripe.

Gulløl


-   Hvordan forventer du at Brann skal gå ut mot dere og hva betyr seier for dere?

-Jeg forventer et aggressivt Brann lag som satser offensivt. Planen vår er å angripe med mye folk og da er vi gode. Dette er nok den viktigste perioden i eliteserien fordi nå kommer kampene på løpende bånd og det blir bare tøffere og tøffere. Seier her gir oss bedre utgangspunkt framover, sier Mathisen.


http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=500100
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Alt tyder på at Brann stadion kommer til å bli fullsatt på 16. maifest og det loves en skikkelig stemning. Espen Børufsen er klar på at Start skal stå for fotballfesten på Brann stadion.

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=500102
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: myggen on May 15, 2011, 22:07:38 PM
Quote from: dudo on May 11, 2011, 22:52:08 PM
Start er i ferd med å rakne, og så lenge de ikke kommer hit for å bygge forsvarsmur skal vi ha en god sjanse. Dog, er de litt smarte så kommer de for å kontre, og da tar de minst ett poeng.


Start klarer ikke å spille kynisk og bygge forsvarsmur, da ender det med fortapelse. Det eneste de kan er å angripe.


Vel, det skal ikke rare forsvarsmuren til for at vi mister gnisten. Selv Start klarer det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on May 15, 2011, 22:50:22 PM
Vel, det skal ikke rare forsvarsmuren til for at vi mister gnisten. Selv Start klarer det.


Fana klarte det i 80 min. Nest Sotra trenger vi ikke nevne  :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SteinA

Sånn halveis off-topic, men er det noen som vet når "toget" går i fra byn til stdion i morgen? og hvor det starter hen?  trenger trimmen ;)
Terje Bøe!

Klaus_Brann

Det lurer jeg og på, har ikke funnet noe om det. Bør vel gå rundt 5 tiden i seneste laget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Jeg har sjekket et par nettsider til div. buekorps og det ser ut som alle bare skal marsjere fra Fridalen og ned til stadion. Merkelig at de ikke gjør det fra f.eks. Torgallmenningen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Gepard on May 15, 2011, 13:34:14 PM
Vil kalle Start favoritter i denne kampen. Storfavoritter faktisk.  For skal man være ærlig ligger vel alt til rette for seier til kristiansanderne.. Brann er hjemme, "favoritter" i menig manns øyne, fullt hus osv. og ikke minst, start er siden 2005 ubeseiret her i bergen (må jo nesten være det sterkeste laget i bergen siste 6 sesongene da?)

Helt avgjørende at Skarsfjord klarer å få Brannspillerne i angrepsposisjon. Blir meget imponert om han klarer dette.

Jeg er pessimistisk for å si det sånn...


Godt forsøk på jinxe, det skal du ha.

Stadionmatten er i ferd med å finne seg til rette, grunnet godværet vi har hatt, med planere underlag kommer Branns spill mer til sin rett hjemme, det tror jeg vi kommer til å se ikveld.

Tips: Brann - Start  4-1.

Romarius

Start er i hvert fall et lag vi bør ha muligheter til å slå. Vi gjør det bra mot spillende lag, og men sliter mot møkkalagene. Slik sett vil vi trolig slite mer mot Viking, Tromsø, Odd og Sogndal.
Har faktisk tro på en god kamp i dag, selv om dette hører til sjeldenhetene på 16.mai.

SteinA

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 00:10:42 AM
Jeg har sjekket et par nettsider til div. buekorps og det ser ut som alle bare skal marsjere fra Fridalen og ned til stadion. Merkelig at de ikke gjør det fra f.eks. Torgallmenningen.


Ja det var litt merkelig.. Pleier det ikke å gå i fra byn og opp? eller er det bare jeg som husker feil?
Terje Bøe!


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: SteinA on May 16, 2011, 08:32:11 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 00:10:42 AM
Jeg har sjekket et par nettsider til div. buekorps og det ser ut som alle bare skal marsjere fra Fridalen og ned til stadion. Merkelig at de ikke gjør det fra f.eks. Torgallmenningen.


Ja det var litt merkelig.. Pleier det ikke å gå i fra byn og opp? eller er det bare jeg som husker feil?


De har i alle fall gjort det ved tidligere anledninger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Optimisme i Kristansand, håper vi kjører over pakket fra første minutt og prikker inn det første målet innen 10 min. Og at vi på tribunen skremmer vettet av Startguttene med fantastisk stemning  8)

I skrivende stund er våre gutter på vei til Bergen og et fullsatt Brann stadion. Jeg har den gode følelsen at vi tar med oss poeng fra Vestlandets hovedstad i kveld. Spillerne er sugne på å revansjere etter et surt tap mot Aalesund sist søndag. De møter et Brannlag som måtte ha overtid for å slå ut 3. div. laget Fana av cupens 2. runde etter å ha ligget under 2-0.
Jeg tror Jesper og Avni er på tå hev og pakker inn Branns toppscorer Ojo. Og håper selvsagt på at Ole Martin og- eller Espen (Hoff/Børufsen) sørger for nettkjenning. Kanskje Mads kommer innpå og tar en reprise på superscoringen 16. mai for to år siden.

http://ikstart.no/articlelist.aspx?m=412&amid=500131
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Troppen:

2 Birkir Sævarsson
3 Christian Kalvenes
4 Lars Grorud
5 Rodolph Austin
6 Carl-Erik Torp
7 Hassan El Fakiri
8 Fredrik Haugen
9 Kim Ojo
10 Erik Mjelde
11 Bentley
12 Håkon Opdal
15 Diego Guastavino
16 Bjarte Haugsdal
21 Zsolt Korcsmár
24 Piotr Leciejewski
25 Yaw Amankwah
26 Bjørnar Holmvik
28 Kristoffer Barmen

Ingen Mezquida eller Juninho pga skade, men kjekt at Barmen er med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Er Barmen med på grunn av avtalen med NextGenTel?
Synd at Mezquida ikke er med, hadde vært en kamp som hadde vært kjekt å se han i.(Hadde nok ikke kommet inn uansett)

krakra

Han er sikkert med fordi han er andrelagets beste spiller. Nå har Kalve fått være med tidligere og også spilt i cupen, mens Birkelund og Skage er skadet eller på vei tilbake fra skade.

olebrann3


Torvanger

Selv om ikke Kristoffer Larsen er med i utfordrergruppen (de 5?), håper jeg at Skarsfjord finner en åpning. Har ikke sett mange klipp med mannen, men det jeg har sett er så skremmende bra at han bør dyrkes for det det er verdt. Han er åpenbart en publikumsspiller a`la Huseklepp, som kan heve seg enormt når han spiller for fulle tribuner.

Dette vet Skarsfjord også, det er jeg sikker på.

nummer9

Quote from: Torvanger on May 16, 2011, 11:43:28 AM
Selv om ikke Kristoffer Larsen er med i utfordrergruppen (de 5?), håper jeg at Skarsfjord finner en åpning. Har ikke sett mange klipp med mannen, men det jeg har sett er så skremmende bra at han bør dyrkes for det det er verdt. Han er åpenbart en publikumsspiller a`la Huseklepp, som kan heve seg enormt når han spiller for fulle tribuner.

Dette vet Skarsfjord også, det er jeg sikker på.

Er vel bare cup'en han kan spille i frem til eventuellt denne 5'er-listen kan oppdateres (sommervinduet?), så blir vel lite TL-spill frem til det.

krakra


stig

Trenger 2 poenggivere til. Noen som føler seg oppegående til å plukke ut Branns tre beste spillere?
Nettsideansvarlig

Torvanger

Har min fetter med på Stadion idag. Når han er med ender det stort sett med uavgjort eller tap. Blir det ikke seier idag, blir han bannlyst permanent.

Tom C

Noen som vet om det der grønne rusket som ligger og slenger ute på Brann-åkeren, har festet seg bedre til underlaget siden sist?
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Lykke til i dag, folkens. Heia Brann!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BrannSupporter

Quote from: dudo on May 16, 2011, 13:56:30 PM
Stokkelien avslutter glimrende på førstetouchet.


Husker jeg ikke feil, fikk vi erfare akkurat det på 16. mai for to år siden.

dudo

Helt riktig. Og vi har sett det mange ganger siden mot andre lag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Nå ber dei til Gud om Start seier. Spørs om dei eller Ojo blir bønnhørt  ;D

Det er bare tre timer igjen til kampstart nå. Jeg har ikke flere negler igjen å bite, og YouTube har ikke mer optimisme å by på. Det er i grunn bare å folde hendene:
Kjære Gud, jeg plager deg sjelden eller aldri med bagateller og grums i hverdagen. Men i dag hadde det vært fint med en hjelpende hånd. Vi trenger tre poeng, mer enn du aner. Dessuten er det er mange med meg som ikke klarer tanken på en hel dag i dress, og slips og hvit skjorte og trompeter og tuba og bamseklemmer og Eidsvoll og hipp hurra meg langt opp i kaviarstjerna, hvis vi skulle bli overkjørt av rødt, hvitt og Skarsfjord i kveld.
Amen!


http://fotball.rbnett.no/blogg/oivind_holthe/article200694.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

BrannSupporter


TheRock

Brann fortsetter med samme XI som mot VIF:

Brann (4-2-3-1): Piotr Leciejewski - Birkir Már Sævarsson, Zsolt Korcsmár, Christian Kalvenes, Hassan El Fakiri - Rodolph Austin, Carl-Erik Torp - Bentley, Erik Mjelde, Bjørnar Holmvik - Kim Ojo.

På benken: Håkon Opdal, Yaw Ihle Amankwah, Lars Grorud, Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen, Diego Guastavino, Bjarte Haugsdal

http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-lag-mot-start/

krakra

http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-lag-mot-start/

Guastavinho vraket igjen, ingen debut fra start for Haugen og Bentley med fornyet tillitt. Uenig i samtlige valg. Håper Bentley omsider viser seg tillitten og prislappen verdig. Latterlig at Guastavinho skal være ute i kulden igjen. Vår nest beste offensive spiller.

Når vi ikke har noe angrepsmønster mot etablert forsvar overhodet burde vi i det minste stille med de beste angrepsspillerne vi har.

Jose Arrogantio

Synes det er merkelig at ikke Guastavino starter. Er han småskadet eller sliten?

eivhelle

Tror det er et valg mellom Gustav eller Bently fordi en trenger Holmvik sine defansive egenskaper i starten av kampen. Gustav kommer helt sikkert inn etter hvert. Haugen var syk under cup kampen forrige uke og det er derfor heller ikke noe å si på at han starter på benken.

Start stiller med et lag som er klart bedre offansivt enn defansivt og da er det kanskje klokt å stille med det beste defansive laget og heller toppe offansivt etter hvert. Gustav pleier for øvrig å være god når han kommer inn som innbytter.

krakra

Hvorfor skal vi, som er hjemmelaget, ta ut laget fordi vi frykter Start? Istedenfor å tenke at Start er sterkere offensivt og derfor ta ut et defensivt lag kunne vi heller tatt ut et offensivt lag og utnyttet deres defensive svakheter. Vi er hjemmelaget og vi skal styre kampen. Jeg ville satt inn både Haugen og Guastavinho for Mjelde og Holmvik. Hvis vi absolutt må ha disse defensive spillerne i vår offensive trio ville jeg definitivt heller hatt Gustav foran Bentley. Hva har Bentley gjort for å fortjene dette klippekortet?

krakra

Hva er det vi holder på med? Langballer og grisespill.

Evigtroskap

Stygt spill av Holmvik! Heldig at han slapp rødt i den situasjonen.

Odding

Sportsklubben Brann er ein diagnose.
Ein nervrose, ein manisk depressiv liing.

krakra

Bentley og Mjelde ut, Haugen og Guastavinho inn til andreomgang. Holmvik har vært bra. Austin og Ojo også. Kalvenes har kjempet bra i forsvaret.

StuckedPaaOstlandet

Den eneste brann spilleren jeg har sett på som svak i første omgang er Bentley, resten har levert godt. Holmvik har utenom taklingen vært veldig god, mjelde har også spillt bedre enn i tidligere kamper, men jeg håper også at han går ut etterhvert. Men hvertfall gustavino inn for bentley snart, og så haugen inn litt etterpå. Hadde vært kult om vi leder å latt barmen debuterte til stormene applaus fra fullsatt publikum. Morsomt å se hvordan han takler det :)

Odding

Sportsklubben Brann er ein diagnose.
Ein nervrose, ein manisk depressiv liing.

Go Up