• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: VIF-Brann 07.05

Started by krakra, May 04, 2011, 12:49:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

May 07, 2011, 16:44:48 PM #100 Last Edit: May 07, 2011, 16:46:22 PM by Gulløl
Vi går mot en seier og 3 plass på tabellen folkens  :). Og det mot VIF og Martin Andressen. Taktisk perfekt kamp av Skarsfjord. Kjempeoppkjøring foran 16 mai kampen, det er bare å løpe til billett lukene for her vil det selges billetter som hakka møkk  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ser ut som Skarsfjord har gått tilbake til fjorårs-taktikken om å ikke bruke alle byttene. Merkelig oppførsel når han samtidig klager over tynn stall og høy belastning.

krakra

Quote from: vekkreist on May 07, 2011, 16:43:01 PM
prøvde å score tror jeg. enten det eller så han ikke Mjelde rett og slett. Gyllen mulighet til 3-0

Men han slo jo ballen innover, ikke mot mål.

Spelaren

Quote from: krakra on May 07, 2011, 16:46:01 PM
Quote from: vekkreist on May 07, 2011, 16:43:01 PM
prøvde å score tror jeg. enten det eller så han ikke Mjelde rett og slett. Gyllen mulighet til 3-0

Men han slo jo ballen innover, ikke mot mål.


Prøvde på refleksjon.
Gå av.

Klaus_Brann

Ojo mister nesten shortsen, haha. Hyll til Skars og gjengen. En diplomatisk Andresen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

May 07, 2011, 16:54:59 PM #105 Last Edit: May 07, 2011, 16:57:41 PM by nero
Herlig!! For første gang i manns minne følte jeg meg trygg på seier (!) tidlig i 2. omgang. Forsvaret (minus Pjotr!) virket trygge, VIF virket egentlig nokså tannløse. Fantastisk innsats, kontrasten til fjorårets Brannlag er til å ta og føle på. Herlig og destruktiv defensiv jobbing er tidvis vakkert å se på! ;D ;D
Lions led by donkeys.

abe78

Skars fremstår mer og mer som en glimrende trener.
.og husk!

roaldinho

Piotr blir spurt om sin egen innsats etter kampen, men han holder kjeft.  Han blir spurt 2 ganger, men sier ingenting. Eneste han sier er at han er fornøyd med rent bur.
Alle vet at Piotr ikke var bra nok i dag, og han vet det selv. Dette kunne gått andre veien om tabbene hadde blitt mål.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Selvfølgelig vet Piotr det og det er sikkert derfor han ikke svarer. Han er sikkert forbanna over egen innsats og det er bedre å holde kjeft enn å si noe dumt

krakra

Quote from: abe78 on May 07, 2011, 17:00:15 PM
Skars fremstår mer og mer som en glimrende trener.

Ja, klarer han å sette samme en skikkelig angrepsspill mot lag som legger seg nedpå så blir det bra. Vi sliter fortsatt i kamper vi skal styre.

Jose Arrogantio

Imponerende fysikk på Ojo.

Trodde aldri dette skulle bli seier. Utrolig deilig.

Gulløl

Bra skalper vi har i beltet etter seks kamper,  Rosenborg, Lillestrøm og Vålerenga  8)


Ellers hadde Skarsfjord en god kommentar i dag også:

- En god gjeng? spør TV-kanalens journalist på Ullevaal.

- Ja, hadde det ikke vært spillerne mine, skulle jeg tatt med ut på fest, sier Skarsfjord.

 ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Legiewski har en god involvering da han gjør målet lite ved gjennomspillet til Fellah. Ellers fomler han ballen vekk ved en anledning, og i tillegg feilberegner han kapitalt ved to andre anledninger. Minner veldig om Opdal (i fjor vel og merke, i år har Håkon vært bedre). Ellers solid, ble en hard kamp med mye kjemping, noe som normalt betyr Branntap, tar en så med variablene ''bortekamp mot VIF'' og ''lørdagskamp'' burde resultatet vært gitt; tap, men ellers strålende.

krakra

Torp tilbake på nivået han lå på de første to kampene, Ojo er den beste spissen vi har hatt på lenge. Fortsatt litt å bevise før han passerer Helstad, men det er faen meg mulig. Mye kvalitet i den gutten.

Klaus_Brann

Quote from: abe78 on May 07, 2011, 17:00:15 PM
Skars fremstår mer og mer som en glimrende trener.



Ja, han gjør mange gode grep, både før kampen og underveis.
Vår neste gulltrener hvis vi bygger i samme spor kommende år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 07, 2011, 17:24:35 PM
Torp tilbake på nivået han lå på de første to kampene, Ojo er den beste spissen vi har hatt på lenge. Fortsatt litt å bevise før han passerer Helstad, men det er faen meg mulig. Mye kvalitet i den gutten.


Hvis han fortsetter slik kan han komme seg opp på siden av Helstad ja, og han legger ned en helt annen innsats og gjør generellt mye mer enn Helstad gjør utenom det offensive. Selv om fysikken gjør en del jobb, er det veldig gledelig å se hvordan han gjennom hele kampen stresser motstandernes forsvar til å gjøre feil.

Torp er veldig bra i dag ja. Morsomt å se at vi kan vinne bortekamper mot gode lag på forskjellige måter. Vi overrasket LSK med å gå offensivt, mens vi i dag sto utrolig kompakt og var trygge defensivt, med kontringer i mot.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Dersom Levkijevski ikke bedrer spillet sitt bør Brann vurdere forsterkning på keeperfronten til 2012. Feltarbeidet idag var under enhver kritikk. Han bør likevel stå, for Opdal er likevel hakket verre.

Uansett, herlig med seier idag!

Jose Arrogantio

Opdal har ikke vært i nærheten like dårlig denne sesongen som Piotr var denne kampen.

krakra

Nei, denne kampen var på nivået Opdal holdt i fjor. Fortsetter Piotr sånn er Opdal bedre.

Får håpe det bedrer seg når han blir mer vant til tempoet og nivået i TL.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 07, 2011, 17:51:10 PM
Nei, denne kampen var på nivået Opdal holdt i fjor. Fortsetter Piotr sånn er Opdal bedre.

Får håpe det bedrer seg når han blir mer vant til tempoet og nivået i TL.


Det skyldes da ikke tempoet eller nivået, vi snakker om en keeper og de klarer da å slå cornere i 1. div og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

For en deilig seier folkens. Eg svever.



La Folket Synge

*Feltz*

krakra

May 07, 2011, 18:01:00 PM #121 Last Edit: May 07, 2011, 18:02:36 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2011, 17:59:00 PM
Quote from: krakra on May 07, 2011, 17:51:10 PM
Nei, denne kampen var på nivået Opdal holdt i fjor. Fortsetter Piotr sånn er Opdal bedre.

Får håpe det bedrer seg når han blir mer vant til tempoet og nivået i TL.


Det skyldes da ikke tempoet eller nivået, vi snakker om en keeper og de klarer da å slå cornere i 1. div og.
Ja og Piotr klarte å stoppe cornere i 1. div og. Så noe må det jo være.

Piotr hadde jo vært på alle innleggene hvis ingen hadde vært i veien eller headet ballen først. Det er nok der forskjellen på TL og adeccoligaen ligger. Det er vanskeligere å komme seg frem til ballen og bedre hodespillere å forholde seg til.

Jose Arrogantio

Quote from: Super Hasund on May 07, 2011, 17:59:48 PM
For en deilig seier folkens. Eg svever.






Nesten like stort som seieren mot Rosenborg dette her for meg. Og nok en gang ødela vi en fin rekke for motstanderen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 07, 2011, 18:01:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2011, 17:59:00 PM
Quote from: krakra on May 07, 2011, 17:51:10 PM
Nei, denne kampen var på nivået Opdal holdt i fjor. Fortsetter Piotr sånn er Opdal bedre.

Får håpe det bedrer seg når han blir mer vant til tempoet og nivået i TL.


Det skyldes da ikke tempoet eller nivået, vi snakker om en keeper og de klarer da å slå cornere i 1. div og.
Ja og Piotr klarte å stoppe cornere i 1. div og. Så noe må det jo være.

Piotr hadde jo vært på alle innleggene hvis ingen hadde vært i veien eller headet ballen først. Det er nok der forskjellen på TL og adeccoligaen ligger. Det er vanskeligere å komme seg frem til ballen og bedre hodespillere å forholde seg til.


Nå er du nesten på like stor bærtur som Piotr ;)
"Hvis ingen hadde vært i veien."?
Det er jo rimelig vanlig at det er en del folk i feltet på corner. Eller mener du at nivået på å stå i veien er høyere i TL?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Når hadde vi sist en spiss som var god på ALT? Duellkraft, presise headinger, fart, gjennomført innsats, teknikk, you name it - Ojo has it!

Lurer på om det med Gud etc. bare er noe han sier eller om han virkelig mener det. Det er jo utrolig å være så god uten å i det hele tatt bedrive litt selvskryt :P
Ka du ve?

Torvanger

Brann kommer til å bli TLs beste bortelag i år. Dersom banemannskapet klarer å gjøre matten på Stadion til en den biljardmatten den bør være, da tror jeg Brann også kommer til å sanke flere 3-poengere hjemme.

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on May 07, 2011, 18:37:50 PM
Når hadde vi sist en spiss som var god på ALT? Duellkraft, presise headinger, fart, gjennomført innsats, teknikk, you name it - Ojo has it!

Lurer på om det med Gud etc. bare er noe han sier eller om han virkelig mener det. Det er jo utrolig å være så god uten å i det hele tatt bedrive litt selvskryt :P


Tror nesten jeg vil konvertere til Ojos Gud nå. Virker tydeligvis for ham.

steinbygger


Tom C

Tror ikke en gang Gud kan trylle fram en perfekt matte på den åkeren vi har på stadion. Er nok andre krefter i sving der...
Aldri mer Obos....

abe78

Dette var forresten Vålerenga sitt første hjemmetap på 17 kamper.
.og husk!

Nixon

Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: abe78 on May 07, 2011, 19:30:57 PM
Dette var forresten Vålerengen sitt første hjemmetap på 17 kamper.


Vet. Nesten blitt litt bakvendt-Brann her, som i stedet for å hjelpe klubber i nød så ødelegger vi fine tall for motstanderen.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 07, 2011, 18:37:50 PM
Når hadde vi sist en spiss som var god på ALT? Duellkraft, presise headinger, fart, gjennomført innsats, teknikk, you name it - Ojo has it!

Lurer på om det med Gud etc. bare er noe han sier eller om han virkelig mener det. Det er jo utrolig å være så god uten å i det hele tatt bedrive litt selvskryt :P


Er du i tvil om det, så tror jeg ikke du har sett nok intervjuer med Ojo;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 07, 2011, 19:33:05 PM


I perioder klarte vi det, men vi var definitivt farligst på kontringer og kom i flere situasjoner tre mot to. Vi sto veldig kompakt defensivt, og i første fikk VIF lite rom å spille i. De hadde veldig få store målsjanser.

Utover i 2. ble det en del trykk mot oss, naturlig nok, men vi sto unna det aller meste med glans i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Det fine er at vi har spillende typer sentralt på midten (Torp, Austin og Mjelde) som alltid prøver å gjøre noe konstruktivt når ballen vinnes. De lykkes ikke alltid selvsagt, men ballsikkerheten til disse guttene gjør at evner å få tak i ballen en del ,selv mot balltrillerne til Martin, og at vi ikke får det voldsomme trykket imot som en skulle forvente.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TCAC

Jeg hadde heller ikke mulighet til å se kampen i dag. Hvordan gjorde Bjørnar Holmvik det? Fortsatt en helt annen spiller på midtbanen enn han har vært som back de siste par årene?

boven

Vanskelig å ikke tenke at vi mister hjemmepoeng pga banen etter å ha sett en del av spillet i dag. Deilig med seier!

Jose Arrogantio

Quote from: TCAC on May 07, 2011, 20:09:44 PM
Jeg hadde heller ikke mulighet til å se kampen i dag. Hvordan gjorde Bjørnar Holmvik det? Fortsatt en helt annen spiller på midtbanen enn han har vært som back de siste par årene?


Han hadde en god kamp. Måtte gå ut på grunn av krampe i begge bein.

ostraume

Slo flere glimrende cornere, noe som også ga første målet. Noe helt annet enn lompene til Bentley i forrige kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Veldig bra cornere også. Knallharde og presise.
Ka du ve?


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 00:54:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 07, 2011, 22:34:40 PM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/648722_bortelaget-brann


Er det virkelig nødvendig av denne Osdal å linke til VIF's hjemmesider?


Men han har jo lagt ut en advarsel. Så får folk selv avgjøre om de vil bidra.
Legg ned hele klubben!

Xminator

May 08, 2011, 08:29:54 AM #143 Last Edit: May 08, 2011, 08:31:44 AM by Xminator
Dødballene til Holmvik er gode. Resten er Martin Knudsen. Synest heller ikke Mjelde er så god som det snakkes om. Springer mye, men roter jo bort ballen 9 av 10 ganger når han får den. Bentley har langt igjen til toppen, litt Guastavino-syke og vet ikke helt hvor han skal gjøre av ballen, men det er jo stålkontroll på ballen når han har den. Brann har mye å gå på offensivt...

Det er den defensive biten som er betydelig bedre fra i fjor. Tror mye av nøkkelen ligger hos Austin og Torp, som begge spiller meget godt. Torp har jo hatt ett par kamper der han har vert usynlig, og tror det har bidratt til at poengfangsten tørket ut litt. I går var han tilbake og Brann vinner.

Piotr var elendig. Det var definitivt ikke hans fortjeneste at det ble 0. Det får vi takke Vålerengens inneffektivitet for.

Vi ble også snytt for ett soleklart straffespark. Kommentatorene maste om først på ballen, men Ojo har jo ett touch på ballen rett før 100 kg vif-spiller smeller inn i ball og bein. Hadde keeper gjort tilsvarende hadde det vert straffe og rødt kort. VIF skal ihvertfall ikke klage på dommeren, for dette var noe av det mer gjennomførte hjemmedømmingen jeg har sett på lenge. Og likevel vinner vi. Deilig!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 00:54:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 07, 2011, 22:34:40 PM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/648722_bortelaget-brann


Er det virkelig nødvendig av denne Osdal å linke til VIF's hjemmesider?


Det er verdt det den eine gangen me har spelt der, spesielt når me vant.
For øvrig føler eg -igjen- for å være spydig over for Oschlopakket, denne gang representert av gabardin-mannen, som betegner vår internasjonale skarring som talefeil og samtidig inviterer oss til "Oschlo", denne byen hvis innbyggere ikkje kan uttale navnet på.

Jaja...
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on May 08, 2011, 09:01:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 00:54:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 07, 2011, 22:34:40 PM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/648722_bortelaget-brann


Er det virkelig nødvendig av denne Osdal å linke til VIF's hjemmesider?


Det er verdt det den eine gangen me har spelt der, spesielt når me vant.
For øvrig føler eg -igjen- for å være spydig over for Oschlopakket, denne gang representert av gabardin-mannen, som betegner vår internasjonale skarring som talefeil og samtidig inviterer oss til "Oschlo", denne byen hvis innbyggere ikkje kan uttale navnet på.

Jaja...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 08, 2011, 09:01:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 00:54:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 07, 2011, 22:34:40 PM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/648722_bortelaget-brann


Er det virkelig nødvendig av denne Osdal å linke til VIF's hjemmesider?


Det er verdt det den eine gangen me har spelt der, spesielt når me vant.
For øvrig føler eg -igjen- for å være spydig over for Oschlopakket, denne gang representert av gabardin-mannen, som betegner vår internasjonale skarring som talefeil og samtidig inviterer oss til "Oschlo", denne byen hvis innbyggere ikkje kan uttale navnet på.

Jaja...


Slike forsøk på hets kan være morsomme, men gabardinmannen driter seg jo ut på nesten alt han sier.
Slik hets er jo bare flaut, når de faktisk har vært våre beste spillere: "Brann og Roald Bruun-Hanssen går på Nille rundt hjørnet og henter spillere i ti-kroners bøtta ved kassen."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2011, 09:28:46 AM
Quote from: Spelaren on May 08, 2011, 09:01:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 00:54:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 07, 2011, 22:34:40 PM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/648722_bortelaget-brann


Er det virkelig nødvendig av denne Osdal å linke til VIF's hjemmesider?


Det er verdt det den eine gangen me har spelt der, spesielt når me vant.
For øvrig føler eg -igjen- for å være spydig over for Oschlopakket, denne gang representert av gabardin-mannen, som betegner vår internasjonale skarring som talefeil og samtidig inviterer oss til "Oschlo", denne byen hvis innbyggere ikkje kan uttale navnet på.

Jaja...


Hehe, ikke fornærmet jeg, men det gjelder ikke alle konsonanter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Luckysod

May 08, 2011, 11:47:09 AM #149 Last Edit: May 08, 2011, 11:57:34 AM by Luckysod

Go Up