• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Molde (Man. 25.04 18:00)

Started by abe78, April 16, 2011, 09:45:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Andre påskedag. Du har kanskje spist opp alt påskegodtet og har lyst på mer? Ta turen til stadion da vel! :)

Billetter her: http://www.brann.no/billetter/kjop-billett/


Når det kommer til Molde kommer jeg altid til å tenke på dette:
http://www.youtube.com/watch?v=MRVBwOD9-t8


.og husk!

Hatleking

Molde har vore usikre på bortebane, så her er det moglegheiter. Dersom Solskjær køyrer ein offensiv midtbane som mot Sarpsborg, skal det absolutt vera moglegheiter for å køyre kampen.


Hatleking

Quote from: krakra on April 16, 2011, 19:34:48 PM


Det einaste eg er litt redd for angåande Yaw, er at han blir litt for treig. Det er iallfall ingen tvil om at Molde prøvar å spele gjennom på bakken når spisstrioen er elendige på hovudet. Ein Grorud i form hadde passa betre til denne kampen her, men så var det formen då ...

roaldinho

Håper Haugen tar plassen til Holmvik og putter Mjelde på venstrekant. Mot Moldes dårlige forsvar må man ha offensiv kraft, og Holmvik har som krakra sier en negativ innvirkning siste kampene, og bør vel settes på venstreback eventuelt. Haugen syntes jeg uansett bør få sjansen fra start, for det er viktig å angripe der Molde er svakest, forsvaret!

Håper også Piotr får sjansen istedenfor Opdal, mens Yaw kommer inn for Kalvenes. Når Kalvenes kommer tilbake kan han eventuelt spille venstreback om Holmvik (Om han starter der) ikke innfrir.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Mjelde skal ikke spille kant! Der er han helt håpløs, pluss at vi har en 5-millionersmann på benken som jeg forventer er langt, langt bedre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Ser Molde - Stabæk nå, og tror det treige forsvaret vårt vil slite mot angrepet deres. Hadde Grorud vært i form skulle han absolutt spilt mot Molde.

kabelmann

Kunne sikkert funnet en bedre tråd for dette, men kan vel nevne det uansett for de som ikke måtte være klar over det.

Om du har Canal Digital og abonnerer på TV 2 Sport så kan du se alle kampene på nett på http://go.canaldigital.no. Mao. så trenger man ikke TV 2 Sumo om en ikke har TVen tilgjengelig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

CD sine påloggingssider funker imidlertid bare ett kvarter i uken, så det kan jo diskuteres hvor bra dette tilbudet er.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Har ikke hatt noen problemer med dette her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on April 17, 2011, 16:24:45 PM
Mjelde skal ikke spille kant! Der er han helt håpløs, pluss at vi har en 5-millionersmann på benken som jeg forventer er langt, langt bedre.
Bentley skal være langt, langt bedre enn Holmvik ja, men han har ikke vært det hittil. Håper likevel at han er god nok til å ta kanten mot Molde. Isåfall håper jeg på følgende lag:


             Piotr
Sæv - Zsolt - Yaw - Holmvik
      Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
           Ojo

dudo

Det blir for mye forandringer i forsvaret for meg. Hassan kan fortsette på backen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Jose Arrogantio

Quote from: skuteviken on April 17, 2011, 19:43:52 PM
Bra at Molde vant!


Hvorfor? Selvtillit i laget er da ikke bra før de møter oss.

Nixon

Tap og seier kan slå begge veier i neste kamp. Men Brann er kjent for å hjelpe klubber i nød, så seieren i dag kan være være positivt.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on April 17, 2011, 19:59:59 PM
Tap og seier kan slå begge veier i neste kamp. Men Brann er kjent for å hjelpe klubber i nød, så seieren i dag kan være være positivt.


Akkurat. Jeg føler at Tippeligaen er uberegnelig og jevn, og derfor er sannsynlighet viktig. For hvert poengtap de gikk på så vil det går kortere tid før de fikk treff.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on April 17, 2011, 19:54:39 PM
Quote from: skuteviken on April 17, 2011, 19:43:52 PM
Bra at Molde vant!


Hvorfor? Selvtillit i laget er da ikke bra før de møter oss.


Støtter skuteviken her. Selvfølgelig kan det slå begge veier, men da slipper i alle fall vi å hjelpe de til sin første seier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Det kan ligge an til Bentley frå start.  Håpar han snart brukar den gode teknikken sin til raske pasningar langs bakken på 1- og 2-touch, gode mottak og skot.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article198508.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Oppreist

Er veldig skeptisk til farten i midtforsvaret mot fotrappe afrikanere på Molde.  Er det slik at Grorud er raskere enn -Yaw- i så fall bør han vurderes.  Det blir forøvrig helt sentralt at vi vinner midtbanekrigen sentralt, Torp og Austin bør skinne og jobbe som slaver i gjenvinningsfasen. 

Jeg synes ikke Mjelde har levert og han bør vurderes ut.  Haugen kunne vært spennende fra start - men jeg stiller spørsmåltegn ved arbeidskapasitet og duellstyrke. 

Jeg synes Holmvik har vært frisk når han har vært inne - hva med å teste han på kant og flytte inn Diego sentralt  med Bentley på motsatt kant?
Stein på stein blir Steinar.

Markmus

Får gjøre som i kampen for to (?) år siden; sette Austin på Thioune.
Ka du ve?

osoerli

Quote from: Oppreist on April 19, 2011, 11:28:03 AM
Jeg synes Holmvik har vært frisk når han har vært inne - hva med å teste han på kant og flytte inn Diego sentralt  med Bentley på motsatt kant?


Kanskje, men ikkje lurt å endra på for mange frå start.  Om Bentley, Yaw og Piotr startar så trur eg me skal la det bli med det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Det blir jo ingen større endring om Holmvik beholder kanten sin. De tre i det leddet skifter så mye på plassene sine at det blir litt hipp som happ hvem man setter hvor i lagoppstillingen. Jeg kunne godt tenke meg å se oppstillingen Oppreist skisserer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Klaus_Brann

Quote from: osoerli on April 19, 2011, 11:14:44 AM
Det kan ligge an til Bentley frå start.  Håpar han snart brukar den gode teknikken sin til raske pasningar langs bakken på 1- og 2-touch, gode mottak og skot.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article198508.ece


Jeg liker holdningen til Bentley;

"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Markmus on April 19, 2011, 11:44:11 AM
Får gjøre som i kampen for to (?) år siden; sette Austin på Thioune.


Om det er den kampen jeg tenker på var det vel Jaiteh som var på Thioune? Og var vel gjerne BB, tok Thioune ut totalt, men det var også en av de eneste kampene jeg syns han var noe god den sesongen.

Kan gjøre som i fjor og sende holmvik på thioune, så er han ute halve sesongen etterpå..

Håper Bentley får starte denne, men tror holmvik starter igjen pga moldes offansive kvaliteter, så er nok skarsfjord redd for å bli rævkjørt på venstresiden. Spent på hvordan brannforsvaret gjør det om de bruker Gatt fra start, han er vel blandt de raskeste i ligaen :/

krakra

Skal noen inn i førsteelveren er det Haugen. Bentley har ikke vist noenting på de to lange innhoppene han har hatt og virker å være milevis unna formen.

Tror Skarsfjord gjør så få bytter som mulig. Det blir nok Grorud/Yaw inn for Kalvenes og ingenting annet. Skulle helst sett Piotr inn for Opdal og et offensivt bytte i den offensive midtbanetreeren. Mjelde/Holmvik pluss Austin og Torp får holde defensivt. Vi vil uansett stille med en langt mer defensiv midtbanefemmer enn Molde og litt risiko må vi kunne ta når vi er hjemmelag. Mange frykter Moldes raske angrep mot vårt treige forsvar, men vi har også raske angrepsspillere og de treige forsvarsspillere. Så hvorfor ikke utnytte det?

Markmus

Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 19, 2011, 15:22:49 PM
Quote from: Markmus on April 19, 2011, 11:44:11 AM
Får gjøre som i kampen for to (?) år siden; sette Austin på Thioune.


Om det er den kampen jeg tenker på var det vel Jaiteh som var på Thioune? Og var vel gjerne BB, tok Thioune ut totalt, men det var også en av de eneste kampene jeg syns han var noe god den sesongen.

Kan gjøre som i fjor og sende holmvik på thioune, så er han ute halve sesongen etterpå..

Håper Bentley får starte denne, men tror holmvik starter igjen pga moldes offansive kvaliteter, så er nok skarsfjord redd for å bli rævkjørt på venstresiden. Spent på hvordan brannforsvaret gjør det om de bruker Gatt fra start, han er vel blandt de raskeste i ligaen :/


Hvordan går det med Jaiteh i Danmark egentlig? Blir det noe av fyren?
Ka du ve?

osoerli

April 19, 2011, 18:24:08 PM #30 Last Edit: April 20, 2011, 07:50:49 AM by osoerli
Quote from: Markmus on April 19, 2011, 16:10:30 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 19, 2011, 15:22:49 PM
Quote from: Markmus on April 19, 2011, 11:44:11 AM
Får gjøre som i kampen for to (?) år siden; sette Austin på Thioune.


Om det er den kampen jeg tenker på var det vel Jaiteh som var på Thioune? Og var vel gjerne BB, tok Thioune ut totalt, men det var også en av de eneste kampene jeg syns han var noe god den sesongen.

Kan gjøre som i fjor og sende holmvik på thioune, så er han ute halve sesongen etterpå..

Håper Bentley får starte denne, men tror holmvik starter igjen pga moldes offansive kvaliteter, så er nok skarsfjord redd for å bli rævkjørt på venstresiden. Spent på hvordan brannforsvaret gjør det om de bruker Gatt fra start, han er vel blandt de raskeste i ligaen :/


Hvordan går det med Jaiteh i Danmark egentlig? Blir det noe av fyren?


Satt første kamp på benken.  Kom innpå i dei 2 neste.  Med frå start i dei 3 siste.  Vart bytta ut i den siste.
Randers ligg på 9. plass i superligaen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Hvordan har han gjort det i de kampene, da?
Ka du ve?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Quoteskala fra minus3 til 12


nå har jeg sett det også
"og der snubler Sæternes igjen"

Styx

Blir det solgt bill. på puben før kampen?
Bergen til eg dør

Klaus_Brann

De har gjort det før de to første, og regner med det også skjer nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

abe78

Quote from: krakra on April 19, 2011, 15:43:27 PM
Skal noen inn i førsteelveren er det Haugen. Bentley har ikke vist noenting på de to lange innhoppene han har hatt og virker å være milevis unna formen.

Tror Skarsfjord gjør så få bytter som mulig. Det blir nok Grorud/Yaw inn for Kalvenes og ingenting annet. Skulle helst sett Piotr inn for Opdal og et offensivt bytte i den offensive midtbanetreeren. Mjelde/Holmvik pluss Austin og Torp får holde defensivt. Vi vil uansett stille med en langt mer defensiv midtbanefemmer enn Molde og litt risiko må vi kunne ta når vi er hjemmelag. Mange frykter Moldes raske angrep mot vårt treige forsvar, men vi har også raske angrepsspillere og de treige forsvarsspillere. Så hvorfor ikke utnytte det?


Tror vi bytter keeper til denne kampen, men enig i at Skarsfjord ønsker å bytte så få som mulig.
.og husk!

Jose Arrogantio


krakra

http://fotball.bt.no/eliteserien/article198767.ece

Yaw starter. Satser på at han beviser at det var feil å vrake ham denne gangen også. Litt skeptisk til farten, men han er iallefall mye raskere enn Kalvenes.

dex1974

Quote from: Styx on April 20, 2011, 09:53:18 AM
Blir det solgt bill. på puben før kampen?


Hvis du har printer kan du kjøpe på brann.no og printe ut billett. Genial løsning som i lengre tid har gjeldt flere konsertsteder og ikke minst flyselskaper men nå også på fotballkamper. Vet om flere som benyttet seg av tjenesten til Lillestrømkampen nå sist.
Selv har jeg ikke hatt partoutkort siste tre årene og med dette tilbudet slipper jeg stå i unødvendig billettkø når jeg kommer over fjellet imorgen.

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

stig

Nettsideansvarlig

Torvanger

April 24, 2011, 19:11:56 PM #41 Last Edit: April 24, 2011, 19:29:02 PM by Torvanger
Skarsfjord håner Piotr og Brannfans som har sett seg lei på meningsløse keepertabber, dersom Opdal vokter buret mot Molde imorgen. Jeg krysser fingrene for at BTs dystre forhåndstips til lagoppstilling er feil.

krakra

Hån var et sterkt ord. Opdal har vært bra så langt han, men jeg håper likevel at både Haugen og Piotr går inn i førsteelveren, i tillegg til Yaw.

Når det er sagt kommer nok Piotr til å gjøre tabber han også. Likevel mener jeg at han er bedre enn Opdal fordi han jevnt over er bedre i feltet og har langt større rekkevidde. I tillegg til en sterk reaksjonsevne.

Torvanger

Quote from: krakra on April 24, 2011, 19:15:09 PM
Hån var et sterkt ord. Opdal har vært bra så langt han, men jeg håper likevel at både Haugen og Piotr går inn i førsteelveren, i tillegg til Yaw.

Når det er sagt kommer nok Piotr til å gjøre tabber han også. Likevel mener jeg at han er bedre enn Opdal fordi han jevnt over er bedre i feltet og har langt større rekkevidde. I tillegg til en sterk reaksjonsevne.


Piotr virker å være veldig fokusert, i tillegg til at han har en aggressiv og herlig innstilling. Inn med mannen!

krakra

Joda, men han gjør tabber han og. Blant annet hadde han en stygg tabbe mot Løv-Ham i fjor. Hvor han ga bort straffe og klikket på dommeren.

Jose Arrogantio

Viktig med god keeper i Molde kampen. Kan se for meg Molde angrepet løpe fra Yaw og Zsolt flere ganger i løpet av kampen, slik at Piotr eller Håkon må redde dagen.Og Håkon viste i forrige kamp at han ikke er god nok i slike situasjoner, så håper Piotr starter.

Butikkgutt

Quote from: Torvanger on April 24, 2011, 19:11:56 PMJeg krysser fingrene for at BTs dystre forhåndstips til lagoppstilling er feil.

Hvordan lød BTs lagoppstilling?

Personlig syns jeg at Piotr skal få sjansen nå mot Molde. Han har den rette innstillingen og virker som en keeper som ikke bare vil holde buret rent for laget, men også for egen integritet. Vinnermentalitet er ikke noe Brann har vært overfylt med siden 2007, men nå som det begynner å bikke for, syns jeg personen som ble hentet inn som førstekeeper faktisk bør få stå. Folk hyller Opdal og sier at han har vært en stor brikke i Branns overraskende sesongstart, men sannheten er at han ikke har blitt satt nevneverdig på prøve de kampene Brann ikke har sluppet inn spesielt med mål. Midtbanen tar hele æren etter min del, og glippen mot Haugesund bør være dråpen som får det berømte glasset til å renne over.

Når det gjelder Bentley er saken grei. La mannen som har bevist sine ferdigheter i Odd få starte fremfor Holmvik. Folk vil ikke bytte ham ut, ettersom han gjorde en fantastisk kamp mot RBK og en respektabel forestilling mot LSK. Dette er forståelig, men ettersom han i all realitet er skapt for venstreback, mangler fart, målteft og mentaliteten som får ham til å spille bra, selv om ting butter i mot, bør 5-millionersmannen Bentley få starte. Det er bare rettferdig, og den logiske beslutningen å ta. Om Holmvik får sjansen på venstrebacken gjenstår å se, men prestasjonene hans i den posisjonen har ikke vært videre oppløftende.

Ellers syns jeg laget bør være som det har vært. Mjelde har hatt noen kamper under middels, men mannen som faktisk fremstår som kaptein for Brann-laget bør ikke flyttes bort av den grunn. La Bergenseren få vise hva han kan. Blant annet har jeg ikke sett så mye av det berømte skuddbeinet vi alle vet han har.

Ellers gleder jeg meg til stadion i sommerværet, og håper både folk og spillere får en god opplevelse. Så håper vi selvsagt på en seier til de rødkledde. Sees på staddaren!  ;)

Yngve

Veldig rar argumentasjon her.

Meiner du at det ikkje betyr så mykje for Opdal om han slepp inn mål? Eg meinar at Piotr skal få kjempa seg inn i laget. Og Opdal må spela seg ut. det siste har ikkje skjedd til no.

Tabbar gjer alle, og dei tabbane eg har sett polakken gjera har vore i fyrstedivisjon. Eliteserien har han aldri spelt i.

Og og trur og forventar at han eg god, men kor god er opp til han sjølv å bevisa.

Når det gjeld Bentley så har ikkje han heller bevist noko som helst som tilseier at han skal få starta for Brann til no.

Ja, han var god i Odd, men har vore skada sdan dess.

Dei innhoppa han har fått i serien har i beste fall vore middels, og mot Valestrand/Hjelvik på måndag imponerte han ingen. Og eg meinar han ikkje gjorde for mykje til å fortena startplass.

Utanom prislappen.

Det er heller den som let han starta enn nødvendigvis formen han er i.

Butikkgutt

Piotr skal få kjempe seg inn i laget, men da må han få lik sjanse som Opdal til å få gjøre nettopp dette. Det er vanskelig å kjempe seg inn når man ikke får tillit fra start. Skal vi virkelig vente til Opdal kaster vekk enda flere poeng før vi innser alvoret? Dette gjelder forsåvidt for Bentley og. Om en spiller gjør det bra eller ikke har like mye med selvtilliten å gjøre, som med ferdighetene. Som han sa i en BT-artikkel, er det vanskelig å gjøre en forskjell som innbytter. Det er lettere for ham å spille bra fra start, når han kan være med å prege kampen fra begynnelsen av. Holmvik har heller ikke imponert noen de siste kampene, så hvis det ikke er et godt nok argument at han har vist fantastiske takter i Odd, kan det i hvert fall ikke bli verre enn å la Holmvik starte.

Dette er uansett Skars sin beslutning, og jeg vet ikke mer om formen til spillerne enn det media har fortalt meg. En uke kan gjøre underverker, og jeg syns han bør gi Nigerianeren sjansen.

krakra

Bare tull at Opdal må spille seg ut av laget. Hvis Piotr er bedre skal han selvfølgelig stå.

Go Up