• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2011

Started by krøvel vellevold, April 13, 2011, 21:09:09 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Nedre Glomme on August 17, 2011, 22:30:01 PM
Stadion tar 12565 tilskuere. Jeg tror borteseksjonen er på ca 1500 stk. Gleder meg stort til å ta i mot Brann. Vi blir jo ofte kalt østlandets bergensere, så vi er på mange måter litt like. Stadion er forøvrig den beste i Norge i forhold til stemning. Dere får Norges mest akustiske borteseksjon, noe som kommer til å gjøre stemningen magisk. Jeg gleder meg storveis.


Det står at den nå tar 13 300 pga. at Plankehaugens felt ble omgjort til ståfelt.
Stemningsmessig er det ingen tvil, genial tribune.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on August 17, 2011, 22:32:54 PM
Quote from: Nedre Glomme on August 17, 2011, 22:30:01 PM
Stadion tar 12565 tilskuere. Jeg tror borteseksjonen er på ca 1500 stk. Gleder meg stort til å ta i mot Brann. Vi blir jo ofte kalt østlandets bergensere, så vi er på mange måter litt like. Stadion er forøvrig den beste i Norge i forhold til stemning. Dere får Norges mest akustiske borteseksjon, noe som kommer til å gjøre stemningen magisk. Jeg gleder meg storveis.


En del av oss her inne var der for ca 2 måneder siden, og skal innrømme at det er en flott stadion og behagelig borteseksjon.


Hva gjorde du der for 2 måneder siden?
Jeg var der for rundt 1 mnd siden og så vi tapte, dessverre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: blobby winters on August 17, 2011, 21:13:47 PM
Runde 4
Fredrikstad borte mot Odd
Brann hjemme mot Sogndal

Runde 5
Fredrikstad hjemme mot Molde
Brann borte mot Viking

Dvs 1 kamp borte og 1 kamp hjemme til hver lag.

Det ville vært like urettferdig for Fredrikstad å få bortekamp enn det er for oss. Akkurat som i FA Cupen i England må du godta "the luck of the draw". Cup er Cup.

La oss glemme urettferdigheter og fokusere på en spennende kamp i semi-en som vi ikke hadde beregnet med i begynnelsen av sesongen. Jeg gleder meg til en ny mulighet å slå Fredrikstad denne sesongen og jeg tror vi klarer det denne gangen selv om vi er på bortebane.


Det er ingen grunn til å sitte å telle på fingrene her, men poenget er vel heller at NFF følger et system som de går vekk ifra ved Semi-finalen, hvorfor ikke enten trekke borte/hjemme allerede ved kvartfinalen eller la reisedistanse gjelde også for semifinalen. "Luck of the draw" tror jeg alle kan respektere, men det er jo ingen som snakker om hvor mange mil man må reise i tippeligaen så hvorfor er dette plutselig så viktig i cupen. Jeg tror det beste hadde vært å trukket hjemme/borte allerede i kvarten, akkurat reisedistanse har mindre å si nå som man flyr og ikke kjører buss overalt.

Xminator

Ingen drømmemotstander. Det er vel ett av lagene vi står dårligst til i tippeligaen. Vi kan jo håpe Borges ikke spiller...

Utmedsnolken

Hvordan er fordelingen av inntekter i cupen? Bør vel være 50/50 (av netto) i nesten alle runder siden det er NFF som bestemmer hvem som har hjemmekamp.
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on August 18, 2011, 07:10:08 AM
Hvordan er fordelingen av inntekter i cupen? Bør vel være 50/50 (av netto) i nesten alle runder siden det er NFF som bestemmer hvem som har hjemmekamp.


Eg lurer på om medieavtalen gir oss rundt millionen for å nå til semifinalen. Angående billettinntekter trur eg me får 15 %.
Gå av.

Nixon

Er det ikke slik at hjemmelaget beholder kioskinntekter, men at billettinntektene går til NFF som fordeler etter hvor mange runder lagene har vært med? På den måten blir det mindre urettferdig å ha få hjemmekamper.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 18, 2011, 09:03:15 AM
Er det ikke slik at hjemmelaget beholder kioskinntekter, men at billettinntektene går til NFF som fordeler etter hvor mange runder lagene har vært med? På den måten blir det mindre urettferdig å ha få hjemmekamper.


Jeg mener å ha hørt at det er forandret på nå, og at hjemmelaget får alt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, det stemmer det. Hjemmelaget beholder alle pengene de tre første rundene, og så fordeles det 85-15 i kvart- og semifinale. Så Brann går helt klart glipp av en solid sum med penger når de får to bortekamper på rad nå.
Rød makt på Hansa

Xminator

Innfør dobble kamper i semien igjen. Joda, det er en fare for at en av dem blir dritkjedelig, men det kommer også en og annen klassiker slengende. Som vår egen mot LSK...

The Boss


Northside

Da er fly booket. Ble tidlig avgang, ikke fordi man ønsker å rekke åpningen på Dragen sportspub, men fordi man er redd for å ikke rekke kampen med 17:45-flyet.

Gulløl

Da er fly og hotel booket. Avgang Bergen onsdag: 6.50. Retur fra Rygge torsdag: 18.05.
Hotel: Rica City Hotel.
Ikke noe stressopplegg, men må tidlig opp onsdag  :-\

Hva er greieste transportmåte mellom Moss og Fredrikstad for dere som har reist denne ruten før til kamp ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nedre Glomme


roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2011, 01:12:06 AM
Quote from: roaldinho on August 17, 2011, 22:32:54 PM
Quote from: Nedre Glomme on August 17, 2011, 22:30:01 PM
Stadion tar 12565 tilskuere. Jeg tror borteseksjonen er på ca 1500 stk. Gleder meg stort til å ta i mot Brann. Vi blir jo ofte kalt østlandets bergensere, så vi er på mange måter litt like. Stadion er forøvrig den beste i Norge i forhold til stemning. Dere får Norges mest akustiske borteseksjon, noe som kommer til å gjøre stemningen magisk. Jeg gleder meg storveis.


En del av oss her inne var der for ca 2 måneder siden, og skal innrømme at det er en flott stadion og behagelig borteseksjon.




Hva gjorde du der for 2 måneder siden?
Jeg var der for rundt 1 mnd siden og så vi tapte, dessverre.



Vet ikke hvorfor, men trodde i det øyeblikket jeg skrev at vi var i september! Jeg tar på meg all skyld, og bekrefter herved at det ikke er pga noen pizzakvitteringer.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

psv-hasund

Quote from: Nedre Glomme on August 18, 2011, 16:57:43 PM


og flybuss cirka 30 minutter. Klarer å være i Fredrikstad ca 19:15 med det sene flyet.

Alternativt kan en fly til Torp eller Gardemoen. Torp tar cirka 1,5 timer å kjøre, og det går fly med Widerøe 11:15. Gardemoen går mye oftere, men det er da 2 timer med tog fra Oslo S.

Gulløl

August 19, 2011, 17:01:38 PM #216 Last Edit: August 19, 2011, 17:04:12 PM by Gulløl
Brann show i Fredrikstad. Kan bli artig dette, kommer "den 12 mann" og Ove Thue kanskje ?  :)
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=622
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on August 19, 2011, 17:01:38 PMhttp://www.bataljonen.no/?page=26&news=622


Har Bataljonen sjekket ut muligheten for et eget fly? F.eks. med Norwegian som allerede flyr til og fra Rygge.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 19, 2011, 17:26:30 PM
Quote from: Gulløl on August 19, 2011, 17:01:38 PMhttp://www.bataljonen.no/?page=26&news=622


Har Bataljonen sjekket ut muligheten for et eget fly? F.eks. med Norwegian som allerede flyr til og fra Rygge.


Prisen blir neppe 400 t/r, slik man får med Norwegians rutefly. Men man sparer jo en overnatting.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Slik man fikk med Norwegian heter det. Nå har prisen naturlig nok steget til nesten tusen kroner på de to avgangene du har bestilt.

Men penger er nå en ting. For mitt vedkommende blir det desverre enten dette (fly tilbake etter kampen) eller ingen tur i det hele tatt. Jeg kunne lett betalt noen tusenlapper for chartertur til semien slik vi gjorde i gullrus for noen år siden!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 19, 2011, 18:16:31 PM #220 Last Edit: August 19, 2011, 18:20:55 PM by Gulløl
Prisen har bare gått opp totalt 200 kr på fly tur/retur Rygge fra kampdagen ble offentliggjort i går ettermiddag, fra 768 kr til 968 kr. Fremdeles er det lavprisbilletter igjen men de forsvinner nok i løpet av helgen. Fullpris er på over 3000 kr. Det er vel muligheter for at begge flyene som går er utsolgt i god tid før kampdag 21 september.

http://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=BGO&A_City=RYG&D_Day=21&D_Month=201109&D_SelectedDay=21&R_Day=22&R_Month=201109&R_SelectedDay=22&dFlight=DY476&dFareType=RESTRICTED&rFlight


Fly til Gardemoen kan en fremdeles få til 598 kr, men da kommer mer utgifter med tog og 2 timer ekstra på tog begge veier i tillegg.

http://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=BGO&A_City=OSL&D_Day=21&D_Month=201109&D_SelectedDay=21&R_Day=21&R_Month=201109&R_SelectedDay=21&dFlight=DY601&dFareType=RESTRICTED&rFlight=DY602&rFareType=RESTRICTED&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=NOK&rnd=28267&processid=15258
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

hansastril

Finnes det noe billig overnatting i Fredrikstad/Sarpsbog/Moss? Har lett litt, men virker meget dyrt. Har sove plass i Oslo og Hønefoss, men blir fort litt langt en sen kveld, etter jubelen rusen, en sår hals og et par hansa pils for mye.
Stolt og kry

stig

Vi har fått forespørsel om fly, og driver og sjekker dette ut. Har også fått et tilbud om et hotell som vil arrangere dette showet, hvor de også ville tilby rimelig overnatting. Detaljer er ikke klare enda, men følg med.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: hansastril on August 19, 2011, 19:51:14 PM
Finnes det noe billig overnatting i Fredrikstad/Sarpsbog/Moss? Har lett litt, men virker meget dyrt. Har sove plass i Oslo og Hønefoss, men blir fort litt langt en sen kveld, etter jubelen rusen, en sår hals og et par hansa pils for mye.


Tips uten at jeg vet priser men sjekk overnatting på Hvaler eller i Sarpsborg.
Veldig nærme, og gjerne litt billigere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Mulig jeg har gått glipp av det, men er det noen som vet når billettene til semien legges ut?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


psv-hasund

August 22, 2011, 14:18:57 PM #226 Last Edit: August 22, 2011, 14:21:56 PM by psv-hasund
Jeg antar det er mest etterspørsel etter billetter på bortefeltet av de som leser på dette forumet så en link til denne seksjonene også

http://www.billettservice.no/event/FFK-BRANN-NM-SEMIFINALE-billetter/FFK0102

Edit: Linken over virket andre gang jeg prøvde, så jeg var litt rask. Jeg vedlegger derfor snarvei til FFK sine sider som du kan gå via for å finne bortefeltet.

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4302/372/

PS. Du gir ett treff til FFK ved bruk av denne, så den må kun brukes i nødstilfeller  :)

BrannSupporter

Regnet med at vi kun fikk ett felt bak mål ja.. Det skulle vel bety rundt 800 plasser. Det feltet var stappfullt i sommerens seriekamp, og interessen for semifinalen regner jeg med er større. I 2007 fikk vi vel begge feltene og var nærmere 1500 såvidt jeg husker.

Northside

I cupen har vi krav på 10% av kapasiteten. Dette gjelder vel også i semifinalen, ergo er det 1330 billetter vi skal ha på Fredrikstad Stadion.

Bør klare å fylle disse plassene rimelig enkelt, selv om kampen skandaløst nok spilles på en Onsdag. Blir vi ikke 1330 bortesupportere eller mer, så ser jeg ingen grunn til grining og hyling i Bergen når man ikke har billett til finalen.

BrannSupporter

Quote from: Northside on August 22, 2011, 14:44:34 PM
I cupen har vi krav på 10% av kapasiteten. Dette gjelder vel også i semifinalen, ergo er det 1330 billetter vi skal ha på Fredrikstad Stadion.


Det høres bra ut. På linken over fra billettserivice ser det riktignok ut som vi kun får felt R. Det feltet alene tar iallefall ikke 1330 plasser. Så det er noe som skurrer.

Klaus_Brann

I 07 hadde vi vel både R og hele eller deler av S.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Kan det være at halve felt s er vårt? Markert som utsolgt, men det er vel ikke de plassene som blir solgt først vil jeg tro.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Det høres sannsynlig ut ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: stig on August 19, 2011, 20:11:13 PMVi har fått forespørsel om fly, og driver og sjekker dette ut.


Er charterfly sjekket ut og forkastet?
Rød makt på Hansa

stig

Charterfly ser dårlig ut. Roger jobber med saken, men forløpig prisalternativ er i overkant av 3000 kr. I tillegg er det et usikkerhetsmoment omkring evt. ekstraomganger og da måtte holde Rygge åpen på overtid og hvilke ekstrakostnader det måtte føre til. Dette sjekkes ut.
Nettsideansvarlig

psv-hasund

Quote from: stig on August 22, 2011, 19:56:10 PM
Charterfly ser dårlig ut. Roger jobber med saken, men forløpig prisalternativ er i overkant av 3000 kr. I tillegg er det et usikkerhetsmoment omkring evt. ekstraomganger og da måtte holde Rygge åpen på overtid og hvilke ekstrakostnader det måtte føre til. Dette sjekkes ut.


Har dere undersøkt med tilbud på hotell?

Seeteufel

Charterfly er sjekket, men ikke helt endelig forkastet. Går nok imidlertid mot den konklusjonen, om enn vi skal ha noen flere avklaringer.

Ikke bare fordi det ser ut til å bli uforholdsmessig dyrt sammenlignet med veldig billige rutefly, men også fordi hovedargumentet for t/r samme dag ser ut til å være vanskelig. Vi er nødt til å ta høyde for ekstraomganger og at Tiger-Piotr skal vinne en straffekonk. Da begynner det å bli knapt med tid innen lufthavnen stenger.

Det er de siste pristilbud, samt ekstrakostnaden for å holde Rygge åpen på overtid vi venter på avklaring om.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Seeteufel

Pokker så rask du er på nettet da, Stig!
Le jeu avant tout

Nixon

Ja, dersom det ikke blir tur/retur samme dag faller hele vitsen vekk for min del i alle fall. Og da er det som sagt mye billigere rutefly. Nei, da blir det kamp fra sofaen!;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 22, 2011, 20:36:06 PM #239 Last Edit: August 22, 2011, 20:40:26 PM by Gulløl
Fremdeles billige flybilletter å få med rutefly om en overnatter til torsdag.

Tur/retur Rygge 968 kr.

Tur/retur Gardemoen 498 kr.

Om en vil slippe overnattingskostnader kan en sove litt på flyplassen og ta morgenflyet og være tilbake i Bergen torsdag morgen og få med seg mesteparten av arbeidsdagen/skoledagen.

Så lenge det enda er rikelig tilgang på lavprisbilletter er det vel ikke det store behovet for charterfly.

Men håper det fremdeles blir semifinaleshow og vorspiel i Fredrikstad  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Quote from: Nixon on August 22, 2011, 20:11:11 PM
Ja, dersom det ikke blir tur/retur samme dag faller hele vitsen vekk for min del i alle fall. Og da er det som sagt mye billigere rutefly. Nei, da blir det kamp fra sofaen!;)


Sette seg rett i bilen etter kampen? Klarer Fredrikstad - Bergen lett på 6 timer om natten. Rekker jobb med god margin :)

Hansakongen

Quote from: Northside on August 22, 2011, 20:39:00 PM
Quote from: Nixon on August 22, 2011, 20:11:11 PM
Ja, dersom det ikke blir tur/retur samme dag faller hele vitsen vekk for min del i alle fall. Og da er det som sagt mye billigere rutefly. Nei, da blir det kamp fra sofaen!;)


Sette seg rett i bilen etter kampen? Klarer Fredrikstad - Bergen lett på 6 timer om natten. Rekker jobb med god margin :)

HEHE hvilken snitt hastighet du har beregnet over hele strekke litt over 100 i snitt ;)

Gulløl

Quote from: Hansakongen on August 22, 2011, 20:42:45 PM
HEHE hvilken snitt hastighet du har beregnet over hele strekke litt over 100 i snitt ;)


Ut fra bildet har han fyr både her og der, har sikkert rakettmotor  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Northside on August 22, 2011, 20:39:00 PM
Quote from: Nixon on August 22, 2011, 20:11:11 PM
Ja, dersom det ikke blir tur/retur samme dag faller hele vitsen vekk for min del i alle fall. Og da er det som sagt mye billigere rutefly. Nei, da blir det kamp fra sofaen!;)


Sette seg rett i bilen etter kampen? Klarer Fredrikstad - Bergen lett på 6 timer om natten. Rekker jobb med god margin :)
Rød makt på Hansa

stig

August 22, 2011, 21:20:22 PM #244 Last Edit: August 22, 2011, 21:39:11 PM by stig
Saken om semifinalen er oppdatert med info om vorspiel og hotell.
Nettsideansvarlig

stig

Nettsideansvarlig

stig

Barnefamilier oppfordres av Brann og Bataljonen om å kjøpe billett på Felt S, som er nabofeltet til det ordinære bortefeltet. Akkurat nå er det utilgjengelig, men FFK er varslet og jobber med saken.

Vi har forøvrig tilgang på 1250 billetter.
Nettsideansvarlig

Northside

Quote from: stig on August 23, 2011, 09:31:11 AM
Barnefamilier oppfordres av Brann og Bataljonen om å kjøpe billett på Felt S, som er nabofeltet til det ordinære bortefeltet. Akkurat nå er det utilgjengelig, men FFK er varslet og jobber med saken.

Vi har forøvrig tilgang på 1250 billetter.


Skal ikke vi ha ca 1330 billetter da? Kapasiteten på Fredrikstad Stadion var 12 560, så gjorde de om Plankehaugen sitt felt til ståplasser, da økte kapasiteten med ca 600 plasser. (1 sete regner som 1,5 ståplass i følge NFF sine regler!) FFK selv skriver på sin nettside at kapasiteten økte den gang, uten at de nevner hvor mye.

Nå er det kun i underkant av 100 billetter det er snakk om, så kan Bataljonen eller Brann vurdere om det er noe å bruke energi på.

Gulløl

Felt S ser det ut som hvem som helst kan bestille fra. Ser ikke ut som at de har noe skille der mellom supportergruppene. Hvordan sikrer de da at Brann får sine 1250 plasser(ev.1330) ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Northside on August 23, 2011, 09:37:45 AM
Quote from: stig on August 23, 2011, 09:31:11 AM
Barnefamilier oppfordres av Brann og Bataljonen om å kjøpe billett på Felt S, som er nabofeltet til det ordinære bortefeltet. Akkurat nå er det utilgjengelig, men FFK er varslet og jobber med saken.

Vi har forøvrig tilgang på 1250 billetter.


Skal ikke vi ha ca 1330 billetter da? Kapasiteten på Fredrikstad Stadion var 12 560, så gjorde de om Plankehaugen sitt felt til ståplasser, da økte kapasiteten med ca 600 plasser. (1 sete regner som 1,5 ståplass i følge NFF sine regler!) FFK selv skriver på sin nettside at kapasiteten økte den gang, uten at de nevner hvor mye.

Nå er det kun i underkant av 100 billetter det er snakk om, så kan Bataljonen eller Brann vurdere om det er noe å bruke energi på.


Men Fredrikstad hadde jo utsolgt både mot VIF og S08, og det kom 12565 på begge.
Legg ned hele klubben!

Go Up