• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2011

Started by krøvel vellevold, April 13, 2011, 21:09:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Yngve

Tja, tidlege rundar i cupen? Kjøp bill gjennom Brann t.d.. Slik at alt vert automatisk registert der.

Det er greitt å vera djevelens advokat, men det er og litt av problemet her på forumet og i byen generelt. Ein er for flinke til å finna problema, ikkje løysingane...

Men klart at det handlar litt om å oppdra folk til at dette skjemaet eksisterer og. Der er nok eit argument for at ein må få innført eit slik system snarast mogleg..

dudo

Skal folk premieres for aa gaa paa bortekamper, og i saa tilfelle, hvordan skal dette vektes i fht hjemmekamper? Og i fht hverandre, skal en bortekamp i andre runde mot Tertnes vektes likt som en bortekamp mot TIL i serien?

Og en annen ting: losjene telles vel med i p-kortsalget? Naa har vi solgt saapass faa p-kort at det gjerne er en billett til hver?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

Fordelingens nøkkelen over disse billettene de seinere år har vært enkelt slik jeg husker det av de 25000.

Så får hver klubb uavhening av tilskuerantall på hjemmekampene i serien 3000 hver = 6000
Mener jeg at NFF tar størstelden av kaken med ca 12500 til egne sponsorer og det åpne market.
da har vi igjen ca 6500 billetter man deler igjen på finale lagene ut fra gjennomsnitt serie kamper. Hadde brann f.eks møtt alta i finalen hadde vel brann fått kanskje i underkant av 8000 billetter av de ca 12500 som blir fordelt mellom lagene.. antar at brann får vist de er maks heldig ut fra mostander min. 6000 billetter.

Morkel

Quote from: Hansakongen on June 23, 2011, 23:02:24 PM
Mener jeg at NFF tar størstelden av kaken med ca 12500 til egne sponsorer og det åpne market.


Det er jo hÃ¥rreisende at de tar en sÃ¥ stor del av billettene. Det er greit at sponsorene betaler for mye av moroen, men nÃ¥r halvparten ikke gidder Ã¥ møte opp sÃ¥ er jo det ganske hÃ¥pløst. Ihvertfall med tanke pÃ¥ alle de som ville gjort nesten hva som helst for en billett. Husker jeg var pÃ¥ kampen i 2004, da fikk jeg billett igjennom en slektning som jobber for Norges toppidrettsgymnas, sÃ¥ jeg satt midt i blandt sponsorne eller for Ã¥ si det sÃ¥nn jeg satt der det SKULLE sitte sponsorer; for nesten alle setene var tomme. Jeg skjønner ikke at det er sÃ¥ ille Ã¥ kreve at de en uke før kamp mÃ¥ huke av pÃ¥ en mail om de vil ha billettene eller ikke. Hvis de er sponsorer sÃ¥ mÃ¥ de vel gidde Ã¥ gjøre sÃ¥pass  for økt inntekt for NFF og ikke minst for de 5000 supporterne som virkelig fortjener Ã¥ oppleve laget sitt i cupfinalen. Synes det er litt rart for de gir billetter til sponsorer pÃ¥ landskamper og nÃ¥r det da er utsolgt mener jeg Ã¥ huske at det ikke er sÃ¥ mange tomme seter.

Nixon

Snart trekning. Hva sier magefølelsen til folk? Alta hjemme er en glemmesak, så heldig er vi ikke. Ingen av bortekampene er lette, men skulle jeg velge måtte det være Start eller Fredrikstad.
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 24, 2011, 10:32:28 AM #56 Last Edit: June 24, 2011, 10:53:46 AM by Gulløl
1. Alta  (drømmemotstander, gir hjemmekamp, «svakest» motstander)
2. Start  (3 sist pÃ¥ formtabellen 5 siste runder)
3. Fredrikstad  (nederst pÃ¥ formtabellen 5 siste runder)
4. Viking (mye skader, nest sist på hjemmetabellen, men er i formstigning)
5. Rosenborg  (svak i Ã¥r, med har vist kraftig formstigning siste kamper)
6. Aalesund (godt hjemmelag, bra form, et lag Brann sliter med borte)
7. Molde (serieleder, sterkt hjemmelag, et lag Brann sliter med borte)

Formtabellen:
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/index.jsp?stats=true&type=seasonformtable

Hjemmetabellen:
http://vglive.no/#eliteguiden=s-livetable-sid-574

Noen andre ønskelister ?

Håper Brann ihvertfall er middels heldig med trekningen og trekker en av de 4 lagene øverst på listen(Alta, Start, Fredrikstad, Viking).

Har Ojo kontakten i dag slik at Gud er med oss blir det Alta  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Romarius


Morkel

Cup er cup, men jeg tror med Viking, RBK, Aafk eller Molde så er vi ute nesten uansett. Satser på Start eller Alta.

Nixon

Ikke Alta med andre ord.
Rød makt på Hansa

olebrann3

da ble det borte da, håper på start

Gulløl

June 24, 2011, 11:16:03 AM #61 Last Edit: June 24, 2011, 11:19:14 AM by Gulløl
Brann møter Viking. Bra fornøyd. Da blir det folkevandring fra Bergen til Stavanger, bør bli stappa full borteseksjon. Mest interessante kamp i i runden i følge Arne Scheie  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Vanskelig bortekamp mot Viking.
Rød makt på Hansa

Romarius

Viking i Stavanger ja. Barnemat

Torvanger

Viking vil ha presset på seg i denne matchen for å vinne, i større grad enn i serien, da de møtte Brann med et redusert mannskap. Da var man fornøyd så lenge de tok poeng. Spiller Skarsfjord kortene sine riktig denne gangen, kan det bli avansement.

paf

Quote
Så får hver klubb uavhening av tilskuerantall på hjemmekampene i serien 3000 hver = 6000
Mener jeg at NFF tar størstelden av kaken med ca 12500 til egne sponsorer og det åpne market.
da har vi igjen ca 6500 billetter man deler igjen på finale lagene ut fra gjennomsnitt serie kamper. Hadde brann f.eks møtt alta i finalen hadde vel brann fått kanskje i underkant av 8000 billetter av de ca 12500 som blir fordelt mellom lagene.. antar at brann får vist de er maks heldig ut fra mostander min. 6000 billetter.

Direkte feil. Her er fordelingsnøkkelen fra sist:
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2010/Billettfordeling-Cupfinalen-2010/

Gulløl

June 24, 2011, 11:24:50 AM #66 Last Edit: June 24, 2011, 11:29:31 AM by Gulløl
Hvor mange billetter får Brann, noen som vet ?? Her bør det være potensiale for at 1000 - 1500 Brann supportere tar turen om de får tak i billett. Blir en klassiker så det er bare å merke av på kalenderen. Kampen går søndag 14 august, kveldskamp trolig kl. 20.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bossmann

Viking borte = ferdig i cupen. Statistikken der nede er jo håpløs.

Nixon

Quote from: Gulløl on June 24, 2011, 11:24:50 AMHer bør det være potensiale for at 1000 - 1500 Brann supportere tar turen om de får tak i billett.


Hadde det vært semifinale så kanskje. Men tviler på at det kommer så mange på en kvartfinale. Dersom Brann taper en del kamper før den tid tror jeg at Bataljonen vil få problemer med å selge ut én båt.
Rød makt på Hansa

paf

QuoteHvor mange billetter får Brann, noen som vet ?? Her bør det være potensiale for at 1000 - 1500 Brann supportere tar turen om de får tak i billett. Blir en klassiker så det er bare å merke av på kalenderen. Kampen går søndag 14 august, kveldskamp trolig kl. 20.

Reglene tilsier at bortelaget har rett på 10% av billettene i cupkamper (mot 5% i seriekamper). På Viking Stadion blir vel det 1600-1700 billetter. Det må vel holde?

juninho

Statistikken e håpløs. Men cup e ikkje det samme som serie. Viking slo hjemmesterke fkh etter at de lå under 2-0. Men hvem får hjemmekamp i semien? Det laget som blir trukket først opp av bollen? Eller setter de opp da også? Får da får vi vel bortekamp om vi trekker molde eller rbk(om de går videre selvfølgelig)..

Nixon

Semifinalen settes ikke opp, der får første lag opp av bollen hjemmekamp. Noe de også burde gjort i kvartfinalen etter min mening.
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 24, 2011, 11:41:52 AM #72 Last Edit: June 24, 2011, 11:44:28 AM by Gulløl
AltsÃ¥ 50 % sjanse for hjemmekamp i semien om Brann slÃ¥r Viking. Men først mÃ¥ Viking overvinnes og sÃ¥ er det Ã¥ hÃ¥pe at Fru Fortuna er med oss i semitrekningen. Litt for tidlig Ã¥ bestille hotel i Oslo 4 - 6 november men tar sjansen Ã¥ merke av i almanakken  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Jeg har mye større tro på seier i denne kampen enn det jeg hadde før seriekampen. Men jeg forandrer kanskje mening hvis Viking taper alle seriekampene frem til da...

Når det gjelder folkevandring, så kan man vel ta seg faen på at kampen går søndag kl 20. Dermed er jo man ikke hjemme i Bergen før langt ut på natten. Båten klarer jo aldri å være i Bergen før ca 04. Nå sist brukte de jo en halvtime til å bunkre på Askøy på hjemveien!
Legg ned hele klubben!

Northside

Spiller Bataljonen kortene sine riktig, så kan de kanskje promotere dette som årets tur og starte påmeldingene tidlig?

Dersom det stemmer at vi har krav på 10% av kapasiteten på Viking Stadion, så er "Tusenvis av Bergensere på tribunen" et bra nok salgtriks til at flere kaster seg på turen.

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

Larsi Ã?en

Quote from: Northside on June 24, 2011, 12:19:14 PM
Spiller Bataljonen kortene sine riktig, så kan de kanskje promotere dette som årets tur og starte påmeldingene tidlig?

Dersom det stemmer at vi har krav på 10% av kapasiteten på Viking Stadion, så er "Tusenvis av Bergensere på tribunen" et bra nok salgtriks til at flere kaster seg på turen.


Frankfurt satset mye på to bortekamper i år. Særlig mot Kaiserslautern. Litt fordi de hater dem, og fordi det ikke er så langt. De informerte om det på stadion, Internett og i byen. Husker godt at når folk hørte speakern snakke om det, var de fleste positive. Her er resultatet ( du ser hvor mange de er når de hopper) http://www.youtube.com/watch?v=Gvc4oMhrzZI

Hadde vært kjempe bra hvis vi klarte å fylle opp med 1000-2000 folk.
Opp med det flagget!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 24, 2011, 11:59:04 AMNå sist brukte de jo en halvtime til å bunkre på Askøy på hjemveien!


Seriøst? Da tenker jeg at det var god stemning på båten...

Ellers blir det nok søndag kveld ja som du frykter, NRK går langt i å antyde det på sine nettsider. Og siden våres kamp har størst seerpotensiale blir nok den klokken 20.00.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Med slike kommentarer lurer jeg på om RBH følger med i hva som skjer på banen når Brann spiller.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7687871.

Kjell249

Quote from: Larsi Ã?en on June 24, 2011, 13:12:56 PM
Quote from: Northside on June 24, 2011, 12:19:14 PM
Spiller Bataljonen kortene sine riktig, så kan de kanskje promotere dette som årets tur og starte påmeldingene tidlig?

Dersom det stemmer at vi har krav på 10% av kapasiteten på Viking Stadion, så er "Tusenvis av Bergensere på tribunen" et bra nok salgtriks til at flere kaster seg på turen.


Frankfurt satset mye på to bortekamper i år. Særlig mot Kaiserslautern. Litt fordi de hater dem, og fordi det ikke er så langt. De informerte om det på stadion, Internett og i byen. Husker godt at når folk hørte speakern snakke om det, var de fleste positive. Her er resultatet ( du ser hvor mange de er når de hopper) http://www.youtube.com/watch?v=Gvc4oMhrzZI

Hadde vært kjempe bra hvis vi klarte å fylle opp med 1000-2000 folk.

Greit trøkk der:) Liker at det er mye synging. Klapping ødelegger stemning.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Nixon

Rød makt på Hansa

kabelmann

Jeg vil ha Aalesund hjemme i semien og Start i finalen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Quote from: kabelmann on August 15, 2011, 09:59:52 AM
Jeg vil ha Aalesund hjemme i semien og Start i finalen.


Elles kan me ende opp med Fredrikstad ...

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

August 15, 2011, 10:15:20 AM #85 Last Edit: August 15, 2011, 11:14:25 AM by Nixon
Vil du seriøst ha semifinalen på bortebane? Jeg kan ikke se at sjansen skal være noe større å vinne da. Greit nok at vi har vunnet noen semifinaler på bortebane, men jeg føler at det var mer på tross av bortebane, enn på grunn av.
Rød makt på Hansa

krakra

Start i Bergen kan vi umulig tape.

Falkman


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

øver allerede på griningen til tv-intervjuet når jeg ikke får tak i billett til ullevääll
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Quote from: kabelmann on August 15, 2011, 09:59:52 AM
Jeg vil ha Aalesund hjemme i semien og Start i finalen.


Tiltredes. Etter 3 tap mot FFK så må i alle fall de unngås for enhver pris.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on August 15, 2011, 11:50:10 AM
øver allerede på griningen til tv-intervjuet når jeg ikke får tak i billett til ullevääll
Rød makt på Hansa

Erlend

Jeg hørte ganske godt etter når Brann fikk gule, og det ble ikke sagt noe om det. En Vikingspiller måtte dog stå over en eventuell semifinale

Lister

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 12:09:23 PM
Fikk noen med seg i går om de gule kortene får konsekvenser for semifinalen?

There is a thread for that
Guinness - Makes you drunk

dudo

Quote from: Erlend on August 15, 2011, 12:20:38 PM
Jeg hørte ganske godt etter når Brann fikk gule, og det ble ikke sagt noe om det. En Vikingspiller måtte dog stå over en eventuell semifinale


Hvordan funker det med karantene for gule kort når man ryker ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

noen som vet når semifinalene spilles? pleier vel å være i midten av september en gang. finner ikke noen oversikt som viser det

Nixon

Quote from: Falkman on August 15, 2011, 13:08:01 PM
noen som vet når semifinalene spilles? pleier vel å være i midten av september en gang. finner ikke noen oversikt som viser det


http://no.wikipedia.org/wiki/Norgesmesterskapet_i_fotball_for_herrer_2011

Kampene står oppført 20., 21. og 22. september.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: dudo on August 15, 2011, 12:42:55 PM
Quote from: Erlend on August 15, 2011, 12:20:38 PM
Jeg hørte ganske godt etter når Brann fikk gule, og det ble ikke sagt noe om det. En Vikingspiller måtte dog stå over en eventuell semifinale


Hvordan funker det med karantene for gule kort når man ryker ut?


Er det ikke sånn at hvis f.eks Austin får gult kort i semifinalen og det står at han må stå over en eventuell finale, så må han stå over ligakampen istedenfor om Brann ryker i semien?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Det er sånn med røde kort, men jeg er usikker på om det er sånn med gule.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Kan ikke tenke meg det er slik med gule kort. Høres helt feil ut.
Ka du ve?

Go Up