• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2011

Started by krøvel vellevold, April 13, 2011, 21:09:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Så til det evig tilbakevendende spørsmålet;

Hvordan blir billettene fordelt innad hvis vi kommer oss til Ullevaal?!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Forsåvidt enig. Men det er en jævlig mild straff å måtte sone i første runde neste år, da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: dudo on August 15, 2011, 14:14:59 PM
Forsåvidt enig. Men det er en jævlig mild straff å måtte sone i første runde neste år, da.


er jo litt straff å ryke ut av turneringen også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: dudo on August 15, 2011, 14:14:59 PM
Forsåvidt enig. Men det er en jævlig mild straff å måtte sone i første runde neste år, da.


En gult kort-karantene blir vel slettet som normalt? Hvis du har to gule kort og får et gult kort i siste serierunde, så må du da ikke sone første seriekamp neste sesong.
Ka du ve?

KEO

Bare for å være på sikre siden!
Finalen spilles Søndag 6 nov?
ser vi har 2 serierunder i nov
Nu kør vi!

dudo

Quote from: Markmus on August 15, 2011, 14:16:36 PM
Quote from: dudo on August 15, 2011, 14:14:59 PM
Forsåvidt enig. Men det er en jævlig mild straff å måtte sone i første runde neste år, da.


En gult kort-karantene blir vel slettet som normalt? Hvis du har to gule kort og får et gult kort i siste serierunde, så må du da ikke sone første seriekamp neste sesong.


Jo, må du ikke? Jeg vet man må i England, men usikker på her på berget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmann rob

Regner med at vi med partoutkort har forkjøpsrett på eventuelle finalebiletter?

Nixon

Quote from: KEO on August 15, 2011, 14:28:26 PM
Bare for å være på sikre siden!
Finalen spilles Søndag 6 nov?
ser vi har 2 serierunder i nov


Ja, for første gang på gud vet hvor mange år er ikke cupfinalen siste kamp for sesongen. Krøvel har sikkert noen tanker om det ødelegger litt av gleden ved seier eller ikke!:)
Rød makt på Hansa

posemedsnopi

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 16:16:21 PM
Quote from: KEO on August 15, 2011, 14:28:26 PM
Bare for å være på sikre siden!
Finalen spilles Søndag 6 nov?
ser vi har 2 serierunder i nov


Ja, for første gang på gud vet hvor mange år er ikke cupfinalen siste kamp for sesongen. Krøvel har sikkert noen tanker om det ødelegger litt av gleden ved seier eller ikke!:)


Da får vi hyllet laget etter at Cupgullet har kommet hem igjen.  ;)

Nixon

Quote from: Brannmann rob on August 15, 2011, 15:58:06 PM
Regner med at vi med partoutkort har forkjøpsrett på eventuelle finalebiletter?


De på VIP-en kanskje. Men mange av oss vanlige kommer sannsynligvis ikke i nærheten av Brann sine billetter.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 15, 2011, 16:37:16 PM #110 Last Edit: August 15, 2011, 16:40:20 PM by Gulløl
Kjære billettsjef Algerøy.

Om det blir cupfinale. Håper inderlig, spesielt viktig i år når massene har sviktet at alle som har partoutkort får tilbud om cupfinalebillett. Alle de medgangssupporterene som nå våkner med 0-1-2 kamper bak seg i år bør absolutt plasseres bakerst i køen. Men har dessverre ingen tilitt til at du og Brann får til at de trofaste blir belønnet, de som støtter laget i tykt og tynt. Det er sikkert en lang rekke med sjefer hist og pist, fiff og annet pakk som skal få først, og at vi som har partoutkort med annsenitet nede på 6000 - 7000 plass på partoutkortlisten ikke får tilbud om cupfinalebilletter. Merker jeg begynner å koke innvendig allerede, får jeg ikke cupfinalebillett i år tviler jeg på om noen av mine partoutkort blir fornyet neste år. Skal en betale 5000 - 6000 pr. partoutkort i året som jeg har gjort pluss cupfinalebilletter på svartebørsen til samme beløp(som jeg betalte i 2004) så blir det svindyrt for en familie. Håper inderlig fordelingsnøkkel for Brann sine billetter blir forandret om det blir cupfinale i år slik at vi slipper all frustrasjonen og spetakelet som var i 2004. Tar du utfordringen ?

Hilsen trofast supporter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hvor mange billetter får Brann da? Det er ikke så mange partoutkort i år, og det burde gått på ansennitet dette. Egentlig håpløst at gold diggers som har vært på to kamper i år stiller likt i køen med partoutkortinnehavere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 15, 2011, 16:37:16 PM
Kjære billettsjef Algerøy.

Om det blir cupfinale. Håper inderlig, spesielt viktig i år når massene har sviktet at alle som har partoutkort får tilbud om cupfinalebillett. Alle de medgangssupporterene som nå våkner med 0-1-2 kamper bak seg i år bør absolutt stille seg aller bakerst i køen. Men har dessverre ingen tilitt til at du og Brann får til at de trofaste blir belønnet, de som støtter laget i tykt og tynt. Det er sikkert en lang rekke med sjefer hist og pist, fiff og annet pakk som skal få først, og at vi som har partoutkort med annsenitet nede på 6000 - 7000 plass på partoutkortlisten ikke får tilbud om cupfinalebilletter. Merker jeg begynner å koke innvendig, allerede, får jeg ikke cupfinalebillett i år tviler jeg på om noen av mine partoutkort blir fornyet neste år. Skal en betale 5000 - 6000 pr. partoutkort i året som jeg har gjort pluss cupfinalebilletter på svartebørsen til samme beløp(som jeg betalte i 2004) så blir det svindyrt for en familie. Håper inderlig fordelingsnøkkel for Brann sine billetter blir forandret om det blir cupfinale i år slik at vi slipper all frustrasjonen og spetakelet som var i 2004. Tar du utfordringen ?

Hilsen trofast supporter.


Riktig. Har du sendt han mail??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on August 15, 2011, 16:39:36 PM
Riktig. Har du sendt han mail??


Ikke nødvendig, vet han følger med her inne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Får håpe han ikke overser den posten da. Uansett, sender du mail får du i alle fall svar av han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

August 15, 2011, 17:06:34 PM #115 Last Edit: August 15, 2011, 18:26:09 PM by Nixon
Quote from: Gulløl on August 15, 2011, 16:37:16 PMHåper inderlig fordelingsnøkkel for Brann sine billetter blir forandret om det blir cupfinale i år slik at vi slipper all frustrasjonen og spetakelet som var i 2004. Tar du utfordringen


Nå er det ikke sikkert at Algerøy kan gjøre så mye. Han er vel bundet opp av avtaler som markedsavdelingen har gjort med klubben sine sponsorer. For med skriftlige avtaler i bunn er jeg redd for at det ikke blir så lett å endre så mye på fordelingsnøkkelen sånn helt uten videre. For når du snakker om trofaste supportere kan sikkert sponsorene si at de også er trofaste som har blitt ved Brann sin side i de dårlige årene etter 2007.

Nei, med tanke på oppstyret som vil komme er det sikkert noen personer oppe på Stadion som nesten vil foretrekke semifinaletap!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

I 2004 var jeg garantert billett som partoutkortinnehaver. Det stod i brevet jeg fikk. Jeg har hatt partoutkort siden 2001, lurer på hvor langt det fører meg...
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig er det på tide å ta fram "vi går frem", eller hva det var den het, av Ove Thue. En fantastisk stemningsfull sang.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 15, 2011, 18:03:01 PM
I 2004 var jeg garantert billett som partoutkortinnehaver. Det stod i brevet jeg fikk. Jeg har hatt partoutkort siden 2001, lurer på hvor langt det fører meg...


Ja, det var da man var garantert cupfinalebillett dersom man betalte partoutkortet før en viss dato. Brann sluttet vel med det for noen år siden. Det skal bli veldig spennende å se hvor mange billetter vi vanlige partoutkortinnehavere får tildelt dersom vi kommer til finalen.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 18:33:37 PM
Quote from: Lasaron on August 15, 2011, 18:03:01 PM
I 2004 var jeg garantert billett som partoutkortinnehaver. Det stod i brevet jeg fikk. Jeg har hatt partoutkort siden 2001, lurer på hvor langt det fører meg...


Ja, det var da man var garantert cupfinalebillett dersom man betalte partoutkortet før en viss dato. Brann sluttet vel med det for noen år siden. Det skal bli veldig spennende å se hvor mange billetter vi vanlige partoutkortinnehavere får tildelt dersom vi kommer til finalen.


Nå er det samarbeidspartnerene og pølsevipper som er viktigst å ta vare på.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 15, 2011, 18:05:11 PM
Forøvrig er det på tide å ta fram "vi går frem", eller hva det var den het, av Ove Thue. En fantastisk stemningsfull sang.


Ah, klassiker: "Når høstmørket kommer til Bergen, og blomstene visner og dør. Når stormene hyler i Beeergen, e det tid for å vandre mot sør...

Og ikke minst "Vi e på vei til Ullevaal".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

http://www.youtube.com/watch?v=LmMPA9kFrDU

Det hadde vært episk med semi på stadion. Hvor lenge siden var det vi spilte en kamp som "betydde" noe på stadion.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

BBB-mod

Hei lurer på om Bataljonen har noen fordelingsnøkkel på evt cupfinale billetter vet dette er å selge skinnet før bjørnen er skutt .  gjelder lang ansiennitet (lave nummer) , Antall bortekamper i regi bataljonen, Partoutkort på bataljonsfeltet?. ser at de som hadde betalt før en hvis dato og var med på båtturen til Stavanger var lovet billetter. og er det noen som vet ca antall billetter bataljonen får etter Gribbene har tatt sitt.


Håper noe kan svare

(Fra Bobbo i en stengt tråd)

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5701520.ece

Buekorpsslagere har booket 50 hotellrom til cupfinalehelgen. Heldigvis kan de avbestilles...
Rød makt på Hansa

Nixon

Men apropos disse trommeguttene. Hvilken billettkvote får de billettene sine fra? Jeg regner ikke med at de reiser bort uten. Det er jo en flott tradisjon, men dersom folk er redd for "gold diggers" vil man sannsynligvis finne mange her...
Rød makt på Hansa

stig

Quote from: BBB-mod on August 16, 2011, 07:17:33 AM
Hei lurer på om Bataljonen har noen fordelingsnøkkel på evt cupfinale billetter vet dette er å selge skinnet før bjørnen er skutt .  gjelder lang ansiennitet (lave nummer) , Antall bortekamper i regi bataljonen, Partoutkort på bataljonsfeltet?. ser at de som hadde betalt før en hvis dato og var med på båtturen til Stavanger var lovet billetter. og er det noen som vet ca antall billetter bataljonen får etter Gribbene har tatt sitt.

Håper noe kan svare

(Fra Bobbo i en stengt tråd)


Vi må få ta oss en runde på dette før seimen før vi har alt klart. Ting bør være klart umiddelbart etter kampen, og forsåvidt bør Brann også være rimelig klar med sine kvoter. 

kan allerede nå si at bataljonen sin hovedandelen vil gå etter ansiennitet. Bortekamper gikk vi for turen til Stavanger for de som var medlem før turen ble lagt ut (5. juli) 

Antall vet vi ikke enda.
Nettsideansvarlig

osoerli

Quote from: stig on August 16, 2011, 14:07:33 PM
Quote from: BBB-mod on August 16, 2011, 07:17:33 AM
Hei lurer på om Bataljonen har noen fordelingsnøkkel på evt cupfinale billetter vet dette er å selge skinnet før bjørnen er skutt .  gjelder lang ansiennitet (lave nummer) , Antall bortekamper i regi bataljonen, Partoutkort på bataljonsfeltet?. ser at de som hadde betalt før en hvis dato og var med på båtturen til Stavanger var lovet billetter. og er det noen som vet ca antall billetter bataljonen får etter Gribbene har tatt sitt.

Håper noe kan svare

(Fra Bobbo i en stengt tråd)


Vi må få ta oss en runde på dette før seimen før vi har alt klart. Ting bør være klart umiddelbart etter kampen, og forsåvidt bør Brann også være rimelig klar med sine kvoter. 

kan allerede nå si at bataljonen sin hovedandelen vil gå etter ansiennitet. Bortekamper gikk vi for turen til Stavanger for de som var medlem før turen ble lagt ut (5. juli) 

Antall vet vi ikke enda.


Ansiennitet som bataljonsmedlem eller bataljonsmedlem med partoutkort på nedre Frydenbø?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 16, 2011, 11:08:26 AM
Men apropos disse trommeguttene. Hvilken billettkvote får de billettene sine fra? Jeg regner ikke med at de reiser bort uten. Det er jo en flott tradisjon, men dersom folk er redd for "gold diggers" vil man sannsynligvis finne mange her...


Buekorpsene bør være der for å representere Bergen. Det finnes verre folk som får billettene...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BojeN

Quote from: osoerli on August 16, 2011, 14:48:59 PM
Quote from: stig on August 16, 2011, 14:07:33 PM
Quote from: BBB-mod on August 16, 2011, 07:17:33 AM
Hei lurer på om Bataljonen har noen fordelingsnøkkel på evt cupfinale billetter vet dette er å selge skinnet før bjørnen er skutt .  gjelder lang ansiennitet (lave nummer) , Antall bortekamper i regi bataljonen, Partoutkort på bataljonsfeltet?. ser at de som hadde betalt før en hvis dato og var med på båtturen til Stavanger var lovet billetter. og er det noen som vet ca antall billetter bataljonen får etter Gribbene har tatt sitt.

Håper noe kan svare

(Fra Bobbo i en stengt tråd)


Vi må få ta oss en runde på dette før seimen før vi har alt klart. Ting bør være klart umiddelbart etter kampen, og forsåvidt bør Brann også være rimelig klar med sine kvoter. 

kan allerede nå si at bataljonen sin hovedandelen vil gå etter ansiennitet. Bortekamper gikk vi for turen til Stavanger for de som var medlem før turen ble lagt ut (5. juli) 

Antall vet vi ikke enda.


Ansiennitet som bataljonsmedlem eller bataljonsmedlem med partoutkort på nedre Frydenbø?


Bataljonsmedlem selvfølgelig, om noen blander inn partoutkort på nedre Frydenbø som en forutsetning for fordelingen av eventuelle billetter hadde det vært helt latterlig.
ojeN

Nixon

Ja, det bør gå på medlemskap, og ikke hvor man har partoutkort. Eller partoutkort i det hele tatt egentlig.

Ellers bør vel Bataljonen være forsiktig med å skrive at "Ting bør være klart umiddelbart etter kampen"!:) Med tanke på at listene til Bataljonen må samkjøres med listene til Brann kommer det nok til å ta litt tid slik som i 2004. Folk kommer til å være utålmodige som det er!

Men jinxer vi for mye her med alt snakk om billetter og sånt? Jeg må jo innrømme at jeg kom over et hotell-kupp på nettet i går kveld og bestilte overnatting. Det må jo bare straffe seg...;)
Rød makt på Hansa

stig

Det går på medlemskap,ikke partoutkort på nedre frydenbø.

Også skal jeg være forsiktig med å si at ting bør være klar umiddelbart etter kampen. Det er mer et håp. 
Nettsideansvarlig

stigh

Quote from: stig on August 16, 2011, 17:04:18 PM
Det går på medlemskap,ikke partoutkort på nedre frydenbø.

Også skal jeg være forsiktig med å si at ting bør være klar umiddelbart etter kampen. Det er mer et håp. 


men de som va me til stavanger er jo alle redde sikkret billett? eller?

Nixon

Quote from: stigh on August 16, 2011, 20:12:45 PMmen de som va me til stavanger er jo alle redde sikkret billett? eller?


Ja, les nå hva han skriver lenger oppe!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det synes jeg forøvrig er en latterlig avgjørelse. Hvis man har partoutkort, medlem i Bataljonen og har reist på noen bortekamper, men ikke denne, skal man stille svakere enn hvis noen i teorien bare dro på denne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det vil alltid være mange som mener at de fortjener billetter mer enn andre. Og objektivt sett kan de sikkert ha rett også. Men så lenge det ble sagt på forhånd synes jeg det er greit at Bataljonen bruker lovnad om cupfinalebillett som et lokkemiddel for å fylle opp båten til akkurat den kampen.

Det vil aldri være slik at alle blir fornøyd. Men at hovedkriteriet er annsienitet i Bataljonen gjør vel at flest mulig av de som får billett fra Bataljonen fortjener det. Det er tross alt medlemskap Bataljonen lever av, og da bør det premieres at noen har vært med lenge, både i gode og dårlige tider.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Ser jo lokkemiddelet, og jeg skulle mer enn gjerne dratt, men hadde ikke mulighet denne gangen.

Ansiennitet i Bataljonen derimot støtter jeg fullt ut, og jeg har ingen problemer med at folk som har vært medlem lenger enn meg eller har hatt partoutkort lenger enn meg får førstepri.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

En presiseringer er at tilbudet om garantert cupfinalebillett gjaldt eksisterende medlemmer på det tidspunktet turen ble lagt ut(5 juli), slik at det ikke må forstås sånn at man bare kunne melde seg på, og deretter inn i bataljonen, for så stille foran andre eksisterende medlemmer.

Det var,som dere poengterer, et lokkemiddel for å fylle opp båt til denne vikitge kampen. Svært mange av de som skaffet seg rett til billett har lang ansiennitet og ville stilt sterkt uansett.
 
Nettsideansvarlig

Speedy

I en drømmeverden ville BBB / Brann fått i gang et system der man registrerte medlem for antall kamper (hjemme og borte) de gikk på. De med mest kamper i beltet får dra osv.. Blir ikke så mye mer diplomatisk enn det.  Det finnes vel i England om jeg ikke er helt på jordet..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Det kan da ikke være så vanskelig å få til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Det har vist seg å vera umogleg og totalt uinteresant for folk generelt å få til.

Dette vart tatt opp i 07 når hysteriet var på topp og alle skulle ha billettar til alt.

Det vart og nemd i ein eller annan tråd her inne for nokre månader (veker?) sidan.

Interessa frå dei fleste var laber med stadige argument om kor vanskelig detta var å få til.

For min del kan eg ikkje skjøna at dette skal vera eit problem.

Eg meinar å hugsar at det var Everton som har eit poengsystem. T.d for å få bill til Brannkampen i Bergen måtte du ha så og så mange poeng for å få bill.

Her i byen fekk dei som kjent "berre" 850 offisielle billettar, og riften var stor.

Og det hadde vore utruleg enkelt for Brann/bataljonen å innført eit slikt system.

I kvardagen har me ikkje behov for eit slikt system, men med ujamne mellomrom kjempar me i toppen, er med i cupen eller liknande.

Hadde ein då hatt eit system i botnen hadde enormt mykje bråk, sutring og klaging vore spart.

Klaus_Brann

Det bør jo ikke være verre enn at man f.eks. kan registrere billettkjøp av bortekamper på et kort alle får tilsendt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fabregas

August 17, 2011, 02:21:07 AM #141 Last Edit: August 17, 2011, 02:32:59 AM by Fabregas
Quote from: Yngve on August 16, 2011, 23:21:22 PM
Og det hadde vore utruleg enkelt for Brann/bataljonen å innført eit slikt system.


Sånn helt seriøst, mener du dette? Ok, hvis du mener det, her er noen utfordringer du må løse:

1. Hvilke kamper skal gi mye/lite poeng? Hva skal innvirke på antall poeng? Skal det for eksempel ha noe å si om kampen er viktig eller ikke. Hvis en utflyttet bergenser ser 8 bortekamper som er i nærheten av hans bosted Oslo er det da rett at han skal stå foran i køen enn en som har vært på alle hjemmekampene? Og mener du hvor en sitter på Stadion skal ha noe å si? er man virkelig mer verd om man står med Bataljonen?

2. Rapportering av hvilke kamper en har vært på. Veldig mange av de som ser både borte- og hjemmekamper er i dagens system aldri registrert med navn. Ergo: det vil være enkelt å jukse seg til flere kamper enn det en egentlig har, det vil bare være å be bekjente og venner om å ta vare på sine billetter i tilfelle de skulle trengtes. Alternativt kan en lage et svært og veldig byråkratisk system som vil kreve mye arbeid for Brann å følge opp og oppdatere. Og ja, om alle billettkjøp skal være gjennom Brann er også det en betydelig merutgift i form av organisering og systematisering.

Det er en del spørsmål om billettfordelingen i en evt. cupfinale, her tror jeg denne artikkelen som også er linket til tidligere i tråden kan gi dere gode svar: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2010/Billettfordeling-Cupfinalen-2010/
Må nok si meg uenig med dere som er opprørt over at VIP-er ol står langt framme i køen når det gjelder billeter. Slike rettigheter gjør VIP-pakker vesentlig dyrere og dette er svært gode penger for klubben. Dette er jo også penger kjøperne av VIP-plasser og losjer betaler godt for også alle de årene vi ikke er i cupfinaler etc. Men seff, sånn EGENTLIG synes jo jeg også gjengangerne som bryr seg om klubben fortjener mer å se kampen enn noen som så vidt er på kamper.

Nok om bilettfordeling, det blir utrolig spennende å se hvem vi trekker i semifinalen. Selv om det som noen sier vil være litt skummelt å møte Start siden vi da plutselig er klare favoritter håper jeg soleklart vi trekker dem. En semifinale hjemme hadde vært utrolig kult, da måtte vi virkelig klart å mobilisert skikkelig og fått bra med folk på Stadion.  Er det noen som vet når trekningen er?

Om vi ikke fortsatt er i gullkampen før kampen mot Haugesund 18. september synes jeg Skarsfjord bør spare noen spillere i den kampen. En cupfinale er og blir viktigere for klubben enn de poengene vi evt. mister mot Haugesund.

Her er min "ønkeliste" over mulige trekninger:
1. Start H
2. Start B
3. FFK H
4. AAFK H
5. FFK B
6. AAFK B

Hva syntes du?

Edit: Så nå nettopp at trekningen går i kveld(Onsdag) og blir vist direkte på NRK 1 fra klokken 2120.

Tom C

Aldri mer Obos....

Lister


Mjelde lanserer seg selv om spiss for start.

Kanskje en notorisk måltyv er det som skal til for å hindre nedrykk og sikre cupgullet til sørlandet?
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Fabregas on August 17, 2011, 02:21:07 AM
Quote from: Yngve on August 16, 2011, 23:21:22 PM
Og det hadde vore utruleg enkelt for Brann/bataljonen å innført eit slikt system.


Sånn helt seriøst, mener du dette? Ok, hvis du mener det, her er noen utfordringer du må løse:

1. Hvilke kamper skal gi mye/lite poeng? Hva skal innvirke på antall poeng? Skal det for eksempel ha noe å si om kampen er viktig eller ikke. Hvis en utflyttet bergenser ser 8 bortekamper som er i nærheten av hans bosted Oslo er det da rett at han skal stå foran i køen enn en som har vært på alle hjemmekampene? Og mener du hvor en sitter på Stadion skal ha noe å si? er man virkelig mer verd om man står med Bataljonen?

2. Rapportering av hvilke kamper en har vært på. Veldig mange av de som ser både borte- og hjemmekamper er i dagens system aldri registrert med navn. Ergo: det vil være enkelt å jukse seg til flere kamper enn det en egentlig har, det vil bare være å be bekjente og venner om å ta vare på sine billetter i tilfelle de skulle trengtes. Alternativt kan en lage et svært og veldig byråkratisk system som vil kreve mye arbeid for Brann å følge opp og oppdatere. Og ja, om alle billettkjøp skal være gjennom Brann er også det en betydelig merutgift i form av organisering og systematisering.

Det er en del spørsmål om billettfordelingen i en evt. cupfinale, her tror jeg denne artikkelen som også er linket til tidligere i tråden kan gi dere gode svar: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2010/Billettfordeling-Cupfinalen-2010/
Må nok si meg uenig med dere som er opprørt over at VIP-er ol står langt framme i køen når det gjelder billeter. Slike rettigheter gjør VIP-pakker vesentlig dyrere og dette er svært gode penger for klubben. Dette er jo også penger kjøperne av VIP-plasser og losjer betaler godt for også alle de årene vi ikke er i cupfinaler etc. Men seff, sånn EGENTLIG synes jo jeg også gjengangerne som bryr seg om klubben fortjener mer å se kampen enn noen som så vidt er på kamper.

Nok om bilettfordeling, det blir utrolig spennende å se hvem vi trekker i semifinalen. Selv om det som noen sier vil være litt skummelt å møte Start siden vi da plutselig er klare favoritter håper jeg soleklart vi trekker dem. En semifinale hjemme hadde vært utrolig kult, da måtte vi virkelig klart å mobilisert skikkelig og fått bra med folk på Stadion.  Er det noen som vet når trekningen er?

Om vi ikke fortsatt er i gullkampen før kampen mot Haugesund 18. september synes jeg Skarsfjord bør spare noen spillere i den kampen. En cupfinale er og blir viktigere for klubben enn de poengene vi evt. mister mot Haugesund.

Her er min "ønkeliste" over mulige trekninger:
1. Start H
2. Start B
3. FFK H
4. AAFK H
5. FFK B
6. AAFK B

Hva syntes du?

Edit: Så nå nettopp at trekningen går i kveld(Onsdag) og blir vist direkte på NRK 1 fra klokken 2120.


Du gjør det mye vanskeligere enn nødvendig.

Gi 1 poeng per kamp, uansett borte eller hjemme. Har man partoutkort, har man da 15 poeng.
Så kan man som jeg skrev ha mulighet til å registrere billettkjøp gjennom medlemskortet fra Bataljonen.
Det er kanskje vanskelig på cupen i de to første rundene, men etter det og på bortekamper kan man kjøpe billetter gjennom Brann, og registrere kjøpet på kortet.

Det er altså ikke verre enn man gjør det, selv om det sikkert er andre utfordringer jeg ikke har tenkt på i farten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

abe78

Om noen lurte:

Trekning onsdag 17 august. ca. kl. 21.20 på NRK
.og husk!

Markmus

De kunne vel vært noe smartere og lagt det til pausen i CL-playoffen ti minutter senere?

Ikke at Bayern Munchen - Zurich er meget interessant, men fotball er fotball :P
Ka du ve?

Gulløl

August 17, 2011, 19:59:26 PM #147 Last Edit: August 17, 2011, 20:06:11 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 17, 2011, 19:48:04 PM
De kunne vel vært noe smartere og lagt det til pausen i CL-playoffen ti minutter senere?

Ikke at Bayern Munchen - Zurich er meget interessant, men fotball er fotball :P


Det blir mer interessant i morra, når denne kampen spilles;

Milan v Inter v Juventus. I følge en fin streamingside.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Min magefølelse er ingen venn å stole på. Men den sier også Fredrikstad borte.
Rød makt på Hansa

Go Up