• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Haugesund - Brann 15.04 kl 19.00

Started by krakra, April 09, 2011, 21:13:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Håper på samme lagstilling. Holmvik var best på kanten i dag, og ser for meg ham som bedre enn en ennå-ikke-i-form Bentley foran i en bortekamp i hvert fall. Samme med Mjelde vis-a-vis Haugen. Skarsfjord bør terpe Kalvenes på markering, største svakheten hans og hvis han ordner opp den biten ser jeg ikke for meg Grorud ta fra den plassen. Opdal kommer til å starte, det har jeg ingen tvil om.

Nixon

Quote from: krakra on April 09, 2011, 21:13:27 PMmen Grorud overbeviste ikke mot FFK.


He he, det er vel litt strengt med tanke på hvor mange minutter han spilte...

Ellers er det slett ikke umulig at Skarsfjord starter med samme mannskap for fjerde gang. Men det kan sikkert snart være lurt å rotere litt mer for å få flere i gang. For om det har sammenheng med lite spilletid er ikke godt å si, men jeg synes at f.eks. Haugen har svakere og svakere innhopp.
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 10, 2011, 13:47:39 PM #3 Last Edit: April 10, 2011, 14:13:41 PM by Gulløl
Siste mulighet til å skaffe deg billett til FKH - Brann blir tirsdag fra kl. 14.00.

http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1689&Itemid=221

Skal vi kjøpe resten ?  ;) Trege haugesundere håper å kjøpe i døren på fredag ?  ;D


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Etter "Haugesund-runden" kan vi være alt fra nr. 1 til nr. 12.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Håper på noe i mellom, nær #1. Ikke #1, det takler vi ikke.
Ka du ve?

Gulløl

Uavgjort er "perfekt", da er vi med i toppen men slipper unna førsteplassen og gullfeber på 40++   :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

HUSK, møtested før kampen er Flytten Pub.  Der blir det liv, garantert  :)
http://www.visithaugesund.no/no/Produkt/?TLp=39230
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Hvilken pub har dere tenkt å flytte på, da? ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 10, 2011, 23:16:39 PM #10 Last Edit: April 10, 2011, 23:20:28 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Quote from: Gulløl on April 10, 2011, 22:12:40 PM
HUSK, møtested før kampen er Flytten Pub.  Der blir det liv, garantert  :)
http://www.visithaugesund.no/no/Produkt/?TLp=39230



Er dette offisielle møteplassen for Bataljonen før kampen? Ifjor var vi en annen plass rett ved hovedgaten med øltelt og reduserte priser. Ellers er jo havneområdet der nede med Flytten en flott plass :)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

dudo

Vaage Nilsen sliter visst med en lyske eller noe, og kan fort komme til å stå over kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: YadaYada on April 11, 2011, 14:25:31 PM
Er dette offisielle møteplassen for Bataljonen før kampen? Ifjor var vi en annen plass rett ved hovedgaten med øltelt og reduserte priser. Ellers er jo havneområdet der nede med Flytten en flott plass :)


Står nederst her at Flytten er møteplassen:
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=507

Noen som vet når båten fra Bergen legger til kai i Haugesund ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Antatt ankomst tid i Haugesund er 17:45. Kommer en artikkel imorgen eller onsdag med diverse informasjon om turen.
Nettsideansvarlig

Gulløl

April 12, 2011, 13:22:25 PM #15 Last Edit: April 12, 2011, 14:03:19 PM by Gulløl


Fredagens kamp mellom FKH og Brann er på det nærmeste utsolgt, men de siste 120 ståplassene legges ut for salg i dag.
Billettbua har åpent fra kl. 14.00 til 16.00 i dag, så vil du oppleve kampen live har du altså fortsatt en mulighet.
Billettbua vil også ha åpent på fredag i timene før kampen, men da vil det kun være noen få uavhentede billetter som legges ut.


http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1703&Itemid=221

Kommentar:
Er en der når billettbua åpner på fredag er det nok sikkert ca. 50 - 100 uavhentede billetter igjen å velge i kan jeg tenke meg. Og sikkert også en restbeholdning av de 120 billettene som de ikke klarer å selge i dag siden haugesunderene ser ut til å blitt nesten mett på billetter. Så for de som vil på HFK -Brann på fredag kveld er det absolutt muligheten for få å billett fremdeles til stede. Men sikkert ikke så lurt å stille i fullt Brann supporter utstyr når en skal kjøpe billett  ;).
G feltet er bortefeltet, D - E - F er feltene ved siden av, greit å vite om en vil stå nærmest mulig bortefeltet. Skal nok bli solid Brann trøkk fra tribunene i Haugesund, tipper vi blir omtrent like mange som på Lillestrøm, altså ca. 700 Brann tilhengere totalt på hele stadion. Skal blir greit å friske opp Haugesund med rødt og hvit og enkelt synge ut de 4000 trauste og sindige haugesunderne på tribunen.  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Mens Brann har en skadefri tropp til kampen på fredag sliter Haugesund med skader:

-   De må  sannsynligvis klare seg uten Joakim Våge Nilsen på grunn av lyskeproblemer.
-   Trygve Nygaard måtte også gå av banen etter en omgang søndag, men Lothe håper midtbanespilleren blir klar til fredag. Det samme gjorde Tom Erik Nordberg og Nikola Djurdjic. De to sistnevnte blir etter alt og dømme klar til kamp.
-    Jarle Steinsland, Juska Savolianen og Are Tronseth er fortsatt på skadelisten.

http://www.h-avis.no/sport/det-ma-et-under-til-1.6168004
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

tj00m

Tror dere det kommer til å være brannfans som ikke har billett, som blir værende på flytten pub når kampen pågår? Noen her f.eks. som ikke har billett, men har tenkt å ta en kveld i Haugesund?
Brann Bergens Stolthet!

YadaYada

Quote from: tj00m on April 12, 2011, 15:15:23 PM
Tror dere det kommer til å være brannfans som ikke har billett, som blir værende på flytten pub når kampen pågår? Noen her f.eks. som ikke har billett, men har tenkt å ta en kveld i Haugesund?


Vi er en gjeng som skal nedover og 4 av oss har billett til bortetribunen. 2 har ikke fått tak i. Tror de ser den på puben om de ikke får tak i på børsen.

Er det forresten noen som har kjøpt på nettet og fått billettene i posten av Brann? Vi har ikke mottatt våre enda.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Gulløl

En mulighet for dei som ikke er så nøye på det. Haugesund Stadion har en fungerende gratishaug, i svingen like bak borteseksjonen. Når jeg gikk rundt banen i forrige uke var det i hvert fall god innsyn der til store deler av banen. Ellers er det alltid noen som har for mye billetter som vil selge utenfor stadion om en plasserer seg litt strategisk. Ellers ser jeg nå at de siste 120 billettene er utsolgt. Da er det uavhentede billetter som er siste muligheten, men da må en stille seg i kø en stund før billettluka åpner på fredag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Info om turen er lagt ut. Skriv gjerne om det er noe info du savner, så får jeg oppdatert.
Nettsideansvarlig

krakra

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5566155.ece

Skremmende overskrift fra BA. Heldigvis var det bare småplukk. Vi hadde sikkert overlevd uten Mjelde, men Austin ute haddde vært ille nok med Mjelde som backup. Med Mjelde også ute hadde vi, som formasjonstreningen tilsier, måttet spille med Haugsdal sammen med Torp.

GlennK

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5566155.ece

``Mjelde og Austin ute``

Skarsfjord beroliger oss med at Austin spiller mot FKH, var redd før jeg så den. Men når jeg så at Mjelde var ute tenkte jeg; ``Yes, tid for Haugen!`` Men selvfølgelig friskmelder ham seg selv....

EDIT: Krakra var sekundet tidligere ute enn meg  :)

Demba

Faen. Hadde håpet at vi var i Bergen en time tidligere. Hadde planlagt en aldri så liten tur på puben etter kampen. men,men. Man kan ikke få i pose og sekk :)

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Demba

Litt for liten etter min smak.

Drar du luen din med til Haugesund? :-)

Klaus_Brann

Hehe. Ja, både den og jeg tar turen til årets første bortetur. Skal bli godt med tur igjen, og det hadde smakt med tre poeng blant måkene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Demba

Fin instilling! Reiser du med båten, eller?

Klaus_Brann

Ja, det blir båttur. Det bruker "alltid" å være bra vær de turene jeg har tatt til Stavanger med båten, så vi får håpe værgudene ombestemmer seg i forhold til det som er meldt fredag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Jo flere spillere motstanderen har ute, jo større er sannsynligheten for Brann-tap.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Før FFK kampen ble vi servert nyheten om en skadefri tropp. Då tapte vi.
Samme nyhet blir vi servert no. Uff


Det blir en vanskelig kamp men eg håper på uavgjort.
La Folket Synge

*Feltz*

roaldinho

Quote from: Gulløl on April 13, 2011, 12:40:30 PM
Svein Erik Edvartsen dømmer FKH-Brann
http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1705&Itemid=221



Noen som vet hvordan han er i kamper der Brann er involvert? Jeg vet det sikkert selv, men jeg orker ikke tenke når det er mange oppvakte her inne som tar det på 2 sekunder.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Så lenge vi slipper Berntsen så er det greit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

April 14, 2011, 17:53:28 PM #36 Last Edit: April 14, 2011, 18:01:18 PM by Gulløl
Om den såkalte høyrisikokampen, som ble høyrisko på grunn av en stein gjennom et bussvindu for 15 år siden (nei det er ikke glemt, kanskje det er glemt om 50 år  ;)).
Fra ettermiddagsendingen Nrk Hordaland,  fra 34:30
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/728995/

Merk kommentaren: "Tryggleiken rundt Brann supporterene blir forsterket
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: roaldinho on April 14, 2011, 15:58:01 PM
Quote from: Gulløl on April 13, 2011, 12:40:30 PM
Svein Erik Edvartsen dømmer FKH-Brann
http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1705&Itemid=221



Noen som vet hvordan han er i kamper der Brann er involvert? Jeg vet det sikkert selv, men jeg orker ikke tenke når det er mange oppvakte her inne som tar det på 2 sekunder.


Det hadde vore interessant om det eksisterte statistikk (krøvel? 6347?) over enkeltdommeres statistikk i våre kamper, med faktorer som heimebane, vår generelle form, tabellplassering osv tatt i betraktning.
Gå av.

Markmus

Quote from: Spelaren on April 14, 2011, 18:24:58 PM
Quote from: roaldinho on April 14, 2011, 15:58:01 PM
Quote from: Gulløl on April 13, 2011, 12:40:30 PM
Svein Erik Edvartsen dømmer FKH-Brann
http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1705&Itemid=221



Noen som vet hvordan han er i kamper der Brann er involvert? Jeg vet det sikkert selv, men jeg orker ikke tenke når det er mange oppvakte her inne som tar det på 2 sekunder.


Det hadde vore interessant om det eksisterte statistikk (krøvel? 6347?) over enkeltdommeres statistikk i våre kamper, med faktorer som heimebane, vår generelle form, tabellplassering osv tatt i betraktning.


Vi vet i alle fall at sannsynligheten for at Espen Berntsen dømmer våre kamper mot Stabæk er større enn at andre dommere gjør det og at sannsynligheten for tap er større når han dømmer oss.

Banner på han dømmer minst én av kampene våre mot Stabæk i år. Noe annet ville vært særdeles overraskende.
Ka du ve?

abe78

Quote from: Gulløl on April 14, 2011, 17:53:28 PM
Om den såkalte høyrisikokampen, som ble høyrisko på grunn av en stein gjennom et bussvindu for 15 år siden (nei det er ikke glemt, kanskje det er glemt om 50 år  ;)).
Fra ettermiddagsendingen Nrk Hordaland,  fra 34:30
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/728995/

Merk kommentaren: "Tryggleiken rundt Brann supporterene blir forsterket


Småflaut. De bør holde godt kjeft og sørge for at stadion ikke er livsfarlig denne gangen...
.og husk!

Gulløl

April 14, 2011, 21:53:45 PM #40 Last Edit: April 14, 2011, 22:07:57 PM by Gulløl

---
greiå e jo at hvis dessa drive md synging/roping etc så e d bare for dei som sitte rundt å be vaktana fjerna de -de må då henvisas t bortefeltet...e d fullt, så...ja...blir d ut md de gitt   Håpa folk e i d hårsåra hjørna og klage på alt så kan minna om antydning t bergensdialekt  
---
Me ser jo på detta oppgjøre som ett litt mer risikoppgjør enn ka f.eks brannfansen gjør da..(vett det e ømt mtp mursteinen, men for oss yngre generasjon så har me jo kje opplevd noe sånn) Om det sitte ein bergenser bortforbi meg som sitte å ser kampen så ser eg ingen problem, men om dei står å synge å juble å hoie, då e det problemer..
---
brann fansen er noken svin end off
---
hvis ein breiflabb jubla eller gjørr antydningar om at an e ein breiflabb i min omkrets så smelle det
---
Nai Du kan ikje ta på deg brann-skjerfet ditt selv på på felt F neste fredag.
D e kun G felte Du kan ha på deg noen form for supportereffekter, men der e d fult så ein kan ikje bli henvist der t heller, så då e d ut av stadion.
---
Såg blatalalalajonene skulle være på flytten ved ankomst Indre kai...
Posh. Ska jaffal sjekka ølprisen når eg alikavel ska ner å slåss
---


Er det mulig ??  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

For øvrig er jeg helt enig i det om andre lags supportere som jubler og hoverer en halv meter foran deg når deres lag scorer. Det er ganske provoserende og det kan lett bli ampert.

Men uansett er det jo komisk hvor mye de hater oss. Der snakker vi virkelige mindreverdighetskomplekser!

En annen ting: Hva er det med rogalendinger og dette med å skrive på dialekt?

Legg ned hele klubben!

Kai-Olai

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2011, 22:00:51 PM
En annen ting: Hva er det med rogalendinger og dette med å skrive på dialekt?


Kan det ha noe med å gjøre at språket deres er så langt unna norsk skriftspråk at de rett og slett sliter med å lese/skrive norsk?

skuteviken

Quote from: Gulløl on April 14, 2011, 21:53:45 PM

---
Såg blatalalalajonene skulle være på flytten ved ankomst Indre kai...
Posh. Ska jaffal sjekka ølprisen når eg alikavel ska ner å slåss
---



Dette er samme alkis-sloss-klovnene som spyr rundt seg med anklager om casuals osv.

Haugesund-supporterne går i samme bås som AAfk-fansen. Breiale og dårlig smak.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Dette sier Ikkepedia om Haugesunds dialekten:

Haugesund er kjent for sin overdrevne dialekt. Haugesundsdialekten er i utgangspunktet temmelig nasal, og enkelte innbyggere tar den skrittet videre - og prøver å gjøre den penere enn den egentlig er. For eksempel sier de "hvossen", som er en blanding mellom hvordan og kossen.
Haugesundsk er dialekta som tales i byen, og den er veldig fin. Den er farlig, for hvis f.eks. en gjeng med haugesundske studenter flytter til Oslo, vil de: 1. Overta alle studentdamene med den kjekke dialekta 2. Kunne legge planter uhindret, siden ingen forstår dem (Oslo-siddiser legger bare over til Oslo-siddisk, uansett.)


http://ikkepedia.org/wiki/Haugesund
;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Brann påførte Rosenborg sitt første tap på 33 seriekampar.
Fredrikstad påførte Brann sitt første tap på stadion sidan 1972.
Haugesund har ikkje tapt heime sidan .......
Og no skal dei atpåtil laga folkefest i Haugesund.
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/haugesund-vil-lage-folkefest-mot-brann-3470426.html
Det luktar faktisk Brann-seier lang veg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Det hadde luktet borteseier lang vei om det ikkje var for at det er Brann som er bortelag, spør du meg. Riktignok gir seieren over bartepakket grunn til en viss optimisme, men historisk går jo aldri sånne ting som dette Branns vei.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Personlig ville jeg ikke satset alt det denne tullebukken satser når sjansen til å vinne bare er i overkant av 60 prosent.


- Får man 1,75 eller 1,80 i odds på hjemmeseier er det bare til å satse hus, bil, kone og unger. Det er mer enn 60 prosents sjanse for at FK Haugesund vinner, sier Wathne.
http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1711&Itemid=221
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up