• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - FFK 9.4.2011 kl 16.00

Started by vebo, April 06, 2011, 11:27:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Snart ny kamp! Fint vær er det også meldt.

Noen som har peiling på hvilken stand matten er i?

Forøvrig så tror jeg at vi bør starte med samme tropp. Om Austin er ute så foreslår jeg Zsolt på hans midtbaneplass og Yaw inn i midtforsvaret. Tror ikke Haugen eller Mjelde har defensive egenskaper gode nok til denne "oppdemmingsplassen". Zsolt viser seg derimot som en god spillende midtstopper med gode trygge passninger.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Men har Zsolt stor nok radius og kjappe nok bein?
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg er hellig overbevist om at Austin blir klar. Hvis ikke heller jeg heller mot å trekke Mjelde ned og gi Haugen sin første kamp fra start, det blir en mindre grad av rokkering i den grad at vi har prøvd det tidligere i fht å splitte stopperne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: Nixon on April 06, 2011, 11:44:23 AM
Men har Zsolt stor nok radius og kjappe nok bein?


Til å erstatte Austin - nei, til å være beste alternativ - ja. Det vil dog kreve enda mer av Torp.

Quote from: dudo on April 06, 2011, 11:52:36 AM
Jeg er hellig overbevist om at Austin blir klar. Hvis ikke heller jeg heller mot å trekke Mjelde ned og gi Haugen sin første kamp fra start, det blir en mindre grad av rokkering i den grad at vi har prøvd det tidligere i fht å splitte stopperne.


Men Mjelde var jo på ingen måte god der sist sesong?
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: dudo on April 06, 2011, 11:52:36 AM
Jeg er hellig overbevist om at Austin blir klar. Hvis ikke heller jeg heller mot å trekke Mjelde ned og gi Haugen sin første kamp fra start, det blir en mindre grad av rokkering i den grad at vi har prøvd det tidligere i fht å splitte stopperne.


Kva er det med Austin?  Eg har ikkje fått med meg noko om at han er skada.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ja, det er mulig Zsolt er bedre enn Mjelde på midtbanen, men det er neppe en voldsom forskjell. Zsolt sliter med tempoet i midtforsvaret. Ting kommer til å gå veldig fort rundt ham på midtbanen. Ved å flytte ham opp bryter vi også opp et bra midtforsvar.

Flytt ned Mjelde, eventuelt flytt opp Fakiri og sett Holmvik på backen. Hvis ikke Austin skulle bli klar. Noe vi får håpe han blir.

vebo

Quote from: krakra on April 06, 2011, 11:57:00 AM
...
eventuelt flytt opp Fakiri og sett Holmvik på backen


Tenkte ikke på denne, men det er selvfølgelig et alternativ, men da er også spørsmålet om Bentley er klar. Et annet alternativ er jo Kissen på venstrabacken, men jeg tror det ville vært et større tap for forsvaret enn Zsolt.


Quote from: krakra on April 06, 2011, 11:57:00 AM
...

Hvis ikke Austin skulle bli klar. Noe vi får håpe han blir.


På alle måter!
Tiocfaidh ár lá

dudo

Nei, Mjelde var ikke bra der forrige sesong, men så synes jeg ikke han har vært voldsom god hittil heller. Om noe kan han kanskje få litt bedre tid som defensiv midtbane, noe som ville hjulpet han stort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Eg har ikkje troen på å gjøre rokkeringer i en lagdel for å fylle tomrom i en ny. Då har vi plutselig to endringer og begge i sentrallinjen. Mjelde må evt. kunne gjøre Austin-jobben i en kamp. Så får forsvaret vårt fortsette det gode samspillet.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Buljongmannen

Rart at verken BT eller BA hadde noe om Austins skade i dag.

Klaus_Brann

Jeg er enig i den. Nå har ting fungert så bra, så minst mulig forandringer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Buljongmannen on April 06, 2011, 13:22:54 PM
Rart at verken BT eller BA hadde noe om Austins skade i dag.


Brann har sagt at de har hatt han til røngten og at de ikke har funnet noe brudd, og at han mest sannsynlig bare trenger noen dagers hvile.
Jeg tipper han blir klar på lørdag hvis ikke det er noe mer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

April 06, 2011, 14:16:32 PM #14 Last Edit: April 06, 2011, 14:19:14 PM by Gepard
Selv vil jeg ha Mjelde ned i Austins posisjon dersom Austin må ut. El Fakiri har jeg ingen tro på i denne rollen da han har for dårlig radius og mangler litt kvikkhet i beina. El Fakiri er en slags Torp superlight i en evt midtbaneposisjon. Austins rolle er en mer vandrende boks til boks. Som krever meget god kondisjon enormt trøkk i spillet og forflyttnigsevne.

Mjelde har gode holdninger på banen, og gir alt. Sånnsett vil han funke godt sammen med Torp, og den offensive biten av Austin-rollen vil være tilnærmet like den han har i dagens posisjon.

Derimot er jeg litt mer usikker på hvem skal inn i Mjeldes rolle, Haugen har alt som skal til i det offensive spille, der er han tilogmed kanskje enda vassere enn Mjelde. Men litt bekymret for om han klarer å ta det samme defensive ansvaret som Mjelde har utført perfekt. Enormt viktig at Haugen fremstår mye mer balljagende enn han har gjort mot Rbk og Lsk dersom han skal inn.


Er Skarsfjord også usikker på Haugen inn i mjeldes rolle har han selvsagt alternativene med å sette Zsolt inn for Austin, men da må torp overta Austinrollen mens Zsolt går inn som en mer ren def midt. Tror ikke vi skal tukle med Torp sin rolle, da han har vært helt plettfri sålangt. Austinrollen krever enormt mye fysisk og Torp har gått tom etter ca 70 min i begge kampene sålangt, så spørs om ikke det blir gambling.

Så har man jo også spørsmålet om Bentley kan fylle Mjelde rolle istendenfor Haugen ?

Mange spenningsmomenter. Men selv håper jeg hverfall på at Mjelde går inn vedsiden av Torp, da dette tukler minst mulig med det som har funket så bra nå. Så er det et litt åpent spørsmål for hvem som skal inn i Mjeldes rolle igjen. Men  hadde vært spennende å gi det ansvaret til Haugen!

Men best av alt hadde selvsagt vært om Austin meldes fitt for fight. For en spiller !

Nixon

Jeg heller også mot Mjelde ned og Haugen inn dersom Austin mot all formodning ikke kan spille. Haugen er rett nok et usikkerhetsmoment i forhold til den defensive biten, men mot FFK på hjemmebane skal vi uansett ha mye av spillet selv. Og jeg regner med at publikum gir han beskjed dersom han trekker seg i for mange taklinger!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Nå må folk ikke se seg blind på siste innhopp. Haugen gikk på ingen måte hardt inn i duellene mot RBK heller, men han løp langt mer og jobbet defensivt. Haugen inn for Mjelde vil styrke oss offensivt og styrke oss offensivt. Det må vi tørre å ta sjansen på på hjemmebane mot FFK. Iallefall hvis Holmvik starter.

Zsolt og Kalvenes begynner å ligne et velsmurt maskineri. Jeg tror det er en større defensiv risiko å splitte opp dem enn å sette Haugen inn på OM.

Uansett er det ingen veldig aktuell diskusjon. Austin blir sikkert klar, men det kommer nok til å bli aktuelt etterhvert.

ostraume

Austin blir nok klar denne gangen, men temaet vil nok komme opp igjen.

Pr. i dag har vi bare en "luksus"spiller i start11eren som gjerne henger igjen oppe, og det er Guastavino. Det jeg har sett av Haugen så virker han som en luksusspiller, jeg er også veldig spent på å se hvor mange meter Bentley legger ned når han er inne på laget.

Vi tåler en luksusspiller, kanskje til og med to, men om vi får en trio med Guastavino - Haugen - Bentley så er jeg redd det blir for ubalansert. Husker med gru i fjor når Bakke, Huseklepp og Guastavino stort sett hang igjen oppe og backene våre kom i 1 mot 2 situasjoner støtt og stadig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

April 06, 2011, 15:33:48 PM #18 Last Edit: April 06, 2011, 15:35:52 PM by krakra
Det er bare tull å kalle Guastavinho en luksusspiller.  Han jobber knallhardt gjennom hele kampen. Om Bentley starter vet vi ikke. Holmvik har gjort det bra og Bentley har vært ute i flere månder. Han er nok et godt stykke unna toppformen. Vi tåler helt fint å ha Haugen på banen.

dudo

Bentley virket da ganske bra i det defensive mot LSK, selv om det selvsagt er et ekstremt snevert grunnlag å uttale seg på. Jeg tror heller problemet med han er at han er en av-på-spiller, som ikke er jevn nok. Slik som Ojo angivelig er. Guastavino er for øvrig bra som førsteforsvarer og legger ned en stor defensiv innsats den første timen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Guastavino har en høvelig fri rolle i laget, og det er flott det. Jeg vet ikke om dere legger det samme som meg i luksusspiller. G er en av mine favoritter, han jobber absolutt hardt og bør klart være fast på laget, men at han er "bra" som førsteforsvarer er jeg rett og slett ikke enig i.

Ang. Bentley så er jeg avventende, blir for tynt å si noe etter LSK-kampen.

Spørsmålet er hvor mange av de 4 offensive vi tåler som først og fremst er gode offensive og med ballen i laget for å opprettholde det fabelaktige kollektive presset, høyt i banen endog(!), vi har sett i to kamper. Ser folk for seg det vil fungere like bra med f.eks Bentley og Haugen inn for Holmvik og Mjelde?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Stakkars meg som må pine meg gjennom eit 50-årslag i Kvinesdal mens denne kampen pågår :( .
Det blir om å gjere å finne dei mest fotballuinteresserte gamle tantene med blått hår og konsumere rikeleg med kaffi. Deretter kjapp retur til Kristiansand, inn på Sumo uten å sjå resultatet og sjå greien i opptak.

Fy søren kor perfekt denne dagen kunne ha blitt i Bergen.
Gå av.

krakra

April 06, 2011, 15:46:41 PM #22 Last Edit: April 06, 2011, 15:48:31 PM by krakra
Vel, jeg syns Guastavinho gjør en mer enn godkjent defensiv innsats og mistenker egentlig at hans defensive bidrag blir litt undervurdert fordi han først og fremst sees på som en offensiv spiller. På samme måte som at Mjeldes defensive bidrag blir overvurdert fordi han ikke bidar offensivt. Vi vet ikke engang om Bentley går inn i førsteelveren. Han har nettopp kommet tilbake fra et lengre skadeavbrekk.

Skulle Haugen og Bentley komme inn for Mjelde og Holmvik vil nok det svekke oss defensivt ja, men samtidig styrke oss offensivt og gi oss flere strenger å spille på hvis/når Ojo har en dårlig dag på jobben. På hjemmebane mot en dumpekandidat bør vi ikke være redde for å sette inn en offensiv spiller for en defensiv. Iallefall ikke på offensiv midtbane.

dudo

ostraume: Da tror jeg vi er uenige, ja. Guastavino går veldig ofte i press mot backrekken den første timen, og det er dette jeg definerer som "førsteforsvar". Det har funket veldig bra i de to kampene i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 06, 2011, 15:53:43 PM
ostraume: Da tror jeg vi er uenige, ja. Guastavino går veldig ofte i press mot backrekken den første timen, og det er dette jeg definerer som "førsteforsvar". Det har funket veldig bra i de to kampene i år.


Det er nok ikke bare din definisjon. Kalvenes & co i forsvaret har jo også skrytt av dette, fordi det gjør forsvarets jobb enda lettere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article197450.ece

Vi stiller tilsynelatende med samme lag igjen. Nytt av året er at alle er i full trening!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Blir spennende å se hvem som blir vraket fra kamptroppen da. Tipper det blir Juninho eller Haugsdal.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Løkhuer!! Kan ikke denne Osdal lage en artikkel om nettopp dette, for å unjinxe det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Så så. Seriegull blir det ikke uansett så lenge vi ikke taper ørten - null mot Lyn. Og hvor er Lyn? Ikke i TL i hvert fall.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


dudo

Nå var det vel heller FFK-kampen og ikke gullet som skulle unjinxes?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 08, 2011, 14:32:11 PM
Løkhuer!! Kan ikke denne Osdal lage en artikkel om nettopp dette, for å unjinxe det?


Osdal skrev jo allerede i går om dette som BT skriver om i dag. Jeg tenker på dette om at Brann kun én gang tidligere har vunnet alle de tre første, og at dette var i 2007. Men denne Osdal unngikk jinxing ved å også skrive at det selv med uavgjort eller tap vil være en serieåpning av de sjeldne for vår del.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on April 08, 2011, 14:39:39 PM
Så så. Seriegull blir det ikke uansett så lenge vi ikke taper ørten - null mot Lyn. Og hvor er Lyn? Ikke i TL i hvert fall.


Snakker ikke om seriegull, men om generell jinxing. Det er så unødvendig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 08, 2011, 14:44:20 PM
Nå var det vel heller FFK-kampen og ikke gullet som skulle unjinxes?


Det er korrekt. Umulig å lage stats på jinxing, men det er noe med det. Håper Brann klarer å fokusere på at VG fortsatt tipper oss på nedrykk, og ikke tullet fra lokalavisene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 08, 2011, 15:17:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 08, 2011, 14:32:11 PM
Løkhuer!! Kan ikke denne Osdal lage en artikkel om nettopp dette, for å unjinxe det?


Osdal skrev jo allerede i går om dette som BT skriver om i dag. Jeg tenker på dette om at Brann kun én gang tidligere har vunnet alle de tre første, og at dette var i 2007. Men denne Osdal unngikk jinxing ved å også skrive at det selv med uavgjort eller tap vil være en serieåpning av de sjeldne for vår del.


Denne Osdal balanserer i så fall på en knivsegg. Dristig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Quote from: kabelmann on April 08, 2011, 14:39:39 PM
Så så. Seriegull blir det ikke uansett så lenge vi ikke taper ørten - null mot Lyn. Og hvor er Lyn? Ikke i TL i hvert fall.


Ja 6-0 tap og 3-1 seier for å være nøyaktig, bare i motsatt rekkefølge iht h og b.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

kabelmann

Quote from: dudo on April 08, 2011, 14:44:20 PM
Nå var det vel heller FFK-kampen og ikke gullet som skulle unjinxes?


Greit greit. Så lenge ikke gullet jinxes, så... ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

April 08, 2011, 19:50:22 PM #41 Last Edit: April 08, 2011, 19:52:32 PM by krøvel vellevold
VIF-tap i kveld gjør at vi vil ligge foran dem selv med ettmålstap i morgen. Ett poeng vil gjøre at vi får gleden av å lede serien et helt døgn.
Legg ned hele klubben!

krakra

Det blir jo veldig spennende å se hvordan nye Brann takler å være favoritter. Gamle Brann hadde en tendens til å ikke takle det, selv da vi hadde TLs beste stall i 2006 knakk vi sammen, men heldigvis skjedde ikke det i 2006.

Men så har vi sett at det er mye nytt med nye Brann. De klarer å ro i land en ledelse, holde fokus gjennom hele kampen og har en innsatsvilje jeg ikke kan huske å ha sett tidligere. Kanskje klarer de også å vinne en kamp alle forventer at de skal vinne+

Klaus_Brann

Selv med tap kan vi jo lede serien frem til neste helg:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

football

Får vi se Torp i midten, Kalvenes på venstreback og Fakiri på benk snart?

Fakiri hadde riktignok en ok kamp sist, men dog.. Litt tidlig for Torp kanskje.


Jose Arrogantio

Regner med at Football mener Grorud ;)

Jeg vil nå heller beholde Kalvenes og Zsolten i midten, så lenge de jobber så bra sammen, i hvert fall inntil Grorud er i bedre form. Kan kanskje la Zsolt og Grorud spille sammen i cup, se hvordan det funker først.

football

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2011, 00:43:22 AM
Regner med at Football mener Grorud ;)

Jeg vil nå heller beholde Kalvenes og Zsolten i midten, så lenge de jobber så bra sammen, i hvert fall inntil Grorud er i bedre form. Kan kanskje la Zsolt og Grorud spille sammen i cup, se hvordan det funker først.


Sorry, Grorud naturligvis ja  ;)

krakra

Da tror jeg det er for tidlig ja. Husk at fyren bare har 45 minutter kamptrening i år. Han spiller 2-lagskamp på mandag og får kanskje et innhopp mot FFK. Så får vi se.

Men jeg tror det tar en stund før han spiller fra start.

Markmus

Og hvorfor skulle han? Midtstopperparet vårt har da gjort jobben sin de.
Ka du ve?

Go Up