• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nicolás Mezquida

Started by osoerli, March 10, 2011, 15:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Fortener sin eigen tråd også denne karen.

Navn: Gabriel Nicolás Mezquida
Født: 21. januar 1992
Sted: Paysandú, Uruguay
Høyde: 172 cm
Vekt: 63 kg
Posisjon: Angriper
Klubb: C.A. Peñarol
Landskamper: U15 og U17-landslag
Avtale med Brann: LÃ¥n til 1. august 2011

http://www.brann.no/nyheter/se-nico-i-aksjon/

Det er litt lavere tempo i Norge enn i Uruguay. Jeg fikk litt bedre tid og litt mer plass enn jeg er vant til, sier Nico gjennom agent og tolk Terje Liverød.

Det er vel positivt at han syns han fÃ¥r betre tid her enn han er vant til.  :)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Nåja, nå var det jo våre spillere som ga ham så mye tid så det kan vel tolkes begge veier.

nummer9

I videoen kommer det ganske klart frem fra Skarsfjord at han ikke forvente at spilleren vil bidra mye for A-laget. Virker som om det er et ganske skudd i blide der de kanskje bare har anbefalingene fra Liverød å gå på.

Belfort

Merkelig prioritering og hente spillere som man ikke forventer vil bidra! Nå er det en uke til seriestart og stallen skriker etter kvaliteter. Man kan da ikke gå til seriestart med denne stallen?

Gulløl

At han er opplever tempoet lavere i Brann en i den toppklubben han kommer fra i Uruguay er naturlig. Uruguay er en bedre fotballnasjon er Norge, rangeres henholdsvis 7 og 11 av FIFA. Og Brann er vel som nedrykkskandidat halveis som et Adeccolag tempomessig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Quote from: Belfort on March 10, 2011, 16:39:33 PM
Merkelig prioritering og hente spillere som man ikke forventer vil bidra! Nå er det en uke til seriestart og stallen skriker etter kvaliteter. Man kan da ikke gå til seriestart med denne stallen?


Joda det kan man, og spilleren er hentet nettopp derfor. Som en ekstra bonus kan det jo bli bra, om ikke er det flyet hjem i august uten at det egentlig har gjort noe fra eller til for Brann.

dudo

Jeg står på mitt, han skyter 2.-laget til divisjonsmesterskap, men de får ikke rykke opp siden 1.-laget rykker ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on March 10, 2011, 16:56:50 PM
Jeg står på mitt, han skyter 2.-laget til divisjonsmesterskap, men de får ikke rykke opp siden 1.-laget rykker ned.

Du kan få rett i det. Og den mest underholdende og tekniske fotballen vil trolig 2-laget stå for.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Jeg har hørt at man i Brann har større forventninger til denne spilleren enn det man har villet gå ut med offentlig. Man har altså forsøkt å "snakke ned" Nicolas for å redusere forventningspresset mot ham. Noen andre som vet noe om dette?
...we shall never surrender.

Gulløl

Quote from: Churchill on March 10, 2011, 19:01:54 PM
Jeg har hørt at man i Brann har større forventninger til denne spilleren enn det man har villet gå ut med offentlig. Man har altså forsøkt å "snakke ned" Nicolas for å redusere forventningspresset mot ham. Noen andre som vet noe om dette?

Mitt inntrykk også, sikkert lurt å gjøre det slik og heller la han overraske. Om han slipper den samme tempo omstillingen som Juninho måtte gjennom er det positivt og vil medføre at han kommer fortere inn i det. Og det at angrepsfotballen til Brann i år nok blir mer småteknisk og "sør-amerikansk" en tidligere år er nok til fordel for han. Det maksimale vi kan håpe på i forhold til spilleren er noen mindre innhopp i mars, april, mai og forhåpentlig kamper fra start i juni og juli.
Men kan ikke forstå at Brann ikke har ordnet seg opsjon eller i det minste en eller annen avtale for hvor prisen skal ligge. Mulig de har gjort det men vil tone det ned også. Noen som vet når kontrakten hans med Peñarol går ut ? Kanskje han snart er Bosman spiller (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Bosmanspiller kan han ikke være all den tid han kommer fra en klubb utenfor EU-systemet.

Og hvor har dere det fra at man ikke har en opsjon?

Huff

Quote from: Xminator on March 10, 2011, 21:46:23 PM
Bosmanspiller kan han ikke være all den tid han kommer fra en klubb utenfor EU-systemet.

Og hvor har dere det fra at man ikke har en opsjon?


Ut fra det jeg leser kommer det av at vi ikke har vært ute i media og bekreftet noen opsjon. Håper Brann i det minste har forsikringer om at det lar seg gjøre å hente spilleren innen rimelighetens grenser, men det kan jo og godt være vi faktisk har en opsjon.

Gulløl

March 11, 2011, 01:00:50 AM #12 Last Edit: March 11, 2011, 01:03:24 AM by Gulløl
Det kan nevnes at når Nico var hos den tyske klubben Schalke 04 hadde klubben opsjon på kjøp av spilleren en periode. Derfor merkelig om Brann ikke har klart å fått det samme.

I den nylige inngåtte låneavtalen på Juninho har Brann krinkastet med en gang at de har opsjon. Det samme ble kringkastet når Zsolt kom på lån. Men det har ikke blitt gjort i forbindelse med lånet av Nico selv om nyhetsoppslaget på hjemmesiden til Brann om leieavtalen har vært grundig og utfyllende ellers. BT og BA har heller ikke nevnt noe om det. Derfor tvilen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Uten å kaste meg ned i innvandringsdebatten, men det får no være måte på kor eksotisk dette laget skal bli. Er denne fyren noko annet enn midlertidig stallfyll? Ingen opsjon, trenger integrering, ung og "sårbar" i ukjent land.
GÃ¥ av.

Huff

Quote from: Spelaren on March 11, 2011, 08:10:08 AM
Uten å kaste meg ned i innvandringsdebatten, men det får no være måte på kor eksotisk dette laget skal bli. Er denne fyren noko annet enn midlertidig stallfyll? Ingen opsjon, trenger integrering, ung og "sårbar" i ukjent land.


Har vi egentlig noe valg? Stallen må fylles opp, og norske spillere er dyre. Det er neppe noen gode bosmanspillere igjen som er tilgjengelig på det norske markedet og spiller i riktige posisjoner, og i utlandet har vi tilnærmet null oversikt. Penger har vi ikke, og talentene er ikke klare til å være spillere vi kan stole på når karantenene kommer. Da må en enten satse på noen en nesten vet ikke holder nivået eller gamble på noe spennende. Når spilleren kommer på lån er og gamblingen forbundet med liten grad av risiko.

Xminator

Jeg velger å tro det ligger en opsjon i låneavtalen til det motsatte er bevist.

Torvanger

March 11, 2011, 09:04:54 AM #16 Last Edit: March 11, 2011, 09:06:55 AM by Torvanger
Nå som spilleren er fysisk til stede i Bergen, kan vi en gang for alle få konkludert med at 1.72 er riktig elevasjon og ikke 1.64? Guastavino er 1.68, utfra bilder med begge to ved siden av hverandre kan jeg ikke skjønne at landsmannen er høyere. Frem med metermålet!


Gulløl

March 11, 2011, 11:28:13 AM #17 Last Edit: March 11, 2011, 12:05:14 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on March 10, 2011, 17:13:37 PM
Quote from: dudo on March 10, 2011, 16:56:50 PM
Jeg står på mitt, han skyter 2.-laget til divisjonsmesterskap, men de får ikke rykke opp siden 1.-laget rykker ned.

Du kan få rett i det. Og den mest underholdende og tekniske fotballen vil trolig 2-laget stå for.


Det er vel et marked for partoutkort- og billettsalg her??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2011, 12:58:45 PM
Quote from: Gulløl on March 10, 2011, 17:13:37 PM
Quote from: dudo on March 10, 2011, 16:56:50 PM
Jeg står på mitt, han skyter 2.-laget til divisjonsmesterskap, men de får ikke rykke opp siden 1.-laget rykker ned.

Du kan få rett i det. Og den mest underholdende og tekniske fotballen vil trolig 2-laget stå for.


Det er vel et marked for partoutkort- og billettsalg her??


For de mest dedikerte av oss ja, så jeg regner med prisene begynner på 10 000 kr.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, det viktigste er jo at laget vinner kamper og spiller bra fotball. Det kommer sikkert andrelaget til å gjøre så er her det penger å tjene.

Churchill

I føjge Wiki er han 1,72 meter høy. Regner med at det stemmer. Jeg har faktisk ganske store forventninger til denne fyren. Han kom usett, men med svært gode referanser... Jeg tror dette blir en bra mann, men er redd for at Brann ikke har mulighet til å få kjøpe han, dersom han slår til.
...we shall never surrender.

krakra

Gode referanser? Han var god på G15-landslaget for fire år siden. I tillegg var han med på G17-landslaget. Hva har skjedd de siste to årene?

Jeg har ingen forventninger til denne lille tassen overhodet(på BrannTV ser man jo at han er mindre enn Gustav). Presterer han blir det en ren bonus.

esp123

Scorte ett mÃ¥l i u17-vm i 2009. Uruguay røk ut i kvartfinalen mot Spania etter straffekonk. Kampen endte 3-3, og Mezquida tegnet seg pÃ¥ scoringslisten. 

Mezquida endte imidlertid også opp som halvveis syndebukk da han bommet på sitt straffe i straffekonken.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on March 11, 2011, 13:04:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2011, 12:58:45 PM
Quote from: Gulløl on March 10, 2011, 17:13:37 PM
Quote from: dudo on March 10, 2011, 16:56:50 PM
Jeg står på mitt, han skyter 2.-laget til divisjonsmesterskap, men de får ikke rykke opp siden 1.-laget rykker ned.

Du kan få rett i det. Og den mest underholdende og tekniske fotballen vil trolig 2-laget stå for.


Det er vel et marked for partoutkort- og billettsalg her??


For de mest dedikerte av oss ja, så jeg regner med prisene begynner på 10 000 kr.


Jeg er definitivt blant disse, og har jo til og med faatt tittelen "aegte" av Langhaar, saa jeg blar villig opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Syns han viste meget god teknikk og bra fart i dag. Slet selvfølgelig med å tilpasse seg Branns "system", men en spennende spiller. Tror ikke vi kan forvente fyrverkeri fra dag en og håper virkelig Brann har en plan på hvordan de skal sikre seg ham permanent hvis det blir ønskelig. For det kan det fort bli.

Nightfox

"Slet med å tilpasse seg Branns mangel på system", tror jeg vi sier...

dudo

Jeg tror det er det gåseøynene betyr.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Han går mange av spillerne en høy teknisk gang i alle fall.
Ka du ve?

Giles

Slet med å tilpasse seg Branns mangel på system er riktig observert.
Ingen har nytte av lave forventninger og utsettelser, er du god nok skal du spille. Nytter ikke med hemmelige våpen når toget har gått i retning adecco.
Tilvenning til ny spillestil er en tåpelig innvending for ikke å la mannen slippe til og en kraftig overvurdering av hvor komplisert formasjoner og spillestil egentlig er. Har du spilt på høyt nivå en stund så kan du med enkle greie beskjeder hoppe inn å gjøre jobben umiddelbart. At relasjoner til nye spillere kanskje blir bedre etterhvert er en annen sak, men mange finner kjemien umiddelbart.

dudo

Fint innhopp på gutten i dag. Oppmuntrende ettersom han ikke har vært så lenge i klubben!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Definitivt godkjent av han. Det jeg likte best var at han klinte ballen pokker i vold på overtid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Det jeg ikke likte var etterslengeren han hadde når han lå nede (mot Dorsin?). Veldig unødvendig, og får håpe ikke dette er noe han vil fotrsette med.

Markmus

Quote from: nummer9 on March 21, 2011, 09:25:02 AM
Det jeg ikke likte var etterslengeren han hadde når han lå nede (mot Dorsin?). Veldig unødvendig, og får håpe ikke dette er noe han vil fotrsette med.


Var det i den situasjonen han skulle hatt frispark fordi Dorsin løper ham rett ned? Og når han ikke fikk frisparket, så hektet han svensken i stedet? Helt greit - skal fanken ikke komme her og komme her ;)
Ka du ve?

Erlend

Viste stor fart og ganske god teknikk.  Tror gutten har potensiale bÃ¥de som ving og spiss

Gud


Churchill

Etter det han viste i går, burde ikke Nicolas snart være klar for å starte i en TL-kamp?
...we shall never surrender.

Nixon

Quote from: Churchill on May 02, 2011, 14:22:06 PM
Etter det han viste i går, burde ikke Nicolas snart være klar for å starte i en TL-kamp?


Absolutt. Han og Ojo som spisspar kunne gjort det godt i TL også. Men vurderer Skarsfjord i det hele tatt å spille f.eks. 4-4-2?
Rød makt på Hansa

krakra

Hvem skal da ut?
Uansett så er Nico definitivt spennede, men jeg hadde likt å sett ham mer gjennom innhopp i TL før han fikk starte. Usikker på hvordan han takler tempoet og nivået i TL, selv om han hadde et brukbart innhopp mot RBK. Uansett en spiller vi bør prøve å sikre oss permanent.

Klaus_Brann

Han var bra i går, men jeg må minne på at det ikke var TL-motstand i går. Mange i lavere divisjoner som burde starte i TL hvis det var så lite som skal til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 02, 2011, 14:32:48 PM
Quote from: Churchill on May 02, 2011, 14:22:06 PM
Etter det han viste i går, burde ikke Nicolas snart være klar for å starte i en TL-kamp?


Absolutt. Han og Ojo som spisspar kunne gjort det godt i TL også. Men vurderer Skarsfjord i det hele tatt å spille f.eks. 4-4-2?


Tror ikke vi har kantspillere nok til en 4-4-2, hvis vi skal ha to spisspar tenker jeg det blir 3-5-2 som jeg hørte ble brukt en stund i går.

Lister

Det er veldig krevende for bakrekken å spille som treeerback, tror nok heller det kan bli mer aktuelt å plassere nico i en litt fri offensiv høyrekantrolle som trekker mye inn mot midten, evt. istedetfor guastavino sentralt bak ojo.
Guinness - Makes you drunk

abe78

Hva er egentlig statusen til Nico? Brakk han beinet eller?
.og husk!

TheaB

Ifølge Brann.no så skal han trene for fullt igjen neste uke.

krakra

Syns også dette med Nicp er litt rart. Spilte han ikke en G19-NM kamp for en god stund siden? Da skulle han liksom være på vei tilbake.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

hansastril

Synd. Syns han viste et bra potensial, men med et halvt år igjen av kontrakten så har vi forsåvidt mulighet til å hente han på free transfer. Tror han kan bli meget god når han blir bedre vant med TL tempo.
Stolt og kry

Jose Arrogantio

Er det bare et halvt år igjen av kontrakten hans altså? I så fall er det vel mulig vi ser ham igjen til vinter, både han og Skarsfjord virket veldig åpne for et gjensyn i fremtiden.

Hickok

Spørsmålet om dette blir gjort grunnet positivt spill fra Kristoffer Larsen (og Kalve), og at Brann dermed mener de har tilsvarende spillertyper i stallen allerede. Dermed øker vel også sjansene for spilletid for Larsen.

krakra

Jeg syns det, som vanlig, er lite samsvar mellom ord og handling fra Skarsfjord. Han klager på at stallen er tynn og sier at Nicolas er jævla god, men så velger han å ikke gi ham spilletid for så å sende ham hjem. Da er det jo tydelig at han ikke er så god alikevell. Ikke god nok til at Brann gidder å bruke penger på ham.

Go Up