• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Sarpsborg, tirsdag 01 mars, kl.18.00 (treningskamp)

Started by Gulløl, February 28, 2011, 11:35:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Juninho nøt godt av et godt angrepsspill i første. Han fikk langt bedre arbeidsvilkår enn det Ojo har fått hittil. Han er en meget spennende spiller, men blir for veik til å ta rollen som oppspillspunkt og ensom spiss i 4-3-2-1. Han har ikke helt farten til å kompensere for den manglende styrken heller, selv om han ikke er treig.

nero

Haugen har imponert, ja, selv om dagens opptreden ikke var blant hans beste. Personlig ville jeg ha sett Haugen mot RBK, men det skjer vel neppe.
Lions led by donkeys.

vebo

Trenger vi oppspillspunkt da? Og har Ojo fungert som noe som helst? Er enig at i han ikke har fått like gode arbeidsforhold, men Juniho var veldig bra i dag. Jobber han litt med timingen så kan han også klare seg godt som bakromsspiss. Kontra og bakrom er etter min mening bedre løsninger, der defensivt spill absolutt trengs, enn lange baller mot enslig spiss..
Tiocfaidh ár lá

psv-hasund

Enig i at Mjelde var bedre enn Haugen i denne kampen. To kamper igjen før alvoret begynner. Tror Bentley og Ojo og muligens Piotr kommer inn, ellers samme lag mot RBK

krakra

Quote from: vebo on March 01, 2011, 19:51:08 PM
Trenger vi oppspillspunkt da? Og har Ojo fungert som noe som helst? Er enig at i han ikke har fått like gode arbeidsforhold, men Juniho var veldig bra i dag. Jobber han litt med timingen så kan han også klare seg godt som bakromsspiss. Kontra og bakrom er etter min mening bedre løsninger, der defensivt spill absolutt trengs, enn lange baller mot enslig spiss..
Hvis han ikke kan fungere som oppspillspunkt må han ha fart nok til å jage bakrom. Jeg syns ikke Juninho har noen av delene i dag. Hadde vært spennende å se ham med en spissmakker. Hadde Ojo spilt førsteomgangen i dag tror jeg han hadde gjort en langt bedre figur enn han har gjort hittil. Det er vanskelig å spille spiss når det offensive mønsteret er fraværende.

krakra

Quote from: psv-hasund on March 01, 2011, 19:51:34 PM
Enig i at Mjelde var bedre enn Haugen i denne kampen. To kamper igjen før alvoret begynner. Tror Bentley og Ojo og muligens Piotr kommer inn, ellers samme lag mot RBK
Og Haugen var bedre mot Viking og mot FFK. Nå har Mjelde fått startet to kamper på La Manga. Mot AaFK bør Haugen få prøve seg fra start. Sitter spillet like bra som i førsteomgang i dag får han gode arbeidsvilkår.

vebo

Ja, forsåvidt. Men enig i at Juninho er bedre med ball?

Når det gjelder at Mjelde var bedre i dag så vises det jo ikke bare i at han løp mer, men også i at han satt sjansen sin. Haugen bommet på to på rappen ;)
Tiocfaidh ár lá

krakra

Ja, Juninho er bedre med ball, men jeg tror likevel at Ojo vinner den kampen.

Mjelde var definitivt bedre enn Haugen i dag, men Haugen har vært bedre i de to andre kampene som har blitt vist på TV. Hvordan de spilte i Tyrkia vet jeg ikke. Syns verken at Mjelde gjorde krav på plassen eller at Haugen spilte seg ut. Nå bør Haugen få prøve seg fra start på et toppet lag mot AaFK.

Når det gjelder løpingen er det nok der Haugen kommer til å variere. Han løp mye mot FFK og Viking, men hadde også kamper der han løp lite mot Løv-Ham. Pasningsspillet var som alltid solid.

Nightfox

Quote from: nero on March 01, 2011, 18:48:08 PM
Sarpsborg er nok et Adeccolag 2012.


Det er da muligens vi også, så greit at vi viser styrke mot tilsvarende lag..

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 01, 2011, 18:09:57 PM
Torp kan forresten fort bli årets signering i TL. Kjempespiller.


Er Torp den nye Haugen?:)

Nei, helt enig med deg, han er en veldig bra tilvekst, og jeg er generellt fan av fotballspillere som klarer å håndtere ballen, og ikke bare springe med den, måke den vekk...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 01, 2011, 20:28:21 PM
Quote from: krakra on March 01, 2011, 18:09:57 PM
Torp kan forresten fort bli årets signering i TL. Kjempespiller.


Er Torp den nye Haugen?:)

Nei, helt enig med deg, han er en veldig bra tilvekst, og jeg er generellt fan av fotballspillere som klarer å håndtere ballen, og ikke bare springe med den, måke den vekk...
Jeg liker genrelt spillere som er god med ballen og ikke bare flinke til å løpe fort og vinne dueller. Mange nok av dem så blir spill som i førsteomgang i dag et vanlig syn på Stadion

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 01, 2011, 20:29:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 01, 2011, 20:28:21 PM
Quote from: krakra on March 01, 2011, 18:09:57 PM
Torp kan forresten fort bli årets signering i TL. Kjempespiller.


Er Torp den nye Haugen?:)

Nei, helt enig med deg, han er en veldig bra tilvekst, og jeg er generellt fan av fotballspillere som klarer å håndtere ballen, og ikke bare springe med den, måke den vekk...
Jeg liker genrelt spillere som er god med ballen og ikke bare flinke til å løpe fort og vinne dueller. Mange nok av dem så blir spill som i førsteomgang i dag et vanlig syn på Stadion


Det begynner å bli en del av dem nå, i forhold til tidligere, og vi kan etter min mening i alle fall føre opp:
Torp, Gustav, Haugen, Zsolt, Austin og Bentley.
Jeg håper vi fortsetter å handle inn slike type spillere, det hadde vært veldig gledelig for fortsettelsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

I tillegg håper jeg vi kan legge opp spillet slik at vi har anledning til å slippe Zsolt på Hoftun-løpene sine, de kan skaffe oss (eller motstander, alt etter hvorvidt vi behersker spillet) flere overtallssituasjoner pr kamp..
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om vi bør hente Cisse som stallfyll, eller om han blir for veik. Ok overblikk og bra til å holde på ballen.

krakra

Jeg syns Holmvik har fremstått som en bedre v.kant enn Cisse, selv om Cisse var spennende så jeg er usikker på om vi trenger ham.

dudo

Tja, om man antar at Holmvik er ferdig etter årets sesong, så er det ikke nødvendigvis feil å hente inn erstatteren allerede nå om han ikke er for dyr i drift - hvilket jeg antar en ukjent 21-åring fra Senegal ikke er.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Ikke sikkert Holmvik er ferdig etter det han har vist så langt i år. Vi får se hva Rune mener. Cisse er ihvertfall den som har imponert mest av de fire prøvespillerne. 

dudo

En svale gjør ingen sommer, som det heter, men klart, opprettholder han dette nivået utover sesongen er det interessant å se på en kontraktsforlengelse - med vesentlig dårligere betingelser, selvsagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Han er ikke verdt 3 mill i året, men jeg tror ikke han forventer en ny sign on fee i den størrelsen. Han må selvsagt fortsatt overbevise i serien.

dudo

Jeg snakker også lavere lønn. SOF bør nærmest være glemmesak.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Lønnen hans skal vel ikke være så høy, men forutsetter selvsagt en fornuftig lønn.

krakra

Tipper han tjener over millionen og det er for høyt. Han burde ikke tjene mer enn spillere som Torp og Ojo. Men han er neppe en så attraktiv spiller at han får bedre tilbud andre steder og konkurransen om venstrebacken er ikke tøff så hvis han skjerper seg så kan han ta den tilbake. Da tror jeg han forlenger med en ok lønn. Hvis han ikke klarer å danke ut Fakiri eller viser seg å være en drivende god v.kant så er det ikke vits å forlenge med ham uansett.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on March 01, 2011, 20:28:21 PM
Er Torp den nye Haugen?:)


Og Haugen blir den nye Memelli...

Jeg fikk ikke sett kampen, men det er jo gledelige rapporter om mye bedre spill enn sist. Noe som bare skulle mangle med et mye bedre samspilt lag i startoppstillingen. Og enda har vi vel noe å gå på når det gjelder å stilte et absolutt toppet lag.

Går vi fra spennende nedrykk til kjedelig middelhavsfarer nå?;)
Rød makt på Hansa

osoerli

Kva så med denne Hoås som til tider har vore noko av ein forumhelt?  Noko å henta?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Har Hoås vært forumhelt?

Han skapte ingenting i dag iallefall. Zsolt hadde full kontroll på ham, men så var det ikke ofte Sarpsborg var frempå heller.

nero

Quote from: osoerli on March 01, 2011, 21:56:28 PM
Kva så med denne Hoås som til tider har vore noko av ein forumhelt?  Noko å henta?

Etter denne kampen å dømme: Absolutt ikke.
Lions led by donkeys.

dudo

Han har vel vært en Hatleking-helt, om jeg ikke husker feil. Fint lite annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: dudo on March 01, 2011, 20:40:02 PM
I tillegg håper jeg vi kan legge opp spillet slik at vi har anledning til å slippe Zsolt på Hoftun-løpene sine, de kan skaffe oss (eller motstander, alt etter hvorvidt vi behersker spillet) flere overtallssituasjoner pr kamp..


Det burde vel være mulig å trekke en av de defansive midtbanespillerne ned i en slik situasjon. Zsolten er god med ballen i beina og han har et godt driv, får vi et brudd og Zsolt er i bedre posisjon enn feks Austin burde han jo bare peise på.

dudo

Men om vi trekker en av DMene ned, så har vi jo ikke overtallssituasjonen lengre ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Tiocfaidh ár lá

olebrann3

Ser på bildene fra kampen på brann.no og legger merke til ny sponsor på shortsen etter johs lunde gikk konkurs. Ny sponsor der er norne? Noen som vet noe om dette?

http://www.brann.no/supporter/bildegalleri/11878/?image=19

osoerli

Quote from: olebrann3 on March 01, 2011, 22:48:50 PM
Ser på bildene fra kampen på brann.no og legger merke til ny sponsor på shortsen etter johs lunde gikk konkurs. Ny sponsor der er norne? Noen som vet noe om dette?

http://www.brann.no/supporter/bildegalleri/11878/?image=19


Håpar Johs Lunde betalte på forskot.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

March 01, 2011, 23:20:17 PM #132 Last Edit: March 01, 2011, 23:32:54 PM by Torvanger
Det gleder meg at Mjelde ser ut til å ha funnet plassen sin i Brann, som han med suksess gjorde i Sandefjord. Erik er en målfarlig midtbanespiller vi kan få mye glede av. Tror også Guastavino kan bli en nøkkel, på sitt beste er han for god for TL. Torp er også en gave til Brannfansen.


kabelmann

"Norne Securities er et fullservice verdipapirforetak. Vi tilbyr internetthandel, tradisjonelle meglertjenester og corporate finance tjenester. Selskapet er det eneste fullservice verdipapirforetaket i Norge med hovedkontor utenfor Oslo."
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Morkel

Quote from: dudo on March 01, 2011, 22:07:44 PM
Men om vi trekker en av DMene ned, så har vi jo ikke overtallssituasjonen lengre ...


Vel jeg tenkte kansje først å fremst på brudd/kontringer hvor muligheten for overtall ligger i å komme først fremover, det er mulig jeg misforsto deg litt. Men det er jo klart det er et dilemma der. Vi var jo ekstremt flinke på balansen i både kontringer og det generelle offansive spillet vårt i 2007, de fleste målene våre kom jo enten på kontring med flere/spill på helstad i bakrom eller på spill igjennom kantene. I alle tilfellene var vi ofte i balanse hvis vi mistet ballen, tapet av Andresen/Helstad spiller jo selvfølgelig inn der. De siste årene har vi fått mange imot fordi vi ikke har klart å komme oss tilbake etter et feilslått angrep, det er viktig at vi sikrer oss bakover. Det har vært altfor mange år nå vi har sluppet inn halvparten av målene på at vi ikke har klart å komme oss ordentlig tilbake i forsvar.

olebrann3

Quote from: kabelmann on March 01, 2011, 23:22:36 PM
"Norne Securities er et fullservice verdipapirforetak. Vi tilbyr internetthandel, tradisjonelle meglertjenester og corporate finance tjenester. Selskapet er det eneste fullservice verdipapirforetaket i Norge med hovedkontor utenfor Oslo."

Største eier i norne er sparebanken vest, har vell bare utvidet avtalen sin litt da.

dudo

Quote from: Morkel on March 01, 2011, 23:26:50 PM
Quote from: dudo on March 01, 2011, 22:07:44 PM
Men om vi trekker en av DMene ned, så har vi jo ikke overtallssituasjonen lengre ...


Vel jeg tenkte kansje først å fremst på brudd/kontringer hvor muligheten for overtall ligger i å komme først fremover, det er mulig jeg misforsto deg litt. Men det er jo klart det er et dilemma der.


Njæ, man kan også forsvare seg ved å ha flere alternativer fremover. Slike jeg ser det må løpene fra den sentrale midtstopperen til en viss grad komme i tillegg til resten av lagets offensive bevegelser, først da får man virkelig brukt den ekstra spilleren. Men klart, begge DMene kan ikke kjøre 100% i angrep de òg, da tømmer man seg i for stor grad. Det trenger forsåvidt ikke være verre enn at en eller begge backene holder igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5511280.ece

Guastavinho har funnet trivselen i Brann ser det ut til. Flott at Torp i tillegg til å være god på banen også bidrar utenfor. Austin og Gustav blir viktige i år og mye tider på at de vil tre fram og ta ansvar.

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on March 01, 2011, 23:20:17 PM
Det gleder meg at Mjelde ser ut til å ha funnet plassen sin i Brann, som han med suksess gjorde i Sandefjord. Erik er en målfarlig midtbanespiller vi kan få mye glede av. Tror også Guastavino kan bli en nøkkel, på sitt beste er han for god for TL. Torp er også en gave til Brannfansen.




Synes det er litt tidlig å si etter en kamp mot Sarpsborg, håper å se ham der mot Aalesund eller Start også, så vi får sett litt mer. Helst får han og Haugen en kamp fra  start hver.

Hatleking

Quote from: dudo on March 01, 2011, 22:00:27 PM
Han har vel vært en Hatleking-helt, om jeg ikke husker feil. Fint lite annet.


Vanskeleg å gjere noko når ein ikkje får ballen.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Hatleking on March 02, 2011, 00:35:04 AM
Quote from: dudo on March 01, 2011, 22:00:27 PM
Han har vel vært en Hatleking-helt, om jeg ikke husker feil. Fint lite annet.


Vanskeleg å gjere noko når ein ikkje får ballen.


Er kansje en grunn til at han er 27 år og spiller i Sarpsborg. På samme måte som at det var en god grunn til at Grorud spilte i Sogndal til han var 27. Middelmodige stallfyll-spillere. Ingenting mer.

ostraume

Om vi skal ta med noe negativt fra denne kampen så var det at ingen av prøvespillerne virker å være noe å satse på. Denne Gummi imponerte i alle fall ikke. Blir det et nytt Storesund-fremstøt? :)

Synes eller ikke Cisse eller Steinthor gjorde noe som forsvarer kontraktstilbud.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ZsoltKorcsmar on March 02, 2011, 08:03:47 AM
Er kansje en grunn til at han er 27 år og spiller i Sarpsborg. På samme måte som at det var en god grunn til at Grorud spilte i Sogndal til han var 27. Middelmodige stallfyll-spillere. Ingenting mer.


Middelmådig stall-fyll har i hvert fall vore interessant for andre klubber + landslaget tidligere. Grunnen til at han fortsatt er i Sarpsborg (og strengt tatt har ledet klubben opp i eliten) er at han tar lærerutdanning og trives noko vanvittig bra borti der. Dei gangene eg har sett han i offisiell kamp synes eg han har framstått særdeles positivt. God teknikk, arrogant og med evne til å drive forsvarere til vanvidd med god kontroll på ballen.

Heller han enn Demba. Og han i stallen som kurant reserve? Ja, takk, sjølv om det ikkje er aktuelt no.
Gå av.

Huff

Hva er karakterene i bt? Noen som gidder å poste dem, er i utlandet og fikk ikke sett kampen.

Falkman

Quote from: Huff on March 02, 2011, 09:52:15 AM
Hva er karakterene i bt? Noen som gidder å poste dem, er i utlandet og fikk ikke sett kampen.


av en eller annen grunn satt de ikkke karakterer

Hickok

Satt sikkert ikke karakterer siden vi spilte bra og vant. Da blir det litt uinteressant.

olebrann3

Quote from: olebrann3 on March 01, 2011, 23:37:55 PM
Quote from: kabelmann on March 01, 2011, 23:22:36 PM
"Norne Securities er et fullservice verdipapirforetak. Vi tilbyr internetthandel, tradisjonelle meglertjenester og corporate finance tjenester. Selskapet er det eneste fullservice verdipapirforetaket i Norge med hovedkontor utenfor Oslo."

Største eier i norne er sparebanken vest, har vell bare utvidet avtalen sin litt da.


http://www.brann.no/nyheter/norne-skal-pryde-brann-shortsen/

Datter selskap til spv. Var som eg trodde igår da

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on March 02, 2011, 08:51:13 AM
Om vi skal ta med noe negativt fra denne kampen så var det at ingen av prøvespillerne virker å være noe å satse på. Denne Gummi imponerte i alle fall ikke. Blir det et nytt Storesund-fremstøt? :)

Synes eller ikke Cisse eller Steinthor gjorde noe som forsvarer kontraktstilbud.


Bare kallenavnet hans er nok til å ikke gi han kontrakt.
Nei, det var helt greit at det ikke ble kontrakt på dem, men det er i alle fall bedre å ha noen prøvespillere på besøk enn ingen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up