• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann 2 - sesongen 2011

Started by vebo, November 22, 2010, 16:25:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

de oppdaterer på facebooken også, hvis du ikke er på twitter
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Mye bedre. Twitter er noe tullball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Fatter ikke hvorfor a lags "stjerner" må spille for andre laget.. Det er mye bedre med motiverte junior spillere enn umotiverte "stjerner"

Tenker i dag spesielt på Bentley som kanskje var blant Branns svakeste i første omgang, før han ble byttet ut i pausen. Umotiverte dribleraid, ingen defensive løp, generelt ingen motivasjon.

Min oppfattelse etter de andre lags kampene eg har sett i år og i fjor er at de etablerte spillerne som er med Brann 2 er mer en svekkelse enn en styrke. Et godt eksempel på det er jo toppkampen borte mot Austevoll i fjor. Var det ikke 7-8 a-lags spillere i startoppstillingen da? Og brann
Tapte fortjent...

krakra

October 03, 2011, 20:36:54 PM #255 Last Edit: October 03, 2011, 20:38:27 PM by krakra
Har også et inntrykk av at a-lagsspillerne svekker andrelaget. Så også bortekampen mot Fyllingen i fjor, hvor flere a-lagsspillere var med, blant annet Solli og Jaiteh, og der var de på ingen måte noen forsterkning. Tror det skyldes to ting:
1. A-lagsspillere er ikke tente for andrelagsspill. Det ligger ingen prestisje i det og tenningsnivået er neppe veldig mye høyere enn i en vanlig treningskamp. Dette gjør at de ikke spiller noe bedre enn de beste juniorene.
2. De ødelegger rytmen og samspillet i laget. At store deler av laget byttes ut med spillere som verken trener eller spiller med laget til vanlig gjør at samspillet, som har vært veldig godt hos andrelaget i to år nå, ødelegges.

Syns det er greit med et par-tre a-lagsspillere i slike kamper. Helst spillere som har agressivitet og duellstyrke, noe som ikke er like avhengig av motivasjon som pasningsspill og driblinger som fort går fra suverene til middelmådige når konsentrasjonen faller noen hakk og man ikke kjenner laget.

Nixon

October 03, 2011, 20:48:31 PM #256 Last Edit: October 03, 2011, 21:25:39 PM by Nixon
Tanken var nok blant annet å gi Bentley en god opplevelse. Men da må han jo ville det selv.

Men det at A-lagsspillerne har "ødelagt" for Brann2 har vært kjent i mange år. Og det er vel kanskje derfor de tilsynelatende er restriktive med å ha med benkesliterne fra TL.

Neste år blir kamparenaen mye bedre for disse spillerne. Så da bør motivasjonen være mye høyere da utbyttet av å spille for Brann2 blir bedre.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Helt enig i dette. A-lagsspillerne ser ikke ut til å ha nok motivasjon i 3. div, og de bør selvølgelig ikke spille noe særlig der.
Som Nixon sier får vi håpe motiivasjonen øker neste sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Høres nå ut som Bentley var omtrent på samme nivå som i TL.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Hoho!

Bentley har forøvrig ikke vært så gale i det siste. Han har spilt mindre enn vanlig, men bedre (eller mindre dårlig).
Tren på langskudd

Yngve

Høh? Var du på stadda på sundag?

krakra


Yngve

Han kom då vitterligen inn. Spelte vel 20 min. Bås.

krakra

Husker ikke å ha lagt merke til ham, men når du sier det så kom han vel inn på. Etter pause hvis jeg ikke husker feil.

Når det er sagt var vel stort sett bare Guastavino som gjorde noe å skryte av offensivt mot VIF, uten at han var spesielt god.

dudo

Kom ikke han og Labukas inn i pausen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Yngve on October 04, 2011, 11:52:43 AMSpelte vel 20 min.


Delvis rett.
45 minutter på banen.
20 minutter effektiv spilletid...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det jeg tenker på er vel det bredbeinte løpesettet, og den manglende besluttsomheten. Jeg syns disse tingene er blitt litt bedre, ja.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on October 04, 2011, 12:50:35 PM
Det jeg tenker på er vel det bredbeinte løpesettet, og den manglende besluttsomheten. Jeg syns disse tingene er blitt litt bedre, ja.
Bredbeinheten kanskje. Syns ikke han virker noe særlig mer besluttsom. Det må være en marginal forbedring i såfall.

Tror det bare er å gi opp Bentley for denne sesongen. For ham handler det nok bare om å bli ferdig med sesongen og få startet på en ny, med blanke ark og full oppkjøring så fort som mulig.

Patton

Brann 2 var tunge og trege i går, og det var veldig merkbart at Barmen manglet på midten. Spillerne virket nesten litt rådville i angrepsoppbygningen. Fyllingen imponerte meg forøvrig, spesielt de hurtige kombinasjonene i det offensive spillet. Med litt mer dyktighet i avslutningene hadde resultatet vært noe sånt som 6-1. Fullt fortjent seier.

Observasjoner:

- Bentley burde ikke få vise seg på A-laget før han imponerer på 2. laget. I går hadde nok jeg og min ølmage gjort samme nytten som han. Pinlig opptreden.

- Larsen er en publikumsyndling. Gjør det lille ekstra, håper bare han klarer å heve bunn-nivået sitt.

- Yaw har jeg gitt opp, han blir aldri en Eliteseriespiller. Synd, for han har alle fysiske forutsetninger. Men man blir ikke toppspiller uten elementær ballkontroll, og for han er det nå for sent dessverre. Synd. Bare å selge.

Hadde tenkt å kommentere hver enkelt, men kom på hvor unge de er og styrer unna.

Opprykk blir det vel uansett.

Lasaron

Kamp i morgen. På brann.no blir det snakket om avstanden ned til Fyllingen, men de kan jo ikke rykke opp!?? Er Brann dårlig orientert, eller har jeg misforstått noe?
Tren på langskudd

Yngve

Fyllingen kan ikkje rykka opp, då dei ikkje eksisterar neste år.

Men Løv Ham vil uansett vera i 2.divisjon neste år.

Korleis dette vert gjennomført i praksis veit eg ikkje, men det vert vel då Staal Jørpeland som er laget me må fokusera på.

stig

Så vidt jeg har skjønt kan Fyllingen ta opprykksplassen, og siden de slåes sammen, får et lag fra 2. div i 2011 på nasjonalt nivå beholde plassen.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: stig on October 07, 2011, 23:04:01 PM
Så vidt jeg har skjønt kan Fyllingen ta opprykksplassen, og siden de slåes sammen, får et lag fra 2. div i 2011 på nasjonalt nivå beholde plassen.


Det bør jo bli Brann da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Nå er jo regler engang regler. Brann må spille seg til opprykk. Første akt i dag kl 16  på Nymark. Møt opp.
Nettsideansvarlig

dudo

Leder 2-0 etter ca 30 min. Scoringer av Labukas (!) og Birkelund.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gunnar

Nå er det pause:
Brann 2 - Os: 3-0
- Kalve setter inn Branns tredje i 44.min etter flott kombinasjonsspill av Haugsdal og Labukas.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

eivhelle

Quote from: stig on October 07, 2011, 23:04:01 PM
Så vidt jeg har skjønt kan Fyllingen ta opprykksplassen, og siden de slåes sammen, får et lag fra 2. div i 2011 på nasjonalt nivå beholde plassen.

Når Fyllingen og Løv-Ham slår seg sammen kan de vel strengt talt beholde to lag så sant de ikke er i samme divisjon. For eksempel FyllHam1 i 2. divisjon og FyllHam2 i 3. divisjon. Hvis Fyllingen rykker opp vil de plutselig ikke lenger ha et lag i 3. divisjon. Hva skjer da? Har de mulighet til å si fra seg opprykksplassen for å beholde et lag i 3. div?

gunnar

"Brann 2 - Os: 47.min - Labukas stjeler ballen fra en forsvarsspiller inne i feltet og skyter inn 4-0 langs bakken." #brann
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Utmedsnolken

Denne kampen må da være det endelige beviset på hvor elendig 3.div er.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: eivhelle on October 08, 2011, 16:12:25 PM
Quote from: stig on October 07, 2011, 23:04:01 PM
Så vidt jeg har skjønt kan Fyllingen ta opprykksplassen, og siden de slåes sammen, får et lag fra 2. div i 2011 på nasjonalt nivå beholde plassen.

Når Fyllingen og Løv-Ham slår seg sammen kan de vel strengt talt beholde to lag så sant de ikke er i samme divisjon. For eksempel FyllHam1 i 2. divisjon og FyllHam2 i 3. divisjon. Hvis Fyllingen rykker opp vil de plutselig ikke lenger ha et lag i 3. divisjon. Hva skjer da? Har de mulighet til å si fra seg opprykksplassen for å beholde et lag i 3. div?


Skal det ikke være minst én divisjon mellom 1.- og 2.-laget da? Altså at 2.-laget høyst kan spille i 4.?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Utmedsnolken

Quote from: dudo on October 08, 2011, 16:16:48 PM
Quote from: eivhelle on October 08, 2011, 16:12:25 PM
Quote from: stig on October 07, 2011, 23:04:01 PM
Så vidt jeg har skjønt kan Fyllingen ta opprykksplassen, og siden de slåes sammen, får et lag fra 2. div i 2011 på nasjonalt nivå beholde plassen.

Når Fyllingen og Løv-Ham slår seg sammen kan de vel strengt talt beholde to lag så sant de ikke er i samme divisjon. For eksempel FyllHam1 i 2. divisjon og FyllHam2 i 3. divisjon. Hvis Fyllingen rykker opp vil de plutselig ikke lenger ha et lag i 3. divisjon. Hva skjer da? Har de mulighet til å si fra seg opprykksplassen for å beholde et lag i 3. div?


Skal det ikke være minst én divisjon mellom 1.- og 2.-laget da? Altså at 2.-laget høyst kan spille i 4.?


den regelen gjelder bare for TL og adecco
"og der snubler Sæternes igjen"

gunnar

"Brann 2 vant 5-0 over Os på Nymark. Labukas (2), Birkelund, Kalve og Nysæther scoret målene. 3 poeng til og opprykket er sikret!" #skbrann
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Lasaron

Vurdering av spillerne

Opdal: Trygg. Tok alt. Noen dårlige utspill.

Ståle Tveit: Trygg med ball. Gikk på noen offensive løp.
Yaw: God. Slo noen gode langballer ut til Bård Finne på vingen.
Henrik Gjesdal: Ganske god han og. Slo mange gode langpasninger ut til Ståle Tveit og Kalve.
Jørgen Birkeland: Klarte seg. Enkle valg.
Kjetil Kalve: Kanskje banens beste.
Eirik Birkelund: Fin prestasjon på målet, men ganske mange balltap.
Hans Christian Nysæther: Grei nok.
Bård Finne: Grei nok.
Haugsdal: Skuffende.
Labukas: Skuffende, bortsett fra målene.
Pungen: Fikk lite til.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

Eivind b

noen som vet hvordan det går med brann 2 eller hvor det går ann og få info om kampen??
Vi har et super lag på gang

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on October 15, 2011, 16:05:03 PM
http://www.brann.no/nyheter/brann-2-misbrukte-sjansen/

De tapte. Det sikre opprykket kan plutselig glippe.


Helge Nilsen og Brann 2 pleier og svikte på tampen av sesongen. Rimelig at det blir nok et år i 3 divisjon

Markmus

Uavgjort for Brann 2 og seier for Fyllingen i siste kamp ender med lik poengsum (64p). Brann har 68 plussmål etter dagens kamp, mens Fyllingen hadde 60 plussmål før kamepn (vet ikke resultatet).

Kan holde med uavgjort, da.
Ka du ve?

posemedsnopi

Brann2 møter FKH2 i siste kamp. Der kan alt skje. Fyllingen bør vinne greit borte mot Stord. Staal må slå Valestrand borte...

Lasaron

Nei, nei, nei! Akk og ve! Tragisk hvis dette ryker. Har en dårlig følelse nå. Skulle de derimot klare det, vil måten det skjer på gjøre de mer erfarne. Talentene altså.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Markmus on October 15, 2011, 16:15:34 PM
Uavgjort for Brann 2 og seier for Fyllingen i siste kamp ender med lik poengsum (64p). Brann har 68 plussmål etter dagens kamp, mens Fyllingen hadde 60 plussmål før kamepn (vet ikke resultatet).

Kan holde med uavgjort, da.


Men Fyllingen rykker jo ikke opp. Vil ikke Brann2 automatisk rykke opp selv om de blir nummer to bak Fyllingen?
Rød makt på Hansa

posemedsnopi

Hvis Fyllingen rykker opp, er det vel et lag mindre fra 2. divisjon som rykker ned.

Lasaron

Vet man dette? Hvorfor blir ikke dette slått fast noe sted? De få gangene et 2.lag har vunnet sin avdeling i 2. divisjon så er det vel laget på andre plass som rykker opp? Og ikke et ekstra lag i første som beholder plassen?

Hvis nå Fyllingen rykker opp og Løv Ham rykker ned, kommer det an på hvilket lag de trekker? Hvis de trekker Løv Ham sitt lag beholder et annet andredivisjonslag plassen, mens hvis de trekker Fyllingen så rykker andreplassen fra tredje divisjon opp? Kan det være slik? Men da er det i så fall Fyll-Ham som bestemmer hvilket av lagene som får spille i andre. F eks Brann 2 eller Førde. Er det rett?

Jeg etterlyser en oppklaring.
Tren på langskudd

Lasaron

Hviss Brann 2 klarer uavgjort i siste kamp må Fyllingen vinne med 6 mål for å vinne avdelingen.
Tren på langskudd

eivhelle

Det burde fortsatt være gode prognoser for opprykk. Fyllingen skal spille borte mot Stord som de spillte 1-1 mot hjemme i sommer. De har 5 mål å ta igjen på Brann. Det er derfor stor sjanse for at Brann rykker opp selv med uavgjort. Det er heller ingen selvfølge at Fyllingen vinner.

Men det er helt klart at Brann2 må skjerpe seg. Ellers er jeg usikker på hva som skjer i forbindelse med fusjonen mellom Løv-Ham og Fyllingen. De kan ikke ha to lag i samme divisjon, men kan ha lag samtidig i 2. og 3. divisjon. Hvis Fyllingen sier fra seg opprykksplassen, vil det da si at de rykker ned i stedet for det laget som egentlig ville ha rykket ned fra 2. div, eller vil det si at de gir fra seg seieren i 3. div. Det vil på en måte være mer logisk at Fyllingen ikke rykker opp i stedet for å rykke ned fra en divisjon de faktisk ikke har vært del av denne sesongen.

krakra

Quote from: Lasaron on October 15, 2011, 16:45:45 PM
Vet man dette? Hvorfor blir ikke dette slått fast noe sted? De få gangene et 2.lag har vunnet sin avdeling i 2. divisjon så er det vel laget på andre plass som rykker opp? Og ikke et ekstra lag i første som beholder plassen?

Hvis nå Fyllingen rykker opp og Løv Ham rykker ned, kommer det an på hvilket lag de trekker? Hvis de trekker Løv Ham sitt lag beholder et annet andredivisjonslag plassen, mens hvis de trekker Fyllingen så rykker andreplassen fra tredje divisjon opp? Kan det være slik? Men da er det i så fall Fyll-Ham som bestemmer hvilket av lagene som får spille i andre. F eks Brann 2 eller Førde. Er det rett?

Jeg etterlyser en oppklaring.
Fordi Fyllingen ikke er et andrelag. Ikke før neste år.

Go Up