• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann 2 - sesongen 2011

Started by vebo, November 22, 2010, 16:25:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gud


krakra

Neste runde er det mot det nest dårligste laget, Askøy, regner med at de knuses de også. Tror nok de fleste kampene blir grei skuring frem Fyllingenkampen i Oktober.

Lasaron

Hvorfor spiller ikke Labukas for Brann 2?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Ser bra ut med tanke på de resterende kampene, vi bør klare opprykket i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Ja, nå ser det lyst ut. Utviklingen til talentene våre vil forhåpentligvis få et løft i divisjonen over.

Men er det direkte opprykk, eller må man fortsatt spille mot en annen avdelingsvinner?
Rød makt på Hansa

krakra

Det er direkte opprykk. En konsekvens av at man har halvert antallet avdelinger i 3. divisjon.


Fyllingen-kampen blir nok avgjørende. Der må vi sende inn noen tyngre skyts, for den må vi vinne. Staal taper neppe mange poeng fremover, om noen.

apop

Takk og lov at det er direkte opprykk, for da kan jeg feire to opprykk fra 3 div. Er nemlig noe så sjeldent som en brann-supporter født og oppvokst i Egersund, og min barndomsklubb EIK ligger p.t. på førsteplass i den andre "rogaland/hordaland/agder"-puljen. Og jeg er rimelig sikker på at Brann2 hadde knust dem i en eventuell opprykksfinale :D

eivhelle


olebrann3

Telte ut ifra Brann sin oppsumering av kampen og Larsen har da 5 målgivende på 5 mål på rad. Og de 3 siste står det ikke hvem som har målgivende på. Larsen bør få enda mer spilletid på a-laget

aleksanderhjelleseth

ja eg er enig med dette, larsen har steget, frekkheten og teknikken til å gjøre det bra i TL, men skarsfjord spiller på sine "sikre" kort. vi bør være mer vågal hjemme, synst eg da.

krakra

Larsen er iallefall alt for god for 3. divisjon. Trolig også for god for andredivisjon. Målgivende må være oppe i 20-tallet nå. Burde få den samme rollen som Haugen har nå, med spilletid i de fleste kampene.

olebrann3

Larsen kan spille kant og bør ta plassen fra både mjelde og bentley. Han bør iallefall få sjansen, griper han den så er det bare å fortsette

osoerli

Stords 3-2 seier over Staal i går bør sørga for Brann2-opprykk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Hvis ikke Labukas og Bentley spiller i dag, skjønner jeg ingenting. Har de det i kontrakten at de ikke skal spille for andrelaget? Bajter bør også starte for andrelaget så snart han er klar.
Tren på langskudd

dudo

Hvorfor skal de på død og liv spille? Labukas kunne kanskje trengt kamptrening sammen med Bajter, men Bentley har da ingenting på andrelaget å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Lasaron

Bentley er jo dårligere enn Larsen, i år! Det er to grunner til at jeg mener Bentley burde spille:
1. Han bør vise at han kan dominere i 3. divisjon før han igjen får sjansen fra start på A-laget.
2. Jeg tror han har godt av å spille en kamp der han dominerer.
Tren på langskudd

krakra

Men slike spillere dominerer sjeldent i 3. divisjon. Husker noen elendige kamper fra Guastavino der i fjor. Hadde Bentley spilt for Brann 2 i kveld tipper jeg at det ville vært minst 2-3 juniorer som hadde vært bedre enn ham.

Labukas er en spiller som jeg syns passer bedre for andrelaget. Han tilfører duellstyrke og agressivitet. Bentley er avhengig av at fintene sitter, gjør de ikke det blir han bare frustrert og hemmende.


krakra

Tadas*2, Haugsdal og Kittyphong har scoret for Brann.

Edit: 5-1 nå. Seks poeng luke ser det ut til. Da bør vi klare opprykket, selv om ingenting er sikkert ennå.

eivhelle

Får håpe Tadas får opp selvtilliten i denne kampen. Ojo ble skadet i kampen mot Molde og er usikker til Haugsund kampen.

vebo

September 12, 2011, 20:10:01 PM #222 Last Edit: September 12, 2011, 20:13:54 PM by vebo
Ja, godt å høre at han klarer å finne målet. For innsatsen har han.


Edit: Hvem scorte resten?
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Da går det mot opprykk. Og spørsmålet blir jo hva Brann skal gjøre da. Er ungdommen god nok til å bære hovedlasset i 2. divisjon? Ellers skal Brann tenke litt på Brann2 når de forsterker laget (stallen) i vinter?
Rød makt på Hansa

Gepard

Brann på absolutt ikke hente inn spillere for å spille 2.div nei, så her får ungdommen en enda bedre arena og vise seg fram på


Hatleking

Quote from: krakra on September 12, 2011, 21:02:56 PM


Ja, det er ein ypperleg anledning til å få tak i gode, unge talent. Det er viktig at Brann har ein langsiktig plan oppi det heile.

Yngve

Med Brann 2 i andredivisjon kan Brann byrja å henta fleire talent frå andre klubbar i byen og fylket.

Før har dei sagt at dei ikkje vil henta enkelte talent frå andre klubbar pga Brann ikkje har hatt eit betre kamptilbod til dei, med andrelaget i 3.divisjon.

Frå neste sesong har dei ikkje det argumentet lenger.

Eg meinar at 2.divisjon ikkje er betre nivå enn at om desse talenta til Brann er så gode, så er dei meir enn gode nok til å halda klubben i 2.divisjon. I alle fall så lenge dei vert suplert med spelarar frå a-laget som ikkje får spela og som er på veg tilbake frå skade.

Brann kan ikkje henta spelarar til andrelaget. Det er for dumt.

Klaus_Brann

Godt å se, så får vi håpe de holder seg der neste år, med forebehold om total kollaps de siste kampene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

September 12, 2011, 21:50:37 PM #229 Last Edit: September 12, 2011, 22:01:27 PM by eivhelle

Lister

Kanskje det var davy som var innom som gjestedommer, han har visstnok med seg drakten i bagasjen overalt hvor han drar.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Noen som vet hvordan det gikk i kveld?
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

eivhelle

Quote from: Lasaron on September 26, 2011, 20:45:36 PM

Jeg tenker nok at Rune kommer til å sette inn på Larsen hvis Terje slår i bordet.

dudo

Han kunne meget vel fått mer spilletid, ja. Synes overhodet ikke han har gjort seg bort de minuttene han har fått for oss, men er kanskje enn så lenge et bedre valg som innbytter siste 30 min?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

eivhelle

Jeg kunne godt ha tenkt meg at Larsen hadde fått spilletid mot Sogndal, men med tanke på at han spillte det meste av junior semifinalen dagen før var det vel naturlig å spare ham.

Hadde Larsen fått spilletid i går ville han ha spillt i tre kamper på tre dager. Så det er et tett kamprogram for de som er med på alle lagene.

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Tror det er trygt å si at Brann rykker opp i år. Vi må tape tre av de siste fire kampene for å rote bort dette, sett at Fyllingen vinner alle sine. Det skjer neppe. Slår vi Fyllingen neste runde er  vi så og si klare for 2. divisjon. Da kan Staal maks ta oss på målforskjell, hvor vi for øyeblikket har 23 mål tilgode på dem.

alden

Fryd og gammen.
Idag er det endelig kamp mot Fylling med gladfotball av Brann2. Kampen spilles på Varden Kl 19.00. ta turen og hei frem våre unge håpefulle. Tror det er kollekt ved inngangen.

krakra

Med seier her er opprykket så og si sikret.

Nixon

Er det stor nivåforskjell på 2. og 3. divisjon? Kunne dagens Brann2 hevdet seg? Eller ville det blitt bunnstrid?
Rød makt på Hansa

Yngve

Jah, det er stor nivåskillnad.

Men samstundes er ikkje nivået høgare enn at dei skal klara seg godt på det nivået.

2.div vert straks hakket meir seriøst, med lag som satsar relativt hardt på å komma seg opp i 1., så det er vel eigentleg fyrst i 2012 me får sjå kva nivå juniorane våre har.

Vestlandslaga kjem ofte i lag med austlandslag som Notodden/Stabæk 2/Frigg. Dvs dei har i allle fall gjort det dei siste par åra.

alden

Enig med yngve. Tror de kommer til å ligge på øvre halvdel av tabellen i 2 div. dersom de har samme lag som idag.

Lasaron

Tren på langskudd

eivhelle

La oss ta det litt søkte tilfellet at Brann2 skulle kollapse fullstendig og bare ta 3 poeng til på de siste kampene samtidig som Fyllingen og Staal vinner sine kamper. Da ville Fyllingen ende på 64 poeng mens Brann2 og Staal ville havnet på 63. Brann2 ville mest sannsynlig komme forran Staal på bedre målforskjell.

Men siden Fyllingen og LøvHam slår seg sammen vil jeg da anta at Fyllingen uansett ikke vil kunne rykke opp siden de allerede vil ha et lag i 2. divisjon. Jeg antar derfor at Brann2 da ville rykket opp likevel. For å holde seg forran Staal og sikre opprykk vil det derfor mest sannsynlig holde med en seier i de siste 4 kampene uansett utfall av dagens kamp.

Lasaron

Jeg også tenkte på det der. Fyllingen kan vel ikke rykke opp.

Ellers ser jeg at Bentley endelig er tatt ut.
Tren på langskudd

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Twitterfeeden til skbrann og kbhusa
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up