• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann 2 - sesongen 2011

Started by vebo, November 22, 2010, 16:25:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 18, 2011, 20:45:49 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 20:40:46 PMSeriøst? Har vi ikke nok rånekultur?


Ja, jeg synes det virker noe tilgjort.


Vi får begynne å henge på bensinstasjoner og høre på Vassendgutane.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Hvorfor spilte ikke Fredrik Haugen? Er han skadet?
Tren på langskudd

skuteviken

Vel nå blir det noe latterlig å gjøre om dette til en tribunekrig når en brøkdel av Bergen vet at vårt andre lag spiller kamp....

Ellers er det harry å kjøre en amerikansk bil opp på stadion med country-musikk og gå ut i dress, omtrent like harry som "våre utvalgte" som synger om bønder med en megafon.

Så jeg er enig med dere begge. Nedre Hansa er et åpent sosialkontor til tider.

Voldsomt så seriøst dette skulle bli.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 18, 2011, 20:06:36 PM
I flg linken over her, så var det voldsomt med kameraer på banen, så det kommer kanskje en stemningsreportasje på matchball mandag nå.


Sikkert til neste uke, trenger nok litt tid i klipperommet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 20:40:46 PM
Quote from: Yngve on April 18, 2011, 20:35:37 PM
Tykkjer ikkje Bentley viste mykje som gjorde at han fortente plass frå start på måndag. Heller ikkje Gro Rud.

Men han nye uruguayaren vår viste prov på mykje bra. Han kan verta spanande i framtida.

Tribunemessig knuste Valestrand Bataljonen. Artige skruer den gjengen, og mykje betre enn dei aller fleste bortesupportarane som kjem til byn. Kreativiteten er det lite å seia på.

Eigentleg har Bataljonen noko å læra av gjengen.

Studietur?


Seriøst? Har vi ikke nok rånekultur?


Eh, jo. Godt synlig i Haugesund med diverse eksemplarer av arten.
De som tok kaken var to jenter, oppskriftsmessig drita fulle, med juletrehatter. Oh, the irony.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on April 18, 2011, 22:35:03 PMomtrent like harry som "våre utvalgte" som synger om bønder med en megafon.


Hæ?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 04:28:54 AM
Quote from: skuteviken on April 18, 2011, 22:35:03 PMomtrent like harry som "våre utvalgte" som synger om bønder med en megafon.


Hæ?


Noen helter fra puben, med inspirasjon fra "Tjukk og feit og full" (ikke gull) stilte på kampen med megafon og promille. Som vanlig, bare fjas fra denne gjengen.

Bataljonen kunne statuert et ekempel og eksludert de fra gruppen grunnet latterlig oppførsel, både i går og generelt. Kaster man ut slike individer som bruker Brann for å søke sosialt fyllaliv, så tiltrekker man seg kanskje litt flere fornuftige supportere som ikke vil assosieres med denne gjengen.

Gjengen fra Osterøy tror jeg heller ikke vi skal prøve å kopiere. Litt små-artig når de kommer fra utkant-Norge og spiller i 3. Divisjon, ikke like artig om vi gjorde det samme.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on April 19, 2011, 06:32:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 04:28:54 AM
Quote from: skuteviken on April 18, 2011, 22:35:03 PMomtrent like harry som "våre utvalgte" som synger om bønder med en megafon.


Hæ?


Noen helter fra puben, med inspirasjon fra "Tjukk og feit og full" (ikke gull) stilte på kampen med megafon og promille. Som vanlig, bare fjas fra denne gjengen.

Bataljonen kunne statuert et ekempel og eksludert de fra gruppen grunnet latterlig oppførsel, både i går og generelt. Kaster man ut slike individer som bruker Brann for å søke sosialt fyllaliv, så tiltrekker man seg kanskje litt flere fornuftige supportere som ikke vil assosieres med denne gjengen.

Gjengen fra Osterøy tror jeg heller ikke vi skal prøve å kopiere. Litt små-artig når de kommer fra utkant-Norge og spiller i 3. Divisjon, ikke like artig om vi gjorde det samme.

Ja jeg har vel helst inntrykk av at disse Valestrand-folkene er en ironisk kultgreie. Litt som nordmenn som holder med Halifax og Cheltenham og sånn, bare fordi det er sært og rart å holde med slike lag. VH-gjengen er vel en kompisgjeng fra landet som liker å fyre og få oppmerksomhet på å være litt rare bygdetullinger.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 07:56:49 AM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.


Rånere er de, men de er gjennomført og fremstår derfor som langt mindre harry (paradoksalt nok) enn mange rødkledde Brannfans.

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2011, 23:12:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 20:40:46 PM
Quote from: Yngve on April 18, 2011, 20:35:37 PM
Tykkjer ikkje Bentley viste mykje som gjorde at han fortente plass frå start på måndag. Heller ikkje Gro Rud.

Men han nye uruguayaren vår viste prov på mykje bra. Han kan verta spanande i framtida.

Tribunemessig knuste Valestrand Bataljonen. Artige skruer den gjengen, og mykje betre enn dei aller fleste bortesupportarane som kjem til byn. Kreativiteten er det lite å seia på.

Eigentleg har Bataljonen noko å læra av gjengen.

Studietur?


Seriøst? Har vi ikke nok rånekultur?


Eh, jo. Godt synlig i Haugesund med diverse eksemplarer av arten.
De som tok kaken var to jenter, oppskriftsmessig drita fulle, med juletrehatter. Oh, the irony.


Enkelte bruker Brann som en arena for fest, der man helst bør ha stangebris hver gang man er på match, enten det er hjemme eller bort. Ekstra pinlig er det når "våre" representanter markerer seg utenbys, som nevnt i posten jeg kommmenterer. Trøsten får være at vi opplever mye av det samme når harrysupportere fra andre klubber gjester Bergen.

Ikke at man skal ha overformynderi eller at Bataljonen skal opptre som politi, men det kan nok være en idè å jobbe med holdninger på dette området, å få frem at det er viktig for både Brann, medsupportere og byen hvordan DU opptrer i anledning Brannkamp hjemme og borte.

Brann bør være en rus i seg selv, er du avhengig av å runde 2 i promille hver gang du drar på match, ja da kan du holde deg unna.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 08:09:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 07:56:49 AM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.


Rånere er de, men de er gjennomført og fremstår derfor som langt mindre harry (paradoksalt nok) enn mange rødkledde Brannfans.

Så råning er OK bare man er ekstrem nok?
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg tror at det at de heier paa et tredjedivisjonslag gjoer at det meste gaar greit. Jeg greier ikke etable den store harmen selv, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 08:29:57 AM
Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 08:09:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 07:56:49 AM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.


Rånere er de, men de er gjennomført og fremstår derfor som langt mindre harry (paradoksalt nok) enn mange rødkledde Brannfans.

Så råning er OK bare man er ekstrem nok?


Råning passer på Osterøy, og steder der bil er en sentral faktor. Jeg er ikke i posisjon til å diktere hvordan den supporterkledde Brannfansen skal fremstå, bare registrerer at VH-fansen er genuine. Bannerne og flaggene er også i særklasse noe av det råeste jeg har sett i norsk fotballsammenheng.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 08:09:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 07:56:49 AM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.


Rånere er de, men de er gjennomført og fremstår derfor som langt mindre harry (paradoksalt nok) enn mange rødkledde Brannfans.


Det er ikke vanskelig å være enig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 08:19:49 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2011, 23:12:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 20:40:46 PM
Quote from: Yngve on April 18, 2011, 20:35:37 PM
Tykkjer ikkje Bentley viste mykje som gjorde at han fortente plass frå start på måndag. Heller ikkje Gro Rud.

Men han nye uruguayaren vår viste prov på mykje bra. Han kan verta spanande i framtida.

Tribunemessig knuste Valestrand Bataljonen. Artige skruer den gjengen, og mykje betre enn dei aller fleste bortesupportarane som kjem til byn. Kreativiteten er det lite å seia på.

Eigentleg har Bataljonen noko å læra av gjengen.

Studietur?


Seriøst? Har vi ikke nok rånekultur?


Eh, jo. Godt synlig i Haugesund med diverse eksemplarer av arten.
De som tok kaken var to jenter, oppskriftsmessig drita fulle, med juletrehatter. Oh, the irony.


Enkelte bruker Brann som en arena for fest, der man helst bør ha stangebris hver gang man er på match, enten det er hjemme eller bort. Ekstra pinlig er det når "våre" representanter markerer seg utenbys, som nevnt i posten jeg kommmenterer. Trøsten får være at vi opplever mye av det samme når harrysupportere fra andre klubber gjester Bergen.

Ikke at man skal ha overformynderi eller at Bataljonen skal opptre som politi, men det kan nok være en idè å jobbe med holdninger på dette området, å få frem at det er viktig for både Brann, medsupportere og byen hvordan DU opptrer i anledning Brannkamp hjemme og borte.

Brann bør være en rus i seg selv, er du avhengig av å runde 2 i promille hver gang du drar på match, ja da kan du holde deg unna.


Jeg føler ikke helt at det er noen trøst at andre klubber har lignende tilfeller.
Det er én ting som står i hodet på en del av disse og det er å kle på seg drakten og juletrepynten for å se ut som supporter, og så fyre seg så sanseløs at de såvidt kommer inn, noe heller ikke alle gjør.
Når de først kommer inn, får de ikke med seg en dritt av kampen og bare står og fjaser og driver med annet tull.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 09:00:11 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 08:29:57 AM
Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 08:09:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 07:56:49 AM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.


Rånere er de, men de er gjennomført og fremstår derfor som langt mindre harry (paradoksalt nok) enn mange rødkledde Brannfans.

Så råning er OK bare man er ekstrem nok?


Råning passer på Osterøy, og steder der bil er en sentral faktor. Jeg er ikke i posisjon til å diktere hvordan den supporterkledde Brannfansen skal fremstå, bare registrerer at VH-fansen er genuine. Bannerne og flaggene er også i særklasse noe av det råeste jeg har sett i norsk fotballsammenheng.


"Me gjer no vel faen i Brann" fikk meg til å trekke på smilebåndet ja:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 19, 2011, 09:22:21 AM
Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 09:00:11 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 08:29:57 AM
Quote from: Torvanger on April 19, 2011, 08:09:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 07:56:49 AM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 06:27:10 AM
Skarsfjord: Supportere i verdensklasse!

Ja, ostringene altså...


Ja det er vel pop med rånere i Narvik også.


Rånere er de, men de er gjennomført og fremstår derfor som langt mindre harry (paradoksalt nok) enn mange rødkledde Brannfans.

Så råning er OK bare man er ekstrem nok?


Råning passer på Osterøy, og steder der bil er en sentral faktor. Jeg er ikke i posisjon til å diktere hvordan den supporterkledde Brannfansen skal fremstå, bare registrerer at VH-fansen er genuine. Bannerne og flaggene er også i særklasse noe av det råeste jeg har sett i norsk fotballsammenheng.


"Me gjer no vel faen i Brann" fikk meg til å trekke på smilebåndet ja:)

Folk fra bergensomårdet som gir faen i Brann, er per definisjon tullinger.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Skal jeg tippe er det mer et humoristisk banner-utsagn til denne kampen enn den generelle holdningen. Osterøy er vel like mye Brann-land som hvilken som helst øy utenfor Bergen.
Rød makt på Hansa

Christian

Visst er det det. De tar jo sågar æren for seriegullet og kan vel skilte med like mange involverte ostringer som erkebergensere.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 19, 2011, 12:52:14 PM
Skal jeg tippe er det mer et humoristisk banner-utsagn til denne kampen enn den generelle holdningen. Osterøy er vel like mye Brann-land som hvilken som helst øy utenfor Bergen.


Sikkert en del av de som går på kamper ja, og herlig humor:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Jeg ser ikke bort fra at de hater Brann - bortsett fra når vi spiller cupfinale og skal ha billett.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Ostringene hater Brann? Jeg ser ikke bort i fra at du tar helt feil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 19, 2011, 19:34:31 PM
Ostringene hater Brann? Jeg ser ikke bort i fra at du tar helt feil.


Hvorfor skulle de ellers starte supportergjeng for en annen klubb i området?
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 19:51:15 PM
Quote from: ostraume on April 19, 2011, 19:34:31 PM
Ostringene hater Brann? Jeg ser ikke bort i fra at du tar helt feil.


Hvorfor skulle de ellers starte supportergjeng for en annen klubb i området?


Ser ingen problem med dette. Valestrand driver jo med en helt annen idrett enn Brann og kommer aldri til å være direkte konkurrenter (bortsett fra en cupkamp hvert tiår).
"og der snubler Sæternes igjen"


krøvel vellevold

Quote from: TheRock on April 19, 2011, 20:53:51 PM

Solid dose humor? Hva er liksom det ufattelig geniale i å rope dette? En hvilken som helst supportergjeng kunne jo ropt noe slikt.  Enkelte her har jo samme forhold til VH-fansen som det Oslo-pressen har til Klanen: Alt er liksom genialt og helt utrolig bra.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 21:07:45 PM
Quote from: TheRock on April 19, 2011, 20:53:51 PM

Solid dose humor? Hva er liksom det ufattelig geniale i å rope dette? En hvilken som helst supportergjeng kunne jo ropt noe slikt.  Enkelte her har jo samme forhold til VH-fansen som det Oslo-pressen har til Klanen: Alt er liksom genialt og helt utrolig bra.


Iforhold til de andre i 3.divisjon er vel det meste de gjør utrolig bra. Iforhold til resten av tippeligaen, så er ikke Klanen genial og utrolig bra.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on April 19, 2011, 21:17:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 21:07:45 PM
Quote from: TheRock on April 19, 2011, 20:53:51 PM

Solid dose humor? Hva er liksom det ufattelig geniale i å rope dette? En hvilken som helst supportergjeng kunne jo ropt noe slikt.  Enkelte her har jo samme forhold til VH-fansen som det Oslo-pressen har til Klanen: Alt er liksom genialt og helt utrolig bra.


Iforhold til de andre i 3.divisjon er vel det meste de gjør utrolig bra. Iforhold til resten av tippeligaen, så er ikke Klanen genial og utrolig bra.

Selvsagt er de bedre enn alle andre i 3.div. Men geniale?
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Var det ikke du så sa genial? jeg holdt meg unna det ordet med vilje.
"og der snubler Sæternes igjen"

TheRock

Hvor får du ordet "geniale" ifra? Jeg har ikke brukt det i mitt innlegg i alle fall.

En hvilken som helst supportergjeng kunne sunget det ja, selvfølgelig, og hadde det bare vært flere supportergjenger i norsk 3. div ville jeg sannsynligvis ikke skrevet innlegget ovenfor. Jeg sammenligner ikke Valestrands supportere med verken Tippeliga eller Adecco (selv om de likevel er helt på høyde med enkelte i sistnevnte), men bruker dem som et eksempel til etterfølgelse i norsk 3. divisjon.

Du er så voldsomt imot anglofilien her til lands krøvel. For mange er 2. og 3. divisjonsfotball det praktiske alternativet til den engelske fotballen på TVen og puben. Hvorfor hakke på dem som faktisk står på og gir begrepet "support your local team" mening i lavere divisjoner i Norge?

krøvel vellevold

April 19, 2011, 21:37:14 PM #83 Last Edit: April 19, 2011, 22:00:40 PM by krøvel vellevold
Quote from: TheRock on April 19, 2011, 21:34:07 PM
Hvor får du ordet "geniale" ifra? Jeg har ikke brukt det i mitt innlegg i alle fall.

En hvilken som helst supportergjeng kunne sunget det ja, selvfølgelig, og hadde det bare vært flere supportergjenger i norsk 3. div ville jeg sannsynligvis ikke skrevet innlegget ovenfor. Jeg sammenligner ikke Valestrands supportere med verken Tippeliga eller Adecco (selv om de likevel er helt på høyde med enkelte i sistnevnte), men bruker dem som et eksempel til etterfølgelse i norsk 3. divisjon.

Du er så voldsomt imot anglofilien her til lands krøvel. For mange er 2. og 3. divisjonsfotball det praktiske alternativet til den engelske fotballen på TVen og puben. Hvorfor hakke på dem som faktisk står på og gir begrepet "support your local team" mening i lavere divisjoner i Norge?

Hvis alle i bergensområdet hadde vært som dem, hadde Brann hatt 800 tilskuere på kampene. Folk fra bergensområdet som ikke holder med Brann, ser jeg ikke noen grunn til å like.

For øvrig vil jeg presisere at jeg ikke er "voldsomt" mot anglofilien. Jeg liker engelsk tribunekultur, og jeg har selv et engelsk favorittlag - men det er begrenset hvor mye jeg egentlig følger med. Ser dem av og til på Sumo, men ikke hver kamp. Det jeg er imot, er alle disse bergenserne som holder med engelske lag mot Brann - laget fra deres egen hjemby, eller som heller sitter foran tv'en og ser ManU og Liverpool fremfor å se Brann.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on April 19, 2011, 21:33:12 PM
Var det ikke du så sa genial? jeg holdt meg unna det ordet med vilje.


Du svarte jo med at Klanen ikke var geniale. Underforstått at VH-fansen var det. Men mulig jeg oppfattet feil.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Mener du alvor? Er det overhodet noenting som tyder på at disse folkene ikke holder med Brann? Som The Rock klokelig sier: Dette må da være bedre enn å begude Man U foran TVen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 19, 2011, 21:40:11 PM
Mener du alvor? Er det overhodet noenting som tyder på at disse folkene ikke holder med Brann? Som The Rock klokelig sier: Dette må da være bedre enn å begude Man U foran TVen?

eh.. ja det er ting som tyder på at de ikke holder med Brann ja... F.eks. et visst banner. Og er det noen grunn til at ihuga supportere av et lag (som reiser og følger laget i tykt og tynt hjemme og borte) liksom skal være Brann-supportere i tillegg? Om folk holder med ManU eller Valestrand fremfor Brann; mye det samme - selv om lokale klubber er å foretrekke ja. Men det blir som å si at det må være bedre at folk holder med ManU mot Brann, enn RBK mot Brann.
Legg ned hele klubben!

Yngve


krøvel vellevold

April 19, 2011, 22:10:37 PM #88 Last Edit: April 19, 2011, 22:16:04 PM by krøvel vellevold
Quote from: Yngve on April 19, 2011, 21:57:01 PM
gud hjelpe meg.


ja du som mener Bataljonen har noe å lære av rånerne i VH-fansen, og at vi burde dra på studietur dit, kan saktens trenge hjelp ja... ;-)
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: ostraume on April 19, 2011, 21:40:11 PM
Mener du alvor? Er det overhodet noenting som tyder på at disse folkene ikke holder med Brann? Som The Rock klokelig sier: Dette må da være bedre enn å begude Man U foran TVen?


Jeg ser den, men syns du Osterøy er en lang kjøretur fra Stadion?

Stilig gjeng syns jeg, men harry, og ikke noe til etterfølgelse.

Viss det er slik at noen der gir faen i Brann, men er genuint fotball interesserte, så er det trist.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 21:54:27 PM
Quote from: ostraume on April 19, 2011, 21:40:11 PM
Mener du alvor? Er det overhodet noenting som tyder på at disse folkene ikke holder med Brann? Som The Rock klokelig sier: Dette må da være bedre enn å begude Man U foran TVen?

eh.. ja det er ting som tyder på at de ikke holder med Brann ja... F.eks. et visst banner. Og er det noen grunn til at ihuga supportere av et lag (som reiser og følger laget i tykt og tynt hjemme og borte) liksom skal være Brann-supportere i tillegg? Om folk holder med ManU eller Valestrand fremfor Brann; mye det samme - selv om lokale klubber er å foretrekke ja. Men det blir som å si at det må være bedre at folk holder med ManU mot Brann, enn RBK mot Brann.


Nå er jeg klar over at du liker å ha noe å kverulere over, og det er jo fint for deg, men denne debatten var ikke så underholdende som den om ski-vm og trøndere, så jeg skal la dette bli siste ord herfra.

Nå er det tidlig på morgenen, men hvordan i all verden blir lokal interesse for ditt lokale lavdivisjonslag det det samme at det er bedre å holde med RBK enn Man Utd mot Brann? Den tok jeg bare ikke.

Og vi er enige om at det er bedre å holde med ditt lokale lag? Eller er det mye av det samme? Du skriver nemlig begge deler. Jeg mener det er 100 ganger bedre med engasjement i ditt lokale idrettslag enn denne latterlige fan-holdningen til PL

Husker en cupkamp mellom Brann og Os på Kuventræ, endte 3-2 til Brann, tror jeg, etter at den lokale helten Frode Frotveit (høyaktull for Brann et par ganger) puttet. Brann og Trevor Morley ble derimot for sterke.

Så: Av de 1000 tilskuerne på Kuventræ den gangen holdt nok de fleste med Os i den kampen (underdog og greier), men så godt som samtlige (noen unntak selvsagt) er Brann-fans hvilken som helst annen dag i året og den dag i dag.

PS1: Mener du virkelig "kjøpt av Bruun-Hansen"-ropet ikke er humor?
PS2: Tror du virkelig en bygd som har fostret Brannhelter som Mjelde og Hanstveit ikke er like eller mer Brann-interessert enn hvilken som helst bydel i Bergen?
PS3: Hvor går grensen? Kan jeg heie på poden for Varegg i småguttekamp mot Brann eller blir det for ille? Kan jeg ta med en "Heia Varegg"-vimpel eller vil det diskvalifisere meg fra å gå på Stadion og heie på Brann?

Og skuteviken: Lang kjøretur fra Osterøy til Stadion? Nei, det vil jeg ikke si, har dette noe med saken å gjøre?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

skuteviken

April 20, 2011, 08:07:21 AM #91 Last Edit: April 20, 2011, 08:22:04 AM by skuteviken
Nei poenget mitt var bare at Brann kommer før andre klubber en måtte ha.

Osterøy er en kort kjøretur og burde føle en lojalitet til Brann, ikke gi faen, da syns ikke jeg det er bedre at de holder med VHFK, for alternativet skal være PL-lag.

Jeg syns ikke den problemstillingen er riktig. Det burde være Brann og VHFK for de, og viss det ikke er det, så fortjener de å bli kalt traitors ;)

Nå er det mye misforståelser og konstruerte problemstillinger her, så jeg tror ikke det vil være spes givende å diskutere dette videre. Og for å unngå misforståelse så kjenner jeg en del dedikerte Brann-supportere på Osterøy.

Jeg forstår og Krøvel, at det er provoserende med folk som bør være Brann-supportere stiller seg bak et banner om at de gir faen i Brann.

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

April 20, 2011, 08:29:22 AM #92 Last Edit: April 20, 2011, 08:31:35 AM by krøvel vellevold
Quote from: ostraume on April 20, 2011, 07:56:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 21:54:27 PM
Quote from: ostraume on April 19, 2011, 21:40:11 PM
Mener du alvor? Er det overhodet noenting som tyder på at disse folkene ikke holder med Brann? Som The Rock klokelig sier: Dette må da være bedre enn å begude Man U foran TVen?

eh.. ja det er ting som tyder på at de ikke holder med Brann ja... F.eks. et visst banner. Og er det noen grunn til at ihuga supportere av et lag (som reiser og følger laget i tykt og tynt hjemme og borte) liksom skal være Brann-supportere i tillegg? Om folk holder med ManU eller Valestrand fremfor Brann; mye det samme - selv om lokale klubber er å foretrekke ja. Men det blir som å si at det må være bedre at folk holder med ManU mot Brann, enn RBK mot Brann.


Nå er jeg klar over at du liker å ha noe å kverulere over, og det er jo fint for deg, men denne debatten var ikke så underholdende som den om ski-vm og trøndere, så jeg skal la dette bli siste ord herfra.

Nå er det tidlig på morgenen, men hvordan i all verden blir lokal interesse for ditt lokale lavdivisjonslag det det samme at det er bedre å holde med RBK enn Man Utd mot Brann? Den tok jeg bare ikke.

Og vi er enige om at det er bedre å holde med ditt lokale lag? Eller er det mye av det samme? Du skriver nemlig begge deler. Jeg mener det er 100 ganger bedre med engasjement i ditt lokale idrettslag enn denne latterlige fan-holdningen til PL

Husker en cupkamp mellom Brann og Os på Kuventræ, endte 3-2 til Brann, tror jeg, etter at den lokale helten Frode Frotveit (høyaktull for Brann et par ganger) puttet. Brann og Trevor Morley ble derimot for sterke.

Så: Av de 1000 tilskuerne på Kuventræ den gangen holdt nok de fleste med Os i den kampen (underdog og greier), men så godt som samtlige (noen unntak selvsagt) er Brann-fans hvilken som helst annen dag i året og den dag i dag.

PS1: Mener du virkelig "kjøpt av Bruun-Hansen"-ropet ikke er humor?
PS2: Tror du virkelig en bygd som har fostret Brannhelter som Mjelde og Hanstveit ikke er like eller mer Brann-interessert enn hvilken som helst bydel i Bergen?
PS3: Hvor går grensen? Kan jeg heie på poden for Varegg i småguttekamp mot Brann eller blir det for ille? Kan jeg ta med en "Heia Varegg"-vimpel eller vil det diskvalifisere meg fra å gå på Stadion og heie på Brann?

Og skuteviken: Lang kjøretur fra Osterøy til Stadion? Nei, det vil jeg ikke si, har dette noe med saken å gjøre?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Jeg holder med fotballaget jeg spilte for før. Får jeg lov til dette, krøvel?
Ka du ve?

krøvel vellevold

April 20, 2011, 09:15:22 AM #94 Last Edit: April 20, 2011, 09:18:28 AM by krøvel vellevold
Quote from: Markmus on April 20, 2011, 09:12:54 AM
Jeg holder med fotballaget jeg spilte for før. Får jeg lov til dette, krøvel?


Det får du vel strengt tatt svar på i innlegget over. Men jeg syns ikke det er greit om du håper Brann taper mot dette laget når de f.eks. møtes i cupen. For i så fall er ikke Brann nr. 1 for deg.

Uansett ser jeg ikke hva det har med VH-fansen å gjøre. For du er vel ikke lidenskapelig supporter av dette laget du har spilt for, reiser rundt land og strand med flagg og skjerf for å synge på dem og se dem spille, osv.? Du lager vel heller ikke banner med budskap om at du driter i Brann?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Skal love deg at sjansene for at dette laget møter Brann i cupen er ekstremt minimale ;)

Nei, jeg er ikke lidenskaplig supporter av dette laget. Synes det er morro om de gjør noe bra for "bygda", men jeg løper ikke for å se hjemmekampene deres engang.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 20, 2011, 09:23:03 AM
Skal love deg at sjansene for at dette laget møter Brann i cupen er ekstremt minimale ;)

Nei, jeg er ikke lidenskaplig supporter av dette laget. Synes det er morro om de gjør noe bra for "bygda", men jeg løper ikke for å se hjemmekampene deres engang.


Nettopp. Derfor kan det ikke sammenlignes med det VH-fansen holder på med. Jeg vil for øvrig nok en gang understreke at de er i sin fulle rett til å holde med hvem faen de vil. Men jeg kan ikke akkurat se hvorfor vi skal bejuble folk fra "Brann-land"som velger et annet lag enn Brann, eller se opp til rånekulturen deres.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Tar selvkritikk på personangrepet ang kverulering, regnet bare med at du hadde såpass selvironi at det lille stikket ble tatt med humør.

Jeg tror det hele koker ned til din (krøvel) sin følelse av at VH-fansen er i opposisjon til Brann, og at de er våre supporterrivaler. Den følelsen deler jeg rett og slett ikke. Jeg tror heller ikke du har rett i at VH-fansen ikke holder med Brann, men det er selvsagt bare en antagelse fra min side.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on April 20, 2011, 09:34:50 AMJeg tror heller ikke du har rett i at VH-fansen ikke holder med Brann, men det er selvsagt bare en antagelse fra min side.


Ja, de holder nok med Brann. Jeg vil jo tro at det blir mer humor for ostringene med bannerne fordi de holder med Brann. En variant av å tukte den man elsker.

MEN de holder likevel ikke med Brann når det lokale laget spiller mot Brann. Og det er vel her man skiller klinten fra hveten...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Jeg har ikke noe fasit-svar på om VH-fansen holder med Brann eller ikke, så det er mulig jeg tar feil. Men jeg syns det er rimelig å anta at de driter i hele Brann. Ellers hadde de neppe brukt så mye energi på VH.
Legg ned hele klubben!

Go Up