• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Oransjepakket - Brann, søndag 31. oktober kl 18:00

Started by Nixon, October 28, 2010, 14:16:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article184129.ece

Mye tyder på at vi kan få oppleve Zsolt som midtbanespiller på søndag.

Ellers blir vel dette et sedvanlig tap på kunstgresset der oppe vil jeg tro.
Rød makt på Hansa

Hatleking


Quote from: Nixon on October 28, 2010, 14:16:28 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article184129.ece

Mye tyder på at vi kan få oppleve Zsolt som midtbanespiller på søndag.

Ellers blir vel dette et servanlig tap på kunstgresset der oppe vil jeg tro.



Ahh. Eg som håpte å sjå Kalvenes som venstreback. Skarsfjord vil nok ikkje det, noko som sikkert gjer at Kalvenes må finne seg ein annan jobb dersom fyren frå Narvik får ny kontrakt.

sigg

Jepp. Kalvenes på venstreback vil vi gjerne se! Helt utrolig at fyren ikke har fått prøve seg i favorittposisjonen sin etter at han kom tilbake, spesielt med tanke på at vi ikke har noen som har overbevist i posisjonen denne sesongen.

Ellers er det nærmest 0 eksprimentering her. Skarsfjord maser om at det er dårlig gjort ovenfor spillerne som da blir vraket til tross for at de fortjener startplass. Javel, Skarsfjord; hva med å sette klubbutvikling foran spillere, som tross alt kanskje ikke har all verdens klubbfølelse og fremtid her uansett?

Hatleking

Eg ville då helst sett

           Opdal
Sævarsson - Yaw - Zsolt - Kalvenes
                Mjelde - Solli
Huseklepp - Vaagan Moen - Guastavino
                      Hansen

osoerli

Framleis dette tøyset om at dei som er best skal spela.
Plassen er berga for pokker, medaljetoget er gått.

Ein unik sjanse til å testa spelarar i obligatorisk kamp som ikkje betyr ein dritt.
(Jo kanskje tabellplasseringa har betydning for overføringar frå medieavtalen, men ka så?)

Leigeavtalen med Juninho og Diego Souza gÃ¥r ut.  Kontrakten til Kalvenes gÃ¥r ut.  Det mÃ¥tte dÃ¥ for svarte swingende vore eit stort poeng Ã¥ testa desse ut i favorittposisjonane før ein bestemmer seg om ein vil senda dei heim til jul for godt eller forlenga.  Og dessutan visa til meg og alle andre som nøler med Ã¥ forlenga partoutkort kva me kan forventa oss i 2011.

Eg meiner Skarsfjord har misforstått totalt!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

          Opdal
Fakiri - Yaw - Zsolt - Kalven
         Jaiteh - Mjelde
Hansen - PVM - Huseklepp
            Juninho

krøvel vellevold

Brann har vel skjønt at det ikke er så lurt å la "neste års spillere" spille. Da hadde folk virkelig skjønt hvor gale utsiktene for 2011 er, og p-kortsalget hadde blitt ytterligere forverret.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: krakra on October 28, 2010, 16:10:16 PM
         Opdal
Fakiri - Yaw - Zsolt - Kalven
        Jaiteh - Mjelde
Hansen - PVM - Huseklepp
           Juninho

For eksempel ja, eller denne(4-4-2):

                     Opdal                
Sævarsson  Zsolt  Yaw  Kalvenes
Hansen     Fakiri    PVM    Diego S.
          Huseklepp    Juninho

innbyttarar: Gustav, Mjelde, Holmvik, jaiteh, Djuice
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Quote from: krakra on October 28, 2010, 16:10:16 PM
          Opdal
Fakiri - Yaw - Zsolt - Kalven
         Jaiteh - Mjelde
Hansen - PVM - Huseklepp
            Juninho


Bytt Hansen ut med Guastavinho, og jeg er med.
Har veldig lyst til å se Jaiteh i denne kampen, og går ut fra han får spille hvis han ikke fortsatt er skadet på søndag.

Lurkin

Synes det bør være en blanding mellom de som har spilt i år og de som vi er usikker på/skal spille i 2011. Er lite vits i å sende G16 ut der for å tape. Bør stille noe likt dette:

Opdal/Udjus
Birkir - Yaw - Zsolt - Kalvenes
Hassan - Jaiteh
Diego - PVM - Mjelde
Huseklepp

Eventuelt inn med C. Hansen hvis TJ ikke er klar, og Mjelde ned sammen med Hassan. En liten skandale hvis Solli får spille noen av de siste 180 minuttene i årets sesong. Bør uansett gi spilletid til Juninho, C. Hansen, Guastovino, Yaw og den gjengen der.
Berømte Brann fra Bergen


osoerli

Quote from: psv-hasund on October 28, 2010, 22:09:35 PM

Stemmer vel bedre det ja enn tittelen på tråd'n.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Rød makt på Hansa

Onside !!!

Synes no at Udjus burde fått sjansen til å vise seg frem i denne kampen, dog ønske jeg og å se Juninho på topp med Huseklepp i en 4-4-2

Larsi Ã?en

Lukter litt tap?

Alt er greit for meg så lenge Hansen og en av brasilianerne får spille.
Opp med det flagget!

roaldinho

Blir ikke overrasket over tap iallefall. HÃ¥per virkelig  noen av de unge fÃ¥r sjansen og de som har noe Ã¥ bevise. For det er jo strengt tatt mot lag i Tippeligaen de mÃ¥ bevise at de holder, og Ã¥ sende de ut i en treningskamp mot ett totalt umotivert lag hjelper ingen.
Aafk har jo alt å spille for og kommer til å gi jernet. Uten Austin og Bakke mister vi en del tyngde, og Jaiteh er ingen fullverdig erstatter for Austin. Jaiteh har mye å gå på, og er nødt å bevise at han fortsatt duger. Blir interessant å se hvem som overtar for Bakke i angrep, men ser ut som Hansen ikke får noen tillit. Muligens grei avgjørelse, men håper han kommer inn. Håper likevel han får 90 minutter mot Odd i siste kamp.



Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

He he.  Bakke ute med karantene, Einarsson og Solli ute med skade.  Kva med Nielsen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

At Einarsson blir nevnt i samme setning som Bakke og Solli (Med tanke på prestasjon denne sesongen) er ett hån mot Bakke og Solli.
Gylfi er ikke savnet uansett, og bør bare nevnes om han plutselig skulle få sjansen.

At Solli er ute med skade svekker selvsagt den sentrale midtbanen, og får vel muligens se Mjelde og Jaiteh? Ville heller sett Jaiteh og Fakiri på de to plassene, for jeg mener fast bestemt at Fakiri har mer å bidra med på sentral midtbane enn venstreback. Dessuten passer Mjelde bedre i en mer offensiv rolle.

Har også lest på tv2sportens siste nytt om tippeligalagene, og der står det at Jaiteh er usikker. Dermed kan det vel være mulighet for en ung/en spiller som trenger å bevise noe.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


Nixon

Quote from: krakra on October 29, 2010, 16:02:48 PMDiego ikke tatt med selv om han er skadefri og troppen av to ledige plasser.


Har Brann hatt fulle tropper i alle bortekampene i år? Eller var ikke mindre spillere med på bortetur en del av sparetiltakene? Synes å huske noe, men er ikke sikker.
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg vil i så tilfelle tro at det er snakk om færre spillere ... ;)

Men jo, at én plass har stått ledig har vel skjedd flere ganger, men to?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det var snakk om å kutte bortetroppene med èn spiller, men her har man jo kuttet den med to. Skal man unnlate å ta med "unødvendige" spillere er det nok et par andre som gjerne kunne blitt hjemme også.

roaldinho

David Nielsen burde vært hjemme, og heller tatt med Diego som har noe å bevise for Skarsfjord. Nielsen har ingenting å bevise, og kontrakten går ut ved sesongslutt. Elendig!
Guntveit er vel en annen, men jeg kan belite meg på akkurat den, siden man mangler en del spillere på midtbanen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Ka du ve?

Nixon

Quote from: Markmus on October 29, 2010, 17:23:31 PM
Nielsen med i troppen foran Diego er helt på trynet.


Med tanke på neste sesong, helt klart. Men det er et naturlig valg dersom man vil reise til jugendbyen med den mest komplette og varierte spillergruppen.
Rød makt på Hansa

krakra

Hva er det Nielsen tilfører spillergruppen som gjør den mer komplett?

Nixon

Quote from: krakra on October 29, 2010, 17:36:04 PM
Hva er det Nielsen tilfører spillergruppen som gjør den mer komplett?


En stor og sterk spiller å sette innpå dersom kampbildet tilsier det. Det hjelper ikke alltid å bytte en liten spiller mot en liten spiller.

SÃ¥ kan man jo diskutere om det er bedre med Nielsen og 10 mann, enn bare 10 mann. Jeg vet hva du mener. Men Skarsfjord deler nok ikke det synet.
Rød makt på Hansa

krakra

Hvis kampbildet tilsier at vi trenger en stor, sterk spiss tror jeg ærlig talt vi er ganske fortapt. Da bør vi heller prøve å legge om spillestilen for å snu kampbildet enn å sette innpå Nielsen.

Bels

Aafk, stolt oransje og blå :)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Bels on October 29, 2010, 18:57:52 PM
Og hvem kan vel glemmeoppgjøret på CLS i 07 ?? Fantastisk kamp, der AaFK viste at dem virkelig kunne hamle opp mot dem beste selv om AaFK da lå på nedrykksplass.


Nei, hvem kan vel glemme det?
Det var en flott aften.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Bels on October 29, 2010, 18:57:52 PM


For meg ser det ut som at den kampen mot Brann i 2007 er det største som har skjedd i AaFKs historie. Dere snakker ustanselig om den kampen. I 2008 hadde dere til og med et banner med "Vi snakkes på Festplassen, Hermann!", som vel skulle være et slags spark til Friele - som overhodet ikke har peiling på fotball - som på forhånd hadde sagt at gullet var i boks og bare å hente hjem. Dere levde tydeligvis lenge på at dere klarte å utsette gullfeiringen vår med to dager... hehe... For øvrig så lå dere ikke på nedrykksplass. Dere lå to poeng over kvalik før den kampen.

Vi satser på at turen til "Norges vakreste by" ender med borteseier og tre poeng hjem til verdens vakreste by.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Sesongen er over for vår del, og me har absolutt ingenting å spela for anna enn æra vår. Den er det lenge sidan me har hatt, så eg forventar ikkje mykje.

Men eg forventar at me har byrja å førebu oss på neste sesong alt no, og brukar kampen inn mot det.

Men det er klart, ingenting tydar på at me gjer det.

Hatleking

Quote from: Yngve on October 30, 2010, 00:53:37 AM
Sesongen er over for vår del, og me har absolutt ingenting å spela for anna enn æra vår. Den er det lenge sidan me har hatt, så eg forventar ikkje mykje.

Men eg forventar at me har byrja å førebu oss på neste sesong alt no, og brukar kampen inn mot det.


Og difor må me sette opp eit lag beståande av spelarar me kan ta vidare neste sesong. Unntaket er vel PVM som uansett viser full innsats.

Bels


Quote
For meg ser det ut som at den kampen mot Brann i 2007 er det største som har skjedd i AaFKs historie. Dere snakker ustanselig om den kampen. øvrig så lå dere ikke på nedrykksplass. Dere lå to poeng over kvalik før den kampen.


Aafk, stolt oransje og blå :)

krøvel vellevold

Quote from: Bels on October 30, 2010, 12:26:40 PM

Quote
For meg ser det ut som at den kampen mot Brann i 2007 er det største som har skjedd i AaFKs historie. Dere snakker ustanselig om den kampen. øvrig så lå dere ikke på nedrykksplass. Dere lå to poeng over kvalik før den kampen.




Davy Wathne er ikke Brann-supporter. Han er en tulling som overhodet ikke gjenspeiler det som Brann-supportere står for. Han elsker å trekke frem Brann-fadeser i media - så at han trekker frem den kampen som om vi ikke vant gull det året, har ingenting med oss å gjøre.

Det er AaFK som maser om den 2007-kampen: Det nevnte banneret fra Brann - AaFK 2008, AaFKs hjemmeside i oppladningen til morgendagens kamp, og deg...

Klipp fra aafk.no:

"Kampene har vært meget innholdsrike, da kanskje spesielt i gullåret til Brann (2007). AaFK vant 2-1 og Brann måtte returnere champagneflaskene og utsette gullfeiringen. Helt på tampen av oppgjøret hadde Adin Brown og AaFK stengene og fru Fortuna med seg da Erik Huseklepp sto for en bisarr bom for åpent mål. (Se video kampfakta)"
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Davy Wathne er heilt klårt ein Brannsupportar. Det er vel opptil fleire her som er like pessimistiske som han?

Gulløl

Davy tapte all sin anseelse og verdighet nÃ¥r han ikke holdt det han lovte i 2007, altsÃ¥ Ã¥ svømme naken over VÃ¥gen om Brann tok gull. Bløffmakker og en skikkelig pingle er det han er  ::) ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on October 30, 2010, 14:44:14 PM
Davy Wathne er heilt klårt ein Brannsupportar. Det er vel opptil fleire her som er like pessimistiske som han?


Davy Watne er ti ganger mer negativ og pessimistisk enn noen her. Tross alt spår han nedrykk omtrent hvert år, Brann kom aldri til å vinne serien i hans levetid, osv. Og det er en annen ting også: Jeg har følelsen av at vår pessimisme handler mye om galgenhumor og selvironi. Litt sånn "det hadde vært typisk Brann..." Davy Wathne elsker derimot å drite ut Brann på riksdekkende tv. Alle andre er liksom så jææævlig mye bedre enn Brann i alt.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler

Wathne har nok sympatier for Brann fordi det er bergens flaggskip og han er bergenspatriot. Det er imidlertidig ikke tvil om at han elsker å rakke ned på brann og klubben. Har hørt at han ble dumpet av brann som juniorspiller og etter det har hatt et inderlig elsk/ hat forhold til klubben. Der hat nok er den mest dominerende følelsen.

SK

At Davy bryr seg om Brann ser vi jo eksempler på fra tid til annen, han pleier jo f.eks. å ta Branns parti når det er dommerdiskusjoner i studio og lignende. Men den generelle måten han fremstår på i forbindelse med Brann er ikke annet enn en håpløs tragedie, og ekstremt klovnepreget. Til og med folk som Langeland og Færevåg klarer vanligvis ikke å dette ned på Davy sitt nivå.

Men det som i hvert fall er HELT sikkert, er at Davy ikke uttaler seg på vegne av den jevne Brann-supporter. Ofte lurer jeg på om han faktisk selv, innerst inne, mener det han sier.

2mmy

Har noen tenkt seg på kampen? I så fall, hvilken pub skal folket samles? Antar billettkjøp kun er mulig i døren?

dudo

Quote from: SK on October 30, 2010, 18:54:40 PMOfte lurer jeg på om han faktisk selv, innerst inne, mener det han sier.


Jeg går helt utifra at det er mye påtatt pessimisme, og anser Davy i aller høyeste grad som Brannsupporter. En ikke særlig fornøyd Brannsupporter, men fortsatt Brannsupporter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

Davy er en Brannsupporter som ikke er redd for å si hva han mener!

Go Up