• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2011

Started by osoerli, October 26, 2010, 19:46:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: Klaus_Brann on February 17, 2011, 16:16:53 PM
Quote from: dudo on February 17, 2011, 15:57:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 17, 2011, 15:54:19 PM
Quote from: Spelaren on February 17, 2011, 11:52:05 AM
Av mine medstudenter i hine hårde dager var det omlag ein tredjedel (i min omgangskrets vel å merke!) som uten tvil kunne hatt råd til partoutkort. Men så hadde dei fleste av oss deltidsjobb då. At mange ikkje har råd til det er sikkert så, men av utelivet i Bergen å dømme virker det som om det er nok av likvide midler i omløp blant mesteparten av studentene...


Bare i fadderukene drikkes det opp i alle fall et partoutkort...


Fadderuken er da de fleste bare med på én gang (med mindre de bytter studium), og det er ganske viktig å skaffe seg et sosialt nettverk som ny student. Det må de få lov til. I tillegg tipper jeg at folk utenombysfra er vesentlig overrepresentert i disse tilfellene siden bergenserne gjerne har nettverket på plass fra før av, og at det således ikke er så mange potensielle partoutkortkjøpere som berøres.


På mange skoler er det stor pågang for å være faddere, noen må jo være det og.
Det er ikke noe billigere det.

Studenter lever ikke på studielånet. Enten jobber de i ferier, får støtte hjemmefra, har oppsparte midler, eller jobber ved siden av studiene.

Hvis man vil ha partoutkortet, så jobber man den uka ekstra på sommeren, legger av de 200 kr hver måned, ønsker seg det til bursdagen, eller dropper noen helger på fylla.
Alt bunner i prioriteringer.

Men at det er for dyrt de fleste steder på stadion, er jeg ikke uenig i.


Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on February 17, 2011, 14:56:32 PM
Så vidt jeg vet, jobber du i barnehage(dvs du ikke er/har vært student) og har dermed NULL kunnskap på området utenom det du hører på puben eller leser i avisen.

Dine poster bærer preg av TOTAL uvitenhet og en voldsom arroganse overfor autoriteter, til tross for at du kun er en synser og bevisene taler sterkt i mot deg.


Poenget, som KraKra peker på, er at partoutkort er FOR dyrt og at det hindrer mange studenter i å kjøpe partoutkort og enkeltbilletter. Det må gjøres voldsomme prioriteringer for å få råd til det, og når man må velge mellom brannbillett og mat i helgen, da velger man mat.




Hei, Mr. Fakta.
Så vidt jeg vet, vet du tydeligvis ikke nok, da jeg er student og har vært det i flere år.
Av hensyn til andre på forumet gidder jeg ikke gå inn i nok en langdryg debatt med deg om dette her.
Vi er dønn uenige på en del her, og at du seriøst mener at studenter må velge mellom mat og billett er så dumt at jeg ikke vet hva jeg skal si.
Som jeg skrev til dudo;
Hvis man vil ha partoutkortet, så jobber man den uka ekstra på sommeren, legger av de 200 kr hver måned, ønsker seg det til bursdagen, eller dropper noen helger på fylla.
Alt bunner i prioriteringer.

Men hvis dette er noe du vil diskutere videre, så kan vi ta det på pm.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on February 17, 2011, 21:34:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 17, 2011, 16:16:53 PM
Quote from: dudo on February 17, 2011, 15:57:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 17, 2011, 15:54:19 PM
Quote from: Spelaren on February 17, 2011, 11:52:05 AM
Av mine medstudenter i hine hårde dager var det omlag ein tredjedel (i min omgangskrets vel å merke!) som uten tvil kunne hatt råd til partoutkort. Men så hadde dei fleste av oss deltidsjobb då. At mange ikkje har råd til det er sikkert så, men av utelivet i Bergen å dømme virker det som om det er nok av likvide midler i omløp blant mesteparten av studentene...


Bare i fadderukene drikkes det opp i alle fall et partoutkort...


Fadderuken er da de fleste bare med på én gang (med mindre de bytter studium), og det er ganske viktig å skaffe seg et sosialt nettverk som ny student. Det må de få lov til. I tillegg tipper jeg at folk utenombysfra er vesentlig overrepresentert i disse tilfellene siden bergenserne gjerne har nettverket på plass fra før av, og at det således ikke er så mange potensielle partoutkortkjøpere som berøres.


På mange skoler er det stor pågang for å være faddere, noen må jo være det og.
Det er ikke noe billigere det.

Studenter lever ikke på studielånet. Enten jobber de i ferier, får støtte hjemmefra, har oppsparte midler, eller jobber ved siden av studiene.

Hvis man vil ha partoutkortet, så jobber man den uka ekstra på sommeren, legger av de 200 kr hver måned, ønsker seg det til bursdagen, eller dropper noen helger på fylla.
Alt bunner i prioriteringer.

Men at det er for dyrt de fleste steder på stadion, er jeg ikke uenig i.




Et par siste ting jeg må kommentere, så kan vi ta resten på pm, hvis du vil fortsette debatten.

Hvis du ikke ser at sammenligningen Porsche vs. partoutkort blir for dum, så vet jeg ikke hva som feiler deg.
Med mindre du snakker om en Porsche fra 1971 som er en skrothaug.

Det er ingen innrømmelse. Partoutkortene på Hansa er lave nok, det er andre steder på stadion de er for høye. Hvis det er noe sted prisene skal dumpes så er det jo ikke på Hansa, der vil jo ingen stå, i følge deg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Så du mener at de som ikke jobber den ekstra uken om sommeren, legger av 2000 i måneden eller ønsker seg den i bursdagsgave(forøvrig ikke alle som får bursdagsgaver til 4000) ikke vil ha partoutkort og ikke kommer til å kjøpe det hvis Brann forbedrer prispolitikken sin?

Nightfox

Men hva er poenget da, Klaus? De aller fleste hadde hatt råd til det aller meste selv om prisene stiger bare de hadde tatt de nødvendige forhåndsregler. Problemet er jo at investeringene ikke vil bli sett på som forsvarlige, og at tilbud og etterspørsel ikke møtes på et fornuftig nivå. Hvorvidt noen teknisk sett har råd til en engangsinvestering på 4000 kroner én gang i året er helt uinteressant, fordi svaret er mye mer komplekst enn som så.

Ta gjerne meg selv som eksempel. Jeg tjener 34% over snittet i Bergen, men har vært noe uheldig og har kjempet med hodet mot veggen et par måneder og kan ikke foreta en engangsinvestering på over 4000 kroner nå. Det skal ikke mye til for å være litt uheldig med økonomien og få noen uforutsette utgifter som man strengt tatt ikke kan forutse, og det gjør enda større utslag dersom du i utgangspunktet ikke har så mye å rutte med. Man kan ikke se seg blind på inntekt uten å ta høyde for utgiftene som følger med. Alle kan investere dersom det er det eneste i livet dem skal bruke penger på, men faktum er at det er en ganske liten pott som er igjen når man har lagt av for normalt forbruk og husleie. Av de pengene skal Brann lokke dem til å kjøpe partoutkort, og i nedgangstider er det en hinsides pris de spør etter for en gjennomsnittlig interessert.

ostraume

Quote from: Nixon on February 17, 2011, 19:59:20 PM
Quote from: BojeN on February 17, 2011, 18:44:57 PM


Nei, jeg ville heller prioritert barnefamilier fremfor studenter for å si det sånn.



Hva med å prioritere begge? Har vanskelig for å se gode argumenter for at studenter ikke skal ha let rimeligere tilbud. Fortrinnsvis på enkeltbilletter. (og jeg ser ikke på "slutt og drikk øl" eller "skaff deg en jobb ved siden" som saklige argumenter her).

For en familie er det gjerne også vrient å få råd, men Klaus kan nok fortelle at det handler om prioriteringer. Trenger du et ekstra soverom på hus/leilighet? Kan du ikke flytte mer usentralt? Det er ingen som har tvunget deg til å bli gjeldsslave i flermillionklassen.

(for ordens skyld:  jeg hører hjemme i kategori famile med mongogjeld, ikke student).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

paf

Quote from: ostraume on February 18, 2011, 10:09:56 AM
Hva med å prioritere begge?

Jeg synes det er dumt å sette grupper med dårlig råd opp mot hverandre. Hele poenget synes jeg må være å ha mere tilpassede billettpriser slik at også de med dårlig råd (uavhengig av årsak) skal ha mulighet til å gå på Stadion.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 17, 2011, 22:02:18 PM
Så du mener at de som ikke jobber den ekstra uken om sommeren, legger av 2000 i måneden eller ønsker seg den i bursdagsgave(forøvrig ikke alle som får bursdagsgaver til 4000) ikke vil ha partoutkort og ikke kommer til å kjøpe det hvis Brann forbedrer prispolitikken sin?


Jeg snakker om p-kort på Hansa, for endte gang. Noen sliter med å lese det som har blitt skrevet, men det koster altså ikke 4000.
Jeg sier ikke det nei, men det er ikke partoutkortene på Hansa som bør få lavere priser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Klausemann, Hansa er vel ingen studenttribune i seg selv. Hansa er primært et tilholdssted for bataljonsmedlemmer, et sted der de som synger og vil stå med bataljonen.

Som du kanskje fatter ved å se på stadioner rundt om i verden, så er det langt i fra alle som ønsker å stå en hel kamp mens de synger som bare juling. Noen studenter synes garantert at det er kjempe, andre synes ikke. Batajlonsfeltet skal ikke være noe dumpingfelt for alle som vil ha billige billetter og det har heller aldri vært meningen, hvis ikke jeg har TOTALT misforstått bataljonen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Og videre er det slettes ikke noe sted man tar med seg familien, og dermed blir stadion for familier veldig dyrt.

Noe som bringer oss tilbake til debatten som Krøvel har hatt med Algerøy/Klaus(samme person?).
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on February 18, 2011, 16:41:23 PM
Klausemann, Hansa er vel ingen studenttribune i seg selv. Hansa er primært et tilholdssted for bataljonsmedlemmer, et sted der de som synger og vil stå med bataljonen.

Som du kanskje fatter ved å se på stadioner rundt om i verden, så er det langt i fra alle som ønsker å stå en hel kamp mens de synger som bare juling. Noen studenter synes garantert at det er kjempe, andre synes ikke. Batajlonsfeltet skal ikke være noe dumpingfelt for alle som vil ha billige billetter og det har heller aldri vært meningen, hvis ikke jeg har TOTALT misforstått bataljonen.


Skal vi ha en egen studenttribune og? En familietribune, en studenttribune, en sangtribune, en pensjonisttribune, en for vip'ene.
Jeg driter ikke hva du tenker om Bataljonsfeltet, det er det billigste feltet og det er det jeg har snakka om hele tia.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on February 18, 2011, 18:37:05 PM
Og videre er det slettes ikke noe sted man tar med seg familien, og dermed blir stadion for familier veldig dyrt.

Noe som bringer oss tilbake til debatten som Krøvel har hatt med Algerøy/Klaus(samme person?).


Har jeg snakka om familier? Nei, det har jeg ikke, og derfor trenger du ikke late som det.
Du driter deg bare ut ved å tillegge meg meninger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Quote from: Klaus_Brann on February 18, 2011, 22:39:46 PM
Quote from: Stoffi on February 18, 2011, 16:41:23 PM
Klausemann, Hansa er vel ingen studenttribune i seg selv. Hansa er primært et tilholdssted for bataljonsmedlemmer, et sted der de som synger og vil stå med bataljonen.

Som du kanskje fatter ved å se på stadioner rundt om i verden, så er det langt i fra alle som ønsker å stå en hel kamp mens de synger som bare juling. Noen studenter synes garantert at det er kjempe, andre synes ikke. Batajlonsfeltet skal ikke være noe dumpingfelt for alle som vil ha billige billetter og det har heller aldri vært meningen, hvis ikke jeg har TOTALT misforstått bataljonen.


Skal vi ha en egen studenttribune og? En familietribune, en studenttribune, en sangtribune, en pensjonisttribune, en for vip'ene.
Jeg driter ikke hva du tenker om Bataljonsfeltet, det er det billigste feltet og det er det jeg har snakka om hele tia.

Jeg tar meg friheten til å dra opp denne igjen.
Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2011, 18:14:22 PM
Quote from: nummer9 on February 05, 2011, 14:58:16 PM
Klaus: Det er ikke alle som føler at de passer på bataljonsfeltet. Jeg vil tro det gjerne gjelder mange som kan være i målgruppen for billetter til en noe lavere penge (jeg vet jeg er i denne gruppen). Hvorfor holder du fortsatt 2200kr frem som summen en må forholde seg til for å få partoutkort på stadion?


Det får etter min mening være deres problem. Det er ikke sånn at alle som står på bataljonsfeltet er en samla gruppering, langt i fram og det er mange der jeg ikke liker å identifisere meg med.

Jeg står der pga. det er best stemning der, og litt fordi det er billigst billetter der.
Hva er egentlig det store problemet? Blir man mobbet av venner hvis man sier man står der? Hvor går grensen? Er det greit å stå på øvre Hansa, fordi det ikke er på bataljonsfeltet? Selv om det bare er noen meter unna noen juletrær?

Er det deres problem, eller Brann sitt om de ikke kommer? Det er nok av grunner for at kanskje ikke bataljonsfeltet appelerer til alle som kunne tenkt partoutkort på stadion, men ikke har råd til å kjøpe det til 4000 kr. Er det så vanskelig å være enig i at det kanskje burde være en størres prisdifferensiering rundtom på stadion (feks BT-tribunen der jeg selv hadde partoutkort)?

Northside

Gud bedre kor mye studentmas det var her da. Har dere ikke ting å studere om dagen?

En ting de fleste klubber med ekstreme billettpriser har til felles er utsolgt stadion til nesten hver eneste kamp. Brann er vel nærmest aleine om å ha så høye priser + flere tusen ledige plasser, selv på de største kampene?

Noen har sammenlignet våre priser med de største klubbene i Europa, hva med å sammenligne våre priser med følgene klubber:

- Ikke hovedstadsklubb.

- Langt i fra utsolgt på kampene, selv de store kampene.

- Bunnlag.

- Ingen "stjernespillere".


Lykke til!

Klaus_Brann

Quote from: nummer9 on February 19, 2011, 02:05:33 AM
Er det deres problem, eller Brann sitt om de ikke kommer? Det er nok av grunner for at kanskje ikke bataljonsfeltet appelerer til alle som kunne tenkt partoutkort på stadion, men ikke har råd til å kjøpe det til 4000 kr. Er det så vanskelig å være enig i at det kanskje burde være en størres prisdifferensiering rundtom på stadion (feks BT-tribunen der jeg selv hadde partoutkort)?


Begge parter.
Nei, det er ikke så vanskelig, og hvis du hadde giddet å lese gjennom litt av det jeg har skrevet, så kommer det tydelig frem at jeg er for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Quote from: Klaus_Brann on February 19, 2011, 11:25:30 AM
Quote from: nummer9 on February 19, 2011, 02:05:33 AM
Er det deres problem, eller Brann sitt om de ikke kommer? Det er nok av grunner for at kanskje ikke bataljonsfeltet appelerer til alle som kunne tenkt partoutkort på stadion, men ikke har råd til å kjøpe det til 4000 kr. Er det så vanskelig å være enig i at det kanskje burde være en størres prisdifferensiering rundtom på stadion (feks BT-tribunen der jeg selv hadde partoutkort)?


Begge parter.
Nei, det er ikke så vanskelig, og hvis du hadde giddet å lese gjennom litt av det jeg har skrevet, så kommer det tydelig frem at jeg er for det.

Så hva er da den resterende diskusjonen? Er det noen som er uenig i at det bør være en bedre prisdifferensiering enn i dag?

krøvel vellevold

Quote from: nummer9 on February 19, 2011, 14:11:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 19, 2011, 11:25:30 AM
Quote from: nummer9 on February 19, 2011, 02:05:33 AM
Er det deres problem, eller Brann sitt om de ikke kommer? Det er nok av grunner for at kanskje ikke bataljonsfeltet appelerer til alle som kunne tenkt partoutkort på stadion, men ikke har råd til å kjøpe det til 4000 kr. Er det så vanskelig å være enig i at det kanskje burde være en størres prisdifferensiering rundtom på stadion (feks BT-tribunen der jeg selv hadde partoutkort)?


Begge parter.
Nei, det er ikke så vanskelig, og hvis du hadde giddet å lese gjennom litt av det jeg har skrevet, så kommer det tydelig frem at jeg er for det.

Så hva er da den resterende diskusjonen? Er det noen som er uenig i at det bør være en bedre prisdifferensiering enn i dag?

Stig Høisæther og Dag Frode Algerøy
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: nummer9 on February 19, 2011, 14:11:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 19, 2011, 11:25:30 AM
Quote from: nummer9 on February 19, 2011, 02:05:33 AM
Er det deres problem, eller Brann sitt om de ikke kommer? Det er nok av grunner for at kanskje ikke bataljonsfeltet appelerer til alle som kunne tenkt partoutkort på stadion, men ikke har råd til å kjøpe det til 4000 kr. Er det så vanskelig å være enig i at det kanskje burde være en størres prisdifferensiering rundtom på stadion (feks BT-tribunen der jeg selv hadde partoutkort)?


Begge parter.
Nei, det er ikke så vanskelig, og hvis du hadde giddet å lese gjennom litt av det jeg har skrevet, så kommer det tydelig frem at jeg er for det.

Så hva er da den resterende diskusjonen? Er det noen som er uenig i at det bør være en bedre prisdifferensiering enn i dag?


Kort gjengitt:

Et prioriteringsspørsmål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Med den sviktende oppslutningen er det vel klart å se hvordan folk prioriterer.

Om det er han som sitter hjemme i sofaen, eller om det er Brann som taper mest på dette, er vel ganske opplagt om en ser på Branns økonomi (og påfølgende mangel på sportslig satsning) for tiden.

Så, jeg vil da si at det ikke da et spørsmål om hva alle "sofasitterne" (meg inkludert) kan gjøre for Brann (ved å betale et partoutkort som ikke åpenbart ikke lever opp til "produktet"), men heller hva Brann kan gjøre for å få flere på stadion igjen.

paf

Godt å se noen som er ivrigere enn Brann på billettprisene. Det er sikkert et spørsmål om prioriteringer her også... (£150+£26 i gebyr)
http://en.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1595625.html

Yngve

Quote from: paf on February 20, 2011, 22:00:11 PM
Godt å se noen som er ivrigere enn Brann på billettprisene. Det er sikkert et spørsmål om prioriteringer her også... (£150+£26 i gebyr)
http://en.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1595625.html


Det mest facinerande å sjå her er at minst 25.000 billettar går vekk til sponsorar.

Klaus_Brann

Quote from: paf on February 20, 2011, 22:00:11 PM
Godt å se noen som er ivrigere enn Brann på billettprisene. Det er sikkert et spørsmål om prioriteringer her også... (£150+£26 i gebyr)
http://en.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1595625.html


Hoho, helt sikkert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

Quote from: Yngve on February 20, 2011, 22:56:00 PM
Det mest facinerande å sjå her er at minst 25.000 billettar går vekk til sponsorar.

Ingen tvil om at Brann har mye å lære her.

krøvel vellevold

Quote from: paf on February 20, 2011, 22:00:11 PM
Godt å se noen som er ivrigere enn Brann på billettprisene. Det er sikkert et spørsmål om prioriteringer her også... (£150+£26 i gebyr)
http://en.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1595625.html


Når en CL-finale kan koste 1800 kr, bør jo Brann i hvert fall ta 1000 for de billigste!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Helt klart. For de fleste av oss er det tross alt bare et spørsmål om prioriteringer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 21, 2011, 09:38:07 AM
Helt klart. For de fleste av oss er det tross alt bare et spørsmål om prioriteringer.


Og Stig Høisæther og Dag Frode Algerøy har sagt at prisen ikke betyr noe.
Legg ned hele klubben!

Tapeten

Burde vel egentlig vært litt dyrere på stadion, når vi tenker på det sterke følelsesmessige engasjementet rundt klubben og den solide lokale forankringene. Faktisk vil jeg si at disse momentene gjør sammenligning med CL-finalen meningsløs, og at alle billettene på stadion burde ligge noe over den dyreste kategorien i CL finalen. (Husk at den manglende differensieringen hos oss vil være en fordel som man må ta høyde for i meningsløse sammenligninger med prisene på andre kamper.)

-*Space is the place*--

krøvel vellevold

Quote from: Tapeten on February 21, 2011, 10:52:04 AM
Burde vel egentlig vært litt dyrere på stadion, når vi tenker på det sterke følelsesmessige engasjementet rundt klubben og den solide lokale forankringene. Faktisk vil jeg si at disse momentene gjør sammenligning med CL-finalen meningsløs, og at alle billettene på stadion burde ligge noe over den dyreste kategorien i CL finalen. (Husk at den manglende differensieringen hos oss vil være en fordel som man må ta høyde for i meningsløse sammenligninger med prisene på andre kamper.)




Helt enig! En CL-finale er jo noe fansen av de store klubbene bare er på noen få ganger i livet. Ergo er det nok neppe noe som engasjerer dem veldig. Brann-fansen går på Stadion 15 ganger i året, så det er åpenbart noe som setter mye større følelser i sving. Hvor mange Brann-supportere har f.eks. vært tilstede på en CL-finale?

Stig Høisæther har sagt at Brann leverer best - og at Stadion fylles opp som følge av det. Da må vi nesten tro på det.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det kan vera at eg ikkje har fulgt godt nok med, men eg har ikkje sett denne blitt publisert her inne.

Interesant å sjå at dei fleste klubbane ikkje aukar prisane sine på partoutkort. http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/solskjaereffekten-gir-kraftig-oppsving-paa-sesongkortsalget-i-molde-3411650.html

Quoteâ?? Vi gikk ned pÃ¥ prisen foran forrige sesong og har valgt Ã¥ beholde de prisene i Ã¥rVi opererer med samme pris pÃ¥ sesongkorteneNÃ¥r det gjelder prisnivÃ¥et ligger det i det vesentligste pÃ¥ samme nivÃ¥. Det eneste som har endret seg er prisen pÃ¥ de tre midterste feltene pÃ¥ langsiden som er blitt litt dyrere. Prisene pÃ¥ billettene er stort sett de samme som i fjor.â?? De som kjøpte sesongkort før jul fikk rabatt tilsvarende den pÃ¥lagte momsenPrisene er omtrent de samme som i fjorâ?? Ingen av sesongbillettene har økt i prisVi opererte med samme pris som i fjor for dem som kjøpte kort før 8. oktober i fjor. Etter det har det vært en 8 % økning pÃ¥ billettprisene.

Jose Arrogantio

Imponert over at Aalesund har solgt nesten 8000 kort.

krakra

Sunnmøringene er bedre til å prioritere enn bergensere og drikker ikke bort alle pengene.

dudo

Ikke minst er de fiskere, og ikke studenter. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Jose Arrogantio on February 21, 2011, 19:58:33 PM
Imponert over at Aalesund har solgt nesten 8000 kort.


De har nå nettopp vært gjennom klubbhistoriens to beste sesonger, og ligger likevel an til en nedgang fra fjor. Det er for øvrig mer imponerende at Molde ligger an til å selge like mange.
Legg ned hele klubben!

sigg

Nytt innlegg fra Algerøy. Ser ikke ut til at han vil slippe taket på at billettprisene ikke har noe særlig å si for oppmøtet..

http://www.brann.no/blogger/dag-frode-algeroy/hvordan-fylle-stadion/

Utmedsnolken

imponerende at pris ikke er nevnt i det hele tatt i denne undersøkelsen. lurer på hvem de har snakket med, for jeg har prøvd å overtale mange før til å være med på kamp og det har gått strålende til jeg har måttet innrømme at det koster 300kr for en billett..
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Quote from: Utmedsnolken on February 22, 2011, 18:44:26 PM
imponerende at pris ikke er nevnt i det hele tatt i denne undersøkelsen. lurer på hvem de har snakket med, for jeg har prøvd å overtale mange før til å være med på kamp og det har gått strålende til jeg har måttet innrømme at det koster 300kr for en billett..

Spelaren

Ifølgee Sponsor Insight var visstnok Tromsø eit av dei mest populære lagene i Norge nylig.
GÃ¥ av.

Gulløl

February 22, 2011, 19:53:25 PM #1037 Last Edit: February 22, 2011, 19:56:05 PM by Gulløl
Siste om Bently:

- Odd-direktør Tore Andersen hatt samtaler med Brann-ledelsen tirsdag.

- Branns bud skal være på fire millioner kroner, mens Odds motkrav er fem millioner.

-  Bentley har allerede fÃ¥tt et forslag til sin personlige kontrakt i bergensklubben. Avtaleforslaget skal være langt fra uspiselig for nigerianeren.Spilleren ser ut til Ã¥ bli enig med Brann om en fireÃ¥rskontrakt verdt halvannen million kroner i Ã¥ret.

http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article5501451.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

God info, men feil tråd! :)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tapeten

-*Space is the place*--

krøvel vellevold

La inn et svar til DFA:

Hvis pris ikke betyr noe; sett nå p-kortene til 8000 kroner stykket da! Da har vi plutselig doblet billettinntektene! Dette må jo være midt i blinken for økonomisk skakkjørte Brann, og jeg fatter ikke at hverken Brann eller de andre klubbene har gjort dette for lenge siden. Det må være en drøm å selge et produkt der prisen ikke betyr noe.

AaFK og Molde har en brøkdel av Branns befolkningsgrunnlag, og de selger likevel ikke stort flere p-kort enn Brann i år. Dette skulle vel bare understreke det hartslående argumentet om at tilknytningen og følelsene til det lokale laget er et heeeeelt annet i Bergen enn andre steder. Vi er rett og slett Europas beste publikum! Ja, bortsett fra den gangen vi ropte at RBH må gå. Det ble litt for klar tale.

Ser at de billigste billettene til CL-finalen i vår vil koste nesten 2000 kroner. Hva tenker man på i Brann når man da selger Stadion-billetter for kun 300? Her må Brann følge med når Europa-toget suser avgårde. Skal vi sikte mot Europa-toppen, må vi vise det i prisnivået på Stadion også. 1500 for en sitteplass bør være minimum hvis vi skal spise kirsebær med de store. Vi har jo Europas beste kampprodukt, og til CL-finalen kommer jo reisen i tillegg - så det er ingen grunn til å klage.

Slike spørreundersøkelser er fantastiske greier. Tidligere har slike fortalt oss at Tromsø er Norges nest mest populære lag, at Holmenkollen er verdens tredje mest kjente idrettsarena, og at 90000 ville ha p-kort på Stadion...
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Huff, mye ukultur i det innlegget der.

krøvel vellevold

For øvrig:

Denne undersøkelsen skal visstnok være gjort i Bergen & omegn. Et område som tilsvarer ca 350 000 mennesker. Men om så bare 1 % har svart at pris er avgjørende, så er dette 3500 mennesker...

Anyway; 90 % av de spurte svarte sikkert at de ikke vil gå på Stadion samme faen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Branns egen ringerunde var jo før 2010-sesongen. Da hadde vi nettopp fått en 5.plass og de fleste regnet vel med at vi ville havne et sted blant de 6 beste i 2010. Da er gjerne 3-4000 kr greit. Når vi nå har en 13.plass og en skammelig cup-innsats bak oss i siste sesong, har mistet alle profilene og alle forventer kamp mot nedrykk i 2011, så er 3-4000 ikke like akseptabelt. Skulle vært interessant å høre resultatene fra samme ringerunde i februar 2011. Uansett så har jo Branns ringerunde bare vært til folk som senest året før så seg råd til å kjøpe p-kort. De som aldri har tatt seg råd til det, har aldri blitt oppringt!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Så er det også begrenset om hva man føler seg bekvem med å si når man litt overraskende får Branns salgssjef på tråden i et travelt øyeblikk på jobb. Jeg hadde i alle fall blitt nogenlunde overrasket over å bli oppringt fra noen som tilbyr et produkt som jeg har valgt å ikke benytte meg av, og jeg tenker meg til at jeg ville (uansett hvilket produkt) prøvd å forklare min mening uten å trekke inn økonomi, i den tro om at jeg mener det er selvsagt at økonomi er en faktor, men at det også ligger andre grunner bak som jeg også vil dele.

Xminator

Jeg vil likevel gi Algerøy delvis rett i spørsmålet om pris. Jeg tror heller ikke det er prissensitivt innenfor de rammene Brann kan justere. Brann kan ikke halvere prisene på sesongkort. Og jeg tror ikke "folk flest" ser forskjell på full pris og pris med 20% avslag.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on February 23, 2011, 07:30:37 AM
Jeg vil likevel gi Algerøy delvis rett i spørsmålet om pris. Jeg tror heller ikke det er prissensitivt innenfor de rammene Brann kan justere. Brann kan ikke halvere prisene på sesongkort. Og jeg tror ikke "folk flest" ser forskjell på full pris og pris med 20% avslag.


Hvem har sagt at man skal sette ned prisene pÃ¥ hele Stadion? Sett prisene kraftig ned pÃ¥ noen tusen av de dÃ¥rligste plassene. F.eks. de nederste radene eller ytterst i hjørnene. Her er det sikkert begrenset hvor mange som sitter fra før, sÃ¥ inntektsnedgangen pÃ¥ eksisterende p-kort-innehavere blir dermed lav. Selvsagt med forbehold om at det ikke blir et rush av folk som flytter fra gode/dyre plasser til dÃ¥rlige/billige plasser, men det tror jeg ikke det blir. Det er imidlertid større sjanse for at et billigere alternativ vil trekke folk som pr i dag ikke tar seg rÃ¥d til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion. I dag mÃ¥ jo folk betale like mye i BT-svingen pÃ¥ nederste rad ytterst mot bortetribunen, som pÃ¥ gode plasser pÃ¥ Søndre. Hvor er logikken i det? 
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote1. Brann som et vanlig samtaleemne blant venner og kollegaer

Sponsor Insight sier: Dette er den faktoren som kommer ut som viktigst for å få folk mer interessert i å gå på kamp med klubben. Dette kan klubben til en viss grad påvirke, blant annet gjennom synlighet, åpenhet i media og gjennom kommunikasjonsstrategier. En antatt viktig faktor for Brann som samtaleemne er Branns resultater, som er det nest viktigste for å få folk mer interessert i å gå på kamp med klubben.


Må seia eg reagerer kraftig på denne frå Daffy og Sponsor insight.

Er resultata til Brann den nest viktigaste grunnen til at me pratar om klubben, og ein kommunikasjonsstrategi den viktigaste? Det er jo det verste vrøvl.

Folk drit i komm.strategiar. Det me bryr oss om er korleis Brann gjer det på banen. Anten dei gjer det bra eller dårleg.

Dei gongene me snakkar om komm.strategiar og openheit i media er dei gongene klubben drit seg ut. Elles så bryr dei færraste seg om klubben.

Daffy, dette rådet skal du få av meg: Bjynn å vinn foppakampar igjen, og heile byen, fylket og landet vil snakka om Brann og tribunane vil fyllast av seg sjølv!

Det er veldig tydlege at denne undersøkinga er laga av nokon som tenkjer sponsorar. Det vil aldri verta slik at Brann sine resultat er nest viktigast. Dei er alltid viktigast. Og det vil dei alltid vera!

Ricky

Quote from: Yngve on February 23, 2011, 09:28:49 AM
Er resultata til Brann den nest viktigaste grunnen til at me pratar om klubben, og ein kommunikasjonsstrategi den viktigaste? Det er jo det verste vrøvl.



Tror muligens dette dreier seg om en misforståelse, for slik jeg ser det er dere helt enige :)
Jeg forstod det sånn at "Brann som et vanlig samtaleemne blant venner og kollegaer" er den viktigste grunnen til at folk vurderer å gå på Stadion, og at Sponsor Insight mener det er en naturlig sammenheng mellom dette og den nest viktigste grunnen, nemlig "Branns resultater". Vinn kamper -> Brann blir en snakkis blant folk -> Flere ønsker å gå på Stadion.
(...Men Brann kan også gjøre seg selv til en snakkis blant folk gjennom synlighet, åpenhet i media, kommunikasjonsstrategier etc)

Tapeten

Jeg har også lagt inn inlegg på bloggen til DFA. Har kommet med noen innvendinger rundt hvordan SI's undersøkelse trolig brukes til å argumentere for ting den ikke var designet for å fange opp (i dette tilfellet: betydningen av pris). Fikk invitasjon til å komme på kaffebesøk i retur, det var jo hyggelig :)
-*Space is the place*--

Go Up