• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann som livsstil.

Started by AndreasNV, October 06, 2010, 01:51:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

AndreasNV

Jeg så en Reitangruppen-logo i en Rema 1000 og tenkte at hvis jeg handler der går det mer penger til Rosenborg. Jo mer penger Reitangruppen har, desto mer penger kan Rosenborg presse ut av de. Jeg vet ikke hvor langt jeg vil gå med slike tanker, om jeg vil boikotte for eksempler Hafslund, Skagerak og Lyse. Det er et spørsmål om hvor mye bergensk fotball betyr for meg. Hvor mye betyr det for deg? Og ... er jeg gal?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Nixon

Tja, det er vel bare å ønske lykke til!:) Bare vær obs på at Reitangruppen sine fangarmer rekker langt. Så du bør holde deg unna pølsekjøp på Narvesen og 7-Eleven, og du bør ikke fylle bensin på Shell/7-Eleven og Uno-X.

Jeg for min del prøvde meg for ett par år siden med at vi ikke skulle kjøpe kjøkkenbord hos Skeidar pga av møbelarvingen. Og vel er min samboer stort sett overbærende med min Brann-lidenskap, men her var det bom stopp!;)
Rød makt på Hansa

Xminator

Tøffel... Rema 1000 fikk vel såpass bråk da de først begynte å sponse RBK at det måtte brannslukking til i Bergen. Om jeg ikke husker helt feil. Nå sponser de jo Brann også (tror jeg), så kronene du bruker i Bergen kan du regne med gir sitt bidrag til Brann.

Spelaren

Branns samarbeidspartnere/sponsorer kan finnes her.

Rema 1000 er ikkje blant disse, men Bunnpris, Safari og Coob Obs! er trygg. Sistnevnte mangler i oversikten, men eg innbiller meg at disse er del av vår draktreklame? Kanskje denne oversikten ikkje er heilt oppdatert...
Gå av.

Torvanger

En smule provinsielt å blande RBK inn i valget av dagligvarehus. Tanken har svevd meg også, men ærlig talt, dersom Rema befinner seg 100 meter unna, så kjører/går man ikke 1 km ekstra for å finne et alternativ.

ostraume

Var på x-Lidl-Remaen i Dalen hin dagen og registrerte at det hang en Løv-Ham trøye på veggen. Så Rema har vært/er i alle fall sponsor der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Man burde uansett forsøke å boikotte de helvetes tøysebutikkene uten utvalg så langt det lar seg gjøre. Enten det er Rema eller Bunnpris.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

Der det er naturlig velger jeg å støtte de som sponser Brann. Det betyr at jeg har Sparebank1 vest som bankforbindelse og Chess som mobiloperatør.

AndreasNV

Quote from: Torvanger on October 06, 2010, 08:37:37 AM
En smule provinsielt å blande RBK inn i valget av dagligvarehus. Tanken har svevd meg også, men ærlig talt, dersom Rema befinner seg 100 meter unna, så kjører/går man ikke 1 km ekstra for å finne et alternativ.
Men jeg setter min provinsialitet som en av mine beste egenskaper som bergenspatriot! ;)

Det virker forresten ikke som om Brann har tenkt over dette, for Rema 1000 er den eneste butikken med Brann-brød, så vidt jeg vet ...
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Northside

Boikotter Ringnes, Oslo som by og Trondheim som by.

Men jeg boikotter også Brann-shampoo, brød og ostepop. Jeg bruker heller ikke sparebanken eller Chess... Bunn Appetit har jeg i tillegg fått total avsmak på!

Går ikke på Feliz, men det har i grunn ikke noe med Dj-Solli å gjøre.

Hatleking


Go Up