• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: nummer9 on September 13, 2011, 10:19:48 AM
Quote from: olebrann3 on September 13, 2011, 08:22:15 AM
Quote from: Markmus on September 13, 2011, 07:28:20 AM
Om Brann ikke vinner den rankingen i år er det bare å gi den opp.

Det året Odd bedrev gjøn med fairplay (Opdal-episoden, Dokken-sparket) vant de vel fairplayen?


Det tror eg stemmer, mener å huske at de ikke spilte inn siden det var i cupen!

Var det ikke dette året en U21(?)-spiller fikk rødt kort helt på tampen av en U21-kamp og det ikke ble noe av Europa-tur for Fair-Play-laget?


Jo, husker det var noe der.
Ka du ve?

krakra

Andreas Ulland Andresen. Slo ned en motspiller.

Xminator

Han burde fått fair-play blomster av Bataljonen...

OmOssSjølOgHansaøl

I en BT-artikkel mener Mini at Molde tar gullet i år, foran Tromsø og RBK. Også Karl Petter Løken og Lars Tjærnås tror det vil stå mellom disse tre lagene. Tjærnås er den eneste som nevner Brann, idet han sier at "Vålerenga blir fremste outsider til medalje, men Brann har også en liten sjanse". Se http://fotball.bt.no/eliteserien/article209559.ece

Jeg er nok redd for at synserne er inne på noe; det skal holde hardt å ta en medalje i år. Molde er i overkant langt foran, og Tromsø og RBK kan distansere Brann om de lykkes i hengekampene. I tillegg vil både Strømsgodet, Stabæk og Enga havne omtrent på samme poengsum som Brann om de vinner sine hengekamper.

Muligheten for medalje er selvsagt til stede, men det begynner å bli en stund siden siste trepoenger, Ojo er ikke like på hugget lenger, og vi begynner å se konturene av skade- og karantenesvekkelser. Ifølge enkelte er jo dessuten Skarsfjord udugelig både når det gjelder offensiv plan, kampledelse og talentsatsing. :) På plussiden er det en fantastisk guts i laget, og spillerne ser generelt ut til å ha beina på jorden og fullt fokus på arbeidsoppgavene.

Jeg tror det realistisk sett er mindre enn 50 % sjanse for medalje - men samtidig tror jeg ikke det skal så voldsomt mye hjelp til fra de berømmelige marginene før vi er inne på pallen.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Romarius

Har egentlig liten tro på medalje. Molde er for langt frem - og for bra til å falle helt sammen. Tromsø tror jeg også blir vanskelig. Rosenborg virker å være i stor form igjen, og er 3 poeng foran med seier i hengekampene. Har også oss på Lerkendal.
Det som taler til Branns fordel er at vi har gjort unna en rekke vanskelige kamper i det siste, og har utenom kampen på Lerkendal et overkommelig kampprogram igjen. Jeg tror 4.plassen er realistisk, noe som vil være milevidt bedre enn mine forventninger før sesongen.
Men hadde absolutt smakt med medalje. Og da tror jeg det er Tromsø vi må ta igjen. Molde og RBK tar dessverre de to første plassene.

krakra

Har større tro på cupgull enn medalje

Tom C

Enig med sistnevnte. Har liten tro på at RBK plutselig begynner å rote igjen etter at de nå tydeligvis har funnet høstformen, så de kommer garantert til å havne foran Brann. Molde tror jeg også er for langt foran, mens jeg har et ørlite håp om at TIL kan få en liten dipp, enten dersom det blir noe overgangsmas eller at de roter bort flere bortepoeng, slik som de har hatt en tendens til så langt. Men bak disse tre er det som det nevnes her ekkelt mange lag som havner rundt eller foran oss med uttelling i hengekampene, så da er vi avhengige av å prestere jevnt godt i alle de resterende kampene for å henge med. Da er det en stor ulempe at vi er en liten stall som er såpass sårbar for karantener og skader.

Men som Romarius, så må jo jeg også si at en 4de plass egentlig vil være en kanon-plassering, når man tenker på hvor svart ting så ut før sesongstart. Satser på at vi som i gamle dager viser oss å være et høstlag.  :)
Aldri mer Obos....

Nixon

Joda, fjerdeplass er en meget bra plassering i forhold til hva vi f.eks. tenkte etter tapet mot Nest. Problemet er bare at fjerdeplass er en meget kjip plassering. Ingen heder og ære. Og ingen E-cup.
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 13, 2011, 19:52:41 PM
I en BT-artikkel mener Mini at Molde tar gullet i år, foran Tromsø og RBK. Også Karl Petter Løken og Lars Tjærnås tror det vil stå mellom disse tre lagene. Tjærnås er den eneste som nevner Brann, idet han sier at "Vålerengen blir fremste outsider til medalje, men Brann har også en liten sjanse". Se http://fotball.bt.no/eliteserien/article209559.ece


Hva tilsier at Vålerengen skal ta medalje? Vi snakker tross alt om laget som ikke har mer enn 4-5 topp6-plasseringer de siste 20-25 årene.
Ka du ve?

Xminator

Han ser nok for seg at VIF får en avslutning med flyt. RBK er jo på vei til å gjøre det samme. Brann må  opp noen hakk igjen og Ojo må finne nettmaskene. Det blir ikke lett med en kastrert midtbane mot Haugesund.

roaldinho

Syntes ikke VIF har vært så bra som resultatene tilsier. De har vært helt på det jevne, og Start kunne fint tatt med både 1 og 3 poeng fra hovedstaden, med litt hell såklart.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eivhelle

Etter en runde med tabellkalkulatoren til BT heller jeg mot at Tromsø tar gullet forran Molde. Brann kan ta bronse hvis de har veldig god flyt i avslutningen, men det er mer sannsynlig med en 4. plass.

Kjell249

Det virker ikke akkurat som VIF har funnet flytsonen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Dårlig med flyt på de, og jeg ser det som mer sannsynlig at RBK tar seriegull i år enn at VIF tar medalje.
Tror forøvrig ingen av delene skjer:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Seier til både Molde og Tromsø i helgen, blir nok gull og sølvvinneren. Rbk tar nok bronsen og Brann trolig 4 plassen.
Men hadde vært kjekt om Brann kunne tatt den bronsen foran bartene  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

storB

Quote from: Gulløl on September 18, 2011, 19:04:10 PM
Seier til både Molde og Tromsø i helgen, blir nok gull og sølvvinneren. Rbk tar nok bronsen og Brann trolig 4 plassen.
Men hadde vært kjekt om Brann kunne tatt den bronsen foran bartene  :P


Kommer til samme konklusjon selv, det er kun RBK som kan knipe bronsen fra oss. Bortekampen mot dem 30/10 blir en nøkkelkamp i så måte. Men at de har tre kamper å ta oss igjen på trenger ikke være fordel, det kan også bety tettere kamprogram og økt slitasje på spillerne. Videre så har RBK  også vanskelige kamper borte mot TIL, VIF og Godset.

En ting e sikkert, det blir en spennende høst.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Basert på denne helgen og hvordan de to øverste lagene fremstår som poengsankere, så er nok de to plassene urealistiske. I realiteten er de 6 poeng foran oss, men vi har napp i sølvmedaljen om Tromsø mister poeng i hengekampen sin.
Bronseplassen avhenger mye av hvordan RBK fremstår. Er det Jekyl eller Hyde i kveld? Av gammel vane sette vi jo 3 poeng i alle de 3 hengekampene deres. Og da er de oppe i 42 poeng. 3 poeng bak RBK er aldri noe godt utgangspunkt.
Så RBK er slik jeg ser det knepen favoritt før oss selv til bronsemedaljen.
"Problemet" vårt er at vi har en liten skog av lag som også har napp i medaljen. VIF fire poeng bak oss, Stabæk kan være 3 poeng bak oss med seier i hengekamp. Godset og Haugesund 5 og 6 poeng bak oss. Det skal ikke feiles mye før 3. plassen blir en 8. plass.

Lasaron

Men vi har "klatret" på tabellen i det siste. Før låg vi på 3. plass, men hvis de andre vant sine hengekamper så ville vi være på 6.-7. plass. Nå er vi dårligst på 4. plass mtp hengekamper.
Forøvrig er jeg fornøyd med øvre halvdel.
Tren på langskudd

Hatleking

I tillegg er utsiktene gode mtp kva lag me har attende.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 19, 2011, 06:03:21 AM
Basert på denne helgen og hvordan de to øverste lagene fremstår som poengsankere, så er nok de to plassene urealistiske. I realiteten er de 6 poeng foran oss, men vi har napp i sølvmedaljen om Tromsø mister poeng i hengekampen sin.
Bronseplassen avhenger mye av hvordan RBK fremstår. Er det Jekyl eller Hyde i kveld? Av gammel vane sette vi jo 3 poeng i alle de 3 hengekampene deres. Og da er de oppe i 42 poeng. 3 poeng bak RBK er aldri noe godt utgangspunkt.
Så RBK er slik jeg ser det knepen favoritt før oss selv til bronsemedaljen.
"Problemet" vårt er at vi har en liten skog av lag som også har napp i medaljen. VIF fire poeng bak oss, Stabæk kan være 3 poeng bak oss med seier i hengekamp. Godset og Haugesund 5 og 6 poeng bak oss. Det skal ikke feiles mye før 3. plassen blir en 8. plass.


Jeg for min del ser sølv og bronse som omtrent like lite realistisk. Vi må antagelig ta omtrent like mange poeng for å klare sølv som å klare bronse. 
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Visste ikke hvor jeg skulle poste denne, men prøver her. NRK melder at fotballrunden kun skal spilles over tre dager fra 2013. Det er bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2011, 10:09:16 AM
Visste ikke hvor jeg skulle poste denne, men prøver her. NRK melder at fotballrunden kun skal spilles over tre dager fra 2013. Det er bra.


Tirsdag, onsdag og torsdag er vel ikke bra...
Legg ned hele klubben!

apop

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2011, 10:09:16 AM
Visste ikke hvor jeg skulle poste denne, men prøver her. NRK melder at fotballrunden kun skal spilles over tre dager fra 2013. Det er bra.


Helt eing der, men signalene fra C+ er jo at de vil spre alle kampene utover disse dagene. Det er jeg mer tvilende til. I så fall må de i veldig god tid fastsette kampstart slik at klubber og folk får tid til å organisere seg med tanke på eventuell reise, barnevakter og andre hensyn som må taes når man skal på kamp.

Xminator


Gulløl

Molde klarte bare 1 poeng hjemme mot Viking. Tror vi nå i cup rus likegodt kan sikte oss inn på " The Double "  8). Nå er vi uovervinnelige  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 23, 2011, 20:09:53 PM
Molde klarte bare 1 poeng hjemme mot Viking. Tror vi nå i cup rus likegodt kan sikte oss inn på " The Double "  8). Nå er vi uovervinnelige  ;D



Hvis MFK sprekker, så er det ikke MFK vi kjemper om gull mot.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on September 23, 2011, 20:13:28 PM
Quote from: Gulløl on September 23, 2011, 20:09:53 PM
Molde klarte bare 1 poeng hjemme mot Viking. Tror vi nå i cup rus likegodt kan sikte oss inn på " The Double "  8). Nå er vi uovervinnelige  ;D



Hvis MFK sprekker, så er det ikke MFK vi kjemper om gull mot.

Nei det er det ikke. Rbk seiler nå opp som en favoritt med den flyten de har. RBK - Brann i slutten av oktober kan bli en thriller i så måte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

eivhelle

September 24, 2011, 11:45:59 AM #2229 Last Edit: September 24, 2011, 12:08:30 PM by eivhelle
Det går mot en meget interessant sesongavsluttning. Brann skal spille de neste 6 kampene mot lag vi allerede har slått i første del av sesongen. Skulle vi klare å gjenta den bedriften igjen kan vi ha følgende scenario før siste runde :

Status pr. 24/9 TIL :42 Molde:49 RBK :39 Brann : 39

Odd- TIL :B 3p
AaFK-TIL: B 3p
TIL -Molde :H 3p
Sarpsborg08-TIL :B 3p
TIL-Sogndal :H 3p
Haugsund-TIL :H 0
TIL-RBK  :B 0
Start-TIL
SUM før siste runde : 57p

TIL-Molde :H 0p
Molde-Odd : H 3p
Stabæk-Molde :U 1p
Molde-SIF : U 1p
Molde-Sarpsborg08 H 3p
Sogndal-Molde
SUM før siste runde : 57p

VIF-RBK : B 3p
LSK-RBK : B 3p
RBK-AaFK : H 3p
SIF-RBK : B 3p
RBK-FFK : H 3p
RBK-Brann : B 0
TIL-RBK : B 3p
RBK-Viking
SUM før siste runde : 57p

Sogndal-Brann :B 3p
Brann-VIF : H 3p
Start-Brann : B 3p
Brann-Sarpsborg08 : H 3p
RBK-Brann : B 3p
Brann-LSK : H 3p
AaFK-Brann
SUM før siste runde : 57p

Fire lag kan teoretisk ligge på 57 poeng før siste runde. Og skulle alle fire lagene vinne siste runde vil fire lag ende opp på 60 poeng. Da vil RBK vinne på best målforskjell forran TIL og Molde med Brann på verdens sureste 4. plass. Dette bildet kan så klart snu seg hvis Brann skulle vinne 15-0 borte mot RBK. ;D ;D ;D

Ellers har RBK til klart vanskeligste kampprogrammet med 4 vanskelige bortekamper mot Tromsø, VIF,LSK og Godset og to vanskelige hjemmekamper mot Brann og Viking. På papiret har Brann det enkleste programmet med kamper mot de tre bunnlagene SB08, Start og Sogndal samtidig som vi møter VIF og LSK hjemme. De to bortekampene mot RBK og AaFK er de klart vanskeligste selv om vi på ingen måte skal undervurdere Sogndal som er et vanskelig lag å spille mot.

Markmus

Gratulerer med 103-årsdagen alle sammen :)
Ka du ve?

Xminator

Det er en del tegn som tyder på at Brannlaget har sprunget fra seg for i år. Man har oppnådd målene og skuldrene er senket - desverre er innsatsen også sunket mye. Så nå er det ett VIF-lag med RBK-opptur, to bunnlag på desperat poengjakt, RBK på Lerkendal før vi avslutter med kamper mot lag som ikke kjemper om noe mer enn æren i de kampene.

Ett Brannlag som spiller tilsvarende det vi har gjort før denne sesongen tar 10 poeng på de 6 kampene. Gullet er kun teoretisk mulig, i praksis er det løpet kjørt. 10 poeng gir minst bronsemedalje.

Om det derimot er Brann fra i går, med mye lavere intensitet i spillet enn motstander, så kan det like godt bli 0 poeng. Da kan vi fort se en sluttplasering ned mot 9. plass.

Huff

At vi skulle være elendige borte mot Sogndal var noe jeg visste med 90 prosents sikkerhet allerede i fjor høst da Sogndal rykket opp. At vi var svake mot FKH skyldes delvis at vi stilte svekket, og årsaken til der elendige førsteomgangen mot FFK er en taktisk misære av Skars som legger opp til lange baller på Ojo. Andreomgangen er ok. Dermed blir det vanskelig å konkluydere med at vi har løpt fra oss for i år, men det er klart at en Torpexit svekker oss, Bajter når han ikke til knærene. Likevel tror jeg fort vi passeres av to-tre lag, VIF, RBK og FKH. Ar RBK skulle passere oss har jeg vært sikker på ganske lenge, men nå virker flere lag farlige, men sm du sier; sesongens mål er allerede nådd.

Er mer bekymret for neste sesong da jeg egentlig ikke synes vi har vært så gode i år. Vi har tatt en del poeng, men dette skyldes herlig innsats fra spillerne, svært dårlig liga og at vi har matchvinnerspillere i alle ledd. Tror noen av disse forsvinner og vår aktivitet på overgangsmarkedet så langt virker mildt sagt lite gjennomtenkt. I tillegg har vi hatt marginene med oss i år noe som gjerne har ført til tre til seks ekstra poeng samt en cupfinale. Vi er ikke godt organisert bakover og slipper inn mye mål, dette tross en meget god keeper og TLs beste spiller på DM. Målforskjellen avslører oss. Zsolt er og blant de bedre stopperne i ligaen. Offensivt er vi totalavhengige av -og reddes av- Guastav og Ojos individuelle ferdigheter og samspillet og kjemien dem imellom. Ellers har vi ingenting å komme med. Jeg vil gå så langt som å påstå at vi er blandt de lagene i TL med dårligst kollektivt angrepsspill og hadde det ikke vært for individualistene hadde vi vært drit kjedelige å se på.  Oppsummert er det mye som må forbedres kraftig om vi havner på midten/nedre halvdel neste sesong. Tror få av lagene foran oss blir dårligere mens en tre-fire lag fort blir markant bedre.

Fez

Løsningen er enkel, for lite bevegelighet fra kantspillerne, for å ikke snakke om FART!

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on September 26, 2011, 06:47:22 AM
Tror noen av disse forsvinner og vår aktivitet på overgangsmarkedet så langt virker mildt sagt lite gjennomtenkt.


Ikke at jeg er uenig med resten av posten din, men baserer du dette utsagnet bare på hentingen av Nordkvelle? Eller mener du Labukas og Bajter var lite gjennomtenkte?

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on September 26, 2011, 11:37:00 AM
Quote from: Huff on September 26, 2011, 06:47:22 AM
Tror noen av disse forsvinner og vår aktivitet på overgangsmarkedet så langt virker mildt sagt lite gjennomtenkt.


Ikke at jeg er uenig med resten av posten din, men baserer du dette utsagnet bare på hentingen av Nordkvelle? Eller mener du Labukas og Bajter var lite gjennomtenkte?
[/quote

Bare for å skyte inn så mener jeg Labukas var lite gjennomtenkt. Bajiter skal jeg ikke uttale meg om.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

September 26, 2011, 15:56:01 PM #2236 Last Edit: September 26, 2011, 15:57:43 PM by Gulløl
Bajter må få mer tid før vi dømmer han. Han gjorde en helt ok kamp i går, ikke dårligere en de fleste medspillerne. Han trenger tid for å komme inn i den norske spillestilen siden han kommer fra en helt annen fotballkultur. Men det ser ut som at han har grunnferdighetene på plass, god ballkontroll, god hodestyrke, bra hurtighet og veldig bra innsatsvilje. De fleste husker vel også at Austin heller ikke viste toppklasse den første tiden i Brann, det første året var han helt ordinær.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TheRock

Noterte meg Bajter flere ganger i går som en god ballvinner. Bare de første minuttene vant han ballen to ganger, mens mange andre knapt hadde vært i nærheten av den.

Lister

Bajter var ikke helt bås, men flere hakk dårligere enn det han viste de to foregående inhoppene.

Tror egentlig han fungerer best som ballvinner og i press i rommet mellom offensiv og defensiv midtbane.

Virket som han og austin ikke var helt klare mellom de hvem som skulle gå hvor, men det er vel noe som kommer.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Jeg ønsker det for egen nysgjerrighets skyld, men jeg tror ikke dommerne ville likt at man til enhver tid kunne høre hva som ble sagt.
Ka du ve?

abe78

Det hadde bare ført til drama og tull. TV2 hadde utnyttet det til fulle ved å belyse dommere som blant annet slenger med leppen. Har ingen tro på det.
.og husk!

Markmus

Jeg tror nok det ville gagnet dommerne slik at folk fikk mer forståelse for dem. Tror det bortimot kun er Moen som slenger med leppen.
Ka du ve?

roaldinho

Brann ned på 4 plass etter at Rbk vant mot Lsk. Veldig tett og Brann kan ende på alt fra 2 til 8 plass.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

VG har i to dager nå hatt artikler om de to helt malplasserte seriekampene i slutten av november. Klubbene er med rette bekymret både for utgifter til oppvarming av baner i ukesvis før kampene (i fjor var det f.eks. minus 13,6 grader i Trondhjem 27. november), ødelagt gress som ikke blir bra før langt ut i serien 2012 og få tilskuere som gir mindre penger i kassen.

Jeg tror og håper at det er siste år med serieslutt første søndag i advent!
Rød makt på Hansa

Kjello

Da bør du ikke håpe på Norsk EM-deltagelse.
Vi må enten ha 36 eller 38 tilgjengelige datoer. 36 dersom vi går til EM. Da ved at TL-klubbene hopper over de 2 første rundene i Cupen. Og 38 om vi ikke kommer til EM.

Om vi kommer til EM.
Da må vi som sagt ha 36 tilgjengelige datoer. Samtidig blir vi nødt til å ta pause senest 24. mai. Sverige tok pause 24. mai i 2008. Da startet EM 7. juni. Neste år starter man 8. juni.

For å få plass til 36 datoer, må man da starte serien 18. mars og avslutte 25. november.

Om vi ikke kommer til EM.
Da må vi som sagt ha 38 tilgjengelige datoer.
Vi kan trolig spille kamper helt frem til EM starter. I 2008 hadde vi faktisk 4 kamper dagen etter at EM hadde startet.
Jeg er imot kamper etter at EM har startet. Men syns det er greit med kamper dagen før. Spørsmålet er når og hvor mange landskamper som blir spilt i landslagspausen like før EM starter. Forutsatt at man ikke skal spille to landskamper så kan man enten ha en serierunde onsdagen før, eller en serierunde torsdagen etter. Torsdagen etter er dagen før EM starter.
I 2008 hadde vi en serierunde dagen før EM-finalen. Dette er jeg imot. Jeg mener vi bør vente til helga etter finalen.
Dersom det blir slik, så har man 38 tilgjengelige datoer fra 18. mars til 18. november. Dog er det innlagt en midtukerunde allerede 22. mars. Dersom man ikke ønsker det så må man utvide med ei uke mot jul. Og om man ønsker en senere seriestart, så må man utvide med to uker mot jul. Cupfinalen bør avslutte sesongen. Så serieavslutningen sånn sett blir 11. november.

Lasaron

Fotballsesongen bør vare fra midten av mars til midten av november. Cupfinalen bør være siste kamp. Eliteserielagene bør være med i hele cupen.
Tren på langskudd

Kjello

Sistnevnte er umulig å få til dersom Norge deltar i sluttspillene. I både 98 og 2000 så hoppet TL-klubbene over de to første cuprundene.

dudo

Umulig? Ikke om man innfører midtukekamper. Da er det veldig mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Tenker òg at midtukekamper må være en grei løsning. Vinterfotball er lite sexy; spesielt når serien er mer eller mindre opp og avgjort. Tipper tilskuertallene daler godt i november for klubbene som har lite og ingenting å spille for.

Go Up