• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: krakra on February 15, 2011, 15:09:28 PM
Jeg tipper Odd er fornøyd med summen, men at de også vil ha videresalgsprosenter.


Á la Hoftun?
Gå av.

Xminator

Slik jeg skjønte det var det ikke noe bud Brann kom med, men heller en oppsummering av de samtalene de hadde mandag. Det er ikke umulig Brann har satt sin sum en del lavere og at man nå snakker sammen om hvor mye som skal være "sikre" penger og hva som skal være prosenter/oppnådde kamper etc.

Bentley er helt klart ett langt stykke opp fra det vi har signert til nå. Så kan vi jo håpe noen av de som ble signert tidligere tar laaaaaaaange steg i utviklingen og overrasker... Jeg foretrekker likevel signeringer som dette der vi kan ha realistiske forventninger til at spilleren slår til.

krakra

Haugen, Torp, Piotr, Korcsmar og Ojo trenger ikke nødvendigvis ta laaaange steg i utviklingen. Ojo trenger dog å stabilisere seg på toppnivå.

bernu

Haugen, Piotr og Ojo aner vi da ikke om holder eliteserienivå i det hele tatt ennå ?? De har aldri spilt der. De må prestere over tid i eliteserien før man kan dra den konklusjonen.
Mye tyder på at Piotr gjør det, Ojo er ikke i nærheten av å ha vist noe eliteserienivå. Han har da ikke vist noe toppnivå han kan stabilisere seg på.
Haugen må bevise at han er god nok for en første 11'er mot tippeligamotstand, Torp er en helt middels eliteseriespiller.
Jeg tror både Haugen, Torp og ikke minst Ojo må ta GODE steg i utviklingen før vi kan snakke om over middels tippeliganivå.
HANSA - Z

krakra

Quote from: bernu on February 15, 2011, 18:42:01 PM
Haugen, Piotr og Ojo aner vi da ikke om holder eliteserienivå i det hele tatt ennå ?? De har aldri spilt der. De må prestere over tid i eliteserien før man kan dra den konklusjonen.
Mye tyder på at Piotr gjør det, Ojo er ikke i nærheten av å ha vist noe eliteserienivå. Han har da ikke vist noe toppnivå han kan stabilisere seg på.
Haugen må bevise at han er god nok for en første 11'er mot tippeligamotstand, Torp er en helt middels eliteseriespiller.
Jeg tror både Haugen, Torp og ikke minst Ojo må ta GODE steg i utviklingen før vi kan snakke om over middels tippeliganivå.
Skal man dømme utifra treningskampene, hvilket du ser ut til å gjøre, holder både Haugen og Torp bra TL-nivå. Piotr er vel den(sammen med Ojo) som har bevist minst, men det skyldes jo at han ikke har fått sjansen.

Ja, de må bevise at de holder TL-nivå, men det virker ikke som de må bevise det motsatte. Ingen(forutenom Ojo) har vist tegn på noe annet, men du har fortsatt konkludert med at de ikke er gode nok.

Ojo hadde noen ekstremt gode kamper i fjor. Stabiliserer han seg der er han toppscorerkandidat, men det kommer han ikke til å gjøre. Iallefall ikke i år, men han har stort potensiale.

ostraume

Poenget er vel at de må bevise TL-nivå, og det har de enda ikke gjort. Nivå må strengt tatt bevises, ikke motbevises.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on February 15, 2011, 18:47:00 PM
Poenget er vel at de må bevise TL-nivå, og det har de enda ikke gjort. Nivå må strengt tatt bevises, ikke motbevises.
Torp har bevist TL-nivå. Når det gjelder Haugen, Piotr og Ojo så må de selvfølgelig bevise det. Spørsmålet er om man tror de vil gjøre det. Jeg føler meg ganske sikker på at Haugen og Piotr kommer til å bevise seg gode nok for TL ganske kjapt. Jeg syns ikke de har vist noen tegn på det motsatte.

bernu

Quote from: krakra on February 15, 2011, 18:44:43 PM
Quote from: bernu on February 15, 2011, 18:42:01 PM
Haugen, Piotr og Ojo aner vi da ikke om holder eliteserienivå i det hele tatt ennå ?? De har aldri spilt der. De må prestere over tid i eliteserien før man kan dra den konklusjonen.
Mye tyder på at Piotr gjør det, Ojo er ikke i nærheten av å ha vist noe eliteserienivå. Han har da ikke vist noe toppnivå han kan stabilisere seg på.
Haugen må bevise at han er god nok for en første 11'er mot tippeligamotstand, Torp er en helt middels eliteseriespiller.
Jeg tror både Haugen, Torp og ikke minst Ojo må ta GODE steg i utviklingen før vi kan snakke om over middels tippeliganivå.
Skal man dømme utifra treningskampene, hvilket du ser ut til å gjøre, holder både Haugen og Torp bra TL-nivå. Piotr er vel den(sammen med Ojo) som har bevist minst, men det skyldes jo at han ikke har fått sjansen.

Ja, de må bevise at de holder TL-nivå, men det virker ikke som de må bevise det motsatte. Ingen(forutenom Ojo) har vist tegn på noe annet, men du har fortsatt konkludert med at de ikke er gode nok.

Ojo hadde noen ekstremt gode kamper i fjor. Stabiliserer han seg der er han toppscorerkandidat, men det kommer han ikke til å gjøre. Iallefall ikke i år, men han har stort potensiale.


Jeg syns ikke hverken Haugen eller Torp har vist at de holder bra tippeliganivå. Til det har motstanden vært altfor dårlig. De har vist at de holder et ok fotballnivå. Når de har spilt 10 seriekamper kan vi si om de holder høyt, middels eller lavt tippeliganivå.
Torp viste vel i fjor at han er en helt middels tippeligaspiller.

Og de "ekstremt" gode kampene til Ojo i fjor var mot Adeccomotstand. Og så veldig bra var det da heller ikke. Han scorer rett og slett altfor lite.
Og de treningskampene han har spilt foreløpig viser at han så langt ikke holder tippelignivå i det hele tatt.
Toppscorer sier du ? For Brann eller tippeligaen ? Jeg regner med du mener Brann, for han er ikke i nærheten av å score 12-15 mål minst som trengs for å bli toppscorer i serien. Da må mye rart skje frem til seriestart.

Jeg syns fremdeles ikke hverken Torp, Haugen eller Ojo ser ut som noen store forsterkninger i forhold til de de skal ertatte. Dette må de selv bevise i løpet av vårsesongen. Jeg håper så klart at Haugen skal vise seg som en knallspiller som tar nivået med en gang, og at Torp plutselig blir bedre enn han var for Kongsvinger i fjor, og at Ojo plutselig skal score 5-6 mål mer i tippeligaen enn i Adecco, men jeg tror det ikke før jeg får se det.
HANSA - Z

Huff

February 15, 2011, 20:48:40 PM #1208 Last Edit: February 15, 2011, 21:00:19 PM by Huff
Quote from: bernu on February 15, 2011, 20:16:34 PM
Jeg syns ikke hverken Haugen eller Torp har vist at de holder bra tippeliganivå. Til det har motstanden vært altfor dårlig. De har vist at de holder et ok fotballnivå. Når de har spilt 10 seriekamper kan vi si om de holder høyt, middels eller lavt tippeliganivå.
Torp viste vel i fjor at han er en helt middels tippeligaspiller.

Og de "ekstremt" gode kampene til Ojo i fjor var mot Adeccomotstand. Og så veldig bra var det da heller ikke. Han scorer rett og slett altfor lite.
Og de treningskampene han har spilt foreløpig viser at han så langt ikke holder tippelignivå i det hele tatt.
Toppscorer sier du ? For Brann eller tippeligaen ? Jeg regner med du mener Brann, for han er ikke i nærheten av å score 12-15 mål minst som trengs for å bli toppscorer i serien. Da må mye rart skje frem til seriestart.

Jeg syns fremdeles ikke hverken Torp, Haugen eller Ojo ser ut som noen store forsterkninger i forhold til de de skal ertatte. Dette må de selv bevise i løpet av vårsesongen. Jeg håper så klart at Haugen skal vise seg som en knallspiller som tar nivået med en gang, og at Torp plutselig blir bedre enn han var for Kongsvinger i fjor, og at Ojo plutselig skal score 5-6 mål mer i tippeligaen enn i Adecco, men jeg tror det ikke før jeg får se det.


Tror ikke Torp trenger å være bedre enn han var i fjor for å markere seg positivt i Brann. Ved siden av et rivjern som Austin virker rollen hans skreddersydd til spilleren, og selv om han ikke oppnådde noen fantasktiske karakterer på landets spillerbørser er det vanskelig å bli lagt merke til på et såpass dårlig lag som KIL når han ikke hadde noe navn. Ut fra det lille jeg så av han (90.min mot Brann) ble jeg imponert, og det var det flere som ble. Torp ble vurdert av VIF og vi hentet ham vel i konkurranse med blant annet Stabæk og LSK, ikke superklubber, men han hadde neppe vært såpass ettertraktet som han var dersom han hadde vært en middelmådighet. Stabæk og LSK har ikke økonomi til å satse på etablerte middelmådigheter og vurderte han dermed som en god Tippeligaspiller.

Ellers tipper jeg Haugen går rett inn å presterer på et bra TL-nivå. Ut fra det jeg har sett virker det mest positive at han ser ut til å ha et meget høyt bunnnivå. Tross alderen blir jeg ikke overrasket om han spiller stablit bra, mens han i enkeltkamper virkelig brillierer. Som du sier klarer han neppe å erstatte PVM alene, men det trenger han heller ikke slik jeg ser det. Slår han ikke gjennom er dette uansett ikke spesielt dramatisk. Dette vil da innebære at Mjelde får spille i favorittposisjonen sin. Igjen ikke like god som PVM, men han har tidligere bevist til de grader at han holder TL-nivå som hengende spiss. Hva gjelder Ojo har han langt fra overbevist, men det er altfor tidlig å si noe der. Han trenger heller ikke å bøtte inn mål dersom han skal erstatte Bakke, 5-mål holder, men jeg forventer 7-10 stykk om han spiller fast. Når det kommer til Ojo må en og ta med at han styrker oss defensivt. Angripende lag må ligge igjen med flere mann når vi har en stor, sterk, rask og tenknisk spiller på topp. Dessuten spilte han ikke akkurat på Arsenal i fjor. De gangene jeg så Trysil i fjor var Ojo nesten totalt overlatt til seg selv på topp. Medspillerne slo ikke pasninger på han, men klarerte nærmest i retning Ojo. Det er få spillere som hadde bøttet inn mål i Adeccoligaen under slike forhold. Hvem som skorere målene er uviktig, og jeg tror Ojos rolle blir like mye å binde opp forsvaret å servere andre -som det blir å skore mål. Jeg vil uansett heller at samtlige offensive spillere skorer bra med mål enn at en bøtter inn 20 mål per sesong. Hva da når han blir solgt? Hovedansvaret for å skore målene blir gjerne fordelt mellom Ojo, Haugen, Gustav, Bentley/annen ny spiller så får de andre bidra med litt de og. Resten av laget bør klare 10 mål tilsammen som et minstekrav.

Hansakongen

Er det lov å håpe på en drømme åpning i serien med og slå rosenborg hjemme de gikk på 3 smell på rad med deres 5-0 tap i parken mot FCK ???

tem

ser at det i det store og hele menes alt fra at brann rykker ned til medaljekamp
personlig ser jeg for meg at brann i 2011 blir middelhavsfarer ( 6-9 plass)
i 2012 derimot satser jeg på at en skal kunne kjempe om europa

man har selvsagt mistet vikige spillere fra sist sesong
men her er kommet inn nye , og det er jo ikke sikkert at de vil prestere så mye verre
det er derimot spennende og se hvor fort laget blir samspilt

vil og påstå at brann i 2010 underpresterte , og skulle havnet på en bedre plassering enn hva tilfellet er
mener brann fikk dårlig betalt poengmessig i en del kamper

satser på at vi i 2011 ser ett lag med mer innsats enn i 2010 , noe jeg tror resulterer i flere poeng

brann har ikke lengre enkeltspillere som kan gjøre underverk , og må dermed spille som ett lag
dette tror jeg i sum vil slå posetivt ut for laget

alt i alt tror jeg 2011 blir en bedre sesong eenn 2010

osoerli

Quote from: Hansakongen on February 15, 2011, 21:13:41 PM
Er det lov å håpe på en drømme åpning i serien med og slå rosenborg hjemme de gikk på 3 smell på rad med deres 5-0 tap i parken mot FCK ???


Første kampen er alltid årets viktigaste.  Med ein god start kan det bli bra.  Det blir garantert ikkje Rosenborg sitt år i år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


bernu

February 16, 2011, 13:12:04 PM #1215 Last Edit: February 16, 2011, 13:14:05 PM by bernu
Quote from: osoerli on February 16, 2011, 12:00:11 PM
Quote from: Hansakongen on February 15, 2011, 21:13:41 PM
Er det lov å håpe på en drømme åpning i serien med og slå rosenborg hjemme de gikk på 3 smell på rad med deres 5-0 tap i parken mot FCK ???


Det blir garantert ikkje Rosenborg sitt år i år.


Hvorfor det? På hvilket grunnlag mener du det?
Det er kun Vif som kan utfordre Rbk.... de kommer til å være langt foran årets 3.plass.
Og jeg tror at Rbk vinner til slutt igjen.
Kommer til å bli en møkkasesong. Sitte og se på de to andre storklubbene i tillegg til oss selv, kjempe om seriegull, mens vi må kjempe for å unngå nedrykk. I beste fall kjempe om en hederlig plassering rundt 10.plass.
HANSA - Z

osoerli

Quote from: bernu on February 16, 2011, 13:12:04 PM
Quote from: osoerli on February 16, 2011, 12:00:11 PM
Quote from: Hansakongen on February 15, 2011, 21:13:41 PM
Er det lov å håpe på en drømme åpning i serien med og slå rosenborg hjemme de gikk på 3 smell på rad med deres 5-0 tap i parken mot FCK ???

Det blir garantert ikkje Rosenborg sitt år i år.


Hvorfor det? På hvilket grunnlag mener du det?
Det er kun Vif som kan utfordre Rbk.... de kommer til å være langt foran årets 3.plass.
Og jeg tror at Rbk vinner til slutt igjen.
Kommer til å bli en møkkasesong. Sitte og se på de to andre storklubbene i tillegg til oss selv, kjempe om seriegull, mens vi må kjempe for å unngå nedrykk. I beste fall kjempe om en hederlig plassering rundt 10.plass.


Må eg begrunna tippinga mi?
Vent og sjå.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Snublefot

Quote from: osoerli on February 16, 2011, 13:16:01 PM
Quote from: bernu on February 16, 2011, 13:12:04 PM
Quote from: osoerli on February 16, 2011, 12:00:11 PM
Quote from: Hansakongen on February 15, 2011, 21:13:41 PM
Er det lov å håpe på en drømme åpning i serien med og slå rosenborg hjemme de gikk på 3 smell på rad med deres 5-0 tap i parken mot FCK ???

Det blir garantert ikkje Rosenborg sitt år i år.


Hvorfor det? På hvilket grunnlag mener du det?
Det er kun Vif som kan utfordre Rbk.... de kommer til å være langt foran årets 3.plass.
Og jeg tror at Rbk vinner til slutt igjen.
Kommer til å bli en møkkasesong. Sitte og se på de to andre storklubbene i tillegg til oss selv, kjempe om seriegull, mens vi må kjempe for å unngå nedrykk. I beste fall kjempe om en hederlig plassering rundt 10.plass.


Må eg begrunna tippinga mi?
Vent og sjå.



Tror nok ikke man alltid må begrunne sin tipping, men tipper vel at bernu synes det er interessant å høre hvorfor du mener "GARANTERT" at rosenborg ikke vinner i år..  Garantert høres mer ut som et standpunkt, ikke et tippeforslag:)

men hey, jeg vet ikke jeg altså:)

bernu

Quote from: Snublefot on February 16, 2011, 13:25:10 PM
Quote from: osoerli on February 16, 2011, 13:16:01 PM
Quote from: bernu on February 16, 2011, 13:12:04 PM
Quote from: osoerli on February 16, 2011, 12:00:11 PM
Quote from: Hansakongen on February 15, 2011, 21:13:41 PM
Er det lov å håpe på en drømme åpning i serien med og slå rosenborg hjemme de gikk på 3 smell på rad med deres 5-0 tap i parken mot FCK ???

Det blir garantert ikkje Rosenborg sitt år i år.


Hvorfor det? På hvilket grunnlag mener du det?
Det er kun Vif som kan utfordre Rbk.... de kommer til å være langt foran årets 3.plass.
Og jeg tror at Rbk vinner til slutt igjen.
Kommer til å bli en møkkasesong. Sitte og se på de to andre storklubbene i tillegg til oss selv, kjempe om seriegull, mens vi må kjempe for å unngå nedrykk. I beste fall kjempe om en hederlig plassering rundt 10.plass.


Må eg begrunna tippinga mi?
Vent og sjå.



Tror nok ikke man alltid må begrunne sin tipping, men tipper vel at bernu synes det er interessant å høre hvorfor du mener "GARANTERT" at rosenborg ikke vinner i år..  Garantert høres mer ut som et standpunkt, ikke et tippeforslag:)

men hey, jeg vet ikke jeg altså:)


Det Snublefot sa :)
HANSA - Z

Nixon

Jeg tror alltid at Rosenborg vinner før det motsatte er bevist!
Rød makt på Hansa

Speedy

February 16, 2011, 23:52:03 PM #1220 Last Edit: February 17, 2011, 01:35:52 AM by Speedy
tråkket i salaten...
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Spelaren

Quote from: Speedy on February 16, 2011, 23:52:03 PM
Quote from: krakra on February 16, 2011, 12:28:54 PM
http://www.aftenposten.no/statsmakt/article4031556.ece

"Nei, det kan jeg love at vi ikke har. Vi får ta det når den tid kommer. I fotball er det sånn at det er umulig å planlegge i denne klubben." - RBH, på spørsmålet om Brann har en Backup-plan om Skarsfjord forsvinner ut dørene..   
Svarene hans i intervjuet generelt virker uproft jevnt over.. som vanlig..


Nei så merkelig.
Gå av.

Markmus

Hæ? Greit nok han kødder, men det får da være måte på.
Ka du ve?

krakra

Hvem kødder? RBH har selvsagt ikke sagt dette. Selv om jeg syns den kommentaren var ganske spot on.

Jose Arrogantio

Hverken VIF eller RBK vinner. Ved hjelp av aftenpostens tabellkalkulator har jeg funnet ut at Tromsø vinner serien. Brann kommer forøvrig til å ende på 5. Helt grei sesong det.

krakra


nummer9

Quote from: krakra on February 17, 2011, 09:45:51 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/ronny-deila-mener-mange-tippeligaklubber-drives-uten-en-plan-3419200.html

Deila kritiserer norske klubbers mangel på plan. Noe Brann burde føle seg truffet av?

Vi har jo en plan! Problemet er bare at planen er elendig.

krakra

Quote from: nummer9 on February 17, 2011, 11:15:19 AM
Quote from: krakra on February 17, 2011, 09:45:51 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/ronny-deila-mener-mange-tippeligaklubber-drives-uten-en-plan-3419200.html

Deila kritiserer norske klubbers mangel på plan. Noe Brann burde føle seg truffet av?

Vi har jo en plan! Problemet er bare at planen er elendig.
Nja. Siden 2007 har det ikke virket som vi har hatt noen plan. Nå virker det som vi har konturene av en plan. Satse på unge spillere, bygge en vinnerkultur, ha utviklingsfokus osv, men det er jo ganske luftig. Lurer på hvor detaljert "planen" er.

Henki

Quote from: krakra on February 17, 2011, 12:01:00 PM
Quote from: nummer9 on February 17, 2011, 11:15:19 AM
Quote from: krakra on February 17, 2011, 09:45:51 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/ronny-deila-mener-mange-tippeligaklubber-drives-uten-en-plan-3419200.html

Deila kritiserer norske klubbers mangel på plan. Noe Brann burde føle seg truffet av?

Vi har jo en plan! Problemet er bare at planen er elendig.
Nja. Siden 2007 har det ikke virket som vi har hatt noen plan. Nå virker det som vi har konturene av en plan. Satse på unge spillere, bygge en vinnerkultur, ha utviklingsfokus osv, men det er jo ganske luftig. Lurer på hvor detaljert "planen" er.


Så det vi altså har er en plan om å ha en plan for fremtidig planlegging?
Ballen skal fremover!

Huff

På meg virker det som Branns plan er noe ala ''å bli best på talentutvikling å komme tilbake i toppen''. Det eneste jeg ser noe særlig kontinuitet på er at vi ikke står i veien for spillere som vil til større klubber tross at de er under kontrakt. Her vet nok diverse agenter at det er mer sannsynlig å tjene penger på videresalg til større klubber enn eksempelvis i Tromsø, noe som kan gi oss en fordel når vi jakter spillere. Dessuten gjør det at vi eksporterer spillere ut i Europa oss attraktive i oss selv. Likevel virker det som det er altfor lite plan over det vi driver med.

En må ha en klar strategi angående spillestil som gjennomsyrer hele klubben på alle nivåer. Treneransettelser, spillerlogistikk og treningsopplegg bør settes ut fra denne filosofien. Hvordan skal Brann spille, skal en generelt styre kampene på hjemmebane og spille en kombinasjon av gjennombruddshissig, direkte, men samtidig ballbesittende fotball bør en starte med dette på guttelagene. En må selvsagt og ansette trenere som representerer denne filosofien. Skal en utvikle tekniske spillere, eller gampespillere med rå fysikk? Hvordan skal stallen settes sammen, hvor mange spillere skal en stall bestå av, posisjoner, anvendelighet, alderssammensetning? Skal en satse på egne unggutter og supplere med rutine, eller skal en satse på egne spillere å spe på med de beste ungguttene i landet? Dersom en skal satse på å hente utenlandske spillere til klubben er det nok en fordel å spesialisere seg på et område samt å sette på plass en infrastruktur i Bergen for å lettere kunne integrere disse spillerne i Brann og tilpasse dem norsk kultur. Hvor konsekvent skal innkjøpspolitikken være og i hvor stor grad skal trener, eller sportsdirektør bestemme spillerkjøpene? Skal en satse på egne unggutter bør en ha en klar strategi ift hvordan disse skal matches opp mot a-laget, ikke bare hvordan juniorlaget blir bra.

Dette er eksempler på spørsmål Brann bør stille seg angående det sportslige når det gjender klubben ellers bør de vurdere hva de skal være for supporterne og byen. Skal de være en folkelig bergensklubb eller et underholdningsprodukt forbeholdt eliten. Skal de beholde kjerneverdiene satt ned under Mjelde eller skal de finne nye verdier å fokusere på. Slik klubbens mediestrategi har vert i det siste er det nok en fordel å revurdere kjerneverdiene. ''Ydmykhet'' passer eksempelvis kun på Brann dersom en ser det ironisk, ''arrogant'' derimot...

Markmus

En måned minus en dag til avspark. Grugleder meg som en drittunge.
Ka du ve?

Xminator

Heller som en tannlegetime.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on February 21, 2011, 21:15:09 PM
En måned minus en dag til avspark. Grugleder meg som en drittunge.


Kan skrive under på den!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Xminator on February 22, 2011, 02:17:35 AM
Heller som en tannlegetime.


Gruer deg til boringen, men gleder deg til at den søte tannlegedamen gir deg godt utsyn til fjellene når hun lener seg over? ;)
Ka du ve?

vebo

Pøh! Eg gleder meg! Brann er Brann og Brann er tilbake der vi var. Jeg elsker Brann mer enn det meste og jeg gleder meg som en unge til å gå på stadda på kamp igjen, dårlig tropp eller ikke.

Ikke glem følelsen!
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: Markmus on February 22, 2011, 10:40:48 AM
Gruer deg til boringen, men gleder deg til at den søte tannlegedamen gir deg godt utsyn til fjellene når hun lener seg over? ;)


Urettferdig! Eg har kun hatt slitne gamle damer eller kjedelege mannfolk som tannlege.
Gå av.

dudo

Jeg tror Musen ser for mye på film om kvelden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: nummer9 on February 17, 2011, 11:15:19 AM
Quote from: krakra on February 17, 2011, 09:45:51 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/ronny-deila-mener-mange-tippeligaklubber-drives-uten-en-plan-3419200.html

Deila kritiserer norske klubbers mangel på plan. Noe Brann burde føle seg truffet av?

Vi har jo en plan! Problemet er bare at planen er elendig.


Det nytter ikke å sette seg urealistiske mål når troppen har mistet flere nøkkelspillere. Mine forventninger for 2011 er at laget skal overraske meg positivt og blomstre. Brann blir ingen walk-over i år, men kommer neppe til å smadre alt for mange lag.


Brann_ruler

Tror ikke 2011 blir en sesong som selger for mange DVD`er. Nedrykk mye mer nærliggende enn øvre halvdel. At strand er overrasket over at brann ikke har kartlagt markedet viser hvor hode hans har vært de siste årene. I sanden sammen med andre ledere i brann.

Gruer meg som f... til sesongen starter.

vebo

Hva synes dere om å prøve 4-3-3? Vi har ikke spiss som er god nok til 4-2-3-1, og ikke gode nok vinger til 4-4-2 (med unntak av Bjarte Haugsdal og evt Homlvik?)

Indreløpere: Haugsdal/Mjelde/Haugen(har han erfaring i lignende rolle?)
Sentrale: Thorp/Austin
Vinger: Bentley/Gustav/Haugen
Midtspiss: Ojo

Glemt noen?

Offansivt og underholdene.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Kapteinsdebatten er fortsatt aktuell. Tormod Bergersen skriver i BA at Mjelde er et naturlig valg, men hvor skal Mjelde spille? Han må opp 6-7 hakk fra gårsdagens kamp, og fjorårsnivået, hvis han skal danke ut Haugen, Torp, Bentley eller Guastavinho. Heller ikke Kalvenes eller Fakiri er sikret en plass i førsteelveren. Jeg syns Holmvik var ok i går og han kan fort bli vår nye v.back.

Grorud er også et alternativ, men heller ikke han er en naturlig del av førsteelveren. Jeg tror disse er ganske sikret klippekort i år:

Piotr, Sæv, Zsolt, Austin, Bentley, Guastavinho. Kunne noen av disse vært kaptein? Austin har jo stått fram så langt i oppkjøringen, men jeg tror Skarsfjord ønsker en norsk kaptein.

Hatleking

Quote from: vebo on February 27, 2011, 14:43:18 PM
Hva synes dere om å prøve 4-3-3? Vi har ikke spiss som er god nok til 4-2-3-1, og ikke gode nok vinger til 4-4-2 (med unntak av Bjarte Haugsdal og evt Homlvik?)

Indreløpere: Haugsdal/Mjelde/Haugen(har han erfaring i lignende rolle?)
Sentrale: Thorp/Austin
Vinger: Bentley/Gustav/Haugen
Midtspiss: Ojo

Glemt noen?

Offansivt og underholdene.


Med dagens mannskap kunne det absolutt ha vore spanande. Men så tek det tid - iallfall for Brann - å bli vane med eit nytt system. Per dags dato dette då:

                              Piotr
Sævarsson - Zsolt - Grorud - Kalvenes
            Torp - Austin - Mjelde
        Guastavino - Ojo - Bentley

Heilt klårt eit godt lag. Me får dog ikkje plass til Haugen på eit slikt lag.

Hatleking

Quote from: krakra on February 27, 2011, 14:53:22 PM
Kapteinsdebatten er fortsatt aktuell. Tormod Bergersen skriver i BA at Mjelde er et naturlig valg, men hvor skal Mjelde spille? Han må opp 6-7 hakk fra gårsdagens kamp, og fjorårsnivået, hvis han skal danke ut Haugen, Torp, Bentley eller Guastavinho. Heller ikke Kalvenes eller Fakiri er sikret en plass i førsteelveren. Jeg syns Holmvik var ok i går og han kan fort bli vår nye v.back.

Grorud er også et alternativ, men heller ikke han er en naturlig del av førsteelveren. Jeg tror disse er ganske sikret klippekort i år:

Piotr, Sæv, Zsolt, Austin, Bentley, Guastavinho. Kunne noen av disse vært kaptein? Austin har jo stått fram så langt i oppkjøringen, men jeg tror Skarsfjord ønsker en norsk kaptein.


Viss Guastavino er alternativet, trur eg heller at Opdal skal få halde på rolla.

Derabilo

Quote from: Hatleking on February 27, 2011, 14:55:23 PM
Quote from: krakra on February 27, 2011, 14:53:22 PM
Kapteinsdebatten er fortsatt aktuell. Tormod Bergersen skriver i BA at Mjelde er et naturlig valg, men hvor skal Mjelde spille? Han må opp 6-7 hakk fra gårsdagens kamp, og fjorårsnivået, hvis han skal danke ut Haugen, Torp, Bentley eller Guastavinho. Heller ikke Kalvenes eller Fakiri er sikret en plass i førsteelveren. Jeg syns Holmvik var ok i går og han kan fort bli vår nye v.back.

Grorud er også et alternativ, men heller ikke han er en naturlig del av førsteelveren. Jeg tror disse er ganske sikret klippekort i år:

Piotr, Sæv, Zsolt, Austin, Bentley, Guastavinho. Kunne noen av disse vært kaptein? Austin har jo stått fram så langt i oppkjøringen, men jeg tror Skarsfjord ønsker en norsk kaptein.


Viss Guastavino er alternativet, trur eg heller at Opdal skal få halde på rolla.


Zsolt er vel i et spillerutvalg, og er en av de som kan vurderes som kaptein.
Bergen ut av Norge -

Nixon

Det burde ikke ha noe å si om det er en nordmann eller ikke. Vi har hatt markante utenlandske kapteiner før for å si det sånn.

Men det er en litt merkelig situasjon at det ikke er noen som skiller seg ut som gode kandidater blant de som sannsynligvis kommer til å spille fast.
Rød makt på Hansa

Xminator

Den mest opplagte kapteinen akkurat nå er Fakiri...

nero

Quote from: Xminator on February 27, 2011, 20:48:49 PM
Den mest opplagte kapteinen akkurat nå er Fakiri...


Ja, da hadde jo tragikomedien vært komplett.
Lions led by donkeys.

osoerli

Hvis ein tenkjer seg at førstelveren er denne (og det er vel ganske realistisk):
Piotr, Birkir, Yaw, Zsolt, Fakiri, Torp, Austin, Gustav, Haugen, Bentley, Ojo.
Og kapteinen skal snakka språk alle forstår, så er vel Torp einaste kandidat.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: nero on February 27, 2011, 21:27:18 PM
Quote from: Xminator on February 27, 2011, 20:48:49 PM
Den mest opplagte kapteinen akkurat nå er Fakiri...


Ja, da hadde jo tragikomedien vært komplett.


Hvorfor det? Han har erfaring og kommer sannsynligvis til å spille 30 kamper på venstrebacken.

Go Up