• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nedetid:

Started by Wood, August 30, 2010, 10:09:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Wood

Hei, siden var nede pga databasefeil.

Dette er nå fikset :)!

- Wood
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

vebo

Kan dere legge ut besskjed om slikt på fremsiden?
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: vebo on August 30, 2010, 11:09:59 AM
Kan dere legge ut besskjed om slikt på fremsiden?


Enig, fekk abstinenser av nedetiden. Kun VGD og dens fjollerier tilgjengeleg...
Gå av.

vebo

Ja, og for oss som ikke støtter oslopressen så er det enda verre..
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Akkurat. I tillegg på kampdag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Endelig oppe igjen!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det har vært et par annerledes dager ja!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Wood

Quote from: vebo on August 30, 2010, 11:09:59 AM
Kan dere legge ut besskjed om slikt på fremsiden?


Det var en nyhet på forsiden.
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

vebo

Tiocfaidh ár lá

vebo

Tiocfaidh ár lá

osoerli

Kva har skjedd med quotinga?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

er det slutt på nedetiden nå da?
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve


mbersve

Quote from: Yngve on July 21, 2011, 14:57:07 PM
Ikkje berre vert forumet spamma ned. No vert det jaggu meg hacka og..

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/tyrker-hacket-nettsidene-til-brannfansen-3543636.html


Sånn er det å være kjent internasjonalt....  ;)

SK

Kanskje det er en som er misfornøyd med kjøpet av Azar.

Lister

Quote


Her viser jorunalisten manglende kunnskap om emnet han skriver om, noe som ikke akkurat er nytt når det kommer til sikkerhet.

Han har funnet siden ved å kjøre et spesifikt søk på en søkemotor som f.eks google for å finne sider med en bestemt versjon av en bestemt programvare eventuellt annet kjent som er sårbart for et bestemt sikkerhetshull. Det har ingenting med Brann eller Bataljonen å gjøre. Defacements er ofte resultat av slike søk etter spesifikke sårbarheter som kan utnyttes ved hjelp av metasploits, en samling automatiserte verktøy for å utnytte kjente sikkerhetshull.

Defacements har stort sett lite med hacking å gjøre og med med scriptkiddies som gjør det for å ha noe å skryte av.

Men det viser jo tydelig behovet for å ikke bare drive litt småflikking på sikkerheten for å forhindre spam på forumet, men heller kjøre en skikkelig oppgradering.
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

Bataljonen nede igjen. nye databaseproblemer?
"og der snubler Sæternes igjen"

stig

Skal forhøre meg om hva som har gått galt denne gangen. Har selv vært i Oslo hele helgen, så jeg har ikket merket problemet selv. Når var det nede?
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

August 22, 2011, 16:18:36 PM #19 Last Edit: August 22, 2011, 16:22:30 PM by Utmedsnolken
iallefall fra kampstart til i morges en gang. merkelig nok så var VGD nede omtrent akkurat samtidig, men det skal vel mye til for at det er en sammenheng mellom de og bataljonsforumet
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

VG er afaik hostet på linjer levert av Telenor, forum.bataljonen.no (som forøvrig resolver til en annen IP enn bataljonen.no) er hostet av NextLine på linjer levert av BKK.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2011, 16:18:36 PM
iallefall fra kampstart til i morges en gang. merkelig nok så var VGD nede omtrent akkurat samtidig, men det skal vel mye til for at det er en sammenheng mellom de og bataljonsforumet


Det var vel nede nesten hele søndag?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on August 22, 2011, 16:58:31 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2011, 16:18:36 PM
iallefall fra kampstart til i morges en gang. merkelig nok så var VGD nede omtrent akkurat samtidig, men det skal vel mye til for at det er en sammenheng mellom de og bataljonsforumet


Det var vel nede nesten hele søndag?


var ikke så mye inne tidligere på dagen, men det kan godt stemme det
"og der snubler Sæternes igjen"

Wood

Hei!

Det kan bli litt nedetid ikveld pga diverse oppgraderinger.

Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

Yngve

Kva var årsaken til nedetida denne gongen?

M.I.P

Quote from: stig on August 22, 2011, 16:15:17 PM
Skal forhøre meg om hva som har gått galt denne gangen. Har selv vært i Oslo hele helgen, så jeg har ikket merket problemet selv. Når var det nede?



Er først nå jeg kom inn på forum, har prøvd 10000x siden søndag:o(

Klaus_Brann

Pokker så irriterende. Ikke oppe etter kamp eller når det skjer ting med Austin og Huseklepp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Hva med en liten oppdatering på face når slikt skjer? Bare "Nettsiden og forumet er desverre nede, men vi jobber med å få det opp å gå igjen..."
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Eller de kunne lagt ut en melding på forsiden her. Det er tross alt er vi sjekker og ikke på Facebook. Det ble lagt ut tre nye saker under nedetiden, så det var folk til å legge ut en slik beskjed.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Merket meg at nettsiden gikk inn i sirupmodus ca. 1 uke før den kollapset. Dessverre er det fremdeles veldig sirup for å komme seg inn på nettsiden. Det tar 20-25 sek før forsiden er helt åpen. Til sammenligning tar det ca. 5 sekund å komme inn på BA og BT med min PC. Så bataljonens nettside er langt fra friskmeldt. Noen som kan svare på om det er noen datakyndige som jobber med saken ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Det er såvidt jeg har forstått det som oftest et spørsmål om kapasitet i styret siden siden driftes på frivillig basis og slikt, sånn at når ting går til h må man vente til folk faktisk har tid til å gjøre noe med det. Men kunne ikke dette løses ved at de etterlyser kyndige her på forumet som kan få login når det skjærer seg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stig

Quote from: Nixon on July 24, 2012, 20:38:26 PM
Eller de kunne lagt ut en melding på forsiden her. Det er tross alt er vi sjekker og ikke på Facebook. Det ble lagt ut tre nye saker under nedetiden, så det var folk til å legge ut en slik beskjed.


Folk som kunne opplyst om det var opptatt med tre nye saker;)

Problemet er at jeg som skriver ikke har med det tekniske å gjøre og har derfor ingen svar å komme med, ei heller hvem som jobber med det og når det kan være forventet løst.

Men eg skal ta den til meg og prøve å huske å legge ut meldingen "Nettsiden og forumet er desverre nede, men vi jobber med å få det opp å gå igjen..." neste gang.

Facebook ble oppdatert, men som svar på et spørsmål. Skal huske den og.

Har forøvrig ikke fått med meg hvem som fikk den igang igjen, eller hvorfor siden går så treigt. Hvem som kan tildele kyndige passord og slikt må jeg forhøre meg om.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on July 26, 2012, 17:21:14 PM
Merket meg at nettsiden gikk inn i sirupmodus ca. 1 uke før den kollapset. Dessverre er det fremdeles veldig sirup for å komme seg inn på nettsiden. Det tar 20-25 sek før forsiden er helt åpen. Til sammenligning tar det ca. 5 sekund å komme inn på BA og BT med min PC. Så bataljonens nettside er langt fra friskmeldt. Noen som kan svare på om det er noen datakyndige som jobber med saken ?


Ja, det tar lang tid. Vet ikke om web-gruppen er klar over det, men det er lenge siden nyhetssakene fra Brann.no ble oppdatert. Det er dumt, for Brann får nok en del klikk pga. det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Ja, det tar lang tid. Vet ikke om web-gruppen er klar over det, men det er lenge siden nyhetssakene fra Brann.no ble oppdatert. Det er dumt, for Brann får nok en del klikk pga. det.
[/quote]


Klippet fra en artikkel på fremsiden:

Vi har hatt litt problemer med nettsiden vår den siste uken. Forumet var nede i tre dager, men er oppe igjen. Etter Brann.no ble lagt om har ikke de automatiske linkene øverst til høyre fungert. Vi jobber med saken, men er avhengig av Brann sin hjelp, og da tar det gjerne litt tid.


Nettsideansvarlig

vebo

Quote from: stig on July 26, 2012, 18:57:09 PM
Quote from: Nixon on July 24, 2012, 20:38:26 PM
Eller de kunne lagt ut en melding på forsiden her. Det er tross alt er vi sjekker og ikke på Facebook. Det ble lagt ut tre nye saker under nedetiden, så det var folk til å legge ut en slik beskjed.


Folk som kunne opplyst om det var opptatt med tre nye saker;)

Problemet er at jeg som skriver ikke har med det tekniske å gjøre og har derfor ingen svar å komme med, ei heller hvem som jobber med det og når det kan være forventet løst.

Men eg skal ta den til meg og prøve å huske å legge ut meldingen "Nettsiden og forumet er desverre nede, men vi jobber med å få det opp å gå igjen..." neste gang.

Facebook ble oppdatert, men som svar på et spørsmål. Skal huske den og.

Har forøvrig ikke fått med meg hvem som fikk den igang igjen, eller hvorfor siden går så treigt. Hvem som kan tildele kyndige passord og slikt må jeg forhøre meg om.


Gull!
Tiocfaidh ár lá

Go Up