• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Stril Power

May 24, 2018, 12:33:18 PM #1750 Last Edit: May 24, 2018, 17:13:11 PM by BBB-mod
Haugen har fått ei anna rolle, litt djupare i bana. I staden for å slå innlegga sjølv, skal han skape rom for at Koomson og Marengo skal gjere det i staden. Difor har han ikkje noko særleg med assist i dag.

Her er eit utdrag:

Her var det mer enn et utdrag. Vi kan få problemer dersom nærmest hele saker blir klippet inn. Så innlegget har blitt moderert.

Mvh
BBB-mod

Lasaron

Kanskje den tyngste fotballfaglige kommentaren Tormod Bergersen har skrevet. Og så er han redelig nok til å nevne at Tom Mangersnes har spilt en rolle. Kudos. Interessant.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Stril Power

BA har knytt til seg Tom Mangersnes, og han har skrive fleire kommentarar/analysar for dei, i tillegg til å skaffe BA talmateriale og truleg vore ein diskusjonspartner med Bergersen før denne kommentaren. Eg synest det har vore ei god «signering» for BA, som igjen viser seg betre på det fotballfaglege enn BT.

Finfin respons

Enig, det der var skikkelig interessant.
Mot Lsk var Haugen i tillegg enda dypere enn vanlig, og ble mye mer involvert fordi han fikk ballen mye ofteree, men i et mer ufarlig område på banen. Blir spennende å følge spillet hans på søndag etter å ha lest dette.

For øvrig synes jeg det var et freidig stort utklipp, nesten halve saken fra artikkelen i en av postene over her. Ba har nok brukt mange tusen på å få laget den, så det bør jo respekteres og man ikke klipper og legger ut gratis her. Når det er sagt så er det vel god reklame også da.
Kanskje.

Nixon

Greit nok at han har en annen rolle, men har har da hatt noen litt dårlige kamper også? Synes han har gjort en del feil som ikke ligner Haugen på sitt beste.

Men dårligere statistikker kan vel gjøre at han kan bli mindre attraktiv på overgangsmarkedet? Det er jo en god ting for Brann.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Syns Haugen har vært på gang de siste to kampene.

Danny1

December 10, 2018, 15:00:42 PM #1756 Last Edit: December 10, 2018, 19:23:31 PM by Danny1
Enkelte spillere stikker, enkelte spillere blir. Hyller Barmen og Haugen, gode spillere, som har vært her lenge nå. Kneppet sammen noen høydepunkt for de som er interessert: https://www.youtube.com/watch?v=B0fFYHBn5nw&list=PLYIwzcsT2m3UGnr3rEGx9LTVhz54xP2-D
LAN kan bli.

Lasaron

Relativt uinteressant, og helt greit, intervju med Fredrik Haugen i VG nå. Han har et stort ønske om å vinne noe med Brann, og lirer forøvrig av seg selvfølgeligheter.

Kagain

Ja, det er beundringsverdig hvor nøytral han klarte å holde seg.

"Alle vet at det er Brann som er klubben min. Jeg har et spesielt forhold til supporterne siden jeg ble kjøpt av dem da jeg var 18. Men samtidig tror jeg det er viktig at klubben har spillere som er sultne på å vise seg frem. Jeg har ikke tenkt så mye på det, men om jeg havner i utlandet så kan jeg tenke meg å avslutte karrieren i Brann".

https://www.vg.no/sport/i/wPkeW1/snakker-ut-om-skademarerittet-det-har-vaert-tungt-aa-se-paa

LAN skryter i alle fall av Haugen. Det er jo litt kjekt.

Spelaren

Fra artikkelen:

"Han sitter oppe i fjerde etasje på stadion. Bak ham ligger en - til Bergen å være - sjelden soldekket gressmatte."

Til Bergen å være, en sjelden soldekket gressmatte? Er det så mye sol i Bergen at gressmatten burde hatt mer sol?
Legg ned Kina.

Nixon

Quote from: Kagain on November 01, 2019, 11:10:56 AMLAN skryter i alle fall av Haugen. Det er jo litt kjekt.

Ikke noe nytt at Nilsen snakker opp lokale talenter...
Rød makt på Hansa!

krakra

Ikke noen tier på børsen, men han har et trøkk, teknikk, tempo og kreativitet som har vært sårt savnet. Vår beste spiller og kanskje vår nye kaptein?

Lasaron

Jeg tror jeg kan slutte meg til den. Han har vist kapteintakter i det siste, og ny kaptein må vi ha. God.

Spelaren

"Det som skiller Brann fra andre klubber er at det er så sterke følelser, og at supporterne er veldig glade i klubben."

Dette er jo bare tull.
Legg ned Kina.

Nixon

Quote from: Spelaren on January 16, 2020, 11:32:50 AM"Det som skiller Brann fra andre klubber er at det er så sterke følelser, og at supporterne er veldig glade i klubben."

Dette er jo bare tull.

He he, ja, jeg tenkte på akkurat det samme.

Når det gjelder om Haugen er kapteinsemne er det vanskelig  si. Følelsene for klubben er det ikke noe å si på, men er han en lederskikkelse i garderoben og liker å være i front i intervjusituasjoner og andre steder der klubben er engasjert og representert? Noen ønsker jo rett og slett ikke å være så i fokus. Men om han vil, og Nilsen mener at han kan, så gjerne det.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Korleis han er i garderoben anar eg ikkje. Men eg ser han er meir i front i media no enn før. Vidare er han no i ferd med å bli blant dei nest eldste. Han har vore her lenge. Han gjer absolutt sin del når det gjeldt innsats på bana. Med det eg veit meiner eg han bør vurderast.

Superjack

Quote from: Spelaren on January 16, 2020, 11:32:50 AM"Det som skiller Brann fra andre klubber er at det er så sterke følelser, og at supporterne er veldig glade i klubben."

Dette er jo bare tull.

Er det bare tull? Helt uenig.
Jeg tror ikke det er så mange andre steder at det er så mye engasjement rundt klubben.
Bråk som f.eks i høst og vinter ville mange steder vært et ikke tema, i Bergen diskuteres det.
Brannsupporter.

Spelaren

Det er ingenting spesielt ved oss lengre. Det er 25 år siden Flambert Wulff og tog.
Legg ned Kina.

Superjack

Quote from: Spelaren on January 16, 2020, 17:55:00 PMDet er ingenting spesielt ved oss lengre. Det er 25 år siden Flambert Wulff og tog.

Ikke så lenge til spontanoppmøte når Norling ble ansatt som trener.
Brannsupporter.

Brynjulf

Ser ikke for meg Fredrik Hauge som kapteinsemne. Han er også inne i sitt siste kontraktsår, og nå bør Brann og Haugen etterhvert skille lag. Kanskje han kan selges til Danmark før sesongen??? 
Da får også Slowball igjen noen av pengene de har investert i han.

Nixon

He he, Slowball... Det forklarer en del. Men var det ikke Barmen de investerte i?;)
Rød makt på Hansa!

krakra

Haugen skal naturligvis bli. Brann er ikke på noen som helst måte tjent med at han forsvinner med mindre man får veldig mye penger. Lokal, kontinuitetsbærer, gode holdninger og en av våre beste og viktigste spillere.

Lasaron

Einig. I mi bok er han ein av dei første eg set opp på laget.

SKBCPH

Ja, går Veton for syv bør Haugen være verdt 10 millioner.

Nixon

Quote from: SKBCPH on January 17, 2020, 11:36:57 AMJa, går Veton for syv bør Haugen være verdt 10 millioner.

Ikke i den virkelige verden.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

February 04, 2020, 19:16:41 PM #1776 Last Edit: February 04, 2020, 19:24:14 PM by Gulløl
Haugen kan være på vei bort fra Brann. Bud fra den israelske klubben Bnei Yehuda på lån med opsjon på kjøp. Overgangsvinduet i Israel er åpent et par dager til så det blir en rask avklaring om det blir noe av. BA erfarer at det også skal være interesse for Haugen fra klubber i både Polen og USA.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

haak

Kanskje tiden er inne for Haugen nå. Ønsker salg ikke utlån.

Spelaren

Litt av en spredning. Israel, Polen og USA. Satser på en real budkrig, men ser helst at han blir.
Legg ned Kina.

Gulløl

February 04, 2020, 19:56:52 PM #1779 Last Edit: February 04, 2020, 20:03:49 PM by Gulløl
Blir det noe av at Brann selger Haugen er det neppe en overgang Brann tjener så veldig mye på. Når Haugen forlenget med Brann forrige gang etter flere forhandlingsrunder fikk han forhandlet frem en tilleggsavtale om vist det kom et bud over et satt beløp ved en senere anledning skulle han få skifte klubb. Den gang hadde han et tilbud fra Start som etter det som ble sagt var på en god del høyere lønn enn han nå har hatt i Brann. Altså Haugen strekte seg en god del for å bli i Brann og aksepterte lavere lønn enn han kunne få i Start mot at det ble satt et overgangstak. Nå er det vel fremdeles forbud mot et slikt overgangstak så vidt jeg vet men går ut fra at formuleringene i avtalen omgår dette, noe kan være muntlig også. Her er det viktig at Soltvedt, agent og Haugen trør varsomt så de ikke gjør noe ulovlig. Soltvedt som nettopp har gjort en stor tabbe må passe seg nå.

Klipp fra BT 14.02.2018
Men om Haugen fortsetter å spille som han har gjort de siste to årene, og det kommer bud utenfra, har spilleren og Brann en klar avtale. Er tilbudet større enn et satt beløp, skal Haugen få skifte klubb og få følge drømmen om spill i utlandet.
- Det var viktig at Brann viste at de ønsket meg sterkt, sier Fredrik Haugen.
Det er, etter det BT vet, ikke en uforpliktende, rund formulering det er snakk om i denne sammenheng, men en presist formulert avtale.
- At Brann legger til rette for at jeg skal komme meg videre, er veldig viktig. Brann vet at jeg fortsatt har store ambisjoner som spiller, sier Haugen.
Det er syv år siden han fikk debuten etter overgangen fra Løv-Ham. Mer enn 200 kamper for Brann senere, kan Haugen nå være trygg på at Sportsklubben skal se fornuftig på et attraktivt tilbud fra utlandet - om det skulle komme.
- Jeg vil ikke kommentere innholdet i avtalen, men at jeg skal kunne komme meg videre hvis jeg presterer, er gjensidig for meg og Brann, sier Haugen.

https://www.bt.no/sport/i/kJRRRX/avtalen-som-fikk-haugen-til-aa-bli-i-brann
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Lasaron

Fint det. La oss hente en østlending som erstatter. Stille med dette laget:

Ahamada
Teniste - Acosta - Løvgren - Kristiansen
Østlending - Pedersen - Ordagic
Koomson - Bamba - Taylor

Og så kan Bataljonen og Felt Z synge om Bergen, kjuagutter, og heie på drakten.

God natt.

Nixon

February 04, 2020, 20:23:06 PM #1781 Last Edit: February 04, 2020, 20:25:15 PM by Nixon
Skjønner godt dersom Haugen velger noe nytt. Har ingenting med Nilsen å gjøre, men hans sjanse til å oppleve noe annet enn de samme banene rundt om i Norge. Et annet land, en annen kultur og andre baner. Litt som da Hanstveit dro til Belgia.

Forøvrig litt morsomt at det isralelske laget har ganske nøyaktig samme tilskuerkapasitet som Brann. Han kommer til å føle seg hjemme!
Rød makt på Hansa!

Gulløl

February 04, 2020, 20:23:22 PM #1782 Last Edit: February 04, 2020, 20:28:30 PM by Gulløl
Var ikke uten grunn at Brann var interessert i Valakari, at de følte at et Haugen salg var ganske aktuelt. Men nå ble ikke det noe av Valakari noe som gjør Brann mer sårbare om de mister Haugen.

Ellers skriver BT at også den polske klubben Lechia Gdansk har vist interesse for Haugen over tid.
BA nevner at det også er interesse fra amerikansk klubb(er).

Billy Elliott

Haugen ut vil være en skandale.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Brynjulf

krakra

En av våre beste spillere, en av våre mest erfarne spillere, en av få lokale faste spillere, en av få kreative spillere som fungerer med LAN og en spiller som uttrykker nettopp de ambisjoner og den innstillingen Brann kritiseres for å mangle.

Man må nesten ønske Brann vondt hvis man vil ha ham ut. Men han fortjener muligheten ute, men syns ikke Israel høres så forlokkende ut.

Nixon

Quote from: krakra on February 04, 2020, 21:11:01 PMmen syns ikke Israel høres så forlokkende ut.

Han er jo der som mange messer om her på forumet når Brann henter spillere; uten særlig videresalgspotensiale. Så det spørs hva som er realistisk av bedre alternativer, og om han skal ha is i magen for å eventuelt vente på dette.
Rød makt på Hansa!

Superjack

Om så, lykke til. Unner Haugen det.
Brannsupporter.

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/VbBVBr/Brann-profilen-Fredrik-Haugen-aktuell-for-israelsk-toppklubb

En av de største stjernene i Brann kan forsvinne denne uken. Går han til israelske Bnei Yehuda er det smått sensasjonelt, mener ekspert.

Sensasjonelt fordi en så god spiller som Haugen går til en såpass svak liga som i Israel?
Sensasjonelt fordi denne toppklubben i det hele tatt er interessert i Haugen?

Kjenner ikke til israelsk fotball, så føler at denne kan gå begge veier...
Rød makt på Hansa!

krakra

Det er Tor Kristian Karlsen som mener det ville vært sensasjonelt. Da fra et israelsk perspektiv. De har ikke til vane å betale overgangssummer for spillere og har heller ikke et lønnsnivå som tilsier at de skal være i stand til å hente toppspillere fra Norden.

Altså, hvis Haugen går ned i lønn for å spille for en middels israelsk klubb så må en nesten mistenke at det ligger noe annet bak. Veldig vanskelig å forstå ellers.

Nixon

Nå er ligger vel neppe Haugen i lønnstoppen blant toppspillere i Norden, (noen vil vel sågar også si at Haugen ikke er en toppspiller i Norden) så det er ikke sikkert han vil gå veldig mye ned i lønn.

Men det er klart at med eventuelt dårligere betingelser er det legitimt å spekulere i om det ligger misnøye eller en konflikt bak dersom han hopper på et slikt tilbud. Eller er han ikke så opptatt av penger og det bare kan forklares med lyst til å prøve noe annet? Og jeg vet ikke om det er nevnt i artikkelen, men lønn er jo ofte bare en del av totalpakken. Skatt, fri bolig/bil og nivå på levekostnadene kan gi et litt annet regnestykke enn når man bare ser på bruttolønnen.
Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: Nixon on February 05, 2020, 11:00:25 AMNå er ligger vel neppe Haugen i lønnstoppen blant toppspillere i Norden, (noen vil vel sågar også si at Haugen ikke er en toppspiller i Norden) så det er ikke sikkert han vil gå veldig mye ned i lønn.

Men det er klart at med eventuelt dårligere betingelser er det legitimt å spekulere i om det ligger misnøye eller en konflikt bak dersom han hopper på et slikt tilbud. Eller er han ikke så opptatt av penger og det bare kan forklares med lyst til å prøve noe annet? Og jeg vet ikke om det er nevnt i artikkelen, men lønn er jo ofte bare en del av totalpakken. Skatt, fri bolig/bil og nivå på levekostnadene kan gi et litt annet regnestykke enn når man bare ser på bruttolønnen.

Vet vi at Brann har takket ja til tilbudet?
Flokken har talt med føttene, tribunene står nesten tomme, gå av.

Gulløl

February 05, 2020, 11:13:34 AM #1792 Last Edit: February 05, 2020, 11:15:20 AM by Gulløl
Quote from: Huff on February 05, 2020, 11:01:42 AMVet vi at Brann har takket ja til tilbudet?
Nei.

Klipp fra BT:
Branns sportssjef, Rune Soltvedt, ønsker ikke å kommentere nyheten.
Det samme gjelder spillerens agent, Daniel Steinfeld, mens Haugen selv ikke har besvart BTs henvendelser.

krakra

Det er jo ikke godt nytt at ingen vil kommentere saken. Det betyr at den er pågående, som betyr at det er noe både Brann og Haugen anser som aktuelt.

Gulløl

February 05, 2020, 11:26:39 AM #1794 Last Edit: February 05, 2020, 11:30:24 AM by Gulløl
feilpost

Gulløl

February 05, 2020, 11:28:50 AM #1795 Last Edit: February 05, 2020, 11:30:41 AM by Gulløl
Brann strekker seg langt om de går med på et lånetilbud fra den israelske klubben. Siden Bnei Yehuda ikke har tradisjon for å betale overgangssummer må nok Haugen virkelig overbevise for at de skal benytte seg av opsjonen. Tror bare et rent salg er aktuelt for Brann. Bnei Yehuda har ferske 20 millioner i kassen siden de solgte sin største stjerne i forrige uke. Er de virkelig interessert i Haugen kan de betale for han, overgangstaket er neppe på så mange millioner.

Nixon

Haugen har kontrakt halvannet år til, så satser på at Brann ikke gir han vekk. Og dersom de er gnitne på overgangssummer i Israel kan det stoppe der. Vi vet jo ikke hva summen på avtalen mellom Brann og Haugen er. Husker jo at Brann og Huseklepp hadde en lignende avtale, og det ble litt sure miner da Brann ikke ville si ja til skambudet fra Celtic.
Rød makt på Hansa!

Nixon

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Jog0MR/brann-skepsis-til-mulig-laaneovergang-vi-vil-ha-fredrik-her

Etter hva VG får opplyst, skal det foreløpige tilbudet være et tilnærmet kostnadsfritt lån frem til sommeren, utover at de overtar lønnen til Haugen, deretter en foreslått opsjon på rundt én million norske kroner i overgangssum til sommeren. Den umiddelbare reaksjonen på Brann stadion skal være at dette regnes som altfor lavt, ifølge VGs opplysninger.
Rød makt på Hansa!

SKBCPH

Og det er det virkelig, alt for lavt. Dette regner jeg med Brann avviser ganske kontant.

Gulløl

Elendig tilbud fra Israel. Brann kan ikke si ja til noe slikt.

Go Up