• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VM

Started by Super Hasund, June 11, 2010, 14:26:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Klarte 16 sec..
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Eg slenger meg på med en sjølvlaget:

Gå av.

skuteviken

Matten i England-kampen ser ut som Brann-stadion.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

vebo

Tiocfaidh ár lá

Markmus

Helvete, England videre og det på en dommertabbe. At dommeren ikke blåser på den trøyeholdingen når Defoe scorer er intet mindre enn ufattelig. Slovenens trøye står jo ut som et seil og det er umulig at hverken dommer eller linjedommer fikk det med seg med mindre de snudde seg vekk.

Moralsk tabell:
1. Slovenia
2. USA
3. England
4. Algerie
Ka du ve?

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Tror jeg hadde dauet av latter hvis New Zealand hadde gått videre på bekostning av Italia. VMs på forhånd antatt desidert dårligste lag vs de regjerende mesterne. Og det er en bitteliten mulighet for at det kan skje. Spiller Italia 0-0 mot Slovakia, mens NZ spiller 1-1 mot Paraguay, så er NZ videre og Italia ute.
Legg ned hele klubben!

Markmus

hahaha, det hadde faen meg vært for godt til å være sant ;D
Ka du ve?

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Fantastisk! Hvis NZ tar ledelsen mot Paraguay, har vi den utrolige situasjon at NZ leder gruppen - og Italia ligger sist!
Legg ned hele klubben!

Røde Jarl


krøvel vellevold

Hvem er "gjester"? Eget publikum eller det gjestende lag/supportere?
Legg ned hele klubben!

TCAC

Regner med det er hele publikum, noe annet ville jo ikke gitt mening.

Utrolig moro det som skjer i VM nå! Håper NZ får scoringen de trenger.

krøvel vellevold

Regner med Italia flakser seg videre. Filmer seg til straffe på overtid. Og så vinner de hele dritten til slutt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 24, 2010, 16:38:49 PM #114 Last Edit: June 24, 2010, 16:40:49 PM by krøvel vellevold
Helvete! Nå klarer Italia det likevel. De utligner garantert, og så vinner de hele VM.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ok, jeg tok feil. Heldigvis. Eller... det er vel noen minutter lagt til...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Haha, 3-1. Italia Slo så visst ikkje vakia nei...
Gå av.

krakra

Da er begge finalistene fra sist VM ute som gruppetapere. Spesielt.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 24, 2010, 16:57:46 PM
Da er begge finalistene fra sist VM ute som gruppetapere. Spesielt.



Og New Zealand endte foran Italia i gruppespillet. Hahahahaha! Fantastisk!
Legg ned hele klubben!

Markmus

June 24, 2010, 17:03:51 PM #119 Last Edit: June 24, 2010, 17:12:47 PM by Markmus
Fy faen for en herlig kamp. Fy faen for en rettferdighet. Fy faen så deilig det er at man skal slippe å se mer av dette møkkalaget i dette VM! Det hjalp ikke engang at møkkadommeren lot seg narre av tjuvtriksene de er så kjente for.

Både Italia og Frankrike ute av VM allerede. Bare England mangler for å gjøre det komplett deilig, men man kan vel ikke få alt man ønsker seg ;D
Ka du ve?

TCAC

Dette er skadefryd på sitt beste. :)

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on June 24, 2010, 17:03:51 PM
Fy faen for en herlig kamp. Fy faen for en rettferdighet. Fy faen så deilig det er at man skal slippe å se mer av dette møkkalaget i dette VM! Det hjalp ikke engang at møkkadommeren lot seg narre av tjuvtriksene de er så kjente for.

Både Italia og Frankrike ute av VM allerede. Bare England mangler for å gjøre det komplett deilig, men man kan vel ikke få alt man ønsker seg ;D


England må ut ja... Men jeg orker ikke noen dansk suksess heller, for da skal halve Norge plutselig være "litt danske" og Davy Wathne snakker om hvor dejligt det er med de daaaaanske drænge (alltid lang a på Davy´s "daaaanske") som gjør suksess på vegne av Norden.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Ghana må heller ikkje gjere det bra fordi då får rinnanbanden solgt Annan for hundreogørten millioner...
Gå av.

krøvel vellevold

Dokumentar om skandale-Italia anno 2006 på Nrk2 kl 2225 i kveld.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

NZ er første lag siden Belgia i 1998 som har røket ut i gruppespillet uten å ha tapt. At NZ skulle komme foran Italia, at Italia skulle ende sist, og at NZ skulle gå gjennom gruppespillet uten tap: Hva slags odds hadde man fått på det før VM? 1000? Det som mange (meg selv inkludert) så på noe av det svakeste som noen gang hadde deltatt i mesterskapet. Et lag som hadde slått ut New Caledonia, Fiji og Vanuatu i kvaliken. (De tapte faktisk 0-2 hjemme mot Fiji!). I den avgjørende runden slo de Bahrain (et land med 800 000 innb) med 1-0 sammenlagt over to kamper.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 24, 2010, 18:56:53 PM
NZ er første lag siden Belgia i 1998 som har røket ut i gruppespillet uten å ha tapt. At NZ skulle komme foran Italia, at Italia skulle ende sist, og at NZ skulle gå gjennom gruppespillet uten tap: Hva slags odds hadde man fått på det før VM? 1000? Det som mange (meg selv inkludert) så på noe av det svakeste som noen gang hadde deltatt i mesterskapet. Et lag som hadde slått ut New Caledonia, Fiji og Vanuatu i kvaliken. (De tapte faktisk 0-2 hjemme mot Fiji!). I den avgjørende runden slo de Bahrain (et land med 800 000 innb) med 1-0 sammenlagt over to kamper.


Den moderne fotballen er avslørt, for å sei det sånn :) .
Gå av.

Spelaren

Danmark - Japan 0-2... jeje ;) .
Gå av.

Derabilo

Må ærlig innrømme at jeg elsker dette. Uruguay seiler faktisk frem som en seriøs medaljekandidat!
Bergen ut av Norge -

Nixon

Det virker som at mange nesten automatisk holder med underdog-lagene i VM. Jeg har aldri hatt den tilbøyeligheten å holde med noen bare fordi de er små og sjarmerende. (Det er jo slik oransjepakket har fått så mange venner i fotball-Norge...) Jeg var kanskje blant en liten promille nordmenn som holdt med Tyskland i finalen mot Tsjekkia i 96!:)

Rød makt på Hansa

Derabilo

Jeg er fan av de som jeg synes det er artigst å se på - altså de som da spiller morsomst fotball. Det er vel vanskelig å si at England, Frankrike eller Italia har vært i nærheten av å spille sånn fotball. Da synes jeg det er kjekt at Slovakia slår ut Italia, og jeg elsker at lag som Uruguay og Ghana er med videre.
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Honda, han gjorde jo nesten som han ville utpå der... skulle berre sett det siste lille raidet hans bli krona av eit mål, han kunne sikkert ha dribla seg nærmere ellevemeteren før han skaut der, danskene gav jo uansett blaffen. Løp og kjøp, Friele kan spytte i nokre titalls millioner i lønn, resten kan tas av Bybaneprosjektet under posten "forbedring langs traseen".
Gå av.

krøvel vellevold

June 24, 2010, 22:40:09 PM #131 Last Edit: June 24, 2010, 22:41:40 PM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on June 24, 2010, 20:50:09 PM
Det virker som at mange nesten automatisk holder med underdog-lagene i VM. Jeg har aldri hatt den tilbøyeligheten å holde med noen bare fordi de er små og sjarmerende. (Det er jo slik oransjepakket har fått så mange venner i fotball-Norge...) Jeg var kanskje blant en liten promille nordmenn som holdt med Tyskland i finalen mot Tsjekkia i 96!:)




Klart folk holder med underdogene mot de store lagene. Alle holder jo med et hvilket som helst 3.div.lag mot et hvilket som helst Tippeligalag utenom sitt eget. Det handler vel mer om skadefryd overfor de store, enn at man nødvendigvis elsker de små. Dessuten liker jo folk at sensasjoner skjer. Det er mer å snakke om etter at New Zealand har slått Italia 2-0, enn etter at Italia har slått New Zealand 4-0. Så lenge sesnasjoner ikke innebærer at det er en rival som står for sensasjonen (f.eks. at RBK slår europeiske storlag), så er det jo det folk vil ha.
Legg ned hele klubben!

TCAC

For meg handler det stort sett mer om at det er morsommere å se gleden til et lag som aldri i verden hadde trodd de skulle prestere, enn et lag som "vet" de skal videre. Av storlagene er det uansett egentlig kun Tyskland og Nederland som er spiselige for min del, da de ikke virker så usympatiske og ekle som mange av de andre.


Markmus

Japan er syke. Det har vel knapt vært et eneste frisparkmål i VM så langt og så setter Japan to stykker i én og samme kamp :D Første var riktig nok av typen jeg hadde reddet.

De viser at det er fullt mulig å score på frispark og at de som sutrer bare kan gå og legge seg.
Ka du ve?

Markmus

For øvrig; angående frispark fra rett utenfor 16-meteren. Vi ser at muren tar seg av ett hjørne, mens keeper tar det andre (åpne) hjørnet. Det finnes alltid noen skyttere som vrir ballen over, under eller til siden for muren og inn i mål. Spørsmålet er; hvorfor setter man aldri noen til å markere motsatt stolpe av keeper? Det må da være griseenkelt å avverge mange mål på denne måten. Da kan man kun lirke ballen inn ved å treffe helt oppunder tverrligger.
Ka du ve?

dudo

Fordi da kan det angripende lag stable folk i det som ellers ville vært offside-sone?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Et usedvanlig godt poeng, Watson. Det var dagens brainfart fra min side.

Men hva med at en spiller stormer mot det udekkede hjørnet idet skytteren tar fart? Da rekker jo ikke noen å reagere.
Ka du ve?

dudo

Jeg er litt usikker på hva i allverden man skulle tjene på det, utover å sette en forsvarende spiller midlertidig ut av spill. Et skudd vil jo uansett være i mål innen forsvareren får stormet særlig langt. Det er en viss forskjell på hastigheten til en ball, og hastigheten til en forsvarer som attpåtil må aksellerere fra 0.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

June 25, 2010, 04:50:32 AM #138 Last Edit: June 25, 2010, 04:55:35 AM by krøvel vellevold
Kontinentene til 1/8-finalistene i de VM'ene det har vært spilt 1/8-finaler:

1986: 10 Eur., 4 S.Am., 1 M/N.Am., 0 Asia, 1 Afr., 0 Oce.
1990: 10 Eur., 4 S.Am., 1 M/N.Am., 0 Asia, 1 Afr., 0 Oce.
1994: 10 Eur., 2 S.Am., 2 M/N.Am., 1 Asia, 1 Afr., 0 Oce.
1998: 10 Eur., 4.S.Am., 1 M/N.Am., 0 Asia, 1 Afr., 0 Oce.
2002: 9 Eur, 2 S.Am., 2 M/N.Am., 2 Asia, 1 Afr., 0 Oce.
2006: 10 Eur., 3 S.Am., 1 M/N.Am., 0 Asia, 1 Afr., 1 Oce.

2010:
Europa: Min. 5 max 7. Desidert laveste noensinne. (Her regner jeg Portugal som allerede videre).
S.Am.: Min. 4 max. 5. Går Chile videre er det ny rekord.
M./N.Am.: Min. 2, max 3. Går Honduras videre er det ny rekord.
Asia: 2 videre
Afrika: 1 videre. Det har vært ett afrikansk lag i 1/8-finalen hver gang.
Oceania: 0 videre.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: dudo on June 25, 2010, 01:44:27 AM
Jeg er litt usikker på hva i allverden man skulle tjene på det, utover å sette en forsvarende spiller midlertidig ut av spill. Et skudd vil jo uansett være i mål innen forsvareren får stormet særlig langt. Det er en viss forskjell på hastigheten til en ball, og hastigheten til en forsvarer som attpåtil må aksellerere fra 0.


Dersom han starter samtidig som skytteren starter sitt løp mot ballen kan det jo gå, og då tar han nok angripende lag på sengen litt og - og skytteren tenker neppe åderkomdetenåpningbakmurenegchipperballentilensomkanskjeoppfattetdetoglapåsprangdit. Synes å huske å ha sett Bjarnason gjere dette, eller kanskje han berre måtte mige...
Gå av.

kabelmann

Quote from: Spelaren on June 25, 2010, 06:23:36 AMSynes å huske å ha sett Bjarnason gjere dette, eller kanskje han berre måtte mige...


Bjarnason gjorde dette ved flere anledninger, ja. Mener å huske han til og med reddet et skudd på streken på denne måten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Fanahallen

Selv bergensere gjør seg bemerket med vuvuleza, over 2 mill hits på youtube. Legg merke til Brann- sjerfet :)

http://www.youtube.com/watch?v=7B2LPxggvqY&feature=player_embedded

krøvel vellevold

Og i Molde har vårt gamle hat-objekt Ulrich Möller forsøkt å gjøre seg enda mer upopulær - nå også i Molde: http://fotball.bt.no/eliteserien/article172845.ece
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Fanahallen on June 25, 2010, 12:18:38 PM
Selv bergensere gjør seg bemerket med vuvuleza, over 2 mill hits på youtube. Legg merke til Brann- sjerfet :)

http://www.youtube.com/watch?v=7B2LPxggvqY&feature=player_embedded


Den videoen var faktisk bemerkelsesverdig god.

Markmus

Jeg fatter ikke at de gidder når de vet at alt blir fanget opp på kamera. Greit nok at det er kontakt mellom de to, men å slenge seg i bakken som om man har blitt skutt bakfra...

Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on June 26, 2010, 10:34:52 AM
Jeg fatter ikke at de gidder når de vet at alt blir fanget opp på kamera. Greit nok at det er kontakt mellom de to, men å slenge seg i bakken som om man har blitt skutt bakfra...


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 26, 2010, 23:28:26 PM #146 Last Edit: June 27, 2010, 02:01:45 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

June 27, 2010, 02:32:40 AM #147 Last Edit: June 27, 2010, 02:35:06 AM by Klaus_Brann
Quote from: krøvel vellevold on June 24, 2010, 22:40:09 PM
Quote from: Nixon on June 24, 2010, 20:50:09 PM
Det virker som at mange nesten automatisk holder med underdog-lagene i VM. Jeg har aldri hatt den tilbøyeligheten å holde med noen bare fordi de er små og sjarmerende. (Det er jo slik oransjepakket har fått så mange venner i fotball-Norge...) Jeg var kanskje blant en liten promille nordmenn som holdt med Tyskland i finalen mot Tsjekkia i 96!:)




Klart folk holder med underdogene mot de store lagene. Alle holder jo med et hvilket som helst 3.div.lag mot et hvilket som helst Tippeligalag utenom sitt eget.


Det er selvfølgelig en stor forskjell der.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 26, 2010, 12:42:19 PM


Det er utrolig få fotballspillere i dag som ville sagt noe sånt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Markmus on June 26, 2010, 10:34:52 AM
Jeg fatter ikke at de gidder når de vet at alt blir fanget opp på kamera. Greit nok at det er kontakt mellom de to, men å slenge seg i bakken som om man har blitt skutt bakfra..


Har vel lært på trening av diving Gerrard :)

Forøvrig er det ekstremt plagsomt å sjå på. At det førte til utvisning gjer det ikkje betre.

Go Up