• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VM

Started by Super Hasund, June 11, 2010, 14:26:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund

VM?....pøh ka en no det? Brann e jo isje med!

Men for de som ønsker se Sør Afrika-Mexico kan gjøre det her
http://thecurrentaffairs.com/watch-south-africa-vs-mexico-live-streaming-and-highlights-fifa-world-cup-2010.html

Mickey Mus Cup men fotball e alltid gøy
La Folket Synge

*Feltz*

Røde Jarl

Sitter Ã¥ ser pÃ¥ kampen mellom Sør Afrika og Mexico, første observasjon er at eg kommer til Ã¥ gÃ¥ rimelig fort lei av denne kostante summingen til dette berømte afrikanske instrumentet. Oppforderer ikke akkurat til supporter sang, da den overdøver det meste. Nesten like tragisk som den konstante trommingen til LSK fansen, men bare nesten.  ;)

krøvel vellevold

Quote from: Røde Jarl on June 11, 2010, 15:42:15 PM
Sitter Ã¥ ser pÃ¥ kampen mellom Sør Afrika og Mexico, første observasjon er at eg kommer til Ã¥ gÃ¥ rimelig fort lei av denne kostante summingen til dette berømte afrikanske instrumentet. Oppforderer ikke akkurat til supporter sang, da den overdøver det meste. Nesten like tragisk som den konstante trommingen til LSK fansen, men bare nesten.  ;)

Vi har nok mye å glede oss til etter VM også. Hvilken norsk supportergjeng blir først ute med å ta dette blåseinstrumentet i bruk?
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Eg klarte bare å følge med i 20 min. Så ga eg opp.
Den derre vuvuzuela var ufattelig plagsomt
La Folket Synge

*Feltz*

kabelmann

Jeg blir sprø av den derre forbanna summingen. Helvetes drit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann er best

Klarte ikke å se første kampen, sovnet under den :)
Men man blir fort lei av alt summingen
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

krøvel vellevold

Sjansen er vel tilstede for at noen stadiongjengere er tilstede i Sør-Afrika og tar med seg et slikt blåseinstrument hjem. Eller kanskje det snart selges her i byn? Det er bare et tidsspørsmål før denne jævelskapen finner veien til Stadion.
Legg ned hele klubben!

Brann er best

Quote from: krøvel vellevold on June 11, 2010, 22:48:15 PM
Sjansen er vel tilstede for at noen stadiongjengere er tilstede i Sør-Afrika og tar med seg et slikt blåseinstrument hjem. Eller kanskje det snart selges her i byn? Det er bare et tidsspørsmål før denne jævelskapen finner veien til Stadion.


Kommer den til Stadion så er kulturen ødelagt der oppe
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

osoerli

Ser eg ein slik utanfor Brann-stadion blir den knust.

Ellers mÃ¥ ein jo prøva Ã¥ sjÃ¥ om det finns nokon gode spelarar frÃ¥ ukjente ligaer som me kan fÃ¥ billeg.  Finns jo f.eks klubblause spelarar i troppen frÃ¥ New Zealand.  Nord-Koreanske spelarar (avhopparar) er sikkert heller ikkje dyre.  Satsar pÃ¥ at RBH er pÃ¥ plass.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Noen andre som la merke til at Henry ropte på hands mot slutten av kampen? ;D
Ka du ve?

Klaus_Brann

Jeg synes det så ut som om de fleste andre på laget hans gjorde det, mens han forholdt seg rimelig rolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: osoerli on June 11, 2010, 23:03:19 PM
Ser eg ein slik utanfor Brann-stadion blir den knust.


Du er tøff i trynet nå.
Men greit.
Du skal få en hundrings dersom du tar den fra disse to...

http://www.ba.no/sport/fotball/article5154999.ece
Rød makt på Hansa

TheRock

Med sine 127 desibel over 2x45 minutter er det dokumentert at vuvuzelaene er noe som kan gi hørselsskader. Av den enkle grunn tror jeg de vil bli bannlyst av NFF om de gud forby skulle bli populære blant kanarifuglene.

osoerli

Quote from: Nixon on June 12, 2010, 08:21:03 AM
Quote from: osoerli on June 11, 2010, 23:03:19 PM
Ser eg ein slik utanfor Brann-stadion blir den knust.


Du er tøff i trynet nå.
Men greit.
Du skal få en hundrings dersom du tar den fra disse to...

http://www.ba.no/sport/fotball/article5154999.ece

He he, kanskje ikkje knuse, men fylle med byggskum!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

June 12, 2010, 13:45:33 PM #14 Last Edit: June 12, 2010, 13:47:25 PM by krakra
Quote from: TheRock on June 12, 2010, 09:56:16 AM
Med sine 127 desibel over 2x45 minutter er det dokumentert at vuvuzelaene er noe som kan gi hørselsskader. Av den enkle grunn tror jeg de vil bli bannlyst av NFF om de gud forby skulle bli populære blant kanarifuglene.
Nah, det er jo koselig familiehygge og kan overdøve alle de stygge ordene som blir brukt. Tipper de blir påbudt, sammen med hørselvern.
Håper også Brann følger litt med på spillerne i dette VM. Vi får neppe toppscoreren, men det bør være noen vi kan ha sjans på.

Kai-Olai

En kamp er tynt grunnlag, men syns Khune på Sør-Afrika (keeperen) virket frisk.. Var ekstremt dyktig på igangsetting, og hadde noen bra TV-redninger! 22 år, og spiller på Kaizer Chiefs i Sør-Afrika.
Gjenstår å se om han er god over tid i VM, men han nok vært grei å ha.

Klaus_Brann

Argentinas angrepsrekke hadde vært grei å ha. Helt sinnsykt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2010, 15:22:16 PM
Argentinas angrepsrekke hadde vært grei å ha. Helt sinnsykt.


Tja. Den effektiviteten har me vel allereie?
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 12, 2010, 17:19:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2010, 15:22:16 PM
Argentinas angrepsrekke hadde vært grei å ha. Helt sinnsykt.


Tja. Den effektiviteten har me vel allereie?


Hehe, det er sant. Men etter 20 min av kampen så det ut som det fort kunne blitt 3-4 mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Spelaren on June 12, 2010, 17:19:34 PMTja. Den effektiviteten har me vel allereie?


Ja, og ikke bare det. Vi har den typen spillere i troppen allerede. Ta han lille nummer 10. Jeg fikk ikke helt med meg hva han het, men vi har en lignende spiller i Guastavino. Og når han ikke får spille i dagens system, ser jeg ingen grunn til å hente en tilsvarende driblefant.
Rød makt på Hansa

krakra

Denne Heinze da? Kunne han gitt Holmvik konkurranse?

krøvel vellevold

June 12, 2010, 20:14:14 PM #21 Last Edit: June 12, 2010, 20:15:45 PM by krøvel vellevold
Her er antagelig den eneste personen utenfor Sør-Afrika som ikke misliker 90 minutter med 180 decibel fra blåseinstrumenter: http://fotball.bt.no/blogg/roy_ellingsen/article171914.ece
Legg ned hele klubben!

Røde Jarl

Fint mÃ¥l av Green.  :o

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2010, 20:14:14 PM
Her er antagelig den eneste personen utenfor Sør-Afrika som ikke misliker 90 minutter med 180 decibel fra blåseinstrumenter: http://fotball.bt.no/blogg/roy_ellingsen/article171914.ece


Rett skal være rett; han er i Sør-Afrika...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2010, 21:03:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2010, 20:14:14 PM
Her er antagelig den eneste personen utenfor Sør-Afrika som ikke misliker 90 minutter med 180 decibel fra blåseinstrumenter: http://fotball.bt.no/blogg/roy_ellingsen/article171914.ece


Rett skal være rett; han er i Sør-Afrika...


Men han er ikke FRA Sør-Afrika!
Legg ned hele klubben!

Yngve


Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2010, 21:10:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 12, 2010, 21:03:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2010, 20:14:14 PM
Her er antagelig den eneste personen utenfor Sør-Afrika som ikke misliker 90 minutter med 180 decibel fra blåseinstrumenter: http://fotball.bt.no/blogg/roy_ellingsen/article171914.ece


Rett skal være rett; han er i Sør-Afrika...


Men han er ikke FRA Sør-Afrika!


Det var en spøk, jeg skjønte du mente det.
For øvrig har han en del gode punkter, som jeg er enig i.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

Quote from: Røde Jarl on June 12, 2010, 20:14:54 PM
Fint mÃ¥l av Green.  :o



Ja, trodde nesten det var Norge som var med i VM en stund der

Træen

Løp og kjøp. Han kan jo være et greit alternativ til Opdal  ;)?!?

vebo

http://www.dagbladet.no/premierleague/blogg/?p=547

"Bafana Bafana, et voldtatt øre og 800 volt" av MORTEN PEDERSEN

Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

En ting er at ex-VIF'er Siem er sjef for PL i Sør-Afrika. Men han har faen meg oppkalt en av klubbene etter sin gamle klubb også. For øvrig kred for å skrive det på riktig måte: http://en.wikipedia.org/wiki/Engen_Santos
Legg ned hele klubben!

vebo

Lillestrøm og stormen er jo himmel i forhold til dette drittet!
Tiocfaidh ár lá

Larsi Ã?en

VM ble drept av horn :(

Håper " Super Deutschland " klarer å få en stopper for horn blåsing på sine kamper.
Opp med det flagget!

Markmus

Nigerias keeper hadde vært veldig grei å ha :) Vincent Enyeama het han.
Ka du ve?

dudo

Verdensstjerne på FM i årevis. Tenk hadde Aabrekk brukt verktøyet skikkelig! ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Hva kanal går Italia-Paraguay på i kveld? Og hvor kan den evt streamest med bra kvalitet? Gjelder forsåvidt også Nederland- Danmark - noen bra streamesider? Hade plalagt at tv2 sumo skulle vise alle.
Tiocfaidh ár lá

dudo

June 14, 2010, 11:01:31 AM #36 Last Edit: June 14, 2010, 11:03:17 AM by dudo
http://static.vg.no/uploaded/vgdesk/grafikk/2010/fotballvm/vm_tv_program.pdf

Edit: Ellers finner du en utmerket oversikt over streamer på myp2p.eu.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Erlend

Italia-Paraguay går også på dansk tv 2 og svensk SVT 1

krøvel vellevold

Blir ikke noe 17.mai-fløyte-forbud i VM likevel, leser jeg. Like greit. Det er jo Sør-Afrikas fest, så da må de jo få lov til å bruke greiene. Og alle vet jo at hvis FIFA hadde satt ned et forbud, så hadde rasisme- og kulturimperialisme-konspirasjonsteoriene florert. Men jeg håper virkelig at det blir forbud mot det på Brann Stadion. Det trenger ikke nødvendigvis være bortesupportere som tar det med seg. Kan like gjerne være noen morroklumper som syns at det er kjempegøy med alt som er in og alt lager lyd. Det er jo folk som har tatt med seg megafon for å være "morsomme" tidligere...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Hvorfor kan ikke alle de kunnskapsrike kommentatorene lære seg at det er Nederland, ikke Holland, som spiller mot Danmark??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

vebo

June 14, 2010, 17:18:37 PM #42 Last Edit: June 14, 2010, 17:21:40 PM by vebo
Ja, som om de ikke hadde nok drit der borte fra før av..

Edit: Som en liten digresjon består ikke Oslo av anglofile, men danskofile supportere. Danske klappehatter FTW! Kanskje ikke rart mtp at de snakker bortimot dansk der borte.
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: vebo on June 14, 2010, 17:18:37 PM
Ja, som om de ikke hadde nok drit der borte fra før av..

Edit: Som en liten digresjon består ikke Oslo av anglofile, men danskofile supportere. Danske klappehatter FTW! Kanskje ikke rart mtp at de snakker bortimot dansk der borte.


Tja, halvdansker finnes jo. Markmus har kanskje nokre innspel her :) .
GÃ¥ av.

Markmus

Quote from: Spelaren on June 14, 2010, 19:59:08 PM
Quote from: vebo on June 14, 2010, 17:18:37 PM
Ja, som om de ikke hadde nok drit der borte fra før av..

Edit: Som en liten digresjon består ikke Oslo av anglofile, men danskofile supportere. Danske klappehatter FTW! Kanskje ikke rart mtp at de snakker bortimot dansk der borte.


Tja, halvdansker finnes jo. Markmus har kanskje nokre innspel her :) .


haha, ja, men selv jeg ville ikke kledd meg i danske supportereffekter :P
Ka du ve?

vebo

På kryss og tvers av VM-tråder så er dette ganske morsomt!
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Ser ut til at et forbud kan bli nødvendig på Stadion:

http://fotball.bt.no/vm2010/article172068.ece
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2010, 12:04:52 PM
Ser ut til at et forbud kan bli nødvendig på Stadion:

http://fotball.bt.no/vm2010/article172068.ece


Huff, dette ser mørkt ut. Kun et spørsmål om tid før ein supportergjeng som f.eks Kjernen smugler disse inn på Stadion i rævholene sine og fløyter som berre søren.
GÃ¥ av.

krakra

Er mer redd for at supportergruppene med ekstreme markeringsbehov som Stormen eller Kanaris skal finne på å ta dette i bruk. I Stormen har de jo denne gartnere som må være Norges mest pr-kåte supporter som lagde det hornet sitt. Jeg frykter Stormen.

Erlend

Får bare satse på at en gruppe tar ansvar og kaster masse vuvuzelaer på banen

Go Up