• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Steinar Nilsen er gått av (tidlig. Steinar Nilsen må gå)

Started by vebo, May 19, 2010, 18:51:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Nå gidder jeg ikke mer! Spillerene gjør ikke jobben sin, men det er en person som skal ta ansvar for slikt begredelig spill. Det er treneren.

Nilsen går vel også langt i å legge hodet på huggestabben til styret i intervjuet med Davy. Pell samen hem no!!
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Kvelden vil vel gi svar på om han har stolthet eller om han er en sluttpakkerytter.

Kruxleiven

Jeg har fremdeles troen på Nilsen. Mange har sagt det tidligere, men jeg er ikke mindre enig for det. Det hjelper ikke å bytte trener nå. Spillet de siste kampene tilsvarer flere poeng enn hva vi har. Hva som gjør at vi røk i denne cupkampen derimot vet jeg ikke.

Markmus

DRA til helvete, Nilsen. Jeg ga deg hele forrige sesong fordi alle trenger tid, men du er rett og slett en skandaløst dårlig trener. Håper inderlig at du har noe annet å falle tilbake på.
Ka du ve?

Belfort

Virket nesten i intervjuet så Nilsen er innstilt på at han får sparken i kveld

Markmus

At han får sparken er en selvfølge. Noe annet er virkelig skandaløst.
Ka du ve?

Kruxleiven

Merkelig da at Tromsøfansen har en helt motsatt oppfatning. 2 ganger kom han inn og reddet Tromsø fra bunnstriden til en trygg tabellplassering. En trener lever av resultater og folk husker som oftest kun de siste kampene. Imidlertyid vil jeg ikke gå med på at han er en dårlig trener. Om Steinar får sparken i Brann ser vi han som trener for et annet topplag i Norge senere.

Hatleking

Quote from: Markmus on May 19, 2010, 18:59:42 PM
At han får sparken er en selvfølge. Noe annet er virkelig skandaløst.


Ja - eg er spend på forsetjinga. Og du vil ha Mons tilbake? Det er jo eit godt alternativ.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: Kruxleiven on May 19, 2010, 19:01:05 PM
Om Steinar får sparken i Brann ser vi han som trener for et annet topplag i Norge senere.


Glemmesak.
Gå av.

pidre

Blir bare absurd om Nilsen må gå, og RBH blir sittende.
Saludar a los monos!

Markmus

Quote from: Hatleking on May 19, 2010, 19:01:15 PM
Og du vil ha Mons tilbake? Det er jo eit godt alternativ.


Jeg tar det som en selvfølge at du er helt enig og ikke er sarkastisk, for det ville vært latterlig.
Ka du ve?

Hatleking

Sjølvsagt er eg einig. No er eg berre tung i hovudet, og det er vanskeleg å formulere skikkelege setningar.

steinbygger

Tror ikke han får sparken, men ser ikke bort fra at han trekker seg selv. Han er for stolt til å trene ett lag hvor han ikke får feedback fra spillerene og hvor han blir lurt av de som ansetter han, samtidig som alle ledd rundt han er inkompetent så det holder.

vebo

Quote from: Spelaren on May 19, 2010, 19:04:17 PM
Quote from: Kruxleiven on May 19, 2010, 19:01:05 PM
Om Steinar får sparken i Brann ser vi han som trener for et annet topplag i Norge senere.


Glemmesak.


Godt mulig, men aldri kommer han til å gjøre Brann til et topplag!
Tiocfaidh ár lá

Hatleking

Litt surrealistisk at han for to dagar sidan hausta, om lite, hyllest i prosesjonen, og at han no vert hata :P

Derabilo

Nilsen har fremdeles min tillit. Det går ikke an å gi en mann så dårlige rammebetingelser og forvente det store. Det er ingen tvil om at dagen i dag er så langt under pari som en kan komme - men tenk tilbake på 16. mai kampen. Da var jeg stolt over det ene poenget som Brann klarte å kjempe med seg. Flere kamper i år har innstillingen vært fantastisk - men resultatet har ikke komt. Det tror jeg ligger mer i spillerne sine hender enn treneren. Vi skaper flest sjanser, men evner likevel ikke å vinne kamper.

For 3 dager siden tenkte jeg at dette var et lag som jeg kunne vært stolt over, uansett hvordan sesongen ville gå, dersom de viste samme innsatsen og innstillingen gjennom det hele. Jeg synes fremdeles det skal gå noen kamper for å se om det vi viste i den kampen kan holde seg. Så skal vi heller dra frem igjen denne kampen dersom dette fortsetter.

Btw: DERSOM Nilsen skulle trekke seg håper jeg han gjør det høylydt og tar et kraftig oppgjør med all uproffesjonalitet i klubben.
Bergen ut av Norge -

kabelmann

Var det noen som helst grunn til å hylle han i prosesjonen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: Hatleking on May 19, 2010, 19:12:53 PM
Litt surrealistisk at han for to dagar sidan hausta, om lite, hyllest i prosesjonen, og at han no vert hata :P


Han fikk hyllest i toget? Kyss meg i ræven. Enten var det til spillerne eller så hadde Nilsen selv leid inn folk til å hylle ham, eller så var det motstanderfans. Finnes virkelig ikke Brann-supportere som er dumme nok til å hylle den klovnen.
Ka du ve?

Spelaren

Steinar Nilsens dager som Brann-trener burde ha vært diskusjonstemaet i Brann-styret, men etter den siste tids forfremmelse og utvidelse av hans ansvarsområde kan me vel skyte ei kvit pil etter den tanken. Til sommeren skal han, i tillegg til å takle det massive trykket frå ein heil by som ønsker han langt pokkerivold nordover, samle krefter til å finne nye forsterkninger. For seriøst folkens, dette laget skriker etter spelarar med elementære ferdigheter og som ikkje ser ut som skremte kaniner så snart ein motstander nærmer seg.

Fakiri og Holmvik må seies å vere blant Branns svakeste idag, sjølv om det er vanskeleg å plukke ut blant alt pisset. At disse belaster Branns budsjett med meir enn lunsjpenger er meg ei gåte, eg har spelt sjuerfotball på løkka med folk som sender bedre pasninger enn disse her, sjølv i Vennesla... Roald har opptrådd som reineste trygdekontoret som øser ut midler til hjelpetrengende halvinvalide skrotinger, og Nilsen har ikkje baller nok til å motivere denne gjengen til å blø for drakten. Det såg halvvegs lovende ut sommerstid i fjor, men no ser det igjen ut som dritt.

Jaiteh har stoppet utviklingen sin, og ser knapt bedre ut enn då han kom, Guntveit surrer rundt med ingen peiling, trefoten frå Island, ein minisvindel á la Glitnir, har verken teknikk eller innsatsvilje og Solli snurret omtrent like mykje som platene sine, uten å komme til særleg mange innleggsforsøk.

Nei, denne kvelden var mørk, som ein beksvart tunnel der lyset har gått. Og det lyset me skimter langt der framme er neppe tunnellmunningen, snarere eit godstog ved navn Brandtun som messer om logistikkprosessprosedyrer og symbioseprosjektekvivalenter.
Gå av.

Spelaren

Quote from: vebo on May 19, 2010, 19:10:47 PM
Quote from: Spelaren on May 19, 2010, 19:04:17 PM
Quote from: Kruxleiven on May 19, 2010, 19:01:05 PM
Om Steinar får sparken i Brann ser vi han som trener for et annet topplag i Norge senere.


Glemmesak.


Godt mulig, men aldri kommer han til å gjøre Brann til et topplag!


Nei, det er glemmesak at eit topplag kjem til å bry seg med å hente dette vrakgodset etter at han har ført oss til Adecco.
Gå av.

Monni

Quote from: Derabilo on May 19, 2010, 19:13:48 PM
Nilsen har fremdeles min tillit. Det går ikke an å gi en mann så dårlige rammebetingelser og forvente det store. Det er ingen tvil om at dagen i dag er så langt under pari som en kan komme - men tenk tilbake på 16. mai kampen. Da var jeg stolt over det ene poenget som Brann klarte å kjempe med seg. Flere kamper i år har innstillingen vært fantastisk - men resultatet har ikke komt.


Rammebetingelser?? Man trenger da ikke særlig gode rammebetingelser for å slå et 3.divisjonslag??
Dette er Steinar Nilsen sitt ansvar. Han har ikke prestert noe som helst som Brann trener.

Nilsen må gå!! Alle må gå!!

eivhelle

Quote from: Spelaren on May 19, 2010, 19:17:47 PM
trefoten frå Island, ein minisvindel á la Glitnir, har verken teknikk eller innsatsvilje og Solli snurret omtrent like mykje som platene sine, uten å komme til særleg mange innleggsforsøk.



Vi kan jo forsåvidt unnskylde Sævarsson med at han ikke var i troppen til denne kampen. Bortsett
fra det er jeg vel for så vidt enig i det meste.

Spelaren

Quote from: eivhelle on May 19, 2010, 19:26:52 PM
Quote from: Spelaren on May 19, 2010, 19:17:47 PM
trefoten frå Island, ein minisvindel á la Glitnir, har verken teknikk eller innsatsvilje og Solli snurret omtrent like mykje som platene sine, uten å komme til særleg mange innleggsforsøk.



Vi kan jo forsåvidt unnskylde Sævarsson med at han ikke var i troppen til denne kampen. Bortsett
fra det er jeg vel for så vidt enig i det meste.


Eg har riktignok skrevet det samme i fleire veker no, og klipper og limer litt frå gamle gullkorn...
Gå av.

Derabilo

Quote from: Monni on May 19, 2010, 19:24:52 PM
Quote from: Derabilo on May 19, 2010, 19:13:48 PM
Nilsen har fremdeles min tillit. Det går ikke an å gi en mann så dårlige rammebetingelser og forvente det store. Det er ingen tvil om at dagen i dag er så langt under pari som en kan komme - men tenk tilbake på 16. mai kampen. Da var jeg stolt over det ene poenget som Brann klarte å kjempe med seg. Flere kamper i år har innstillingen vært fantastisk - men resultatet har ikke komt.


Rammebetingelser?? Man trenger da ikke særlig gode rammebetingelser for å slå et 3.divisjonslag??
Dette er Steinar Nilsen sitt ansvar. Han har ikke prestert noe som helst som Brann trener.

Nilsen må gå!! Alle må gå!!


Det er idioti å sparke noen på grunnlag av en kamp. Det er derfor jeg snakker om et litt større bilde. Nei - sesongen har vært horribel - men i flere kamper har vi hatt en uflaks utav en an verden. Vi har fortjent så utrolig mye mer enn der vi ligger, og det er pga det jeg forsvarer Nilsen. Kampen i dag kan ikke forsvares.
Bergen ut av Norge -

Bolsen

Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener

skuteviken

Quote from: Markmus on May 19, 2010, 19:15:52 PM
Quote from: Hatleking on May 19, 2010, 19:12:53 PM
Litt surrealistisk at han for to dagar sidan hausta, om lite, hyllest i prosesjonen, og at han no vert hata :P


Han fikk hyllest i toget? Kyss meg i ræven. Enten var det til spillerne eller så hadde Nilsen selv leid inn folk til å hylle ham, eller så var det motstanderfans. Finnes virkelig ikke Brann-supportere som er dumme nok til å hylle den klovnen.


Faen så jævlig usaklig...
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Ricky

Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Kan vi bli verre?

Spelaren

Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Kanskje det finnes trenere som evner å lære sine elleve disipler eit spelemønster som holder mot lag frå nivå fire? Det går jo an å tru at det finnes slike ting på markedet, rundt Lungegårdsvann eller i ein hvilken som helst taxi som kjører rundt i Bergen...
Gå av.

Markmus

Quote from: skuteviken on May 19, 2010, 19:31:54 PM
Quote from: Markmus on May 19, 2010, 19:15:52 PM
Quote from: Hatleking on May 19, 2010, 19:12:53 PM
Litt surrealistisk at han for to dagar sidan hausta, om lite, hyllest i prosesjonen, og at han no vert hata :P


Han fikk hyllest i toget? Kyss meg i ræven. Enten var det til spillerne eller så hadde Nilsen selv leid inn folk til å hylle ham, eller så var det motstanderfans. Finnes virkelig ikke Brann-supportere som er dumme nok til å hylle den klovnen.


Faen så jævlig usaklig...
Ka du ve?

skuteviken

Brann må vinne kamper å få selvtillit, uten at det unnskylder NOE!! Men det er ikke vanskelig å se hva som er galt. Våre beste spillere må i tillegg spille på en åker. Jeg har virkelig ikke energi til å skrive mer nå, men jeg klarer ikke å få dette hatet til Nilsen, han har min respekt fremdeles. Jeg mener dog at når vi møter et 3. divisjonslag, så SKAL laget vinne. Det vil si at spillerne må ta en stor del av ansvaret denne kampen her!!! Faen for et møkkalag!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Er det ikke en treners oppgave å få laget til å spille?
Ka du ve?

Markmus

Og hvorfor i pokker lot ikke Nilsen Amankwah og Mjelde spille? Møter man lokale lag / rivaler, så er spillere med lokal forankring verdifulle å ha med siden de vet bedre enn andre hvor mye akkurat disse kampene betyr. "Utlendinger" (folk utenfra Bergen) vet vel knapt at Fyllingen er en bydel.
Ka du ve?

kabelmann

At Brann må spille på en åker ser ikke ut til å være annet enn ren og skjær flaks så langt. De har i det minste fått gjort seg vant med underlaget, mens motstanderne som er vant til å spille på biljardduker må spille på det uvante føret for første gang.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Brann sliter. Det kunne faktisk skjedd uansett trener. Hvem i all verden vil liksom trene Brann etter Nilsen når de vet at de får alle imot seg med en gang laget møter motgang?

Monni

Quote from: Derabilo on May 19, 2010, 19:30:22 PM
Quote from: Monni on May 19, 2010, 19:24:52 PM
Quote from: Derabilo on May 19, 2010, 19:13:48 PM
Nilsen har fremdeles min tillit. Det går ikke an å gi en mann så dårlige rammebetingelser og forvente det store. Det er ingen tvil om at dagen i dag er så langt under pari som en kan komme - men tenk tilbake på 16. mai kampen. Da var jeg stolt over det ene poenget som Brann klarte å kjempe med seg. Flere kamper i år har innstillingen vært fantastisk - men resultatet har ikke komt.


Rammebetingelser?? Man trenger da ikke særlig gode rammebetingelser for å slå et 3.divisjonslag??
Dette er Steinar Nilsen sitt ansvar. Han har ikke prestert noe som helst som Brann trener.

Nilsen må gå!! Alle må gå!!


Det er idioti å sparke noen på grunnlag av en kamp. Det er derfor jeg snakker om et litt større bilde. Nei - sesongen har vært horribel - men i flere kamper har vi hatt en uflaks utav en an verden. Vi har fortjent så utrolig mye mer enn der vi ligger, og det er pga det jeg forsvarer Nilsen. Kampen i dag kan ikke forsvares.

Så da har vi vært uheldig i hele forrige sesong og frem til nå denne sesongen? Ok da er det vel bare å vente på bedre tider... Det er noe med at når ting gjentar seg selv så er det som regel ikke tilfeldig. Jeg er ikke sikker på om vi har sett de samme kampene, for jeg kan ikke huske å ha sett så veldig mange kamper der innstillingen har vært fantastisk.

Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Det er vel neppe tilfelle at vi tror det, men noe må gjøres. SKB har vel ikke akkurat midler til å bytte ut hele laget? Jeg mener også at troppen bør være vesentlig høyere på tabellen enn hva som er tillfelle. SKB har nok ikke tropp til å kjempe om seriegull, men de bør absolutt kjempe om en plass blandt de 5-6 beste i tippeligaen. Cup kampen er en skandale som bør koste ham jobben, men uavhengig av denne kampen så mener jeg at Steinar Nilsen ikke har levert varene.

Bolsen

Vanskelig å få et lag til å spille, når halvparten er 0.5 år unna å bli fotball pensjonert, mens resten har vanskeligheter me å greie fotballmerket fra barneskolen

Stubbs

May 19, 2010, 19:54:32 PM #37 Last Edit: May 19, 2010, 19:56:19 PM by Stubbs
Quote from: Markmus on May 19, 2010, 19:35:50 PM
Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Er det ikke en treners oppgave å få laget til å spille?

Hvis det er noen  brannspillere som ikke vet at de skal "spille", så er det på tide å pensjonere seg.
Syns jeg hører Huseklepp prøve å forklare dagens tap, "ehh....Steinar sa ingenting om at vi skulle spille, så da kunne jo ikke vi vite det"

Markmus

Regner med at du var innforstått med at jeg mener 'å spille sammen'?
Ka du ve?

Brann_ruler

Det blir alt for enkelt å skylde nedturen på NIlsen. Han har aldri fått lov til å sett sitt preg på stallen. Det er RBH og Styret som arkitektene for denne fadesen av et brannlag.

Kjøpene elendige, salgene latterlige, ungdomssatsningen uten effekt, kontraktsforhandlinger håndtert på en elendig måte.

RBH må komme seg så langt unna brann som det er mulig. Styret og administrasjonen kan brenne i helvete.


Klarer ikke å forstå hvordan en annen trener kan snu denne skuten. Vi har så mange og åpenbare mangler i 11`eren og i stallen at det er helt fantastisk. Det verste er at det var mange som så dette før sesongen startet. Men tunnelsynet og kameraderiet i idrettsveien var for dominerende til at ansvarlige personer tok konsekvensene.

La oss si at Nilsen får sparken/ sier opp. SKal vi igjen sette vår lit til RBH? VI er på full fart ned i adecco, og den ansvarlige sitter enda på stadion. Hans inkompetanse eier ingen grenser, aldri tatt ansvar for noe, løyet jeg har ingen ord.

krakra

Det er for simpelt å skylde på noen for dette tapet. All motgang må ikke nødvendigvis ha en syndebukk.

bbjorn

Quote from: Markmus on May 19, 2010, 19:38:00 PM
Og hvorfor i pokker lot ikke Nilsen Amankwah og Mjelde spille? Møter man lokale lag / rivaler, så er spillere med lokal forankring verdifulle å ha med siden de vet bedre enn andre hvor mye akkurat disse kampene betyr. "Utlendinger" (folk utenfra Bergen) vet vel knapt at Fyllingen er en bydel.

KEO

Dette går på ren motivasjon og konsentrasjon inn mot kamp start... når Nilsen ikke klarer å få spillerene til å heve seg opp til 100% så har han ingen ting som leder for SKB lenger. Dette kan ikke være noe å diskutere lenger.
Nu kør vi!

Klaus_Brann

Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Jepp, enig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bolsen

Selv Hitler me trusler om konsentrasjonsleir hadde ikkje fått disse gutta te å heve seg te 100 %..Umulig..En hver spiller i Tippeligan skal faen greie å ha styrke til å heve seg nok til å slå et 3 div lag.


Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 19, 2010, 19:35:50 PM
Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Er det ikke en treners oppgave å få laget til å spille?


Den blir for lettvint Markmus. Du må gjerne hate på Nilsen, men å gi han all skyld for at ikke Huseklepp eller de andre scorer på en av de ti sjansene vi hadde forrige kamp, eller klarer å slå Fyllingen i dag, blir bare for dumt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Nilsen må selvsagt gå, men folk bør holde seg for god til å slenge med den obligatoriske samehetsen. Nilsen er et menneske, en familiefar, tenk fordømt nøye gjennom hva dere lirer av dere.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2010, 20:16:13 PM
Quote from: Markmus on May 19, 2010, 19:35:50 PM
Quote from: Bolsen on May 19, 2010, 19:31:01 PM
Morsomt å tro at folk tror at Brann blir et bedre lag med en gang de får ny trener


Er det ikke en treners oppgave å få laget til å spille?


Den blir for lettvint Markmus. Du må gjerne hate på Nilsen, men å gi han all skyld for at ikke Huseklepp eller de andre scorer på en av de ti sjansene vi hadde forrige kamp, eller klarer å slå Fyllingen i dag, blir bare for dumt.


Kan me skylde på Nilsen for kamptroppen?
Gå av.

krakra

Quote from: KEO on May 19, 2010, 20:10:13 PM
Dette går på ren motivasjon og konsentrasjon inn mot kamp start... når Nilsen ikke klarer å få spillerene til å heve seg opp til 100% så har han ingen ting som leder for SKB lenger. Dette kan ikke være noe å diskutere lenger.
Det går på selvtilitt og spillerglede. Når spillerne tydeligvis ikke trives utpå og er totalt blottet for selvtillitt påvirker det selvfølgelig spillet deres. De er mer redd for hva som skjer hvis de taper den og den kampen istedenfor å glede seg til å vinne. De merker selvfølgelig presset rundt klubben og har det selvfølgelig vondt i en slik situasjon. Dette gjør at de spiller dårlig og får det enda vondere noe som igjen gjør at de spillere enda dårligere. En ond spiral. Det har vært flere tilfeller hvor lag har slitt på denne måten og supporterne har skreket etter trenerens avgang, mens ledelsen har støttet treneren og laget har reist seg og etterhvert fått suksess. Man kan ikke sparke treneren hver eneste gang laget er i trøbbel.

Noen ganger trenger man nytt blod og friske ideer. Andre ganger må man stå støtt gjennom stormen. Denne gangen tror jeg faktisk det sunneste vil være å gi Nilsen tillitt til å komme seg ut av denne smørja. Jeg tror Brann vil være tjent med det. Hva som er riktig vil kanskje fremtiden vise.

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2010, 20:16:13 PM
Du må gjerne hate på Nilsen, men å gi han all skyld for at ikke Huseklepp eller de andre scorer på en av de ti sjansene vi hadde forrige kamp, eller klarer å slå Fyllingen i dag, blir bare for dumt.


Grunnen til at vi ikke scorer er jo at vi ikke har noen spisser. Ikke på banen, ikke på benken og ikke i stallen.

Go Up