• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Selge Stadionnavnet?

Started by Northside, May 14, 2010, 20:43:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Fanahallen

Hardball & Brann Stadion.
Hansa & Brann Stadion.

Mulig jeg hadde godtatt en av de nevnte ovenfor.

Men sjela selger de med navnebytte av Brann Stadion

Gulløl

Trolig er det hovedsaklig Bjørn Dahl som jobber med å selge stadionnavnet(tror jeg) nå som han har gått av som daglig leder og er satt til andre arbeidsoppgaver. Han har god kontakt med sponsorene. Tipper han allerede har vært i kontakt med Trond Mohn og å selge navnet til selskapet hans, da blir i tilfelle navnet på stadion Frank Mohn stadion eller FRAMO stadion. Noen som vet hva inntekter de andre norske eliteserieklubbene har fått årlig på sine salg av stadionnavnene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Fanahallen on May 20, 2010, 22:08:16 PM
Hardball & Brann Stadion.
Hansa & Brann Stadion.

Mulig jeg hadde godtatt en av de nevnte ovenfor.

Men sjela selger de med navnebytte av Brann Stadion



Hardballs @ Stadion ;D
Ka du ve?

Joggi Bogga

Jeg er delt i synet på salg av navnet. Utgangspunktet mitt er at "Brann Stadion" ikke er til salgs, men alt har sin pris.

Er det noen som vet hva man kan få for et stadionnavn?

Er det ca 250k, altså nok til å lønne kalven, sier jeg nei.
Er det nok til å kjøpe to unge etablerte fremadstormende spillere sentralt i banen, er jeg helt klart for.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

May 20, 2010, 22:44:02 PM #104 Last Edit: May 20, 2010, 22:54:59 PM by Gulløl
Sant denne artikkelen om hva Stabæk tjener på sin avtale.
http://e24.no/medier-og-reklame/article2502371.ece

115 millioner kroner over 11 år er en betydelig inntekt. Og Brann sitt stadion bør ha en enda større verdi, kanskje ca. 15 mill årlig. Kan Brann si nei til en slik inntekt i dagens økonomiske situasjon for klubben ?  Nei mener jeg. Denne inntekten kunne kanskje allerede i sommer blant annet bidratt til viktige forsterkninger som kunne reddet laget fra nedrykk. Argumentene bør være meget gode for å si nei til en slik inntekt. Så stå på Brann og selg stadionnavnet. Men det skal vel godt gjøres å få dette på plass på kort sikt, trolig trenger en både sommer og høst for å gjennomføre prosessen og få ting på plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Onside !!!

Quote from: Gulløl on May 20, 2010, 22:36:52 PM
Noen som vet hva inntekter de andre norske eliteserieklubbene har fått årlig på sine salg av stadionnavnene ?


Det er pent lite hyggelige summer. Generelt, både i Norge og ellers i europa, selges navnet for en 10 år periode. Ofte med en løsning der bedriftene betaler en "startsum" på 30-50% og der etter ett årlig beløp. Har ikke info om konkrete avtaler i Norge.

Komplett.no Arena: 15 millioner over 10 år.
Mener å huske at Odd fikk 40 millioner over 10 år?

Vanskelig å sammenligne Aker stadion, Telenor arena, og Sør arena ettersom disse har i hovedsak lagt penger inn i selve byggingen av stadion.

krakra

Hvorfor skulle Stadionnavnet til Brann være så mye mer verdt en Telehor Arena? Det var et nytt stadion som uansett måtte ha et nytt navn og dermed ikke hadde noe navn som allerede var godt banket inn i hodene til folk og "salget" av deres stadionnavn ble neppe like negativt mottatt hos deres supportere både fordi de aldri hadde noe stadionnavn som ble byttet ut og fordi Stabæksupportere driter mer i slikt. De syns jo det er kjempemessig å se laget spillet fotball inne i en gymsal på plastdekket sitt.

Jeg tror det vil være vanskeligere å markedsføre Brann Stadion som noe annet enn Brann Stadion. Toro Arena vil ikke sette seg like godt som Telenor Arena og det vil dessuten vekke flere negative følelser. Så jeg tror ikke vårt Stadionnavn ville vært verdt så mye mer enn Telehor. Faktisk kan det være verdt mindre.

Men jeg vet ikke, har ingen økonomisk utdanning. Bare gjetting. Likevel mener jeg å huske en artikkel fra noen år siden hvor det ble påpekt at Stadionnavnet neppe er mye verdt.

Joggi Bogga

Stabæks inntekter er større enn jeg hadde forestillt meg. Hvis en antar at noen er villig til å bidra 10-15 mill per år, så kan Brann for min del bare selge. Summen utgjør en såpass stor prosentmessig andel av omsetningen vår at det er vanskelig å si nei.

Man får spillere i Sapara, Sharner og Olofinjana klassen for en slik sum. Tenk å få en slik hvert år. Eller man kan finansiere en god speideravdeling og likevel ha penger til overs.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Men Stabæk blir uansett noe annet, tror jeg. Jeg mener at avtalen mellom Telehor og Stabæk var at Telenor skulle finansiere deler av byggingen mot at de fikk navnet. Er usikker på dette, men det ser iallefall ikke ut som Stabæk bruker noe særlig av pengene i driften. Dyre spillere har de iallefall fortsatt ikke råd til å kjøpe.

Gulløl

May 20, 2010, 23:29:12 PM #109 Last Edit: May 20, 2010, 23:35:17 PM by Gulløl
Brann sitt budsjett for 2010 var på 61,5 millioner kroner i sponsorinntekter. Så vidt jeg husker fra det som er meddelt når de dette budsjettet omtrent. Et salg av stadionnavnet som f.eks. kan gi 15 mill ekstra er en økning som høres fornuftig ut ut fra sponsorverdien totalt som er i dag.

Vet ikke hva Sparebanken Vest betaler årlig som hovedsponsor men et salg av stadionnavnet bør ha en noe større verdi slik jeg ser det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Joggi Bogga on May 20, 2010, 22:41:35 PM
Jeg er delt i synet på salg av navnet. Utgangspunktet mitt er at "Brann Stadion" ikke er til salgs, men alt har sin pris.

Er det noen som vet hva man kan få for et stadionnavn?

Er det ca 250k, altså nok til å lønne kalven, sier jeg nei.
Er det nok til å kjøpe to unge etablerte fremadstormende spillere sentralt i banen, er jeg helt klart for.


1,5 mill i året, Sandefjord (Komplett)
~3 mill i året, Odd (Skagerak)
3,5 mill i året, Start (Sp.b Sør)

Brann vurderte selv stadionnavnet sitt til å være verdt ca 6-7 mill i året (den gangen Brann fortsatt var et topplag). Jacob Lund vurderte verdien til "i alle fall 4 mill". Tror nok disse tallene er laaangt nærmere realiteten enn f.eks de 15 millionene pr år som noen andre snakket om lengre oppe.

krøvel vellevold

Hallo? Selge stadionnavnet for noen millioner i året? Om det så er 15 mill pr år; hva så? Tror folk at seriegullet er sikret for 15 mill? De 15 millene kan jo fort skusles vekk på en flopp. 15 mill (om det i det hele tatt skulle bli så mye) er jo latterlig LITE for å selge navnet!
Legg ned hele klubben!

Jrgn

Kall meg kommers, men for meg har det ikke så mye å si om tribunen jeg sitter på heter Frydenbø eller Hansa, når det fører til at Brann får store inntekter ved å kalle tribunen Frydenbø. På samme måte er det heller ikke noe problem for meg om stadion heter Brann Stadion eller Framo Stadion. For 10 millioner i året de neste 10 årene, vil man kunne fokusere mer på det sportslige enn "produktet" som det snakkes så mye om. Det forandrer ingenting for min stadionopplevelse hva stadion heter. Jeg går på kamp for å se fotball, ikke for å se på navneskiltet på stadion. Derfor synes jeg det er merkelig at noen er så mot å få tiltrengte penger til å kunne styrke stallen, når det er nettopp det Brann trenger i øyeblikket.

Krøvel: 15 mill er kanskje ikke så mye i året og vi hadde nok ikke vunnet serien med en slik sum. Samtidig vil vi kanskje klare å holde oss i Eliteserien om vi får TR på lån og Kalvenes på back og kanskje en spiller til. Mener du dermed at det ikke er noe poeng å selge navnet før vi får 60 mill (som rosenborg brukte på å kjøpe seg til gull sist år) i året? 10 eller 15 mill er uansett penger Brann virkelig har behov for nå!

C@Bøe_79

Adecco og Brann Stadion eller Tippeliga og Madam Bergen Stadion?

Da velger jeg lett Tippeliga, for navnet skiftes ikke hos meg uansett..


Men det er noe som må unngås, om det kan..
Noe av svaret får vel vi på Tirsdag..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Tom C

Hva som får folk til å tro at eventuelle ekstra inntekter ved en slik avtale vil disponeres noe mer fornuftig enn de har gjort tidligere? For alt vi vet vil ekstra sponsorkroner fremdeles bare forsvinne i det store svarte hølet som stort sett alle andre inntekter de siste årene har forsvunnet i.

Skulle dette være aktuelt i det hele tatt, ville jeg hatt et styrevedtak på at alle slike midler skulle øremerkes sportslig satsning, og settes inn på en sperret konto der kun Nilsen har tilgang... Og da mener jeg ikke sportslig satsning som i lønnsutgifter til ny tre-års kontrakt til Gylfi heller...
Aldri mer Obos....

Hatleking

Viss vi ikkje vil ha penger, så er det noko gale. Ein må forsterke stallen, og viss - i tillegg til å vera bunnskrapt frå før - det å selje stadionnamnet er løysinga, so be it.

Tom C

joda, selvfølgelig vil vi ha penger. Men poenget mitt, som du sikkert ser, er at den gjengen om disponerer pengene i idrettsveien i dag, kan vel ikke sies å ha gjort en god jobb. Og jeg fryker derfor at nye friske penger heller ikke nå vil brukes riktig, med mindre man får inn ny ledelse som kan gjøre noen riktige økonomiske valg. Mao forsterke stallen der det trengs.
Aldri mer Obos....

Hatleking

Skal me heller spare oss ned i Adeccoen då?

Tom C

May 21, 2010, 07:26:22 AM #118 Last Edit: May 21, 2010, 07:32:55 AM by Tom C
Hallo? Har du tatt mellomleder-kurs i kverulering eller? Sier jeg at jeg ikke vil ha penger?

Jeg sier bare at man burde få inn noen i ledelsen som vet hvordan man skal bruke pengene fornuftig først. Ellers så er det jo ingen vits. Vi havner jo uansett i adecco dersom luringene i økonomiadministrasjonen bruker pengene på lanserings-turne for en ny ostepop med kaviarsmak istedenfor å styrke stallen på de områdene som trengs.

Så for å si det med Bjarne Bergs ord. Skal man få nye penger inn i Brann, får de som har gjort det til vane å kaste pengene ut av vinduet først ta hatten og gå, slik at kompetente folk kan komme inn og forvalte pengene på en bedre måte.

EDIT: Beklager den småsarkastiske tonen. Kjenner motgangen begynner å tære på humøret...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Jrgn on May 21, 2010, 05:30:19 AM
Kall meg kommers, men for meg har det ikke så mye å si om tribunen jeg sitter på heter Frydenbø eller Hansa, når det fører til at Brann får store inntekter ved å kalle tribunen Frydenbø. På samme måte er det heller ikke noe problem for meg om stadion heter Brann Stadion eller Framo Stadion. For 10 millioner i året de neste 10 årene, vil man kunne fokusere mer på det sportslige enn "produktet" som det snakkes så mye om. Det forandrer ingenting for min stadionopplevelse hva stadion heter. Jeg går på kamp for å se fotball, ikke for å se på navneskiltet på stadion. Derfor synes jeg det er merkelig at noen er så mot å få tiltrengte penger til å kunne styrke stallen, når det er nettopp det Brann trenger i øyeblikket.

Krøvel: 15 mill er kanskje ikke så mye i året og vi hadde nok ikke vunnet serien med en slik sum. Samtidig vil vi kanskje klare å holde oss i Eliteserien om vi får TR på lån og Kalvenes på back og kanskje en spiller til. Mener du dermed at det ikke er noe poeng å selge navnet før vi får 60 mill (som rosenborg brukte på å kjøpe seg til gull sist år) i året? 10 eller 15 mill er uansett penger Brann virkelig har behov for nå!


Ja, så kjør på! La oss kalle oss SK Bunnpris og spille i gule og svarte drakter. Eller kanskje SK Kiwi, og spille i spygrønt. Vi må jo gjøre alt for en slant penger!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Løsningen må bli at kommunen og Bergen Brannvesen blir Stadion-sponsor. Da beholder vi Brann Stadion, og de er sikkert ikke så vanskelige med draktfargen heller...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Folk bør bite seg merke i at de aller fleste klubber som har kommerse navn på sine stadioner, er klubber som har fått nye stadioner.

I Norge er det Komplett.no, Sør Arena og Color Line. Alt dette er nye stadioner som aldri har hett noe annet. Så kan man ta med Molde Stadion som har skiftet navn til Aker Stadion, men også det stadionet er jo ganske nytt. Det egentlige Molde Stadion finnes jo fremdeles et annet sted i Molde. Skagerrak Arena er et unntak, men det er en liten klubb som må bruke alle midler for å kunne hevde seg. De har jo ikke engang visst selv hva det gamle stadionet het. Var det Odd Stadion? Eller var det Falkum? I England er det vel så og si bare nye stadioner som har fått kommerse navn. I Tyskland har det vært noen navnebytter, men det er forskjell: Dette var vel for en stor del gamle kommunale stadioner som klubbene bare leiet. Og de bar heller ikke klubbens navn.

Det er noen ting man ikke kødder med: Klubbnavnet, logoen, fargene og stadionnavnet. Vårt stadion har klubbens navn, og det har hett det samme i alle 93 år stadionet har eksistert.

Et annet aspekt med kommerse navn, er selvsagt HVA det kan bli i verste fall. Hva med Nidar Stadion? Kanskje SR-bank Stadion (Sparebanken Rogaland)? Er dette også greit for dem som vil ha penger for enhver pris? Er det greit hvis setefargene blir byttet ut for å promotere sponsoren? F.eks. med lysegrønne seter på Kiwi Stadion?

Og så har vi det faktum at stadionnavnet gjerne vil bli byttet ofte. I 2010 heter det gjerne Friele Stadion, og så heter det kanskje Toro Stadion i 2013. I 2017 er navnet skiftet til Lyse Energi Stadion. Til slutt er det ingen som vet hva klubbens stadion heter.  
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 21, 2010, 09:11:02 AM
Løsningen må bli at kommunen og Bergen Brannvesen blir Stadion-sponsor. Da beholder vi Brann Stadion, og de er sikkert ikke så vanskelige med draktfargen heller...

Kommunen skal selvsagt ha kommunegrått!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Så dersom Brann bygger nytt stadion så kan Brann spille sine fremtidige kamper på Framo Stadion mens Løv-Ham flytter til Kniksens plass og spiller på Brann Stadion?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2010, 09:19:02 AM
Quote from: Nixon on May 21, 2010, 09:11:02 AM
Løsningen må bli at kommunen og Bergen Brannvesen blir Stadion-sponsor. Da beholder vi Brann Stadion, og de er sikkert ikke så vanskelige med draktfargen heller...

Kommunen skal selvsagt ha kommunegrått!


Det får bli et kompromiss med bortedraktene!;)
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Eg kunne sikkert tjent store summer av å selge kvinnfolket. Men særlig etisk e det isje.
Penger e isje alt.

Selg heller Huseklepp til RævBK enn å selge sjelen.
La Folket Synge

*Feltz*

Tom C

Quote from: Super Hasund on May 21, 2010, 10:40:50 AM
Selg heller Huseklepp til RævBK enn å selge sjelen.


No må du roe deg litt ned...

;)
Aldri mer Obos....

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2010, 09:04:26 AM

Ja, så kjør på! La oss kalle oss SK Bunnpris og spille i gule og svarte drakter. Eller kanskje SK Kiwi, og spille i spygrønt. Vi må jo gjøre alt for en slant penger!


Finnes det ingen pris som er stor nok til at du kunne tenkt deg å selge?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

olpi

Kan vi ikke selge hele klubbnavnet samtidig da? For en gjeng med horer

dudo

5 år, 75 mill - 40 nå, og de resterende 35 over de fire siste årene. Så får vi heller sette årene 2010-2014 i klammeparentes i Brannhistorien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on May 21, 2010, 11:51:52 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2010, 09:04:26 AM

Ja, så kjør på! La oss kalle oss SK Bunnpris og spille i gule og svarte drakter. Eller kanskje SK Kiwi, og spille i spygrønt. Vi må jo gjøre alt for en slant penger!


Finnes det ingen pris som er stor nok til at du kunne tenkt deg å selge?


Klubbnavnet? Ikke om det så kom 1 milliard inn på bok!
Legg ned hele klubben!

dudo

Stadionnavnet er sårt, for å si det mildt. Om noen skulle finne på å selge klubbnavnet regner jeg med folk er med på å starte opp FK Brann eller noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Leste feil i det jeg quotet. Tenkte oprinnelig på stadionnavnet, selv om det forsåvidt var interessant å se reaksjonene ang salg av stadionnavnet også.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

Ricky

Quote from: dudo on May 21, 2010, 11:59:22 AM
5 år, 75 mill - 40 nå, og de resterende 35 over de fire siste årene. Så får vi heller sette årene 2010-2014 i klammeparentes i Brannhistorien.


Har vi ikke en eller annen vanlig sponsoravtale som går ut etter sesongen? Da kan vi jo prøve å gå for en 20-årsavtale med de samme beløpene som nevnt over..

Kai-Olai

Quote from: olpi on May 21, 2010, 11:53:18 AM
Kan vi ikke selge hele klubbnavnet samtidig da? For en gjeng med horer


Horer tar ihvertall betalt når de blir pult i ræven, i motsetning til Brann som for tiden gjør det gratis..

Zolkan

Partoutkortet mitt er up for grabs til neste år hvis så skjer. HORER!!!

Jrgn

Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2010, 09:04:26 AM
Quote from: Jrgn on May 21, 2010, 05:30:19 AM
Kall meg kommers, men for meg har det ikke så mye å si om tribunen jeg sitter på heter Frydenbø eller Hansa, når det fører til at Brann får store inntekter ved å kalle tribunen Frydenbø. På samme måte er det heller ikke noe problem for meg om stadion heter Brann Stadion eller Framo Stadion. For 10 millioner i året de neste 10 årene, vil man kunne fokusere mer på det sportslige enn "produktet" som det snakkes så mye om. Det forandrer ingenting for min stadionopplevelse hva stadion heter. Jeg går på kamp for å se fotball, ikke for å se på navneskiltet på stadion. Derfor synes jeg det er merkelig at noen er så mot å få tiltrengte penger til å kunne styrke stallen, når det er nettopp det Brann trenger i øyeblikket.

Krøvel: 15 mill er kanskje ikke så mye i året og vi hadde nok ikke vunnet serien med en slik sum. Samtidig vil vi kanskje klare å holde oss i Eliteserien om vi får TR på lån og Kalvenes på back og kanskje en spiller til. Mener du dermed at det ikke er noe poeng å selge navnet før vi får 60 mill (som rosenborg brukte på å kjøpe seg til gull sist år) i året? 10 eller 15 mill er uansett penger Brann virkelig har behov for nå!


Ja, så kjør på! La oss kalle oss SK Bunnpris og spille i gule og svarte drakter. Eller kanskje SK Kiwi, og spille i spygrønt. Vi må jo gjøre alt for en slant penger!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Jrgn on May 21, 2010, 16:44:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2010, 09:04:26 AM
Quote from: Jrgn on May 21, 2010, 05:30:19 AM
Kall meg kommers, men for meg har det ikke så mye å si om tribunen jeg sitter på heter Frydenbø eller Hansa, når det fører til at Brann får store inntekter ved å kalle tribunen Frydenbø. På samme måte er det heller ikke noe problem for meg om stadion heter Brann Stadion eller Framo Stadion. For 10 millioner i året de neste 10 årene, vil man kunne fokusere mer på det sportslige enn "produktet" som det snakkes så mye om. Det forandrer ingenting for min stadionopplevelse hva stadion heter. Jeg går på kamp for å se fotball, ikke for å se på navneskiltet på stadion. Derfor synes jeg det er merkelig at noen er så mot å få tiltrengte penger til å kunne styrke stallen, når det er nettopp det Brann trenger i øyeblikket.

Krøvel: 15 mill er kanskje ikke så mye i året og vi hadde nok ikke vunnet serien med en slik sum. Samtidig vil vi kanskje klare å holde oss i Eliteserien om vi får TR på lån og Kalvenes på back og kanskje en spiller til. Mener du dermed at det ikke er noe poeng å selge navnet før vi får 60 mill (som rosenborg brukte på å kjøpe seg til gull sist år) i året? 10 eller 15 mill er uansett penger Brann virkelig har behov for nå!


Ja, så kjør på! La oss kalle oss SK Bunnpris og spille i gule og svarte drakter. Eller kanskje SK Kiwi, og spille i spygrønt. Vi må jo gjøre alt for en slant penger!

5-10-15 mill er ikke store penger. Det er under 10% av dagens omsetning!

Jeg hadde kanskje vært mer medgjørlig hvis det var snakk om å LEGGE TIL et kommerst navn. F.eks. Friele Brann Stadion eller Toro Brann Stadion. Men å hive ut "Brann" fra navnet? Glem det! Brann Stadion har hett Brann Stadion i alle sine 93 år, og stadionet har klubbens navn i navnet. Det er Branns eget stadion, og har vel alltid vært det. Derfor mener jeg et skifte av stadionnavnet er blasfemi.
Legg ned hele klubben!

dudo

Ja, la det være helt klart: Jeg anser dette som å være et av de aller siste tiltakene som skal gjøres, og vi skal stå på trappen til skifteretten før vi gjør det. I tillegg skal vi i så tilfelle ha inn nok penger til både å få pengeproblemer ut av verden OG å stable på beina en ny storsatsing.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Dessuten er det helt uakseptabelt at de samme idiotene som har ruinert klubben skal få forsøke å redde sin egen ræv ved å selge arvesølvet.

Er det noen som tror at de som har tømt klubbkassen er istand til å forvalte de judas-pengene de eventuelt vil få inn på et salg av stadionnavnet?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Det er unektelig et jævlig godt poeng.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Utrolig godt poeng faktisk.
Ka du ve?

Heispassasjer

Det beste hadde vært hvis vi måtte selge stadionnavnet for å få råd til å sparke Nilsen

Markmus

Styret: "Siden vi må kompensere Nilsen med en sluttpakke medfører dessverre dette at vi må selge Stadion-navnet"

Da tror jeg det hadde blitt månelyst i byn.
Ka du ve?

kabelmann

Mtp. dette klovneministeriet som regjerer der oppe foreslår jeg Arnardo Arena.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brann_mann1

Ka med å begynne med å selge navnet på gamle hovudtribuna?

OmOssSjølOgHansaøl

Heller nedrykk enn å selge stadionnavnet.

At Brann rykker ned, har mange av oss opplevd før. Men stadionnavnet er en institusjon i Bergen. Derfor vil jeg heller oppleve nedrykk igjen, enn at Brann selger unna sine stolte tradisjoner og sin identitet.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

eivhelle

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 21, 2010, 23:04:23 PM
Heller nedrykk enn å selge stadionnavnet.

At Brann rykker ned, har mange av oss opplevd før. Men stadionnavnet er en institusjon i Bergen. Derfor vil jeg heller oppleve nedrykk igjen, enn at Brann selger unna sine stolte tradisjoner og sin identitet.


Jeg er stygt redd for at nedrykk vil gjøre salg mer aktuellt pga. reduserte inntekter og enda mer
økonomisk krise. Så vi får håpe vi unngår begge deler.

Go Up