• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Tromsø, 5 mai kl 19:00

Started by storB, May 02, 2010, 20:58:52 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Det er lite forståelig med det forbundet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Men Terje Hauge er medlem av en krets i Bergen? SÃ¥ det er vel der det formelle liggeR?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Torvanger

Nilsen er fornøyd med spillet laget leverer. Vel-vel, vel-vel...

Spelaren

Quote from: Torvanger on May 05, 2010, 22:24:29 PM
Nilsen er fornøyd med spillet laget leverer. Vel-vel, vel-vel...


Berre å venne deg til det, han kjem til å bli her nokre år...
GÃ¥ av.

Corleone

"Det enkleste hadde kanskje vært å slå langt, men det er ikke slik jeg ønsker at vi skal spille, sier Brann-treneren"

http://fotball.bt.no/eliteserien/article168551.ece

Etter at Nilsen  overtok som trener har jo vi slÃ¥tt langpasninger i hytt og pine. Er jo helt utrolig og si noe slik nÃ¥r stort sett hele 1 omgang var en langpasning.....

Lurer på om sportsjefen er fornøyd med treneren?......

Derabilo

Quote from: Klaus_Brann on May 05, 2010, 22:21:35 PM
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Det er lite forståelig med det forbundet.


Om jeg ikke husker feil ligger problemet i at Terje Hauge ikke ønsker å dømme Brann - fordi han ikke ønsker å bli dratt inn i en "han heier på Brann og gir de fordeler"-situasjon. Tror ikke det er noe formelt som stopper han, men at det er hans eget ønske.
Bergen ut av Norge -

bernu

Quote from: Torvanger on May 05, 2010, 22:24:29 PM
Nilsen er fornøyd med spillet laget leverer. Vel-vel, vel-vel...


Det sier vel det meste..... Fyren er blottet for fotballinnsikt.....
I følge Nilsen har sesongstarten vært helt ok. Vi er bare litt marginer og en dårlig bane unna toppen...
HANSA - Z

olebrann3

En ting er sikkert og det er at dommerene måtte sitte seg ned sammen og lage klare regler for hands, noen får straffe for at hånden ikke er inntil kroppen menst noen praktiserer med at hånden må være i unaturlig posisjon. Man må ha en regel alle følger.

Forøvrig tror jeg begge hadde blitt frispark ute på banen og da skal det være straffe, stadberg så den første sa han, skulle ønske noen spurte om han hadde blåst frispark ute på banen for samme forseelse

Belfort

Quote from: skuteviken on May 05, 2010, 22:22:39 PM
Men Terje Hauge er medlem av en krets i Bergen? SÃ¥ det er vel der det formelle liggeR?

blubbin

May 05, 2010, 23:28:09 PM #159 Last Edit: May 05, 2010, 23:43:15 PM by blubbin
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Hm, kan det ha noe Ã¥ gjøre med det faktum at dommere i Tippeligaen ikke kan dømme lag fra egen fotballkrets? Ja.  Dette har da vært nevnt mange ganger nÃ¥r folk lurer pÃ¥ hvorfor f.eks. Roy Helge Olsen kan dømme Rosenborg.  Harstad tilhører for øvrig HÃ¥logaland fotballkrets.

Dette er hva Rune Pedersen sier:

"Hei,
Det er klare retningslinjer på dette. En dommer er medlem av klubber og representerer disse. Det betyr at NFF ikke setter opp dommere eller assistentdommere fra samme krets som noen av lagene. Unntak gjøres om 2 lag er fra samme krets, da kan ofte dommereren også komme fra samme krets.
Vi kan ikke ta hensyn til hvor en dommer er født eller har bodd, i NFF's regelverk er dommere nøytrale, når de ikke er medlem av noen av klubbene som spiller mot hverandre.
Derfor kan Terje H dømme Brann - om LøvHam rykker opp.

Hilsen Rune Pedersen"

http://tpn.vg.no/intervju/questans.php?Inr=780

blubbin

May 05, 2010, 23:43:59 PM #160 Last Edit: May 05, 2010, 23:48:29 PM by blubbin
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:40:05 PM
Quote from: skuteviken on May 05, 2010, 22:22:39 PM
Men Terje Hauge er medlem av en krets i Bergen? SÃ¥ det er vel der det formelle liggeR?


Visstnok dømmer �vrebø lag fra Oslo fk kun når de spiller mot andre lag fra Oslo fk.

skuteviken

Forresten - hva sto på det banner på søndre i pausen i dag? De holdt opp et banner i et minutt eller noe slikt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Kan ikkje nokon lage ei liste over kontroversielle dommeravgjersler mot brann i år? Og me har ikkje fått straffespark enno, sant?

Spelaren

Quote from: Hatleking on May 06, 2010, 06:46:00 AM
Kan ikkje nokon lage ei liste over kontroversielle dommeravgjersler mot brann i år? Og me har ikkje fått straffespark enno, sant?
GÃ¥ av.

Hatleking

Var ikkje Berg Hestad i offisde då han scora 1-0?

Spelaren

Quote from: Hatleking on May 06, 2010, 07:04:49 AM
Var ikkje Berg Hestad i offisde då han scora 1-0?


Det var me som scorte 1-0, eller 0-1 om du vil. Eg husker ikkje reduseringene til Molde, dessverre...
GÃ¥ av.

kabelmann

Vanskelig å være uenig med Langeland i dagens BT: Det er overhodet ikke noe poeng i å begynne å snakke kontraktsforlengelse for Nilsen nå. Han har halvannet år igjen av den han har og for nå tror jeg det er mer enn lenge nok.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

eivhelle


Brann_ruler

Quote from: kabelmann on May 06, 2010, 07:11:14 AM
Vanskelig å være uenig med Langeland i dagens BT: Det er overhodet ikke noe poeng i å begynne å snakke kontraktsforlengelse for Nilsen nå. Han har halvannet år igjen av den han har og for nå tror jeg det er mer enn lenge nok.


Om Brann har en langsiktig plan er det kanskje akkurat dette som burde skje. Vise at" vi har ansatt Nilsen, vi tror på den filosofien han har, vi ønsker at han får tid og ressurser til å bygge et lag". Men så var det den lille detaljen om det er en plan da....

Torvanger

Nilsen har en medfelle i Tore Strand, men i Knut Langeland har han ingen alliert. På fordømt høy tid at sportsredaksjonen i BT våkner til. Ingen er større en klubben, og dersom vi står med 9-10 poeng når VM-pausen setter inn, da må et eller annet skje.

kabelmann

Vi får starte med å se om han er god nok til å få oss opp igjen fra Adecco.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

weirus

Ble nesten litt sjokkert i går...
Satt til en forandring på spv, nydelig å høre frydenbø fra en annen vinkel enn å faktisk være der men når vi 3 som satt der stemte i ble vi bedt om folk rundt oss om å være stille, de var her for å se kamp, ikke for å høre på oss...

Hvis det skal være mentaliteten på langsiden ( som det forøvrig virker som om det har vert siden pølsevipen blei innført), kan de likesågodt rive hele dritten å ha 3 tribuner, for egentlig det eneste størstedelen av denne tribunen fører med seg er litt høyere tilskuertall, litt penger (øvre altan), og varmestue med ølservering som pauseunderholdning...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Yngve

På NRK Radio i dag innrømmer Stalberg at han er i sterk tvil om det skulle vore straffe eller ikkje på den fyrste situasjonen. Det er då noko..


Torvanger

Quote from: Yngve on May 06, 2010, 08:25:02 AM
På NRK Radio i dag innrømmer Stalberg at han er i sterk tvil om det skulle vore straffe eller ikkje på den fyrste situasjonen. Det er då noko..




Den siste med Cato Hansen er definitivt ikke straffe. Når Brann og Nilsen kun syter på at man ikke fikk straffe, forteller det hvor dårlig det stod til med sjansestatistikken.

nero

Quote from: Hatleking on May 06, 2010, 06:46:00 AM
Kan ikkje nokon lage ei liste over kontroversielle dommeravgjersler mot brann i år? Og me har ikkje fått straffespark enno, sant?


Vi har da hatt flaks ogsÃ¥, slapp unna straffe og utvisning pÃ¥ Yaw mot RBK. Forøvrig synes jeg det blir helt feil fokus Ã¥ skylde pÃ¥ dommerne for Branns nedtur i Ã¥r. Greit for selvfølelsen, men det har ingenting med realitetene Ã¥ gjøre. Sannheten er at det først og fremst skyldes en treg og svak stall,  pluss en trener som nÃ¥ har bevist at han ikke akkurat er Guds gave til trenerstanden. I den rekkefølgen.
Lions led by donkeys.

osoerli

Midtstopperane som me antok før sesongstart og tidleg i sesongen ville vera svakaste lagdel, er kanskje vÃ¥r sterkaste no.  Austin glapp ved eit par anledningar, OK det fÃ¥r me ta pÃ¥ kontoen for litt manglande rutine.  Det kjem seg nok.  0,5 innslupne i snitt pÃ¥ dei 4 siste er absolutt godkjent.  Det er i same klasse som Tromsø, Lillestrøm og RBK, og svært ulikt Brann.  Ein vinn vanlegvis kampar der ein berre slepp inn eit mÃ¥l pÃ¥ heimebane.

Eg veit ikkje om eg skal le eller grina nÃ¥r eg ser den defensive jobbinga til Solli og Bakke utpÃ¥ der.  Solli set verdensrekord i lavt press, og det pÃ¥ backplass.  Bakke er stort sett konstant joggande 5m bak! ballfører heimover.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Mål preger kamper og jeg vil tro at Tromsø er et av de vanskeligste lagene å komme tilbake mot. Var faktisk litt imponert av presset og den defensive strukturen til TIL. De presser oss såpass at det er vanskelig å få etablert noe vedvarende trykk, og det meste avhenger av tilfeldigheter.

Allikevel blir sjansestatistikken 6-2, noe vi normal skal vinne komfortabelt med. Odd hadde den samme statistikken mot Godset og vinner 4-0. Vi sliter i motbakke og da er det stang ut. Det som er mest uroligende er at dette nå har blitt en trend...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

skuteviken

Quote from: Yngve on May 06, 2010, 08:25:02 AM
På NRK Radio i dag innrømmer Stalberg at han er i sterk tvil om det skulle vore straffe eller ikkje på den fyrste situasjonen. Det er då noko..




Herlig komplisert. Det er i Norge vi skal ha en subjektiv vurdering fra dommeren der han skal vurdere intensjonen i løpet av et splittsekund. En kan ikke springe rundt med hånden sånn og stoppe baller... Hadde dette skjedd midt på banen hadde han blåst i fløyen uten å nøle som det var det mest naturlige i verden. Viss feks Mjelde sendte en pasning som gikk via hånden til en TIL spiller og så endret retning 90 grader. Det går ikke an å holde på slik.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Quote from: nero on May 06, 2010, 09:22:01 AM
Quote from: Hatleking on May 06, 2010, 06:46:00 AM
Kan ikkje nokon lage ei liste over kontroversielle dommeravgjersler mot brann i år? Og me har ikkje fått straffespark enno, sant?


Vi har da hatt flaks ogsÃ¥, slapp unna straffe og utvisning pÃ¥ Yaw mot RBK. Forøvrig synes jeg det blir helt feil fokus Ã¥ skylde pÃ¥ dommerne for Branns nedtur i Ã¥r. Greit for selvfølelsen, men det har ingenting med realitetene Ã¥ gjøre. Sannheten er at det først og fremst skyldes en treg og svak stall,  pluss en trener som nÃ¥ har bevist at han ikke akkurat er Guds gave til trenerstanden. I den rekkefølgen.


Jeg er helt enig med deg, jeg har ikke følt noe slikt, men i går må jeg si jeg ble litt opprørt når jeg kom hjem og skrudde på TV2, det var uansett ikke godt nok det vi gjorde på banen, men det kunne blitt et poeng på en sånn dårlig dag.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Derabilo on May 05, 2010, 22:30:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 05, 2010, 22:21:35 PM
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Det er lite forståelig med det forbundet.


Om jeg ikke husker feil ligger problemet i at Terje Hauge ikke ønsker å dømme Brann - fordi han ikke ønsker å bli dratt inn i en "han heier på Brann og gir de fordeler"-situasjon. Tror ikke det er noe formelt som stopper han, men at det er hans eget ønske.
Med andre ord har Hauge integritet. Noe Staberg tydeligvis mangler.

krakra

Quote from: nero on May 06, 2010, 09:22:01 AM
Quote from: Hatleking on May 06, 2010, 06:46:00 AM
Kan ikkje nokon lage ei liste over kontroversielle dommeravgjersler mot brann i år? Og me har ikkje fått straffespark enno, sant?


Vi har da hatt flaks ogsÃ¥, slapp unna straffe og utvisning pÃ¥ Yaw mot RBK. Forøvrig synes jeg det blir helt feil fokus Ã¥ skylde pÃ¥ dommerne for Branns nedtur i Ã¥r. Greit for selvfølelsen, men det har ingenting med realitetene Ã¥ gjøre. Sannheten er at det først og fremst skyldes en treg og svak stall,  pluss en trener som nÃ¥ har bevist at han ikke akkurat er Guds gave til trenerstanden. I den rekkefølgen.
Ja, når man før sesongen har bestemt seg for at man er veldig dårlige er det kanskje realitetet. Faktum er at vi i de fleste kamper har vært jevngode eller bedre enn våre motstandere, men likevel tapt eller spilt uavgjort. Enten på grunn av en elendig uttelling fra vår side, en vanvittig uttelling fra motstanderens side eller en elendig dommer. Med en normal uttelling og en god dommer hadde vi slått Haugesund, Start, VIF, Molde og spilt uavgjort mot TIL, minst. Da hadde vi hatt 20 poeng.
Det har vi ikke, selvfølgelig, men det skyldes ikke så ekstreme og uløselige problemer som enkelte skal ha det til. Vi har spilt helt ok eller bra i de aller fleste kampene i år

Nixon

Quote from: krakra on May 06, 2010, 10:23:55 AM
Quote from: Derabilo on May 05, 2010, 22:30:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 05, 2010, 22:21:35 PM
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Det er lite forståelig med det forbundet.


Om jeg ikke husker feil ligger problemet i at Terje Hauge ikke ønsker å dømme Brann - fordi han ikke ønsker å bli dratt inn i en "han heier på Brann og gir de fordeler"-situasjon. Tror ikke det er noe formelt som stopper han, men at det er hans eget ønske.
Med andre ord har Hauge integritet. Noe Staberg tydeligvis mangler.


Vel, nå er det tross alt 250 kilometer fra Harstad til Tromsø. Det blir som at Hauge heller ikke skulle dømt Haugesund eller Viking...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on May 06, 2010, 10:28:24 AM
Quote from: krakra on May 06, 2010, 10:23:55 AM
Quote from: Derabilo on May 05, 2010, 22:30:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 05, 2010, 22:21:35 PM
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Det er lite forståelig med det forbundet.


Om jeg ikke husker feil ligger problemet i at Terje Hauge ikke ønsker å dømme Brann - fordi han ikke ønsker å bli dratt inn i en "han heier på Brann og gir de fordeler"-situasjon. Tror ikke det er noe formelt som stopper han, men at det er hans eget ønske.
Med andre ord har Hauge integritet. Noe Staberg tydeligvis mangler.


Vel, nå er det tross alt 250 kilometer fra Harstad til Tromsø. Det blir som at Hauge heller ikke skulle dømt Haugesund eller Viking...
Nå er ikke avstandene i Troms sammenlignbar med de på Vestlandet da. Tromsø er Harstads naboby.

Spelaren

Etter å ha sett reprisen av scoringen på bt.no virker det som om Opdal først tenker å gå ut før han umiddelbart legger den tanken frå seg. Ballen var absolutt ikkje umulig å nå...

Og for øvrig, nok en ineffektiv drittdag på jobb. Takk %#!& skal Brann ha for å gruslegge Bergenseres evne til bidrag til BNP for tida.
GÃ¥ av.

kabelmann

Feltarbeid og beregning av ballbaner har alltid vært Opdals svakeste sider.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Joggi Bogga

Quote from: osoerli on May 06, 2010, 09:37:03 AM
Eg veit ikkje om eg skal le eller grina nÃ¥r eg ser den defensive jobbinga til Solli og Bakke utpÃ¥ der.  Solli set verdensrekord i lavt press, og det pÃ¥ backplass.  Bakke er stort sett konstant joggande 5m bak! ballfører heimover.


Enig. I tillegg merket jeg meg at PVM flere ganger labbet noen sekunder rundt i frustrasjon og med et negativt kroppsspråk etter balltap. Istedetfor kunne han posisjonert seg for øyeblikkelig gjennvinning. Utrolig irriterende å se på og skadelig for lagmoralen. Slikt sprer seg.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

May 06, 2010, 11:09:15 AM #186 Last Edit: May 06, 2010, 11:12:13 AM by krakra
Quote from: kabelmann on May 06, 2010, 11:00:45 AM
Feltarbeid og beregning av ballbaner har alltid vært Opdals svakeste sider.
Samt langskudd og igangsettinger? Syns denne listen begynner å bli skremmende lang jeg. En keeper som ikke vet hvordan han skal beregne en ballbane, bevege beina når han skal kaste seg eller skyte ut en ball er kanskje ikke akkurat topplag-materiale? Det virker som om Opdal rett og slett er fotballdum. Han er best når han får handle på rene reflekser.

kabelmann

Quote from: krakra on May 06, 2010, 11:09:15 AM
Quote from: kabelmann on May 06, 2010, 11:00:45 AM
Feltarbeid og beregning av ballbaner har alltid vært Opdals svakeste sider.
Samt langskudd og igangsettinger? Syns denne listen begynner å bli skremmende lang jeg. En keeper som ikke vet hvordan han skal beregne en ballbane, bevege beina når han skal kaste seg eller skyte ut en ball er kanskje ikke akkurat topplag-materiale? Det virker som om Opdal rett og slett er fotballdum. Han er best når han får handle på rene reflekser.


Joda, men de to tingene jeg nevnte har alltid vært der. Dette med langskudd og svake igangsettinger mener jeg har kommet i nyere tid. Spesielt sistnevnte mener jeg å huske han gjorde veldig godt i 2006/07.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brannfrelst

May 06, 2010, 11:27:52 AM #188 Last Edit: May 06, 2010, 11:29:49 AM by Brannfrelst
http://www.brann.no/nyheter/-brann-stadion-er-helt-unik/
Her er omtalte Truls.. Fantastisk stemning ja..
2.10.07-Gullet kom hem!

krakra

Blir forbanna når Stabergklovnen står og forklarer hvordan ballen helt klart treffer hånden, helt klart står ut fra kroppen og ikke er i en naturlig posisjon, MEN han er fortsatt ikke sikker på at om han ville dømt straffe selv etter å ha sett reprisen.

vebo

Quote from: krakra on May 06, 2010, 10:44:09 AM
Quote from: Nixon on May 06, 2010, 10:28:24 AM
Quote from: krakra on May 06, 2010, 10:23:55 AM
Quote from: Derabilo on May 05, 2010, 22:30:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 05, 2010, 22:21:35 PM
Quote from: Belfort on May 05, 2010, 22:13:05 PM
Quote from: Langhår on May 05, 2010, 22:01:55 PM
Merkelig at trønderen Staberg, medlem i Harstad IL, kan dømme både RBK og TIL mens Terje Haugen ikke kan dømme Brann.


Har heller aldri skjønt det.



Det er lite forståelig med det forbundet.


Om jeg ikke husker feil ligger problemet i at Terje Hauge ikke ønsker å dømme Brann - fordi han ikke ønsker å bli dratt inn i en "han heier på Brann og gir de fordeler"-situasjon. Tror ikke det er noe formelt som stopper han, men at det er hans eget ønske.
Med andre ord har Hauge integritet. Noe Staberg tydeligvis mangler.


Vel, nå er det tross alt 250 kilometer fra Harstad til Tromsø. Det blir som at Hauge heller ikke skulle dømt Haugesund eller Viking...
Nå er ikke avstandene i Troms sammenlignbar med de på Vestlandet da. Tromsø er Harstads naboby.


Og Bergen sin er?
Tiocfaidh ár lá

krakra

May 06, 2010, 13:29:07 PM #191 Last Edit: May 06, 2010, 13:39:02 PM by krakra
Fair enough, men de har sin egen fotballklubb. Det har ikke Harstad, eller de har vel en nede i divisjonssystemet. Tromsø er fotballaget i Troms og det er nesten flere Tromsøsupportere rundt omkring i distriktet enn det er i Tromsø by.

Det er det samme med Oslo og Bergen. Du skal ikke mange kilometrene ut av Oslo før du er ute av VIFs "nedslagsfelt". Alle rundt Bergen og nesten hele Hordaland holder med Brann.

JINX

1) Harstadværinger hater alt som har med Tromsø å gjøre. 2) Per Ivar Staberg er en av de mest forhatte dommerne for oss TIL-supportere, han dømmer som regel minst 60-40 i favør motstanderlaget på Alfheim. 3) Staberg er faktisk trønder.

krakra

Vel. Han hatet ikke Tromsø i går. Det er iallefall helt sikkert.

roaldinho

Begge situasjonene var straffespark, men den andre situasjonen kan jeg gå med på at er vanskelig for dommeren å se. Han står plassert sånn at han ikke ser det, men der burde kanskje assistentdommeren kommet i posisjon for å se det.
Det første står jo han nærme og burde absolutt dømt straffespark. Ballen ville riktignok endt ut mot kast om det ikke var for hånden, men hånden var ute i det fri og ballen rørte. Soleklart straffe.

NÃ¥r vi først produserte noe sÃ¥ holdt vi pÃ¥ litt og skapte noen sjanser. Ellers var det mye dÃ¥rlige pasninger, og Tromsø var veldig flink til Ã¥ fÃ¥ frispark, innkast sÃ¥nn at de kunne roe ned spillet. Bakke hadde en god sjanse etter en genial pasning med høyrefoten fra Vaagan Moen, Huseklepp hadde 1-2 sjanser, mens jeg syntes det var positive tendenser nÃ¥r  Yaw ble ført frem og man fikk vunnet ballen i luften. Syntes ogsÃ¥ Huseklepp beveger seg mye pÃ¥ kantene, og i denne kampen ble det for mye syntes jeg. Mest fordi man ikke har en targetspiss i boksen som kan ta imot eventuelle innlegg.
Jeg mener banen har skylden for den store sjansen helt på slutten der ballen ble lagt over til Holmvik inne i feltet på venstre, han smelte den inn og Gustavinho kunne skyte men ballen hoppet og ble ingenting av.

Var en del kjedelige perioder også, der man produserte null og ingenting. Gunveit er rett og slett for treg, og mistet ballen iallefall 1-2 ganger i farlige situasjoner. Ene gangen visste han ikke hva han skulle gjøre, ble fintet på ræv med ballen i egne føtter (Enorm prestasjon) og Tromsø kunne kjøre i angrep.
Heldigvis ble det ikke  noe alvorlig ut av det.

Tromsø hadde riktignok en stor sjanse til å øke til 2-0 da de kom alene med keeper, men skuddet gikk utenfor.

Er sikker på at dommeren hadde dømt straffespark i den første situasjonen for hjemmelaget på Lerkendal. Det er på tide at dommerne får fastklart hva som er straffe og hva som ikke er. Andre dommere ville dømt straffe på den første episoden, og når det står i regelboken at det er straffe så frarøvet dommeren oss ett straffespark.

Sånn alt i alt skapte Brann de fleste sjansene, skulle hatt ett straffe, mens Tromsø viser at de mestrer det deffensive og kan score ut av ingenting. I mine øyne, med tanke på sjanser og spill så hadde det vært rettferdig med uavgjort i denne kampen. Men det er kun min mening.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Super Hasund

Når vi e avhengig av hjelp ifra dommeren, ja då e vi rett og slett isje god nok. Litt pinlig å skylde tapet på dommeren. Like pinlig e det å skylde på banen e det og. Brann spillerene jobbet rett og slett isje som et lag.

Det e viktig å gå ut på banen å spille best mulig sjøl men endå viktigere å gå ut å gjøre de andre best mulig.
Fotball e et lagspill. Tromsø stod samlet, og det gjor isje Brann. Tapet var fullt fortjent.
La Folket Synge

*Feltz*

krakra

Quote from: Super Hasund on May 06, 2010, 21:00:05 PM
Når vi e avhengig av hjelp ifra dommeren, ja då e vi rett og slett isje god nok. Litt pinlig å skylde tapet på dommeren. Like pinlig e det å skylde på banen e det og. Brann spillerene jobbet rett og slett isje som et lag.

Det e viktig å gå ut på banen å spille best mulig sjøl men endå viktigere å gå ut å gjøre de andre best mulig.
Fotball e et lagspill. Tromsø stod samlet, og det gjor isje Brann. Tapet var fullt fortjent.
Det handler ikke om å få "Hjelp fra dommeren", men at dommeren gjør jobben sin slik at kampen blir rettferdig.

roaldinho

Quote from: krakra on May 07, 2010, 11:13:00 AM
Quote from: Super Hasund on May 06, 2010, 21:00:05 PM
Når vi e avhengig av hjelp ifra dommeren, ja då e vi rett og slett isje god nok. Litt pinlig å skylde tapet på dommeren. Like pinlig e det å skylde på banen e det og. Brann spillerene jobbet rett og slett isje som et lag.

Det e viktig å gå ut på banen å spille best mulig sjøl men endå viktigere å gå ut å gjøre de andre best mulig.
Fotball e et lagspill. Tromsø stod samlet, og det gjor isje Brann. Tapet var fullt fortjent.
Det handler ikke om å få "Hjelp fra dommeren", men at dommeren gjør jobben sin slik at kampen blir rettferdig.


Og med de dommerne vi har i Norge så kommer det aldri til å skje. Føler av og til at dommerne påvirker kampene såpass mye at det blir trist å se på. Selv om laget spiller bra så kan man ikke være sikker på seier, for dommerne gjør som regel noe helt ubegripelig minst en gang i kampen som kan få fatale følger.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Super Hasund

Nesten enig med det dere sier. Men det går isje an å ha fokus på det. Det e som sagt ingenting laget brann kan gjøre noe med. Det de kan gjøre e jo å streve etter å være såpass god at sånne avgjørelser isje blir direkte avgjørende for kampresultat.
La Folket Synge

*Feltz*

AlltidT.I.L.

Helt enig med deg, det er noe som samtlige lag burde legge seg på minne.

Go Up