• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Mange som er blitt gode selv med grusbaner og enda verre treningsforhold.

Brann mangler det som er gratis. Motivasjon og målrettet trening for å prestere best mulig.
Nå blir det fokus på alle mulige greier som man ikke kan gjøre noe med.

F.eks er godeste KK veldig opptatt av å ikke fokusere på det som de ikke kan gjøre noe med i Bodø. Som f.eks kulden. Den er der. Gjør det beste ut av det som er tilgjengelig.

Der feiler Brann, og der har Brann feilet i årtier.
Det går utelukkende på å skylde på eksterne faktorer.

Ikke økonomi til å bli gode.
Ikke gode nok treningsfasiliteter
For mye vann
For lite vann
For unge spillere
For gamle spillere
bla bla bla som en ung svenske sier så fint. 
Brannsupporter.

Superjack

Fra Bt i kveld:

Sportssjefens optimale visjon for Brann er at klubben får en ny hybridgressmatte på Stadion, og to treningsbaner på Nymark med hybridgress (gress med litt kunstgress i for å gjøre det sterkere), undervarme og vanning.

I følge Birger G vil et eventuelt salg av deler av stadion kunne finansiere dette.

Nå er jeg helt på nett og kjør på.
Så lenge Brann eier og har kontroll på selve tribunefasilitetene, banene og det ee behøver for selve klubbdriften er det bare å selge.

Brannsupporter.

krakra

Altså, hvis man finner ut at dette er en reell mulighet, så setter det lynprosessen før sesongen i et mye dårligere lys enn det allerede var.

esp123

Hvis dette er mulig er det jo kjempeflott. Men jeg er skeptisk.

Heldigvis har vi fått inn en visjonær danske i sportssjefrollen ;-)

Superjack

Quote from: krakra on December 04, 2021, 21:59:44 PMAltså, hvis man finner ut at dette er en reell mulighet, så setter det lynprosessen før sesongen i et mye dårligere lys enn det allerede var.

Bekrefter i såfall at det var en ekstremt forhastet og dårlig analysert situasjon.

Og Mr Grevstad virker som en mye mer reflektert og dyktig leder enn Direktør Johannessen.
Om han både ser at det er mulig å få gode treningsfasiliteter, god bane, beholde naturgress og få en mer eller mindre nedbetalt stadion.

Brannsupporter.

Nixon

Quote from: krakra on December 04, 2021, 21:59:44 PMAltså, hvis man finner ut at dette er en reell mulighet, så setter det lynprosessen før sesongen i et mye dårligere lys enn det allerede var.

Ja, det gjør det. Men det kan jo henge sammen med at salg av stadionareal tilsynelatende er en nødvendighet for å gjennomføre disse planene. Kanskje de ikke tenkte tanken, eller tenkte den, men ikke våget å formidle den tanken på det tidspunktet.

Enig med overnevnte at det høres flott ut. Men tror det når jeg ser endelige planer.
Rød makt på Hansa

krakra

December 04, 2021, 22:26:39 PM #2806 Last Edit: December 04, 2021, 22:28:25 PM by krakra
Quote from: Nixon on December 04, 2021, 22:17:31 PM
Quote from: krakra on December 04, 2021, 21:59:44 PMAltså, hvis man finner ut at dette er en reell mulighet, så setter det lynprosessen før sesongen i et mye dårligere lys enn det allerede var.

Ja, det gjør det. Men det kan jo henge sammen med at salg av stadionareal tilsynelatende er en nødvendighet for å gjennomføre disse planene. Kanskje de ikke tenkte tanken, eller tenkte den, men ikke våget å formidle den tanken på det tidspunktet.

Enig med overnevnte at det høres flott ut. Men tror det når jeg ser endelige planer.
Derfor det er bedre med en grundig prosess der man har jobbet seriøst med flere alternativer, og ikke en lynprossess i romjula fordi super-Kåre ikke er  fornøyd med treningsbanene.

Brannledelsen er milevis fra å være kompetente nok til å ta sånne avgjørelser på slump. Grunnen til at jeg stemte nei var verken at jeg er kategorisk i mot kunstgress eller fordi jeg mener treningsfasilitetene er gode nok, men fordi jeg ikke var overbevist om at kunstgress på Stadion var den eneste løsningen.

krakra

Quote from: esp123 on December 04, 2021, 22:08:53 PMHvis dette er mulig er det jo kjempeflott. Men jeg er skeptisk.

Heldigvis har vi fått inn en visjonær danske i sportssjefrollen ;-)
Kjempevisjonært. Gjør som RBK. Lurer på om det ikke er noen visjonære forumbrukere som har vært inne på det samme.

Fult mulig det ikke er realiserbart, men i vinter så hadde de åpenbart ikke gjort noe for å undersøke det. Som jo er ganske uproft når man foreslår å legge kunstgress på Stadion fordi treningsforholdene er for dårlig.

Superjack

Quote from: krakra on December 04, 2021, 22:26:39 PM
Quote from: Nixon on December 04, 2021, 22:17:31 PM
Quote from: krakra on December 04, 2021, 21:59:44 PMAltså, hvis man finner ut at dette er en reell mulighet, så setter det lynprosessen før sesongen i et mye dårligere lys enn det allerede var.

Ja, det gjør det. Men det kan jo henge sammen med at salg av stadionareal tilsynelatende er en nødvendighet for å gjennomføre disse planene. Kanskje de ikke tenkte tanken, eller tenkte den, men ikke våget å formidle den tanken på det tidspunktet.

Enig med overnevnte at det høres flott ut. Men tror det når jeg ser endelige planer.
Derfor det er bedre med en grundig prosess der man har jobbet seriøst med flere alternativer, og ikke en lynprossess i romjula fordi super-Kåre ikke er  fornøyd med treningsbanene.

Brannledelsen er milevis fra å være kompetente nok til å ta sånne avgjørelser på slump. Grunnen til at jeg stemte nei var verken at jeg er kategorisk i mot kunstgress eller fordi jeg mener treningsfasilitetene er gode nok, men fordi jeg ikke var overbevist om at kunstgress på Stadion var den eneste løsningen.

Støttes 100%

Brannsupporter.

Spelaren

https://www.rbk.no/nyheter/syr-gresset-pa-lerkendal

Her kan det leses om sist gang Rosenborg skiftet ut graset og sydde i kunstfibre (5% plast). At de hadde denne løsningen så tidlig som i 1992 var nytt for meg. Selvsagt dyrere å legge to nye baner enn én, men det tas vel opp i et eget møte.
Gå av.

pidre

Vel, nå er det ikkje PAF som bestemmer dette.
Saludar a los monos!

Huff

Quote from: pidre on December 28, 2021, 07:18:20 AMVel, nå er det ikkje PAF som bestemmer dette.

Selvsagt ikke, men neppe tilfeldig at styret velger en mann med stor tillit blant supportere og medlemmer til å fronte dette. Styret og administrasjonen står garantert bak dette i fellesskap, og det er vel all grunn til å tro at Nagel og Horneland er med i tillegg.

Lasaron

Hvis dette faglig sett er et sjansespill, er jeg mot. Her må vi være sikre på at hybridgresset tåler mye mer enn dagens gress. Å bruke enorme summer på en oppgradering som kanskje bare ender opp som marginalt bedre, vil være veldig uklokt.
Tren på langskudd

Superjack

Det PAF sier er dette: "- Vi forholder oss til årsmøtevedtaket som sier at vi ikke skal legge kunstgress, sier Per Arne Flatberg. Han sitter i Brann-styret som nå arbeider med underlag på Stadion og klubbens treningsforhold."

Og PAF har helt rett. Det ble et stort og uheldig spetakkel for snart 1. år siden.
Styret forholder seg lojalt til at årsmøtet har vedtatt at det ikke skal legges kunstgress.

"Det som Brann nå jobber med er å se på hybridgress-løsninger. Dette er naturgress ispedd kunstgressfibre som gjør underlaget mer slitesterkt. Estetisk fremstår det som gress."

Jeg synest det virker som styret nå ser på mulighetene, og da først med hybridgress.
Det kommer også frem at de ikke ønsker at Brann skal bli en type prøvekanin, med hybridgress som ikke de vet vil funke f.eks. Så dette med sjansespill er jo noe styret vil unngå.

Jeg har faktisk tillit til at den prosessen som nå kjøres blir gjort skikkelig, slik at Brann ender med best mulig kamp og treningsfasiliteter, som er like.

Det koster like mye å legge kunstgress som hybridgress.
Så får styret og dem som jobber med dette komme med sine konklusjoner og anbefalinger når de har kommet så langt. Om det da ender med at de anbefaler kunstgress, om det er best for klubben, så tror jeg faktisk de gjør det. Og at flertallet vil stemme for kunstgress.

Skulle de ende på at hybridgress er like bra så regner jeg med de går for den varianten.

Horneland er veldig klar på at han foretrekker gress: "Han mener alle fotballfolk foretrekker gress foran kunstgress.
- Jeg tror ikke du finner noen som mener noe annet, sier Brann-treneren."





Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Huff on December 28, 2021, 10:10:50 AM
Quote from: pidre on December 28, 2021, 07:18:20 AMVel, nå er det ikkje PAF som bestemmer dette.

Selvsagt ikke, men neppe tilfeldig at styret velger en mann med stor tillit blant supportere og medlemmer til å fronte dette. Styret og administrasjonen står garantert bak dette i fellesskap, og det er vel all grunn til å tro at Nagel og Horneland er med i tillegg.

Om PAF kommer med en konklusjon til slutt at kunstgress er den løsningen som er best for klubben, så tror jeg også at begrunnelsene og argumentasjonen i forhold til alternativene er grundig utredet - og da er det mye enklere å ta en kvalifisert beslutning for klubben.

Dette er positivt.
Brannsupporter.

krakra

Årsmøtet har ikke vedtatt at det ikke skal legges kunstgress. Det viktigste er at Brann får treningsforhold som samsvarer med ambisjonene om å være en profesjonell fotballklubb. At deres plan a er noe annet enn kunstgress er greit nok, men å avvise kunstgress høres uklokt ut.

Superjack

Quote from: krakra on December 28, 2021, 11:27:56 AMÅrsmøtet har ikke vedtatt at det ikke skal legges kunstgress. Det viktigste er at Brann får treningsforhold som samsvarer med ambisjonene om å være en profesjonell fotballklubb. At deres plan a er noe annet enn kunstgress er greit nok, men å avvise kunstgress høres uklokt ut.

Slik jeg leser intervjuet så ser jeg ikke noe sted at det avvises kategorisk kunstgress.

Det sees på mulighet for hybridgress.
Regner med at om det ikke er mulig så tas kunstgress opp som alternativ igjen.

Ellers så mener jeg at det i det ekstraordinære årsmøtet i Brann i år så ble det vedtatt at det ikke skulle legges kunstgress. Så skal saken opp igjen så må det komme frem en full og helhetlig begrunnelse og plan. Der alternativer er grundig utredet.
Brannsupporter.


Finfin respons

December 29, 2021, 22:15:00 PM #2818 Last Edit: December 29, 2021, 22:29:22 PM by Finfin respons
Quote from: Avero on December 28, 2021, 21:08:03 PMReferanselisten til GrassMaster er ganske solid

https://www.grassmastersolutions.com/en/references

Ser ut som det er tre teknologier:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybrid_grass

1. Grassmaster o.a. Stanse fibrene ned og dypt i ferdig gress. 2x2 cm mellomrom.
Lover 3x spilletid vs naturlig gress.

2. Fransk åpning:
Gresset kommer ferdig produsert med blandingen sand, kork og biomasse, fibre og naturgress, og installeres. Usikker på dreneringsteknikk og festeteknikk.

3. Matte:
Over drenerende sandlag legges matte med festede syntetiske gressfiber i mønster.
Over dette såes naturgress, som vokser gjennom matten og ned i drenerende sand. Dette låser alt fast. og dren.sand blir ikke forflyttet av at Aune Heggebø lander på én fot etter en hodeduell slik vi såg det da vi byttet gress forrige gang og alt var løst.

Jeg tror Powergrass følger sistnevnte modell.
De lover opptil 30 t bruk pr uke 365 dager i året over 20 år.
https://powergrasshybrid.com/

Jeg har ikke funnet produsenten som leverer 15% andel kunstfiber som Paf nevner i BA, men mener det virker veldig veldig interessant kontra 5% med trad. stansing.
Kanskje.

Lasaron

Det er satt ned en arbeidsgruppe som skal jobbe med underlag. De har såpass lang tidshorisont å forholde seg til at ingenting blir avgjort før sommeren, virker det som. Er det litt overkill at to av fire i gruppen er "supportere"?
Tren på langskudd

esp123

Ja. I tillegg er det to uttalte kunstgressmotstandere.

Jeg er bekymret for underlaget denne sesongen. Et dårlig underlag ville gjøre det vanskeligere å åpne opp motstandere som ligger dypt.

Lasaron

Gjerne spesielt på grunn av det, men uansett, mener jeg Brann må trene mye mer på skudd.
Tren på langskudd

paf

Quote from: Lissabon on January 18, 2022, 15:21:51 PMDet er ganske enkelt og billig å erstatte slitte gressfelt med nytt ferdiggress som rulles ut. Koster lite.

Å grave opp og pøse på med all slags utgifter er noe annet.

Hvis f eks 20% av banen er for dårlig koster det neppe mer enn 60-70000 å rulle ut nytt dersom de ikke graver eller bruker penger på ny undervarme osv. Det kan de gjøre senere, feks før 2023-sesongen.
Greit grunnlag for disse tingene i denne artikkelen:
https://www.ba.no/bytter-gress-etter-skandalekampen/s/5-8-1735022
Hint: det koster litt mer....

Finfin respons

Quote from: paf on January 18, 2022, 18:15:25 PM
Quote from: Lissabon on January 18, 2022, 15:21:51 PMDet er ganske enkelt...
Greit grunnlag for disse tingene i denne artikkelen:
https://www.ba.no/bytter-gress-etter-skandalekampen/s/5-8-1735022
Hint: det koster litt mer....

Jeg har prøvd å googlefinne ut hvilke leverandører og produkter som tilbyr ≥ 15 % kunstgressfiber og hvilke festestrukturer og dreneringskonsept som finnes.

Noen som har noe bra lesestoff, linker, et cetera?
Kanskje.

Lasaron

Det er en første gang for alt. Dette var første gang jeg leste etc i sin helhet. Takk.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on January 18, 2022, 19:47:05 PMDet er en første gang for alt. Dette var første gang jeg leste etc i sin helhet. Takk.
Værsågod. Det er latin. Et/& er det samme som og. Et viktig ord på alle verdens språk. I går slo det meg helt brått: Danskene vinner galant på kuleste uttale av ordet. Uttales Ååååooouughh.
Kanskje.

Superjack

Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: Superjack on January 29, 2022, 20:15:55 PM
Quote from: Lissabon on January 29, 2022, 19:51:08 PMhttps://www.ba.no/fotballbane-slukt-av-synkehull/s/5-8-1807347

Og der ser alle hva som kan skje med kunsgress, og debatten lagt død en gang for alle...

Er det noe i artikkelen som tyder på at dette var kunstgresset sin skyld? Står ikke noe som tyder på det i Nettavisen:

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio?p=lc-3285404-6650

Corran

Quote from: Norlings Hund 2 on January 30, 2022, 00:50:44 AM
Quote from: Superjack on January 29, 2022, 20:15:55 PM
Quote from: Lissabon on January 29, 2022, 19:51:08 PMhttps://www.ba.no/fotballbane-slukt-av-synkehull/s/5-8-1807347

Og der ser alle hva som kan skje med kunsgress, og debatten lagt død en gang for alle...

Er det noe i artikkelen som tyder på at dette var kunstgresset sin skyld? Står ikke noe som tyder på det i Nettavisen:

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio?p=lc-3285404-6650
Tror nok det var litt fleipete innlegg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Spørs om man har tatt en snarvei her og ikke lagt plast rundt vannrørene som en ytre beskyttelsesring.

Jeg er stillferdig klar over ironien her, men dette er et seriøst innlegg (vel og merke uten tilgang på fakta.)
Kanskje.

Kagain

Jeg ser at Stig Thorbjørnsen fremsnakker naturgress, og han regner det som problematisk for norske spillere at så mange av dem er oppfostret på kunstgress. De passer visstnok ikke så godt inn hos lag som holder på med naturgress mener han.

https://www.nettavisen.no/sport/torbjornsen-kommer-med-klar-beskjed-om-norske-spillere-de-er-dyrest-og-darligst/s/12-95-3424205806

Lasaron

Vi har jo veldig få spillere etablert i gode utenlandske klubber nå. Etter kunstgressrevolusjonen. Så den analysen stemmer nok bra.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Lasaron on February 12, 2022, 15:43:27 PMVi har jo veldig få spillere etablert i gode utenlandske klubber nå. Etter kunstgressrevolusjonen. Så den analysen stemmer nok bra.
Har vi? Føler situasjonen er bedre enn på lenge.

Og kunstgress er utbredt over hele Europa for yngre.

Lasaron

Quote from: esp123 on February 12, 2022, 16:31:45 PM
Quote from: Lasaron on February 12, 2022, 15:43:27 PMVi har jo veldig få spillere etablert i gode utenlandske klubber nå. Etter kunstgressrevolusjonen. Så den analysen stemmer nok bra.
Har vi? Føler situasjonen er bedre enn på lenge.

Og kunstgress er utbredt over hele Europa for yngre.

Jeg prøvde å være ironisk...
Tren på langskudd

esp123

Men de som er best på utvikle spillere, selger for mest og gjør det best i Europa, er kunstgress-laget Bodø/Glimt.... Jeg sliter med denne argumentasjonen, all den tid alle norske unge spillere uansett er oppvokst med kunstgress.

Finfin respons

Kan man si at spillere blir "falske gode" ved å utvikle seg på kunstgress?
Eller blir man bare tidlig god i rask fotball og så går overgangen til gress helt greit?

Går det an å ha et talentutviklingsperspektiv på underlagsdebatten?

Det var tre spørsmål,det.
Kanskje.

Pete05

Quote from: Finfin respons on February 17, 2022, 20:00:12 PMKan man si at spillere blir "falske gode" ved å utvikle seg på kunstgress?
Eller blir man bare tidlig god i rask fotball og så går overgangen til gress helt greit?

Går det an å ha et talentutviklingsperspektiv på underlagsdebatten?

Det var tre spørsmål,det.

Fulgte veldig godt med på U-lagene tidligere og det var merkbart hvordan de antatt «beste» til vanlig ofte falt litt igjennom når lagene spilte. Alle kamper ble spilt på gress. Så mange manglet det siste lille for å nå helt opp i tidlig alder på gress. Det er helt klart en tilvenning og en annen type fotball. Du blir nok dermed raskere «god» på kunstgress uten at jeg har noen annen «dokumentasjon» enn egne observasjoner.

Så underlaget har noe med utvikling å gjøre og jeg vet bestemt at flere klubber ser annerledes på det når klubbene trener og spiller på kunstgress. Dette er også bekreftet av enkelte agenter som jeg har snakket med.

Men ingen regel uten unntak, du kan fint bli god på kunstgress og overføre det til gress (selv om det kan ta litt tid). Det kan virke som de mest tekniske spillerne mister litt «fordel» når de går fra kunstgress til naturgress.


esp123

Samtidig er ikke gress alternativet til kunstgress i barne- og ungdomsfotball. Det er i så fall grus.

Lasaron

Kunstgresslaget Glimt slo nettopp Celtic på bortebane, på naturgress. Det var ikke et blaff.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Lasaron on February 18, 2022, 06:50:30 AMKunstgresslaget Glimt slo nettopp Celtic på bortebane, på naturgress. Det var ikke et blaff.

Nettopp. Og min påstand er at det ikke er så stor forskjell mellom kunstgress og en strøken hybridgress-bane. Slik som de beste banene i Europa. Det er klart det blir en annerledes type fotball på en mer humpete og ujevn gressbane, men jeg vet ihvertfall hvilken type fotball jeg foretrekker.

Dette med at agenter og klubber ikke liker spillere som kommer fra kunstgress høres ut som en av mange unødvendige bias'er som er og har vært i fotballen. Er det noen tall på prestasjoner til kunstgress-spillere kontra gresspillere som blir solgt til Europa?


Spelaren

Quote from: esp123 on February 18, 2022, 09:20:50 AMNettopp. Og min påstand er at det ikke er så stor forskjell mellom kunstgress og en strøken hybridgress-bane. Slik som de beste banene i Europa. Det er klart det blir en annerledes type fotball på en mer humpete og ujevn gressbane, men jeg vet ihvertfall hvilken type fotball jeg foretrekker.

Dette med at agenter og klubber ikke liker spillere som kommer fra kunstgress høres ut som en av mange unødvendige bias'er som er og har vært i fotballen. Er det noen tall på prestasjoner til kunstgress-spillere kontra gresspillere som blir solgt til Europa?


Tror det blir for mange variabler og lite data.

Danmark har en del fordeler artikkelen som nylig ble linket til ikkje tok hensyn til, nemlig avstandene i landet vårt. Det er ekstremt enkelt å speide etter interessante spillere i Danmark, og det vil påvirke mengden agenter som kommer hit, som igjen påvirker prisene. Og det man i hvert fall ikkje kan gjøre noe med, er temperaturen og nedbøren vi opplever. Lykke til med å finne løsninger som gir oss gode trenings- og kampforhold inne og utenfor stadionmurene til en fornuftig pris i det som allerede er et heftig, vått klima, og som man må ta høyde for kan få topper som er 30% høyere enn det er nå. Da blir agentenes ønsker plassert i andre rekke.

Hvis hybridgress kan lages "drøyt nok" til at det tåler kampslitasje+litt trening på Stadion samt en treningsbane er eg helt for, sålenge det er økonomisk fornuftig.
Gå av.

Lasaron

Jeg tror kunstgress øker sjansen for seriegull, målt opp mot hybrid. Derfor vil jeg ha kunstgress.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Pyton on February 17, 2022, 20:46:01 PM
Quote from: Finfin respons on February 17, 2022, 20:00:12 PMKan man si at spillere blir "falske gode" ved å utvikle seg på kunstgress?
Eller blir man bare tidlig god i rask fotball og så går overgangen til gress helt greit?

Går det an å ha et talentutviklingsperspektiv på underlagsdebatten?

Det var tre spørsmål,det.

Fulgte veldig godt med på U-lagene tidligere og det var merkbart hvordan de antatt «beste» til vanlig ofte falt litt igjennom når lagene spilte. Alle kamper ble spilt på gress. Så mange manglet det siste lille for å nå helt opp i tidlig alder på gress. Det er helt klart en tilvenning og en annen type fotball. Du blir nok dermed raskere «god» på kunstgress uten at jeg har noen annen «dokumentasjon» enn egne observasjoner.

Så underlaget har noe med utvikling å gjøre og jeg vet bestemt at flere klubber ser annerledes på det når klubbene trener og spiller på kunstgress. Dette er også bekreftet av enkelte agenter som jeg har snakket med.

Men ingen regel uten unntak, du kan fint bli god på kunstgress og overføre det til gress (selv om det kan ta litt tid). Det kan virke som de mest tekniske spillerne mister litt «fordel» når de går fra kunstgress til naturgress.



Spennende! Slik jeg forstår deg sier du:
1. Underlag har absolutt noe å si mtp. Talentutvikling.
2. Antatt beste kan falle igjennom ved naturgresshverdag. Særlig de tekniske.
3. Dette kan også bare skyldes tilvenningstid.

Påstand A: naturgress skiller klinten fra hveten, de nest beste fra de aller beste talentene.
Er folk enig?

Påstand B: kunstgress produserer i antall flere rå talenter - på kortere tid, og skaper i dem bedre fotballforståelse og fotballintuisjon fordi spillet går raskere.
Er folk enig?

Påstand C: Veien frem for talentene til a-lagsspill blir kortere med kunstgress på stadion for A-Laget, og de aller beste takler overgangen til gress uten problem når Brann spiller i Europa.

Jeg argumenterer ikke for kunstgress her,( jeg vil ha superhybrid eller naturgress,) men her vil jeg bare ha frem et talentutviklingsperspektiv.
Kanskje.

Gulløl

Da kan jeg bekrefte at gressteppet er blitt dekket med hvit plast, og mest trolig er varmekablene slått på også. Bare seks uker til første hjemmekamp mot Åsane.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 27, 2022, 12:42:44 PM #2844 Last Edit: February 27, 2022, 12:50:00 PM by Gulløl
Brann bør definitivt flytte en eventuell kvartfinale til tipp topp moderne Åsane Arena som har en tilskuerkapasitet på 3300 som nok vil dekke inn publikumsinteressen.

Ekstremt lite gunstig om gressteppet på Stadion belastes med kamp før Åsane kampen 10 april. Mye regn(snø ?) før og under en eventuell kvartfinalekamp 19-20 mars vil ødelegge gressteppet for store deler av sesongen om dette blir kamparenaen.

Før banen ble dekket med hvit plast i denne uken såg banen slett ikke bra ut, den ble påført mye slitasje og skader på slutten av fjoråret. Banen trenger hver eneste dag med full guff på varmekablene i dei neste seks ukene for å skikkelig gro i gresset. Dyr strøm er det ja men på dette området må Brann ikke finne på å spare på pengene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

I anledning fotoshooten av de nye draktene kunne tydelig se at gresset var grønnere på den andre siden. Dette til orientering.
Kanskje.

1908

Ser forholdene i Bodø no.. Nesten som i Ranheim.. Så kunstgress har sine svakheter!

Corran

Likte plutselig Solbakken mer
Fotball skal spilles på gress
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Lasaron

Hm. Jeg liker dette sitatet fra Fagermo:  "- Det er for mange kunstgressbaner som er slitt, og man får likevel spille på dem, som på vår stadion. Jeg er kanskje gammeldags, men jeg synes unge spillere skal få ha en drøm om å debutere på de store stadionene for seniorlag. Nå er stadionene som et breddeanlegg. Vi skaper ikke sult og det er litt typisk norsk, sier Fagermo."

Og det at man også må ha gode treningsgressbaner om man skal ha naturgress, er et meget godt poeng.

Men det er delvis klubbene sin økonomiske prioritering sin skyld også. Brann har jo hatt råd til dette lenge, men har prioritert pengene på høy lønn og delvis høye overgangssummer for middelmådige spillere på 25+. Det er ikke sikkert det har skaffet oss flere poeng på sikt. Tvert imot, tror jeg.
Tren på langskudd

Go Up