• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

2 1/2 time inn i møtet, og første kunstgress-tilhenger tar ordet.
Rød makt på Hansa

fortune

Det er absolutt lov å være positiv til og argumentere for kunstgress, men når han avslutter med at han har tillit til styret og administrasjonen faller kredibiliteten betraktelig.
First is first, second is nothing

Nixon

Har det vært noen damer som har tatt ordet?
Og ble ikke Bataljonslederen nevnt i køen av de som skulle ta ordet?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

fortune

Quote from: Nixon on February 02, 2021, 20:41:07 PMHar det vært noen damer som har tatt ordet?
Og ble ikke Bataljonslederen nevnt i køen av de som skulle ta ordet?

Har bataljonen og nåværende leder noensinne ment noe annet enn klubben? Fremstår mer som en turorganisator enn et reelt interesseorgan for medlemmene.
First is first, second is nothing

Corran

Det var noen som hadde problemer å sa fra seg taletid og så var det neon som sa fra seg tid pga at argumentene alt var lagt fram.
Spenningen er nå å ta å føle på her ;-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Selv om jeg anbefalte å stemme ja til kunstgress, er jeg på en måte stolt av klubben min i kveld. Den rare, sjelfulle klubben min. Klubben som er langt mer enn ansatte og styremedlemmer.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg rakk en dukkert i Osbadet og heim igjen mens denne balletten foregikk.
Gå av.

Churchill

...we shall never surrender.

Nixon

Sånn går det når andre enn Torvanger tar tak og faktisk klarer å få Brann til å invitere til et ekstraordinært årsmøte!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Lurer på hva som skjer med ledelsen nå. Kan Johannesen leve med dette med tanke på energien som hun har lagt i denne saken?
Rød makt på Hansa

aso008


Spelaren

Quote from: Nixon on February 02, 2021, 21:15:10 PMLurer på hva som skjer med ledelsen nå. Kan Johannesen leve med dette med tanke på energien som hun har lagt i denne saken?

Hun tar garantert ansvar og lover å jobbe skikkeli' hardt videre.
Gå av.

krakra

Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 21:10:56 PMSelv om jeg anbefalte å stemme ja til kunstgress, er jeg på en måte stolt av klubben min i kveld. Den rare, sjelfulle klubben min. Klubben som er langt mer enn ansatte og styremedlemmer.

Jeg er flau

Gulløl

February 02, 2021, 21:31:05 PM #2417 Last Edit: February 02, 2021, 21:32:50 PM by Gulløl
Hvor var medlemmene under 40-50 år ? Hvor var de kvinnelige medlemmene ?



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Dette er ikke et tegn på engasjement. Dette er et tegn på at det er ingen som bryr seg utenom menn i alderen 40 år og oppover. 

Og gress eller kunstgress, det er for meg helt ufattelig at viktige beslutninger tas på denne måten. Helt ufattelig. Sier vel litt om hvorfor Brann er der de er og har alltid vært.


krakra

Man kan si hva man vil om medlemmene, men det som ble levert fra ledelsen i dag var ytterlig pinlig. Det framstod som en framfør på videregående de mekket dagen før. Tynt og uforberedt og fullstendig amatørmessig.

Spelaren

Min antakelse om Vibeke var presis, for øvrig  :)  .
Gå av.

esp123

Alt henger sammen med alt. Jeg tenker det er en grunn til at Brann (nesten) alltid ender opp med dårlige ledere.

Superjack

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:34:42 PMSannheten er jo at vi er en middelmådig klubb med gress. Poenget er jo å bedre de sportslige forutsetningene ved å skifte til plast.

Det virker som om folk er mer opptatt av å være annerledes enn de sportslige resultatene. Det vitner i hvert fall ikke om noen vinnerkultur eller toppidrettsklultur.

Brann var en middelmådighet og dumpekandidat den gangen de fleste lagene spilte på åker og kanskje tom trente på grus på vinteren. - Og Brann hadde relativt bra forhold sammenlignet med mange andre.

Selv om denne saken er falt nå så kan jo godeste Soltvedt som sportslig leder, sammen med resten av det etterhvert meget store og forhåpentligvis kompetente sportsteamet, lage en helhetlig sportplan.
Der kan det meget vel legges frem at klubben som helhet bør ha kunstgress. Men da må alternativer utredes med skikkelig underlag og årsaker til hvorfor en sportsplan blir som den blir.

Brannsupporter.

krakra

Nostalgikerne får beholde gresset og klubben har en unnskyldning når årets sesong også blir en fiasko. Vink-vinn?

Superjack

Quote from: Gulløl on February 02, 2021, 21:31:05 PMHvor var medlemmene under 40-50 år ? Hvor var de kvinnelige medlemmene ?





Medlemmene fra ungdomsavdelingen som fikk informasjon om at de kunne stemme så nok PL på TV i stedet. (Viktigere det enn A-laget i klubben de spiller for).  For hadde de stilt og stemt så ville KG ha vunnet, er jeg 100% sikker på.
Brannsupporter.

krakra


Nixon

Quote from: Superjack on February 02, 2021, 21:54:23 PMMedlemmene fra ungdomsavdelingen som fikk informasjon om at de kunne stemme så nok PL på TV i stedet. (Viktigere det enn A-laget i klubben de spiller for).  For hadde de stilt og stemt så ville KG ha vunnet, er jeg 100% sikker på.

Hvis det er noe dagens ungdom kan så er det å multitaske med flere skjermer!:)

Men klart, den ene siden var nok mye bedre til å mobilisere enn den andre. Tydelig at engasjementet og viljen til å vinne ikke var likt fordelt.
Rød makt på Hansa

Nixon

Det vil jo bli herlig ironisk dersom vi gjør en kjempesesong i år! Men tror også at dette lett kan bli en hendig unnskyldning for trønderen dersom det motsatte skjer.
Rød makt på Hansa

SittingOleBull


fortune

Lykke til isåfall, ingen liker surlepper!

«Det ligner ingen Bergensgutt å være mutt»
First is first, second is nothing

Gulløl

Tror ikke noe noe styre eller administrasjon i Brann i minst fem år fremover tar tak i kunstgress-saken på nytt når motstanden er så stor og massiv blant de mest engasjerte medlemmene som også roper høyest.  De 45 % av medlemsmassen som stemte for kunstgress i dag hørte vi omtrent ingen ting i fra, ser ut til at den delen er den mer stille medlemsmassen som liker å holde seg i bakgrunnen. Nei nå er det bare å gjøre det beste ut naturgress situasjon og enda en gang håpe og jobbe for en bedring ute på Nymark.

Hadde vært fint om en av rikingene i Bergen i etterkant av dagens møte hadde stilt opp med noen titalls millioner eller hva det koster til å dekke kostnaden for to tipp topp naturgress treningsbaner med undervarme og der en av banene hadde tak over :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: krakra on February 02, 2021, 21:44:41 PMMan kan si hva man vil om medlemmene, men det som ble levert fra ledelsen i dag var ytterlig pinlig. Det framstod som en framfør på videregående de mekket dagen før. Tynt og uforberedt og fullstendig amatørmessig.

Helt enig. Og må gi deg en innrømmelse (mener det er deg uten å sjekke opp skikkelig) at når jeg ikke har vært enig i administrasjonens udugelighet og at de må gå så gir jeg deg nå rett.

Ellers til dere som synes det bare var gamlinger så var det en 19 åring med innlegg og han fra BGG er vel ikke i 50 årene han heller?

Og når det gjelder at dette er feil valg eller at det er bare tull det som presenteres så meld dere inn og vær med å påvirke. Ikke sitt kun på et forum og sutre om feilvalg og bla bla bla når dere selv kan få det akkurat som dere vil.
Blir som de som vil ha ekstraordinert årsmøte hvert år men aldri har vært medlem og ikkje gjør en dritt.

Og ikke misforstå meg Det er lov å være uenig og ha en saklig debatt selv om en ikke er medlem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Hansken er på en måte kastet, (flertallet av ) medlemmene mener Brann tar feil ang at det ikke kan være en topclass gressbane på Nymark. Fortsettelsen får en håpe at de da legger et stort press på Bergen Kommune for å faktisk levere det.


Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

February 02, 2021, 22:45:34 PM #2434 Last Edit: February 02, 2021, 22:49:11 PM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on February 02, 2021, 22:41:23 PMFyrverkeri utenfor Stadion. Herlig.
Pinlig, nå ler hele fotball Norge av oss igjen. Akkurat som når vi feiret med stort fyrverkeri fra gamle sitte taket like etter den avgjørende nedrykkskampen i 2003. Neste gang fyrverkeri skal skytes opp fra Stadion bør det være i forbindelse med en tittel og ikke fordi en har unngått noe som er eller føles negativt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Det Brann bør gjøre dette året er å legge et stykke arbeid i en skikkelig utredning av framtidens treningsforhold for klubben. For Nymark holder ikke mål. Det har jeg sagt lenge, og det har nesten alle som har trent Brann siden 90-tallet sagt. Det er ikke en akutt situasjon. Hvis man da lander på kunstgress, så får det bli kunstgress. Men da må de kjøre en skikkelig prosess. Gjerne involvere medlemmene også. Dette hastearbeidet var veldig svakt. Det skinner igjennom at de aldri har vurdert andre løsninger, og at de visste at de ville få motstand fra medlemmene og derfor forsøkte å snikvedta dette. En veldig dårlig inngang.

At folk feirer med fyrverkeri når situasjonen rundt treningsforholdene og Branns forutsetninger for å både være et topplag, og utvikle toppspillere, henger i løse lufta er flaut. Det sier litt for fokuset. Man kan neste ikke klage på at Brann er en sportslig middelmådighet når det er så viktig at klubben skal være medlemsstyrt og medlemmene så tydelig signaliserer at de ikke bryr seg om forutsetningene for sportslig utvikling.

Billy Elliott

Det slår meg når jeg leser kommentarene fra alle som er for kunstgress og mener at dette var et pinlig og flaut skue, at disse nok burde tatt ordet på møtet.

Det var ikke mange stemmene det stod om. Hadde kunstgressfolket (og ikke bare ledelsen) faktisk argumentert for synet sitt i debatten, så kunne de kanskje vunnet frem.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Hadde en fått en skikkelig prosess rundt dette tror jeg utfallet hadde blitt et annet.

Nå fikk en masse hasteargumentasjon for, og først og fremst mot kunstgress når «Norges mest åpne klubb» plutselig slapp nyheten om at en hadde arbeidet for å legge kunstgress. Alle som argumenterte mot klubben var idioter, spesielt ettersom den irrasjonelle følelsesstyrte motstanderfraksjonen mot kunstgress ikke alltid kunne matche klubbens heltidsansattes argumenter som i all hemmelighet var spisset siden i høst.

Jeg er usikker på hvor rasjonelt det er å appellere til folks fornuft når en snakker til folk som bruker fritiden sin på å møte opp i pisseregn og tre grader for å betale en liten formue for å se elleve rødkledde idioter feile i å sparke en ball til hverandre, men det får nå være en annen debatt

Hadde alle argumentene kommet frem tidligere og hadde en fått en ryddig debatt der begge sider hadde fått tid til å sette seg skikkelig inn i ting tror jeg ting kunne endt annerledes, egentlig synes jeg mer og mer pelte mot kunstgress de siste dagene, men slik ledelsen høyst håndtert dette er utfallet ganske naturlig.

Det tristeste med dagens avgjørelse er forøvrig at en nå har skaffet seg tidenes unnskyldning når en ikke oppnår resultater de neste årene.

Gepard

Hvorfor ikke bare stole på at de som jobber i Brann vil klubbens beste ?

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on February 02, 2021, 23:18:09 PMDet var ikke mange stemmene det stod om. Hadde kunstgressfolket (og ikke bare ledelsen) faktisk argumentert for synet sitt i debatten, så kunne de kanskje vunnet frem.

Eg har ikkje brydd meg nok til å fornye medlemsskapet siste par årene, og hadde heller ikkje tatt ordet i en slik skyttergravssituasjon som kveldens møte utartet seg som. Det er større engasjement rundt motstanden mot kg enn aksepten for det.

Å prøve å rasjonalisere folk bort fra en posisjon når høygaflene er ute og faklene tent er umulig. Ikkje én kjeft ombestemte seg på det møtet der.
Gå av.

Superjack

Quote from: Gulløl on February 02, 2021, 22:45:34 PM
Quote from: Billy Elliott on February 02, 2021, 22:41:23 PMFyrverkeri utenfor Stadion. Herlig.
Pinlig, nå ler hele fotball Norge av oss igjen. Akkurat som når vi feiret med stort fyrverkeri fra gamle sitte taket like etter den avgjørende nedrykkskampen i 2003. Neste gang fyrverkeri skal skytes opp fra Stadion bør det være i forbindelse med en tittel og ikke fordi en har unngått noe som er eller føles negativt.

Hvilken annen klubb har det engasjementet. For og imot? Det koker. På Stavanger stadion, på Røkketomten. Buldoserene skiftet ut matten uten at noen leet et øyelokk. Likegyldighet har mange navn...
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Billy Elliott on February 02, 2021, 23:18:09 PMDet slår meg når jeg leser kommentarene fra alle som er for kunstgress og mener at dette var et pinlig og flaut skue, at disse nok burde tatt ordet på møtet.

Det var ikke mange stemmene det stod om. Hadde kunstgressfolket (og ikke bare ledelsen) faktisk argumentert for synet sitt i debatten, så kunne de kanskje vunnet frem.

Hadde det blitt lagt frem av en sporslig leder med tyngde og troverdighet så hadde det gått igjennom.
Hadde ledelsen på Stadion hatt kontakt med den berømte grasroten i klubben, så hadde de forstått hvilket engasjement dette ville vekke. Det hadde de ikke.
Vibeke og Rune er totalt distansert fra medlemmene og supporterene.
Landets åpneste klubb???
Brannsupporter.

Nixon

Jeg ser ikke problemet med litt fyrverkeri når man har vunnet en så, etter deres mening, viktig seier. Men så tenker jeg at alle må se fremover og se på hvordan man best skal løse problemene som ledelsen har pekt på. Det er jo ikke slik at gressfolket ikke anerkjenner at det er utfordrende med treningsbanene.

Jeg for min del kunne levd med begge løsningene. Kunstgress hadde ikke fått meg til å gå på færre kamper. Men min umiddelbare følelse da resultatet ble lest opp var en antydning til glede. Så da stikker vel naturgress litt dypere...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on February 02, 2021, 23:55:07 PMJeg ser ikke problemet med litt fyrverkeri når man har vunnet en så, etter deres mening, viktig seier. Men så tenker jeg at alle må se fremover og se på hvordan man best skal løse problemene som ledelsen har pekt på. Det er jo ikke slik at gressfolket ikke anerkjenner at det er utfordrende med treningsbanene.

Jeg for min del kunne levd med begge løsningene. Kunstgress hadde ikke fått meg til å gå på færre kamper. Men min umiddelbare følelse da resultatet ble lest opp var en antydning til glede. Så da stikker vel naturgress litt dypere...
Hele mitt problem med det er jo nettopp hvor viktig det viser at gresset er. Jeg er kritisk til prosessen og i så måte er det ikke skandale at det ble gress, men jeg får inntrykk av at om Brann så hadde funnet en fungerende spåkule som viste at hvis man la kunstgress så ville Brann vunnet Champions League om fem år så hadde flere fortsatt stemt nei.


Corran

Her har ledelsen sviktet på alle områder.
Hele prosessen har vært feilslått og under enhver kritikk.
De har ikke sjekket hvilke lover og regler som gjelder i sportsklubben

De fleste som stemte i mot hadde kanskje vippet andre veien om prosessen hadde vært ryddig og forundersøkelsene vektet og alle muligheter belyst.
Nå ble det mer at sånn er det bare og nå vi gjøre det sånn.
Slik framgangsmåte er rett og slett ikke bra nok noe som flere tok opp på en god og grei måte i kveld. Jeg var selv en tviler og har hele tiden vært ærlig om det og møtet i kveld vippet meg til å stemme i mot rett og slett pga at prosessen har vært elendig og ikke alle muligheter er belyst/utredet.
Hadde derimot ledelse og styre gjort en god nok jobb så kunne jeg blitt vippet andre veien
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Gepard on February 02, 2021, 23:33:03 PMHvorfor ikke bare stole på at de som jobber i Brann vil klubbens beste ?
I motsetning til medlemmene?
Tror du noen ikke ville klubbens beste?
Det er bare slik at det er forskjellige meninger om hva som er klubbens beste.
Tidligere leder i Brann var jo i mot KG nå pga at prosessen ikke hadde vært god nok og han angret også på at de i hans tid ikke hadde vært flinke nok til å utvikle treningsarealer.
Tror ikke du han vil klubbens beste?

Eg stoler fult ut på at ledelsen vil Branns beste men det betyr ikke at jeg er enige med dem.
Jeg er heller ikke i tvil om at MDG, FRP, Høyre AP osv vil landets beste men det betyr ikke at jeg er enige med virkemidlene deres for å få det til eller at deres versjon av landets beste er lik min
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on February 02, 2021, 23:33:03 PMHvorfor ikke bare stole på at de som jobber i Brann vil klubbens beste ?

De aller fleste som jobber og har jobbet i Branns ledelse har nok villet klubbens beste. Men det er ikke alle som kan, og denne ledelsen har ikke klart å skape tillit til at de kan, på flere fronter.

Lasaron

Nå forventer jeg at de som stemte nei til kunstgress, blir med på å legge press på Brann om å bruke pengene sine annerledes fremover. Mer penger på gå til treningsbaner, og mindre til lønn og kjøp av spillere. Frem til vi har fått gode treningsbaner på plass.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on February 03, 2021, 09:25:32 AMNå forventer jeg at de som stemte nei til kunstgress, blir med på å legge press på Brann om å bruke pengene sine annerledes fremover. Mer penger på gå til treningsbaner, og mindre til lønn og kjøp av spillere. Frem til vi har fått gode treningsbaner på plass.

Mjna.
De som stemte nei til kunstgras stemte bare nei til kunstgras. Eg forventer ikkje noe mer innsats fra disse utover det de allerede har gjort for klubben; meldt seg inn, betalt kontingent og stemt på møtet. Det kreves ikkje noe mer av disse nå etter at de i praksis kun har blitt hørt om et emne klubbens lover krever at medlemmene høres om (hvis min juridiske oppfatning stemmer).

Branns styre, ledelse og administrasjon må jobbe videre nå innenfor de rammene klubbens medlemmer har gitt dem. Dårligere rammer, ja - men sånn er det å være en medlemsstyrt klubb.
Gå av.

esp123

February 03, 2021, 09:43:09 AM #2449 Last Edit: February 03, 2021, 10:35:06 AM by esp123
Quote from: Spelaren on February 03, 2021, 09:31:45 AM
Quote from: Lasaron on February 03, 2021, 09:25:32 AMNå forventer jeg at de som stemte nei til kunstgress, blir med på å legge press på Brann om å bruke pengene sine annerledes fremover. Mer penger på gå til treningsbaner, og mindre til lønn og kjøp av spillere. Frem til vi har fått gode treningsbaner på plass.

Mjna.
De som stemte nei til kunstgras stemte bare nei til kunstgras. Eg forventer ikkje noe mer innsats fra disse utover det de allerede har gjort for klubben; meldt seg inn, betalt kontingent og stemt på møtet. Det kreves ikkje noe mer av disse nå etter at de i praksis kun har blitt hørt om et emne klubbens lover krever at medlemmene høres om (hvis min juridiske oppfatning stemmer).

Branns styre, ledelse og administrasjon må jobbe videre nå innenfor de rammene klubbens medlemmer har gitt dem. Dårligere rammer, ja - men sånn er det å være en medlemsstyrt klubb.

Well put!

Og det er det jeg har størst problemer med i denne saken. Naturgressentusiastene klapper hverandre på ryggen og feirer at det ble gress, men tar null ansvar for at Brann har endt opp i denne situasjonen. Og jeg har diskutert med flere som har sådd tvil om det er så viktig med treningsforhold og om hvorvidt det er noe problem å trene på kunstgress og spille kamper på gress. Det sier noe når Brann i alle år har hatt dårlige treningsforhold, men at ikke noe er blitt gjort!

Hvis Brann nå ikke får orden på treningsforholdene, kommer det til å få en negativ effekt på resultatene. Det er uomtvistelig. Det vil videreføre trenden vi har sett de siste årene med lavere tilskuertall og mindre interesse, og igjen mindre penger. Fom. 2010 har vi vært Norges 7. beste lag. Vi kommer ihvertfall ikke til å bli noe bedre hvis vi fortsetter med dagens treningsforhold, og på sikt ser jeg ikke hvordan vi kan tiltrekke oss trenere og spillere når vi ikke kan tilby gode rammer i treningshverdagen.

Problem med Brann som medlemsstyrt klubb er at du skal ha en helt spesiell interesse for å orke å forholde deg til en slik prosess som møtet i går. Brann har et problem med demografien i medlemsmassen. Høy snittalder og stor overvekt av menn. Utenom VJ, så var det vel ingen kvinnelige talere?

Go Up