• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

January 23, 2021, 19:41:39 PM #2200 Last Edit: January 23, 2021, 19:47:29 PM by Gulløl
Han krever absolutt ingen ting. Bør bytte til kunstgress sier han. Klikkoverskrift fra BT som har gitt et tresifret antall kommentarer på Ballspark gruppen på 1 time. Og de fleste som kommenterer ser ikke ut til å lest artikkelen fordi de ikke har abonnement. Useriøst med overskrift som ikke stemmer med innhold.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hehe, ja det er lov å be om tilgivelse.

BT RETTER: I en tidligere versjon sto det i tittelen at Brann-kometen «krever» kunstgress. Dette er endret til «vil ha» kunstgress. Rettelsen ble gjort 23. januar 2021 kl. 21.21.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

https://www.kom24.no/brann-stadion-sportsklubben-brann-vibeke-johannesen/det-er-mye-her-som-kunne-ha-vaert-gjort-bedre-selvfolgelig-er-det-det/309324

Johannesen tar selvkritikk om kommunikasjonen i kunstgress-sagaen.

PS! Saken er skrevet av forum-Yngve som det vel er lenge siden har vært innpå her.
Rød makt på Hansa

krakra

Hvor tar hun selvkritikk, sånn egentlig? Jeg ser en haug av bortforklaringer, et par "vi kunne gjort dette, MEN" og et ganske nedrig stikk mot de som har kritisert prosessen.

"- Det vi undervurderte var at jeg trodde folk hadde bedre innsikt i treningsforholdene våre siden de hadde blitt omtalt så mye siden 2013 og det hadde vært utallige saker i både BA, BT og andre kanaler og diskutert på medlemsmøter"

Jeg syns dette er noe av det mest arrogante som har kommet fra Brannhold på veldig lenge. Hun sier jo at de har helt rett at alle problemene har kommet fordi medlemmene er dumme og media er konfliktsskapende. Og at de kunne gjort ting annerledes, men at de egentlig ikke kunne det.

Nixon

Hvor leser du i det sitatet at media er konfliktskapende? Jeg leser det slik at media har hatt mange opplysende saker.

Når det gjelder om det er selvkritikk eller ikke, så spør det jo litt hvor man legger listen. Jeg syns det var selvkritikk her, og ikke bare bortforklaringer. Men det var på ingen måte i nærheten av å legge seg flat.
Rød makt på Hansa

ostraume

Dog utrolig klønete kommunikasjon fra VJ: "Vi undervurderte hvor uopplyste idioter folk er" oser ikke akkurat god stemning.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

January 25, 2021, 15:29:29 PM #2206 Last Edit: January 25, 2021, 15:34:30 PM by krakra
Quote from: Nixon on January 25, 2021, 14:20:00 PMHvor leser du i det sitatet at media er konfliktskapende? Jeg leser det slik at media har hatt mange opplysende saker.

Når det gjelder om det er selvkritikk eller ikke, så spør det jo litt hvor man legger listen. Jeg syns det var selvkritikk her, og ikke bare bortforklaringer. Men det var på ingen måte i nærheten av å legge seg flat.
Hva konkret er det hun tar selvkritikk på? For jeg ser faktisk ikke at hun tar selvkritikk uten å følge opp med at de egentlig gjorde rett.


Det er mulig jeg overtolker hennes beskrivelser av media, men måten hun omtaler medlemmene må er i alle fall ikke til å misforstå og det blir litt type "Jeg beklager. Jeg visste ikke at du ikke tåler noen verdens ting"-preg over det.

Spelaren

Det er litt mye "ja, men" i argumentasjonen.
Gå av.

esp123

Jeg føler at debatten har vært preget av at en stor del av de som er mot kunstgress nok er det helt uavhengig av hvordan prosessen hadde vært og hvilke argumenter Brann kommer med. Så er det veldig lett å klage på prosessen når argumentene mot kunstgress stopper ved "fotball skal spilles på gress". Og det nok frustrerende for Brann, som i tillegg opplever at "motparten" går ganske langt i å tillegge de motiver de ikke har. Det er vanskelig med en god kommunikasjonsstrategi når man snakker til en vegg.




Nixon

Slik jeg ser det spiller det egentlig ingen rolle om medlemmene hadde treningsforholdene under huden eller ikke. Det hadde litt å si på reaksjonene som kom umiddelbart, men i diskusjonen om Brann skulle kommunisert infoen fra kommunen og taktomslaget i kunstgressjobbingen, så hadde det ikke noe å si.
Rød makt på Hansa

Henki

Det som i hvert fall fremstår veldig klart er at Brann var totalt uforberedt på den shitstormen som dette har utviklet seg til. Ryktene og opplysningene jeg har tusket til meg fra forskjellig hold er unisone på det. Og ja, kildene er gode.
Ballen skal fremover!

Gepard

Quote from: esp123 on January 25, 2021, 16:14:17 PMJeg føler at debatten har vært preget av at en stor del av de som er mot kunstgress nok er det helt uavhengig av hvordan prosessen hadde vært og hvilke argumenter Brann kommer med. Så er det veldig lett å klage på prosessen når argumentene mot kunstgress stopper ved "fotball skal spilles på gress". Og det nok frustrerende for Brann, som i tillegg opplever at "motparten" går ganske langt i å tillegge de motiver de ikke har. Det er vanskelig med en god kommunikasjonsstrategi når man snakker til en vegg.




Spikeren på hodet !

Huff

Quote from: esp123 on January 25, 2021, 16:14:17 PMJeg føler at debatten har vært preget av at en stor del av de som er mot kunstgress nok er det helt uavhengig av hvordan prosessen hadde vært og hvilke argumenter Brann kommer med. Så er det veldig lett å klage på prosessen når argumentene mot kunstgress stopper ved "fotball skal spilles på gress". Og det nok frustrerende for Brann, som i tillegg opplever at "motparten" går ganske langt i å tillegge de motiver de ikke har. Det er vanskelig med en god kommunikasjonsstrategi når man snakker til en vegg.

Det er helt riktig at enkelte av debattantene er helt fastlåst på at fotball skal spilles på gress, men å hevde at argumentene stopper der blir i overkant.

Utover kritikken av prosessen har mange spurt seg om det virkelig er slik at Branns treningsforhold også på lengre sikt vil være elendige på Nymark. Her påstår Brann en ting, og andre involverte parter påstår noe helt annet.

Branns sportslige ledelse kan ikke leve med dårlige treningsforhold i deler av 2021. Dette er fullt forståelig. Brann er avhengige av resultater etter årevis med elendig boss. Dette gjelder og Ingebrigtsen, som kom inn og presterte aldeles forferdelig i fjor høst. På den andre siden er det kommersielle aktører som har økonomiske interesser i at Brann fortsetter på gress. Fasit er at en ikke kan stole på noen av partene. Enkelte her tar det Brann sier for god fisk. Det forstår jeg ikke. Erfaringmessig er svært mange av de bastante uttalelsene fra stadion frytelig misvisende, og tidvis nærmest ren løgn. Slik har det vært i alle år, og selv om ingenting tyder på at en har overdrevet hvor ille treningsforholdene var i høst kan det utmerket godt tenkes at en svartmaler når det kommer til fremtiden for å vinne frem med kunstgressaken.

Mitt inntrykk er at en del supportere kan leve med at Brann har dårlige forhold i 2021 og at dette påvirker resultatene negativt -om det er snakk om et kortere tidsrom. Det er åpenbart mye usikkerhet, og itt inntrykk er igjen at mange kan leve med denne usikkerheten på bekostning av sesongen 2021. Dessuten er det mange som mener at det blir en større og større fordel med naturgress fordi flertallet av kampene spilles på kunsgress, miljøaspektet har vært nevnt, og det har såvidt vært snakket om at naturgress er fordelaktig for utviklingen av forsvarsspillere, spesielt midtstoppere.

esp123

Quote from: Huff on January 26, 2021, 11:11:44 AM
Quote from: esp123 on January 25, 2021, 16:14:17 PMJeg føler at debatten har vært preget av at en stor del av de som er mot kunstgress nok er det helt uavhengig av hvordan prosessen hadde vært og hvilke argumenter Brann kommer med. Så er det veldig lett å klage på prosessen når argumentene mot kunstgress stopper ved "fotball skal spilles på gress". Og det nok frustrerende for Brann, som i tillegg opplever at "motparten" går ganske langt i å tillegge de motiver de ikke har. Det er vanskelig med en god kommunikasjonsstrategi når man snakker til en vegg.

Det er helt riktig at enkelte av debattantene er helt fastlåst på at fotball skal spilles på gress, men å hevde at argumentene stopper der blir i overkant.

Utover kritikken av prosessen har mange spurt seg om det virkelig er slik at Branns treningsforhold også på lengre sikt vil være elendige på Nymark. Her påstår Brann en ting, og andre involverte parter påstår noe helt annet.

Branns sportslige ledelse kan ikke leve med dårlige treningsforhold i deler av 2021. Dette er fullt forståelig. Brann er avhengige av resultater etter årevis med elendig boss. Dette gjelder og Ingebrigtsen, som kom inn og presterte aldeles forferdelig i fjor høst. På den andre siden er det kommersielle aktører som har økonomiske interesser i at Brann fortsetter på gress. Fasit er at en ikke kan stole på noen av partene. Enkelte her tar det Brann sier for god fisk. Det forstår jeg ikke. Erfaringmessig er svært mange av de bastante uttalelsene fra stadion frytelig misvisende, og tidvis nærmest ren løgn. Slik har det vært i alle år, og selv om ingenting tyder på at en har overdrevet hvor ille treningsforholdene var i høst kan det utmerket godt tenkes at en svartmaler når det kommer til fremtiden for å vinne frem med kunstgressaken.

Mitt inntrykk er at en del supportere kan leve med at Brann har dårlige forhold i 2021 og at dette påvirker resultatene negativt -om det er snakk om et kortere tidsrom. Det er åpenbart mye usikkerhet, og itt inntrykk er igjen at mange kan leve med denne usikkerheten på bekostning av sesongen 2021. Dessuten er det mange som mener at det blir en større og større fordel med naturgress fordi flertallet av kampene spilles på kunsgress, miljøaspektet har vært nevnt, og det har såvidt vært snakket om at naturgress er fordelaktig for utviklingen av forsvarsspillere, spesielt midtstoppere.

Brann har levd med dårlige treningforhold så lenge jeg kan huske, og har underprestert lenge så lenge jeg kan huske. Dette blir ikke bedre, og folk hadde vært i harnisk uansett hvordan dette hadde blitt løst.

Og det at en underleverandør fra Østfold sin påstand om at 500 000 fikser problemet skal ha like mye vekt som Brann som har jobbet med dette i flere år, bekrefter jo bare det jeg skriver.

Alle som vokser opp i Norge i dag vokser opp med kunstgress. Det er treningshverdagen fra 5 til 19 år som utvikler spillertyper, at norske klubber har kunstgress på toppnivå har nada å si for hvilke spillertyper som utvikles.

Huff

Quote from: esp123 on January 26, 2021, 11:27:02 AMOg det at en underleverandør fra Østfold sin påstand om at 500 000 fikser problemet skal ha like mye vekt som Brann som har jobbet med dette i flere år, bekrefter jo bare det jeg skriver.

Har Brann arbeidet med banen i mange år eller har de presset på for å få kommunen til å fikse det i flere år?

Nixon

Quote from: Huff on January 26, 2021, 14:17:21 PM
Quote from: esp123 on January 26, 2021, 11:27:02 AMOg det at en underleverandør fra Østfold sin påstand om at 500 000 fikser problemet skal ha like mye vekt som Brann som har jobbet med dette i flere år, bekrefter jo bare det jeg skriver.

Har Brann arbeidet med banen i mange år eller har de presset på for å få kommunen til å fikse det i flere år?

Banene er kommunale, og det er kommunen som har gjort jobben. Men Brann har vært tett på sier de selv.
Rød makt på Hansa

Churchill

Jeg kommer offisielt til å gi opp denne klubben dersom det er en forutsetning for den sportslige satsingen at man legger kunstgress, og så velger vi av andre grunner å ikke gjøre det.
...we shall never surrender.

Kjell249

Jeg har fulgt med litt på utsiden av kunstgress debatten, og lurte på om dere vet svaret på noen spørsmål.

- Det har vært hevdet at vi uansett må gjøre noe med gressmatten, for å blant annet reparere varmekablene. Hva er kostnaden for dette hvis det legges tilbake gress/kunstgress? Altså merkostnaden for kunstgress.

-Hvis det legges kunstgress, og vi ved neste korsvei ønsker å bytte tilbake til gress istedenfor å fornye kunstgresset. Hvor stor er merkostnaden for dette?

-Hva er det som gjør at noen tenker at et bytte til kunstgress er et valg for all fremtid? Er det fordi de tenker at fordelen er mye høyere med kunstgress og kostnadene lavere, så det vil aldri være aktuelt å bytte tilbake? Eller er det noe annet som ligger bak?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

January 26, 2021, 17:29:36 PM #2218 Last Edit: January 26, 2021, 17:35:55 PM by Nixon
Så vidt jeg husker fra Johannesen på det digitale møtet. Med forbehold:

1. Det var ganske like kostnader å legge kunst- eller naturgress, så det er ikke først og fremst økonomisk begrunnet. Også vedlikehold var ganske likt mellom kunstgress og naturgress. Tror selve vedlikeholdet av naturgress er dyrere, men med kunstgress må det være varme på om vinteren også, og det koster en del.

2. Det vil koste ca. det samme å bytte tilbake til naturgress som å fornye kunstgresset når dekket uansett må byttes om noen år. Var det en levetid på 5-7 år det var snakk om med god utnyttelse av banen til trening og kamp for flere lag?

3. Litt av problemet med å bytte tilbake til naturgress er at man da vil få de samme problemene med gode nok treningsbaner. Vil de to banene på Nymark noen gang bli gode nok? Pluss at all historie tilsier vel at når man først har lagt kunstgress blir det ikke byttet tilbake.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Takk for oppklaring Nixon. Blir spennende å se hva utfallet blir. Interessant at Brann er så tydelig på at dette er ekstremt viktig for fremtidig sportslig suksess. Vanskelig å se for seg at dagens styre og ledelse blir sittende hvis utfallet blir å beholde naturgress. Hvis medlemmene mener at dette ikke er så viktig, så bør de jobbe hardt for å få et styre som mener de kan skape resultater under gjeldende forhold.

Jeg har en magefølelse av at de som er mest positive til naturgress, er også de som kommer til å være mest negative til manglende resultater i 2021, uavhengig av underlag :) Blir det skifte så har de i hver fall god grunn til det...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Strategen VJ er ute og argumenterer for kvinnefotball i Brann, at det lar seg gjøre med kunstgress. Hun hiver seg på tidsånden. Nå blir det vanskeligere å stemme mot kunstgress.
Tren på langskudd

Corran

Vil si at om vi ikke får et Brann kvinnelag om vi ikke har kunstgress så er vel det grunn nok til å stemme mot kunstgress ;-)

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

De er ganske desperat, drar damelagskortet nå. Så nå kan man bli beskyldt for å "hate" damefotball om man ikke stemmer for kunstgress på Brann stadion. :)
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Man kan jo kalle det for desperasjon. Men når motparten mobiliserer er det helt greit og helt naturlig at Brann kommer med flere "argumenter" for sitt syn. Å sitte stille i båten ville jo vært rart i en så viktig sak for de.

Men jeg vet ikke hvor mye dette gagner saken.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on January 28, 2021, 10:45:52 AMMan kan jo kalle det for desperasjon. Men når motparten mobiliserer er det helt greit og helt naturlig at Brann kommer med flere "argumenter" for sitt syn. Å sitte stille i båten ville jo vært rart i en så viktig sak for de.

Men jeg vet ikke hvor mye dette gagner saken.

Tror faktisk ikke det gagner diskusjonen en gang. Det har vært snakket om damelag tidligere, men ikke blitt gjort noe (det har vel vært diskusjoner litt frem og tilbake). I alle fall ikke i full offentlighet. At de nå gjør dette er i og for seg selv greit nok, det, men å rulle det inn omtrent fra intet så kort tid før et årsmøte virker kanskje litt rart. Spesielt siden det ikke ble nevnt i første omgang.

Det man kan få da er en diskusjon rundt hvorvidt man skal ha damelag eller ikke fremfor å diskutere merittene til kunstgress vs. ekte gress.

Det er først og fremst A-laget til Brann i tippeligaen folkene på årsmøtet følger med på. Det betyr ikke at de ikke kvinnefotball, men det betyr heller ikke at de kommer til å vektlegge behovene til et hypotetisk kvinnelag som starter nede i divisjonen over behovene til Brann som vi kjenner det, laget som flere ganger har tatt mål av seg å kjempe i Europa. Det er dette laget folk har følelser for.

Superjack

Rosenborg har damelag.
Rosenborg har gress.

Lillestrøm har damelag
Lillestrøm har gress.

At Brann skal ha damelag betyr hverken at de trenger gress, eller en gang at laget spiller alle kampene på stadion.
Jeg tror et damelag for Brann fint kan spille inne på stadion.

Her letes det desperat etter argumenter for plast. Vitner om hvor forhastet og lite gjennomtenkt dette er.
Om Brann hadde en overordnet plan, med damefotball, samme kunstgress utenfor og innenfor, fotballstil osv osv som de hadde lagt frem av Soltvedt, ja så kunne jeg nok forstått dette.

Oppgulp og tøv. Forventer at Brannledelsen kommer til å komme med argumenter som at om vi ikke stemmer for kunstgress, så er det en stemme mot kvinnefotball osv. Eller den kommentaren er jeg nesten sikker på kommer.

Merker jeg blir sint.
Brannsupporter.

esp123

Er usikker på om det er Brann eller BT som bringer kvinnelag på banen. Virker som VJ bare svarer på spørsmål.

Ellers er jeg helt enig at dette ikke har noe med underlag å gjøre. Brann bør ha kvinnelag, uavhengig av dekke på Stadion.

Nixon

Quote from: Superjack on January 28, 2021, 13:47:48 PMRosenborg har damelag.
Rosenborg har gress.

Lillestrøm har damelag
Lillestrøm har gress.

At Brann skal ha damelag betyr hverken at de trenger gress, eller en gang at laget spiller alle kampene på stadion.
Jeg tror et damelag for Brann fint kan spille inne på stadion.


Ingen av de to lagene spiller der herrelaget spiller. Det er sikkert flere grunner til det, men tror nok at vi kan tro på Brann dersom de mener at Stadion ikke takler to lag som skal spille kamper der i en hel sesong i all slags vær. Men det er klart at de to nevnte lagene over viser at det ikke er noe nødvendighet at kvinnelaget skal spille på klubbens hovedbane.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on January 28, 2021, 14:14:40 PM
Quote from: Superjack on January 28, 2021, 13:47:48 PMRosenborg har damelag.
Rosenborg har gress.

Lillestrøm har damelag
Lillestrøm har gress.

At Brann skal ha damelag betyr hverken at de trenger gress, eller en gang at laget spiller alle kampene på stadion.
Jeg tror et damelag for Brann fint kan spille inne på stadion.


Ingen av de to lagene spiller der herrelaget spiller. Det er sikkert flere grunner til det, men tror nok at vi kan tro på Brann dersom de mener at Stadion ikke takler to lag som skal spille kamper der i en hel sesong i all slags vær. Men det er klart at de to nevnte lagene over viser at det ikke er noe nødvendighet at kvinnelaget skal spille på klubbens hovedbane.

Mitt poeng er at om Brann har kvinnefotball har ikke mye med banedekket på Stadion å gjøre.
Desperat argumentasjon.

Vil Brann ha damefotball, så får damefotball.
Brann har aldersbestemt fotball. Spiller ikke alle kampene sine på Stadion de heller...
Brannsupporter.

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

esp123

January 28, 2021, 15:13:31 PM #2230 Last Edit: January 28, 2021, 15:15:27 PM by esp123
For meg virker det soleklart at treningsbaner på Nymark ikke er forenlig med toppidrett, og at den debatten må legges død.

Årsmøtet bør gjøre det eneste riktige, stemme for kunstgress. Hvis ikke, bør ambisjonsnivået til Brann nedjusteres et par-ti hakk. Jeg kan ikke forestille meg at noen trener med respekt for seg selv vil ta i Brann-jobben med slike treningsforhold. For å være helt ærlig er det uproft.


Spelaren

Skal dameBrann være en realitet spiller de selvsagt på Stadion. Noe annet og vi får Lise Klaveness på nakken igjen - drøye 20 år siden sist! Det er treningsforholdene som er tyngstveiende her, uansett.
Gå av.

Spelaren

Quote from: SKBCPH on January 28, 2021, 15:10:56 PMhttps://www.brann.no/nyheter/uttalelse-fra-bergen-kommune-om-gresstreningsbanene-pa-nymark

Bergen kommune har kommet med en uttalelse/bestilingsverk angående treningsbanene på Nymark.

Grunnvannstanden i området er nå engang det den er. Dumper man en masse stein og fyller opp så kødder vi nok til hele nabolaget hva grunnvann angår.
Gå av.

esp123

https://www.bt.no/fotball/i/KyP2p7/brann-sjefen-holdt-kunstgressmoete-med-klubbens-16-aaringer

Nok en gang gjøres det et stort nummer ut av en helt udramatisk greie. Tror nok naturgressfundamentalistene føler presset!

Lasaron

Først saken om kvinnelag. Dernest uttalelsen fra kommunen. Det hele bringer minnene tilbake til den tiden vi brukte uttrykket "propagandaministeriet."

Når det er sagt, så kan jeg legge til at jeg nå er styrket i troen på at kunstgress er det riktige. Kjør kunst!
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on January 28, 2021, 16:24:36 PMFørst saken om kvinnelag. Dernest uttalelsen fra kommunen. Det hele bringer minnene tilbake til den tiden vi brukte uttrykket "propagandaministeriet."

Når det er sagt, så kan jeg legge til at jeg nå er styrket i troen på at kunstgress er det riktige. Kjør kunst!

Og jeg er styrket i at dagens ledelse må få lov å skifte arbeidsgiver.
Plast eller ikke plast.
Brannsupporter.

Nixon

January 28, 2021, 17:36:54 PM #2236 Last Edit: January 28, 2021, 17:40:20 PM by Nixon
Quote from: Lasaron on January 28, 2021, 16:24:36 PMFørst saken om kvinnelag. Dernest uttalelsen fra kommunen. Det hele bringer minnene tilbake til den tiden vi brukte uttrykket "propagandaministeriet."

Når det gjelder kommunen har det fra supporterhold blitt stilt spørsmål om hva kommunen egentlig mener. En ganske kjent supporter var i kontakt med kommunen og påsto at han fikk opplyst at det bare var snakk om kort tid før en av treningsbanene ble god nok. Så helt ut av det blå kom ikke denne redegjørelsen. Den har mer eller mindre blitt etterspurt av flere gressupportere.

Edit. Og kommunen er jo ikke udelt negativ til at banene blir «gode nok». Så gressupporterne kan også finne argumenter her.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jada. Joda. Men jeg ble nå styrket i min tro på at kunst er lurest. Og hele opplegget minner om det jeg skrev, okke som.
Tren på langskudd

fortune

Det er veldig spesielt at administrasjonen jobber så hardt med å fremheve sitt eget standpunkt foran et årsmøte hvor klubben strengt tatt spør medlemmene om hvilken holdning og avgjørelse klubben skal ha til kunstgress.

Det er selvfølgelig lov å mobilisere, men de burde ikke få benytte klubbens kanaler til ensidige spilleruttalelser (var Blomberg den eneste kunstgressentusiasten de klarte å finne?), utvalgte uttalelser fra meningsfeller og rekruttering av stemmegivere som helt sikkert har blitt lovet en gulrot i form av spilletid på brann stadion allerede denne sesongen dersom det velges kunstgress.

Det er ingen tvil om at administrasjon og styre kommer til å få gjennomslag her, men man bygger ikke særlig tillit med «Russland-demokrati».
First is first, second is nothing

kabelmann

Quote from: fortune on January 28, 2021, 18:24:45 PMDet er veldig spesielt at administrasjonen jobber så hardt med å fremheve sitt eget standpunkt foran et årsmøte hvor klubben strengt tatt spør medlemmene om hvilken holdning og avgjørelse klubben skal ha til kunstgress.

Det er da ikke spesielt i det hele tatt. Det skjer i næringslivet hele tiden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: SKBCPH on January 28, 2021, 15:10:56 PMhttps://www.brann.no/nyheter/uttalelse-fra-bergen-kommune-om-gresstreningsbanene-pa-nymark

Bergen kommune har kommet med en uttalelse/bestilingsverk angående treningsbanene på Nymark.

Her kan Bergen kommune gjøre tidenes kupp. Få en fastprisavtale med det derre østfoldselskapet. De skulle jo fikse det for en halv mill. eller noe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

fortune

January 28, 2021, 19:01:35 PM #2241 Last Edit: January 28, 2021, 19:07:07 PM by fortune
Quote from: kabelmann on January 28, 2021, 18:48:29 PM
Quote from: fortune on January 28, 2021, 18:24:45 PMDet er veldig spesielt at administrasjonen jobber så hardt med å fremheve sitt eget standpunkt foran et årsmøte hvor klubben strengt tatt spør medlemmene om hvilken holdning og avgjørelse klubben skal ha til kunstgress.

Det er da ikke spesielt i det hele tatt. Det skjer i næringslivet hele tiden.

At ledelsen i en bedrift først fremmer et forslag for generalforsamlingen og deretter benytter bedriftens kanaler til å ensidig fremme forslaget sitt overfor aksjonærene? Det vitner isåfall om ganske dårlig maktbalanse i det gitte selskapet, administrasjonens oppgave er å legge alle alternativer på bordet for å gi beslutningstakerne mulighet til å ta gode beslutninger.

Om dette hadde skjedd i et selskap ville jeg forventer mistillitsforslag mot styret.
First is first, second is nothing

SKBCPH

Synes faktisk det er ganske smakløst av Vibeke å prøve å påvirke ungdommen slik, men hun har vel sitt på det tørre.

Det forandrer ikke så mye, tilliten jeg har til at både hun og resten av ledelsen er kapabel til å styre denne klubben er uansett lik null.
- Vi har den treneren vi har.

Atlet Orvanger

January 28, 2021, 21:17:59 PM #2243 Last Edit: January 28, 2021, 21:20:45 PM by Atlet Orvanger
Quote from: SKBCPH on January 28, 2021, 19:32:51 PMSynes faktisk det er ganske smakløst av Vibeke å prøve å påvirke ungdommen slik, men hun har vel sitt på det tørre.

Smakløst å prøve å påvirke noen til å mene det samme som en selv? Den var ny.

Lasaron

Quote from: Atlet Orvanger on January 28, 2021, 21:17:59 PM
Quote from: SKBCPH on January 28, 2021, 19:32:51 PMSynes faktisk det er ganske smakløst av Vibeke å prøve å påvirke ungdommen slik, men hun har vel sitt på det tørre.

Smakløst å prøve å påvirke noen til å mene det samme som en selv? Den var ny.

Det er iallfall betryggende å se at han er mot stemmerett for 16-åringer sånn generelt. Ok, det var en avsporing.
Tren på langskudd

Atlet Orvanger

En må være 15 for å ha stemmerett på årsmøtet.

Gulløl

January 29, 2021, 00:06:39 AM #2246 Last Edit: January 29, 2021, 00:12:58 AM by Gulløl
Håper begge sider vil fortsette den foreløpige gode og redelige valgkampen gjennom helgen uten beskyldninger mot motparten. Dette kan løfte seg opp til nivå med folkeavstemningen om Norges tilslutning til EF 1972. God helg og godt valg på tirsdag. Blir det valgvake ?

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Svaret fra Bergen kommune til Brann er ryddig og virker faglig godt fundert.
Men jeg leser ikke her at det er umulig å få gode treningsforhold på gress, men at det vil koste mye - uten at noen har et regnestykke på hva mye er.

Som jeg har påpekt tidligere, dette bør jo vurderes i totalbildet. Hva er mye, og er Brann og kommunen sammen villig å gjøre investeringene som skal til for å få skikkelige treningsforhold på gress?

For meg så fremstår det for enkelt å konkludere - dårlige treningsforhold - vi må ha kunstgress.
Hva er regnestykket fra kommunen på å få gjort denne jobben for å få gode treningsbaner på gress? 1 mill, 10 mill, 20 mill?
Og om jobben gjøres, bl.a med å grave av, og fylle i, og øke høyden med 1,5 meter, som inne på stadion, vil det da være en permanent god løsning, eller forventes det en evig jobb med å fikse på den?
Brannsupporter.

Gulløl

January 29, 2021, 12:46:37 PM #2248 Last Edit: January 29, 2021, 13:00:59 PM by Gulløl
Eventuelle kortsiktige investeringer på mange millioner på Nymark må sees i forhold til til de mer langsiktige planene som ikke trenger å være så veldig mange år unna. Fint om Brann får fotballhall på Nymark å trene i, men den blir med kunstgress. Forskjellig å tenke over her i planprogrammet og ta med i vurderingen av helheten.

https://www.norconsult.no/globalassets/norconsult/kunngjoringer/2020/arstad-bergen-kommune/4_arstad-gnr-162-bnr-978-m.fl.-nymark-idrettsomrade-reguleringsplan_forslag-til-planprogram_2020-08-25.pdf
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Go Up