• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra


Billy Elliott

Quote from: krakra on January 18, 2021, 23:08:31 PMJeg trodde Mohn skulle betale?

Nei, det har aldri vært på bordet. Klubben skal låne 15 millioner av banken for å realisere plastdekket.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on January 18, 2021, 22:03:04 PMJeg forstår ikke hvordan man kan si at det juridisk sett er en årsmøtesak når man har et årsmøtesak som spesifikt sier at styret avgjør. Da har årsmøtet delegert denne beslutningsmyndigheten til styret uavhengig av hvordan man tolker andre, langt mer vage, bestemmelser.

På Ballspark skriver Flatberg "idrettsforbundet har siden innført krav om at denne type avgjørelser skal vedtas av årsmøtet i de forskjellige klubbene. Det kravet begynte å gjelde fra 1. januar i fjor." Så da gjelder i så fall ikke vedtak som har blitt gjort tidligere.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Eg trur engasjementet mot kunstgress er sterkere enn whatever-engasjementet - og at prosessen her godt kan bli en emosjonelt styrt affære. Eg kommer ikkje til å gidde å stille på et møte i hvert fall :) .
Gå av.

Belfort

Quote from: Nixon on January 19, 2021, 10:08:04 AMMohn  lovet å ta regningen for noen år siden. Men ingenting ble sagt om det i går.

https://www.bt.no/sport/i/wPA7jA/mohn-vil-betale-for-kunstgress-paa-stadion

Ja, hvilket forhold har Mohn til Brann i dag. Er forholdet kjølnet?

Gulløl

January 19, 2021, 13:46:42 PM #2156 Last Edit: January 19, 2021, 13:48:38 PM by Gulløl
At Mohn tilbyr seg å betale kunstgresset kommer vel som en "positiv nyhet" kort tid etter at det er endelig vedtatt  ;) . På dette tidspunkt er dette ikke et pluss i saken. Hvordan finanseringen gjøres og om det i sin helhet blir betalt av Mohn er ikke noe moment som vil roe kunstgressmotstanderne.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Klubben snur og kaller inn til ekstraordinært årsmøte om kunstgress-saken. Nå skal medlemmene få bestemme.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Da må jeg få gratulere SK Brann med å være en noenlunde velfungerende, medlemsstyrt klubb. Det er et sunnhetstegn at det faktisk lar seg gjøre å mane til et ekstraordinært årsmøte. Selv er jeg et såkalt sovende medlem, etter å ha vært aktivt, betalende medlem på midten av 10-tallet.

Jeg vil anbefale å stemme ja til kunstgress. Jeg er 60% trygg på den anbefalingen.
Tren på langskudd

Gepard

Hvis det nå blir nei til kg er det bare å gratulere. Det viktigste av alt er tydeligvis at i Brann er det medlemmene som har peiling, ikke sportlig ledelse\adminstrasjon.

Grunnen til å stemme ja til KG er enkel, de ville ALDRI ha ønsket det om ikke følte det er strengt nødvendig.

Spelaren

Et nei til KG vil gi oss noen underholdende Kåre-utbrudd. Han har allerede slaktet mentaliteten her i byen så det blir interessant å sjå kva han har å by på.
Gå av.

Nixon

Brann hadde vel ikke noe valg her, men lurer litt på om de føler seg ganske trygge på resultatet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

En Engen-supporter forteller meg at han frykter vi blir merkbart bedre om vi velger plast. Han håper vi velger naturgress.
Tren på langskudd

krakra

January 19, 2021, 22:09:23 PM #2163 Last Edit: January 19, 2021, 22:11:09 PM by krakra
Jeg regner med at heller ikke dette for konsekvenser for de involverte. Det er lettere å peke på supportere som blander seg for mye inn, enn å erkjenne at det ha en toppleder-stilling i Brann faktisk krever en hel del, og at denne prosessen overhodet ikke har holdt mål. Denne saken viser jo at det faktisk sitter folk rundt Brann som har mer kompetanse enn de i Brann. Sikkert sjokkerende for de i klubbens styre og stell, men det er realiteten.

Når det er sagt så håper jeg det blir kunstgress. Jeg har null romantisk forhold til gress, og er overbevist om at treningsforholdene har holdt Brann tilbake i åresvis. Det er ikke bare snakk om a-laget her, men også utviklingsavdelingen. Jeg regner med at det nye kunstgresset vil holde en langt høyere standard enn det som er ute på Nymarksbanen og vil være tilgjengelig for helårsbruk. Det gir ganske mye bedre vilkår for spillerutvikling. Samtidig er det neppe -så- prekært som ledelsen skal ha det til. Det er ikke optimalt hvis de må reise vekk fra Stadion for å trene, men det er ikke noen krise heller. Men Brann bør ha så optimale treningsforhold som overhodet mulig, og ikke gå for en sub-optimal løsning bare fordi noen har et romantisk forhold til gress.

Gulløl

January 19, 2021, 23:01:50 PM #2164 Last Edit: January 19, 2021, 23:03:37 PM by Gulløl
Ekstraordinært årsmøte. Tipper 51,3 % av Brann sine medlemmer stemmer for kunstgress og 46,8 % i mot.

; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Gepard on January 19, 2021, 21:32:01 PMHvis det nå blir nei til kg er det bare å gratulere. Det viktigste av alt er tydeligvis at i Brann er det medlemmene som har peiling, ikke sportlig ledelse\adminstrasjon.

Grunnen til å stemme ja til KG er enkel, de ville ALDRI ha ønsket det om ikke følte det er strengt nødvendig.

Jeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

At det kan koste klubben et par poeng eller koste spillerne noen minutter i bil for å komme til en anstendig gressmatte lever jeg godt med.
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: krakra on January 19, 2021, 22:09:23 PMJeg regner med at det nye kunstgresset vil holde en langt høyere standard enn det som er ute på Nymarksbanen og vil være tilgjengelig for helårsbruk.

Ja, det ble sagt på møtet fra Johannesen at nytt kunstgress skal være bedre enn på Nymark, og at Brann etter planen skal trene på Stadion hele året. Og ikke bare A-laget, men også Brann 2, G16 og G14 så vidt jeg husker fra presentasjonen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: fortune on January 19, 2021, 23:20:21 PMJeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

Men hva hvis det nye styret kommer til samme resultat? Vil du godta det, eller komme med det samme argumentet en gang til? For et styre blir jo gjerne inkompetent når de kommer frem til en annen konklusjon enn den man selv ønsker.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Nixon on January 20, 2021, 07:21:04 AM
Quote from: fortune on January 19, 2021, 23:20:21 PMJeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

Men hva hvis det nye styret kommer til samme resultat? Vil du godta det, eller komme med det samme argumentet en gang til? For et styre blir jo gjerne inkompetent når de kommer frem til en annen konklusjon enn den man selv ønsker.

Ethvert styre har sin tabbekvote før de stemples som inkompetente, det nåværende har brukt opp sin for lenge siden.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: fortune on January 20, 2021, 08:49:53 AM
Quote from: Nixon on January 20, 2021, 07:21:04 AM
Quote from: fortune on January 19, 2021, 23:20:21 PMJeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

Men hva hvis det nye styret kommer til samme resultat? Vil du godta det, eller komme med det samme argumentet en gang til? For et styre blir jo gjerne inkompetent når de kommer frem til en annen konklusjon enn den man selv ønsker.

Ethvert styre har sin tabbekvote før de stemples som inkompetente, det nåværende har brukt opp sin for lenge siden.

Har dagens styre gjort så mange tabber?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Det er på sånne dager man blir skeptisk til demokrati. Ufattelig mange synser seg frem til hva som er til beste for klubben og faglige råd blir stemplet som idioti.
Legg kunstgress nå, hvis sportslige argumenter tilsier det!
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Corran on January 20, 2021, 09:09:51 AM
Quote from: fortune on January 20, 2021, 08:49:53 AM
Quote from: Nixon on January 20, 2021, 07:21:04 AM
Quote from: fortune on January 19, 2021, 23:20:21 PMJeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

Men hva hvis det nye styret kommer til samme resultat? Vil du godta det, eller komme med det samme argumentet en gang til? For et styre blir jo gjerne inkompetent når de kommer frem til en annen konklusjon enn den man selv ønsker.

Ethvert styre har sin tabbekvote før de stemples som inkompetente, det nåværende har brukt opp sin for lenge siden.

Har dagens styre gjort så mange tabber?
De har jo støttet oppunder en åpenbart feilslått spillerlogistikk-strategi, og de ga LAN fornyet tillit selv om alle piker pekte nedover. Det er to tabber. I tillegg så har de jo tabbet seg ut i denne konkrete saken.

kabelmann

Det verste er at enhver idiot (inkludert meg) kan betale skarve 500 kroner og få direkte påvirkning på hvordan klubben skal styres og hvilket underlag det skal spilles på. Og jeg trenger null komma niks kompetanse. Jeg kan begrunne valget mitt med at jeg trenger å kjenne lukten av nyslått gress når jeg går på stadion. Ganske spesielt.

Jeg er egentlig ikke noen kg-tilhenger, men har fått et ganske avslappet forhold  til det etter hvert. Sier som forrige taler: Legg kunstgress nå, hvis sportslige argumenter tilsier det!

Og ja, jeg tror dagens ledelse m/styre er mer enn kompetente til å ta den avgjørelsen på egen hånd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Quote from: kabelmann on January 20, 2021, 09:54:04 AMGanske spesielt.


Det er det som er å være medlemsstyrt.

I mitt hode er det langt mer spesielt med den normalen vi ser ute iverden der man har en rik amerikaner, russer eller sjeik som styrer showet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: kabelmann on January 20, 2021, 09:54:04 AMDet verste er at enhver idiot (inkludert meg) kan betale skarve 500 kroner og få direkte påvirkning på hvordan klubben skal styres og hvilket underlag det skal spilles på. Og jeg trenger null komma niks kompetanse. Jeg kan begrunne valget mitt med at jeg trenger å kjenne lukten av nyslått gress når jeg går på stadion. Ganske spesielt.

Jeg er egentlig ikke noen kg-tilhenger, men har fått et ganske avslappet forhold  til det etter hvert. Sier som forrige taler: Legg kunstgress nå, hvis sportslige argumenter tilsier det!

Og ja, jeg tror dagens ledelse m/styre er mer enn kompetente til å ta den avgjørelsen på egen hånd.
Da er det bare for ledelsen å legge opp til en god prosess der man involverer sentrale deler av medlemsmassen tidlig, og legger fram et grundig og godt fundamentert forslag på årsmøtet. Legger de fram en god sak som viser den sportslige verdien av å legge kunstgress så tror jeg ikke gress-elskerne er mange nok til å felle forslaget.

Denne saken viser jo en slags toveis mistillit. Ledelsen har ikke tillit til medlemmene, og medlemmene har ikke tillit til ledelsen. Dette må jo tas på alvor, og en god start hadde vært å legge litt innsats i å forankre en såpass stor avgjørelse i medlemsmassen.

fortune

Quote from: Corran on January 20, 2021, 09:09:51 AM
Quote from: fortune on January 20, 2021, 08:49:53 AM
Quote from: Nixon on January 20, 2021, 07:21:04 AM
Quote from: fortune on January 19, 2021, 23:20:21 PMJeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

Men hva hvis det nye styret kommer til samme resultat? Vil du godta det, eller komme med det samme argumentet en gang til? For et styre blir jo gjerne inkompetent når de kommer frem til en annen konklusjon enn den man selv ønsker.

Ethvert styre har sin tabbekvote før de stemples som inkompetente, det nåværende har brukt opp sin for lenge siden.

Har dagens styre gjort så mange tabber?

Sportslig rettet har de vel knapt gjort noe riktig ved å godta at klubben til enhver tid er trenerstyrt og kortsiktig, at man har en sportssjef som ikke er i nærheten av det nivået klubben trenger og selvfølgelig den famøse forlengelsen med LAN.
First is first, second is nothing

Huff

Quote from: krakra on January 20, 2021, 10:13:48 AMDa er det bare for ledelsen å legge opp til en god prosess der man involverer sentrale deler av medlemsmassen tidlig, og legger fram et grundig og godt fundamentert forslag på årsmøtet. Legger de fram en god sak som viser den sportslige verdien av å legge kunstgress så tror jeg ikke gress-elskerne er mange nok til å felle forslaget.

Denne saken viser jo en slags toveis mistillit. Ledelsen har ikke tillit til medlemmene, og medlemmene har ikke tillit til ledelsen. Dette må jo tas på alvor, og en god start hadde vært å legge litt innsats i å forankre en såpass stor avgjørelse i medlemsmassen.

Er det ikke altfor sent å legge opp til en god prosess nå? Jeg synes det er bra at man får dette ekstraordinære møtet, men slik prosessen rundt kunsgressaken er blitt kan ikke kunstgressaken løses på en ryddig måte i vår. Brann måtte ha informert om kunstgressplanene langt tidligere for å få en ryddig prosess. Nå ble det selvsagt vanskelig for eventuelle kunsgressmotstandere og få på plass gode motargumenter og å virkelig ettergå Branns argumenter for kunstgress. Som en bonus har vel ledelsen også kritisert naturgresstilhengerne for mangelfulle argumenter for det naturlige alternativet -frekkhetens nådegave.

Skulle en fått en ryddig prosess rundt dette burde hele avgjørelsen vært utsatt til høsten.

Til de som
Quote from: Gepard on January 19, 2021, 21:32:01 PMGrunnen til å stemme ja til KG er enkel, de ville ALDRI ha ønsket det om ikke følte det er strengt nødvendig.

Dette er nok riktig i et kortsiktig perspektiv. Jeg kjøper glatt at Brann mener kunsgress gjør dem bedre i sesongen 2021. Men, dette med kunstgress har tilsynelatende kommet inn med Ingebrigtsen. Han er avhengig av kortsiktig suksess ikke bare fordi han er her i et kortsiktig perspektiv, men trolig fordi han trenger dette for å få tilbake drømmejobben han mistet i 18. Soltvedt, som har ansvaret for lang tids resultatmessig og underholdningsmessig tristesse er og avhengig av resultater på kort sikt for å redde jobb og ettermele.

Jeg ser ikke behovet for å legge kunstgress for å redde karrierene til Soltvedt og Ingebrigtsen.

Jeg avfeier slett ikke muligheten for at det er nødvendig for Brann å legge kunstgress for å oppnå sportslig suksess både på kort og lang sikt. Da er jeg for. Inntil videre er jeg ikke overbevist om at kunstgress vil styrke Brann utover inneværende sesong (med forbehold om atBranns påstander rundt treningsforholdene er som de er). Jeg er heller ikke sikker på at alle Branns argumenter er like velfunderte. Der er eksempelvis en del som taler for at de har underkommunisert muligheten for at Nymark blir vesentlig bedre i år. På lengre sikt ser jeg ikke bort fra at kunstgress vil svekke klubben, og jeg er i tillegg ganske forbannet over at en enkelt trener -som gjerne sparkes etter sesongen- skal komme inn å trumfe dette gjennom -en avgjørelse som vil påvirke klubben i tiår fremover.

Corran

Quote from: krakra on January 20, 2021, 09:44:53 AM
Quote from: Corran on January 20, 2021, 09:09:51 AM
Quote from: fortune on January 20, 2021, 08:49:53 AM
Quote from: Nixon on January 20, 2021, 07:21:04 AM
Quote from: fortune on January 19, 2021, 23:20:21 PMJeg har ingen tiltro til hverken kompetanse eller vurderingsevne hos den sittende styret eller sportslige ledelse. Derfor håper jeg at medlemmene stemmer nei i denne omgang og sørger for å stemme inn et mer kompetent styre som kan gjøre en ordentlig vurdering av både grasmatte og klubbens sportslige ledelse.

Men hva hvis det nye styret kommer til samme resultat? Vil du godta det, eller komme med det samme argumentet en gang til? For et styre blir jo gjerne inkompetent når de kommer frem til en annen konklusjon enn den man selv ønsker.

Ethvert styre har sin tabbekvote før de stemples som inkompetente, det nåværende har brukt opp sin for lenge siden.

Har dagens styre gjort så mange tabber?
De har jo støttet oppunder en åpenbart feilslått spillerlogistikk-strategi, og de ga LAN fornyet tillit selv om alle piker pekte nedover. Det er to tabber. I tillegg så har de jo tabbet seg ut i denne konkrete saken.
I denne saken har vel ikke styret tabbet seg ut enda siden saken ble lagt frem for styret men ikke behandlet på styremøte enda.
Spillerlogistikk er vel ikke en styresak? Men skal være enig med at de kunne gitt retningslinjer tidligere. Når LAN ble sparket så sa jo de noe om det. Om det er skjedd en endring er vel litt tidlig å si enda, men på rykter og Soltvedt så virker det ikke helt som om det er en forbedring.
Lan fornyet tillit var feil i mine øyne og ja en tabbe av styret. Dvs flertalelt i styret. De skal få for å stå samlet bak avgjørelsen men det var ikke enstemmig.
Vil da si med de tabber som ble ramset opp her at de ikke har brukt opp tabbekvoten sin for lenge siden.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Huff on January 20, 2021, 11:28:42 AM
Quote from: krakra on January 20, 2021, 10:13:48 AMDa er det bare for ledelsen å legge opp til en god prosess der man involverer sentrale deler av medlemsmassen tidlig, og legger fram et grundig og godt fundamentert forslag på årsmøtet. Legger de fram en god sak som viser den sportslige verdien av å legge kunstgress så tror jeg ikke gress-elskerne er mange nok til å felle forslaget.

Denne saken viser jo en slags toveis mistillit. Ledelsen har ikke tillit til medlemmene, og medlemmene har ikke tillit til ledelsen. Dette må jo tas på alvor, og en god start hadde vært å legge litt innsats i å forankre en såpass stor avgjørelse i medlemsmassen.

Er det ikke altfor sent å legge opp til en god prosess nå? Jeg synes det er bra at man får dette ekstraordinære møtet, men slik prosessen rundt kunsgressaken er blitt kan ikke kunstgressaken løses på en ryddig måte i vår. Brann måtte ha informert om kunstgressplanene langt tidligere for å få en ryddig prosess. Nå ble det selvsagt vanskelig for eventuelle kunsgressmotstandere og få på plass gode motargumenter og å virkelig ettergå Branns argumenter for kunstgress. Som en bonus har vel ledelsen også kritisert naturgresstilhengerne for mangelfulle argumenter for det naturlige alternativet -frekkhetens nådegave.

Skulle en fått en ryddig prosess rundt dette burde hele avgjørelsen vært utsatt til høsten.

Til de som
Quote from: Gepard on January 19, 2021, 21:32:01 PMGrunnen til å stemme ja til KG er enkel, de ville ALDRI ha ønsket det om ikke følte det er strengt nødvendig.

Dette er nok riktig i et kortsiktig perspektiv. Jeg kjøper glatt at Brann mener kunsgress gjør dem bedre i sesongen 2021. Men, dette med kunstgress har tilsynelatende kommet inn med Ingebrigtsen. Han er avhengig av kortsiktig suksess ikke bare fordi han er her i et kortsiktig perspektiv, men trolig fordi han trenger dette for å få tilbake drømmejobben han mistet i 18. Soltvedt, som har ansvaret for lang tids resultatmessig og underholdningsmessig tristesse er og avhengig av resultater på kort sikt for å redde jobb og ettermele.

Jeg ser ikke behovet for å legge kunstgress for å redde karrierene til Soltvedt og Ingebrigtsen.

Vil påstå at dette med kunstgress IKKE har kommet inn med Ingebrigtsen. Men det har gjerne blitt satt litt fortgang i ting sammen med kvaliteten på treningsbaner som jo også er løftet opp av spillerne.
Kunstgress alternativet har ikke vært lagt dødt på mange år, men nå har det toppet seg med treningsfasiltetene som var meget dårlige i fjor
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Kan noen med peiling rydde en eventuell usikkerhet av veien? Hva er dette med kunstgressforbud/gummigranulatforbud fra 2022 eller hva det når var?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Corran on January 20, 2021, 11:35:25 AMVil påstå at dette med kunstgress IKKE har kommet inn med Ingebrigtsen.

Det ble sagt på møtet på mandag at det ikke har kommet med trønderen. Dette har vært på blokken hos Brann i mange år, og det var en tilbakemelding fra kommunen i november om at treningsbanene på Nymark aldri kom til å bli gode nok, som satte fart på prosessen. Det var da arbeidet med kunstgress ble intensivert uavhengig av hvem som er trener. Det var i alle fall budskapet fra Brann.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on January 20, 2021, 12:26:50 PM
Quote from: Corran on January 20, 2021, 11:35:25 AMVil påstå at dette med kunstgress IKKE har kommet inn med Ingebrigtsen.

Det ble sagt på møtet på mandag at det ikke har kommet med trønderen. Dette har vært på blokken hos Brann i mange år, og det var en tilbakemelding fra kommunen i november om at treningsbanene på Nymark aldri kom til å bli gode nok, som satte fart på prosessen. Det var da arbeidet med kunstgress ble intensivert uavhengig av hvem som er trener. Det var i alle fall budskapet fra Brann.
Jepp og også det faktum at det i flere år har komemt drypp om at dette er en løpende vurdering.
Sikkert også grunnen til at det var oppe på årsmøte i 2015
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Hva hjelper det å legge frem velbegrunnede argumenter for medlemsmassen nå, eller for den saks skyld for flere måneder siden (ang at det er "prosessen" som er problemet for medlemmene)
når for\mot KG hos store deler av medlemsmassene ikke baserer seg på rasjonalitet ??


Lasaron

Argumentene for naturgress er:

- Det er det mest skikkelige (her under finner vi dette med følelser, lukt, rennomè, etc)
- En god naturgressmatte er det beste å spille på


Naturgresstilhengerne må ta inn over seg følgende: At Brann trenger treningsbaner av god gresskvalitet i tillegg til matten på stadion, for å bli best. Og det vil man jo, at Brann skal bli best. Da må man også ta inn over seg at det regner mer i Bergen enn før, at Nymarkbanene ligger på en myr, og at det dermed blir knalldyrt å få dette til. Knalldyrt. Det vil også ta tid å få dette på plass. Det er også nyttig å huske på at vi ønsker å utvikle egne spillere, og Akademiet vil også dra nytte av et godt treningsanlegg, som vi har manglet i veldig mange år.

Når det gjelder det andre argumentet jeg skrev, så vil det være en god håndfull kamper i året der det ikke vil være tilfelle for Brann sin del. Pga regn og/eller lave temperaturer.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Nixon on January 20, 2021, 12:26:50 PM
Quote from: Corran on January 20, 2021, 11:35:25 AMVil påstå at dette med kunstgress IKKE har kommet inn med Ingebrigtsen.

Det ble sagt på møtet på mandag at det ikke har kommet med trønderen. Dette har vært på blokken hos Brann i mange år, og det var en tilbakemelding fra kommunen i november om at treningsbanene på Nymark aldri kom til å bli gode nok, som satte fart på prosessen. Det var da arbeidet med kunstgress ble intensivert uavhengig av hvem som er trener. Det var i alle fall budskapet fra Brann.

Takk for avklaring, selv om jeg likevel er litt skeptisk. Infoen om treningsbanene på Nymark er etter det jeg forstår  omstridt da andre som har vært i kontakt med kommunen tilsynelatende har fått en helt annen beskjed.
 

Quote from: Lasaron on January 21, 2021, 09:01:25 AMOg det vil man jo, at Brann skal bli best. Da må man også ta inn over seg at det regner mer i Bergen enn før, at Nymarkbanene ligger på en myr, og at det dermed blir knalldyrt å få dette til. Knalldyrt. Det vil også ta tid å få dette på plass.

Er vi sikre på at dette er tilfellet eller er dette Branns påstand?

Jeg tror de færreste vil gå mot kunstgress dersom alternativet er at Brann har elendige treningsforhold i årevis fremover. Jeg er og rimelig sikker på at vi hadde hatt fasitsvaret på om dette var tilfellet dersom det hadde vært åpenhet om prosessen fra en begynte å sondere mulighetene for kunsgress i høst. Da mener jeg om Brann har rett i at Nymark vil forbli elendig eller om det er en reell mulighet for at treningsfoholdene blir bra på kortere sikt.


Kagain

Om Brann ville leve opp til å være "Norges åpneste klubb" så ville det vært naturlig at de kommuniserte ut til medlemmene at de hadde begynte å vurdere dette igjen, og med en god begrunnelse.

Jeg bryr meg ikke så mye om det hele der, men for Brann sitt omdømme ville nok det ha vært smartest...

Giles

January 21, 2021, 18:57:01 PM #2186 Last Edit: January 21, 2021, 18:58:43 PM by Giles
KI har definitivt en sterk stemme her uansett. Han melder det han mener klart, tydelig og konkluderende. Om han har rett er en annen sak.
Sannheten om fremtiden på Nymark er tydeligvis omstridt selv om standarden nå absolutt ikke holder mål.
Men, Brann kan utmerket godt bli på Stadion, Stadion kan utmerket godt ha naturgress og Brann kan fint trene forsvarlig på en topp kunstgressbane på Nymark tidlig vår og sen høst.
Til slutt handler gress selvfølgelig også om følelser, en viktig
bestanddel i idrettens vinnerformel.
Gress er et argument i sin egen kraft.
Gress er også en av mange skanser (under press) som står i mot en utvikling hvor fotballen fremmedgjøres overfor sitt publikum. Bokstavlig talt representerer gresset kontakten med fotballens og klubbens natur og historie.
Det kan bli en beslutning å angre.
Føleri er ikke uviktig i fotball snarere tvert i mot og jeg tror også rasjonalistene(jeg anerkjenner ikke argumentene deres) vil bli blant de angrende.

Superjack

January 22, 2021, 11:47:12 AM #2187 Last Edit: January 22, 2021, 11:50:06 AM by Superjack
Innkalling til ekstraordinært årsmøte er mottatt. Jeg tror det blir stort oppmøte, fordi det er digitalt er det enkelt å møte.

Da er jeg også spent på utfallet, for det er ikke like lett å samle rekkene som om man kan prate sammen før / under møtet.

Dette er også relevant punkt i forhold til ordinært årsmøte, om det fortsatt er restriksjoner og digitalt årsmøte.
Brannsupporter.

bernu

January 22, 2021, 12:23:52 PM #2188 Last Edit: January 22, 2021, 12:30:36 PM by bernu
Det mest spennende med alt dette blir jo å se hva Brann skal skylde på når de om 3-4 år fremdeles er en middelmådig klubb. Selv etter å ha lagt plast på stadion og trent der uforstyrret med gode forhold til flere år.
Brann har mangler på så mange områder, at jeg tviler sterkt på at det å trene på plast inne på stadion skal gjøre underverker.
Hadde vært mye lurere å bruke pengene på ny sportssjef og noen nye spillere......
Jeg støtter forresten Huseklepp i tankegangen om å bygge opp et treningsanlegg, vekk fra stadion.
Det er ikke sunt å henge rundt samme stedet hele tiden.
Er en grunn til at alle klubber rundt i europa IKKE trener på kamparenaen sin.....
HANSA - Z

Gulløl

January 22, 2021, 12:45:29 PM #2189 Last Edit: January 22, 2021, 12:57:09 PM by Gulløl
Avstemningen på Ballspark sin facebook gruppe der 1103 personer har gitt sin stemme gir vel noe i nærheten av  den fordelingen som Brann sin stemmeberettigede medlemsmasse gir sånn grovt sett, eller hva tror dere ?

Avstemningen viser:

Naturgress: 56 %
Kunstgress: 39 %


Kanskje medlemsmassen i Brann er litt mer lojale til klubben og styret sin innstiling enn overnevnte gruppering  (?)
Men likevel går det nok sannsynligvis mot fortsatt naturgress tror jeg. Skal Brann og styret få flertall for kunstgress må de nok jobbe enda mer med argumentasjonen inn mot møtet.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: bernu on January 22, 2021, 12:23:52 PMDet mest spennende med alt dette blir jo å se hva Brann skal skylde på når de om 3-4 år fremdeles er en middelmådig klubb. Selv etter å ha lagt plast på stadion og trent der uforstyrret med gode forhold til flere år.
Brann har mangler på så mange områder, at jeg tviler sterkt på at det å trene på plast inne på stadion skal gjøre underverker.
Hadde vært mye lurere å bruke pengene på ny sportssjef og noen nye spillere......
Jeg støtter forresten Huseklepp i tankegangen om å bygge opp et treningsanlegg, vekk fra stadion.
Det er ikke sunt å henge rundt samme stedet hele tiden.
Er en grunn til at alle klubber rundt i europa IKKE trener på kamparenaen sin.....

Nye spillere....

Det er akkurat slike forventninger fra miljøet rundt, i årevis, som gjør at vi er i denne situasjonen med elendige treningsforhold fortsatt. Tenk om du kunne ha vært med å presse på for skikkelig naturgresstreningsbaner i stedet for å bruke så mye penger på middelmådige Gillier og Orryer.
Tren på langskudd

esp123

Det er så fascinerende at et passivt årsmøte ser år etter år bli kastet bort uten noen form for langsiktig strategi eller visjon, men når man skal faktisk gjøre noe med det så skal man bestemme at Brann fortsetter i middelmådighet pga. følelser og tradisjon.

Det er Brann i et nøtteskall, og en av grunnene til Branns evigvarende underprestering.

Det er bare å innfinne seg med at Branns forutsetninger gjør at de aldri kommer til å bli et stabilt topplag og aldri kommer til å bli en skikkelig klubb.

Huff

https://www.ba.no/mener-et-system-til-500-000-kroner-kan-fikse-branns-treningsbane/s/5-8-1532219

Her er et godt eksempel på hvordan nissene på stadion har sørget for at prosessen rundt et eventuelt bytte til kunstgress blir fullstendig uryddig.

Underentrepenøren som var ansvarlige for selve gressdekket på Nymark hevder at de sannsynligvis kan sørge for en god gressmatte der med en dreneringsløsning som skal koste 500.000. De hevder videre at de gjorde oppmerksom på  nødvendigeten av dette allerede da de var på befaring på Nymark. Kommunen vurderer nå dette i etterkant, om Brann i det hele tatt har fulgt med i prosessen her er og interessant.

Det blir selvsagt svært vanskelig å få sjekket opp i om dette er en realistisk løsning, samt å få klarhet i om kommunen i det hele tatt vil gå for dette så sent i prosessen. Dersom naturgress i utgangspunktet er noe alle vil ha, noe de hevder på stadion, kunne en argumentert for at en bør vente å se. Hadde prosessen vært offentlig langt tidligere tipper jeg og slike ting også ville kommet frem langt tidligere, og når det er snakk om en halv mill vedder jeg på at kommunen allerede ville vært presset til å prøve ut løsningen.

krakra

Jeg tror du har misforstått noe. "Å vente å se" er ikke et alternativ fordi man da ikke rekker å få lagt kunstgress før seriestart, og i realiteten må utsette det et helt år. Hvis da denne løsningen ikke fungerer, så har man altså en ubrukelig gresstreningsbane, og kan ikke trene nær Stadion, slik Brann ønsker. Det Brann har sagt er at kommunen ikke kan garantere for en tilfredsstillende gresstreningsbane på Nymark i år. Det er ingenting motstridene for dette som har kommet fram så langt. At en fyr på et supportermøte har snakket med "noen" i kommunen som sier at de kanskje kan fikse banen, eller at en underleverandør sier de har en løsning som kanskje kan fungere er ingen garanti.

Akkurat dette syns jeg Brann har redegjort og argumentert godt for.

esp123



Quote from: Huff on January 22, 2021, 14:04:59 PMhttps://www.ba.no/mener-et-system-til-500-000-kroner-kan-fikse-branns-treningsbane/s/5-8-1532219

Her er et godt eksempel på hvordan nissene på stadion har sørget for at prosessen rundt et eventuelt bytte til kunstgress blir fullstendig uryddig.

Underentrepenøren som var ansvarlige for selve gressdekket på Nymark hevder at de sannsynligvis kan sørge for en god gressmatte der med en dreneringsløsning som skal koste 500.000. De hevder videre at de gjorde oppmerksom på  nødvendigeten av dette allerede da de var på befaring på Nymark. Kommunen vurderer nå dette i etterkant, om Brann i det hele tatt har fulgt med i prosessen her er og interessant.

Det blir selvsagt svært vanskelig å få sjekket opp i om dette er en realistisk løsning, samt å få klarhet i om kommunen i det hele tatt vil gå for dette så sent i prosessen. Dersom naturgress i utgangspunktet er noe alle vil ha, noe de hevder på stadion, kunne en argumentert for at en bør vente å se. Hadde prosessen vært offentlig langt tidligere tipper jeg og slike ting også ville kommet frem langt tidligere, og når det er snakk om en halv mill vedder jeg på at kommunen allerede ville vært presset til å prøve ut løsningen.

En underentreprenør (Østfold gress) som har økonomiske interesser i at Brann (og alle andre fotballklubber i Norge) fortsetter på gress.

Nymark ligger på en myr. Og Brann har ventet og sett i flere år allerede, det er bare så lenge man kan fortsette med å kaste 500 000 på enhver løsning som kanskje kan funke. Som kommunens representant sier, det er ikke sikkert det gir den kvaliteten på gresset Brann trenger heller, skulle det funke.

Superjack

Jeg betviler ikke at det er en stor jobb å få på plass skikkelige treningsbaner på Nymark på gress.

Ser ingen på det som ble gjort inne på stadion da den fikk ny matte?

Jeg har ikke verifisert, men baser på husk så måtte det kjøres bort store mengder mold/jord/ myrjord, får så å kjøre på store mender stein og drenerende masser, samt å heve matten over omliggende områder.

Dette er nok eneste måten å få gode baner på. Det tror jeg er mulig å gjøre. Men ikke til seriestart, men kanskje til å ha gode treningsfasiliteter til sommeren.
Brannsupporter.

Finfin respons

Quote from: Superjack on January 17, 2021, 13:19:42 PM
Quote from: Finfin respons on January 16, 2021, 16:56:47 PMSom rugby og amerikansk fotball. Det ene er drit. Og man vil ikke være på feil side, som noen var under krigen.

Her lurer jo jeg litt hva du mener er drit. Amerikansk fotball er for meg drit. Det har mest med at hele sporten er lagt opp for å tilfredsstille annonsører og alle som driter i sport, men som er mer opptatt av å drikke øl, cola og spise hotdogs.

Hva er galt med Hot Dog, Cola og Alkoholfri IPA? Det eneste jeg er skeptisk til er at Senatet eller Kongressen eller noe har bestemt at ett av lagene alltid skal spille med hvite drakter. Det synes jeg er kommunistisk og utidig.
Rugby går bare sidelengs. Men vi kan godt være uenige om å være uenige :-)
Kanskje.

Finfin respons

Jeg er ikke medlem. Men jeg ville nok stemt på et best mulig treningsopplegg om jeg hadde hatt en stemme.

Det er dessuten fullt mulig å rive hybelblokkene og sette opp igjen gamle sitte med Altanen på plass igjen og bli kvitt disse lange pisserennene. Og det er nok også mulig å legge gressdekke på Brann stadion om 7 eller 49 år.
Men det er en form for doping dette her. Fotballen blir raskere, på kunstig vis. Så jeg vil alltid være skeptisk til det. Samvittigheten har ofte rett. Den vil ha gress.
Kanskje.

Spelaren

Quote from: Huff on January 22, 2021, 14:04:59 PMhttps://www.ba.no/mener-et-system-til-500-000-kroner-kan-fikse-branns-treningsbane/s/5-8-1532219

Her er et godt eksempel på hvordan nissene på stadion har sørget for at prosessen rundt et eventuelt bytte til kunstgress blir fullstendig uryddig.

Underentrepenøren som var ansvarlige for selve gressdekket på Nymark hevder at de sannsynligvis kan sørge for en god gressmatte der med en dreneringsløsning som skal koste 500.000. De hevder videre at de gjorde oppmerksom på  nødvendigeten av dette allerede da de var på befaring på Nymark. Kommunen vurderer nå dette i etterkant, om Brann i det hele tatt har fulgt med i prosessen her er og interessant.

Det blir selvsagt svært vanskelig å få sjekket opp i om dette er en realistisk løsning, samt å få klarhet i om kommunen i det hele tatt vil gå for dette så sent i prosessen. Dersom naturgress i utgangspunktet er noe alle vil ha, noe de hevder på stadion, kunne en argumentert for at en bør vente å se. Hadde prosessen vært offentlig langt tidligere tipper jeg og slike ting også ville kommet frem langt tidligere, og når det er snakk om en halv mill vedder jeg på at kommunen allerede ville vært presset til å prøve ut løsningen.

En får ikkje gjort noe med grunnvannet for 500 000.
Gå av.


Go Up