• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

February 28, 2014, 14:48:40 PM #1050 Last Edit: February 28, 2014, 14:54:21 PM by Gulløl
Quote from: dudo on February 28, 2014, 14:40:00 PM
Det er for øvrig helt umulig å venne seg til denne positiviteten jeg føler på alle mulige områder.


Før hadde vi en positivitets tråd der vi samlet det vesle som var, men nå sprer det seg som pesten. Skal bli bra å få sesongen i gang og beina på jorden igjen ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bossmann

Gresset blir bra det. Til og med klimaet er med på "Norlingeffekten".

Lasaron

Ja, den varmeste vinter i Bergen siden målingene startet sent på 1800-tallet. Den varmeste februaren også. Tar man med november i regnestykket så er, så langt jeg kan se, perioden nov-feb den varmeste også.

Selv om det sikkert kommer frostnetter, (ingenting i langtidsvarselet tyder på det), så vil det nærmest garantert ikke komme noen kuldeperiode nå. Det er ingen kulde i bakken, og sjøvannet er nok også unormalt varmt. Solen kommer like høyt på himmelen nå som i begynnelsen av oktober.
Tren på langskudd

Spelaren

...og så kjem det éin drittvinter og så blusser debatten opp igjen. Først og fremst bør den dreie seg om blandingsforhold i fundamentet, deretter frøtypen og behandling vinterstid.
GÃ¥ av.

Sindre32

Quote from: Bossmann on March 02, 2014, 19:49:07 PM
Gresset blir bra det. Til og med klimaet er med på "Norlingeffekten".


Gud er med på Norlingeffekten!!!

Sindre32

Quote from: Lasaron on March 03, 2014, 12:18:47 PM
Ja, den varmeste vinter i Bergen siden målingene startet sent på 1800-tallet. Den varmeste februaren også. Tar man med november i regnestykket så er, så langt jeg kan se, perioden nov-feb den varmeste også.

Selv om det sikkert kommer frostnetter, (ingenting i langtidsvarselet tyder på det), så vil det nærmest garantert ikke komme noen kuldeperiode nå. Det er ingen kulde i bakken, og sjøvannet er nok også unormalt varmt. Solen kommer like høyt på himmelen nå som i begynnelsen av oktober.


Talentløst hvis ikke gresset er brukbart i år. Hvis det igjen ikke legger et godt grunnlag for bedre gress selv med en tøff vinter neste år, har de enten valgt feil dekke eller kan ikke jobben sin. Så enkelt er det.

dragn

Noen som har sett bilder/hørt noe om Haugesund sitt gress etter vinteren?

Sindre32

Quote from: dragn on March 03, 2014, 16:30:02 PM
Noen som har sett bilder/hørt noe om Haugesund sitt gress etter vinteren?


Spennende å se hvordan gresset deres blir de neste årene. Hvis prosjektet deres lykkes, bør de fleste andre som sliter følge etter.

Xminator

BT: Dybdeintervju med Demidov. Godt stadion med naturgress trekkes frem.

dokken

Quote from: Sindre32 on March 03, 2014, 16:34:41 PM
Quote from: dragn on March 03, 2014, 16:30:02 PM
Noen som har sett bilder/hørt noe om Haugesund sitt gress etter vinteren?


Spennende å se hvordan gresset deres blir de neste årene. Hvis prosjektet deres lykkes, bør de fleste andre som sliter følge etter.


Haugesundsgresset ser nydelig ut på webcam. Her kan man også følge utbyggingen av den "gamle" langsiden. De gjør mye rett i araberland for tiden.

http://www.fkh.no/webcam

Spelaren

Med respekt å melde, det bildet webkameraet gir var altfor dårlig til å felle noen dom. Det siste bildet frå Stadion så jo vel så ok ut.
GÃ¥ av.

dokken

Er nå i alle fall grønt. Selvsagt umulig å felle noen dom utover det på et bilde, men grønnfargen er vakker og vårlig. Mye vakrere enn plastgrønt.

Spelaren

Quote from: dokken on March 04, 2014, 09:54:22 AM
Er nå i alle fall grønt. Selvsagt umulig å felle noen dom utover det på et bilde, men grønnfargen er vakker og vårlig. Mye vakrere enn plastgrønt.


Selv plenen min er grønn, tross en bedriten vinter her sørpå. Om røttene sitter som dei skal får me svar på når alvoret starter. Der er det det interessante ved Haugesunds nye gras. Det har riktignok ikkje gjennomgått samme påkjenning norske grasbaner gjennomgikk siste par vintre, men interessant er det fortsatt.
GÃ¥ av.

Gulløl

March 04, 2014, 11:32:06 AM #1063 Last Edit: March 04, 2014, 11:42:07 AM by Gulløl
En av grunnene til at FKH klarer å få en finere gressbane en Brann hvert eneste år er at de er klart mer kreative, mindre arrogante og klart mindre "best i alt" en lederne på Brann Stadion(les: Roald Bruun-Hanssen).

FKH inviterer nå f.eks. på sin hjemmeside frivillige til å være med og tråkke og lufte gressmatta etter kampene. Som de skriver: Vi trenger noen frivillige til å holde Norges fineste gressmatte like fin etter hver kamp.

http://www.fkh.no/news/article/9evdqlc1300a1762tnan1q0gk/title/frivillige-banemannskaper

Men å gjøre noe slikt på Brann Stadion er vel utenkelig, selv om et slikt initiativ fra ledelsen på Brann Stadion fort kunne samlet 50 frivillige som er villig å bruke 45 min etter kampene.

Vet ikke hvordan Brann gjør det i dag, om det er en håndfull personer fra den sterkt minkende tirsdags gjengen som tråkker litt (tviler). Eller om det er gartnere fra Bergen Kommune som dukker opp 4-5 dager etter kamp når de er ferdig med Nygårdsparken ?

Nei det er bare å innse det, ledelsen i Brann har jævlig mye å lære av våre naboer i sør på flere områder. Roald Bruun-Hanssen har de siste årene sittet og klødd seg i skallen og i ræven og lurt på hvorfor det er så fin gressmatte i Haugesund og ikke i Bergen. Istedenfor å se etter enkle ting som kan bidra slik som i Haugesund bruker de flere hundre tusen på forskningsrapporter og på råd fra såkalte eksperter fra bortvekkistan som ikke hjelper den dritt.

Rolf Barmen, du har en del å røske opp i !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 04, 2014, 11:32:06 AM
En av grunnene til at FKH klarer å få en finere gressbane en Brann hvert eneste år er at de er klart mer kreative, mindre arrogante og klart mindre "best i alt" en lederne på Brann Stadion(les: Roald Bruun-Hanssen).


Hvert eneste år?
Minner om at Branns matte ble vurdert som bedre i 2012 i den årlige vurderingen. Lite, og anekdotisk utvalg, kanskje - men at FKH har bedre matte enn oss hvert år er tøys. De la den nye matten sin i fjor, og hadde sikkert Branns erfaringer i minnet når valget skulle foretas.

En vinter til av det kjipe slaget, og tidlig seriestart, og det kan sjå elendig ut over hele landet igjen.
GÃ¥ av.

krakra

Haugesunds matte var jo en kjent katastrofe før de la nytt

Lasaron

Altså, hvis matten er i god stand ved sesongslutt kan den tåle en ganske røff vinter. Røttene får satt seg skikkelig og alt det der i år. Ingen ødeleggende konserter osv. Det eneste scenariet er vel at det blir så kaldt og barfrost at ikke varmekablene kan settes på. Slipper vi unna det skal matten være bra neste år også, selv om vinteren blir tøff.
Tren på langskudd

Xminator

Var vel i avisen i dag at RBH lover mange konserter på stadion for å bevise at han kan tjene penger på det.

dokken

Quote from: Lasaron on March 04, 2014, 12:31:13 PM
Altså, hvis matten er i god stand ved sesongslutt kan den tåle en ganske røff vinter. Røttene får satt seg skikkelig og alt det der i år. Ingen ødeleggende konserter osv. Det eneste scenariet er vel at det blir så kaldt og barfrost at ikke varmekablene kan settes på. Slipper vi unna det skal matten være bra neste år også, selv om vinteren blir tøff.


Lasaron

Etter å ha sett intervjuet med Norling på brann.no er jeg bikket over i at jeg er for kunstgress, men det kan fort bikke andre veien. Det er greit nok at en sklitakling er vakrere på naturgress, og at belastningen er noe større på kunstgress. Men her må man trene på kunstgress fra november til mars, nærmest uansett. Bortsett fra sydenturer. Og jeg tror samme treningsunderlag som kampunderlag betyr flere poeng i serien.

Med tipp topp kunstgress er vi sikret ganske gode og like forhold hver økt, året rundt. Det blir det flere poeng av. Tror jeg. Men dette må årsmøtet avgjøre.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on March 05, 2014, 16:29:01 PM
Og jeg tror samme treningsunderlag som kampunderlag betyr flere poeng i serien.


Nuvel. Vi har nå trent på kunstgress i mange år allerede uten at v har blitt ramme på kunstresskamper av den grunn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2014, 18:31:41 PM
Quote from: Lasaron on March 05, 2014, 16:29:01 PM
Og jeg tror samme treningsunderlag som kampunderlag betyr flere poeng i serien.


Nuvel. Vi har nå trent på kunstgress i mange år allerede uten at v har blitt ramme på kunstresskamper av den grunn.


Jeg tenkte først og fremst på hjemmebane. Hadde vi hatt kunstgress på Stadion hadde jo omtrent alle treningene vært på kunstgress sesongen gjennom også. Med dagens 50-50-situasjon i serien tror jeg altså at vi hadde tatt mer poeng i 75 % av kampene, og kanskje mindre i 25 % av kampene. Da går vi i pluss.
Tren på langskudd

Corran

Du glemmer at den gode hjemme statistikken kanskje blir dårligere når kunstgresslag kommer på besøk og får spille på kunstgress på staddaen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on March 05, 2014, 22:30:08 PM
Du glemmer at den gode hjemme statistikken kanskje blir dårligere når kunstgresslag kommer på besøk og får spille på kunstgress på staddaen


Ja var det ikke slik at AaFK aldri vant på gress?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Det er ikke veldig ofte vi har sesonger som i fjor vår hvor vi vant alt på hjemmebane, så sånn sett tror jeg ikke at kunstgress gjør den helt store forskjellen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Hjemmeprestasjonen handler mer om Brann er i form eller ikke. Mjelde-Brann var gode hjemme. Nilsen klarte det ikke. Skarsfjord knekket først koden med 4-4-2, men hjemmeformen ble ofret for å bedre borteformen - begge forsvant. I den perioden Brann roter med tegneserieformasjoner spiller vi 5 hjemme med 5 poeng. I perioden med 4-4-2 er det 10 kamper og 28 poeng. Jeg tror det har mer med innstilling til kampene å gjøre, det var en offensiv grunntone i 4-4-2.

Det som kan felle Norling som hjemmetrener er om han ikke tar inn over seg den kyniske innstillingen mange av bortelagene kommer med. Eks på dette er jo Brann under Teitur. Eller store deler av 90-tallet der vi eide ballen og fikk 0 poeng (spissformulert).

Gress eller kunstgress, akkurat nå tror jeg vi har en konkurransefordel i å ha naturgress. Både i forhold til spilleroverganger og at det er ett underlag som veldig mange andre lag ikke er like kjent med. Det blir vår bane med vårt spill og noe litt ekstra spesielt for våre spillere. Det er godt mulig ett Brannlag med mindre selvtillit presterer bedre på kunstgress (treningsunderlaget) og uten tribuner (press fra Stadiontrollet - har nok betydd flere poeng tapt enn underlag noengang kan), der de trener hver dag, men det er ikke slike Brannlag vi vil ha. De Brannlagene som er gode nok til å prestere borte vil også prestere godt hjemme. Til tross for eller på grunn av underlag er underordnet.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on March 06, 2014, 11:21:48 AM
Hjemmeprestasjonen handler mer om Brann er i form eller ikke. Mjelde-Brann var gode hjemme. Nilsen klarte det ikke. Skarsfjord knekket først koden med 4-4-2, men hjemmeformen ble ofret for å bedre borteformen - begge forsvant. I den perioden Brann roter med tegneserieformasjoner spiller vi 5 hjemme med 5 poeng. I perioden med 4-4-2 er det 10 kamper og 28 poeng. Jeg tror det har mer med innstilling til kampene å gjøre, det var en offensiv grunntone i 4-4-2.

Det som kan felle Norling som hjemmetrener er om han ikke tar inn over seg den kyniske innstillingen mange av bortelagene kommer med. Eks på dette er jo Brann under Teitur. Eller store deler av 90-tallet der vi eide ballen og fikk 0 poeng (spissformulert).

Gress eller kunstgress, akkurat nå tror jeg vi har en konkurransefordel i å ha naturgress. Både i forhold til spilleroverganger og at det er ett underlag som veldig mange andre lag ikke er like kjent med. Det blir vår bane med vårt spill og noe litt ekstra spesielt for våre spillere. Det er godt mulig ett Brannlag med mindre selvtillit presterer bedre på kunstgress (treningsunderlaget) og uten tribuner (press fra Stadiontrollet - har nok betydd flere poeng tapt enn underlag noengang kan), der de trener hver dag, men det er ikke slike Brannlag vi vil ha. De Brannlagene som er gode nok til å prestere borte vil også prestere godt hjemme. Til tross for eller på grunn av underlag er underordnet.


"Press fra stadiontrollet"... tssss... merkelig da at vi stadig er mye bedre - resultatmessig i hvert fall - hjemme enn borte.

Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.

Sindre32

Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.

Jose Arrogantio

Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Nå bor ikke jeg i Bergen, så begrenset hvor mange ganger jeg får gått på stadion, men de gangene jeg har vært der har det ikke vært masse pipende publikum, selv ikke når vi tapte 4-0 mot Rosenborg.


Gulløl

Siden første seriekamp er på kunstgress er det vel bare å kjøre 100 % på dette underlaget frem til den kampen er spilt. Så slipper en belastningen på kroppen med å skifte underlag hele tiden pluss tidsbruken ved å reise til gressbaner ute i distriktet. Brann kommer vel i grei nok naturgressform med den uken de har før første hjemmekamp mot Stabæk. Burde vel være gode muligheter for at Brann også kan trene en del inne på Stadion i den uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Brann har jo gressbaner på Nymark, men matten er helt jævlig. Det må gjerne høres stråmyhrsk ut, men det er ganske dårlig at treningsanlegget til Brann ikke er bedre. Vi burde hatt treningsbaner i gress som var mulig å trene på.

Gulløl

March 06, 2014, 20:29:03 PM #1084 Last Edit: March 06, 2014, 20:31:08 PM by Gulløl
Klipp fra artikkelen:
- Det blir lagt en vekstduk over banen fredag. Den skal forhåpentlig verne banen fra regnet som er meldt og få det til å spire og gro under duken.

Går ut fra at Brann har fått på sin vekstduk også, at vi ikke er tregere en på Jæren(?). Eller har Roald glemt å bestille årets duk ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.
Men det er få steder i verden hvor supporterne er så opptatt av plastduk som i Bergen!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on March 06, 2014, 21:58:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.
Men det er få steder i verden hvor supporterne er så opptatt av plastduk som i Bergen!


Fordi de fleste steder er det ikke et tema som supporterne trenger å bekymre seg for.

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.


Helt rett, og det er nok derfor de gode hjemmeperiodene faller sammen med gode spillerstaller. 2013 er ett unntak der en heller urutinert gjeng ikke lot seg skremme av noe stadiontroll. Eller var det bare stadiontrollet som ble hjemme?

Xminator

Quote from: krakra on March 06, 2014, 20:17:46 PM
Brann har jo gressbaner på Nymark, men matten er helt jævlig. Det må gjerne høres stråmyhrsk ut, men det er ganske dårlig at treningsanlegget til Brann ikke er bedre. Vi burde hatt treningsbaner i gress som var mulig å trene på.


Helt klart, men så lenge det er kommunens anlegg så er det lite for Brann å gjøre med det. Dette var vel også spillerenes største ønske. Gress på treningsbanen ikke plast på kamparenaen.

Xminator

Quote from: Gulløl on March 06, 2014, 20:06:30 PM
Siden første seriekamp er på kunstgress er det vel bare å kjøre 100 % på dette underlaget frem til den kampen er spilt. Så slipper en belastningen på kroppen med å skifte underlag hele tiden pluss tidsbruken ved å reise til gressbaner ute i distriktet. Brann kommer vel i grei nok naturgressform med den uken de har før første hjemmekamp mot Stabæk. Burde vel være gode muligheter for at Brann også kan trene en del inne på Stadion i den uken.


Det er nok fornuftig å gjøre det slik ja. Gresstrening har man hatt på treningsleir, og om gressbanen er noenlunde jevn så er det uansett lite å venne seg til. Men når Roald får plast på konsertarenaen sin, betyr ikke det at man logisk sett ikke burde reist på treningsleir andre steder enn der de tilbyr kunstgress for trening og kamp? Treningsleir 2016 - Sibir. Eller det billigere alternativet - Sogndal.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on March 07, 2014, 10:42:52 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Dog er det stor forskjell pÃ¥ masse jublende publikum og masse pipende publikum … Det siste er det bedre Ã¥ være foruten.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.


Helt rett, og det er nok derfor de gode hjemmeperiodene faller sammen med gode spillerstaller. 2013 er ett unntak der en heller urutinert gjeng ikke lot seg skremme av noe stadiontroll. Eller var det bare stadiontrollet som ble hjemme?


Vi har vel vært veldig mye bedre hjemme enn borte i lang tid?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det skal ikke mye til, men så lenge vi driver idrett så må vi se litt til de andre lagene. Brann er ett hjemmelag, men plasseringen på hjemmetabellen er ikke akkurat stabil. Stadiontrollet er reelt.

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.


Vil du påstå at 1) piping ikke påvirker spillere?, 2) pipingen på Stadion ikke er verre enn gjennomsnittet, både i Norge og i andre land? I så fall er jeg uenig i begge deler.

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on March 07, 2014, 11:42:52 AM
Vi har vel vært veldig mye bedre hjemme enn borte i lang tid?


Elendige hjemme og enda mer elendige borte hele siste halvdel av fjorårssesongen. Jeg tror du også forstår at 8 seiere på rad (første halvdel) ikke fører til stort med piping.

dragn

Quote from: Sindre32 on March 07, 2014, 16:58:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.


Vil du påstå at 1) piping ikke påvirker spillere?, 2) pipingen på Stadion ikke er verre enn gjennomsnittet, både i Norge og i andre land? I så fall er jeg uenig i begge deler.


Da har ikke du vært på Premier League kamper!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on March 07, 2014, 10:44:14 AM
Quote from: krakra on March 06, 2014, 20:17:46 PM
Brann har jo gressbaner på Nymark, men matten er helt jævlig. Det må gjerne høres stråmyhrsk ut, men det er ganske dårlig at treningsanlegget til Brann ikke er bedre. Vi burde hatt treningsbaner i gress som var mulig å trene på.


Helt klart, men så lenge det er kommunens anlegg så er det lite for Brann å gjøre med det. Dette var vel også spillerenes største ønske. Gress på treningsbanen ikke plast på kamparenaen.


Men det må jo gå an å få til en løsning der hvor Brann og kommunen spleiser på å fikse gressmatten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dragn on March 07, 2014, 18:06:59 PM
Quote from: Sindre32 on March 07, 2014, 16:58:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2014, 20:42:56 PM
Quote from: Sindre32 on March 06, 2014, 17:42:41 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2014, 15:18:30 PM
De aller fleste spillere foretrekker jo Ã¥ spille foran masse publikum enn tomme tribuner, sÃ¥ da synes jeg det blir  urimelig at folk hele tiden bruke "stadiontrollet" som begrunnelse for tap.


Overalt i verden er det slik at publikum gir beskjed når hjemmelaget ikke presterer. Og hvis man blir skremt av "stadiontrollet" i Bergen, så har man strengt tatt ikke noe ute i profflivet utenlands å gjøre heller.


Vil du påstå at 1) piping ikke påvirker spillere?, 2) pipingen på Stadion ikke er verre enn gjennomsnittet, både i Norge og i andre land? I så fall er jeg uenig i begge deler.


Da har ikke du vært på Premier League kamper!


Piper de mye på eget lag der?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Dette med piping på Stadion er overdrevet. Det pipes ikke så mye som folk skal ha det til. I fjor ble det pepet endel, men det hadde mye med forholdet mellom trener/klubb og supporterne å gjøre. Ellers pipes det når spillerne dasser rundt, og det gjøres det de fleste steder hvor det er et visst forventningspress. De som ikke takler det kan sikkert få seg jobb hos Sandnes Ulf.

Brann_ruler86

GÃ¥ ta banen!

Go Up