• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on October 24, 2013, 08:13:55 AM
Det må da være mulig å flytte seriestarten litt mer inn i våren og heller spille to kamper i uken oftere gjennom sesongen?

Problemet er at det ikke er mange ledige midtukedatoer i løpet av en sesong. Men i år kunne de nok droppet sommerpause nr. 2.
Legg ned hele klubben!

Christian

Svenskene klarer å avvikle 30 serierunder på tre uker mindre enn NFF. De starter to uker seinere og avslutter en uker før. Her spiller sikkert den norske cupen inn, men så mange kamper kan det ikke være snakk om. Det blir uansett et prioriteringsspørsmål for NFF.

Henki

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2013, 09:00:15 AM
Quote from: Xminator on October 24, 2013, 08:13:55 AM
Det må da være mulig å flytte seriestarten litt mer inn i våren og heller spille to kamper i uken oftere gjennom sesongen?

Problemet er at det ikke er mange ledige midtukedatoer i løpet av en sesong. Men i år kunne de nok droppet sommerpause nr. 2.


Man kunne f.eks. gjort noe med cupen i denne sammenheng. Er det virkelig helt nødvendig at Tippeligalagene må være med fra 1.runde?
Ballen skal fremover!

Lasaron

At norsk fotball ikke er blitt bedre i det siste tror jeg er mer på tross av lengre sesong enn på grunn av. Tvangstanken om at serien må starte før en landskamp bør de legge fra seg, men forøvrig syns jeg det er passende å starte den helgen som er nærmest rundt ca 20. mars.

Cupen bør forandres på, ja, men eliteserielagene bør være med hele veien fortsatt.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on October 24, 2013, 09:45:50 AM
Cupen bør forandres på, ja, men eliteserielagene bør være med hele veien fortsatt.


Jeg er ikke enig i det. Det fungerte greit da det var 12 lag i serien, men nå spilles det 8 kamper mer i sesongen enn da det var 12 og 4 mer enn da det var 14. Da må det nødvendigvis gå ut over noe annet. Det er, som du sier, nødvendig å gjøre forandringer i cupen. Og det er mye som bør forandres på. En av de forandringene bør være at Tippeligalagene kommer inn en runde senere enn nå.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Henki on October 24, 2013, 09:51:55 AM
Quote from: Lasaron on October 24, 2013, 09:45:50 AM
Cupen bør forandres på, ja, men eliteserielagene bør være med hele veien fortsatt.


Jeg er ikke enig i det. Det fungerte greit da det var 12 lag i serien, men nå spilles det 8 kamper mer i sesongen enn da det var 12 og 4 mer enn da det var 14. Da må det nødvendigvis gå ut over noe annet. Det er, som du sier, nødvendig å gjøre forandringer i cupen. Og det er mye som bør forandres på. En av de forandringene bør være at Tippeligalagene kommer inn en runde senere enn nå.


Noen som vet hva de gjør i den svenske cupen? Jeg syns det vil være trist om disse folkefestene i småklubbene forsvinner.
Tren på langskudd

dudo

Jeg er også villig til å strekke meg langt for å beholde de første rundene med TL-lag. Det betyr lite for toppklubbene, men uendelig for breddeklubbene som er så heldig å få dem på besøk. Også er det en sjelden anledning til å ta med seg poden for opplæring.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: dudo on October 24, 2013, 10:52:12 AM
Jeg er også villig til å strekke meg langt for å beholde de første rundene med TL-lag. Det betyr lite for toppklubbene, men uendelig for breddeklubbene som er så heldig å få dem på besøk. Også er det en sjelden anledning til å ta med seg poden for opplæring.


Folkefester kan man få også i 2.runde av cupen. Det høres sikkert kynisk ut, men det er ikke Tippeligaklubbene sitt ansvar å lage folkefest på alle mulige småsteder rundt omkring i Norge. Spesielt når kampprogrammet er så tøft som det allerede er. Når man har valgt å ha 30 kamper i Tippeligaen i løpet av en sesong må man nødvendigvis velge bort noe annet.
Ballen skal fremover!

krakra

Fotball er mer enn toppfotballen. At toppklubbene må reise rundt et par kamper i året for å skape godstemning hos småklubbene syns jeg bare er flott og ikke noe som bør ofres. Som regel spiller man, iallefall vi, kamper i vårt eget nedslagsfelt og dermed kan det bidra til å styrke forholdet mellom Brann og sine supportere.
Dessuten er det en grei anledning å gi talentene en mulighet til å vise seg frem.

Lasaron

Quote from: Henki on October 24, 2013, 11:52:58 AM
Quote from: dudo on October 24, 2013, 10:52:12 AM
Jeg er også villig til å strekke meg langt for å beholde de første rundene med TL-lag. Det betyr lite for toppklubbene, men uendelig for breddeklubbene som er så heldig å få dem på besøk. Også er det en sjelden anledning til å ta med seg poden for opplæring.


Folkefester kan man få også i 2.runde av cupen. Det høres sikkert kynisk ut, men det er ikke Tippeligaklubbene sitt ansvar å lage folkefest på alle mulige småsteder rundt omkring i Norge. Spesielt når kampprogrammet er så tøft som det allerede er. Når man har valgt å ha 30 kamper i Tippeligaen i løpet av en sesong må man nødvendigvis velge bort noe annet.


Kampprogrammet er ikke for tøft for spillerne, men det er for tøft for dårlige gressbaner. Begynner de rundt 20.mars, og lar kunstgresslag ha første hjemmekamp, så vil dette i det store og hele gå fint.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Henki on October 24, 2013, 11:52:58 AM
Quote from: dudo on October 24, 2013, 10:52:12 AM
Jeg er også villig til å strekke meg langt for å beholde de første rundene med TL-lag. Det betyr lite for toppklubbene, men uendelig for breddeklubbene som er så heldig å få dem på besøk. Også er det en sjelden anledning til å ta med seg poden for opplæring.


Folkefester kan man få også i 2.runde av cupen. Det høres sikkert kynisk ut, men det er ikke Tippeligaklubbene sitt ansvar å lage folkefest på alle mulige småsteder rundt omkring i Norge. Spesielt når kampprogrammet er så tøft som det allerede er. Når man har valgt å ha 30 kamper i Tippeligaen i løpet av en sesong må man nødvendigvis velge bort noe annet.


Det bør ikke ses på som et ansvar, men som en mulighet.
Potensielle fremtidige stadiongjengere kan man hanke inn rundt i bygdene når vi spiller i cupen. Folk som kanskje ellers blir stående uten spesiell tilknytning til et TL-lag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Cupen må ikke røres da det er slik den er nå som gjør den unik. Er jo ikke uten grunn at Sverige missuner oss cupen.
Og det med tett program er bare piss. For det første så er det få eliteserielag som spiller med toppet lag de første 2 rundene så om TL lagene kommer inn I 1 eller 3 runde spiller ingen rolle på belastningen. For det andre så er det snakk om proffe idretsutøvere som ikke gjør annet en å trene, hvile og spille kamper. Hvis ikke de takler 2 kamper I uken så kan de I alle fall ikke spille I større ligaer.
Er altfor mye mas om tett og tøft kamp program. Hva skulle de i så fall til VM å gjøre? LLitt tettere kampprogram der :-)
Eller ta andre idretter som f.eks hockey Der er det i Norge minst 2 kamper I uken og også 3. Går en til NHL kan de ha så mye som 4 kamper på en uke og gjerne alle på bortebane
Nei TL er det fult mulig å kutte ned med minst 3 uker uten at det går ut over cupen eller kvaliteten (kan den bli dårligere?). De har, som eg har nevnt før og en annen her nevnte, 3 uker korter serie i Sverige med samme antall lag
Men i 2014 så er det jo ikke noen viktige landskamper tidlig i sesongen slik at de må starte serien tidligere så det er jo håp om at første hjemme kamp for Brann bli en gang i april
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on October 24, 2013, 22:33:06 PM
Cupen må ikke røres da det er slik den er nå som gjør den unik.


Det finnes da definitivt ting man kan, og bør, gjøre med cupen uten at det går ut over kvaliteten på turneringen. Som eksempel kan man jo nevne store diskusjonstema som hvordan hjemme-/bortekamper blir fordelt og billettfordeling på cupfinalen. At svenskene misunner oss cupen tror jeg fortsatt de ville gjort hvis vi hadde fått til mer rettferdige løsninger på de to sakene jeg nevner her. Jeg tror heller ikke misunnelsen har sin tyngste grunn i at Tippeligaklubbene er med helt fra første, i stedet for andre runde.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on October 25, 2013, 08:25:16 AM
Quote from: Corran on October 24, 2013, 22:33:06 PM
Cupen må ikke røres da det er slik den er nå som gjør den unik.


Det finnes da definitivt ting man kan, og bør, gjøre med cupen uten at det går ut over kvaliteten på turneringen. Som eksempel kan man jo nevne store diskusjonstema som hvordan hjemme-/bortekamper blir fordelt og billettfordeling på cupfinalen. At svenskene misunner oss cupen tror jeg fortsatt de ville gjort hvis vi hadde fått til mer rettferdige løsninger på de to sakene jeg nevner her. Jeg tror heller ikke misunnelsen har sin tyngste grunn i at Tippeligaklubbene er med helt fra første, i stedet for andre runde.


Det er jo 1. runde som er den store publikumsrunden av de tre første, er det ikke? Det er jo her de virkelige askeladdene er. 2. runde kanskje også litt, men ved å fjerne 1.runde for TL-lagene, så forsvinner jo halvparten av disse festene.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on October 25, 2013, 10:23:04 AM
Quote from: Henki on October 25, 2013, 08:25:16 AM
Quote from: Corran on October 24, 2013, 22:33:06 PM
Cupen må ikke røres da det er slik den er nå som gjør den unik.


Det finnes da definitivt ting man kan, og bør, gjøre med cupen uten at det går ut over kvaliteten på turneringen. Som eksempel kan man jo nevne store diskusjonstema som hvordan hjemme-/bortekamper blir fordelt og billettfordeling på cupfinalen. At svenskene misunner oss cupen tror jeg fortsatt de ville gjort hvis vi hadde fått til mer rettferdige løsninger på de to sakene jeg nevner her. Jeg tror heller ikke misunnelsen har sin tyngste grunn i at Tippeligaklubbene er med helt fra første, i stedet for andre runde.


Det er jo 1. runde som er den store publikumsrunden av de tre første, er det ikke? Det er jo her de virkelige askeladdene er. 2. runde kanskje også litt, men ved å fjerne 1.runde for TL-lagene, så forsvinner jo halvparten av disse festene.


Men ved å fjerne Tippeligalagene fra 1.runde blir det jo enklere for lag lenger nede i divisjonene å komme seg lenger i cupen. På den måten flytter man gjerne også folkefestene fra 1. til 2. runde.
Ballen skal fremover!

dudo

Quote from: Henki on October 25, 2013, 10:26:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 25, 2013, 10:23:04 AM
Quote from: Henki on October 25, 2013, 08:25:16 AM
Quote from: Corran on October 24, 2013, 22:33:06 PM
Cupen må ikke røres da det er slik den er nå som gjør den unik.


Det finnes da definitivt ting man kan, og bør, gjøre med cupen uten at det går ut over kvaliteten på turneringen. Som eksempel kan man jo nevne store diskusjonstema som hvordan hjemme-/bortekamper blir fordelt og billettfordeling på cupfinalen. At svenskene misunner oss cupen tror jeg fortsatt de ville gjort hvis vi hadde fått til mer rettferdige løsninger på de to sakene jeg nevner her. Jeg tror heller ikke misunnelsen har sin tyngste grunn i at Tippeligaklubbene er med helt fra første, i stedet for andre runde.


Det er jo 1. runde som er den store publikumsrunden av de tre første, er det ikke? Det er jo her de virkelige askeladdene er. 2. runde kanskje også litt, men ved å fjerne 1.runde for TL-lagene, så forsvinner jo halvparten av disse festene.


Men ved å fjerne Tippeligalagene fra 1.runde blir det jo enklere for lag lenger nede i divisjonene å komme seg lenger i cupen. På den måten flytter man gjerne også folkefestene fra 1. til 2. runde.


Nei, man fjerner en av to.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi snakker om en kamp her. Som gjerne går i midtuken. Det vi sparer på å kutte den ut er kanskje tre-fire dager. Det er ikke verdt det. Belastningen på spillerne bør være lav. Det er stort sett bare reservene og kanskje et par "stjerner" som spiller første runde.

Henki

Quote from: krakra on October 25, 2013, 10:48:14 AM
Vi snakker om en kamp her. Som gjerne går i midtuken. Det vi sparer på å kutte den ut er kanskje tre-fire dager. Det er ikke verdt det. Belastningen på spillerne bør være lav. Det er stort sett bare reservene og kanskje et par "stjerner" som spiller første runde.


Og de siste årene har disse kampene kommet i perioder da kampprogrammet har vært svært hardt. Det har vel vært vanlig de siste årene med rundt ti kamper (?) i mai?
Ballen skal fremover!

Corran

Quote from: Henki on October 25, 2013, 08:25:16 AM
Quote from: Corran on October 24, 2013, 22:33:06 PM
Cupen må ikke røres da det er slik den er nå som gjør den unik.


Det finnes da definitivt ting man kan, og bør, gjøre med cupen uten at det går ut over kvaliteten på turneringen. Som eksempel kan man jo nevne store diskusjonstema som hvordan hjemme-/bortekamper blir fordelt og billettfordeling på cupfinalen. At svenskene misunner oss cupen tror jeg fortsatt de ville gjort hvis vi hadde fått til mer rettferdige løsninger på de to sakene jeg nevner her. Jeg tror heller ikke misunnelsen har sin tyngste grunn i at Tippeligaklubbene er med helt fra første, i stedet for andre runde.

Nå diskuterte vi antall kamper i sesongen og kutte på antall runder så da bir det vel litt feil å trekke inn fordeling av billetter og hjemme/bortekamper?
Og det er blant annet festen i første og andre runde Nanskog f.eks hyller som særnorsk og det som gjør cupen i Norge så spesiell og fantastisk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Brann sin bane var helt enormt mye bedre enn Viking sin i dag.
Tren på langskudd

Superjack

Kutt serien med 2 lag, kutt sommerpausen og vips er det 4 kamper mindre og 2 uker mer å spille. Start 1. helgen i april og slutt innen utgangen av oktober.

Naturen er nå en gang sånn at gresset gror når lys og varme er tilstede og hviler fra november til mars.
Brannsupporter.


Spelaren

Det er fint at Haugesund tar dette eksperimentet for resten av fotball-Norges del.
GÃ¥ av.

Lasaron

Noen som vet noe om på hvilket nivå det spilles på kunstgress i andre land? De har vel noen baner i Sverige, men i Allsvenskan? Tror Russland har noen topplag med kunstgress? Hva med Nederland, Tyskland eller Polen?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

November var over middels mild. Desember ligger an til å bli den nest varmeste i manns minne. Tror matten blir fin i år.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on December 28, 2013, 11:28:02 AM
November var over middels mild. Desember ligger an til å bli den nest varmeste i manns minne. Tror matten blir fin i år.


Hva med neste år da? ;)
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Henki on December 28, 2013, 15:24:53 PM
Quote from: Lasaron on December 28, 2013, 11:28:02 AM
November var over middels mild. Desember ligger an til å bli den nest varmeste i manns minne. Tror matten blir fin i år.


Hva med neste år da? ;)


Haha! Nettopp!
Tren på langskudd

dokken

I Vik heradsstyre tar de kunstgressdebatten på alvor, med de store spørsmålene:

http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article7069971.ece

osoerli

Quote from: dokken on December 28, 2013, 22:01:34 PM
I Vik heradsstyre tar de kunstgressdebatten på alvor, med de store spørsmålene:

http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article7069971.ece



Haha, i påvente av eit godt nytt overgangsvindu får ein kosa seg med det som er.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

I innkallingen til årsmøtet blir det også invitert til et møte i forkant der man skal diskutere underlaget på Stadion.

http://www.brann.no/latest-news/article/152y73gob55u81hwrlf7bkiin8/title/innkalling-til-arsmote-i-sk-brann
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg vet ærlig talt ikke hva som vil gagne Brann mest. Men jeg mener det må avgjøres av årsmøtet.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on January 17, 2014, 12:29:04 PM
Jeg vet ærlig talt ikke hva som vil gagne Brann mest. Men jeg mener det må avgjøres av årsmøtet.


Kan bli vel mykje føleri, men er en demokratisk måte å drøfte emnet på.
GÃ¥ av.

Lasaron

På disse partoutkortvideoene ser deler av banen forferdelig ut. Forhåpentligvis er det ikke helt riktig fargegjengivelse.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on February 03, 2014, 13:58:48 PM
På disse partoutkortvideoene ser deler av banen forferdelig ut. Forhåpentligvis er det ikke helt riktig fargegjengivelse.


Forferdelig og forferdelig, fru Blom. Begge deler er vintergrønne, selv om det ser sært ut med det som virker som forskjellig type gras.
GÃ¥ av.

Belfort

Quote from: Spelaren on February 03, 2014, 14:04:52 PM
Quote from: Lasaron on February 03, 2014, 13:58:48 PM
På disse partoutkortvideoene ser deler av banen forferdelig ut. Forhåpentligvis er det ikke helt riktig fargegjengivelse.


Forferdelig og forferdelig, fru Blom. Begge deler er vintergrønne, selv om det ser sært ut med det som virker som forskjellig type gras.


Klarer ikke Brann å presentere en bra matte med denne milde vinteren er kunstgress neste

1908

Hvis ikke Brann klarer å levere en fin matte etter denne vinteren, så må hoder rulle!!!!

Gulløl

February 04, 2014, 15:03:13 PM #987 Last Edit: February 04, 2014, 15:09:00 PM by Gulløl
Nå er det meldt 4-8 varmegrader i Bergen helt frem til midten av februar. Sjansen for lengre frostperioder etter det er minimal. Derfor håper jeg Brann nå raskt benytter sjansen til å få satt på varmekablene slik at banen er mest mulig optimal til Stadion åpning 06 april. Med 60 dager med god undervarme tror jeg banen hadde blitt super. Men spørs om Roald ser på kroner spart og venter noen uker slik at det blir den vanlige elendigheten på åpningskampen. Nå må Roald vise hva han duger til når det gjelder gress også !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

send en mail og minn de på det! Er forøvrig helt enig med deg, 60 dager med varme og duk, hva er problemet.

viks

Jeg har varmekabler i veien opp til huset mitt, og om du hadde sett strømregningen min, eller verre, måtte betale denne, så hadde du kanskje sett litt annerledes på tingene.

Når det er sagt så ønsker følgelig jeg også meg en strøken gressmatte. Tror heller ikke det er Roaldinho som styrer varmekablene. Det er nok overlatt andre.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dudo

Veldig på siden nå, men hva koster det å drifte slike varmekabler i en oppkjørsel?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

viks

Jeg er livredd for å ha de på å fyker ut å slår de av så snart jeg ser en rød grad på termometeret. Ikke peiling hvor mye de de trekker, men vi har 30m i hjulsporene. Brukte 5500kw i januar, og da stod de på 3 dager tror jeg....
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: viks on February 04, 2014, 19:05:40 PM
Når det er sagt så ønsker følgelig jeg også meg en strøken gressmatte. Tror heller ikke det er Roaldinho som styrer varmekablene. Det er nok overlatt andre.


Roald fikk ansvaret for banen og varmekabler når de sparket den anleggsansvarlige for noen år siden. De tre personene på drift/vedlikehold har jobbet rett under han. Så det er han som styrer bryteren. Tidligere har en av unnskyldningen hans for å IKKE å slå på kablene at de må vente til tælen er ute av jorden, nå er det IKKE tæle.
Det er dyrt med å varme opp Stadionmatten det er sikkert. Men etter min mening en god investering og kan spares inn på vedlikehold senere på året. Og når en bestemmer seg for å ha varmekabler må en kjøre løpet ut å bruke de for å få optimale forhold, ikke sant ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Tipper de er nervøs for hvilken unnskyldning de skal bruke for at banen er i dårlig forfatning til seriestart

Gulløl

Quote from: Belfort on February 04, 2014, 19:36:06 PM
Tipper de er nervøs for hvilken unnskyldning de skal bruke for at banen er i dårlig forfatning til seriestart


Gressfluer ? Snømugg ? Det er mange muligheter. Det er bare å vente, noe blir det i hvert fall ;)

http://no.wikipedia.org/wiki/Gressfluer
http://www.bt.no/bolig/--Snomuggen-kan-i-verste-fall-drepe-gresset-i-hagen-2882296.html#.UvE1Sdx5N1Y

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Er tele i jorden grunn til å IKKE ha på varmen? Dette er nytt for meg. Trodde de var der for å bli kvitt telen fortere. Eller var det noe med at telen var for dyp? At så lenge det bare er litt tele, så er det bare å kjøre på?
Tren på langskudd

Corran

I år har det dessverre ikke vært snø som kunne lagt et isolerende lag over matten. Det er også mangel på frost som gjør at gresset er blitt sesongforvirret og dermed ikke blir optimalt til sesongstart da gresset befinner seg et sted mellom en dårlig september og en like dårlig desember.
underarmen har heller ikke virket da nødbryteren har slått ut pga for høy temperatur. Og Skarsfjord som hadde dette ansvaret da han jo var hovedtrener har glemt å levere tilbake nøkkelen som brukes for å overstyre nødbryter
Alle disse faktorene sammen med en del andre uheldige omstendigheter som er utenfor vår kontroll gjør at banen dessverre ikke er optimal til seriestart. Men vi har fått gode tilbakemeldinger på at det i løpet av kort tid skal bli bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Man kan snu på det. Klarer Brann IKKE å få til en god plen i løpet av årets sesong, til tross for fungerende undervarme og overvarme + manglende vinter, så har plutselig RBH og gjengen tidenes argumentasjon for plastikkvandalisme på Stadion.

dudo

Da MÅ de jo se på egne evner!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up