• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: dudo on May 09, 2013, 16:13:53 PM
Quote from: Spelaren on May 09, 2013, 15:57:17 PM
Quote from: dudo on May 09, 2013, 15:53:24 PM
Jeg greier ihvertfall ikke å hisse meg opp over det. Det er dumt, men jeg skjønner poenget.


Poenget er vel at Start her framstår som ein ubegavet, dum drittunge med stryk i grunnkurs logikk. Start har kunstgras, bortekampen er i juli. Dersom det er fare for skade på underlaget (lol) om Brann trener der før kampen, så er det greit. Men dette er jo så teit at det er til å flire av.


Jeg skjønner det poenget også, men man gjør det enklere for seg selv om man sier at de vi får trene hos, får trene hos oss også. Uavhengig av hvilken grunn det er andre har for at vi ikke kan trene på deres bane. Må ha litt barnehageregler innimellom.


Eg synes det er enklere å ikkje vere firkantet og dum, bedre omdømmebygging er det også.

Når det er sagt, snart midten av mai og fortsatt åker!?
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 09, 2013, 13:18:48 PM
Selv synes jeg det er helt greit. Alle behandles likt, og det er fair enough.


Kunne vært enig hvis det hadde vært taktisk av Brann, men de fleste med litt mellom ørene ser at dette ikke er taktikk. Kristiansen er enten dum, eller for opptatt av at alt skal være rettferdig og likt. Bare barnslig og nekte oss å trene når de har kunstgress.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Spelaren on May 09, 2013, 16:28:16 PM
Quote from: dudo on May 09, 2013, 16:13:53 PM
Quote from: Spelaren on May 09, 2013, 15:57:17 PM
Quote from: dudo on May 09, 2013, 15:53:24 PM
Jeg greier ihvertfall ikke å hisse meg opp over det. Det er dumt, men jeg skjønner poenget.


Poenget er vel at Start her framstår som ein ubegavet, dum drittunge med stryk i grunnkurs logikk. Start har kunstgras, bortekampen er i juli. Dersom det er fare for skade på underlaget (lol) om Brann trener der før kampen, så er det greit. Men dette er jo så teit at det er til å flire av.


Jeg skjønner det poenget også, men man gjør det enklere for seg selv om man sier at de vi får trene hos, får trene hos oss også. Uavhengig av hvilken grunn det er andre har for at vi ikke kan trene på deres bane. Må ha litt barnehageregler innimellom.


Eg synes det er enklere å ikkje vere firkantet og dum, bedre omdømmebygging er det også.

Når det er sagt, snart midten av mai og fortsatt åker!?


Omdømme er viktig, det er en del av profilen og personlig synes jeg heller det er noe å være stolt over enn at det vitner om dumhet. Der er det vel likevel delte meninger.

krakra

Det flaueste er vel at det er 9. Mai og vi har en bane som er så råtten at ingen kan trene på den.

Sindre32

Quote from: krakra on May 09, 2013, 17:11:45 PM
Det flaueste er vel at det er 9. Mai og vi har en bane som er så råtten at ingen kan trene på den.


DET er skikkelig dårlig, ingen tvil om det. Det er vel samtidig mer relevant for å få tråden inn på riktig spor igjen :)

Spelaren

Før eller seinere vil baneansvarlig lufte ideen om plast igjen. Tema for eit årsmøte i nær framtid? (2-3 år)
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Det går vel mot det hvis vi ikke evner bedre, men det burde absolutt ikke være umulig å få til en mye bedre bane.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Må iallefall snarast råd bytte graset innanfor kvar 5-meter som eit minimum.
Gjerne med innvevde kunstfibrar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Sindre32

Quote from: osoerli on May 10, 2013, 14:56:45 PM
Må iallefall snarast råd bytte graset innanfor kvar 5-meter som eit minimum.
Gjerne med innvevde kunstfibrar.


Hva med løsningen til FKH? Ser jo foreløpig ok ut. Hybridmatte, det beste fra begge verdener.

Spelaren

Quote from: Sindre32 on May 10, 2013, 16:00:00 PM
Quote from: osoerli on May 10, 2013, 14:56:45 PM
Må iallefall snarast råd bytte graset innanfor kvar 5-meter som eit minimum.
Gjerne med innvevde kunstfibrar.


Hva med løsningen til FKH? Ser jo foreløpig ok ut. Hybridmatte, det beste fra begge verdener.


Det er jo heilt nytt, så det bør sjå bra ut. Det me la er for øvrig ingen målestokk sjølv om det også var nytt. Vårt problem var feil type, råte og altfor tidlig. Fkh måtte jo utsette ein kamp, og Mjelde nevnte no litt humpete steder her og der (etter tap, riktignok).
GÃ¥ av.

Sindre32

Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 13:02:26 PM
Quote from: Sindre32 on May 10, 2013, 16:00:00 PM
Quote from: osoerli on May 10, 2013, 14:56:45 PM
Må iallefall snarast råd bytte graset innanfor kvar 5-meter som eit minimum.
Gjerne med innvevde kunstfibrar.


Hva med løsningen til FKH? Ser jo foreløpig ok ut. Hybridmatte, det beste fra begge verdener.


Det er jo heilt nytt, så det bør sjå bra ut. Det me la er for øvrig ingen målestokk sjølv om det også var nytt. Vårt problem var feil type, råte og altfor tidlig. Fkh måtte jo utsette ein kamp, og Mjelde nevnte no litt humpete steder her og der (etter tap, riktignok).


Klart det er nytt, men det sier seg jo mer eller mindre selv at et slikt gress med innvevde kunstige materialer bør fungere noe bedre i klimaet vi har her.

dudo

Quote from: Sindre32 on May 12, 2013, 13:27:54 PM
Quote from: Spelaren on May 12, 2013, 13:02:26 PM
Quote from: Sindre32 on May 10, 2013, 16:00:00 PM
Quote from: osoerli on May 10, 2013, 14:56:45 PM
Må iallefall snarast råd bytte graset innanfor kvar 5-meter som eit minimum.
Gjerne med innvevde kunstfibrar.


Hva med løsningen til FKH? Ser jo foreløpig ok ut. Hybridmatte, det beste fra begge verdener.


Det er jo heilt nytt, så det bør sjå bra ut. Det me la er for øvrig ingen målestokk sjølv om det også var nytt. Vårt problem var feil type, råte og altfor tidlig. Fkh måtte jo utsette ein kamp, og Mjelde nevnte no litt humpete steder her og der (etter tap, riktignok).


Klart det er nytt, men det sier seg jo mer eller mindre selv at et slikt gress med innvevde kunstige materialer bør fungere noe bedre i klimaet vi har her.


Bare om man aksepterer den noe snodige forutsetningen at gress ikke gror noe særlig her om man passer på det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Hehe, men forutsetningen om at plast holder seg over en viss periode uansett gjelder jo, så dårligere kan det neppe bli.

dudo

Joda, jeg kan være med på armering, og enn så lenge ser det ut til at Haugesunds alternativ er et veldig bra et. Kanskje det beste, og definitivt noe som må ses på. Jeg støtter også tanken om at vi må være føre var på neste generalforsamling og få nedfelt at det skal være gress på stadion.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on May 12, 2013, 13:42:43 PM
Joda, jeg kan være med på armering, og enn så lenge ser det ut til at Haugesunds alternativ er et veldig bra et. Kanskje det beste, og definitivt noe som må ses på. Jeg støtter også tanken om at vi må være føre var på neste generalforsamling og få nedfelt at det skal være gress på stadion.


Helt enig i at det bør spilles på gress. Hybridløsninger kan likevel være verdt å se på, man skal ikke bli altfor snever heller.

dudo

Enig. Men så lenge man bare sier det skal være gress, og ikke at det bare skal være gress, så åpner man for det beste av begge verdener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hehe, får håpe de ikke går for kunstgress med 1% innsydd naturgress da. For å omgå regelen;)

Jeg tror nok kunstgress vil være en akseptabel løsning i fremtiden. Man har allerede kommet langt siden starten hvor det var som å løpe på en dørmatte og man brukte sand som demping. Det er dyrt å vedlikeholde gresset i Bergen, og vi virker ikke å ha kompetansen heller. Per i dag har ikke KG-teknologien kommet langt nok dog.

Sindre32

Quote from: krakra on May 12, 2013, 14:05:12 PM
Hehe, får håpe de ikke går for kunstgress med 1% innsydd naturgress da. For å omgå regelen;)

Jeg tror nok kunstgress vil være en akseptabel løsning i fremtiden. Man har allerede kommet langt siden starten hvor det var som å løpe på en dørmatte og man brukte sand som demping. Det er dyrt å vedlikeholde gresset i Bergen, og vi virker ikke å ha kompetansen heller. Per i dag har ikke KG-teknologien kommet langt nok dog.


Hehe, du har kanskje spilt på dem selv? Fy faen så vondt det gjorde å dusje etter de kampene for oss som ga faen og sklitaklet likevel.

Forhåpentligvis finnes det hybridgress som er bra nok, det ville helt klart ha vært det beste.

krakra

Jeg var keeper og vi trente og spilte hjemmekamper på en slik bane hele tiden jeg var aktiv. Faktisk har de ikke fått byttet den ut ennå, men de holder på nå. Sikkert mye skrubbsårblod i den sanden nå, og mange talentfulle fyrer som har fått ødelagt knærne sine på den banen.

Husker hvor digg det var å spille kamper og turneringer i nabobyen hvor de hade gummikuler i matten sin.

Sindre32

Quote from: krakra on May 12, 2013, 14:22:00 PM
Jeg var keeper og vi trente og spilte hjemmekamper på en slik bane hele tiden jeg var aktiv. Faktisk har de ikke fått byttet den ut ennå, men de holder på nå. Sikkert mye skrubbsårblod i den sanden nå, og mange talentfulle fyrer som har fått ødelagt knærne sine på den banen.

Husker hvor digg det var å spille kamper og turneringer i nabobyen hvor de hade gummikuler i matten sin.


De banene er faktisk verre enn grus, ja. Spilte noen kamper på matter med lengre plastgresstrå og gummikuler selv, de var en drøm i forhold.

Spelaren

Eg er ingen kunstgrasmotstander på livstid. Kjem det ein fantastisk KG-generasjon er eg åpen for det.
GÃ¥ av.

Tom C

Hørte rykter i kamptråden om at banen fremdeles er i dårlig forfatning. Noen som vet noe mer om status?
Aldri mer Obos....

Spelaren

Quote from: Tom C on May 16, 2013, 12:47:59 PM
Hørte rykter i kamptråden om at banen fremdeles er i dårlig forfatning. Noen som vet noe mer om status?


Dette bildet er nettopp tatt på Brann Stadion (frå facebook)
GÃ¥ av.

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Kanskje NFF lar oss legge kunstgras i 5-meteren som ein prøveordning også?
GÃ¥ av.

Gulløl

Fra 29 mai til 29 juni er det ikke kamper pÃ¥ Brann Stadion. GÃ¥r ut fra at de like etter 29 mai ruller ut nytt gress fremfor mÃ¥lene.  SKANDALE om de ikke har planlagt dette og ikke bestilt inn noen ruller. Nevnte partier pÃ¥ banen er i dag bare noen sandhauger med noe grønne gresstuster i som aldri vil feste seg.
Her har en muligheten på mindre partier av banen til å prøve ut det armerte gresset som Haugesund har tatt i bruk, om leverandøren kan levere med ikke for lang leveringstid. Noen paller med gress er ikke den store kostnaden. Nå må Roald Bruun Hanssen vise at han er handlekraftig, dette er den store testen for vår daglige leder i år. En kan ikke ha målområder som sandkasser med null vekstforhold for gress slik som i dag. Forsetter de med dagens forhold kan en lett spekulere i at det er med hensikt fordi de vil ha kunstgress snarest mulig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Det var naturligvis årsbeste for gresset. Men det er fortsatt ikke bra nok, og da har vi spilt over en tredjedel av hjemmekampene.

Nytt gress i femmeterene må til, men det må jo ha noe feste seg i. Jord, feks. Det hjelper lite å legge et gulvteppe oppå sanden og satse på at det blir der.

Det er lett å la seg lure av at gresset er grønt, men det sier ingenting om fastheten på gressmatten. "it's like a beach" sa Piotr for et par kamper siden. Foten synker gjennom det grønne, og blir stående å spinne i Reistads ørkensand.

Det er all grunn til å spørre om Branns fenomenale hjemmeform skyldes at vi har en så spesiell gressmatte. Ingen andre klarer jo å prestere her! I hvert fall kan ikke vi klage på andres underlag så lenge vi tilbyr en grønnmalt sandkasse.

Yngve

Og i sommar skal me ha to konsertar på stadda. Det hjelper jo ikkje på veksten heller.

«Heldigvis» kjem den eine konserten berre til å vera halvfull, tippar eg. Så graset slepp å lida så mykje.

Men det er skammeleg dårleg bane i år, særleg mtp kor mykje pengar klubben la ned i dette graset når heile jobben byrja.

Lasaron

Apropos konsertene. Jeg har spurt før. Tjener Brann noe på de? Hvor mye?
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on May 17, 2013, 12:45:28 PM
Apropos konsertene. Jeg har spurt før. Tjener Brann noe på de? Hvor mye?


Var det ikke 1 mill de tjente på Aha konserten ? Mener det var nevnt. Neppe noe mer på sommerens to konserter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

God grunn til å få storkonserter fremover med andre ord. To konserter hver sommer, så kan vi finansiere en ny spiller, men pengene går vel andre steder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Hvorfor kan vi ikke få lagt samme dekke som de har fått i Haugesund?

Jeg forstår fortsatt ikke hva dette 97% sand-greiene er for noe.
Ka du ve?

Lasaron

Det at det er så mye sand gjør at vannet renner fortere ned og vekk. Da slipper man overvann ved mye regn. Man tenkte det var gunstig her i Bergen.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Markmus on May 18, 2013, 16:03:34 PM
Hvorfor kan vi ikke få lagt samme dekke som de har fått i Haugesund?

Jeg forstår fortsatt ikke hva dette 97% sand-greiene er for noe.


Ikkje eg heller.  for pÃ¥ Brann Stadion er det ikkje 97% sand, det er 99,3% sand.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gepard

En fullkommen skandale. Vannvittig pinlig at en fotballby som Bergen presenterer dette bosset. Daglig ledelse burde skamme seg inn i brennhelvete. Men det gjør de ikke. For det gir Bran en hjemmefordel faktisk....

Nixon

Quote from: Markmus on May 18, 2013, 16:03:34 PM
Hvorfor kan vi ikke få lagt samme dekke som de har fått i Haugesund?


Ja, det måtte vel la seg gjøre til vinteren? Det så jo ut som en byggeplass noen uker før seriestart i Haugesund, men det ble bra når det var ferdig.

Fundamentet ligger jo der med varmekabler og drenering. Det må da gå an å endre sammensetningen på det øverste laget slik at vekst-og festeforholdene ble bedre.

Vi har hatt Hardball og Softball. Kanskje noen burde starte opp Gressball?:)
Rød makt på Hansa

Hatleking

Kan like godt plante ripsbær- og solbærbuskar der. Trur matta passar betre til det.

osoerli

Bør ikkje vera noko problem å skifta ut alt innanfor kvar 16m med Haugesundstypen allereide i sommarpausen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

stig

Nettsideansvarlig

Markmus

Er det bare jeg som synes at S-ULF sin bane ser vesentlig bedre ut enn vår? Litt misfarget her og der, men den ser da perfekt spillbar ut uten noen løse områder.
Ka du ve?

dragn

Ser jo forjævlig ut >_> Men kan godt hende den er bedre å spille på enn den dritten vi bruker

Hatleking

Det er berre å ta vekk dei få prosenta av jord og gras og fylle på med enda meir sand. Då kan me spele sandfotball. Sikra seriegull kvart år!!


Spelaren

"NÃ¥ skal vi skifte ut omtrent 250 kvadratmeter gress"

Rundt 3,5% av speleflaten, som er totalt 7140 m². 250 ² er for øvrig i underkant av ein halv straffeboks (665 m²), så veldig mykje gras er det ikkje snakk om.

To femmetere og femti m² ekstra. Med forbehold om å surre litt i hodet.
GÃ¥ av.

dokken

"Gresset fester seg ikke

Banemannskapene har i en lang periode jobbet med å få gresset til å feste seg inne i boksen, men det har vist seg å være umulig å få til.

- Nå er gresset så dårlig i området rundt femmeteren i begge ender av banen at det er helt umulig å få gresset til å feste seg. Vi får det til å spire og vokse litt, men så raskt det spilles kamper er det helt ødelagt igjen, sier Hordvik"

Brann.no skriver ikke at grunnen til at det er så vanskelig å få gresset til å feste seg, er at det bare er sand under gresset. Og at det ble bestilt av Terje Reistad, fordi han mente at det viktigste var god drenering. Frykter derfor at gressproblemet bare vil fortsette. Og til neste vår skjer akkurat det samme igjen.

Xminator

Roald varsler kunstgressdebatt internt i norges åpneste klubb. Bakgrunnen er at NFF skal legge kunstgress på Ullevåll.

Er det ikke årsmøtevedtak på dette med underlaget på Stadion? Det vil også være det naturlige stedet å ta den debatten, ikke bak lukkede dører mellom to runder kabal.


bernu

Bruun Hansen klarer virkelig å skaffe seg et godt ettermæle.
Nå har han først fucket opp klubben sportslig, så skal han fikse kunstgress også.

Så god som vi er på kunstgress kommer jo dette til å gå bra. Rykker ned samme sesong kunstgresset kommer.
HANSA - Z

Go Up