• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Ivar Hoff mener at banen er fantastisk. Dere som er på kampen, ligger et noe i det?

eivhelle

Banen ser betydelig bedre ut nå, men det ser fortsatt ut til at gresset kan feste seg ennå litt bedre. Det var noe antydning til løse tuer fortsatt. Men det er uansett snakk om en formidabel forbedring av kvaliteten på gresset i forhold til to foregående kampene. Og resultatet ble 3 poeng til Brann.

Spelaren

Med den siste tids vær var det som forventet bra. Utfordringen blir å få det bra/ok til mars 2012.
GÃ¥ av.

olebrann3

Banen ser ut til å holde no! Spørsmålet er om den får hvile lenge nok(1 uke)

Lasaron

Slik det såg ut på fjernsyn var matten mye bedre enn Viking sin.
Tren på langskudd

krakra

At matten er veldig bra når den først er bra har vi jo sett både i fjor i og 2009. Problemet er jo at den er helt elendig frem til midten av mai. Det er for svakt.

Lasaron

Vel, hvis vi får en tilnærmet normal vinter nå, vil banen i mars neste år være adskillig bedre enn den var i årets mars. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren på langskudd

abe78

Gresset virker meget bra nå! Skulle bare mangle kanskje.. :)
.og husk!

vebo

Men det har vel helt siden det var nytt vært bra i midten av juni. Per nå har vi nok et av de aller beste dekkene i TL, det kommenterte også Aabrekk i går.
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Med det været som har vært i det siste, samt spillepausen, blir gresset godt rustet til vinteren. Gunstig.
Tren på langskudd

vebo

Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Da er sesongen over på stadion. Gresset var utmerket i dag, og det på den 20. nov. Lover godt for vinteren og våren.
Tren på langskudd

roaldinho

Med tanke på at været har vært overraskende bra så er jeg ikke overrasket av at matten var bra i dag. Var verre i fjor da snøen kom i oktober. Flott spillevær også, rett og slett herlig å være på stadion i dag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Problemet er at det tar en halv sesong før de får i stand gresset. Hver jævla sesong.

Dra på studietur til Sandefjord. De klarer å stille med meget bra gress hvert år til tross for verre klima enn i Bergen.
Ka du ve?

Lasaron

Det kommer jo ikke til å skje til neste år, Markmus, når du ser hvor god banen er nå. Varmekablene virker, og vinteren blir sikkert den mildeste på flere år. Jeg tipper banen er glimrende til 16. mai.
Tren på langskudd

Markmus

Ka du ve?

dudo

Nå kan det hende jeg har i overkant lett for å glemme negative ting innimellom, men har det ikke vært store innslag av force majeure når det gjelder gresset vårt? Er det ikke bare den ene gangen vi nektet å skru på varmekablene, eller et eller annet, som er helt og holdent vår egen skyld? Eller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Gresstypen og underlaget som ble valgt var ganske høy gambling på kort sikt, men god avkastning på lang sikt, så lenge røttene får satt seg. Det er en stor mengde sand i underlaget og gresstypen bruker også mye tid på å sette seg, men når det først setter seg så tåler det mye.

Det er helt klart et sjangsespill, men som nok vil betale seg på sikt (hvis de ikke glemmer undervarmen igjen :P)

Brunikken får koble faksen opp til varmestyringen slik at han kan sitte på hytten og fakse på varmen.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Quote from: Markmus on November 21, 2011, 17:34:02 PM
Akk, vel mye uskyldig naivitet der, Lasaron :P


Ha! 16. mai neste Ã¥r skal jeg tillate meg et "hva sa jeg?!!!"   :)
Tren på langskudd

skuteviken

Quote from: dudo on November 21, 2011, 17:43:34 PM
Nå kan det hende jeg har i overkant lett for å glemme negative ting innimellom, men har det ikke vært store innslag av force majeure når det gjelder gresset vårt? Er det ikke bare den ene gangen vi nektet å skru på varmekablene, eller et eller annet, som er helt og holdent vår egen skyld? Eller?


Vel valget av gress tillater ikke normale norske vintre, rai-gresset var en type som tok en mild Bergens-vinter.

Nå tror jeg i løpet av de siste sesongene så har de grodd ny type gress der oppe, men jeg syns en del av det som skjedde var amatørskap.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Wingfoot

Var ikke grunnen til at de ikke satt på varmekablene, at halvparten av kablene ikke fungerte?
Og at man lot være å sette på varmen på de få plassene den var i orden for å i det minste få en noe jevnere matte, i stedet for å ha en matte som var flekkvis god og resten boss???
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Lasaron

November i Bergen har vært rekordvarm. 8,1 grader er gjennomsnittet. Den forrige rekorden kom i 2000 og lød på 7,8 grader. Bra for gresset.
Tren på langskudd

Gulløl

December 01, 2011, 18:35:19 PM #372 Last Edit: December 01, 2011, 18:39:26 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on December 01, 2011, 18:00:49 PM
November i Bergen har vært rekordvarm. 8,1 grader er gjennomsnittet. Den forrige rekorden kom i 2000 og lød på 7,8 grader. Bra for gresset.

Så bra banen såg ut ved serieslutt i år må være noe av det beste i Branns historie etter siste kamp. Blir det en mild vinter med minimalt med snø kan banen trolig være klar for et par treningskamper før seriestart om Brann ønsker det. Mild vinter kombinert med varmekabler fra tidlig i februar vil gi en bra og spillbar bane fra tidlig i mars.

Værekspertene sier at når forvinteren(okt-nov) er så mild som vi nå har opplevd blir resten av vinteren erfaringsmessig også mild. Får håpe de har rett i det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Brann bør selvfølgelig ikke spille treningskamper på gresset før sesongen. Og med tanke på at det knapt har vært brukbart før juni siden de ble lagt så tviler jeg også på at det vil være noen mulighet.

Lister

Absolutt ingen vits å ta sjangser med gresset.

Alle mulige forutsetninger bør legges til rette for at det blir best mulig i seriestarten.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Rart ingen har kommentert det, men Brann 2 skal altså spille hjemmekampene på stadion:

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-spiller-pa-stadion/

Jeg får håpe de gjør riktig i å ta sjansen på en mild og fin vinter, og at gresset har satt seg godt nok nå. Hvis ikke må gressekspertene gå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Så lenge ekspertene som går over gresset ikke går over gresset.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Quote from: Lasaron on November 21, 2011, 19:24:53 PM
Quote from: Markmus on November 21, 2011, 17:34:02 PM
Akk, vel mye uskyldig naivitet der, Lasaron :P


Ha! 16. mai neste Ã¥r skal jeg tillate meg et "hva sa jeg?!!!"   :)


Viktig at vi ikke fikk hjemmekamp første serierunde.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nja, der nede burde man kanskje klare å holde et brukbart naturgress.
Tren på langskudd

dudo

Det er jo ikke det at de ikke klarer det, men det er flerbruks- og merbrukstankegangen som driver dem til KG. Klart, skal gresset brukes 12 timer hver dag har man ikke noe valg, da er ikke NG et alternativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


kabelmann

Etter en god, gammeldags bergensvinter av den milde sorten, hvor vi har vært belemret helt minimalt med snø og til og med kuldegrader, bør bare matten være i tipp topp til sesongstart 30. mars. Noe annet vil være en gedigen skuffelse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Ikke forvent at den er tipp topp allerede da, men den er tipp topp til 16. mai, og det er tidligere enn på lenge.
Tren på langskudd

kabelmann

Alt er relativt, men tipp topp i den forstand at den faktisk ser ut som en fotballbane også etter at kampen er ferdigspilt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Ser at plenen min er uvanlig grønn for å være i februar. Forhåpentligvis er Stadion matten like grønn,
og om ca. 1 uke  settes varmekablene pÃ¥ sÃ¥ den fÃ¥r godgjøre seg i hele mars før StadionÃ¥pning 30 mars.
Større snøfall og is får vi krysse fingrene for at vi er ferdig med. Det er meldt 6 - 9 grader for de neste 9 dagene ihvertfall.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Til og med småfuglene begynner å gi lyd fra seg. Får håpe for deres del at vinteren ikke kommer tilbake ;)
Ka du ve?

ostraume

Får inderlig håpe disse udugelige, hjelpesløse amatørene er parat med plastduk om det trengs!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Ganske fin og grønn bane allerede, og enda 25 dager den kan godgjøre seg. Banen kommer nok til Ã¥ være utrolig bra for Ã¥rstiden den 30 mars. Kjenner det begynner Ã¥ krible allerede, gleder meg, fÃ¥r begynne nedtellingen  8)
http://www.brann.no/nyheter/na-fyres-stadiongresset-igang/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Skal banne på at ved første sklitakling, så har de allerede flerret opp gresset :P
Ka du ve?

kabelmann

Denne gangen finnes det ingen unnskyldninger om matten er ødelagt for et halvt år fremover etter første kamp. De to foregående sesongene har de brukt den kalde vinteren som unnskyldning. Nå har vi hatt en veldig mild vinter og dtte gresset som skulle være skreddersydd for disse forholdene bør komme til sin rett nå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

March 05, 2012, 15:36:03 PM #391 Last Edit: March 05, 2012, 15:43:12 PM by Gulløl
Frykter litt det med nye defekte varmekabler. FÃ¥r hÃ¥pe at en slipper oppgraving av banen i den forbindelse dette Ã¥ret. FÃ¥r bare krysse fingrene, men blir ikke overrasket om det blir en eller annen "katastrofe" med matten i løpet av dette Ã¥ret ogsÃ¥. Kanskje en veldig sjelden gress sykdom som en aldri har opplevd i Europa før :P. Typisk ihvertfall, det kan hvile en forbannelse over Stadionmatten, kanskje Steinar Nilsen gannet den før han reiste i forbannelse  ;)
http://www.brann.no/nyheter/skal-reparere-1000-skjoter/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_ruler86

Dette bør være bra ja, men man vet jo aldri hva de finner på oppe på stadion *bank i bordet*

Litt off-topic, men har de byttet seter på BT-tribunen? Greit nok at de ikke er like eksponert mot sterkt sollys som SPV, men det var et veldig klart skille på setefargen nede i hjørnet. Eller er det noe forskjell på setene som gjør at de på BT varer lengre uten at fargene falmer?

http://www.brann.no/nyheter/na-fyres-stadiongresset-igang/
GÃ¥ ta banen!

Gulløl

Kan aldri tenke meg at de har byttet seter på på BT-tribunen, da hadde nok Brann.no hatt en sak på det.
Men det er forskjellig type sete på BT og SPV. På BT er er det en form på hardplast, på SPV er det et mykere sete uten at jeg vet at hva de er laget av. Mulig at det er en liten fargeforskjell mellom de to typen seter som er mer synlig fra bestemte vinkler, uten at jeg personlig har lagt merke til det mens jeg har vært på Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_ruler86

Ja, jeg kikket på noen bilder fra 2010 i bildegalleriet og allerede der ser man et ganske klart skille så det er ingenting som har blitt gjort. Må si at SPV ser forferdelig ut...
GÃ¥ ta banen!

Markmus

Ser helt jævlig ut faktisk. Hva i all verden?

Men det betyr jo egentlig ikke noe da det ikke synes under kamp.
Ka du ve?

Nixon

Rød makt på Hansa

olebrann3

Quote from: Markmus on March 05, 2012, 19:25:11 PM
Ser helt jævlig ut faktisk. Hva i all verden?

Men det betyr jo egentlig ikke noe da det ikke synes under kamp.


Under pausen er jo alle de på spv vekke så burde kanskje se det da

olebrann3

Quote from: kabelmann on March 05, 2012, 15:27:56 PM
Denne gangen finnes det ingen unnskyldninger om matten er ødelagt for et halvt år fremover etter første kamp. De to foregående sesongene har de brukt den kalde vinteren som unnskyldning. Nå har vi hatt en veldig mild vinter og dtte gresset som skulle være skreddersydd for disse forholdene bør komme til sin rett nå.


Får bare håpe vi ikke byttet gresstype til en som var designet for kulde da :P

Markmus

Quote from: Nixon on March 05, 2012, 20:50:46 PM
Quote from: Markmus on March 05, 2012, 19:25:11 PMMen det betyr jo egentlig ikke noe da det ikke synes under kamp.


Vel...


Jeg har i alle fall aldri lagt merke til det, men det er vel fordi jeg ikke befinner meg på Søndre :P
Ka du ve?

Go Up