• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Da er det bestemt. Brann utvider Store Stå som vil gi 400 nye plasser. Totalkapasiteten på Stadion blir vel da 17.150.

Klipp fra Brann.no.:
NB: Brann utvider Store Stå i 2025 og i den anledning vil mange av de som har plasser på nedre B og C på Frydenbø blir berørt. Dette vil øke kapasiteten på Stadion med 400 plasser, men flere vil miste sin faste plass som følge av endringen. De som potensielt blir berørt blir kontaktet direkte og får der informasjon om sine muligheter. Det er viktig å presisere at alle som blir berørt vil få kjøpe fast plass på Stadion for 2025, selv om det ikke blir på samme plasser som i 2024.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Maks-kapasiteten på stadion har vært noe uklar siden hybeltribunen ble bygd. Uansett godt at det offisielle tallet kommer seg over 17.000 igjen.
Kokende idiot

Utmedsnolken

hvordan skal store stå fungere neste år? Gamle oppe og unge nede? Eller varierer det med været?
"og der snubler Sæternes igjen"

Pancho P

Quote from: Utmedsnolken on October 19, 2024, 21:54:34 PMhvordan skal store stå fungere neste år? Gamle oppe og unge nede? Eller varierer det med været?

Eg sende ein epost til Brann og dei skreiv at øvre Store Stå skulle vere uendra neste år. Ganske merkverdig om ein lar fleire hundre plassar ståande tomme i europacupane. Hadde det kosta skjorta å montere godkjente sete på øvre Store Stå og i borteseksjonen? Tippar det blir megen tenners gnissel når det drar seg til med e-cup og det berre er plass til 15 000.

Nixon

Det er gode sjanser for at det blir lov med ståplasser i e-cup neste år. Det har vært et prøveprosjekt i utvalgte land i to år nå hvis jeg har oppfattet det rett, og da vil det etter alle solemerker bli åpnet for alle neste år.
Rød makt på Hansa

Pancho P

Håpar det, Nixon. Satsar på at klubben har gjort alle nødvendige undersøkelsar.

andreas1989

På Tv2s fotballfeber sending kan man se at det graves i bakgrunnen på Nymark, altså der det skal komme kunstgressbane med tribune. Skal dette være ferdigstilt til neste sesong?

Hickok

Quote from: andreas1989 on November 09, 2024, 08:07:15 AMPå Tv2s fotballfeber sending kan man se at det graves i bakgrunnen på Nymark, altså der det skal komme kunstgressbane med tribune. Skal dette være ferdigstilt til neste sesong?
Skal stå ferdig i vinter etter planen.

QuoteKontrakten har en verdi på om lag 20 millioner og arbeidet starter opp nå like før sommeren og banen skal stå klar i løpet av året.

https://boasson.no/nyheter/toppmoderne-kunstgressbane-og-park-pa-nymark/#

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Takk! Litt synd at man ikke gikk for hybridgress også på den banen som skal ha tribune.

Hickok

Quote from: andreas1989 on November 09, 2024, 11:13:24 AMTakk! Litt synd at man ikke gikk for hybridgress også på den banen som skal ha tribune.
Den er kommunal, og blir vel kampbane for både Brann 2 (damer og herrer) og Nymark, så den blir nok mye brukt.

opplett

Rimelig mye bambi-takter på den nye matten synes jeg. Nå har den holdt seg meget pen gjennom hele sesongen, men akkurat dette med at spillere sklir skjer ganske mye hver eneste kamp. Gjelder både egne spillere og bortelagsspillere.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Dickens

Quote from: opplett on November 10, 2024, 18:22:49 PMRimelig mye bambi-takter på den nye matten synes jeg. Nå har den holdt seg meget pen gjennom hele sesongen, men akkurat dette med at spillere sklir skjer ganske mye hver eneste kamp. Gjelder både egne spillere og bortelagsspillere.

Rapportene fra Haugesund er at den trenger å "sette seg". Den ble enda bedre hos de på sesong to.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

VG kan melde at dagens trening måtte flyttes til Åsane grunnet frost.

Det hadde kostet penger, men hadde det ikke vært verdt det for å få undervarme på iallfall en av treningsbanene?

Nixon

Det er også fordi de skal kjøre seg opp til en kunstgresskamp som møter de oppe i Molde. Høres smart ut.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Fair nok at man skal til Molde, men dette er likefult en realitet man nok må forholde seg til i årene som kommer når kulden melder seg.

Det ble jo et tema på årsmøtet, da sa Kalvenes at det ble for dyrt.

Lasaron

Og derfor må Brann jobbe med å optimalisere treningsfasilitetene etc før vi begynner på en ellevill spillerjakt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Dickens

Spørsmålet er vel hvor mye penger man skal bruke på varmekabler/strøm på en treningsbane som ikke akkurat blir brukt veldig mye når det først er minusgrader i Bergen.

Nixon

Er ikke Stadion god nok nå at de kan legge inn de siste treningene før kampene der?
Rød makt på Hansa

andreas1989

Kalvenes pekte iallfall på økonomi når han skulle forklare valget og slik jeg husker det på selve driften.

Jeg vet ikke hvor mye det koster å drifte varme på en 11er bane, men det er vel ganske vanlig med undervarme på baner rundt om? Og det må da være flere eliteserielag som har undervarme på banene sine? I mange tilfeller med kunstgress lag er det da stadionmatten, men RBK har vel feks undervarme på sin treningsbane? Uansett så spiller det da ingen rolle om det koster å varme opp stadionmatten eller en bane utenfor. Så hvor mange millioner kan nå dette koste i løpet av et år? Noen uker på sen høst og noen måneder vinteren, så kan du trekker fra 4-5 uker der laget er bortreist på treningsleir.

Så er jo spørsmålet om hvor dyrt dette ville vært å anlegge, men treningsbanen utenfor stadion kunne vel vært driftet på samme anlegg som det som varmer opp stadionmatten? Det hadde vel sikkert kostet noen millioner, men det tørr jeg å påstå at det hadde vært verdt.

Vi har vel sammen med RBK landets beste fasiliteter, men forskjellen blir jo fort at vi kun har full og forutsigbar tilgang i 9 til 10 måneder i året og ikke 12. 

Hickok

Vi har tilgang i 10 måneder. Av de siste to månedene har de vel ferie i en måned og er i syden den siste, så jeg tror ikke problemet med manglende undervarme er veldig stort.

krakra

Så lenge matten inne på Stadion tåler at det trenes på den, så får vel det holde de få periodene det er behov for undervarme?

Hickok

Det kommer vel ny kunstgressbane i løpet av et par måneders tid på gamle Ny-Krohnborg banen. Den kommer nok Brann også til å bruke til trening i de kaldeste dagene utenfor sesong.

andreas1989

Quote from: Hickok on November 19, 2024, 15:05:27 PMVi har tilgang i 10 måneder. Av de siste to månedene har de vel ferie i en måned og er i syden den siste, så jeg tror ikke problemet med manglende undervarme er veldig stort.

Hadde vi spilt i Europa i høst ville det potensielt vært et problem den neste måneden. Januar og februar er vel ikke så krise, men igjen så vil det bli utfordrende mtp eventuelt europaspill og i mars vil det kunne bli et problem.

Så spørs det da hva stadion matten tåler, den tåler kanskje mer med tiden?

Hickok

Quote from: andreas1989 on November 19, 2024, 15:24:34 PM
Quote from: Hickok on November 19, 2024, 15:05:27 PMVi har tilgang i 10 måneder. Av de siste to månedene har de vel ferie i en måned og er i syden den siste, så jeg tror ikke problemet med manglende undervarme er veldig stort.

Hadde vi spilt i Europa i høst ville det potensielt vært et problem den neste måneden. Januar og februar er vel ikke så krise, men igjen så vil det bli utfordrende mtp eventuelt europaspill og i mars vil det kunne bli et problem.

Så spørs det da hva stadion matten tåler, den tåler kanskje mer med tiden?
Hadde vi spilt i Europa, så tipper jeg varmen hadde vært satt på Stadiongresset, og treningen hadde vært der. Nå tipper jeg varmen ikke er på ennå, og at de derfor ikke vil ta noen sjanser. Sikkert også siden de likevel skal spille på kunstgress på lørdag.

andreas1989

Ja, dersom stadiongresset faktisk vil tåle belastningen så skal det ikke være noe problem. Vi får se hva som blir praksis igjennom vinteren.

andreas1989

BA er på saken og har snakket mes Horneland.

Quote from: BA- Vi trener bestandig på gress, og det kommer vi til å fortsette å gjøre så lenge det er mulig. Når det ikke er mulig, er vi fornøyde med å ha muligheter som Åsane Arena, sier han

Billy Elliott

Høibraaten melder at dagens Ballspark-live er utsatt pga frost i banen. Er det Stadion- eller treningsbanematten som er fryst over?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Billy Elliott on November 28, 2024, 12:02:47 PMHøibraaten melder at dagens Ballspark-live er utsatt pga frost i banen. Er det Stadion- eller treningsbanematten som er fryst over?
Høibråten som syntes det var for kaldt å stå der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 28, 2024, 12:02:47 PMHøibraaten melder at dagens Ballspark-live er utsatt pga frost i banen. Er det Stadion- eller treningsbanematten som er fryst over?

Treningen på Stadion ble litt utsatt, men Brann trener der nå.
Rød makt på Hansa

Go Up