• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: esp123 on November 03, 2021, 22:19:53 PMDette vil ikke alene gjøre Brann til et mye bedre lag. Men jeg mener det er en forutsetning for at Brann skal bli et stabilt topplag basert på offensiv og attraktiv fotball.

Når så du sist et Brannlag som virket å øve på likt offensiv samhandling?

Har ikke noe med underlaget å gjøre. Har med klubbens manglende langsiktige strategi.
Dette har vært et problem siden 2008.

Har null med kunstgress å gjøre. Edit: Kanskje ikke null, men forsvinnende lite tror jeg.
Brannsupporter.

esp123

November 03, 2021, 22:33:14 PM #2751 Last Edit: November 03, 2021, 22:35:40 PM by esp123
Bedre treningsforhold vil ihvertfall legge bedre til rette for å øve på offensiv samhandling. Ikke minst med samme underlag som man spiller hjemmekampene på.

Man trenger balltempo for å spille ut motstandere. Og det sier seg selv at det er vanskeligere når man må bruke tid på å kontrollere ballen pga. underlaget. I en ideell verden har Brann en strøken gressmatte på linje med Emirates og Etihad. Men det er urealistisk, og derfor er kunstgress det beste for Brann slik jeg ser det.

Lasaron

Til dere som protesterer, jeg gjentar kort:

Hvis treningsforhold betyr noe, er det bra å ha gode treningsforhold. Det får Brann klart lettest med kunstgress.

Dette er gyldig, helt uavhengig av hvordan klubben drives på alle andre områder.
Tren på langskudd

Nixon

Kunstgress vs. naturgress er en sak det er vanskelig å spå noe om, fordi det handler vel så mye om følelser som om fakta. Skal bli spennende å se når Brann våger å ta opp dette igjen, og om stemningen på sikt vi snu blant medlemmene i klubben.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg er 55% for kunstgress, slik saken er nå. Viser det seg at det er hold i ryktene om at Trond Mohn vil betale for gildet om det blir kunstgress, øker prosenten en god del. For Brann må uansett ut med mye penger for å bytte ut dagens matte. Og så har vi dette med treningsanlegg.
Tren på langskudd

Spelaren

Kunstgras er en "naturlig" endestasjon, da det har åpenbare fordeler, og eg skriver endestasjon da det betyr aldri mer naturlig gras, med mindre noe ekstremt skulle skje.
Jevnt og forutsigbart underlag, ingen overraskelser og høy brukstid. De som måtte klage over at sjarmen måtte forsvinne pga underlagets homogenitet - er ikkje det mye den samme gjengen som elsker fotball fra strøkne matter lengre ned i Europa? Eg vil heller se et Brann som har perfekte forutsetninger for å ha gode treningsforhold og en god kampmatte enn å holde på verdien av et naturlig underlag. For eg ser ikkje fordelene, lengre.
Er det noen som ikkje vil til Molde pga underlaget?
Selger Molde og andre KG-lag færre spillere utenlands pga underlaget?
Spilles det dårligere fotball på KG?
Miljøaspektet er også et tynt argument, all den tid lukkede anlegg lett fanger opp granulat på ville veier.

Og fra hoften, så tipper eg underlaget har kostet oss flere poeng enn det har gagnet oss.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on November 04, 2021, 08:04:00 AMKunstgras er en "naturlig" endestasjon, da det har åpenbare fordeler, og eg skriver endestasjon da det betyr aldri mer naturlig gras, med mindre noe ekstremt skulle skje.
Jevnt og forutsigbart underlag, ingen overraskelser og høy brukstid. De som måtte klage over at sjarmen måtte forsvinne pga underlagets homogenitet - er ikkje det mye den samme gjengen som elsker fotball fra strøkne matter lengre ned i Europa? Eg vil heller se et Brann som har perfekte forutsetninger for å ha gode treningsforhold og en god kampmatte enn å holde på verdien av et naturlig underlag. For eg ser ikkje fordelene, lengre.
Er det noen som ikkje vil til Molde pga underlaget?
Selger Molde og andre KG-lag færre spillere utenlands pga underlaget?
Spilles det dårligere fotball på KG?
Miljøaspektet er også et tynt argument, all den tid lukkede anlegg lett fanger opp granulat på ville veier.

Og fra hoften, så tipper eg underlaget har kostet oss flere poeng enn det har gagnet oss.

Ord.
Tren på langskudd

Gulløl

November 04, 2021, 09:13:49 AM #2757 Last Edit: November 04, 2021, 09:58:39 AM by Gulløl
Det Brann holder på med der stadig skifte mellom naturgress og kunstgress har gitt flere spillere skader og problemer siste årene er ikke bra og svekker laget og trolig også påvirker poengfangsten (som en av mange faktorer). At spillerne har for mange "kjenninger" er velkjent. Et viktig argument for å gå over til å trene og spille nesten alle kamper på samme underlag.

Kunstgresslagene i eliteserien spiller kun fire kamper, altså 4x90 min på naturgress i året (+ RBK på hybridgress). Såpass lite skifte på underlag at det betyr lite belastningsmessig, naturgresstiden under trening og kamp totalt utgjør nok neppe mer enn 1 %. Vet ikke hvordan fordelingen til Brann er gjennom året men etter grov hoderegning og sannsynlighetsberegning er kanskje 30 % på naturgress og 70 % kunstgress i nærheten. Altså hyppig skifte av underlag.

Et mediaklipp fra 2018 sesongen som eksempel:
Nettopp de hyppige byttene mellom naturgress og kunstgress får skylden for flere Brann-spillernes skader i sesongoppkjøringen. Skifte av underlag, kombinert med dårlig og umoderne kunstgress, sliter på kroppen og kan ha medvirket sterkt til at hele syv Brann-spillere enten er utilgjengelige eller usikre til dagens kamp.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Saludar a los monos!

pidre

Vi kan heller diskutere kva farge graset skal ha, og kor mykje den skal vatnast før kamp.

Personlig likar eg den fuktig, men ikkje den mørkegrøne fargen som den på Alfheim.
Saludar a los monos!

Corran

Og om et par år så forbys kunstgress av UEFA
Og en må til en annen by for å spille e-cup

Nå er det vel også vedtatt at det skal bygges nye gressbaner de kan trene på rett utenfor stadion så da får de trent på det og.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hadde kunstgress vært så jævlig viktig så hadde ikke Brann bare kjørt en amatørmessig lynprosess for så å gi opp når det ikke gikk. Det var sikkert et genuint ønske om å forbedre treningsforholdene, men nå fungerer det først og fremst som en dårlig unnskyldning for hvor elendig Brann gjør det. Banedekket er langt nede på listen over årsaker til at Brann gjør det dårlig.

Virket som at mange av de som drar fram kunstgress hele tiden også mente at KI var dyktig. Kanskje en fin måte å slippe er forholde seg til virkeligheten på. Lage seg en alternativ virkelighet der Branns problemer ikke skyldes inkompetent ledelse, men heller dumme supportere som ødelegger hver gang de kompetente lederne prøver å gjøre oss til et topplag.

Spelaren

Quote from: Corran on November 04, 2021, 21:39:55 PMOg om et par år så forbys kunstgress av UEFA

Kommer ikkje til å skje. I ytterste konsekvens kommer det krav om oppsamlingsanlegg, eller krav til bruk av alternativ granulat - men et totalforbud for alle de tusener av matter rundtomkring er ren fantasi.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on November 04, 2021, 22:41:39 PM
Quote from: Corran on November 04, 2021, 21:39:55 PMOg om et par år så forbys kunstgress av UEFA

Kommer ikkje til å skje. I ytterste konsekvens kommer det krav om oppsamlingsanlegg, eller krav til bruk av alternativ granulat - men et totalforbud for alle de tusener av matter rundtomkring er ren fantasi.

Her bestemmer de store. Nok nederlag for Mourinho, Solskjær og andre storklubber så kommer det forbudet før vi vet ordet av det. Veldig synd om det blir grunnen i så fall.
Brannsupporter.

esp123

Quote from: krakra on November 04, 2021, 22:20:08 PMHadde kunstgress vært så jævlig viktig så hadde ikke Brann bare kjørt en amatørmessig lynprosess for så å gi opp når det ikke gikk. Det var sikkert et genuint ønske om å forbedre treningsforholdene, men nå fungerer det først og fremst som en dårlig unnskyldning for hvor elendig Brann gjør det. Banedekket er langt nede på listen over årsaker til at Brann gjør det dårlig.

Virket som at mange av de som drar fram kunstgress hele tiden også mente at KI var dyktig. Kanskje en fin måte å slippe er forholde seg til virkeligheten på. Lage seg en alternativ virkelighet der Branns problemer ikke skyldes inkompetent ledelse, men heller dumme supportere som ødelegger hver gang de kompetente lederne prøver å gjøre oss til et topplag.

Hva er dette for noe konspiratorisk oppgulp?  Jeg mener det jeg mener uavhengig av ledere, Kåre Ingebrigtsen og alt annet. Det er åpenbart masse andre grunner til at Brann er der de er. Blant annet dårlige valg av inkompetente ledere.

Underlaget er på ingen måte grunnen til at Brann er på vei mot nedrykk. Men skal Brann bli best, må de ha kunstgress, mener jeg. I tillegg til masse annet.

Lasaron

Quote from: krakra on November 04, 2021, 22:20:08 PMVirket som at mange av de som drar fram kunstgress hele tiden også mente at KI var dyktig.

Ikke jeg :)
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on November 05, 2021, 06:30:14 AM
Quote from: krakra on November 04, 2021, 22:20:08 PMVirket som at mange av de som drar fram kunstgress hele tiden også mente at KI var dyktig.

Ikke jeg :)

Joda. Er en fastslått fakta det nå. Kunstgresstilhengere er KI tilbedere. 😉
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: krakra on November 04, 2021, 22:20:08 PMHadde kunstgress vært så jævlig viktig så hadde ikke Brann bare kjørt en amatørmessig lynprosess for så å gi opp når det ikke gikk. Det var sikkert et genuint ønske om å forbedre treningsforholdene, men nå fungerer det først og fremst som en dårlig unnskyldning for hvor elendig Brann gjør det. Banedekket er langt nede på listen over årsaker til at Brann gjør det dårlig.

Virket som at mange av de som drar fram kunstgress hele tiden også mente at KI var dyktig. Kanskje en fin måte å slippe er forholde seg til virkeligheten på. Lage seg en alternativ virkelighet der Branns problemer ikke skyldes inkompetent ledelse, men heller dumme supportere som ødelegger hver gang de kompetente lederne prøver å gjøre oss til et topplag.

Jeg tror nok banedekket er godt oppe på listen over grunnen til at det går dårlig. Men det er jo en lang liste.

Ellers ble dette rare greier av et innlegg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Kva er egentlig argumenta for å behalde naturgras?
Saludar a los monos!

Gulløl

Quote from: pidre on November 05, 2021, 18:59:46 PMKva er egentlig argumenta for å behalde naturgras?
Lukten av nyslått gress ?  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Spelaren on November 04, 2021, 22:41:39 PM
Quote from: Corran on November 04, 2021, 21:39:55 PMOg om et par år så forbys kunstgress av UEFA

Kommer ikkje til å skje. I ytterste konsekvens kommer det krav om oppsamlingsanlegg, eller krav til bruk av alternativ granulat - men et totalforbud for alle de tusener av matter rundtomkring er ren fantasi.

Er allerede diskusjoner om det og mange som mener dette kommer innen et par år.
Kommer ikke til å gjelde bredde lag sine baner, men alle øverste nasjonale serier
Og kommer nok en overgangsfase
Men kan fort skje at et lag med kunstgress må spille hjemmekamper i europeiske cuper på andre sine baner og landslag må ha naturgress
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Dette har jeg egentlig ikke peiling på, så jeg spør i stedet for å påstå. Jeg har nemlig vokst opp med grusbane da jeg var aktiv i barn og ungdom, og vi spilte en sjelden gang på dårlig gress.

Jeg har altså aldri spilt på gode gressbaner.

Spørsmålet mitt er: Hva ligner mest på en god gressbane å spille på? En tipp topp kunstgressbane av beste kvalitet? Eller en humpete eller gjørmete gressbane?
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Corran on November 06, 2021, 00:05:12 AM
Quote from: Spelaren on November 04, 2021, 22:41:39 PM
Quote from: Corran on November 04, 2021, 21:39:55 PMOg om et par år så forbys kunstgress av UEFA

Kommer ikkje til å skje. I ytterste konsekvens kommer det krav om oppsamlingsanlegg, eller krav til bruk av alternativ granulat - men et totalforbud for alle de tusener av matter rundtomkring er ren fantasi.

Er allerede diskusjoner om det og mange som mener dette kommer innen et par år.
Kommer ikke til å gjelde bredde lag sine baner, men alle øverste nasjonale serier
Og kommer nok en overgangsfase
Men kan fort skje at et lag med kunstgress må spille hjemmekamper i europeiske cuper på andre sine baner og landslag må ha naturgress


Kvifor skal det forbys?
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: Corran on November 06, 2021, 00:05:12 AMEr allerede diskusjoner om det og mange som mener dette kommer innen et par år.
Kommer ikke til å gjelde bredde lag sine baner, men alle øverste nasjonale serier
Og kommer nok en overgangsfase
Men kan fort skje at et lag med kunstgress må spille hjemmekamper i europeiske cuper på andre sine baner og landslag må ha naturgress


Helt urealistisk. Det eneste logiske er at flere "liberaliseres" om dette slik utviklingen har vært i norden. Restriksjoner og krav til oppsamling av granulat eller annen type filling er noe man derimot bør forvente.
Gå av.

Nixon

Vi kan vel like godt først som siste hente frem denne tråden.

Jeg tenker at en lakmustest på om stemningen har snudd er om styremedlem Per Arne Flatberg har skiftet mening.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on December 01, 2021, 20:39:56 PMVi kan vel like godt først som siste hente frem denne tråden.

Jeg tenker at en lakmustest på om stemningen har snudd er om styremedlem Per Arne Flatberg har skiftet mening.

Ser at hun Giske er åpen for at det kan være en mulighet, så...

Corran

Kommer alltid til å være i mot KG
Og ja det er kanskje veldig korttenkt og å blande inn følelser, men hele mitt forhold til Brann er basert på følelser.
All fornuft sier at eg bør finne noe bedre å gjøre på enn å følge Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

Nedrykk, kunstgress og selge bort deler av stadion. Klubben gjør det de kan for å drepe interessen, og de har aldri vært nærmere å lykkes, dessverre.

Likegyldigheten brer om seg i kroppen min.
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on December 02, 2021, 12:22:06 PMBodø kommune eier Aspmyra...

Og Glimt ønsker nesten mer av annet å kunne ha sitt eget stadion. Derfor de smir så fort og godt de kan for å få bygget egen stadion nå.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Corran on December 01, 2021, 23:17:37 PMKommer alltid til å være i mot KG
Og ja det er kanskje veldig korttenkt og å blande inn følelser, men hele mitt forhold til Brann er basert på følelser.
All fornuft sier at eg bør finne noe bedre å gjøre på enn å følge Brann

Følelser, håp og tro.
Ikke mye fornuftige analyser som gjør at jeg holder med Brann heller.

For meg også er naturgress viktig. Men kommer til å holde med klubben uansett.
Lukt er forresten den sterkeste sansen vi har, har jeg leste / hørte jeg en plass. Og lukten av gresset på stadion frembringer gode minner og godfølelsen.
Plast gjør det ikke.

Men vi er alle forskjellige.
Brannsupporter.

Nixon

December 02, 2021, 12:37:11 PM #2781 Last Edit: December 02, 2021, 12:39:38 PM by Nixon
Quote from: Superjack on December 02, 2021, 12:26:42 PM
Quote from: Spelaren on December 02, 2021, 12:22:06 PMBodø kommune eier Aspmyra...

Og Glimt ønsker nesten mer av annet å kunne ha sitt eget stadion. Derfor de smir så fort og godt de kan for å få bygget egen stadion nå.

Men er det eierskapet som gjør at de vil bygge nytt? Eller er mest tilstanden til Aspmyra der klubben for eksempel må ha UEFA-dispensasjon når de spiller e-cup?

Og slik planene er fremlagt kommer Glimt neppe til å eie alle kvadratmeterne av det nye anlegget. Ref. planene om å selge unna litt av Stadion.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Superjack on December 02, 2021, 12:29:32 PMLukt er forresten den sterkeste sansen vi har, har jeg leste / hørte jeg en plass. Og lukten av gresset på stadion frembringer gode minner og godfølelsen.
Plast gjør det ikke.

Løsningen: Noen liter av denne før hver hjemmekamp:
https://www.amazon.com/Fresh-Cut-Grass-Spray-Concentrated/dp/B014OFERKU?th=1
Rød makt på Hansa

Lasaron

Lukten av gress på Stadion er ekstremt overdrevet. Ekstremt.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Superjack on December 02, 2021, 12:29:32 PMFølelser, håp og tro.
Ikke mye fornuftige analyser som gjør at jeg holder med Brann heller.

For meg også er naturgress viktig. Men kommer til å holde med klubben uansett.
Lukt er forresten den sterkeste sansen vi har, har jeg leste / hørte jeg en plass. Og lukten av gresset på stadion frembringer gode minner og godfølelsen.
Plast gjør det ikke.

Men vi er alle forskjellige.

Helt enig, alle er forskjellige. Jeg vil gå på stadion selv med plastgress, men det vil utvilsomt trekke ned. For han jeg nesten alltid har sittet med på stadion, er plast bokstavelig talt ''no go''. Kunstgress betyr at han ikke vil sitte sin fot på stadion lenger, spørsmålet er hvor stor andel av supporterne dette gjelder. Jeg har egentlig full forståelse for de som nekter å sette sin fot på et stadionanlegg med plastmatte. For min del hadde endring i draktfargen eller klubbnavnet fremprovosert samme reaksjon.

Dessuten, med mindre man er sadomasochist er det fullstendig irrasjonelt å holde med Brann.

pidre

Quote from: Nixon on December 02, 2021, 12:48:42 PM
Quote from: Superjack on December 02, 2021, 12:29:32 PMLukt er forresten den sterkeste sansen vi har, har jeg leste / hørte jeg en plass. Og lukten av gresset på stadion frembringer gode minner og godfølelsen.
Plast gjør det ikke.

Løsningen: Noen liter av denne før hver hjemmekamp:
https://www.amazon.com/Fresh-Cut-Grass-Spray-Concentrated/dp/B014OFERKU?th=1

Ok då er lukta i BOKS, og vi står att med sklitaklingane - som det likevel har vært lite av sidan Rudy forlot oss  https://www.youtube.com/watch?v=zO3JUwGECyM

Saludar a los monos!

Christian

Det holder ikkje med lukt på boks. Jord og gress på drakt og spillere eier jo plastgranulat noe så til de grader. Men om det òg kan løses på en troverdig måte, er eg neste på gli.

Lasaron

Jeg vil heller ha seriegull med kunstgress enn seriesølv med naturgress. Og så tror jeg sjansen øker ved kunstgress.

Men jeg er helt med på at fotball handler om følelser. Hadde Brann skiftet til for eksempel blå drakter, så hadde det ikke vært Brann lenger. Og da hadde jeg vært ferdig med den klubben.
Tren på langskudd

pidre

December 02, 2021, 15:23:56 PM #2788 Last Edit: December 02, 2021, 21:06:49 PM by pidre
Quote from: Lasaron on December 02, 2021, 14:55:17 PMJeg vil heller ha seriegull med kunstgress enn seriesølv med naturgress. Og så tror jeg sjansen øker ved kunstgress.

Men jeg er helt med på at fotball handler om følelser. Hadde Brann skiftet til for eksempel blå drakter, så hadde det ikke vært Brann lenger. Og da hadde jeg vært ferdig med den klubben.
Hadde vel blå bortedrakter eingang.
Saludar a los monos!

Superjack

At Brann ikke har tatt mer enn 1 seriegull på snart 60 år har ingen ting med underlaget å gjøre.

Frem til plast ble normalen trente og spilte Brann på bedre underlag enn de fleste.

På 1990 tallet ble manglende resultater delvis forklart med manglende innendørs treningsmuligheter på vinteren.

Vestlandshallen løste ikke det heller.
Så jeg kjøper overhodet ikke at kunstgress løser den kroniske sportslige underpresteringen til Brann.

Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Superjack on December 02, 2021, 22:10:53 PM(...)
Så jeg kjøper overhodet ikke at kunstgress løser den kroniske sportslige underpresteringen til Brann.

Det hjelper å ha samme bane for trening som for kamp fra et logistisk perspektiv, og med Branns uttalte mål om ambisiøs, seervennlig fotball er et stabilt, forutsigbart og flatt underlag også nyttig.
Gå av.

fortune

Quote from: Spelaren on December 03, 2021, 08:44:41 AM
Quote from: Superjack on December 02, 2021, 22:10:53 PM(...)
Så jeg kjøper overhodet ikke at kunstgress løser den kroniske sportslige underpresteringen til Brann.

Det hjelper å ha samme bane for trening som for kamp fra et logistisk perspektiv, og med Branns uttalte mål om ambisiøs, seervennlig fotball er et stabilt, forutsigbart og flatt underlag også nyttig.

Absolutt, men samtidig gir man fra seg en klar hjemmebanefordel mot over halvparten av eliteserielagene. Jeg er usikker på hvorvidt summen av dette er positiv eller negativ.
First is first, second is nothing

Spelaren

Hva er vår klare hjemmebanefordel per dags dato? KG-lag slår oss jo som bare det.
Gå av.

Superjack

December 03, 2021, 10:45:18 AM #2793 Last Edit: December 03, 2021, 10:46:56 AM by Superjack
KI sådde et frø i fjor vinter, at KG var kritisk for at Brann skulle lykkes.
Brann klarte både 2. og 3. plass med LAN.
Hørte ikke LAN klage mye på stadionmatten.

At gode treningsforhold er bra tror jeg på. Men jeg tror ikke KG løser noe som helst i forhold til Brann sin underprestering.
Det ligger andre steder enn på KG.

Hadde KI fått lagt KG før sesongen så hadde dette laget presetert akkurat like dårlig.
Da kunne KI "Skrytt" på seg at han både fikk Brann rykket ned i Obos, og lagt plast på stadion. Ville vært historiens Kødd i Brannhistorien.




Brannsupporter.

fortune

Quote from: Spelaren on December 03, 2021, 09:11:36 AMHva er vår klare hjemmebanefordel per dags dato? KG-lag slår oss jo som bare det.

Det er jo fordi vi er 100 % elendige, da taper man selv med fordeler. Alle våre fire seiere har kommet på gress og vi fremstår vesentlig mer konkurransedyktige på det underlaget.
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: fortune on December 03, 2021, 10:50:11 AMAlle våre fire seiere har kommet på gress og vi fremstår vesentlig mer konkurransedyktige på det underlaget.

Hadde vi spilt på kunstgress på Stadion og hatt samme sesong, ville vi hatt tre seirer på kunstgress og ett på naturgress.

Tipper at hjemme/borte spiller en vel så stor rolle i den statistikken som underlaget.
Rød makt på Hansa

fortune

Nja, jeg er skeptisk til at vi hadde slått godset, Sandefjord og Kristiansund på kunstgress, selv på stadion.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Superjack on December 03, 2021, 10:45:18 AMHørte ikke LAN klage mye på stadionmatten.





Men han klage på treningsforholdene: https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/0nvXRM/brann-ledelsen-treningsforholdene-vaare-er-paa-breddenivaa

Det har samtlige av hans forgjengere også gjort, i alle fall tilbake til Mjelde. De elendige treningsforholdene til Brann har vært altså et tema i flere tiår.

Man kan alltids si "Jammen, det er vel mulig å gjøre noe annet", men hvis styret nå legger fram en god og grundig sak på hvordan man kan få tipp topp trenings- og kampforhold der de peker på at kunstgress er den beste, enkleste, rimeligste og mest realistiske løsning så må man nesten enten stemme for det, eller justere ned ambisjonsnivået.

esp123

Quote from: krakra on December 03, 2021, 11:00:32 AM
Quote from: Superjack on December 03, 2021, 10:45:18 AMHørte ikke LAN klage mye på stadionmatten.





Men han klage på treningsforholdene: https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/0nvXRM/brann-ledelsen-treningsforholdene-vaare-er-paa-breddenivaa

Det har samtlige av hans forgjengere også gjort, i alle fall tilbake til Mjelde. De elendige treningsforholdene til Brann har vært altså et tema i flere tiår.

Man kan alltids si "Jammen, det er vel mulig å gjøre noe annet", men hvis styret nå legger fram en god og grundig sak på hvordan man kan få tipp topp trenings- og kampforhold der de peker på at kunstgress er den beste, enkleste, rimeligste og mest realistiske løsning så må man nesten enten stemme for det, eller justere ned ambisjonsnivået.

Amen!

Superjack

Quote from: krakra on December 03, 2021, 11:00:32 AM
Quote from: Superjack on December 03, 2021, 10:45:18 AMHørte ikke LAN klage mye på stadionmatten.






 men hvis styret nå legger fram en god og grundig sak på hvordan man kan få tipp topp trenings- og kampforhold der de peker på at kunstgress er den beste, enkleste, rimeligste og mest realistiske løsning så må man nesten enten stemme for det, eller justere ned ambisjonsnivået.

Jeg er også enig her. Dette ble ikke gjort i forrige vinters sak. Det var et hastverksprosjekt.
Hadde VJ gjort en god jobb med dette på forhånd så tror jeg at KG hadde fått flertall da. 

Fortsatt ønsker jeg naturgress, og at treningsfasilitetene blir bra nok, uten bruk av plast. 
Brannsupporter.

Go Up