• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on October 19, 2015, 09:49:55 AM
Quote from: Jose Arrogantio on October 15, 2015, 14:29:26 PM
Sandefjord annonserte i April at de ville legge om til kunstgress i løpet av sommeren. Om de gjennomførte dette vet jeg ikke.


Sandefjord annonserte det 1. april.


Haha, ok. Da så. :-[

Nixon

Quote from: Spelaren on October 19, 2015, 10:03:31 AMVel, de gode nyhetene er at de nyeste kunstgressversjonene ikkje bruker disse kulene, og man slipper Ã¥ ta hensyn til dette ved snømÃ¥king og lignende. Fantastisk, eller hva?  ;)


Gi oss en lyd når det kommer med lukt og i tillegg må klippes!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

October 19, 2015, 12:10:51 PM #1502 Last Edit: October 19, 2015, 12:15:30 PM by Spelaren
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 11:50:48 AM
Quote from: Spelaren on October 19, 2015, 10:03:31 AMVel, de gode nyhetene er at de nyeste kunstgressversjonene ikkje bruker disse kulene, og man slipper Ã¥ ta hensyn til dette ved snømÃ¥king og lignende. Fantastisk, eller hva?  ;)


Gi oss en lyd når det kommer med lukt og i tillegg må klippes!:)


Et av problemene med enkelte typer har vært en ekkel lukt ved høy varme, samt en form for sur svettelukt etter en tid. Sportisca hevder å ha eliminert denne typen så det gjelder vel bare å henge opp wunderbaum med gresslukt?

En annen viktig egenskap vi får håpe på er tilfeldige flak som løsner, noe som jo er uhyre viktig for å ivareta ektheten.
GÃ¥ av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on October 19, 2015, 12:10:51 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 11:50:48 AM
Quote from: Spelaren on October 19, 2015, 10:03:31 AMVel, de gode nyhetene er at de nyeste kunstgressversjonene ikkje bruker disse kulene, og man slipper Ã¥ ta hensyn til dette ved snømÃ¥king og lignende. Fantastisk, eller hva?  ;)


Gi oss en lyd når det kommer med lukt og i tillegg må klippes!:)


Et av problemene med enkelte typer har vært en ekkel lukt ved høy varme, samt en form for sur svettelukt etter en tid. Sportisca hevder å ha eliminert denne typen så det gjelder vel bare å henge opp wunderbaum med gresslukt?

En annen viktig egenskap vi får håpe på er tilfeldige flak som løsner, noe som jo er uhyre viktig for å ivareta ektheten.


Haha! Der fikk du inn et viktig poeng, Spelaren.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg har nå brukt en drøy og utvidet lunsjpause til å undersøke om det finnes genmodifiserte gresstyper som kan vokse i forhold tilsvarende det vi har i Bergen. Kanskje det hadde vært en løsning? Men da hadde vel folk blitt helt hysteriske.
GÃ¥ av.

dudo

Men fant du noe?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

GÃ¥ av.

Herman1


Vg.no nå:

"Lars Arne Nilsens «firepunkts-plan» for å gjøre Brann rustet til å vinne titler igjen"[...].

"Brann-treneren ønsker seg oppvarmet kunstgress og tak over Brann stadion".


http://www.vg.no/sport/fotball/sk-brann/brann-treneren-oensker-seg-oppvarmet-kunstgress-og-tak-over-brann-stadion/a/23545860/

dudo

Over mitt lik. Eller i det minste likes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Med ett økte sjansen for kunstgress betraktelig. Når vi nå få en hovedtrener som mener at kunstgress er et av de viktigste kriteriene for suksess, er vel sjansen stor for at han får det ønsket oppfylt.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Oppvarmede tribuner hadde vært bedre. Den betongen er fryktelig kald å stå på om våren og høsten
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Giles

Oppvarmede tribuner er en bra ting, gress er også en bra ting. En forbigående og forgjengelig figur som LAN bør ikke være kategorisk i forhold bestemte forutsetninger for utvikling av kultur og almen framgang. Han har et perspektiv/synspunkt, et av mange, men han er på ingen måte den nye solkongen.
Han bør tenke nøye over om det ikke kan skapes toppidrettskultur uten kunstgress. Den er rett og slett for enkel.
Alternativt kan han kaste kortene.

Herman1

Quote from: Utmedsnolken on October 20, 2015, 13:31:37 PM
Oppvarmede tribuner hadde vært bedre. Den betongen er fryktelig kald å stå på om våren og høsten


Oppvarmet kaffe og nedkjølt brus hadde kanskje vært noe for bodene?

bulldog

hva med å tenke litt større? ordentlig gress på stadion, strøken kunstgressbane i hall på nymark + en hybridbane uten tak, også på nymark slik at vi har alle muligheter når vi skal trene? disse strilene står alle med luen i hånden og prater om utenforstående ting når vi skal vinne kamper. hva med å trene inn et ordentlig lag med et ordentlig grunnspill og vinne gjennom det?
bulldog

ostraume

Quote from: Petter Puddefjord on October 20, 2015, 13:44:10 PM
KOM DEG LANGT VEKK!


LAN bestemmer ikke dette, og det bør heller ikke være et vurderingskriterium i forbindelse med trenerjobben om man er for eller imot kunstgress.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on October 20, 2015, 14:26:40 PM
Quote from: Petter Puddefjord on October 20, 2015, 13:44:10 PM
KOM DEG LANGT VEKK!


LAN bestemmer ikke dette, og det bør heller ikke være et vurderingskriterium i forbindelse med trenerjobben om man er for eller imot kunstgress.


Men tror du ikke at en trener som taler så varmt for kunstgress kan legge press på de som til syvende og sist skal bestemme dette? Jeg tror som sagt at sjansen for kunstgress økte ganske mye nå.
Rød makt på Hansa

ostraume

Ja, det har du kanskje rett i, men dette er ikke treneren sin beslutning.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Quote from: bulldog on October 20, 2015, 14:15:12 PM
hva med å tenke litt større? ordentlig gress på stadion, strøken kunstgressbane i hall på nymark + en hybridbane uten tak, også på nymark slik at vi har alle muligheter når vi skal trene? disse strilene står alle med luen i hånden og prater om utenforstående ting når vi skal vinne kamper. hva med å trene inn et ordentlig lag med et ordentlig grunnspill og vinne gjennom det?

Siste setning er spot on. Fotball er et enkelt spill. De kunne trent på grus om så er. Men unner de bedre, gjerne som i første avsnitt.

dudo

Enig med at fokus må være å få varme i kaffen først. Så i pølsene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Håper LAN får det som han vil jeg. Kommer til å bygge Brann opp til en storklubb.

Spelaren

Tak over Stadion er sÃ¥ utopisk at det kan bare skrinlegges i samme skuff som de ørten forslagene for Store LungegÃ¥rdsvann, folkens  :D . Bybanen gÃ¥r i loop over Ulriken før det der skjer.
GÃ¥ av.

Spelaren

Quote from: dudo on October 20, 2015, 13:22:47 PM
Over mitt lik. Eller i det minste likes.


Haha! Kveldens!
GÃ¥ av.

Brannfan23

October 20, 2015, 20:03:13 PM #1524 Last Edit: October 20, 2015, 20:34:32 PM by Brannfan23
Hvor vanskelig er det å bygge et tak over stadion?

Nixon

Quote from: Brannfan23 on October 20, 2015, 20:03:13 PM
Hvor vanskelig er det å bytte et tak over stadion?


Bytte? Vi snakker om et nytt tak over banen.
Rød makt på Hansa

Brannfan23

Quote from: Nixon on October 20, 2015, 20:09:51 PM
Quote from: Brannfan23 on October 20, 2015, 20:03:13 PM
Hvor vanskelig er det å bytte et tak over stadion?


Bytte? Vi snakker om et nytt tak over banen.


Beklager, mente bygge

Spelaren

Quote from: Brannfan23 on October 20, 2015, 20:03:13 PM
Hvor vanskelig er det å bygge et tak over stadion?


Ingen arkitektonisk umulighet, men vi snakker en utrolig omfattende prosess. Og dyr. Sikkert billigere å bygge helt nytt.
GÃ¥ av.

Corran

Skal det tak over så kan de likså godt bygge et tak som kan åpnes og lukkes
Og da er jo det mulig å ha gress hele året og strøken matte

Det triste her er jo at om de klarte å finansiere dette med eksterne midler så hadde hele dritten strandet pga naboer som hadde sagt nei pga at det ble 45 cm for høyt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

October 20, 2015, 21:42:59 PM #1529 Last Edit: October 20, 2015, 21:52:34 PM by Gulløl
Gamle sitte måtte i tilfelle rives og bygges opp igjen før et kostbart tak ble bygget. Høyden inkl. tak på Stadion hadde nabolaget neppe akseptert. Ille nok for å få aksept for det som er luftet av ny tribune for gamle sitte uten tak. Nei det er nok nytt Stadion på en annen plass som må til om en skal få tak over og det vil nok ikke LAN oppleve i sin trener tid i Brann.
Brann burde heller satse på å beholde den flotte gressbanen på Stadion og i samarbeid med kommunen og støtte fra Trond Mohn fått renovert begge gressbanene på Nymark skikkelig og lagt varmekabler under + renovert to kunstgressbaner og fått varmekabler under de også. En av kunstgressbanene burde det bygges en hall over slik at en fikk gode treningsforhold hele vinteren. Alt dette vil koste mye penger men ville likevel blitt betraktelig billigere en en ny tribune for gamle sitte + tak.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Det gir ingen god smak i munnen å basere et sånt resonnement på støtte fra Trond Mohn. Er det sånn at vi forventer det nå?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

October 20, 2015, 23:29:24 PM #1531 Last Edit: October 20, 2015, 23:32:12 PM by krakra
Skal man uansett leke seg med dyre fasilitetsoppgraderinger, som et eventuelt tak vil være, så syns jeg en mye heller kunne rennovert Nymarksbanene, og satt tak over dem og fått skikkelige treningsforhold. Brann Stadion skal være en kamparena, men treningsforholdene til Brann er ikke akkurat alfa omega. Særlig på de kaldere vinterne.

Liker ikke tanken om Brann Stadion som fotballhall, men ellers er det oppløftende lesning fra LAN. En mann med klare tanker om hvordan Brann skal ta steget opp i toppen av norsk fotball. Konkrete tanker. Og han nevner ikke spillerkjøp, profiler, lønn og så videre med ett ord. Det var jo ting Skarsfjord var veldig opptatt av. Er helt sikker på at LAN ønsker muligheten til å bygge en stall også, men jeg er glad at fokuset hans ikke ligger på å kjøpe seg til suksess.

Spelaren

GÃ¥ av.

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 20, 2015, 21:42:59 PM
Brann burde heller satse på å beholde den flotte gressbanen på Stadion


Det er jo dette som er litt av problemet. Den er alt annet enn flott store deler av sesongen, og uavhengig av om en går med på plast eller ei er dette en del av problemet som må løses. Blir vi en rik nok klubb igjen etter opprykket og forhåpentligvis en etablering i toppen - kan vi kanskje belage oss på oftere utskiftninger og bedre forankring av gresset ved nylegging enn hva tilfellet har vært ved tidligere anledninger. Men vi løser ikkje alle problemer ved å la Stadionmatten fortsette med dagens løsning.
GÃ¥ av.

ostraume

Tja. Matten er jo flott store deler av sesongen. Så kan man heller snakke om det er riktig å starte sesongen i mars.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: ostraume on October 21, 2015, 09:19:10 AM
Tja. Matten er jo flott store deler av sesongen. Så kan man heller snakke om det er riktig å starte sesongen i mars.


Matta er god heile sesongen no når graset har fått mange år på å senda lenge røter nedover i sanden, og det er tilført godt med toppdressing kvart år.  Tippar plenen er strålande igjen i mars 2016.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on October 21, 2015, 11:04:16 AM
Quote from: ostraume on October 21, 2015, 09:19:10 AM
Tja. Matten er jo flott store deler av sesongen. Så kan man heller snakke om det er riktig å starte sesongen i mars.


Matta er god heile sesongen no nÃ¥r graset har fÃ¥tt mange Ã¥r pÃ¥ Ã¥ senda lenge røter nedover i sanden, og det er tilført godt med toppdressing kvart Ã¥r.  Tippar plenen er strÃ¥lande igjen i mars 2016.


Selv etter en mild og fin vinter var banen i dårlig forfatning til slutten av mai i år. Plast eller ei, vi må prøve noe nytt nå etter sju sesonger med nytt underlag.
GÃ¥ av.

Falkman

Quote from: osoerli on October 21, 2015, 11:04:16 AM
Quote from: ostraume on October 21, 2015, 09:19:10 AM
Tja. Matten er jo flott store deler av sesongen. Så kan man heller snakke om det er riktig å starte sesongen i mars.


Matta er god heile sesongen no nÃ¥r graset har fÃ¥tt mange Ã¥r pÃ¥ Ã¥ senda lenge røter nedover i sanden, og det er tilført godt med toppdressing kvart Ã¥r.  Tippar plenen er strÃ¥lande igjen i mars 2016.


Ingenting hadde vært bedre enn det. men det forutsetter en vinter med like lite snø og kulde som den foregående. og det er ikke særlig sannsynlig

bulldog

det er vel også mulig å sette på varmekablene noen uker før, og skaffe vekstlysrigg som gjøres over alt ellers. burde vel også undersøke om det er mulig å sy inn noe kusntgress i matten. det kan ikke være slik at enten er det en dårlig gressmatte eller kunstgress. resten av verden får til naturgress
bulldog

Gulløl

October 21, 2015, 11:48:08 AM #1539 Last Edit: October 21, 2015, 11:56:52 AM by Gulløl
Quote from: dudo on October 20, 2015, 23:07:12 PM
Det gir ingen god smak i munnen å basere et sånt resonnement på støtte fra Trond Mohn. Er det sånn at vi forventer det nå?


Basert på at Brann allerede har en lovnad inne på støtte på 10 millioner.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Mohn-vil-betale-for-kunstgress-pa-Stadion-479676_1.snd

Om Brann ombestemmer seg og vil benytte de pengene til å renovere baner på Nymark inkl. hall over en av banene lar han ser sikkert overtale til det.
Fire renoverte baner med varme under, to naturgress og to kunstgress, inkl. en hall over en av banene vil selvfølgelig koste betydelig mer. Men ingen ting er umulig om en presenterer det på en skikkelig måte, her er det snakk for han å bruke langt under 1 % av formuen sin, han har støttet andre prosjekt med langt mer så helt luftslott er det ikke. Brann kunne i tillegg til en av de beste kamparenaene i eliteserien på naturgress fått de klart beste treningsforholdene i eliteserien. Det er i denne enden vi ta kampen opp mot Rosenborg og Molde og ikke fortsette å bruke enorme summer på spillerkjøp slik som har vært gjort etter gullet kom hem.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Falkman on October 21, 2015, 11:13:54 AM
Ingenting hadde vært bedre enn det. men det forutsetter en vinter med like lite snø og kulde som den foregående. og det er ikke særlig sannsynlig


Jo det er sannsynlig med lite snø og kulde i vinter også. Klimaforskerne spår om enda mildere vintere på Vestlandet fremover. Snø i store mengder og spreng kulde har bare unntaksvis skjedd siste 20 år og vil enda sjeldnere skje i fremtiden. Bergen har "verdens beste klima" for naturgress. Til etter-vinteren 2016 (tidlig vår) har også Brann trolig mulighet til å kjøre på med mer undervarme en vanlig siden strømprisen nå er veldig lav (lavest på 15 år).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on October 21, 2015, 12:18:48 PMJo det er sannsynlig med lite snø og kulde i vinter også. Klimaforskerne spår om enda mildere vintere på Vestlandet fremover.


Her er noen som spår det motsatte denne vinteren.
http://www.bt.no/nyheter/Varsler-ekstremvinter-og-spar-hvit-jul-3458338.html
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on October 21, 2015, 12:32:06 PM
Quote from: Gulløl on October 21, 2015, 12:18:48 PMJo det er sannsynlig med lite snø og kulde i vinter også. Klimaforskerne spår om enda mildere vintere på Vestlandet fremover.


Her er noen som spår det motsatte denne vinteren.
http://www.bt.no/nyheter/Varsler-ekstremvinter-og-spar-hvit-jul-3458338.html


Me stolar på IRI som melder om litt mildare vinter enn normalen
http://iri.columbia.edu/our-expertise/climate/forecasts/seasonal-climate-forecasts/
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 21, 2015, 12:18:48 PM
Bergen har "verdens beste klima" for naturgress.


Med våte og kalde vintre er den påstanden der nokså... entusiastisk.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Spelaren on October 21, 2015, 12:59:39 PM
Quote from: Gulløl on October 21, 2015, 12:18:48 PM
Bergen har "verdens beste klima" for naturgress.


Med våte og kalde vintre er den påstanden der nokså... entusiastisk.


He he, du vet du er Brannsupporter når du ønsker at det skal regne hele vinteren...;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Brannsupporter eller ei. Jeg ønsker meg skikkelige, men korte vintre. Kulden kan komme i begynnelsen av desember, snøen rett før jul. Så kan det holde seg kaldt, pent og snørikt frem til slutten av februar. Derfra skal det være mildt og fint. Slik er min vinter.
Tren på langskudd

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: ostraume on October 21, 2015, 13:58:10 PM
Du beskriver Nord-norge.


Hehe! Nei. Jeg ønsker det mye varmere mars og november enn de har der.
Tren på langskudd

osoerli

Eg la ny plen i hagen sjøl i vÃ¥r.  Skal bli spanande Ã¥ sjÃ¥ om den blir speleklar tidlegare enn Brann Stadion til vÃ¥ren.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up